Uncategorized

رواية طلب استغاثة الفصل العاشر 10 بقلم هبة السيد – تحميل الرواية pdf


رواية طلب استغاثة الفصل العاشر 10 بقلم هبة السيد

 

(الفصل العاشر)

*فى اليوم التالى بغرفه كريم.. طرق الباب فسمح بالدخول.. وكان ايهاب. تقدم منه ووضع يده على كتف شقيقه الأكبر.

ايهاب بقلق/يا كريم مش هينفع كده ابوك وامك هياخدوا بالهم انك بتعمل كده فى نفسك عشان بتحبها.
كريم ببساطة/طيب ما ده حقيقه اخبيها ليه.
ايهاب موضحاً/يابنى ده مش قصدي طيب انزل اقعد معانا روح شغلك.. ده انته حتى مش بتاكل.
كريم بعصبية/ارجوك يا إيهاب سبني لوحدى دلوقتي..
ايهاب بإجابة/ماشي يا كريم.
____________________________________
*دلف فى الصباح لغرفه هنا وكانت مستيقظه.. ولكن مفعول الدواء أثر عليها.. وفقدت الحركه والنطق مره أخرى. عندما رأته بكت بخوف منه
اقترب منها وقبلها من جبينها.

سامح بخبث/عامله ايه دلوقتي يا حبيبتى… كنتى مفكرة انى هسيبك تعملى معايا زى زمان.. مستحيل يا هنا مستحيل.

*قال ذلك ثم انقض على عنقها يلثمه بعنف حتى طبع آثار زرقاء وبنفسجيه عليها. بعد قليلاً ونظر لعيونها الباكيه.

سامح برضا/مستحيل اسيبك فى حالك يا هنا.

*ثم اعطاه جرعه دواء اخرى وخرج متوجهاً لغرفه رنا، وكانت مازالت نائمة.. اقترب منها وقبل جبينها لا يعرف لماذا دفعه شعوره لذلك ولكنه فعل.. استيقظت اثار لمسته ونظرت إليه بضعف فإندهش لعدم دفعها له أو صراخها عليه.. بعد عنها قليلاً ووضع يده على جبينها

سامح مطمنا/الحمدلله الحرارة نزلت انا هروح اعملك فطار.
رنا بهمس ضعيف/مش عايزة.
سامح بأمر/لأ لازم تاكلي

*خرج وذهب إلى المطبخ ثم دخلها مرة أخرى ومعه بعض الطعام.. اجلسها على الفراش بعض أن وضع لها الوسائد خلف ظهرها كى تجلس براحه أكبر.. وجلس أمامها ليطعمها.. ظلت تأكل من يده بصمت.. حتى انتهت. وكانت تنظر لعيونه بعمق تحاول تكتشف ما بداخله.

رنا بإمتنان/الحمدلله شبعت ،شكرا يا سامح.
سامح بحرج/ده يعتبر كإعتذار منك على اللى عملته انتى تعبتى بسببي أنا.
رنا بصدق/سامح انته مش وحش صدقنى أنا يمكن معرفكش من مده كبيره بس انا شايفه انك كويس والله بس محتاج تتعالج من….
سامح بتهرب/انا هطلع اجيب شويه حاجات للبيت من السوبر ماركت.

*وقبل أن تجيبه خرج سريعاً…

رنا ببالها/هساعدك يا سامح هساعدك عشان انته تستحق ده بتحاول تبان إنك شرير بس انته فى الحقيقه طبيب جدا ونقى اوى من جواك.
____________________________________
*خرج من غرفته مهرولاً إلى الخارج استوقفته والدته.

زينب بقلق/مالك يا كريم طالع بتجرى ليه كده ولابس ورايح فين؟؟!!
كريم باستعجال/مشوار مهم يا امى يلا سلام دلوقتى.

*ثم خرج سريعاً.

زينب بدعاء/ جيب العواقب سليمه يارب.
____________________________________
*فى المساء كان جالساً بغرفه مكتبه يراجع بعض ملفات الحالات التى تحت إشرافه.. سمع أصوات كثيره متداخلة من الخارج.. فخرج ليرى ماذا يحدث؟؟!
وعندما خرج أنصدم فكان كريم والمحامى الخاص به يتحدثون مع الحرس المكلف بحماية المكان.اقترب منهم.

سامح بتوتر/ايه اللى جابك هنا.
كريم بثقه/جاى اخد هنا
سامح بعصبية/انته عبيط ولا إيه!
المحامى الخاص بكريم/استاذ سامح انته زورت البصمات والأوراق.
سامح بغضب/لأ دى بصمات هنا وهى اللى بصمت على الاوارق.
كريم موضحاً /فعلاً هى بصمات هنا ولكن الطب الشرعي اثبت انها بصمت عليها بعد ما فقدت الحركه ده معناه إنها كانت مجبرة،ومعناه برضو إنها مش مراتك والجواز ده باطل وأنا هاخد هنا دلوقتي.

*دفعه من أمامه ثم دلف إلى الداخل ليأخذها فأمسكه سامح من ذراعه وجذبه للخلف.

سامح بغضب/ انته رايح فين مفكر أنى هخليك تاخدها.
كريم بعصبية/ ومين هيمنعنى إن شاء الله. سامح بغضب/انا اللى همنعك.

*ختم جملته بلكمه على وجه كريم..ليترنح الآخر ثم يرد له اللكمه.ليحدث اشتباك اخر ويضربون بعض والحرس يحاولوا فض الاشتباك.. خرجت على الأصوات رنا التى ذعرت عندما رأتهما يضربون بعض بقسوة..
هرولت باتجاه سامح فدفعها إلى الوراء. ونظر لكريم بشر وهو يبتسم ابتسامه خبيثه.

سامح باستفزاز/علفكرة هنا كانت لحد امبارح فحضنى ازاى بتقول مش مراتى…

*لتتحول عين الاخر حتى تكتسب اللون الاحمر دليل على غضبه الجحيمى.. ويتوجه لسامح ويوقعه ارضاً ويظل يسدد له اللكمات والركلات حتى بصق الآخر دماء كثيره من فمه.. هرولت اليه رنا وحاولت دفعه بعيداً عن سامح.

رنا بصراخ/ارجوك ارجوك أبعد عنه هيموت فأيدك.

*ليبعد كريم عنه وهو يزفر بغضب ثم وجه حديثه للمحامى.

كريم بعصبية /عايز شكوى ضده بتزوير أوراق رسمية.
رنا ببكاء/ ارجوك بلاش لأ والنبي صدقني مش هيتعرضلها تانى.
كريم موضحاً/ طيب أنا مش هقدم الدعوة بس لو اتعرضلنا تانى فى اى وقت محدش هيقدر يمنعنى من انى أقدمها.

*قال ذلك ثم توجه لمكان هنا وعندما دلف الى الداخل كانت مازالت نائمه اقترب منها وتحولت عيناه لشرارات ناريه عندما رأى تلك الآثار على عنقها وتروقتها ضرب يده بالحائط بغيظ.. ثم قبل جبينها بشوق وحملها وخرج بها من ذلك المكان بأكمله….وضعها بالسيارة ثم قادها مبتعدا عن هناك…

*أمرت رنا الحرس بأن يضعوا سامح فى الفراش… وبعد أن خرجوا جلست بجانبه وعقمت له كل الجروح وكانت تبكى..
وبعد ربع ساعة إستعاد وعيه.
___________________________________
*مر بعض من الوقت.. جاء كريم ودلف إلى الداخل وكان يحمل هنا بين يده.. وعندما رأته يارا هرولت اليه .

يارا بسعاده/هنا هنا اخيرا رجعتى.. هى نايمه ليه.
كريم بتوتر/ عادى هى بس مرهقه شويه.. بعد اذنكم هدخلها اوضتي دلوقتي ترتاح شويه.

*دلع كريم إلى غرفته ثم وضعها على الفراش.. ثم تحولت عينه للغضب. ولكم الحائط بيده.

كريم بغضب/اعمل ايه فى المصيبه دى بقه.

*أما بالاسفل الكل كان موجوداً.

يارا بحزن /هو ليه كريم مسمحليش اقعد مع اختى شويه.
ايهاب موضحاً/ يا حبيبتى ما هى نايمه يعنى مش هتحس بيكى لما تصحي تبقى اقعدى معاها براحتك.
أحمد مستفسرا/النتيجة بتاعتك طالعه إمته يا يارا؟
يارا بإجابة/ بعد بكره يا بابا.
أحمد بحب/ ربنا معاكى يا حبيبتى.
زينب بقلق/أنا هروح اشوف الغدا.
___________________________________
سامح بغضب/طيب أنا هوريه انا يتعمل معايا كده.

*ثم توجه لرنا ونظر لها بغضب.

سامح بعصبية/ انتى اللى ساعدتيه انه ياخدها بعد ما فقدت الوعى صح.انطقى.

*وكان ردها عليه بشئ واحد فقط صفعه قويه جداً على وجهه. هو أنصدم ولكن صدمتها هى بما فعلته الان كانت أكبر منه.قبض على ذراعها ولكنه لا يعلم لماذا يحب هذا يحب نظرتها الجريئه القويه ويحب صراخها عليه حتى صفعتها له الان أعجبته. يريد هذا يريد شخص هكذا بحياته يرشده بحياته ويوجه للصواب.. دفعته بعيداً عنها.

رنا بصراخ /عايز ايه تضربنى اضربنى بس هتفضل مريض ,تروح تجيب هنا تانى برضو هتفضل مريض تحبسنى هنا برضو هتفضل مريض استوعب بقه إللى انته بتعمله ده هيخسرك مستقبلك سواء فى شغلك أو فى حياتك.

*انصدمت عندما رأته يبتسم هى ظنت إنه سيفتك بها وينثر عظامها بالأرض ولكن هذه اخر رده فعل توقعتها ثم اقترب منها حد الانفاس.. ونظر لعيونها.

سامح بابتسامة عريضة/ عينك جريئة اوى وكلامك كمان.

*ثم تركها بصدمتها وذهب لغرفته….
____________________________________
(ياترا ايه المصيبة اللى كريم بيتكلم عليها؟)
(وايه وراء سامح هذا؟)
(وما الذى ينتظر يارا؟)

الحادي عشر من هنا 





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى