Uncategorized

رواية غرام القاضي الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf


البارت الخامس والعشرين من غرام القاضى

وأخيراً يأتي اليوم المنتظر واليوم الذي سوف يحدث به زفاف القاضي علي غرامه تفتح هذه الفتاه عينيها وتشعر بيد تحيطها بقوه وكأنها سوف تهرب منه لتنظر الي هذه اليد وترفع رأسها وتنظر الي هذا القاضي الذي ينام بهدوء شديد لتحاول ان تلف قليلا وتلف بالفعل وهي تنظر اليه وترفع يدها وتضعها علي دقنه الذي لا تذيده سوا وسامه أكثر علي وسامته وتمسح علي دقنه وهي تنظر اليه بعيون لمعه بلمعه غريبه عليها وابتسامة تترسم غصب عنها وتنظر الي شعره الاسود كسواد الليل وتنظر الي شفتيه ووجهه وتبقي غرام تتأمل بهذا الشاب الي فترة طويلة وهي لم تنتبه الي حالها تشعر به يقربها منه الي أحضانه أكثر وتدفن غرام وجهها برقبته وهي تخجل من حالها والي تصرفاتها معه الآن بشدة وتغلق عينيها وتشعر بالذي يسحبها من شعرها الي الخلف ويقول بحراره شديده.ما تلمي يومك معايا شويه يا بت انا علي اخري

تنظر اليه غرام وكانت ان تتحدث لاكن يهبط جبل علي شفتيها وياكلهم بقوه بين اسنانه وتغلق غرام عينيها ويبتعد عنها جبل وينظر اليها وهي تغلق عينيها باستمتاع غريب عليها ليبتسم ويمص شفتيها بقوه ويقول.افتحي عينك يا فله

تفتح غرام عينيها وتنظر اليه وينظر جبل الي عينيها ويتوه بهم ويشعر بأن هذه الدنيا بكلمها تختصر بعيون هذه الفتاة ولا يريد شئ اخر من هذه الدنيا سوا هذه اللمعه الذي تلمع بعيونها وتنظر غرام بعيونه وتره نظرة لا ترها في يوم بعيونه تره حب وعشق يظهرون بنظرة تجعل كل فتاة تتمنها وتتمني ان تره هذه النظرة اليها فقط ويبقون علي هذا الوضع لفترة طويلة وتنتبه غرام الي حالها وتفيق بسرعه وتنظر بعيد عنه ليضغط جبل علي خصرها بقوه ويسحبها اليه وتقول غرام.جبل في ايه

جبل وهو يجز علي اسنانه بقوه.انتي يا بت حد مسلطك عليا

تنظر اليه غرام ودون ان تشعر تضع يدها على كتفه وتقول.اكيد لا وحد هيسلطني عليك ليه

يبتسم جبل ويسحبها اليه أكثر ليبقي لا يفصل بينهما إنش واحد ويقول.علشان تقطعي اللحظات بطريقه ال$$$$$ دي

تضغط غرام علي شفتيها بقوه وتقول.انت سافل ومش متربي واللفاظك وحشه اوي بجد

يقبل جبل شفتيها بقوه كبيرة لكي لا تمسكها مره اخرى بهذه الطريقة فهذه الشفتين اليه فقط وهو الذي يفعل هذا بهم ويقول.هتكون الفاظي حلوه بس بعد ما تتعودي واطمني من انهارده هتكوني بتاعتي وهعودك علي كل حاجه علي ايدي

نهي حديثه بغمزه وقحه لتنظر اليه غرام وكانت ان تبتعد عنه لاكن يسحبها جبل بقوه كبيرة اليه ويهز جسدها أمامه بهذه الطريقة وينتبه الآن بأنها عاريه أمامه بهذه الطريقة وينظر إليها بوقحة شديده وتنظر غرام اليه وتنتبه لحالها وبانها عاريه بين يده لتخجل بشدة وتحاول ان تبتعد عنه لاكن يشدد جبل علي خصرها العاري ويقبلها بقوه كبيره علي السرير ويهبط علي شفتيها بدون سابق انذار ويمسك شفتيها بين اسنانه ويمصهم بقوه كبيرة لتغلق غرام عينيها بقوه وهي لا تعرف الي أين يأخذها هذا القاضي معه وينزل جبل يده ويمسك جسدها بين يده بوقحة شديده ويعصر به بخفه وطريقة جعلت هذه الفتاة تذوب بين يده ويترك جبل شفتيها ويهبط علي جسدها ويقبلها بوقحة وتلذذ شديد وتنظر اليه غرام وعينها تدمع من الذي يفعله هذا الوقح وينزع جبل باقي ملابسها عنها وينظر الي جسدها بوقحه شديده ويضغط علي شفتيه بوقحه وقوة وهو يشعر برغبة شديدة تسير في جسده وكأنها نار تسير في عروقه وتنظر اليه غرام وتتنمني ان الأرض تنشق وتبلعها الآن من هذا الموقف المحرج بشدة وينظر اليها جبل ويضع يده أسفل رأسها ويسحبها اليه ويقبل شفتيها بقوه ويقول.مكسوفه يا فله

اومالت لهو غرام وهي تغلق عينيها بقوه ليمص جبل شفتيها بقوه ويقول.انا جوزك يا غرام مفيش داعي للكسوف ده احنا واحد وكلك ملكي وجسمك ده محدش ينفع يشوفك غير جبل يا غرام فاهمه

لا تفعل غرام شئ ولا ترد عليه ليترك جبل شفتيها وينظر اليها ويقول بهمس بجانب اذنها.اوعي تخلي حد يشوف جسمك وخصوصاً انهارده يا غرام اوعي تخلي امك ولا ايي حد يشوف حاجه ملكي والا هتتعقبي انتي يا بت صابر

تنظر اليه غرام وتفهم علي الفور ماذا يقصد ويبتسم جبل اليها ويمص شفتيها ويقول.انا شوفتك دلوقتي ولو شوفتك بالليل وكانت في حاجه متغيره وغيرك اللي عملها هقتلك يا فله

تشعر غرام بنبرة التملك الذي يتحدث بها جبل وتنظر الي عينيه وتره لاول مره في عينيه نظرة عاشق لا تعلم لماذا شعرت بها تشعر بأن هذه النظرة الذي جعلت والدها يزوجها لجبل بهذه الطريقة ينظر جبل الي عينيها ويبتسم ويقطع هذه النظرات الهاتف الذي يدق تنظر غرام اليه وتنظر الي جبل الذي مازال ينظر إليها وتقول بصوت يكاد يخرج.جبل تلفونك بيرن

ينظر اليها جبل ويمص شفتيها بقوه كبيرة ويمد يده ويمسك الهاتف وينظر الي الرقم ويره صابر لينفخ بقوه كبيرة ويفتح عليه ويسمع صابر يصرخ بصوت عالي وهو يقول.انت بتعمل ايه مع بنتي طول الليل يا صايع يا $$$

جبل بغضب.في ايه يا صابر دي مراتي يا عم في ايه علي الصبح

صابر بغضب أشد.مراتك بعد الفرح يا جبل مش تاخدها في يوم حنتها وبعدين في عروسه في الدنيا متتحنش بحنتها علي الأقل ايه الفرح اللي مفهوش حاجه صح ده

يمسك جبل يد غرام وينظر إليها لا يره بها حنه ليبتسم ويأخذ يدها بين يده ويقول.ومالو الحنه بقيت موضه قديمه يا صابر واحنا مبنحبش الكلام ده وانا راجل مش عايز مراتي تتحن انا حر

ينفخ صابر بقوه كبيرة لكي يصبر علي هذا الشاب ويقول.سيب غرام تطلع فوق يا جبل واعقل شويه بقي عيب اللي بتعمله ده

ينظر جبل الي غرام الذي تنظر اليه بفضول وهي تريد ان تعلم ماذا يقول والدها الآن ليمص شفتيها بقوه ويقول.مراتي هتجهز في شقتها وهتطلع منها يا صابر

صابر بغضب شديد وصوت عالي.جببببببل متعصبنيش وخلي غرام تطلع يلا عيب كده يلا

ينفخ جبل بقوه كبيرة وكان ان يتحدث لاكن يسمع لين وهي تقول بعد ان اخذت الهاتف من صابر.جبل ابعت غرام علشان خاطري انا عايزه افرح ببنتي طلعها وخليها تطلع علشاني

ينفخ جبل بقوه كبيرة ويقول.ماشي يا لين بس خلي جوزك يهده شويه وهبتعت بنتك قبل العصر علشان تجهز بس

تشهق لين وتقول.قبل عصر ايه يا جبل غرام لازم تجهز وفي حاجات لازم تتعمل

جبل بغضب شديد.وانا مش عايزها تعمل الحاجات دي ولا حاجه تتعمل فيها يا لين ولو شوفت غير كده هتخرب علي الكل

نهي حديثه ويغلق الهاتف لتقول غرام بغيظ شديد.انت بتكلم ماما كده ليه يا جبل

ينظر اليها جبل ويرمي الهاتف ويهبط ويقبل مقدمة صدرها وهو يعصر جسدها بوقحة شديده ويقول.سيبك من ده كله وخليكي معايا دلوقتي علشان تطلعي لاهلك

تغلق غرام عينيها بقوه وتقول.جبل سيبني علشان اطلع دلوقتي وكفايه كده

جبل وهو يعصر جسدها بقوه بين يده.تؤ في حاجات عايز اكبرها علشان العيال لما تيجي تتعذه كويس

تنظر اليه غرام وتفهم مقصده الوقح وتقول.جبل ابعد وسيبني بقي علشان خاطري

يقبل جبل جسدها بوقحة شديده ويترك علامته علي رقبتها ومقدمة صدرها ويهبط علي شفتيها ويقبلها بقوه ويقول بهمس اليها.امك حاطه هدوم ليكي في الدولاب قومي البسي يلا

نهي حديثه ويتسطح علي السرير بجانبها لتنهض غرام بسرعه كبيره وتمسك البطانيه الذي علي السرير وتلفها علي جسدها بسرعه ويبتسم جبل ويقول.انا شوفت كل حاجه يا هبله مفيش داعي تدري دلوقتي

تنظر اليه غرام بغضب وغيظ شديد منه وتذهب الي الخرانه وتفتحها وتره ملابس اليها خروج وللمنزل وملابس مكشوفه يكاد تخفي شي لتخجل بشدة وتنظر الي جبل وتقول.ماما جابت الحاجات دي امتي

يضحك جبل بخفه عليها ويقول بغمزه.من يومين وامبارح حطيتهم وشوفت كام حاجه تخليتهم عليكي هيطلعوا حاجه كده تتاكل اك

ويضغط علي شفتيه بوقحه وقوة لتخجل غرام أكثر وتأخذ ملابس اليها وتركض الي الخارج بسرعه وينظر خلفها جبل ويضحك عليها وينظر الي الهاتف ويره موسي يدق عليه ليفصل الخط بوجهه وينهض ويذهب الي الخارج وينظر حوله لا يره هذه الفتاة توجد ليرفع حاجبه ويقول.غرام انتي فين

غرام من غرفة اخره.انا هنا بلبس

يذهب جبل الي هذه الغرفة ويفتحها بقوه لتتفزع هذه الفتاة بشدة ينظر اليها جبل وهو تضع يدها على صدرها وهي تحاول تخفي جسدها منه وينظر اليها يرها ترتدي البنطال ليذهب ويمسك ملابسها الداخليه ويقول وهو يجعلها ترتديهم.علي اساس انك كده بتخفي عني مش كده يا بت صابر

تنظر اليه غرام وترتدي الملابس ويدخل جبل يده أسفل الملابس ويعصر جسدها بخفه وهو يعدل هذه الملابس لتغلق غرام عينيها بقوه وتحاول ان تبتعد عنه وهي تقول بخجل شديد.جبل بس كفايه

يبتسم جبل ويسحبها اليه ويقبل شفتيها بخفه ويقول.عليا الطلاق قمر وانتي كده احسن لما تكوني بلسانين

غرام بغضب شديد.انت بتطلقني عادي كده لا ومين يا حبيبي اللي بلسانين

يضحك جبل بخفه ويقول بغمزه.انتي طبعاً يا قلب حبيبك وبعدين مطلقتكيش انا حلفت بس عمرك ما هتاخدي اللي انتي عايزاه يا فله واوعي تحلمي بطلاقك مني علشان مش هيحصل مهما حصل يا فله

تنظر اليه غرام ويمسك جبل باقي ملابسها ويبدأ ان يجعلهم تريدهم وينزل اخر قطعه عليها ويجعلها ترتدي

ويقول وهو ينظر اليها بتحذير شديد.انا حذرتك يا غرام علشان لو حصل عكس كلامي قسمآ باللي ما بحلف بي كدب لا اندمك انتي واللي شافت جسمك مين ما كانت فاهمه

تنظر اليه غرام بعدم تصديق وتقول وهي تريد ان تعلم الي أين يصل جنون هذا الشاب.هخلي حبيبه هي تل

قطع حديثها جبل الذي قال بصوت افزعها بالفعل.مفيش انسان علي وش الدنيا يا غراااام لا حبيبه ولا غيرها افهممممي بقي

تنظر غرام اليه وتقول.كده كده انت مش هتقرب مني ومش هخلي حد يعملي حاجه

يرفع جبل حاجبه ويقول.مش هقرب منك ازاي يا روح امك

غرام بغيظ شديد.احنا مش اتفقنا اني هقعد في اوضه وانت في أوضة يا جبل يبقي اكيد مش هتقرب مني وده كان اتفقنا لو نسيت

ينظر اليها جبل ويقول ببرود.اطلعي لابوكي يا غرام خلي ليلتك تعدي علي خير

تنظر اليه غرام وتبتعد عنه وكانت ان تذهب لاكن يقول.غطي شعرك قبل ما تطلعي يا بت صابر اليوم مش ناقص من اولها

تمسك غرام (الطاقيه) الخاصه بملابسها وتضعها علي شعرها وتخفي تماماً وتذهب الي الخارج وتفتح الباب وتتصدم بشده وهي تره موسي أمامه ينظر موسي اليها وينظر الي ملابسها ويجز علي أسنانه بقوه ويقول.اطلعي شوفي امك يا غرام هي عايزكي

اومالت لهو غرام وتركض الي الاعلي ويدخل موسي الي الشقة ويره جبل يخرج من الغرفه ليغلق الباب بقوه كبيرة ويقول بغضب شديد.اختي كانت بتعمل ايه معاك طول الليل يا جبل

يرفع جبل حاجبه ويقول.اختك دي مراتي علي فكرة لو كنت ناسي

ينفخ موسي بغضب وقوة ويقول.مراتك بس ملكش انها تابت معاك يا جبل وانك تطلع تاخدها قدام ستات الحاره بطريقه دي عيب عارف هما هيقولوا ايه كده

جبل بصوت عالي.يقولوا اللي يقولوا ولا يولعوا وبعدين انا قولتلك ايه مش قولتلك تخلي اختك تلبس زي الناس تقدر تقولي ايه البس اللي كانت لبسه وسط الحريم دي

ييتسم موسي ويقول.واديك قولت وسط الحريم يعني عادي يا جبل دول حريم زي بع

قطع حديثه جبل الذي قال بصراخ عالي.موسسسسي متعصبنيش اكتر واخرس احسن

يتنهد موسي بقوه ويقول ليغير الموضوع.انزل لامك وبلاش جحودك معاها يا جبل صفاء مهما عملت هتفضل امك والست اللي ضحت وتعبت في حياتها بس علشان تربيكم صفاء متستهلش انك تكون وحش معاها يا جبل

ينظر اليه جبل ويقول.وانت بتقول كده ليه دلوقتي

موسي وهو ينظر اليه.كانت تعبانه امبارح و$$$$$$$$$$$ ويسرد موسي علي جبل كان ما حدث والذي رآه مع صفاء في الأمس لينظر اليه جبل بعد ان انتهي وكان ان يتحدث لاكن يسمعون صوت سيارات تقف في الأسفل ليذهب جبل الي البلكون وينظر الي الأسفل يره عثمان ينزل من سيارته ليبتسم ويقول بصوت عالي.ايه يا عثمان باشا وحشتك ولا ايه

ينظر عثمان الي الاعلي ويقول بغضب شديد.لا ياخويا انا جاي اخد حفيدتي وهاخدها ومحدش هيمنعني اعمل ده المره دي يا جبل

يضحك جبل بخفه ويقول.طب ما توريني هتعملها ازاي يا عثمان باشا وانا اوريك هعمل ايه بعدها بس محدش يزعل مني انا حذرت اهو علشان لما ازعلك متقولش اني وحش معاك

كان عثمان ان يتحدث لاكن يقول صابر من الاعلي.لا يا جبل عثمان باشا عارف مصلحته كويس واكيد هيمشي من غير ما يعمل مشاكل اكيد منساش اللي حصل اخر مره

ينظر عثمان اليه ويقول بصوت عالي.مش منستش يا صابر بس انا مش هتطلع من هنا من غير غرام انا مش هخليها تتجوز غصب عنها من اود ده حفيدتي هتختار بنفسها مش هتغصبها انت علي حاجه

ينظر صابر الي جبل الذي نظر اليه وقال وهو ينظر الي عثمان ببرود.وانت مين اللي قالك انها مغصوبه حفيدتك مبسوطه اوي بالجوازي منها

عثمان بغضب شديد.يبقي تنزل وتقولي الكلام ده بنفسها يا جبل غير كده انا مش همشي من هنا ولا هتحرك حتي

يخرج بدر من المنزل ويقول بزهول متصنع.يخربيتك يا شيخ ده انت فيك صوت وصحة مش عندي انا انت عارف يا عثمان باشا انا لو فيا الصحة اللي عندك دي عليا الطلاق كنت احتلت العالم كله

ينظر اليه عثمان ويقول بغضب.انت بتقول ايه يالا

يذهب بدر اليه ويقول وهو يضع ذراعه علي كتف عثمان.بقول لا اله الا الله يا جدو بس انت عارف انت من معمرين الأرض انا شاب اهو ومعنديش طاقه اجي كل شويه لواحد يعلم عليا مش جبل اخويا اهو نفسي اهج واسيبله البلد كلها مش انت بتحبه لدرجة أنك مش عايز تسيبه ولا قادر تستغني عنه

عثمان بغضب شديد وصوت عالي.خلي يديني حفيدتي وانا مش هاجي هنا ولا عايز اشوف وشه تاني

يجلس بدر علي السياره ويقول بملل وغيظ شديد.يا عم حفيدتك مراته عايزني اغنيها يعني ما تسيبهم يتجوزوا ولا يولعوا في بعض مالك انت بيهم

غرام بغيظ شديد وهي في الاعلي.انا اولع يا بدر

ينظر اليها جبل بغضب شديد ويقول بدر وهو ينظر اليها.ان شالله اللي يكرهك يا قلب بدر ده ان

بددددددددددددددر لم نفسك.يتفزع بدر بشدة من صراخ شقيقها الذي صرخ بهذا بصوت عالي بشدة وينظر جبل الي غرام ويقول بغضب شديد.خشي جوه

كانت غرام ان تركض الي الداخل لاكن يقول عثمان بصوت عالي.لا خليها تنزل علشان اخدها وامشي انا مش هسمح انها تتجوز غصب عنها وهي هترجع معايا دلوقتي

ينظر اليه جبل ويقول بغضب شديد.لا بقولك ايه انت واحد فايق وعندك شوية وقت فاضي جاي تقضيهم عندي لاكن انا لا فاضي ولا فايقلك حفيدتك مراتي وهنتجوز انا وهي انهارده وهي موفقه علي الكلام ده

ينظر عثمان اليه ويقول بغضب.اسمعها تقول هي ده لاكن انت لا انا عارف ومتاكد انك غصبها علي جوازها منك علشان كده اسمعها تقول انها مش مغصوبه علي جوازها منك

ينظر جبل الي غرام ويقول.قولي انك موفقه خلينا نخلص من ام الموضوع ده

تنظر اليه غرام وتنظر الي عثمان الذي ابتسم وقال.قولي يا حبيبتي قولي انك مش موفقه وانا هاخدك من المكان ده وهنرجع زي ما كنا زمان بس قولي انك مش موفقه علي جوازك من الهجميه ده قولي يا حبيبتي

تنظر غرام الي جبل الذي نظر الي عثمان بغضب شديد وينظر اليها وتنظر غرام الي والدها ولا تعلم ماذا تفعل بهذا الموقف الذي لا تحسد عليه الآن ويقول عثمان.كنت متاكد انك مش عايزه تتجوز ده يا غرام انزلي يا حبيبتي انزلي يلا علشان نمشي من المكان ده

كان جبل ان يصرخ به لاكن تقول غرام.بس انا موفقه يا جدو

يتصدم عثمان بشده وينظر إليها جبل وهو يستغربها بشدة فهي كانت تستطيع ان تقول بأنها لا تريد تتزوجه وتذهب معه لكي لا تتزوجه لاكن هي قالت بأنها تريد ويسمع جبل عثمان وهو يصرخ ويقول بصوت عالي بشدة.لااااااا يا غرااااااااااااااااام انتي مش موفقه ومغصوبه علي الجو

قطع حديثه جبل الذي قال بصوت اعلي.ايييييييييييييه يا عم انت ما قالتلك موفقه ولا انت عايزها مغصوبه غصب عنها ما تلم دورك معايا احسن ما انزلك روح يلا من هنا مش عايزين هم في اول اليوم

يغضب عثمان أكثر وينظر الي غرام بغضب شديد ويركب سيارته ليقول بدر بغضب متصنع وهو ينزل من علي السياره.منك لله يا جبل ما كنت استنيت شويه يا عم كمان القعدة كانت طروي وحلوه

ينظر اليه جبل بغضب ويقود سائق عثمان السياره ويذهب من هذه الحاره وهو يفكر فب الذي يريد يفعله الآن ويقول جبل بغضب وهو ينظر الي بدر.في ايه يالا ما تتلم شويه احسن ما انزلك

بدر بغمزه وقحه.لا روق كده يا قاضي ده انهارده دخلتك يا راجل عايزين اعصابك احسن ما تتفضح

يرمي موسي (سبت الغسيل) علي هذا الوقح الذي يأخذ جزء كبير من وقحة شقيقه فهو يتربي علي يده وبتاكد سوف يكن مثله ويقول موسي بغضب شديد.ما تتلم شويه يا زباله

يمسك بدر هذا (السبت) ويقول بغيظ شديد.حسبي الله ونعم الوكيل فيك انت واللي واقف جانبك يا موسي ده انتوا الواحد مينفعش يهزر معاكم

وينظر الي غرام ويقول بغمزة.هي الاشكال اللي ينفع اهزر معاها هطلع للقمر عل اععععععععععععععع

قال هذا بعد ان فتح جبل (المطوه) ورامها عليه بسرعه كبيره ليصرخ بدر ويتحرك بسرعه كبيره قبل ان تأتي به ويقول جبل بصوت افزع الجميع.غوووووور يا $$$$$ من هنا واوعي تتكلم معاها تاني فاهههههم

وينظر الي غرام ويقول.وانتي ادخلي يلاااااااااا

تتفزع غرام وتذهب الي الداخل بسرعه وينظر عاصم الذي يتابع كل هذا من ان اتاه عثمان وتوقع بأنه سوف يفعل شئ لاكن كعادته يفوز هذا القاضي عليه الي جبل بغضب شديد وينظر الي التحضيرات الذي جهزت بالفعل في الحاره لاكبر زفاف حدث بها علي الاطلاق وهو زفاف جبل القاضي ويذهب من منزله بالكامل وهو يفكر ماذا يفعل لكي يأخذ السعادة من جبل ولا يجعلها تكمل اليه وينظر خلفه جبل وينظر الي بدر الذي قال وهو يلعب (بالمطوه) الذي وقعت علي الأرض.كده انا خدتها منك يا قاضي واللي يتاخد منه مطوته يخاف بعد كده علي بطته

نهي حديثه بغمزه واستفزاز لينظر اليه جبل نظرة جعلته هذا بدر يركض بسرعه وهو يقول.والله ما عملت حاجه يا ابا الحج ده انا غلبان وبصرف علي يتامه انسي خلاص كلب واتكلم

ينظر خلفه جبل وينفخ بقوه كبيرة ويذهب الي الداخل وهو يغضب بشده ويبتسم موسي ويذهب إلى الداخل هو الآخر ويره جبل يضع سيجاره في فمه ويشعلها ليقول برفعة حاجب.انت هتشرب حشيش وغرام معاك في نفس الشقة يا جبل

ينظر اليه جبل ويأخذ نفس كبير من السيجاره وينفخ الدخان ويقول.ومالو خليها تتسطل يمكن نلاقي شخصية تانيه احبها في اختك

موسي بغضب.انت بتقول ايه يا عم عايز مراتك تتسطل وبعدين غرام دماغها خفيفه يعني من اول نفس هتطير خلاص

ينظر جبل امامه ويبتسم وينظر الي موسي ويقول.ما تروح يلا تشوف نفسك بعيد عني وتسيبني شويه يا موسي

ينفخ موسي بقوه كبيرة ويقول.والله انا نصحتك وهي مراتك وانت عارف مصلحتك كويس المهم في حوار مش مطمنله وعايز اعرفه

يرفع جبل حاجبه ويقول.ايه هو يا حيلتها

موسي باستغرب.بت خالك راحت عن خالها ليه يا جبل وايه اللي خلها تهرب بشكل ده

ينظر جبل اليه وينظر أمامه ويقول.كانت بتكلم واحد علي النت وحصل بينهم مشكله المهم اود ده معرفش عرف رقمي منين ووصلني كل الكلام اللي بينهم وانا روحتلها وخليتها تغور عن خالها مقابل اني مقتلهاش بت الكلب

نهي حديثه بغضب من هذه الفتاه ليرفع موسي حاجبه ويقول.بتغير عليها ياخويا

جبل بغضب.لا يا خفيف بس بت ال$$$$$ كانت بتقرطسني عايزني اعمل ايه

يبتسم موسي ويقول.تفرح ده لمصحلتك وبعدين انت لو مكنش الموضوع ده حصل كنت هتعمل ايه

يبتسم جبل ويقول بغمزه.كنت هتجوز الاتنين

موسي بغضب.انت بتقول ايه يا جبل

يأخذ جبل نفس كبير من السيجاره ويقول.كنت هتصرف يا موسي وبعدين عمري ما كنت هتجوز بت بسمه اذا كنت هتجوز اختك او لا البت دي متنسبش تكون مرات القاضي ولا عمرها هتكون مراتي لو وقفت علي شعرها هي وامها

يبتسم موسي ويقول.طب يلا يا عريس علشان تجهز

ينظر اليه جبل ويقول.ليه ياخويا هت$$$$$$ ولا هجهز لعريسي دي هي حتت بدله هلبسها وخلصت

موسي بغضب.اتصدق ابن كلب اللي يتكلم معاك ابقي البس البدله دي انا غلطانك

نهي حديثه ويذهب الي الخارج وينظر خلفه جبل ويبتسم ويأخذ نفس كبير من السيجاره ويذهب يتسطح علي الأريكة وينظر الي سطح الغرفه ويبتسم وهو يتذكر هذه الفتاة وهي بين الاحضانه وهي عاريه تماماً بهذا الشكل ليبتسم ويأخذ نفس من السيجاره وينظر اليها ويقول.هخليكي تعملي حاجات محدش في الدنيا توقع ان غرام البت المدلعه في بيت جدها طول عمرها تعملها يا فله بس ده هيكون ليا انا ومحدش غيري هيشوف الشخصية اللي انا هزرعها فيكي يا غرام القاضي

نهي حديثه بتلذذ شديد بهذا الاسم ويبتسم ويأخذ نفس من السيجاره وينفخ في الاعلي وهو يخطط ليوم زفافه علي هذه الفتاه فماذا سوف يحدث بهذا اليوم وهل سوف يمر بخير ويبقي كل شئ علي ما يرام ام ماذا يحدث بها

في مساء هذا اليوم يرتدي هذا القاضي الجاكيت الخاص بالبدله وينظر الي حاله في المراء ويسرح شعره ويمسك العطر الخاص به ويضعه علي عروق رقبته ويده ويعدل الجاكيت الخاص به

ويره بالذي يصفر بصوت عالي لينظر اليه يره بدر الذي قال.العب يا قاضي يا مدوب قلوب العذارى

ينظر اليه جبل ويقول وهو ينظر الي المراء.اخرس يا حيوان

بدر بغيظ شديد.انت ليه بتكرهني كده يا جبل لا بجد ليه بتحسسبني اني جوز امك او مرات ابوك حاسك بتكرهني بجد يا عم

ينظر اليه جبل ويقول.خد يالا هنا

بدر بخوف متصنع.لا لا تيجلي ولا اجيلك وانت في حالك وانا في حالي ياسطا انا مش ناقص انهارده

يذهب جبل ويقف امام بدر ويضع يده على كتفه ويخبط عليه بقوه ويقول.انت حمار يالا هو في حد ممكن يكره واحد اهبل زيك

بدر بغضب.والله الواحد ما ياخد منك غير الهزيق يا جبل

جبل برفعة حاجب.وانت عايز حاجه غير كده يا روح امك

ينفخ بدر بقوه ويقول.انشالله تلاقي في عيالك يا جبل واللهي يا رب البت غ

قطع حديثه جبل الذي لكمه بقوه وقال بغضب شديد.انا قولت والله انك مش هتعدي يومك علي خير ما تتلم يالا شويه

يصرخ بدر بصوت عالي ويقول بصراخ شديد.يا شيخ ارحمني وشي باظ منك لله يا شيخ هشقط ازاي انا انهارده انت عارف هيكون في بت من كل الحارات اللي حولنا يالهووي عايز افتح كلام معاهم هعملها ازاي بوشي ده منك لله يا جبل منك لله يا شيخ اللهي تلاقي في ابنك يا بعيد حرام عليك اللي عملته فيا ده

نهي حديثه وهو ينظر الي المراء ويتحدث بحسره شديده علي ما حدث به ينظر اليه جبل وكان ان يتحدث لاكن يسمع الذي يقول وهو يدخل.مالك يالا قاعد تولو زي الحرايم كده ليه

ينظر اليه بدر ويقول بصوت عالي وهو يشير علي وجهه.بقي اللي انا في ده يرضي ربنا يا موسي بقي يرضيني ذمتك ده مش ظلم

ينظر اليه موسي الذي يرتدي

ويضحك بخفه ويقول.علشان ناويك سواده انت عارف لو تسلك مش هتحصلك كده

وينظر الي جبل ويقول.يلا علشان تطلع تاخد عروستك يا جبل الناس تحت مستين العريس والعروسه

ينظر اليه جبل ويقول.استني شويه وهرجع

اومال لهو موسي وهو يعلم ماذا يريد ان يفعل صديقه ويذهب جبل الي خارج الشقة وينزل الي الأسفل ويفتح باب شقة والدته بالمفتاح ويدخل بها ويره الهدوء يعم علي المكان بالكامل ليعلم بأن والدته في غرفتها ويذهب اليها ويفتح الباب يرها تتسطح علي السرير وهي تنظر الي الاعلي ودموعها تنزل بغزاره شديده وهي تسمع صوت الموسيقى الشعبي الخاصه بزفاف ولدها والجميع يحتفلون وهي تجلس بغرفتها بهذه الطريقة تشعر صفاء به وتنظر اليه بسرعه وتنزل دموعها بغزاره أشد وهي تره بهذه الهيئه الذي تمنت ان تره بها منذو زمن طويل لاكنها لا تستطيع ان تقترب منه ليبتسم جبل ويذهب يجلس أمامها ويمسك يدها ويقول وهو ينظر اليها.ايه مش عايزه تفرحي بابنك ياما

تنهض صفاء بسرعه وتترمي بين الاحضانه بقوه كبيرة وتبكي بصوت عالي بشدة ويبتسم جبل ويضمها بقوه كبيرة بين احضانه ويقول.جرا ايه يا مرا ايه النكد اللي انتي في ده حتي انهارده فرح ابنك معقول تبقي زعلانه كده في يوم زي ده

تبكي صفاء بعنف وتقول.حياتي وحشه اوي من غيرك يا جبل مكنتش اعرف اني هعيش في السواد ده لما تغيب عني كده سامحني وانساه اللي انا عملته علشان خاطري انا تعبت يا جبل والله تعبت يا ابني

يضمها جبل بقوه اكبر ويقبل رأسها ويقول.خلاص يا صفصف انا انهارده عريس وعايز انسي كل اللي راح من حياتي وانهارده هبدا حياه جديده مع البت اللي حبتها ياما انسي انتي كمان كل حاجه ومتفكرتيش غير ان انهارده فرح ابنك وبس يلا علشان تجهزي

تبتعد صفاء عنه وتقبله وتقول وهي تنظر اليه.احلي عريس شوفته عيني يا ابن عمري

يبتسم جبل ويمسك يدها ويقبلها ويقول.يلا يا حجه علشان تجهزي لفرح ابنك

تنهض صفاء بسرعه وتقول بسعادة غامرة.هروح اجهز بسرعه علشان انزل تحت

نهت حديثها وتذهب الي الخارج سريعآ ينظر خلفها جبل ويبتسم علي سعادتها وهو يشعر بأنه فعل الشئ الصحيح الآن فهو يريد أن يبدأ حياة سعيده وجديده مع غرامه وينسي كل ما حدث ولا يريد ان يبداها ووالدته تحزن بهذا الشكل يتنهد جبل بقوه وينهض ويذهب الي الخارج ويصعد الي الاعلي ويدخل شقة صابر ويسمع صوت ضحكات يأتي من غرفة غرام ليذهب الي الغرفة وينظر الي هذه الفتاة ليقول بصوت افزع الجميع بشدة.احاااااااااااااااااااااا

كانت هذه الفتاة تقف امام المرآء وهي تريدي

وتبتسم الي حالها بفخر شديد بهيئتها المثيره والرائعه حقا وتقول الفتاه الذي فعلت اليها المكياج باعجاب شديد وهي تنظر إليها.ما شاء الله عليكي يا غرام برغم اني عملتلك ميكب خفيف اوي بس قمر ومش محتاجه حاجه بجد

تنظر اليها غرام وتبتسم وكانت ان تتحدث لاكن تدخل حبيبه وهي ترتدي

وتنظر الي غرام وتطلق الزغريط علي الفور وتدخل لين وتنظر الي غرام وتدمع عينيها بدموع الفرح وهي تره ابنتها عروس في هذا اليوم وتذهب لين الي غرام بسرعه وتضمها بقوه كبيرة وتقول ودموعها تنزل غصب عنها.قمر يا غرام احلي عروسه في الدنيا كلها

تبتسم غرام وتضمها بقوه وهي تريد ان تبكي وهي تتذكر بأنها سوف تترك ولديها وشقيقها لكي تبقي مع هذا القاضي (هو كده معروفه تبقي مش طايقه بيت اهلها وتتمني اليوم اللي تتجوز في ويوم الفرح تقبلها نكد وتفتكر الحلو اللي شافته مع اهلها وتبقي عايزه ترجع معاهم يا بنتي ما انتي كنتي عايزه تتجوزي لا انا عايزه اهلي يخربيت النكد يا شيخه ايه البنات دي 😂)

وتقول غرام.خلاص يا ماما انا مش عايزه اتجوز انا عايزه افضل معاكي انتي وبابا مش عايزه اتجوز تبتعد لين عنها بسرعه وتقول.لا يا حبيبتي ده انا ما صدقت انك تتجوزي واخلص منك تقوليلي مش عايزه تتجوزي

تنظر اليها غرام بصدمه وتضحك حبيبه بقوه وتقول وهي تذهب تضم غرام.ايه يا وليه طحن الخواطر ده دي بنتك يا حجه

تمسح لين دموعها الذي نزلت غصب عنها وتقول بغيظ متصنع.يعني علشان بنتي تقعد في وشي طول العمر يا حبيبه كفايه عليها اوي كده خلي اخوكي يشيل شويه عني

تنظر اليها غرام بصدمه وتقول.انتي متاكده انك امي يا لين

تنفي لين وتقول.لا الصراحه الموضوع ده مشكوك في انا نفسي حاسه اني مخلفتش اصلآ انا لسه صغيره علي الكلام د ااااااه

قالت هذا بعد ان ضربها صابر علي رأسها وقال.صغيره علي ايه يا وليه ده انتي عندك شحط لو كان اتجوز من زمان كان جابلك اللي يبقي طولك دلوقتي

لين بغيظ شديد.انت بتضربني يا صابر

ينظر صابر الي غرام ويذهب اليها ويضمها بقوه كبيرة ويقبل رأسها ويقول.مبروك يا قلب ابوكي

تبتسم غرام وتدفن حالها أكثر بين الاحضانه وتقول.الله يبارك فيك يا بابا

يبتسم صابر وتقول لين بغيظ شديد.انتي يا بت هتاخدي مني الراجل

تبتعد غرام عن صابر وتقول بغضب طفوليه.انتي مالك بيا انهارده يا وليه عملتلك ايه انا دلوقتي

تضع لين يدها علي خصرها وتقول.علشان انتي واخده جوزي مني عايزيني اعملك ايه

كانت غرام ان تتحدث لاكن تمسكها حبيبه وتقول.خلاص يا بت يا غرام سيبي امك دي وليه فايقه خليكي معايا انا احسن

لين بغيظ شديد.مين الوليه الفايقه يا بت

حبيبه بغيظ أشد.انتي اكيد مالك ماسكه في البت ليه يا لين ما تسيبها انهارده فرحها خليها تشوف نفسها هتعمل ايه

كانت لين ان تتحدث لاكن يدخل موسي وهو يقول.في ايه صوتكم عالي ل

قطع حديثه وهو ينظر الي غرام ليقول بغمزه.هو القمر بيطلع بالليل ولا ايه

يضحكون عليه الجميع وكانت غرام ان تتحدث لاكن تتفزع بشدة من صوت هذا القاضي وتنظر اليه بسرعه وينظرون اليه الجميع وهو غاضب بهذا الشكل ويقول صابر.في ايه يا جبل مالك

يدخل جبل الغرفه ويقول بغضب شديد وصوت عالي وهو يشير علي وجه غرام.ايه المنظر ده يا بت

تستغرب غرام بشدة وتنظر الي المراء وتقول.في ايه يا جبل

جبل بصوت عالي.شعرك ده والزفت اللي حاطه علي وشك ده ايه يا غرام انا مش قولت لمي ليلتك معايا

صابر بغضب.انت بتزعق للبت ليه يالا في ايه لكل ده

جبل بصوت افزع الجميع.لا مش علشان لبستلكم بدالة هكون $$$$ يا صابر ايه منظر بنتك ده وانتوا من عقلكم مفكرين اني هنزل بيها وهي بشكل ده

ينظر صابر الي غرام ويقول بغضب شديد.وماله الشكل ده ياخويا حد قالك انها لبسه بدلة رقص

يجز جبل علي اسنانه بقوه كبيرة وينظر الي هذه الفتاة الذي لا تعلم ماذا يريد هذا القاضي الآن وينظر اليها جبل وينظر الي الفتاه الي فعلت المكياج.شيلي الزفت اللي حاطه علي وشها واعدلي الطرحه دي مش عايز شعره واحده تبان منها

تتصدم الفتاه من طلبه وتقول غرام بغضب.جبل انت بتقول ايه وايه التصرفات دي

ينزع جبل الجاكيت ويرمي الي حبيبه ويقول بصوت عالي.وادي ام البدله اللي نسيتك مين هو جبل يا غرام شكلك مفكرة ان حتت القماش دي هتخليني واحد $$$$ زي اللي كنتي بتشوفيهم انا جبل القاضي واذا بيها او من غيرها هفضل جبل يلا شيلي كل اللي علي وشك ده علشان عليا الطلاق بتلاته بشكل ده ما هتنزلي يا غرام

يتصدمون الجميع بشدة من افعال هذا المختل ويقول موسي بهدوء متصنع.جبل اهده شويه مينفعش اللي بتعمله ده الناس مستنين تحت مينفعش نتأخر عليهم اكتر من كده

يسحب جبل كرسي ويجلس عليه ويقول.انا حلفت خلصت عايزين نفضل هنا طول الليل معنديش مانع وممكن ادخل هنا لو حكمت كمان

ينفخ موسي بقوه كبيرة وينظر الي غرام الذي تنظر الي جبل بعدم تصديق ويقول وهو ينظر الي الفتاه.غيري الطرحه دي وغطي شعرها كله

اومالت لهو الفتاة ويقول جبل.وتشيل اللي حاطه علي وشها مش واخدها اتستعرض بيها تحت انا

وينظر الي حبيبه ويقول.وانتي يا بت غطي شعرك ده هو مش فرح امك اتلموا شويه يا شويه بهايم مش كده ايه ما صدقتوا تفجروا

حبيبه بغيظ شديد.وانا مالي دلوقتي يا جبل خليك مع مراتك وسيبني انا والنبي علشان عجبني

جبل بصوت عالي.انتوا عايزين تركبوني قرون يا ولاد الكلب ولا ايه غوري يا بت غطي شعرك ده

صابر بغضب شديد.ما تتلم يا $$$$ شويه وبطل قلة ادبك دي

اومال لهو جبل بطاعه متصنعه ويقول.حاضر يا غالي يلا خلي بنتك تنفذ الكلام علشان ننزل ونخلص من ام الليله اللي مش عارف هتنتهي علي ايه

تضع غرام يدها على خصرها وتقول بغضب شديد.وانا مش هعمل حاجه يا جبل انا هنزل كده ومش هنزل غير كده ومش هغير حاجه في شكلي

جبل بصوت عالي.اسمعي الكلام يا بت صابر وخلي ليلتك تعدي علي خير

غرام بصوت عالي هي الاخره.مش هنزل غير كده يا جبل ولو حكمت منزلش خلاص مش نازله ومش هسمع كلامك في ايي حاجه ومش هنزل معاك يا جبل وخلينا نشوف كلمة مين اللي هتمشي بقي يا قاضي

بعد وقت قليل كان جبل ينزل علي الدرج مع هذه الفتاه وهي تضع يدها في ذراعه بعد ان فعلت ما قال عليه هذا القاضي وهي تتغظ وتغضب منه بشدة فهو قال اليه بأنه سوف يستكمل زواجهما اذا ما فعلت ما يريده وغصب عنها قبلت بأنها تخفي شعرها وتفعل كما قال اليها لكي يتركها اليوم ولا يفعل معها شئ وينظر جبل اليها ويبتسم بفخر شديد ويقول بهمس اليها.افردي بوزك ده يا فله يا بت طلاق تلاته قمر كده وخلي الهبل اللي كنتي عامله لجوزك حبيبك هيكون احسن وحاجه ليا انا مش لعمة الشعب

تقرص غرام ذراعه بقوه وهي تضغط عليه بقوه وتقول.انت عارف يا جبل لو اتكلمت معايا تاني انا هعمل ايه

يضحك جبل بغيظ ويقول بنفس الهمس.مش هتعملي اكتر من اللي بتعملي يا فله شيلي يا بت ايديك ومتبقيش غبيه كده علي جوزك عيب برضو في حقي

تنظر اليه غرام وينزلون الي الأسفل تحت زغريط جميع الفتيات والنساء والموسيقي ويذهبوا الي المكان المخصص لهم ويساعد جبل غرام تجلس ويجلس بجانبها وهو يكتم ضحكه علي غيظها الشديد منه ومن افعاله وينظر الي حبيبه الذي خافت شعرها هي الاخره فهو بتأكد لم يتركها تنزل بهذا الشكل الذي لم يقبل به وينظر الي غرام ويقترب منها أكثر لكي يذيد من غظها وكان ان يتحدث لاكن يسمع صوت احتكاك سياره قوي في الأرض لينظر الي هذه السياره الذي وقفت بعنف شديد وفعلت غبار قوي لينظر اليها باستغراب وتقف هذه السيارة لبعض الوقت والجميع يستغربون بشدة منها وينهض جبل وكان ان يذهب اليها لاكن يفتح الباب بقوه كبيرة وتنزل قدم شخص من هذه السياره ويخرج شخص بسرعه منها ويعدل هذا الشخص الجاكيت الخاص به بغرور وبرود شديد وينظرون اليه الجميع بصدمه شديده وتعود حبيبه الي الخلف قليلاً وهي تنظر الي هذا الشخص وتقول بصوت متقطع.ح…حسن

السادس والعشرين من هنا





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى