Uncategorized

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثالث 3 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf


رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثالث 3 بقلم ايثار حسين

البارت التالت

في غرفه في منزل ما.
اسر:بنت ال***لسه عايشه واتجوزت.
جيجي:وعرفت ازاى أنها متجوزه أو عائشه.
اسر:شوفتها النهارده في الكليه لما دكتور عدي كرشها من المحاضره ولما سالت سهير قالتلى أنها اتجوزت دكتور عدى.
جيجي:نفسي اعرف ازاى مرات عم تعمل كده.
اسر:ما انتى صحبتها وعملتى فوتوشوب بصورتك وانتى في حضني وملابسه قميص النوم وحطيتي صوره ياسمين على صورتك ولما روحتيلها حطيتي قميص النوم في دولابها ودلوقتي بتقولى ازاى مرات عمها تفضحها لما تشوف القميص.
جيجى:بس انا بكره ياسمين.
اسر:وهي كمان بتكرها.
جيجى وهي تضع يدها حول عنقه:سيبك منهم انت الف بنت تتمناك.
اسر وهو يضمها:الف بنت بس.
جيجي بضحكه مقذذه:كل البنات يا عمرى.
ثم فعلوا ما حرمه الله.
================================================================
في القصر في غرفه عدي وياسمين.

استيقظت ياسمين وأدت فرضها ثم اتجهت للمرحاض وبعد مده خرجت ارتدت ملابسها واتجهت للمطبخ أحضرت الفطور وايقظت الجميع ثم صعدت لعدي وجهزت ملابسه وايقظته ونزلا وعندما انتهوا من الفطور اتجهوا للكليه.
جلست يمني وياسمين لكنهم تفاجؤا عندما جلس اسر بجوار ياسمين.
اسر بهمس :فلتي منها المراضي لكن المره الجايه لأ.
شعرت ياسمين بالخوف بعدما سمعت كلامه.
دخل الدكتور وبعد ساعتين خرج.
ياسمين:وهو احنا علينا النهارده سكاشن.
يمنى:اه.
ياسمين:لدكتور مين.
يمني:لدكتور عدي.
ياسمين:طب تعالى نروح كافيه الكليه.
يمني: اوك.
ذهبا الكافيه.
يمني:انا راحه اجيب عصير فرش الجوافه.
ياسمين:وهاتيلي معاكي.
يمني:اجيبلك ايه.
ياسمين:عصير فرش بس مانجا.
يمني:اوك.
ذهبت يمني وبعد مده جلست.
ظلوا يتحدثوا حتي مره ساعه.
ياسمين:يلا بقي نروح العربيه قبل ما عدي يجي.
يمنى:انتى اصلا معاكي المفتاح .
ياسمين وهي تخرج المفتاح من حقيبتها:طبعا يا بنتى انا مراته.
اخذ منها عدي المفتاح.
عدي:طب هاتى بقي المفتاح يا مراتى.
أخذهم وذهب.
================================================================
في القصر.
وصل عدى وياسمين ويمنى.
سمير:اتكلم انا ولا تتكلم انت يا بوي.
عبدالعزيز:لاع اتكلم ….بصوا امبارح مروان طلب ايد يمني من سعيد واحنا متجمعين عشان نعرف رأيكوا.
سعيد:انى موافج بس بشرط.
مروان:شرط ايه يا عمى.
سعيد:انى عارف أن ياسمين وعدى متجوزين على ورج بس وانا عايز الجواز يتم.
نظر عدى وياسمين بصدمه.
مروان:انا مليش دعوه بعدي وياسمين انا ليا دعوه بنفسي.
سمير:هما حرين يا سعيد.
يمنى:وانا مش موافقه على جوازي من مروان ومحدش يسالنى ليه لانى بخاف على اختى ولما تتجوز تتجوز إلى يحبها مش إلى مش بيطيقها وغير كده انتو قولتوا انو جواز على ورق وعدي يعيش حياته ولا كأنه متجوز ليه بقي بترجعوا في كلامكوا دلوقتي.
عدي:انا وياسمين حرين في حياتنا وحط مليون خط تحت حياتنا مش حياتك.
ثم أمسك يد ياسمين وصعد.
وكذلك يمنى وبعدها مروان ثم سعيد واتجهت سهير للمطبخ.
سمير:مهما حاولنا عمره ما هيتغير.
عبدالعزيز:لاء هيتغير بس لو عدي تمم جوازه من ياسمين.
سمير:انت يتجول ايه يا بوي.
عبدالعزيز:كلنا عارفين أن ياسمين معملتش حاجه وانا حولت لعدي امبارح أنها مظلومه وميعاملهاش وحش وهو سمع الكلام ولازم نخليه يحبها.
سمير:طب ازاى نخليه يحبها وهى تحبه.
عبد العزيز:انا هعمل وهبجي اجولك.
سمير:ماشي يا عبد العزيز لينا قاعده بعد الغدا.
عبد العزيز:تمام.
================================================================
في غرفه عدي وياسمين.

دخلا وجلست على الفراش.
ياسمين:عدى.
عدى:نعم.
ياسمين:انت فيك حاجه.
عدى باستغراب:ليه.
ياسمين:اصل من امبارح وانت هادى ومش بتتعصب خالص ومطيع.
عدى:ازاى يعني مطيع.
ياسمين:وانا بكلمك دلوقتي قولتلك عدى قولتلى نعم بكل بساطه فأنا بسال عشان لو فيك حاجه او تعبان.
عدى ببرود:لاء مفيش حاجه انزل بقي حضري مع ماما الاكل.
ياسمين:رجع للبرود…طب انا عايزه اقولك حاجه كمان
عدى:ايه.
ياسمين:ممكن احضر السكاشن بتاعتك.
عدى ببرود:لاء.
ياسمين:ليه.
عدى:هو كده ولوماما اجت عشان تقولينا انزلوا الاكل جهز هتزعلى مني يا ياسمين.
ياسمين:انا إلى جبته لنفسي.
نهضت وابدلت ملابسها ثم نزلت لتحضر الطعام.
بعد مده دخلت.
ياسمين:عدي.
خرج من المرحاض وهو يلف المنشاه حول خصره وشعره المبلل ينزل على عينه فكان وسيم جدا.
ياسمين:يخربيت حلاوتك.
عدي وهو يمسكها من خصرها:انتى شايفاني حلو.
ياسمين بتلقائية:انت مز انت مش شايف نفسك ولا ايه.
عدي:لاء لسه هشوف.
ياسمين بتوتر:أ أ انت مقرب كده ليه.
عدي بغمزه:هقولك دلوقتي.
ثم سقط بها على الفراش وكاد يقبلها لكن دخلت يمني الغرفه.
يمني:منزلتيش ليه يا…..
لتتابع بتلعثم:اسفه جدا ياسمين خالتو سهير بتقولكوا انزلوا…يلا سلام.
ثم خرجت وهبطت في مروان.
مروان:في ايه انتى ماشيه بتخبطي في اي حد كدا ليه.
يمني بتلعثم:أ معلش امشي انت دلوقتي.
ثم تركتها ومشت.
مروان:ايه الهبل دا بس بحبها …انا اروح اشوف عدي.
ثم ذهب لغرفه عدي.

في الغرفه.
عدى:اختك دى فصيله.
ياسمين بتوتر:أأأ ممكن تبعد.
عدى بخبث:يعني انتى عايزانى ابعد.
وكاد يقبلها لكن دخل مروان.
مروان بمرح:في ايه يا برنس انت مش هتاكل….ثم أكمل باحراج:اسف جدا انى قطعت اللحظه دي عقولهم انكوا مش فاضين.
عدي:قولهم اننا نزلين وغور.
خرج مروان.
عدي:كنا بنقول ايه.
نهضت ياسمين:كنا بنقول قوم البس عشان محدش تانى يجي.
عدي:عيله فصيله.
ثم ارتدى ملابسه ونزل معها.
يمنى بهمس:المسافه بعيده بينكوا اوي.
ياسمين:على فكره دى اول مره يقرب مني من ساعه ما كونا في المكتب.
يمنى:طب ما هو اهو قرب في المكتب.
ياسمين:يمني ممكن تبطلى تتكلمى في الموضوع دا لأن دى حاجه خصوصيه.
يمنى:اوك يا حبيبي يلا كملي اكلك.
انتهوا من الغدا وصعد الجميع إلى غرفهم.
سمير:عدي عايزك.
عدى:حاضر يا بابا.
ذهبت لغرفه عبد العزيز.
عبدالعزيز:انى عايزك في خدمه يا ولدي.
عدى:انت تؤمر يا جدى.
عبدالعزيز:الامر لله يا بنى بس كنت عايزك تتمم جوازك من ياسمين.
نهضت عدى:ايه الكلام دا ياجدي احنا متفقناش على كده انت قولتلى أعمالها حلو وانا بقيت اعميلها حلو.
سمير:اقعد بس يا بني.
عدى بغضب جحيمي:اقعد ايه يا بابا انت سامع جدى بيقول ايه عايزنى اقرب من واحده كانت مع طالب عندي.
عبدالعزيز:ما هو انت لما تتمم جوازك منها هتعرف انها بريئه.
عدى:مش عايز اعرف ويا ريت أنهوا الموضوع دا ولا كأن أنه اتفتح.
ثم خرج من الغرفه بل من القصر بأكمله.
خرجت ياسمين من الغرفه.
ياسمين:عمي هو عدى فين.
سمير بخبث:بتسألى ليه.
ياسمين بتوتر:ع عادى بسأل.
سمير:حبتيه يا ياسمين.
ياسمين بتوتر:احب مين لا طبعا.
سمير:أدى لقلبك فرصه.
ياسمين:مينفعش طول ما هو عارف انى وحشه واعرف ولاد.
سمير:لاء ينفع.
ياسمين بلهفه:ازاى.
سمير:اغريه.
ياسمين بصدمه:ايه الى بتقوله دا يا عمى أغرى مين.
سمير:عدى.
ياسمين:مستحيل.
سمير:خلاص استني بقي لغايه ما يدخل البيت ومعاه واحده مزه.
ياسمين بتفكير:تفتكر.
سمير:طبعا عدى اصلا لما بيزعل بيروح الكباريه.
ياسمين:يعني هو دلوقتى في الكباريه.
سمير:طبعا ….روحي رني عليه وانا هروح ارتاح شويه.
ياسمين:حاضر.
ثم صعدت.
سمير:انا حاسس انى شعللتها بدل ما اخليها تحبه اكتر.
ثم ذهب لغرفته.
صعدت ياسمين وظلت طول الليل تهاتف عدى لكنه اغلق الهاتف.
ياسمين:يوووه.
فتحت الدولاب واخرجت ملابس لها وأخذت سياره من الحرس وذهبت لكباريه خارج الصعيد بمسافه مترين أو أكثر لأنها تعرف أنه أكثر أوقاته هناك.
================================================================
في كباريه خارج الصعيد.

كان يجلس وهو يمسك كأس من الخمر وحوله بنات عاهرات.
نهض عدى.
بنت:رايح فين دا السهره طويله.
عدي:وانا مش عايز اقعد.
بنت:خلاص يا باشا براحتك.
خرج وهو يحاول الوقوف على قدمه.
رأته ياسمين وهو يركب السياره…أدارت السياره خلفه.
================================================================
في مكان مهجور.

****:يا فتحي.
فتحي:خير يا معلم صلاح.
صلاح:نفذت الى قولتلك عليه ياض.
فتحي:ايوه يا معلم دلوجتى عدى مات يا معلم.
صلاح:واخيرا خلصت منه.
فتحي:اخيرا يا معلم بس فين حلاوتى.
صلاح:لما اسمع الخبر هديلك حلاوتك….روح بقي شوف شغلك.
فتحي:تمام يا معلم.
================================================================
عند عدي.

يحاول عدى وقوف السياره ولكن لم تقف.
عدى:مين ابن التيييييت الى قطع الفرامل.
فجأه وقفت أمامه سياره.
ياسمين من السياره:وقف العربيه يا عدى.
عدى:ابعدى يا ياسمين.
ياسمين بغضب:قولتلك وقف العربيه.
عدى:مش راضيه تقف ابعدى هتموتي.
ياسمين:اموت عادى بس مش بعد ما حبيتك تبعد عنى.
لم يستطيع عدى وقوف السياره وخبطت في سياره ياسمين.
اخر ماسمعه :بحبك يا عدى.
عدى:ياسسسسسميييييييين.





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى