Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم اميرة عمرو

13 =البارت الثالث عشر 13 /
عشقك أصبح إدماني
اني أخاف أن يصبح عشقي لك عذابي
عشقتك حد النخاع ولو للعشق كلام فإن
العشق هو الروح يا جناني
لن تصبحي لغيري حتي لو كان أنا من سيكون الشرير
انت ملكي فعشقي لك أصبح تملك
ارميني في بئر عشقك لأرتوي فإن الظمأ لجوفي عنوان وانت ظمأ قلبي يا نور الفؤاد
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
يقف ينظر إلي القمر فالليلة القمر بدراً أصبحت هي من تشغل تفكيره أصبح يراها كأنها القمر فهي تشبه القمر بابتسامتها ألا يكفي وجود قمر واحد في السماء اصبح يوجد علي الأرض ينير حياتي يأخذني من طريق الكره إلي طريق العشق فأصبحتي انت يا معشوقتي ملكة متوجة علي عرش قلب الشيطان فأصبحتي أنا مسجونك وانت أصبحت جلادي بعشقك الذي خطي طريقه إلي قلبي الحجر الفولاذ الشديد الذي لم يعرف لقلبي طريق إلا بوجودك انت شغلتي عقلي أيضا وأصبحت أراك غي كل مكان ألا يكفي قلبي ضحتك جمال عينيك وأهدابها وأنفك المستقيم وشفتاك وشعرك الذي برائحة الياسمين الذي اشتمه من بعيد ولو علي بعد خطوات كثيرة ضحكتك التي تسلب الفؤاد والتي تزداد جمالا بتلك الغمازة الجميلة و آه منك يا حواء فأنت أصبحت فاتنة الشيطان وملاك الأيهم ليغلق عينيه ويتنهد انه ليقول لنفسه:
انه لا وقت للعشق اني وقتي للانتقام فقط كيف لها ان تعشق رجل من المافيا يقتل بدم بارد ويؤذي الآخرين ولا يهتم بجروحهم وخي تعالج وتداوي آلام الآخرين هي تستحق ان تصبح لغيري وتحبه
عند تلك الكلمة توقف لسانه ليشعر بالغيرة من ذلك الرجل التي تعشقه كيف لها ان تصبح لغيري انها لي أنا نعم لي أنا حتي لو سأقتل من أجلها من تعتبره معشوقها نعم هو يكره ذلك الرعد الذي يمتلك قلبها وليس هو ولكنه لا يراه أين هو أهو تركها ورحل من أجل غيرها لا مستحيل فهي تعشقه إلي الآن يكفي يكفي ليغلق الشباك ويدلف الي الداخل وينم علي سريره يفكر فيما يحدث معه ليستسلم لظلام النوم
في صباح يوم جديد يوم حافل بالمفاجآت فاليوم
سوف يحدث الكثير منها صدمة اعتراف غيرة ولادة عشق جديد يحمل في ثناياه الشر والحقد والذنوب طاولة الطعام يجلس الجميع منهم الصامت ويغلفه البرود ومنهم المتحمس ومنهم المتشوق لحدث اليوم ومنهم القلق من القادم ومنهم الحاقد لينهي الجميع طعامه ويتجهوا إلي غرفة الجلوس حيث يوجد الجميع
لتتحدث آسين وهي تنظر إلي يزيد : يزيد مش عايزة اي غلطة انهارده في الافتتاح الاسطورة بتكره الغلطات و انت عارف كرهها انها تلاقي تقصير في الشغل مفهوم
يزيد: مفهوم وثم أكمل بسخرية وبعدين دي مش أول مرة انظم وأكون المسئول عن حفلا الافتتاح مستشفيات الرعد
آسين بحده: وحياة رعد اللي ما في غيره في قلبي لاندمك واخليك تندم انك شوفت واحدة اسمها آسين في حياتك لو حصل حاجة المرة دي لأ المرة دي الاسطورة هي اللي هتفتتح المستشفي
يزيد بتوتر : حاضر
شجن : آسين براحة علي يزيد هو اللي بيهتم دايما بالتنظيم وعمرنا ما شوفنا علطة في الحفلات اللي فاتت بالعكس الكل بيقعد بالشهور يحكي عنها وعن جمالها
تولان: وهو يعني علشان الواد الوحيد اللي في الشلة هتستقوي عليه ما انا عارفاكي قوية وجبارة
يزيدبابتسامة: يسلم في امك انت وهي أخيرا يا جدعان حد نصرني ووقف معايا ضدها ياه وأخيرا
آسين ببرود: علي فكرة انتم كبرتو الموضوع انا واثقة في يزيد وعارفة اد ايه هو جدير بالشغل وحاد وصارم ومعانا يزيد اللي بيضحك وبيهزر يزيد صاحبنا من ١٥سنة مش من يوم او شهر او سنة لا من سنين بس المرة دي غير كل مرة وانا واثقة في قدرات يزيد وعارفة انه قد المسئولية بس بنبه عليه ان الحفلة دي بالذات مش عايزة فيها غلطات
يزيد بثقة غير معهودة وصورة لاول مرة يراها الجميع ولا يعرفها سوا آسين🙂🙂: وأنا عارف انك بتثقي فيا رغم اننا دايما بنتخانق وفي الاخر انا اللي بضرب وكده بس عارف ان ورا كل ده في حب بينا ومحبة احنا الاربعة احنا أكتر من إخوات مش لازم يكون في صلة دم لأ بالعكس بالقلب النقي والمحبة احنا الاربعة اللي يشوفنا من برا يقول علينا بنتسلي بس اللي يعرفنا يعرف قد ايه احنا بنثق في بعض وقد إيه احنا اخوات وأصحاب ومجانين بس بردوا هنفضل كده لآخر يوم في عمرنا
لتبتسم له آسين وتقوم باحتضانه أمام الجميع لتقوم شجن وتولان ويحتضنوا بعضهم الاربعة ويقولون سويا: احنا الرباعي الكاسر
لينظروا لبعض ثم يضحكوا سويا غير عابئين بهؤلاء التي تأكلهم نار الغيرة
ليقف عامر ويتجه ناحية ابنه : رغم اني دايما بتخازق معاك وبقول عليك فاشل تهزيق ضرب بس عارف انك انت الدرع الحامي للتلات ينات وانك هتكون سندهم في الدنيا والاخ وقت الشدة بس متأكد انك قد المسئولية
ليبتسم يزيد ويتجه ناحية والده ويحتضنه : وانا عارف انك عارف
ليفتح عامر ذراعيه للبنات ليحتضنهم لتقول جيهان بحزن مصطنع:😞😞وانا مليش حضن والا انا الأم بنت البطة السودة
لتقول شجن 🙂🙂:لأ هو احنا نقدر تعالي
لتتجه ناحيتهم جيهان ويحتضنوا بعضهم سويا فكان رائعين ومن ينظر إليهم يقول انهم عائلة متكونة من أب وأم وأربع أبناء
لتتجه آسين بنظرها ناحية الاربعة الجالسين فتشعر بالحزن الذي بأعينهم لافتقادهم لحنان العائلة لتبتسم لهم وتقول: ايه هو انتم مش من العيلة والا ايه تعالوا انتم دلوقتي من عيلتنا لأن اللي بيدخل البيت ده بيبقي فرد من العيلة ورعدي علمني كده
لينظروا لبعضهم بصدمة اقالت انهم فرد من تلك العائلة ليبتسم جميعا ويتجهوا ناحيتهم ليحتضنهم عامر ليصبح عامر يحتضن الاربع شبان وجيهان تحتضن الاربع فتيات ويظلوا هكذا حتي تقول آسين :
شجن تولان يزيد يلا بينا علشان نتمم التجهيزات بتاعة الافتتاح علشان يبقي جاهز وخصوصا ان الاسطورة هتحضر الافتتاح
عامر : طب المفروض انكم تقعدوا تجهزوا للحفلة
آسين: لا مش دلوقتي انتم كلكم هتروحوا الحفلة واحنا هنيجي مع بعض
جيهان: بس كده ممكن تتاخروا
آسين: انت عارفة كويس قد ايه انا منضبطة في مواعيدي
عامر : لا احنا هنروح مع بعض كلنا
يزيد: في أيه يا جماعة احنا مش عيال علي فكرة
جيهان : آسين وحياة رعد عندك خلوا بالكم من بعض
شجن بغيظ : وانت مالك برعد ها محدش يقول رعدب غيري أنا
لتنظر لها آسين برفع حاجب لتقول شجن بسرعة :والاخ اقصد الاخت آسين
لتنظر لها آسين وتقول :انا بس اللي اقول رعدي احمدي ربك اني بخليكي بتقولي رعد بس ثم تقول بجدية يلا بينا يا شباب
ليخرجوا الاربعة بكل ثقة وغرور لا يليق سوا لهم ويركبوا سيارتهم ويخرجوا من القصر
اما بداخل يتجه الجميع كل منهم ناحية غرفتهم حتي يستعدوا للحفل بغرفة أيهم يجلس هو ومراد يتحدثان مع البوص رائف زيدان
رائف: صفقة الادوية دي لازم تتم دا المهم
أيهم : انت عارف كويس ان دي مش أول صفقة أدوية فاسدة بدخلها مصر السنين اللي فاتت شكلك نسيت من هو الشيطان
رائف: منستش يا أيهم ومتنساش انك عمرك ماكنت هتبقي الشيطان من غيري وانا اللي عملت الشيطان
أيهم : بس خليته معندوش رحمة علشان لما يعرف اللي قتل ابوه مين يقدر ساعتها يقتله بدم بارد وانا مجهزله موته ابليس نفسه مش عارفها ولا تخطر علي باله
ليبتلع رائف ريقه ببطئ فماذا سيحدث لو علم السر الذي يخفيه عنه ليقول وهو يحاول تغيير الموضوع: مقولتليش اسم الشركةاللي هتدخل الصفقة عن طريقها
أيهم ببرود: A.S.R
رائف : مش دي شركة الاسطورة
أيهم بلامبالاة: ايوا هي
رائف بعصبية:😡😡 انت اتجننت يا أيهم شكل الحادثة أثرت علي دماغك ملقتش غير الشركة دي انت عارف انهم ملهمش في الشمال وهما أصحاب شركات أدوية عالمية ومستحييل يوافقوا
أيهم بحدة: عارف انها شركة عالمية بس اللي هتتعامل معاه فهد الاقتصاد وآه صح هيوافقوا لانهم مش هيلاقوا صفقة مربحة جدا زي بتاعتنا
رائف : مافي شركات تانية نقدر ندخل عن طريقها ليه الشركة دي بالذات
أيهم : أولا صفقة الادوية كبيرة وتعتبر من أهم صفقات المافيا فأكيد محتاجة شركة كبيرة تدخل عن طريقها
ثانيا الشركة دي ليها سمعتها فأكيد محدش هيشك انها أدوية فاسدة لان الكل عارف قد ايه أصحاب الشركة ناس ناجحة في شغلها ومش ليهم في الشغل الشمال
ثالثا لان سمعة الشركة الكل عارفها وقليل لما بتتفتش لان أدويتها مضمونة وسريعة المفعول
رائف: دلوقتي اقدر اقول ان الصفقة تمت بدماغك دي بس هتقابلهم امتي
أيهم ببرود : احنا بلغانهم ان احنا عايزين نقابل الاسطورة ووافقوا وحددوا المعاد بعد يومين
رائف: خد بالك الاسطورة مش ساهل التعامل معاها
أيهم : متخافش طالما معاك الشيطان
رائف: عارف صحيح انا نازل مصر قريب علشان الصفقة
أيهم : تنور مصر
رائف: سمعت ان في افتتاح انهاردة لمستشفي جديدة اللي بتملكها الاسطورة
أيهم: ايوا واحنا معزومين علي الحفلة دي وعرفت ان الاسطورة هتظهر انهارده وهي اللي هتقوم بالافتتاح بنفسها
رائف: بيقولوا جميلة رغم ان قليل اللي شافها وأخيرا هنعرف مين هي الاسطورة
أيهم: الافتتاح الساعة تمانية وهينعرض علي التليفزيون تقدر تشوفه
رائف: ههههه وهي دي فرصة تفوتني لما أشوف الجمال اللي بسمع عنه
أيهم : عمرك ماهتتغير هتفضل زي مانت
رائف: إيه انت نسيت تربيتي ليك والا ايه وبعدين بيقولوا ان الدكتور اللي بتعالجك جميلة اوي
أيهم بحدة : متجبش سيرتها وبعدين هي ظش من البنات اللي نعرفهم
رائف: شكلك وقعت والا ايه
أيهم ببرود: لا لسه مجتش اللي توقعني وسلام بقي ومتنساش تبقي تتفرج علي الافتتاح
رائف: سلام يا بن نصار العمري
لينني المكالمة ويزفر بحنق لينظر الي مراد الجالس بجانبه
مراد: مالك في ايه وبعدين انت ازاي تكلم البوص كده
أيهم ببرود: اذا كان هو البوص فانا الشيطان
مراد: كل ده علشان اتكلم عن اللي اسمها آسين بتاعتك دي
أيهم بحدة: مراد انا مش فايقلك فاعرف انت بتقول ايه وبعدين اسمها الدكتورة آسين
مراد:ههههه😀😀😀شكلك وقعت ومحدش سمي عليك بتحبها صح
أيهم : آه بحبها بس هي عمرها ما ترضي ان يكون جوزها واحد بيقتل وهي اللي بتعالج وبعدين هي بتحب اللي اسمه رعد ده مش بتشوف شكلها بييبقي عامل ازاي لما حد بيجيب اسمه
مراد: انت بايدك تخليها تحبك
أيهم : سيبك مني ايه أخبارك مع الست تولان
مراد بغيظ : بتردهالي اسمها الدكنورة تولان
أيهم بضحك😂😂😂😂😂: بتقول ان انا اللي وقعت شوف شكلك عامل ازاي
مراد : ايه انت هتحفل عليا والا ايه
أيهم: لا مش هحفل مشفتش نفسك وانت بتنطق اسمها عينك كانت فاضلها شوية وتطلع قلوب
مراد: ماخلاص ياعم ما أنت كمان ماشوفتش نفسك لما جبت سيرتها يعني
أيهم : طب قوم يلا من هنا روح اجهز علشان الحفلة يلا مش عايزين نتاخر
ليقف مراد ويتجه الي الخارج ليجهز نفسه من أجل الافتتاح ليبقي أيهم ليتنهد ومن ثم يتجه الي الحمام ليأخذ شاور ويجهز حاله
🎄عند رائف زيدان
يجلس وبجانبه تلك الشمطاء الحية وأمامهم النبيذ والخمر امام التلفاز ليشاهدوا الافتتاح عن طريقه
سوزان: انت ليه مقعدنا كده ادام الTV هو في ايه مش من عادتك كانك منتظر تشوف حاجة مهمة اوي
رائف: أيوا انهاردة افتتاح مستشفي الرعد الجديدة وعرفت ان الاسطورة هتحضر
سوزان: غريبة دي عمرها ما ظهرت ولا مرة دا الصحافة منشرتش ولا صورة ليها بالعكس محدش يعرف هي عاملة ازاي
رائف : هنشوف دلوقتي هي عاملة ازاي وساعتها هنعرف
سوزان : بس انت ليه مهتم بالموضوع ده طول عمرك مش بتهتم بالحاجات دي
رائف بخبث 😈: أصل احنا هندخل صفقة الادوية الفاسدة عن طريقهم وعايز اعرف شكل الاسطورة
سوزان: امم بس انت اللي يهمك الصفقة مالك مهتم باللي اسمها الاسطورة دي والا انت عايز تشوف اذا كانت حلوة والا لأ علشان تنضم لمجموعة حريمك
رائف: ههه شكلك غيرانة بس اللي انت بتفكري فيه صح وبعدين البحر يحب الزيادة ومفيش مانع اني ادوق
سوزان : برده انا الأساس
رائف: طبعا يا روحي واعملي حسابك ان احنا نازلين مصر قريب اوي
سوزان: ليه هننزل احنا من سنين منزلنهاش
رائف : بس هننزل ويلا خلينا نشوف الافتتاح من أوله أصل الواحد متشوق أوي
🎄🎄 في مكان جميل جدا مزين بطريقة كلاسيكية يغلفها لمسة عصريةنعم يا سادة انه حيث يوجد الافتتاح نجد الكثير من رجال الاعمال والصحافة ليأتي أسطول من السيارات ليهبط منها
بطلنا ومعه أصدقائه لينظر لهم الجميع باعجاب من هؤلاء ليتهامس الجميع عليهم وخصوصا عن أيهم فقد بدا وسيما جدا ليزداد غرور
ليدخلوا جميعا ومعهم جيهان وعامر ليتجهوا ناحية احدي الطاولات ليجلسوا عليها وينبهروا من روعة وجمال المكان فكان الحفل جميل جدا ومزين بطريقة جذابة ليظل ينظرون للموجدين حتي يروا ملوك قلوبهم ولكن خاب ظنهم قلم يجدوهم وبعد قليل من الانتظار يجدوا يزيد يقف علي المنصة وبيده المايك وقد بدا جذابا بحلته الجميلة
ليبدأ بالحديث : مساء الخير علي جميع الموجودين بنشكركم جدا لحضوركم الافتتاح و بنتمني ان يكون المكان عجبكم والاسطورة بترحب بيكم
أحد الصحفيين : أستاذ يزيد طبعا الكل عارف انك من أصدقاء الاسطورة وكل سنة بتقولوا ان الاسطورة هي اللي هتقوم بالافتتاح بس مبتظهرش وتطلع في الآخر إشاعات وكذب
ليهم يزيد بالرد ليسمعوا صوت أحدهم يقول :
والاسطورة مبتكذبش وبتحضر الافتتاح ليتجه نظر الجميع ناحية الصوت ويتم تصويب الكاميرات ناحيتهم ليجدوا ثلاث حوريات جميلات يدخلون الحفل بكل غرور وثقة وخلفهم أسطول من الحراسة وكانوا رائعين
لتتجه آسين الي المنصة وتأخذ المايك وتتحدث وتقول بكل ثقة وغرور لا يليق سوا بها :
أحب أشكر الموجدين والصحافة علي حضوركم الجميل وتلبية الدعوة و كمان حابة اوضح للكل اني كنت بحضر الافتتاح كل سنة وبفتتح المستشفي بنفسي بما اني الطبيبة المعجزة بس انهاردة هقوم بالافتتاح بما اني الاسطورة
لتصمت قليلا وتقول :
أحب اعرفكم بنفسي انا الاسطورة آسين
آسين رعد الحديدي بنت وحش المخابرات …..




Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى