رواية طلب استغاثة الفصل الثاني 2 بقلم هبة السيد – تحميل الرواية pdf

رواية طلب استغاثة الفصل الثاني 2 بقلم هبة السيد
(الفصل الثاني)
*وصل الى المنزل بساعه متأخره في الليل ولكنه سيجن اذا لم يراها ويطمئن عليها كان سيخبر والدته بذلك ولكنها نائمه ولا يريد ازعاجها الان وبعد تردد… ذهب نحو غرفتها وترك الباب برفق كي لا تفزع إذا كانت نائمه فأتاها صوته المنخفض يخبرها إنه هو فنهضت من الفراش وارتدت حجابها ثم فتحت له الباب.
إيهاب بحرج/ احم.معلش يا حبيبتي ما كنتش ععرف انام غير لما اطمن عليكي.
يارا بتفهم/ عادي يا حبيبي أنا اصلا كنت صاحيه بصلي.
إيهاب مستفسرا /تقبل الله يا عمري ,طيب اخذتى العلاج ارتحتى عليه ولا لأ؟
يارا مؤكده /اه الحمد لله ارتحت شويه.
ايهاب بتردد/ يارا كنت عايز اكلمك في موضوع ينفع أدخل.
يارا مؤكده/ اه اتفضل يا إيهاب
*دلف ثم توجه الى الأريكه وجلست هي أيضاً على الاريكه التي أمامه و عندما لاحظت شروده حسته على ان يتكلم.
يارا مستفسره/ ايه الموضوع يا ايهاب؟!
ايهاب موضحاً/ التحاليل طلعت واتاكدت ان عندك الزايده وملتهبه ولازم تعملي العمليه بكره.
يارا بخوف/ لأ والنبي يا ايهاب بلاش عمليه اديني علاج وخلاص.
إيهاب مبرراً/ يا حبيبتي ما ينفعش اختك كانت ممرضه وانتى اكيد عارفه ان لازم عمليه وما تخافيش انا اللي هاعمل لك العمليه يا حبيبتي.
يارا بذهول /انته.. ايوه صح انت دكتور جراحه.
*ليقبل جبينها بحب.
ايهاب مطمنا/ انا معاكي يا حبيبتي مش عايزك تخافي من اي حاجه طول ما انا معاكي.
يارا بإطمئنان/حاضر.
ايهاب بنعاس/يلا أنا رايح اوضتي انام عشان فاصل خالص،تصبحى على خير يا قلبى.
يارا بحب/وانته من أهل الخير يا حبيبى.
___________________________________
*استيقظ في الصباح الباكر ثم نظر الى جانبه وكانت هي نائمه فابتسم برضا عندما تذكر مع حدث بينهما البارحه او بالاحرى ما فعله هو…. وضع يده على وجنتها الشاحبةثم نهض وحملها إلى غرفتها ثم أوصلها بالاجهزه والمحلول مره أخرى وقبل جبينها وخرج كى لا تستيقظ ،ظلف إلى غرفته ثم للمرحاض وأخذ الشاور الخاص به ثم خرج إلى المستشفى الذي يعمل بها.
___________________________________*استيقظ ايهاب ولم ينم جيداً من الأساس.. طرك باب غرفه والدته ف سمحت له بالدخول.
ايهاب بابتسامه/ صباح الخير يا ماما.
زينب بحب/ صباح النور يا حبيبي
ايهاب مستفسرا/ هي يارا لسه نايمه؟
زينب بإجابة/ لا صحيت من شويه وبتلبس دلوقتي عشان هننزل كلنا نفطر في الجنينه.
إيهاب متفهما/ تمام ,انا هاروح اشوفها.
زينب/ ماشي يا حبيبي.
ايهاب متذكرا/صح هو بابا مجاش لسه؟
زينب بنفي/ لأ ماجاش هييجي على بالليل كده ،وانت عندك مناوبه من بالليل للصبح صح.
ايهاب مؤكداً/ ايوه يا ماما.
زينب بدعاء/ ربنا يعينكم يا حبيبي.
إيهاب بحب/ آمين يا امي ,يلا انا هاروح اشوف يارا وهننزل تحت على الجنينه.
زينب /ماشي.
*توجه لغرفتها وطرق الباب فسمحت له بالدخول وكانت قد انتهت من ارتداء ملابسها وحجابها ..ذهب إليها ووضع يده على وجهها بحب.
ايهاب بحنان/ عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي؟
يارا بخوف/ احسن من امبارح الحمد لله.. بس خايفه اوي يا إيهاب.
ايهاب مؤكداً/ ما تخافيش يا حبيبتي انا معاكى يا حبي والعمليه دي بسيطه ان شاء الله.
يارا بتمنى/ يا رب.
إيهاب موضحاً/ طيب يلا عشان ماما مستنيانا على الفطار.
يارا بتفهم/ حاضر.
*توجهوا للاسفل و تناوله فطورهم جميعاً ثم نهض إيهاب موجهاً حديثه ليارا.
ايهاب باستعداد /يلا يا يارا.
يارا بتوتر/ماشي.
*ثم نهضت ببطء فأمسك هو بيدها كي تتحمل عليه.
زينب/ استنى يا ابني انا هاجي معاكم
ايهاب مبرراً/ لأ يا امي خليكي دلوقتي وانا لو احتجتك هبعتلك السواق ياخذك.
زينب بتفهم /ماشي يا ابني بس تبقه طمني عليها.
إيهاب/ حاضر
*ثم توجهت الي يارا و قبلت جبينها وعانقتها بحب اموى.
زينب بحنان /الف سلامه عليكي يا حبيبتي خلي بالك منها يا ايهاب.
ايهاب بحب/ في عيوني والله هي عارفه يلا سلام عليكم.
زينب /وعليكم السلام يا حبيبي.
*وبعد فتره كان قد وصلوا إلى المستشفى ودلف الى غرفه الفحص ثم أحضر الممرضه كى تساعد يارا.
ايهاب بعمليه /يا ريت تساعديها تلبس لبس العمليه عقبال ما احضر انا المعدات الطبيه.
الممرضه بطاعه/حاضر يا دكتور.
*خرجت ثم آتى إليها بعد دقائق كانت هى قد ارتدت ملابس العمليه،امسك يدها وقبلها بحنان.
ايهاب مطمنا اياها/ما تخافيش يا قلبي انا خليت فريق العمل كله بنات وانا اللي هاعمل لك العمليه تمام.
يا رب بإستسلام/ تمام.
*وبعد ذلك توجهوا إلى غرفه العمليات واستلقت هي على الفراش الابيض وهي تنظر له بتوتر ثم أحضر هو المخدر و اعطاها اياه لكي تنام نظر اليها وهي تحاول جاهده فتح عيونها الشبه مغلقه آثار المخدر.
ايهاب بخبره/يارا انتى سامعاني عدي من واحد لعشره.
يارا وهي تفقد وعيها/و. واحد اتنين تلاته….
*ثم غفت قبل أن تكمل من تأثير المخدر ليبدأ هو بالعمليه بحذر شديد وتوتر على غير المعتاد ..كيف لا فهي روحه التي يتنفسها ويغضب من اي سوء يمسها و يحطمه من أجلها فهو يحبها كثيراً ..وبعد ما انتهى من اجراء العمليه لها تم نقلها لغرفه خاصه وكانت ما زالت نائمه تحت تأثير المخدر.
__________________________________
*بقصر عائله الصاوي كانت تهاتف ابنها الذي غائب عن ارض الوطن منذ خمس سنوات في بعثه عمل بالخارج بأكبر المستشفيات تقدما و علما.
زينب باشتياق/وحشتني اوي يا ابني هترجع امتى؟
الابن بشوق/ وانتى والله يا امي وكلكم وحشتوني انا نازل قريب ان شاء الله.
زينب بفرح/ بجد يعني امتى.
الابن مبررا/والله مش عارف يا ماما بس قريب.
زينب بدعاء/ ربنا معك يا حبيبي.
الابن بحب/ ربنا يخ٥ليك ليا يا ست الكل سلميلي على كل اللي عندك.
زينب مؤكده/ يوصل يا حبيبي.
الابن بعجاله/ ماشي يا ماما انا هاقفل معاكى دلوقتي عشان في حاله داخلالي.
زينب بتفهم /ماشي يا ابني ربنا يقويك سلام يا حبيبي.
الابن مودعا /سلام.
___________________________________
*في المستشفى بعد عده ساعات دلف إليها كى يطمئن عليها وكانت تبكي أثناء نومها وتتمتم ببعض الكلام فاقترب منها كي يستطيع ان يسمع ما تقول فكل ما ستقوله هو من تأثير المخدر عليها.
يارا بعدم وعي/ لأ والنبي ما تسبنيش كفايه بابا وماما سابوني. انا ..انا كده لوحدي انا بقيت لوحدي مش.. مش عارفه اعيش من غيرك والله انتى لازم ترجعيلي يا هنا.
ومع كل كلمه كانت تنطقها ويزيد بكائها كان يزيد قلبه ألما فهو يعلم انها كانت متعلقه بشقيقتها المتوفيه كثيراً ولكنه أقسم بداخله إنه سيملأ ذلك الفراغ التي بحياتها كى لا تحس بالوحده مره ثانيه،، وضع انامله على وجهها ليمسح تلك الدموع اللؤلؤيه الغاليه على قلبه كثيراً ثم مسد على رأسها بحنان.
ايهاب في باله /بحبك اوى يا يارا بس انتى مش بتحكي لي اي حاجه عن اختك او عنك انا لما عرفتك من سنتين عرفت ان اختك توفت بقالها سنه وأنك بتتعالجى من ساعتها والحمد لله تدخلي في حالتك وإشرافي على الدكاتره اللي مسئولين عن حالتك فرق جدا بس برده في نقطه ضايعه ايه السبب في كل ده ليه لحد دلوقتي مش عايزه تشاركيني وجعك يا يارا انا نفسي أساعدك والله بس لازم انتى تديني الفرصه لده.
*قطع حديث وطرق الباب فسمح بالدخول لمن يطرق وكان والده جاء ليطمئن على حاله يارا.
احمد مستفسرا /يارا عامله ايه دلوقتي.
ايهاب بإجابة/ الحمد لله بس لسه نايمه البنج مأثر عليها جامد عشان مش متعوده عليه.
احمد بعمليه/ الف سلامه عليها.. طيب انا هاروح دلوقتي انت عندك مناوبه للصبح صح.
ايهاب مؤكداً/ ايوه.
احمد بتفهم /لو عايز تروح ترتاح واحط حد تاني مكانك في الجدول انت شكلك مرهق.
ايهاب برفض /لا انا هسهر عشان ابقى مطمئن على يارا برضو.
احمد بتفهم/ ماشي انا هاروح وبكره الصبح هاجي انا وامك عشان تشوف يارا.
ايهاب بموافقه /ماشي يا بابا.
احمد /يلا سلام.
ايهاب /سلام.
*وبعدما خرج والده جلس مره أخرى ينظر إليها ويدقق بتفاصيل وجهها الصغير بعشق.
___________________________________
*مره أسبوع وتعافت يارا تماماً وتحدث معها ايهاب بشأن عقد قرانهما واقنعها فوافقت وسيتم الأسبوع القادم ولكن ما احزن ايهاب ان شقيقه الأكبر أعتذر منه لأنه لا يستطيع ان يأتي ليحضر….. أما عند سامح فمازال الوضع كما هو عليه فتلك الفتاه حبيسه الفراش تعني له الكثير فهي سره وعشقه ومرضه وجنونه أيضاً أما هي فما زالت تدعي ربها بصمت ان ينتشلها من ايدى ذلك الطبيب المريض بها حد اللعنه.
*طرقت زينب باب غرفه يارا ثم دخلت فهي مقيمه عندهم من وقت العمليه لأن الجميع رفض رجوعها إلي منزلها وتركها بمفردها.
زينب بود /صباح الخير يا يارا.
يارا بحب/ صباح النور يا ماما.
زينب باستعداد/ يلا يا حبيبتي البسى هدومك عشان ماشيين.
يارا باستفسار/ هنروح فين؟!
زينب موضحه /هنروح نشتري فستان ليكي يا حبيبتي والحاجات اللى هتحتاجيها فاضل اسبوع بس لازم نلحق نخلص كل حاجه.
يارا بشرود/ ماشي يا ماما.
*ثم جهزت وذهبوا لشراء ما يريدوا.
____________________________________
االلعببببببب بدأ دلوقتي استعدووووووا![]()
للضيف الجديددددد![]()
*عند سامح كان جالساً فى عيادته الخاصه التي افتتحها منذ سنه ونصف لتكون بجانب عمله الأساسي ليس بحاجه الى المال فهو بالاصل من اغني الاطباء بالبلد ولكنه أنشأها كى يرمى بحجته تلك عليها فمنذ أن أنشأها وهو يعمل بمستشفى والده فقط ثلاث ساعات يومياً متحججا بعمله في العياده الذي يجلس بها ساعه فقط ثم يذهب لسره فتلك الفتاه هي هوسه الذي اعماه لحد اللعنه،اتاه إتصال فأجاب.
سامح /الو مين؟
ايهاب بعتاب/ يا معفن وكمان مش عارف صوتي.
سامح بمعرفه الصوت/ ايهاااب عامل ايه واحشني يا راجل.
ايهاب بمزاح/ لا والله ومش بتسأل ليه يا اخويا ولا عشان صاحبك مسافر نسيتنا.
سامح بضحك/ههه. عيب عليك والله،هو نازل امتى ؟
ايهاب بنفى /مش عارف والله ,باقولك صح.
سامح/ قول
ايهاب بسعاده /أنا هاكتب كتابي الاسبوع الجاي ولازم تيجي طبعاً.
سامح بحب/ ألف مبروك يا إيهاب طبعاً هاجي
ايهاب بسعاده/ ماشي يا برنس اسيبك بقى دلوقتي ونتقابل يوم كتب الكتاب.
سامح موافقاً/تمام
ايهاب /سلام.
___________________________________
*يوم عقد القرآن في الصباح إجتمع الكل على المائده للفطار وعندما كادوا ان يبدؤا بتناول طعامهم حتى جاءهم صوت من أعلى الدرج.
…/هتاكلوا من غيري يعني؟
ايهاب بصدمه/ كريييم!!
*ثم قام وركضد لعند شقيقه الذي حرم من رؤيته خمس سنوات وعانقه بحرارة.
ايهاب بشوق/ وحشتني اووي يا كريم اووووي.
كريم بحب/وانت والله يا إيهاب.
*بعد ذلك قام بإلقاء التحيه الحاره على الجميع بين عناقات الاب و دموع الام السعيده برجوه ابنها،، نظر كريم الى يارا التي تشاهد ذلك المشهد العائلي من بعيد فذهب نحوها.
كريم مستفسرا /انتى يارا صح ايهاب بعتلي صور خطوبتكم.
*نظرت إليه ثم إلى الأرض واومأت بخجل.
كريم مبتسماً/ايهاب حكالى عنك كتير اوي يا يارا..بصي من النهارده عايزك تعتبريني اخوكى الكبير ولو إيهاب زعلك في اي حاجه قوليلي وشوفي هاعمل إيه فيه عشانك.
يارا بابتسامه/ شكراً يا استاذ كريم.
كريم مصححا/ كريم .. أسمي كريم بس اتفقنا بدون الرسميات.
يارا بود/ اتفقنا.
ايهاب بتساؤل /انت جيت امتى صح؟
كريم موضحاً/ الفجر وطبعاً محدش فتح اوضتى عشان ما توقعتوش و جودي بس خلاص انا فتره التدريب والبعثه بتاعتي خلصت الحمد لله.
احمد بإرتياح/ الحمد لله يا ابني وهتتخصص بأيه بقى؟
كريم موضحاً/ بص يا بابا انا درست كل المجالات اللي في الطب أثناء البعثه والحمد لله متقن كل مجال فيهم على وجه الخصوص فأختار لي انت مجال و لو احتجتني بعد كده في اي مجال تاني إن شاء الله هكون عند حسن ظنك.
احمد بفخر/ شفتى يا زينب إبنك اللي كنتى مش عايزاه يسافر بقى من أكفأ الاطباء في العالم مش البلد بس.
زينب بحب/ هو انا ليا غيرهم عشان اخاف عليهم هو واخوه ربنا يخليهملي.
ايهاب بمزاح/طيب يلا نفطر عشان انا جعان اوووي.
كريم بضحك/هههه.طول عمرك بتفضل الأكل اكتر من اللحظات العاطفيه.
الكل/ههههه.
*ثم شرعوا في تناول الطعام.
»»كريم الصاوي««
هو شاب ذو جسم رياضي متناسق و بشره معتدله وشعر ولحيه خفيفه مائلين للون البني وتزيد وسامته عيناه العسليه، يبلغ من العمر 29 عاما ملتزماً جداً بعمله ويحبه كثيراً،خاصه مع ذكائه العالي فهو يشكل منظمه كامله بمفرده هادئ جداً ولكن إذا أغضبه شيئاً ما فيصبح كالجحيم الصاحق يحب عائلته جداً والجميع يحبه لحسن معاملته مع الكل لا يهتم ب نفوذه ونفوذ والده فهو يحب العيش ببساطه رغم كل ما يملك ويمقط العنصريه بشده.
____________________________________
*في المساء دلف إلي غرفتها بعدما ارتدى ملابسه وإنتهى ليخرج ولكنه مر عليها قبل ذلك ليودعها ويعطيها علاجها الذي تأخر على ميعاده نصف ساعه و هذا ليس صائبا دخل غرفتها فكانت تنتفض على فراشها بحركة لا اراديه منها و ضربات قلب غير منتظمه ولكنه سيطر على الأمر سريعاً بحكم خبرته الكبيره فهو يتقن ما يفعله معها أعطاها علاجها ثم اقترب منها.
سامح بتوتر/معلش يا حبي معلش انا اللي غلطان.
*ثم أمسك وجهها بين يده واقترب أكثر وأسند جبهته على جبهتها لتلفح وجهها انفاسه الساخنه.
سامح بندم/ اسف اسف والله ما هاعمل كده تاني يا حياتي.
*وما إلا لحظات حتى غفت من تأثير العلاج الذي أعطاه لها ليكمل هو حديثه وكأنها مازالت تسمعه.
سامح موضحا حبيبتي عندي مشوار هاعمله بسرعه هحاول اخلصه بسرعه على قد ما اقدر وارجع لك يا حبي.
*ثم قبل جبينها مطولاً وخرج وأغلق باب الغرفه خلفه ثم توجه لقصر الصاوي حيث آقامت الحفله.
___________________________________
*في قصر الصاوي دلفت زينب إلى غرفه يارا التي كانت تتجهز واصدقائها ينهوا اللمسات الاخيره على وجهها الملائكي مع فستانها الأسود الرقيق وحجابها الكافيه والكحل الأسود الذي يبرز جمال عيونها البنيه الواسعه فكانت روعه من الرقه والجمال.
(فستان يارا وحجابها
)

زينب بسعاده /بسم الله ماشاء الله, تبارك الخلاق ايه الجمال ده يا يارا!!!
يا رب بخجل/ شكراً يا ماما.
زينب بثقه/ ده إيهاب هيتجنن لما يشوفك كده.
يارا بضحك/ ما تكسفنيش بقى يا ماما.
زينب بحب /ما تعرفيش انا فرحانه بيكم أد ايه النهارده.
يارا بود/ربنا يديمها حب وفرحه بينا يا ماما
زينب بسعاده /يا رب يا حبيبتي يلا عشان ننزل.
*ومن ثم توجهوا إلى الأسفل حيث تقيم الحفله في حديقه القصر وعندما رآها كريم تهبط الدرج ذهب إليها مسرعاً.
كريم بسعاده /بسم الله ما شاء الله يارا انا اول ما جيت قلتلك اعتبريني اخوكي الكبير صح؟
يارا مؤكده/ ايوه صح
كريم بحب/ طيب ينفع انا اللي اوصلك لإيهاب؟؟
*فرحت كثيراً لما يتحدث به الان هى لم تراه من قبل .اليوم هو أول مره ولكنها أحبته كثيراً واعتبرته اخيها بالفعل.
يارا بسعاده /طبعاً يا كريم.
*ليبتسم الآخر ويمد زراعه لها كيف تتأبطه لتفعل هي ذلك بفرح ثم يكملوا هبوط الدرج حتى يصل إلى الحديقه حيث ينتظر المعازيم وايهاب أيضاً وعندما رآها بذلك الفستان رائعه الجمال بدأت حفله قرع الطبول بقلبه.
ايهاب بإبتسامه زينت شفتيه،في باله/ يا نهار أسود الجمال والرقه دي كلها هتبقى مراتي أنا!!!!
*ليقتربوا منه وهو مازال شاردا بملامحها وهذا ما أجبرها على النظر ارضا بخجل ليضربه كريم علي كتفه كي يفيق.
كريم مقهقها/ ههه ايه يا عم رحت فين؟
ايهاب ببلاهه/هل. لأ معاك أهو.
احمد بضحكه/هههه أبني إتصدم يا ناس.
*ليضحك الجميع على حاله إيهاب تلك ليضع هو يده على جبينه ويفركه بخجل وهو يبتسم.
كريم بجدي إيهاب انا اخوك الكبير ,بس خليك عارف يوم ما تزعل يارا في حاجه انا اللى هقفلك فاهمني.
إيهاب بصدق/ يارا دي حياتي يا كريم مستحيل ازعلها.
*ثم نظر إليها نظره مليئه بالمشاعر الصادقة لتبتسم هي بخجل،و يتقدم بها كريم نحوه ويسلمه يدها ليجلسوا لإتمام عقد قرآنهم بنفس الوقت الذي وصل به سامح لتوه، وبعد إنتهاء مراسم عقد القرآن تقدم سامح ليبارك لايهاب وبعد تهنئته انصدم لرؤيه كريم الذى يقف أمامه ويبتسم.
سامح بصدمه /كرييييم!
كريم بسعاده/ايوة كريم يا سحس.
سامح بفرح /جيت امتى يا ابني وحشتني اويوي يخربيتك.
*ومن ثم عانقوا بعضهم عناقا حار يدل على صداقتهم العميقه،، ليذهبوا بعد ذلك عند بار المشروبات و يجلسوا على الكراسي التي أمامه ليقول كريم للنادل.
كريم /1-عصير لو سمحت وانت يا سامح تشرب ايه؟
سامح/ كاس ويسكي.
كريم بذهول/ ايه ده انت بتشرب! من امتى يا سامح؟
سامح بلا مبالاه/ يعني بقالي أربع سنين او حاجه زي كده سيبك انت مني وقولي عملت ايه في البعثه بتاعتك؟
كريم بسعاده /بصراحه السفريه دي غيرت من حياتي اوي سواء المهنيه او الشخصيه.
سامح وهو يغمز له/ ارتبطت هناك ولا إيه؟
كريم بإجابة/ يعني مرتين بس نهيت علاقتى بيهم حسيت إننا مش هنفهم على بعض في النهايه انا راجل شرقي برده.
سامح باقتناع/اممم. صح.
كريم وهو يرد له غمزته/وانت بقى ايه النظام ارتبطت؟
سامح بكذب أتقنه/ لأ لسه ما لقيتش الشريكه المناسبه.
كريم بحب/ ربنا يوفقك.
سامح باستعداد/ إحنا لازم نعمل حفله لرجوعك مع الشباب ايه رأيك؟
كريم بابتسامه/ تمام طيب فين؟
سامح بثقه/ أنا أعرف نايت كلاب بس ايه تحفه هيعجبك اوي.
كريم بنفى/انت عارفنى مش بحب الأماكن دي
سامح بتأكيد/ لا هتحبه صدقني وبعدين دي حفله بريئه يعني.
كريم ب موافقه /خلاص تمام حدد الوقت وقول للشباب وانا معاك ماشي.
سامح بابتسامه/ اشطا،، انا لازم امشي دلوقتي بقى.
كريم/ ليه يا ابني لسه بدري خليك.
كريم متحججا /عندي ميعاد مهم والله بس ما تخافش هعوضها لك في الحفله.
كريم /ماشي.
___________________________________
*بعد إنتهاء عقد القرآن اقتربت زينب من يارا وهمست بأذنيها.
زينب /يارا حبيبتي تعالي اطلعي معايا فوق ثواني لأوضه إيهاب.
يارا بخجل/ ليه يا ماما؟!
زينب بسعاده/ إيهاب عايز يتكلم معاكي شويه يا حبيبتي.
*فابتسمت ثم نهضت ليذهبوا إلى الغرفه لايهاب وعندما وصلت الى الغرفه تركتها زينب ونزلت مره اخرى،، طرقت على الباب ففتح هو لها وعندما نظرت الى عينيه العسليه رآتها تصرخ بعشقها امسك يدها وجذبها الى الداخل برفق ثم أغلق الباب لتبتسم هي بتوتر أقترب منها ورفع وجهها الذي كانت تنظر به ارضا بخجل ونظر داخل عيونها بسعاده كبيره.
إيهاب بحب/ فرحان اوي يا يارا ممكن اعبر لك عن فرحتي بطريقتي.
يارا بعدم فهم/ازاي..
*وقبل ان تنهي جملتها جذبها اليه مثبت رأسها من الخلف وبيده الأخرى يجذب خصرها ليغوص معها بأول قبله لهما في أولى صفحات كتاب غرامهم الأبدي وبعدما انتهى وضع جبهته على جبهتها وهم يتنفسوا سريعاً آثار تلك القبله الشغوفه.
إيهاب بعشق/ انا النهارده حققت امنيتي اللي اتمنيتها من يوم ما شوفتك يا يارا إنك تكوني مراتي.
يارا بحب /بحبك اوى يا إيهاب.
ايهاب بصدق/وانا بعشقك يا روح إيهاب.
يارا بهروب/ احم احم ,طيب انا هاروح انام بقى في اوضتي.
ايهاب بصدمه/ نعم!! لأ طبعاً لازم نسهر مع بعض النهارده.
يارا بكسل /اممم تعبانه خالص والله هعوضهالك يوم تاني يا حبيبي يلا تصبح على خير.
ايهاب بقهر/ وانت من اهل الخير ياختي.
*ومن ثم خرجت وهي تبتسم وتسمعه يلعن من تحت أسنانه فدعت فى سرها إن الله يهدي سرهم ويتم زواجهم على خير فهو فعلاً كل حياتها ولا تريد أحدا سواه.
___________________________________


