Uncategorized

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل السادس 6 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf


رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل السادس 6 بقلم ايثار حسين

البارت السادس

في المكتب.
سعيد:ليه مجولتيش انك حامل من عدى.
ياسمين:لما مشيت مكنتش حامل.
سعيد بغضب:ومشيتى ليه اصلا.
ارتجفت اسيا وشعرت بالخوف من الصوت العالى.
ضمتها ياسمين.
عبدالعزيز:ارجعي يا ياسمين.
ياسمين:مينفعش.
سمير:ليه.
ياسمين:انا دلوقتي ام مش البنت الى كنتو بتتحكموا فيها.
عدى:اتفضلوا لوسمحتوا عايز اتكلم معاها.
عبدالعزيز:احنا هنروح والعيال معانا متخافيش.
همست له ياسمين:جدي اسيا بتخاف من الصوت العالى بلاش حد يزعق.
عبدالعزيز:تمام.
خرج الجميع ومعاهم الطفلان.
عدى:ليه سيبتنى.
ياسمين:مكنش ينفع اقعد اكتر من كده كرامتى متسمحش.
عدى:والله من غير قصدى كان الخدامه حطت حاجه في اكلى.
ياسمين:والحاجه دى تخليك متعرفش تسيطر على نفسك.
عدى:اه….سامحني عشان خاطرى.
ياسمين: مينفعش….الى بينا انتهى.
عدى:انا جوزك ولازم تسمعى كلامي.
ياسمين:قصدك طلقي.
عدى:انا رديتك.
ياسمين:ليه.
عدى:عشان بحبك.
ياسمين: وانا مش بحبك.
عدى:انتى كدابه عشان انتى. بتحبنى بس بتكابرى.
ياسمين:لاء مش بكابر.
ضمها عدى وهمس:بحبك.
حاولت ابعاده:عدى ابعد.
قبلها عدى و لم تدفعه بل جذبته لها.
دخلت حنين.
حنين:ياسمين مين دا.
ابتعد عدى عن ياسمين.
ياسمين بتوتر:أأأ.
عدى:انا جوزها.
حنين:مش انتى مطلقه.
عدى:ورجعنا لبعض.
حنين:اوك بس مينفعش تعملوا كده في المستشفي عشان لو الدكتور دخل هتترفدي.
اومأت لها ياسمين.
خرجت حنين.
عدى:وحشتنى.
ياسمين:عدى امشي.
عدى:طب امتى هتقولى العيال انى ابوهم.
ياسمين:لما ارجع.
قبل وجنتها برقه:هستناكى انا رايح اطمن عليك يمنى وهمشي.
اومأت له فخرج وهى بعده.
================================================================
في غرفه يمنى.
كان الجميع يقف بجوار يمنى فدخل عدى وبعده ياسمين.
ياسمين:غلط النفس عشان هى دلوقتي معندناش مناعه.
ابتعد الجميع.
يمنى بتعب:ياسمين انتى هنا.
ياسمين:لاء دا خيالى متخديش في بالك.
اسيا:مامى انا عايزه اكل.
ياسمين:اوك روحى لخالتو حنين وهى هتجيبلك اكل.
عدى:هجيبلها انا.
اقسم:مامى وهو عمو دا بابى الحقيقى.
ياسمين:اه يا حبيبي.
اقسم لعدى:ممكن تاخدنى معاك.
عدى:اوك.
اخذهم وخرج.
يمنى:ياسمين انا عايزه ابنى.
مروان:حاضر يا حبيبتي.
بعد مده جاء عدى وأقسم وآسيا.
يمنى:انا عايزه امشي.
ياسمين: مينفعش انتى هتقعدى اسبوع هنا.
يمنى:مش هقدر.
ياسمين:اشمعنا انا اقعد شهر وانتى مش عايزه تقعدى اسبوع.
يمنى:انتى كنتى تعبانه.
ياسمين:وانتى يعني بتزرعى حلبه.
عبدالعزيز:بس بجي.
يمنى:عايزه اخرج من هنا.
ياسمين ببرود:مش هتخرجي انتى هتقعدى اسبوع وكلمه كمان وهخليكى تقعدى شهر.
يمنى:مش هتقدرى الدكتور مش هيقعدنى اكتر من كده.
ياسمين:انا الى ماسكه حالتك وانا الى هعرف انتى كويسه ولا لاء اما الدكتور مش هيعبرك اصلا عشان هو ميعرفش انتى حالتك ايه….ولاحظى انك ولدتى في الشهر التامن.
يمنى:يا دكتور.
جاء الدكتور.
يمنى:انا عايزه اخرج من هنا.
الدكتور:مليش دعوه دكتوره ياسمين هى المتخصصه
لحالتك.
ثم خرج.
اخرجت ياسمين لسانها وخرجت.
يمنى بغضب:عايزه اخرج.
ياسمين على الباب:غلط عليكى العصبيه.
ثم خرجت.
اقسم:انا اول مره اشوف مامى كده.
مروان:طبعا ما هما توأم.
آسيا:يعنى انتى خالتو.
يمنى:اه يا حبيبتي.
سعيد:وانى جدو.
سمير:وانى جدو.
عبدالعزيز:وانى جد ابوكوا.
آسيا:انشاء الله هنحفظ.
ضحك عليها الجميع.
يمنى لمروان:هتسمىه ايه.
مروان:سيف.
يمنى:اسم حلو يا حبيبي.
================================================================
في مكان مجهول

المجهول١:نفذ دلوقتي.
المجهول٢:تمام يا باشا.
خرج المجهول ٢.
المجهول١:اخيرا هخلص منك يا عدى.
================================================================
في المشفي.

عدى:انا هروح اجيب هدوم لمروان وجاى.
عبدالعزيز:تمام.
مروان:طب انا جاى اجيب هدوم ليمنى.
عدى:طب يلا.
خرج عدى ومروان.
قاد عدى السياره وفي نصف الطريق وقفت أمامهم عربه كبيره(تيريلا).
مروان:وقف يا عدى.
عدى:مفيش فرامل.
مروان:ازاى.
عدى:معرفش…نط من العربيه.
مروان:مش هسيبك.
فتح عدي باب السياره ودفع مروان خارجها.
ثم اصطدمت سيارة عدى بالتيريلا.
مروان:عددددى.
اخرج مروان هاتفه.
مروان:الو ياسمين عدى عمل حادثه…الو..ياسمين انتى روحتي فين.
================================================================
في المستشفي.
سمعت ياسمين هاتفها يرن ففتحت.
مروان:الو ياسمين عدى عمل حادثه.
لم تستطع الوقوف على قدمها واغمى عليها.
مروان:الو…ياسمين انتى روحتي فين.
سمير:في ايه يا مروان.
مروان:ياسمين فين يا بابا.
سمير:ياسمين اعمى عليها.
مروان:طب هات إسعاف وتعالى عدى عمل حادثه.
سمير:بتقول ايه طب الاسعاف جاى اهو.
اغلق الهاتف.
سعيد:في ايه.
سمير:عدى عمل حادثه.
ثم حمل ياسمين ودخل بها غرفه ما.
بعد مده جاءت الاسعاف ومعها عدى ومروان.
عبدالعزيز:ايه الى حوصل.
مروان:هقولكوا بعدين.
دخل عدى غرفه العمليات.

عند ياسمين.
فتحت ياسمين عينيها وتذكرت محادثة مروان فنهضت وخرجت من الغرفه.
ياسمين:عدى فين.
أشار لها مروان على غرفه ما.
اقسم/آسيا:مامى هو بابي هيبعد زى ما بعد زمان.
ضمتهم ياسمين:لاء يا حبايبي بابي مش هيبعد.
خرج الدكتور.
الدكتور:العمليه نجحت بس هو دخل في غيبوبة.
مروان:طب هو هيفوق امتى يا دكتور.
الدكتور:ممكن اسابيع اوشهور او ممكن سنين.
تركهم الدكتور.
اخذت ياسمين اقسم وآسيا ليمني.
دخلت الغرفه.
يمنى:في ايه مروان جراله حاجه.
ياسمين:لاء مروان برا بس عدى عمل حادثه ودخل في غيبوبة.
يمنى:ربنا يشفيه.
ياسمين:يارب خلى اقسم وآسيا معاكى.
يمنى:اوك.
جلس اقسم وآسيا بجوار يمنى وسيف.
ذهبت ياسمين لغرفه عدى وجلست بجواره.
أمسكت يديه:اول مره احس بالخوف اول ما عرفت انك ممكن تبعد عنى وللابد انت ممكن تكون كرهتنى لما انا بعدت بس والله انا بحبك اوى متسيبنيش انا مقدر اتخيل حياتى من غيرك هو انا اه بعدت بس انا كنت بروح الكليه خمس دقايق عشان اشوفك كنت بدخل القصر بالليل وبشوفك أما لو بعدت مش هتعرف اشوفك خالص انا اسفه جدا انى بعدت عنك انا وحشنى حضنك الدافئ ارجعلي بقي انا بتعذب في بعدك طب حتى رد عليا طمنى انك جمبى.
ثم نامت بجواره حتى المساء.
الدكتور:مدام ياسمين.
ياسمين بخضه:في ايه عدى جراله حاجه.
الدكتور:لاء هو كويس بس لازم تروحي عشان دورتك خلصت انا الى عليا دوره بليل.
ياسمين:طب ممكن افضل هنا.
الدكتور: مينفعش.
ياسمين:حضرتك هنشوف المرضي بس انا الى هفضل قاعده معاه.
الدكتور:هو الاستاذ يقربلك.
ياسمين:اه دا جوزى.
الدكتور:تمام هتفضلي هنا وانا هروح اجيب اقسم وآسيا.
ياسمين:اوك.
خرج الدكتور وبعد مده دخل ومعه اقسم وآسيا.
اقسم:مامى هو بابي مش هيصحي.
ياسمين:هيصحي يا حبيبي بس متأخر شويه.
اسيا:قد ايه يا مامى.
ياسمين:مش عارفه يا حبيبتي بس انتو هتقعدو هنا لغايه ما اجى انا هروح اجيبلكوا اكل وهاجى.
الدكتور:هروح انا خليكى معاهم.
ثم خرج قبل أن يسمع ردها.
بعد مده جاء ومعه طعام.
الدكتور:انا هروح اشوف المرضي ولما تعوزينى اندهى عليا وانا هجيلك.
ياسمين:اوك يا دكتور.
خرج الدكتور.
================================================================
مر شهر وخرجت يمنى من المشفي ولكن ظل عدى في العنايه المركزه.
في المشفي.
تجلس ياسمين كعادتها.
ياسمين:حرام عليك بقي فوق انت وحشتنى والله بحبك فوق وانا هسامحك ومش هبعد عنك.
دخل دكتور.
الدكتور:مدام ياسمين ادفي واحده متابعه معاكى حملها وجايه تشوف بنت ولا ولد.
ياسمين وهى تجفف دموعها: حاضر يا دكتور.
خرج الدكتور.
اقترب ياسمين منه وقبلت ثغره ولكن قبل أن تبتعد احكم هو رأسها.
عدى:وحشتنى.
ياسمين بدموع :وانت كمان وحشتنى اوي.
عدى:بتعيط ليه.
وهى تضربه على كتفه بخفه:عشان كنت هتسيبنى.
عدى متصنع الالم:اه.
ياسمين بخوف وقلق:اسفه والله انى وجهتك.
عدى:وانتى فاكره ان دا لوحده هو الى واجعنى.
ياسمين:اومال ايه.
أشار على قلبه:دا هو الى واجعنى ولازم انتى الى تعلجيه.
ياسمين:بس انت الى وجعته.
عدى:انتى الى وجعتيه في بعدك عني وانتى قولتى انك مسامحنى.
ياسمين:كنت بقول كده بس.
عدى:لاء انتى قولتيها من قلبك ومتنكريش.
ياسمين بدموع:مش هنكر بس انت السبب في بعدى.
عدى: ارجعي عشان خاطري.
ياسمين:معدش ينفع.
عدى: ليه.
ياسمين:عشان انتهى كل الى بينا.
عدى:ما عدا دول.
ثم أشار على قلبهما:كل واحد بينبض عشان التانى ليه احنا بقي منرجعهمش لبعض حتى العيال هيجى سن وهيجولى بالقانون هتقدرى انتى تعيشي من غيرهم أو وهما معاكى انا هقدر اعيش من غيرهم وانا عارف انهم عيالى.
ياسمين بتهرب:انا ورايا شغل.
كادت أن تخرج ولكنه تأوه.
اقتربت منها:متتحركش كده هتتعب.
عدى:كده او كده تعبان.
ياسمين:انسي يا عدى.
عدى:مقدرش انتى مش في قلبي بس انتى في عقلي وفي روحي انا كنت بروح الجامعه ابص على مكانك واتخيلك فيه ولما ملقيكيش بنهى المحاضره وبروح الكافتيريا وابعد على التربيزه استناكى تيجي تقعدى معايا كنت بركب العربيه وابص على الكرسي الى بتقعدى عليه واشغل اغنيتك المفضلة واتخيلك معايا كنت باخد هدومك واحضنها ونام انا مش قادر اعيش من غيرك انتى بقيتى الأكسجين بتاعى لما بتعب كنت بروح اوضتك اقعد فيها عشان كانت اخر مكان جمعنا مع بعض حرام عليكى بقي انا بتعب في بعدك.
امسك يدها واقترب منها بتعب وضمها.
ياسمين بضعف:عدى ابعد ممكن حد يدخل.
عدى:مش هبعد غير لما تسامحينى.
ياسمين بهيام:مسامحاك.
قبل ثغرها قبله عميقه ويده تتجول على انحاءها وهى وضعت يدها في شعره وهذا ما زاد جنونه وشغفه.
دخل الدكتور.
الدكتور بغضب:انتى ازاى تعملي كدا انتى خدعتى المستشفي فيكى كلنا افتكرنا انك محترمه لقيناكى حراميه رجاله.
عدى بغضب:ما تحترم نفسك يلا انا جوزها.
الدكتور:اسف مكنتش اعرف انك جوزها بس في واحده عايزها.
ياسمين:حاضر جايه.
خرج الدكتور.
ياسمين:كل شويه تعمل كده ومش بتبطل قله ادب المره الجايه مدير المستشفى.
قبل عنقها:بس مش عجبتك قله الادب دى ولا ايه.
ياسمين:طب اتلم عشان ورايا شغل.
ثم خرجت وبعد ساعتين دخلت.
عدى:انا عايز امشي.
ياسمين:لاء.
عدى:يلا يا ياسمين بلاش هزار.
ياسمين:وانا مش بهزر وقولتلك لاء.
عدى:انتى عارفه انى مش بحب جو المستشفي.
ياسمين:معلش اسبوع وهتخرج بس دلوقتي هوديك اوضه عاديه.
جاء دكاتره ونقلوا عدى غرفه ما.
ياسمين:اكيد عجبتك الاوضه دى.
نظر لها عدى بضيق ولم يتحدث.
دخلت حنين.
حنين:السلام عليكم يا عدى لو سمحت ممكن اقولك عدى.
ياسمين بغيره واضحه:ينفع تطلعى برا.
حنين بغرور مصطنتع:عشان برستيجى همشي بس عيالك مش بيأكلو وعايزين استاذ عدى.
عدى:قولى عدى بس من غير القاب.
ياسمين بغيره:عدى اتلم.
عدى:ليه بس دا الانسه حلوه اوي.
ياسمين بغيره:مدام.
عدى:عادى مفرقتش.
حنين:طب اتشاكلوا براحتكوا وانا هجيب العيال.
ثم خرجت وبعد دقايق دخلت ومعها الطفلان الذى ركضوا نحو عدى.
حنين:استأذن عن اذنكوا.
ثم خرجت.
اقسم/آسيا:بابي وحشتنا.
عدى:وانتو كمان وحشتنونى اوى.
ياسمين:براحه على بابى عشان لسه تعبان.
عدى:لاء سبيهم انا كويس.
جلست ياسمين بجوارهم.
ياسمين:طب بدل ما انت كويس ليه بقي بتتخذل في حنين.
عدى بخبث:الله اسمها حنين اسم حلو.
ياسمين بغيره عاميه:عددددددى احترم نفسك.
عدى للطفلين:طب ينفع كده مامى بتزعقلى ازاى وانا تعبان ومش قادر اقوم ارد عليها حتى….ثم غمز لها بوقاحه.
اقسم:انا لو مكانك اقوم اادبها.
ياسمين:انا يا اقسم تصدق انت عيل واطى.
اقسم بفخر:طول عمرى ولا تنكرى.
ياسمين:مش هنكر.
عدى لياسمين:بيفكرك بمين.
ياسمين:بمروان.
دخل مروان ويمنى.
مروان :بتجيبوا في سيرتى ليه.
عدى:من حبنا فيك يا خفه.
ياسمين لمروان:يرضيك يا مروان انه يعاكس صحبتى قدامى.
مروان:لاء طبعا ميرضنيش…ثم نظر لعدى:متعاكسش بنات اسهل حاجه ليله وهيظبتوك.
يمنى بغيره:مروان اتلم.
ياسمين بنرفزه:طب والله ما قعده انا هروح اشوف شغلى احسن منكوا.
ثم خرجت.
اقسم:ماتجيبولى مزه معاكوا.
مروان:مش هتقدر عليهم دول بنات جامده.
يمنى:انا هروح لياسمين بدل ما اتشل.
آسيا:خودينى معاكى يا خالتو.
خرجت يمنى وآسيا ومعهم سيف.
مروان:ياسمين سامحتك.
عدى:طبعا.
مروان:ممكن تقولى حصل ايه عشان ابعدوا عن بعض.
عدى:هقولك بعدين.
مروان:براحتك انت بقالك خمس سنين بتقول بعدين.
عدى:دى حاجه خصوصيه بيا انا وياسمين.
مروان:براحتك.
ظل يتحدثوا حتى جاءت ياسمين ويمنى وآسيا.
ياسمين:اول ما جينا سكتوا ليه.
اقسم:بابي هيودينى الكباريه واونكل مروان هيجيبلى مزز.
ياسمين بصدمه:كباريه ومزز.
يمنى:اقسم يا حبيبي عيب كده.
اقسم:لاء انا عايز اروح الكباريه.
ياسمين:يمنى خدى اقسم وآسيا واطلعى خمسه.
يمنى:اوك.
خرجت يمنى وامسكت ياسمين عدى من ملابس المشفي:عارف لو متلمتش هنسي انك تعبان وهقتلك.
عدى:تقولى جوزك حبيبك.
ياسمين:كل ما هتفكر في بنت هنسي انك جوزى أو حبيبى.
جذبها خصرها:طب انا بفكر في احلى بنت شوفتها في حياتى…ثم غمز لمروان فخرج واغلق الباب.
فجذبها بجواره.
عدى بهمس أمام وجهها:بحبك يا ياسمينتى.
وصمتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح.





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى