رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل التاسع 9 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل التاسع 9 بقلم ايثار حسين
دخل عدى الغرفه وجلس بجوار ياسمين وصدم عندما وضع يديه على جبينها وكانت حرارتها عاليه جدا.
اخرج هاتفه من جيب البنطلون واتصل ب دكتور صديقه.
يوسف:ايه يا كبير وحشتنى ا راجل.
عدى:يوسف تعالالى البيت.
يوسف:في ايه يا عدى.
عدى:ياسمين تعبانه.
يوسف بقلق بالغ:خلاص انا جاى بسرعه استنانى.
استغرب عدى من قلقه البالغ ولكن تجاهله:خلاص مستنيك.
اغلق الهاتف وبعد مده جاء يوسف وكشف على ياسمين.
عدى:في ايه يا يوسف.
يوسف:دور بارد شديد وهيقعد معاها كتير لكن لازم تأكل وتأخد العلاج دا….ثم أعطى له ورقه (روشيتا)
أخذ عدى الورقه:تمام شكرا يا يوسف.
يوسف:شكرا على ايه انت اخويا بس كنت عايزك في خدمه صغيره.
عدى:قول.
يوسف:انا من ساعه ما عرفتك وانا بحب ياسمين وعايز اتقدملها.
لكمه عدى بقوه وامسكه من ملابسه:عايز اتجوز مراتى وعايزنى اسعداك.
يوسف:مراتك اومال جيجى.
عدى:دى مراتى وجيجى كانت ماضي ومن النهارده انتهت الصحابيه الى بينا يا يوسف.
خرج يوسف مصدوم.
وكاد أن يركب سيارته لكن….
سهير:استنى.
يوسف:افندم.
سهير:انت عايز ياسمين وانا عايزه ولدى.
يوسف:وانا مالى.
سهير:هساعدك تتجوز ياسمين بس لازم تدمرهم.
يوسف:وانتى عايزانى ادمر ابنك.
سهير:انى كرهته لما هو حب بت فاطمه.
يوسف:طب هاتى رقمك عشان نتقابل.
سهير:٠١**********.
يوسف:خلاص بكره اشوفك الساعه التاسعه الصبح في نادى ال******.
سهير:تمام.
ذهبت سهير للقصر مره اخرى وذهب عدى الصيدليه ورجع.
صعد لغرفته بعدما طلب من يمنى تجهيز الطعام لياسمين.
دخل الغرفه وجلس بجوار واسند رأسها على كتفه.
دخلت يمنى وهى معها صينية الطعام.
اخذها منها عدى ثم خرجت.
عدى:ياسمين حبيبتي.
ياسمين بتعب:امممممم.
عدى:قومى كلى عشان العلاج.
ياسمين:مش عايزه اكل.
عدى:لاء لازم تأكل عشان العلاج.
ثم بدأ في اطعامها وبعدما انتهى نهض وأخذ كوب من الماء وجلس بجوارها مره اخرى واعطى لها العلاج ثم أخرج ابره من جيبه.
انتفضت ياسمين وابتعدت عنه.
عدى:بعدى ليه.
ياسمين بخوف:ارمى البتاعه دى.
عدى:ارمى ايه يا ياسمين انا كنت هسيبها في الكيس بس مرضتش عشان عارف لو شوفتها مش هتخدى العلاج اصلا.
ياسمين ببكاء:عشان خاطرى يا دودى بلاش.
عدى:فكرتينى ليه تقوليلى دودى قدام الزفت مروان.
ياسمين:كنت بهديك يا حبيبي.
عدى بوعيد:تهدينى… انا بقي لازم اخد بطارى.
ثم اقترب منها وضمها واعطى لها الابره.
ياسمين بالم:يابن ال*** يا و**.
ثم غرزت أسنانه في صدره.
ابتعد عنها عدى:يا بنت العضاضه.
ألقى بالتبرع في السلة.
عدى:دا اول مره وشتمتى وعضتينى امال بقيت الاسبوع هتعمل ايه.
ياسمين:هو انا اخدها اسبوع.
عدى:اه واحده الصبح وواحده بليل.
ياسمين ببكاء:عدى انا مش عارفه امشي على رجلى.
عدى:ازاى يعنى.
ياسمين:مش عارفه.
حملها عدى واتجه نحو الفراش ومددها عليه لكنه صرخت.
عدى:في ايه.
ياسمين ببكاء:مش قادره.
عدى:طب نامى على بطنك.
فعلت بما هتف به.
مدد عدى بجوارها وكاد أن يغفى ولكن شعر بثقل عليه ففتح عينيه.
عدى:نايمه عليا ليه.
ياسمين:عايزه انام في حضنك مش عارفه اعمل ايه يعنى.
ضمها عدى بحنان:حضنى مفتوح ليكى ياقمر.
وذهبا في ثبات عميق.
================================================================
في الصباح.
في غرفة مروان.
استيقظ مروان على صوت بكاء صغيره فنهض وحمله قبل أن تستيقظ يمنى ولكن استيقظت.
يمنى بنعاس:صباح الخير يا حبيبي.
مروان :صباح النور يا قلبي.
يمنى:هات سيف.
أعطى لها الصغير ودخل المرحاض وبعد مده خرج ارتدى ملابسه.
مروان:حبيبتى انا هروح العياده.
يمنى: طب استنى لما تفطر.
مروان:لاء يا حبيبتي متتعبيش نفسك انا هفطر في الشغل.
يمنى:اوك يا حبيبي بس متتأخرش.
خرج مروان واتجهت هى المرحاض وبعد مده خرجت ارتدت ملابسها وأخذت طفلها ونزلت.
يمنى:صباح الخير.
سمير: صباح النور يا حبيبتي.
أعطت لها الطفل.
يمنى:خالى سيف معاك وانا هحضر الفطار.
اسيا:خالتو ممكن العب مع سيف.
يمنى:طبعا يا قمر.
اقسم:وانا كمان يا خالتو.
يمنى:اوك.
ذهبت يمنى للمطبخ واحضرت الطعام.
================================================================
في غرفه عدى.
استيقظت ياسمين وكادت أن تنهض ولكن تألمت من قدمها.
ياسمين بصراخ:ااااه.
انتفض عدى مفزوع: في ايه.
ياسمين ببكاء:مش قادره رجلى وجعانى.
عدى:طب اهدى المحلول بتاعها اصلا شديد.
ضمها عدى ونهض بها.
عدى:بطلى عياط واهدى عشان تفطرى وتأخدى الحقنه التانيه.
ياسمين ببكاء:لاء مش عايزه اخد حقن مستحيل اخدها.
عدى:بطلى عياط ويلا عشان تأكلى.
ياسمين:حاضر بس بلاش حقن عشان خاطرى.
عدى:على فكره انتى لو بتحبنى هتسمعى الكلام بس انتى اثبتلى عكس كده.
ياسمين:حاضر هأكل وهأخد الحقن بس والله بحبك.
عدى وهو يقبل خدها: حبيبتي انتى…يلا انزلى كلى.
ياسمين:حاضر.
دخلت ياسمين المرحاض وبعد مده خرجت ودخل عدى وارتديا ملابسهم ونزلا.
سمير:الف سلامه يا بتى.
ياسمين:الله يسلمك يا عمى.
يمنى:الف سلامه يا حبيبتي.
ياسمين:الله يسلمك يا قمر.
سهير:طب بدل ما انتى كويسه ليه مجومتيش تجهيز الوكل مع اختك ليه.
ياسمين:هعمل معاها الغدا.
سهير بعوجه فم:اما نشوف.
جلسا عدى وياسمين ولكن تألمت ياسمين عندما جلست ولكن كتمت صرختها.
ضمها عدى بيد وأكمل طعامه باليد الأخرى.
انتهوا من الفطور.
نهض عدى وأشار لياسمين بأن تتابعه ثم صعد.
دخلا الغرفه.
عدى:تشربى العلاج وتروحى لدكتوره تديلك الحقنه وقوليلها انك ماخديهاش امبارح بليل وسلام بقي عشان متأخرش.
ثم قبل وجنتها وذهب.
اخذت ياسمين العلاج وذهبت للدكتوره وأخذت الحقنه وذهبت مره اخرى للقصر وبدات في تجهيز الطعام مع يمنى.
ياسمين: خالتى سهير فين.
يمنى:راحت تجيب طلبات للبيت وعمى نايم.
ياسمين:هو البيت ناقصه حاجه.
يمنى:لاء بس انا سبتها.
ياسمين:مع لينا منها.
================================================================
في النادى.
على ترابيزه معزوله عن الناس.
يوسف:هنعمل ايه.
سهير: هقولك………………………..
================================================================
في كليه الطب.
انتهى عدى من المحاضرات والسكاشن وذهب لمكتبه.
فدخلت فتاه ذات جسد ممشوق وشعر قصير يصل العنق وعيون بنى وبشره بيضاء وكانت ترتدى فستان قصير جدا يصل قبل الركبه بكثير وليس به حملات فكانت مثيره ومقززه في آن واحد.
عدى بصدمه:جيجى؟!
جيجى وهو تحاوط عنقه بيديها:وحشتك صح.
ابعدها عدى عنه:جيجى انا متجوز وعندى عيال مينفعش كده.
جيجى:يعنى مراتك هى إلى نستك كل الى بينا.
عدي:وهو كان في حاجه بينا اصلا.
جيجى:كان في حب.
عدى:قصدك اعجاب أو انبهار مش حب انا عمرى ما حبيتك.
جيجى:لاء حبيتنى وانت بتنكر عشان متخونش مراتك.
بالعفل فكان عدى يحاول كبت المشاعر التى تحركت داخله اتجاهها.
عدى:مش بحبك.
جيجى:انا متأكده أن في مشاعر جزاك بتتحرك ليا لكن انت بتصدها عمتا انا مش عايزاك تخون مراتك انا كنت عايزاك تطلقها وتتجوزنى عشان لو عرفت انك بتخونها هتموت فيها.
عدى: مينفعش اطلقها لأن هى ام عيالى.
جيجى بشر :براحتك بس على فكره لو مطلقتش ياسمين فى أقرب وقت هتكون ميته وانت الخسران.
ثم خرجت.
خرج عدى بعدها وأقسم أنه سيطلق ياسمين حتى لا تتأذى بسببه.
دخل المنزل ونادى على ياسمين وطلب منها أن تصعد للغرفه وهى لم ترفض.
دخل الغرفه وبعد دقايق دخلت.
امسك شعرها بقوه:مش لما انده عليكى تيجى بسرعه ولا ايه.
ياسمين ببكاء:سيب شعرى يا عدى بيوجعنى.
عدى بقسوه:هنبدا بقي جوله المحن بتاعتك انتى مش بتزهقى من السهوكه دى.
نظرت ياسمين في عينيه وصدمت لانه ينظر لها بقسوه وكره لاول مره تراهم بعينيه.
ياسمين ببكاء: في ايه يا عدى انت متعصب ليه انا اتأخرت دقايق بس.
كاد أن يضعف عدى امام دموعها ولكن تمالك نفسه وصفعها.
ياسمين بالم:اااااه…اهدى يا عدى انا عملت ايه……عممممى مرواااااااااان.
كاد أن يصفعها مره اخرى ولكن امسك والده يده.
سمير بغضب:انت مش هتحرم يجى دى بنى ادمه مش حيوانه عندك عشان تضربها وبعد أكده تطبطب عليها.
عدى بغضب:سيبنى يا بابا.
سمير:اسيبك تموتها دا انا اول مره أمد يدى على امك انت اول واحد منهم وقالى متمدش ايدك على. ست اومال الى بتعمله دا ايه رد.
عدى:هى إلى اتأخرت لما ندهت.
مروان:اتأخرت دقايق بس.
عدي:المفروض اول ما اندهلها تيجى على طول.
سمير:انت بتتلكك.
عدى:بابا سيبنى.
سمير:من هنا ورايح ملكش دعوه بيها وهى تقعد فى اوضتها زى زمان وعيالها معاها ولا كأن انكو تعرفون بعض ودا اخر كلام.
بالفعل جلست ياسمين في غرفتها.


