رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثامن عشر 18 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثامن عشر 18 بقلم ايثار حسين
فى الصباح.
فى غرفه عدى.
استيقظ عدى ولم يجد ياسمين بجواره ولكنه سمع صوت متجه من المرحاض فعلم أنها بالداخل.
نهض عدى وأخذ ملابس ثم توجه للمرحاض ودخل بكل برود.
ياسمين بخضه: عدى…..اطلع برا يا عدى بطل قله ادب.
خلع عدى التيشيرت واقترب منها وجذبها ناحيته ولكنه لم يلاحظ البانيو الكبير الذي خلفه فسقطا الاثنين .
ياسمين بخضه:عدى.
عدى:انتى مليتى البانيو ليه دا انا مش بقدر امليه.
ياسمين:انا مليته بس مش بستخدمه معرفش انك هتدخل وتوقعنا فيه.
عدى:طب بدل ما انتى بترغى كدا قومى من عليا.
نهضت وكادت أن تبتعد عن البانيو ولكن فلتت قدمها
فسقطت علي عدى.
شعر عدى بشفتيها على عنقه.
عدى: حرام عليكى جيبتى الجرأة دى منين.
ياسمين:قوم واطلع برا.
عدى:اقوم ازاى وانتى فوقى انتى عبيطه يا بت.
ياسمين:شكرا جدا لزوقك.
ثم نهضت.
ياسمين:خد هدومك واطلع برا.
نهض عدى ثم نظر لها بخبث وأخذ ملابسه وملابسها وخرج مسرعا.
ياسمين:هات الهدوم يا عدى.
عدى:اطلعى هاتيهم.
ياسمين بزعل:كده يا عدى.
عدى: خلاص متزعليش خلصى واطلعى وانا هجيبلك هدوم.
ياسمين:لاء هات الهدوم دلوقتى.
عدى:حاضر هغير واجيبلك الهدوم.
ياسمين:اوك.
ابدل ملابسه لسروال وترك صدره عارى.
أخذ ملابسها وتوجه للمرحاض.
عدى:ياسمين.
ياسمين:نعم.
عدى:خدى هدومك.
ياسمين بسرعه:عدى متدخلش.
عدى:ليه.
ياسمين:كده متدخلش.
عدى: طب خدى هدومك.
ياسمين:حاضر.
أمسكت ياسمين المنشفه ولفتها حولها ثم فتحت الباب.
ياسمين:هات.
أعطى لها الملابس.
اخذتهم ودخلت المرحاض لترتديهم وبعدها خرجت.
عدى:ياسمين جهزى الهدوم.
ياسمين باستغراب:هدوم مين.
عدى:هدومى وهدومك وهدوم للعيال.
ياسمين:مش انت قولت مش هتاخدنى.
عدى:مستحيل اسيبك فى مكان وانا اكون فى مكان.
ياسمين بلهجه صعيديه:جلبى يا واد عمى.
عدى بتحزير:بحظرك يا ياسمين ملكيش دعوه بصلاح.
ياسمين:اوك.
عدى:ولو كلمك مترديش عليه.
ياسمين:اوك.
عدى:ولو كلمك قوليلى.
ياسمين:اوك.
عدى:متقوليش اوك.
ياسمين:اوك.
عدى:يووووه.
ياسمين:ما هو انت بتقولى الوصايا السبعه اعمل ايه يعنى.
عدى: متعمليش…..جهزى الهدوم بقى.
ياسمين:حاضر.
امسكت بإحدى الشنط ووضعت بهم بعض الملابس لها ولعدى ولاطفالها أيضا.
عدى:طلعيلى هدوم عشان اغير.
اخرجت له ملابسه ووضعتها على الفراش.
عدى:هتلبسي ايه بقى.
ياسمين:بدله رقص.
عدى:خفه….بجد هتلبسي ايه.
نهضت ياسمين وفتحت الدولاب واخرجت فستان قصير يصل إلى قبل الركبه ولونه اسود.
عدى:هتلبسي ايه.
ياسمين وهو تشاور على الفستان:دا.
عدى: مستحيل تخرجى من الاوضه بالبتاع دا.
ياسمين:ليه.
عدى بصوت رجولى خشن:انتى ناسيه نفسك ولا ايه يا مدام عدى الأنصارى.
ياسمين برجاء:عدى عشان خاطرى هلبسه المرادى ومش هلبسه تانى.
عدى:بس يا ياسمين.
ياسمين بزعل:حاضر.
عدى:طلعى فستان تانى.
ياسمين بعند:لاء مش هلبس غير دا ولو مش موافق مش هاجى معاك.
عدى:خلاص مش مهم تيجى معايا.
ياسمين بصوت باكى:يووووووه خلاص هجيب فستان تانى.
ثم اخرجت فستان اخر يصل للركبه وبالون الاحمر الغامق.
عدى:لاء لونه ملفت.
اخرجت فستان اخر يصل للركبه وبدون حملات وبالون البنفسجى.
عدى:لاء من غير حملات.
اخرجت فستان اخر صك يصل إلى قبل الركبه بكثير ولونه اسود وبدون حملات.
ياسمين:مش هلبس غيره ولو مش عاجبك طلع انت.
عدى: لاء حلو روحى والبسيه وهقولك رأيى.
نظرت له ياسمين بصدمه كيف له أن يعجب بهذا ويترك باقى الفساتين.
ياسمين بشك:انت عايزنى البس دا.
عدي:اه وماله.
ياسمين:متأكد.
عدى:متأكد…..روحى بقى البسي.
دخلت ياسمين المرحاض وبعد مده خرجت وهى ترتدى الفستان.
وقفت أمام المرأة ونظرت لنفسها.
اقترب عدى منها وضمها من الخلف.
ياسمين:حلو؟!
عدى:جدا.
شعرت ياسمين بيديه على سوسته الفستان.
ياسمين بتوتر:ع ع عدى البس ع عشان نمشي.
عدى:وهو انتى فاكره ان انا سايبك تلبسيه على تخرجى بيه دا بعينك…..الفستان دا ميتلبسش غير فى الاوضه.
ياسمين:حاضر….ابعد بقى.
كادت أن تبعده ولكن شعرت بانفاسه الشاغفه على عنقها.
ياسمين وهى تحت تأثير أنفاسه: عدى.
عدى بهيام:قلبه.
لم يستمع لردها فادارها له وحملها.
وصمتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح.
ياسمين:عدى.
عدى:نعم.
ياسمين:قوم البس وروح العيال لبسهم عشان بابا ميزعلش.
عدى:قومى انتى البسي فستان عدل وروحى غيرى لعيالك.
ياسمين:وانت هتعمل ايه.
عدى بنعاس:هنام.
ياسمين:اوك.
نهضت ياسمين وأخذت ملابس من الدولاب وذهبت للمرحاض وبعد مده خرجت وفتحت الدولاب ثم أخرجت فستان يصل للركبه وبأكمام ليست طويله وليست قصيره وبالون البنفسجى التى تعشقه وحزام بالون الاسود على الخصر.
ارتدت الفستان وصففت شعرها بطريقه جميله ثم خرجت متجهه لغرفه اطفالها ودخلت.
ياسمين:اقسم تعالى البسي يا حبيبي.
اقسم:حاضر.
ابدلت له ملابسه ببنطلون اسود وتيشرت اسود.
دخلت يمنى.
يمنى:الحمدلله انكم لبستوا اصل بابا تحت وعايزنا كلنا ننزل.
ياسمين:لسه اسيا ملبستش وعدى نايم.
وضعت يمنى سيف على الفراش:طب انا هلبس اسيا وانتى روحى صحى عدى.
ياسمين: اوك.
خرجت ياسمين بينما ابدلت يمنى لآسيا فستان نسخه مصوره من فستان ياسمين وأخذت الطفلين وطلفها للاسفل.
================================================================
فى غرفه عدى.
دخلت ياسمين وجلست بجوار عدى.
ياسمين:عدى اصحى.
عدى بنعاس:ليه.
ياسمين:عشان تلبس ونمشي.
عدى:امشوا انتو.
ياسمين:يلا يا عدى بلاش كسل.
نهض عدى وأخذ ملابسه الذى اخرجتها ياسمين من الدولاب وذهب للمرحاض وبعد مده خرج وهو يرتدى بنطلون اسود وتيشرت اسود وصفف شعره.
ياسمين:قمر والله.
عدى وهو يحاوط كتفها:طب يلا عشان أنا عايز انام ومش قادر.
نزلا.
سمير:كل دا بتصحى فى البيه.
عدى:بابا سيبنى فى حالى انا عايز انام ومش ناقص حد.
سمير:مش ناقصنى يا بن الأنصارى.
عدى:مش قصدى يا بابا معلش عايز انام ومش فايق.
سمير:طب يلا انا هركب مع مروان وانت خد عيالك ومرتك وامشوا ورانا.
ركب عدى فى سيارته ومعه الطفلان وياسمين وركب مروان ومعه يمنى وسيف وسمير.
قادوا السيارتان متجهين لسوهاج.
(ملحوظه:الصعيد بها عده محافظات “الفيوم وبنى سويف والمنيا واسيوط وسوهاج وقنا والاقصر وأسوان” وابطالنا يقيمون فى بنى سويف ولكن خالتهم تقيم فى سوهاج)
بعد ساعات وصلت السيارتان لسوهاج.
ذهبوا لڤيلة خالتهم.
وفتحت لهم حنان “خالتهم”:اهلا وسهلا اهلا وسهلا.
دخلوا وجلسوا فى الصالون.
جاء رفاعى “زوج حنان”:نورتوا الدار.
عدى/مروان/سمير:بنورك.
دخل صلاح “ابن حنان” وهو ينظر لياسمين نظرات بها الشهوه.
ضم عدى ياسمين بغضب من نظرات صلاح لها.
صلاح وهو ينظر لياسمين:نورتوا الدار.
سمير/مروان:بنورك.
صلاح:ايه الى حوصل يا واد خالتى لتخاف على مرتك منيى.
عدى:محصلش حاجه.
صلاح ليمنى:كيفك.
يمنى: الحمدلله.
صلاح لياسمين:كيفك يا ياسمين.
حنان:ولدى متناديش مرت اخوك باسمها هيك نديها بمرت اخوى.
صلاح:كفيك يا مرت اخوى.
عدى:كويسه.
صلاح وهو ينظر للطفلان:مين دول يا واد خالتى.
عدى:عيالى انا وياسمين.
شدت عدى على نطق اسم ياسمين حتى يرسل له انها اصبحت ملكه هو.
رفاعى:روحى يا حنان چهزى الوكل.
حنان:حاضر يا حج.
ذهبت حنان للمطبخ.
عدى:يا حج رفاعى انا عايز اريح شويه انا وياسمين…نريح فين.
رفاعى:ديلهم يا ولدى على اوضه يريحوا فيها.
صلاح:حاضر يا بوى.
ذهبوا للغرفه بواسطه صلاح.
صلاح:هنزل اچيبلكوا الشنط وجاى.
عدى:اوك وانا جاى اشيل معاك واجيب العيال.
صلاح:لاع العيال عتبات فى اوضه لوحدهم واصل.
عدى:تمام.
نزلا لاخذوا الحقائب وذهبا الطفلين لغرفه بواسطه حنان.
ويمنى ومروان بواسطه صلاح.


