رواية سرق قلبي دون ان اعرف كامله وحصريه بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf

رواية سرق قلبي دون ان اعرف كامله وحصريه بقلم ايثار حسين
الفصل الاول :
في قصر كبير في الصعيد.
سعيد: هجتلها يا بوي.
عبد العزيز: اهدي يا ولدي.
سعيد: اهدي..اهدي كيف يا بوي دي جبتلنا العار.
سمير:يا سعيد اهدي دا انت الي مربي ياسمين ازاي هتظن فيها اكده.
سعيد: ودلوجتي عرفت ان تربيتي فشله.
مروان: يا عمي مش كل حاجه قتل.
عدي: مروان عنده حق مش كل حاجه قتل انت قتلت مراتك عشان خنتك بدل ما تطلقها قتلتها وابنك قتلته عشان عرف بنات..في حلول تانيه.
سعيد: ايه الحل التاني يا بن سهير.
عدي ببرود:اتجوز ياسمين.
عبد العزيز: كيف يا ولدي دي كانت في حضن غيرك ازاي هتجبل انها تقون مع في الاوضه.
سمير:انا شايف ان عدي عنده حج يا بوي هو يتجوزها وبعد اكده يطلجها بس يعيش حياته عادي ويتجوز الي يحبها.
عبدالعزيز: ان كان كده يبجي ماشي…روح يا سعيد هات المأذون.
سعيد: حاضر يا بوي.
======================================================================================
في غرفه بطلتنا.
كانت يمني تضم ياسمين التي تبكي.
يمني: اهدي يا ياسمين.
ياسمين ببكاء: والله مظلومه.
سهير: مظلومه ازاي دا احنا كلنا شوفنا صورك مع راجل.
ياسمين: والله مظلومه افهموا بقي.
سهير: ما صحيح الو**** دي هتيجي من برا ما اكيد من امك.
يمني بغصب: ملكيش دعوه بامي يا سهير.
سهير بصوت عالي: انت بتعلي صوتك عليا يا بنت فاطمه.
ياسمين بغضب: هنعلي صوتنا كل ما هتجيبي سريه امي.
دخل عبدالعزيز وسمير وعدي ومروان.
عبد العزيز: في ايه صوتكوا عالي ليه.
سهير بدموع مزيفه: شوفت يا عمي يمني وياسمين بيزعقولي ازاي.
يمني بسخريه: اممم وايه كمان.
سمير: يمني احترمي نفسك دي زي امك.
ياسمين بسخريه: البومه دي زي امي هههههه ضحكتني والله يا عمي.
ثم دخلت المرحاض .
سهير: شايف البت وقله ادبها.
دخل سعيد: انشاء الله عدي هيربيها من اول وجديد….انزلوا المأذون اجي.
يمني باستغراب: مأذون ليه.
عمروان: عشان عدي هيتجوز ياسمين.
يمني/سهير بصدمه: نعم.
عدي:في ايه مستغربين ليه …يلا يا يمني غيري انتي واختك وخليها تلبس فستان شيك وتنزلوا.
ثم خرجوا.
كانت ياسمين في المرحاض وتسند راسها علي الباب وسمعت حديثهم عن زواجها بابن عمها.
خرجت عندما سمعت الباب يغلق.
ياسمين: مستحيل اتجوز المتخلف دا.
يمني: يعني هتعملي ايه.
ياسمين:اعمل اي حاجه ما عدا اني اتجوزه.
يمني:طب قوليلي ايه حكايع اسر الي كنتي في حضنه في الصوره.
ياسمين: والله ما انا.
يمني: ازاي يعني يا ياسمين دا انتي في الصوره كنتي لابسه قميص نوم وكنتي في حضن اسر الي معانا في الكليه وغير كده القميص دا اجي دولابك ازاي.
ياسمين: مش عارفه انا مش عارفه دا حصل ازاي بس بردو مستحيل اتجوزه.
يمني : مفيش مفر.
ياسمين بتفكير: لاء في.
يمني : ايه؟؟؟
ياسمين: الهرب.
يمني: وازاي هتهربي من الحراس الي برا القصر.
ياسمين: هروح اوضتك وهاخد هدومك والساعه 2 امشي هتكون الحراس نامت .
يمني: ولما تاخدي هدومي انا البس ايه.
ياسمين: تلبسي هدومي واحنا عشان هدومنا زي بعض فمحدش هيعرف ان دي هدومي.
يمني : اوك بس انتي هتوحشيني اوي.
ياسمين: وانتي اكتر والله بس اعمل ايه مش باراتي وكمان انتي بكره هتتجوزي وهتبعدي عن بابا المتخلف دا.
يمني بسخريه: وانتي مصدقه اني هتجوز وابعد عن بابا دا اقل كلمه هيقولوها البت لابن عمها وهجوزوني مروان.
ياسمين: طب انتي بتحبي مروان اما انا مش بحب عدي ومروان هادي اما عدي عصبي جدا.
يمني:مروان هادي بس لما يتعصب مش بيشوف قدامه.
ياسمين: انتي ادري…يلا سلام ….ثم ضمتها وقبلتها وذهبت لغرفه اختها ولم تري من يقف خلفها.
سهير بهمس: مش هخرجك برا طوعي يا ياسمين.
ثم نزلت قبل ان تراها يمني.
وبعد مده ابدلت يمني ملابسها ونزلت.
عبد العزيز:فين اختك يا يمني.
يمني باستعباط:مش عرفه انا دخلت الحمام وغيرت ولما خرجت ملقتهاش افتكرت انها نزلت هي منزلتش.
سعيد: لاء منزلتش يا ختي.
سهير بخبث: ممكن تكون في اوضتك يا يمني.
علمت يمني ان سهير سمعتهم.
يمني:معرفش.
عبدالعزيز : طب روح يا عدي شوفها في اوضه يمني.
عدي : حاضر يا جدي.
صعد عدي.
يمني في سرها: الله يرحمك يا ياسمين كنتي طيبه.
======================================================================================
في غرفه يمني.
دخلت ياسمين.
ياسمين: اجهز الهدوم الاول ولا البس الاول….لاء انا هلبس الاول وبعد كده يمني تيجي تجهز الهدوم.
فتحت الدولاب ونظرت للملابس بحيره.
فجاءه دخل عدي.
ياسمين بخضه: عدي.
عدي: ايه الي جابك هنا.
ياسمين بتوتر: ك كنت جايه عشان اخد فستان من يمني عشان البسه.
عدي : طب اخلصي.
ياسمين: ح حاضر.
اخدت فستان اسود جميل ودخلت المرحاض وبعد مده خرجت ونزلت معه.
سعيد: كنتي فين يا هانم.
ياسمين بتوتر:ك ك كنت……………….
قاطعها عدي:كانت بتغير هدومها في اوضه يمني.
سعيد: يلا ياشيخنا .
بدأالمأذون في كتب الكتاب وردد خلفه الجميه:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمعا بينكما في خير.
صعد الجميع لغرفهم بعد ذهاب المأذون.
كادت ان تدخل ياسمين غرفتها ولكن منعتها يد.
ياسمين: في ايه.
عدي: علي فكره انتي دلوقتي بقيتي مدام عدي الانصاري.
ياسمين بغباء: بردو اعمل ايه.
عدي: يعني تعالي.
اخذها لغرفته واغلق الباب خلفهم.
رمي عدي تيشرته علي الفراش بعدما ابدله ثم اقترب من ياسمين.
ابتعدت ياسمين بتوتر:عدي انت بتقرب ليه.
عدي بسخريه:اكيد فاكره اني هقرب منك لكن انا مليش في اي حاجه مستخدمه بس انا عايز اقولك حاجه بسيطه انتي هتنامي علي الكنبه وانا علي السرير وهتصحي بدري يعني حوالي الساعه6الصبح هتنزلي تحضرتي الفطار مع ماما وبعد كده هتيجي تجهزيلي هدومي وبعدها تصحيني بعد دا كله هتيجي الساعه يبعه هنفطر انا وىانتي ويمني وهنروح الكليه عشان انا عليكوا المحاضره الاولي….واتمني ان زي ماخنتي ثقه اهلك فيكي متخونيش جوزك يا يامدام الانصاري.
ثم تركها ومدد علي الفراش وبعد دقايق ذهب في ثبات عميق.
جلست ياسمين علي الاريكه والدموع تسيل علي وجنتها ثم مددت وبعد دقايق ايضا ذهبت في ثبات عميق من كثره البكي.




