Uncategorized

رواية منقذي اللطيف ادم ويارا كاملة جميع الفصول – روايات سعودية جريئة pdf


بيقوم المقنع وبيكلم واحد من رجالته وبيقول ميدخلهوش اكل نهائي ولا مايه ولا نسمه نور بس ف المخزن وطبعا كل يوم يتأدب لحد اما اامر بتسليمه للشرطه 

وبيخرج وهوا بيخطط أنه اخيرا يقدر يكشف عن نفسه ل ياره ويعرفها بحقيقته …

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 عند ياره 

مها بحب 

= هنلاقيه يحبيبتي وهيتحاسب ع كل الي عمله معاكي 

موسي بحب 

= ايوا يحبيبتي اهم حاجه كدا تقومي وتبقي بخير ماشي 

ياره بتعب

= حاضر يحبيبي أن شاء الله 

امل بدموع 

= الف سلامه عليكي ي ياره كدا تخضينا عليكي 

ياره بأبتسامه 

= بختبر حبكم ليا بس طلعتو عيال جدعه اهو 

جني بحب 

= انتي اختنا ي ياره دا انا كنت هموت عليكي 

ياره وهيا بتبص لمريم الي دموعها لسه منشفتش 

=تعالي ي مريم 

مريم سمعتها وجريت عليها وحضنتها وقعدت تعيط

= كدا تخوفيني عليكي كنت هعيش ازاي انا لو حصلك حاجه 

ياره بحب 

= انا بخير ياروحي والله بطلي عياط طيب والله هعيط انا كمان 

ياسر وهوا بيقول بمرح

= خلاص يمريوم هيا اصلا زي الحصان اهي محصلهاش حاجه 

ياره بغيظ 

= بقا كدا يدكتور ياسر طب ماااشي انا مش خارجه من هنا بقا 

مها بضحك وحنان 

= بعد الشر عليكي احنا عايزينك تخرجي بفارغ الصبر 

ياره

= ماشي يستي عشان خاطرك 

موسي برفعه حاجب  

= عشان خاطرها هيا بس 

ياره بضحك

=لالا عشان خاطرك انت كمان والله اقولك حاجه عشان خاطركو كلكو 

بيعدي اسبوع بتكون ياره خرجت من المستشفى وبتعدي اسبوع وبيجي اول يوم ف الامتحانات ” مها قاعده مع ياره والبنات في السكن وموسي قاعد ف اوتيل “

ف السكن..

مها 

= خلي بالكم من نفسكم والعربيه هتكون قدام الجامعه لما تخرجو هيا هتروحكم تمم 

ياره وهيا بتبوس رأسها 

= حاضر يست الكل 

بيروحو البنات الجامعه وبيشوفهم ياسر وبيقرب عليهم وبيقول 

= اخيرا وصلتو 

جني باستغراب 

= انت كنت مستنينا ولا اي 

ياسر بابتسامه وحب 

= مستنيكي عايز اطمن عليكي قبل أما تدخلي الامتحان ذاكرتي كويس في حاجه نقصاكي 

جني بكسوف وحب 

= لا مفيش حاجه كله تمم 

امل بضحك

= بعد إذن روميو وجولييت بس ندخل الامتحان عشان ميفوتناش 

بيمسح ياسر ع شعره بضحك وهوا بيقول 

= اممم خلاص ماشي ادخلوا انتو يلا عشان متتأخروش 

بعد وقت بيكونو خلصو امتحانات وطلعو  وبيلاقو عربيه مستنياهم برا وبيركبو وياسر بيوقف جني وبيقول 

= احم جني عايزك ف كلمه 

بتروح جني باستغراب 

= ايوا يدكتور ياسر 

ياسر برفعه حاجب 

= دكتور برضو وكمل بخبث م قولتي ياسر ف المستشفي خليكي كدا بقا 

جني بضحك 

= لا دا عشان وضع ياره مكنش مخليني مركزه قول عايز اي 

ياسر بحب 

= كلمتي اهلك عني 

جني 

= ايوا عرفت بابا وماما وهما مستنيينكم أن شاء الله لما ننزل مصر 

ياسر بفرحه 

= بجد يعني خلاص اخيرا هتكوني ليا 

جني بكسوف وضحك 

= احم اا يلا انا همشي انا بقا باي باي 

بتجري جني بكسوف وبيضحك عليا ياسر 

وبتعدي الايام وبتخلص فتره الامتحانات 

موسي 

= اي لسه مخلصتوش تعبيه الشنط 

امل 

= لا خلاص يعمو قربنا نخلص اهو 

موسي 

= طب يلا بسرعه العربيه مستنيه تحت 

ياره 

= خلاص خلصنا اهو الشنط اهي وماما وجني ومريم كمان خلصو 

موسي 

= ماشي هاتي الشنط دي هنزلها 

ياسر 

= السلام عليكم 

كلهم : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

ياسر 

= عنك يعمي هات هنزلهم انا 

موسي 

= طب هاخد دول معايا وانت هات التانيين 

ياسر 

= تمم 

نزلو كلهم وركبو العربيات ووصلوا للمطار 

بعد ساعات… كانو وصلو لمصر …

ياره بسعاده 

= ياااه وحشتني مصر اووي 

امل بفرحه 

= مكنتش متخيله هتوحشني اوي كدا 

جني 

= فعلا كنت مفكره أن أمريكا بالنسبة لينا هتكون خيال ومش هنكون عايزين ننزل مصر تاني 

مريم 

= بس بجد مصر متتعوضش بأي بلد تانيه 

مها 

= يلا يابنات عشان نروح ونرتاح شويه من المشوار 

موسي 

= خلاص ماشي وانت ي ياسر وصل مها وياره البيت وانا هاخد البنات توصلهم لأهاليهم 

ياسر بضحك 

= بقا كدا يعمي مش واثق فيا 

موسي بضحك 

= دي الأصول يبني مينفعش 

ياسر 

= عندك حق يعمي خلاص ماشي اتوكلنا علا الله 

بعد وقت كان كل واحد منهم وصل لبيته ومها عايشين مع ياره ف نفس البيت 

عند ياره 

= اي ي ماما هتعملي اي مع جوزك 

مها 

= رفعت عليه قضيه خلع وبعته علا بيت ليه قديم وبما أن مفيش حد هناك وموكلش محامي كسبت القضيه 

ياره باستغراب 

= وبابا عارف 

مها 

= لا لسه ميعرفش 

ياره 

= وهتقوليلو امتا 

مها 

= ف الوقت المناسب وكملت بحنان انا عارف انك نفسك نعيش كلنا مع بعض بس خلاص هانت وكل حاجه هتبقي زي م انتي عايزه 

ياره بحب 

= يارب ي ماما يارب 

تاني يوم تحديداً عند جني كانو البنات كلهم متجمعين عشان قرايه فاتحه جني وان ياسر كلم أهلها تاني يوم وكمان أهل جني موافقين لانهم عارفين أنه مسابهمش ف امريكا لوحدهم وكان معاهم ديما 

عند البنان ق الاوضه وصوت الميوزيك عاليه والبنات بترقص 

جني بسعاده 

= اععععع مبسوطه اووي بجد مش مصدقه اخيرا هنكون لبعض 

ياره بسعاده 

= حقيقي تستاهلو بعض وليقين جداً لبعض 

امل بسعاده 

= ايوا بقا حد من الشله خلاص هيخطب 

مريم بمرح 

= عقبالنا يااااارب 

بيضحكو البنات عليها وبيكلمو رقص ف الاوضه شويه وبيسمعو صوت ابو جني وبيقول 

= يلا ي جني ياسر اجه 

بصت جني بكسوف لباباها وقالت 

= حاضر ي بابا جايه 

بتخرج جني وهيا لابسه فستانها الزهري الرقيق جدا وحجابها وبعض الزينه الرقيقه ويتسلم علي ياسر وبيبص ليها بكل حب وبيميل نحيه ودانها وبيقول 

= انا مشوفتش حد بالحلاوه دي قبل كدا 

بتبتسم جني بكسوف وبتقول 

= علا فكره احنا لسه ف الاول ها مينفعش كدا 

ياسر برفعه حاجب 

= لا يختي خلاص انتي بقيتي مراتي 

بتضحك جني 

= مراتك مره واحده طب قول خطيبتي حتي 

بيقول ياسر بثقه 

= لا مراتي 

ابو جني بضحك

= اي يولاد من اولها كدا 

بتتكسف جني وبتخبي وشها ف كفوف أيدها وبيقول ياسر 

= م انت عارف يعمي أن بحب بنتك 

ابو جني بضحك 

= اي يعم روميو راعي أنها بنتي 

بيضحك ياسر 

= خلاص جوزوهالي وانا هقعد ساكت 

بيضحكو عليه وبعد وقت بيقول ابو جني 

= والخطوبه أن شاء الله تكون يوم الجمعه الجايه مناسب معاكم 

ياسر بحنق 

= نعم لا مش مناسب خالص انا اليوم الوحيد  الي مناسب معايا بكرا  

بيقول ابو جني بإستغراب 

= بس يبني بكرا مش هنلحق نعمل اي حاجه 

بيقول ابو ياسر 

= طب ع الأقل ي ياسر  يومين نلحق نجهز كل حاجه انتو لسه جايين من سفر امبارح 

ياسر بجديه 

=ي بابا انا هتصرف وهجهز كل حاجه النهارده ومفيش حاجه هتكون ناقصه وكمل كلامه لأبو جني ثق فيا ي عمي 

ابو جني 

=خلاص علا خيرة الله أن شاء الله بكرا 

ياسر 

= تمم ننزل دلوقتي نجيب الشبكه انا كدا كدا معايا الفلوس يعني 

ابو جني بضحك 

= والله انت ملكش حل 

ياسر بحب وهوا بيبص لجني 

=بنتك يعمي انا بحبها وكلكم عارفين دا انا لو عليا عايز اجيب المأذون دلوقتي وتبقي مراتي بس نعمل اي بقا هيا عايزه لما تخلص جامعه الاول 

ام ياسر 

= دا الصح يحبيبي 

ام جني 

= ايوا هيا كل اما يجيلها حد تقعد ترفض اقولها طب خطوبه تقولي لا وكملت بضحك بس اجه ياسر بقا غير فكرتها للجواز 

أن ياسر بضحك

= وانا والله مصدقتش نفسي لما قالي هيخطب قولت اخيرا هشوفك عريس بس الصراحه زين م اختار والله ادب واخلاق واحترام 

ابو جني

= ربنا يخليكي يا ام ياسر احنا لينا الشرف والله ان ننسبكم 

ابو ياسر 

= الشرف لينا والله 

ياسر 

= طيب يلا ياجماعه عشان ننزل 

بينزلو وبينقو الشبكه وبتختار شبكه رقيقه جدا 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند صلاح ف المخزن بيكون قاعد ع الأرض  بحزن وجسمو خاسس جدا وظاهر عليه التعذيب بيدخل عليه المقنع وبيقول 

= خلاص اجه وقتك أن اسلمك للشرطه 

بيقول صلاح بهدوء وحزن واضح عليه 

=موافق بس عايز اسألك سؤال وترد عليا بكل صراحه 

بيستغرب المقنع من حزنه وهدوء وبيقول 

=سؤال اي 

صلاح بحزن 

= هوا فعلا موسي مش ابويا ؟ 

بيقول المقنع بهدوء 

=اه  

صلاح بحزن 

= وسيد ابويا بجد 

المقنع باستغراب 

= ايوا 

صلاح بدموع متجمعه ف عينه 

= تمم وديني للشرطه انا جاهز 

بياخدو المقنعه وبيسلمه للشرطه وبيخرج بعد أما بيتأكد ان خلاص معتش في حد هيقدر يأذي معشوقته 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاني يوم عند البنات كلهم بايتين عند جني عشان تجهيزات الخطوبه وبيوصل لكل بنت منهم فستان وياره بيوصلها اتنين 

امل بأستغراب 

=وصلك اتنين ازاي انتي طلبتي واحد تاني 

ياره بأستغراب 

=لا مطالبتهوش 

مريم بإنتباه

= الحقي دا في رساله مع الفستان 

ياره بتمسك الكرت وبتقراء باستغراب 

“متلبسيش التاني دا هيكون احلا عليكي عارف عايزه تعرفي انا مين قريبا هتعرفي قريبا جدا لو لبستي دا النهارده ف الخطوبه هعتبرها إشاره منك انك عايزه تعرفيني ” 

ياره بابتسامة 

=انا متحمسه اوي اعرف مين دا 

امل بحماس 

= تحفه هموت واعرف مين دا الي بيعشقك كدا 

مريم بسعاده 

= هنخلص من ياره كمان الله 

ياره بضحك 

= والله انتي مجنونه 

جني بضحك

= البطل المنقذ هياخد ياره ع الحصان وياخدها ويطير

ياره بضحك 

= اه مش هخلص منكم انا عارفه يلا عشان نلحق نلبس 

بيدخلو البنات وبيجهزو وبيخلصو لبس

جني ” العروسه ”  بتلبس فستان بيج هاند ميد وهيلز بيج وطرحه وميكب رقيق جدا

مريم وامل  بيلبسو  نفس استايل الفستان ونفس اللون وبيكون اللون  ازرق فيه بعض الهاند ميد الرقيق جدا ع الصدر وهيلز ازرق وطرحه وبعض الميكب الرقيق جدا 

وياره بتلبس فستان تاني الي الشخص جبهولها بيكون زهري وانيق جدا مع حجاب وهيلز زهري 

بيجي ياسر  ب البدله البيج والحذاء الكلاسيك وبياخدها وبينزلو بيركبو العربيات ووراهم امل ومريم وياره 

بيوصلو عند القاعه وبيدخلو العرسان وبيدخلو وراهم البنات بيبداءو  يرقصو سلو والبنات واقفه حواليهم والفرحه ماليه المكان وبعد انتهاء الرقصه بيلبسو الشبكه بيجي من بعيد دكتور ياسين

 “نفس الشاب الي كان قعد مع ياره ف اول بارت”

وبيطلع يسلم عليهم وبيتوجه ناحيه ياره وبيسلم عليها وبيقول 

= عقبالك ي ياره عقبالكم يابنات 

ياره 

= ميرسي جدا يادكتور ياسين 

ياسين بسعاده 

= تعرفي ي ياره مش انا رجعت ل خطيبتي 

ياره باستغراب 

= ازاي مش هيا..

قاطعها ياسين وهوا بيقول 

= كان عندها كانسر عشان كدا كانت بتكرهني فيها سابتني وسافرت عشان تتعالج وبعدين قابلتها من يومين وقالتلي ع كل حاجه وانا مصدقت الصراحه لان مقدرتش انساها ابدا 

ياره بسعاده 

= الف حمدالله علا سلامتها حقيقي مبسوطه ليكم ربنا يتمملكم علا خير يارب 

عند مها وموسي

مها بحب 

= موسي

موسي بحب 

= عيونو 

مها بكسوف 

= انا رفعت قضيه خلع علا سيد وخلاص انفصلت عنو 

موسي بفرحه وحب 

= انا كمان طلقت سهي… يعني موافقه ترجعيلي 

بتهز مها راسها بحب 

= ايوا موافقه 

بيبتسم موسي بحب 

= اخيرا انتي بجد وحشاني جدا 

لسه مها هترد  بيتفاجئو بدخول شخص القاعه لابس قناع ونظراتو متوجهه ناحيه ياره لابس بدله سوداء فخمه وانيقه وبيقرب عليها وبيقول 

= اجت الحظه الي تعرفي فيها انا مين 

بتبصلو ياره وقلبها يدق بشده  وبيكشف فجاءه عن وجهه والانظار كلها بتتوجه ناحيتهم 

بتتفاجئ بشخص غريب متعرفهوش بس جميل ملامحه حاده ودقن محدده وعيون صقر  ووسيم للغايه وبيقول بحب 

= مش فكراني ي ياره 

ياره بتفكير 

= حاسه ان وشك مألوف عليا بس شوفتك فين مش عارفه 

بيقولها بحب 

= انا ادم ي ياره صديق طفولتك كنا ديما بنلعب ف الشارع سوا فاكره 

ياره بتتفاجئ بسعاده 

= بتهزر صح انت ادم بجد 

ادم بحب 

= ايوا انا الي عشت عمري كله احلم بيكي ولما خلاص قررت انزل واجي اتقدم لقيتك اتخطبتي مرضتش اقف ف طريقك بس بعدين لما عرفت الي الندل عمله دا مقدرتش أتمالك اعصابي وكنت هنزل بس للاسف حصلت مشاكل ف الشركه بتعتي ومعرفتش بس كنت متابعك ع طول كنت عارف كل تحركاتك كل مكان كنتي بتروحيه كان بيكون في شخص مراقبك 

ياره بصدمه 

= طب وانت عرفت ازاي أن بكون ف خطر زي يوم المطعم كدا 

ادم بحب 

= يوم خطف العربيه في شخص كان واقف برا الجامعه مستنيكي تخرجي عشان يراقبك شافك وانتي بتتخطفي كلمني وكنت اصلا ف امريكا بتابع شركتي الي هناك وبصدفه حصل الخطف ف يومها رجالتي قدرو يحددو مكانه واتحركنا فوراً ولحقتك منهم ولي بقا اخدتك ع الكوخ عشان يستي كنتي مغمي عليكي ومكنتش هطمن اسيبك غير وانتي بخير 

أما بقا عن المطعم ف عندي صاحب ليا شغال هناك كنت بكلمه بالصدفه وهوا بيقولي أن في واحد اجه لزميله ف الشغل وعايزه يقتل بنتين جني وياره وهوا وافق بسبب الفلوس بس محدش منهم عرف أن هوا سمعه وقتها انا كنت بعرفه أن عندي ليه شغل جنب شغله ف المطعم لانه كان كلمني قبل كدا علا شغل وحاولت اقنعه يسيب شغل المطعم بس مرضاش وبالصدفه سمعت الحوار دا منه وشكيت ف الموضوع ولما الراجل الي بيراقبكم قالي انكم داخلين المطعم عرفت الي فيها واجيت 

بخصوص الشقه برضو كان في رجاله تبعي وقفين تحت وعرفت منهم برضو واجيت لحقتك بس للاسف معرفتش افضل معاكي ف المستشفي واتطريت امشي بعد أما اطمنت انك بخير لا قولت انا هظهر بس ف وقت مناسب وقولت بما أن اهلك  حواليكي همشي وانا مطمن وكان في رجاله تبعي ماليه المستشفي 

بخصوص بقا لي معرفتكيش بحقيقتي حبيت أظهر بعد اما خلاص نكون اتخلصنا من كل الأعداء 

وكمل بحب تتجوزيني ي ياره 

كنت واقفه مصدومه بسمع كل كلمه منه وانا مش مصدقه الي وداني بتسمعه يعني اي بيحبني انا وازاي وأمتا احنا كنا صحاب بس عمره م بين ليا حاجه خالص منكرش أن كنت ف الاول منجذبه ليه بس معرفتش احبه لأن مكنش مبينلي حاجه خالص لما اتخطبت لطليقي كنت لسه صغيره  كنت قاعده لوحدي كنت حاسه ان مش مرغوب بيا ف وافقت عليه مع أنه كان اكبر مني بكتير جدو وجدتي حاولو كتير يقنعوني بس انا رفضت كنت محتاجه احس بحب وحنان وهوا اجه وأداني كل دا بس ف الآخر كسرني 

فوقت من شرودي وهوا بينزل ع ركبته وبيطلع خاتم جميل جدا وبيقول للمره الثانيه 

= تتجوزيني 

بصيت حواليا لقيت اهلي بيشاورولي بالموافقه ف بصيلته وقولت بسعاده 

= موافقه

لبست الخاتم بسعاده واضحه عليا اخيرا قلبي ارتاح اخيرا لقي امانه 

وفي شابين اتقدمو ناحيتنا وواحد منهم قال بمرح 

= طيب طلاما كدا بقا انا عايز اتجوز امل 

وقال التاني 

= وانا عايزه العسليه الي جنبها دي 

ابتسمت مريم وامل بكسوف 

وقال ادم باستغراب وضحك

= بس احنا منعرفش انتو مين 

بيجي ياسر وبيقول بمرح 

= لا الصراحه انا موافق ذياد ومصطفى رجاله محترمه وامل ومريم زي اخواتي وانا اكيد مش هوافقلهم ع اي حد كدا 

بيقول ذياد بمرح 

= اشطا بقا تعالي بقا هنا كدا يا امل انتي خلاص بقيتي مراتي رسمي 

بتتكسف امل وبتقف جنبه 

بيقول مصطفي بضحك 

= مريووومي تعالي اقفي جنبي اشمعنا احنا يعني 

بتضحك مريم بسعاده وبتقف جنبه وبيظهر ع الأهالي أنهم موافقين بيقفو كلهم بيتصورو صوره 

امل وذياد جنب بعض وجنبهم مصطفي ومريم وجنبهم جني وياسر وجنبهم ياره وادم

بيبص ياره وادم لبعض وبيقول ادم بابتسامه 

=  ياره

ياره بخجل 

= نعم 

ادم  بحب 

=   في عينيكِ بحر من السكون

يخفي خلفه ألف بركان

تضحكين، والقلب يرقص فرحاً

وفي دموعك، ألف حكاية وألف أمان

في ابتسامتكِ، شروق الشمس

وفي عينيكِ، ليل به نجوم

أنتِ القمر الذي يضيء دربي

والنجم الذي يرشدني في الظلام

يا حلوة، قلبي ونور حياتي “,  

“تــــمــــت”

خلصتي؟ الرواية الجاية أقوى وأحلى… تعالي وعيشيها معانا👇





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى