Uncategorized

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثاني عشر 12 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf


رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثاني عشر 12 بقلم ايثار حسين

البارت الثاني عشر.

عدى:موتنى بس العيال مله…………..
قاطعه صوت طلقه اخترقت جسد أحدهما.
فسقط سعيد جثه.
استدار عدى:مروان انت ايه الى جابك.
مروان: مينفعش اسيب اخويا يموت.
عدى:عرفت المكان ازاى.
مروان:رحت المخزن وفتحت الكاميرا وعرفت مكانك.
عدى:طب يلا.
مروان وهو ينظر لكتف عدى:يانهار اسود مين الى عمل فيك كده.
عدى:سعيد.
مروان:دا لو ياسمين عرفت هتتعب اكتر.
عدى:متقوليهاش.
مروان:طب يلا.
عدى:هات العيال وتعالى.
قطع مروان الحبال التى تقيد الطفلان ثم اخذهم وخرج.
قاد مروان السياره حتى واوقفها بجوار المشفى.
عدى:اطلع انت وانا هشوف الجرح دا عشان بيولع من جوا.
مروان:اوك.
أخذ مروان الطفلان وصعد وذهب عدى لغرفه ما.
بعد دقايق دخلت الدكتور ومعه الممرضه.
اقتربت الممرضه من عدى ومعها حقنه.
عدى:انتى هتعملى ايه.
الممرضه:هخدرك يا فندم.
عدى للدكتور: طلع الطلقه من غير مخدر.
الدكتور:مش هتستحمل.
عدى:اخلص.
بالفعل اخرج الدكتور الطلقه وعقم الجرح تحت صرخات عدى المكتومه.
الدكتور: خلاص يا فندم انا خلصت البس التيشيرت.
ارتدى عدى التشيرت ثم نزل وقاد سيارته متجه لمحل ملابس.
اوقف السياره بجوار محل ما ودخل.
عدى لرجل ما:لو سمحت عايز تيشرت.
الراجل:تمام يا فندم.
جلب الرجل تيشرت باللون الاسود.
الراجل:دا يعجب حضرتك يا فندم.
عدى:أه حلو.
أخذه منه دخل البروڤا ثم خرج بعدما ارتداه.
عدى:حسابه كام.
الراجل:٢٠٠جنيه.
عدى : بس.
الراجل:بس.
اخرج عدى مال وأعطاه للرجل.
الرجل:دول كتير يا فندم.
عدى:لاء مش كتير عليك.
ثم خرج واتجه المشفى.
بعد مده اوقف السياره بجوار المشفى ونزل.
صعد الغرفه ودخل.
سمير:مجولتليش ليه انك رحت.
مروان:عشان مقلقكش.
عدى: خلاص يا بابا.
سمير بغضب:خلاص ايه ما انتو الاتنين مش بتعملو حساب لحد.
مروان:احنا كويسين اهو يا بابا.
عدى:اهدى يا بابا…احنا مش صغار.
سمير:حتى لو كبرتوا المفروض تقولولى.
عدى:حاضر.
جلس عدى بجوار ياسمين وضمها.
ياسمين بهمس:اتأخرت عليا ليه.
عدى:معلش مش هتأخر تانى.
اسيا لسمير:ديدو(جدو) ثلنى(شلنى)
حملها سمير.
اقسم:وان….
قاطعه مروان:بقولك ايه انا ضهرى وبطنى واجعينى ومش ناقصك لا انت ولا ابوك.
عدى بسخريه:ايه عندك ظروف يا بيضه.
ثم نهض وحمل اقسم.
اقسم:بابى هى ايه الظروف دى.
عدى:لاء انت متسألش دلوقتي.
أسيا:يعنى نسأل بكرا.
عدى:ولا بكرا ولا بعده بعدين هتعرفوا.
أقسم:بس انا عايز اعرف دلوقتي.
مروان:هقولك بس لما نروح.
اسيا:وانا كمان.
عدى:انتى بقى تخلى مامى تشرحلك.
ياسمين:شايف يا عمى.
سمير:شايف….ثم نظر للطفلان:متسمعوش كلام ابوكوا أو عمكوا.
أقسم/أسيا:ليه.
سمير:هو كده ملكوش دعوه.
ياسمين بهمس لعدى:اتلم يا عدى دول أطفال.
ضمها عدى من خصرها.
عدى:هتلم بس مش دلوقتي.
ثم غمز لها.
تذكرت ياسمين يوسف وما فعله فأبعدت يد عدى عنها.
صدم عدى منها لانها لاول مره تبعده عنها.
عدى:في ايه.
ياسمين بجمود:مفيش.
عدى :هبقى اعرفك ازاى تردى عدل بس مش هنا عشان بابا ومروان.
ثم ضمها من خصرها مره اخرى وكادت أن تبعد يديه ولكن غرز أظافره في خصرها.
ياسمين بألم والدموع تجمعت فى عينيها:عدى عشان خاطرى ابعد.
نظر لها عدى وظن أنها لا تريد اقترابه منها وتقزز منه.
فابتعد عنها ونهض.
مروان:رايح فين.
عدى:هستناكوا فى العربيه.
مروان:اوك بس انا هفضل مع يمنى.
عدى:براحتك.
ثم خرج.
سمير:ماله دا.
مروان:مش عارف.
نظر سمير لياسمين فنظرت الجهه الاخرى وعندها تأكد أن في شيء ما حدث بينهم.
مروان:يلا عشان متيعصبش اكتر.
ياسمين:حاضر.
نزلت ياسمين بعدما اخذت إذن من المشفى بخروجها.
ركبت فى الخلف وركب سمير واسيا بجوار عدى فى الامام.
عدى وهو يعطى الطفل لياسمين:خدى اقسم عشان اسوق.
أخذته منه.
اوقف السياره بجوار القصر ونزلوا.
دخلوا القصر.
سمير:انا هطلع ارتاح شويه.
عدى:وانا كمان.
ياسمين:طب عما ارتاحوا اكون جهزت الاكل.
امسك عدى يدها:هقولك حاجه وابقى انزلى تانى….بعد اذنك يا بابا هنطلع.
سمير:تمام.
صعد عدى وياسمين للغرفه.
دفعها للداخل واغلق الباب بالمفتاح.
ياسمين بخوف:فى ايه يا عدى.
عدى:انا بردو الى فى ايه انتى الى من اول اليوم مش مظبوطه في ايه.
ياسمين:مفيش.
عدى بغضب:انتى كل شويه تقوليلى مفيش.
ياسمين:طب ما هو مفيش حاجه اعمل ايه يعنى.
عدى:بدل ما هو مفيش حاجه ليه بعدتى لما حضنتك فى المستشفى.
ياسمين بكذب:عشان عمى ومروان والعيال موجودين واحنا كنا فى المستشفى مش فى البيت.
عدى:طب ما المستشفى كلها شافتنا مع بعض اشمعنا دلوقتى.
ياسمين بتوتر:ع عادى.
عدى بغضب:متعصبنيش يا ياسمين.
ياسمين:طب اهدى.
عدى:هسألك سؤال وتجاوبى بصراحه.
ياسمين:أسأل.
عدي:ليه كل ما اقرب منك تبعدينى انتى مش بتحبنى أو حبيتى حد تانى.
ياسمين:لاء محبتش حد تانى وانا بحبك انت.
عدى:طب ليه كل ما اقرب منك تبعدينى.
ياسمين :عادى.
عدى:همشيها عادى بس لو عرفت أن فى حاجه هتزعلى من رد فعلى……انزلى شوفى كنتى هتعمل ايه.
ياسمين:حاضر.
ثم خرجت.
بعد دقايق سمع طرق على باب الغرفه ففتح.
اقسم/أسيا:ممكن نقعد معاك.
عدى:اوكى.
دخلا الطفلان وجلسا على الفراش.
عدى:عايزين ايه.
اقسم:انا زهقت من القعده لوحدى.
اسيا:وانا زعلانه عشان مامى بعدت عنى.
عدى:ومامى بعدت عنك ليه.
اسيا:مش عارفه.
عدى:طب ايه رايكم ننزل نلعب وبليل اخرجكوا.
اقسم/اسيا:اوك.
عدى:يلا.
اخذهم ونزل.
قابلوا ياسمين.
عدى: راحه فين.
ياسمين:كنت جايه اقولكم أن الاكل جاهز.
عدى:انا مش عايز اكل.
ياسمين:والعيال.
عدى بسخرية:وانتى لسه فاكره.
ثم أخذ الطفلان وخرج.
صعدت ياسمين لغرفه سمير وطرقت الباب ففتح.
ياسمين:عمى انزل كل.
سمير:مش جعان.
ياسمين:ازاى انت مكلتش حاجه.
سمير:انا اكلت لما كنتى فوق مع عدى عشان كنت جعان.
ياسمين:اوك لما تجوع قولى.
سمير:تمام.
ذهبت لغرفتها.
جلست على الفراش بملل.
ياسمين:يوووه هو ماله دى مش طريقه كلامه….ممكن يكون زعل…بس غصب عنى….يوه انا هنزلهم.
ثم خرجت من الغرفه ونزلت.
================================================================
فى حديقه القصر.

اقسم:بابى متزعلش مامى.
اسيا:لو زعلتها هزعل منك جدا.
عدى:يعنى انا لو زعلتها هترعلوا منى.
اقسم/اسيا:اه هنزعل منك.
جاءت ياسمين فركض نحوها الطفلان وضموها.
اسيا:مامى سيبتنى ليه.
ياسمين:انا معاكى يا حبيبتي مسيبتكيش.
اقسم:بابى انا جعان.
عدى:اوك تعالى.
ثم دخلا.
ياسمين باستغراب:هو فى ايه.
آسيا:اقسم زعلان عشان انتى بعدى عننا.
ياسمين :طب يلا ندخل وهصالح اقسم.
اسيا:يلا.
ثم دخلا.
عدى:جهزى الأكل عشان اقسم جعان.
ياسمين:حاضر.
ذهبت للمطبخ ووضعت الطعام على الطاوله.
جلس اقسم بجوار عدى وآسيا بجوار ياسمين وسمير يجلس أمامهم.
بدأوا فتناول الطعام تحت تجاهل عدى وأقسم ياسمين الذى حزنت بشده.
بعد دقايق نهضت ياسمين.
سمير:كملى وكلك يا بتى.
ياسمين: الحمدلله يا عمى شبعت.
ثم صعدت.
بعد مده قصيره انتهوا من تناول الطعام ونهضوا.
سمير:انا هجعد برا شويه حد هيچى معاى.
اسيا:انا.
اقسم:وانا كمان.
عدى:وانا مش هتفرج عليكو فهاجى معاكوا.
ثم اتجهوا لحديقه القصر وجلسو.
عدى:انا هقوم اقول لياسمين تعمل عصير.
سمير:طب ما تسيبها.
عدى:هى قاعده لوحدها فأنا هطلع اشوفها واقولها تعمل عصير وتيجى تقعد معانا.
اقسم:بس مامى مش عايزه تقعد معانا.
عدى:وانت عرفت ازاى.
اقسم:مامى لما قامت كانت متضايقه عشان أنا مكلمتهاش زى كل يوم عشان كنت زعلان منها.
سمير: وانت زعلان منها ليه.
اقسم:عشان مش بتكلمنى وبعدت عنى.
عدى:طب انا هطلعلها..ومتزعلهاش تانى يا اقسم.
اقسم:حاضر.
صعد عدى وفتح باب الغرفه وصدم………….





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى