Uncategorized

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثاني 2 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf


رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثاني 2 بقلم ايثار حسين

البارت التانى

في صباح اليوم التالى.
استيقظت بطولتنا على الم ظهرها…خرجت من غرفه عدي واتجهت إلى غرفتها اخذت ملابسها واتجهت إلى المرحاض.
بعد مده خرجت وأدت فرضها ثم اتجهت للمطبخ.
سهير:صباحيه مباركه يا عروسه.
ياسمين:الله يبارك فيكي يا خالتى.
سهير:يلا يا ختي اعملى الفطار وانا هطلع اصحيهم.
ياسمين:اوك بس انا إلى هصحي عدي.
سهير:ماشي.
ثم صعدت انتهت ياسمين من اعداد الطعام ووضعته على الطاوله ثم صعدت لعدي.
جهزت ملابسه ثم جلست بجواره علي الفراش.
ياسمين وهي تهز كتفه:عدي اصحي.
عدي بنعاس:حاضر سيبني شويه يا ماما.
ياسمين:انا ياسمين مش مامتك.
عدي:طب استني يا ياسمين خمس دقايق.
ياسمين:يا عدي انت عليك محاضره اصحي بقي.
نهض عدي بضيق:يووووه ما هو يوم باين من أوله.
دخل المرحاض وبعد مده ليست قصيره خرج ارتدي ملابسه ونزل معها.
عدي/ياسمين:صباح الخير.
الجميع:صباح النور.
جلس عدي وبجواره ياسمين.
يمني بهمس:في ايه انتي زعلانه.
ياسمين:مفيش.
يمني:عليا انا…. عمتا لما تحبي تحميل انا معاكى دايما.
اكتفت ياسمين بابتسامه.
وأكمل الفطار وذهب عدي وياسمين وينمي للكليه ومروان لكليته.
================================================================
في كليه الطب.

عدي:ادخلوا وانا جاي وراكوا.
يمني:احنا هنروح نجيب عصير وهندخل.
عدي:اوك بس متتأخروش.
ياسمين:اوك.
ذهبا الكافيه وهو لمكتبه.
بعد مده دخل عدي المدرج وبعد دقيقه دخلت يمني وياسمين وعندما روأوه وفقت يمني و ياسمين على الباب ونظروا للأرض.
عدي :يمني انتي وياسمين.
يمني:نعم يا دكتور.
عدى:انا قولتلكوا متتأخروش وانتوا مسمعتيش الكلام….
ياسمين :اسفين يا دكتور على التأخير ممكن ندخل.
عدي:لاء زي ما دخلت اطلعوا استنوني في المكتب…وعلى فكره انا هاخد الغياب النهارده.
يمني:اوك يا دكتور.
خرجوا.
ياسمين:قولتلك مش هيدخلنا المحاضره….واهو كتبنا غياب.
يمني:وانا مالى يعني احنا كنا بتحكي واتأخرنا.
ياسمين:يعني انتى لازم استفساري ايه الي حصل امبارح.
يمني:اه…..يلا بقي تعالى نروح المكتب زي مقال بدل ما يخرجنا من الدنيا مش المحاضره بس.
دخلوا المكتب وجلسوا وبعد ساعتين دخل عدي وقفوا.
عدي:اطلعي برا يا يمني.
يمني بتوتر:وو ياسمين.
عدي بغضب:قولت اطلعي برا استنيها في العربيه.
يمني بتوتر:ح ح حاضر.
نظرت لها ياسمين باستنجاد.
لكنها خرجت وتركتها بين برثان عدي.
عدي بهدوء مخيف:كنتي فين.
ياسمين:كنت بجيب عصير.
امسك شعرها بقوه:متكدبيش يا ياسمين.
ياسمين ببكاء:سيب شعري يا عدي والبني بيوجعني اوي.
نظر لها كانت شفتيها ترتجف من الخوف انقض عليها بعنف شديد.
حاولت أبعاده لكنها لم تستطيع التنفس.
أغمضت عينيها…ظن أنها استسلمت له فابتعد.
عدي:بتقولى كنتى فين.
كادت تسقط لكنه امسك خصرها.
عدي وهو يضرب وجنتيها:ياسمين فوقي.
لم تستجب.
حملها عدي وخرج.
يمني بخضه:ياسمين مالها يا عدي.
عدي ببرود:افتحي باب العربيه من غير كلام.
تفتحت باب السياره وادخل ياسمين وهي ايضا جلست بجوار اختها وهو يقود السياره متجه للقصر.
================================================================
في القصر.

دخل عدي وهو يحمل ياسمين المغني عليها وبجواره يمني.
عبدالعزيز:مالها ياسمين يا ولدي.
عدي:تعبت شويه يا جدي.
سمير:طب انا هرن على الدكتور.
سعيد:ملوش لزوم دكتور يا سمير هي هتفوج شويه اكده.
سهير:اني شايفه أن الموضوع مش محتاج دكاتره تلقيها بتعمل أكده عشان تشوف لهفتنا عليها.
سمير بتحذير:سهير ملكيش دعوه لياسمين ويمني.
سهير:حاضر يا حج.
يمني:مروان فين.
سعيد:بتسالى عليه ليه يا عديمه الربايه.
يمني بتوتر:عادي اصل مش موجود.
دخل مروان بمرح مثل عادته:بتسال اصل وحشها جمال عيوني.
نظرت يمني للأرض بخجل.
عدي:اتوكس انت فيك حاجه عدله.
تصنع مروان الاحراج.
مروان يخضع:مالها ياسمين يا عدي.
عدي:تعبت شويه انا طالع.
ثم صعد.
يمني:وانا كمان طالعه ارتاح.
ثم صعدت.
مروان :انا طالع ارتاح الاكل لما يجهز تصحوني.
ثم صعد.
سهير:انا راحه اجهز الاكل.
ثم اتجهت للمطبخ.
سمير:خف على البنات يا سعيد.
سعيد:انت هتعلمني ازاى اتعامل مع بناتي.
عبدالعزيز:اديك قولت بناتك يعني المفروض تكون حنين عليهم مش تزعلهم المفروض لما تشوف الدموع في عينيها تطبطب عليهم مش تزود الدموع.
سعيد:انشاء الله يا بوي.
ثم صعد قبل أن يسمع رد أحد.
سمير:عمره ما يتغير.
عبدالعزيز:هيتغير في حاله واحده.
سمير:ايه هي.
عبدالعزيز:لما يشوف عيالهم بين أيديه احنا لازم نجوز مروان اليمني في اسرع وجت.
سمير بتفكير:تفتكر.
عبد العزيز:افتكر طبعا.
سمير:تمام انا هجول لمروان يتجدم لها.
عبدالعزيز:تمام.
سهير:اني جهزت الوكل.
سمير:حاضر جايين.
================================================================
في غرفه عدي.

دخل عدى وهو يحمل ياسمين المغمى عليها ثم وضعها على الفراش ثم أخرج من دولابه زجاجه عطره وقربها من أنفها .
بعد دقايق استيقظت ياسمين
ياسمين بتوهان :انا فين (عند امك نهزر بقا 😂)
عدي:في البيت…يلا غيرى ونزلى عشان تجهزي الاكل مع ماما.
ياسمين بطاعه:حاضر.
صدم من طاعتها لأنها ليست مطيعه ابدا ولكنه تجاهلها.
سمع طرق على الباب ففتح.
سهير:غيروا وانزلوا عشان الوكل جهز.
عدي:جهزتيه ليه مقولتش لياسمين تجهز معاكي ليه.
سهير:انا عملته خلاص انزلوا بقي.
عدي:حاضر يا ماما.
اغلق الباب.
عدي:غيري هدومك وانزلى.
ياسمين:مش قادره اكل.
عدي:يلا يا ياسمين.
ياسمين:بجد مش قادره اكل.
عدي:طب بردو غيرى هدومك وانزلى معايا.
ياسمين:حاضر.
نهضت اخذت ملابسها واتجهت للمرحاض.
تاكد عدي أن ياسمين متعبه أو فيها شيء ما وشعر بال خوف عليها.
صدم عدي من نفسه لأنه لا يخاف علي مرأه حتي والدته يعاملها ببرود وجفاء.
خرجت من المرحاض ونزلت معه.
جلست بجواره.
يمني لهمس:مبتاكليش ليه.
ياسمين:مش قادره وعدي منزليني عشان اقعد معاه.
عدى بهمس:كلى بدل ما تزعلى من رد فعلى.
ياسمين:ويكون ايه رد فعلك دا انشاء الله.
عدي :هتعرفي بس لما نطلع فوق.
نظرت له بخوف ولكنها أخفاه فورا.
بدأت في الاكل بصمت ولكنها لم تقدر على انها إنهاء صحنها.
صعدت الغرفه وهو بعدها.
دخلت الغرفه وبعد دقايق دخل عدي.
عدي:ما كلتيش ليه.
ياسمين:والله اكلت.
عدي:طب اقعدي عشان أقولك حاجه.
ياسمين:وايه هي.
عدي:اقعدي.
نظرت له بتوتر وخوف.
عدي بغضب:قولت اقعدى.
جلست بجواره.
عدي بهدوء:انتي ويمني اتأخرتوا على المحاضره وانا كتبت الغياب النهارده وعملتها قبل كدا مرتين وانا حظرتكوا أنها لو اتقررت هتخدوا فصل انكوا متدخلوش السكان بتاعتي نهائى وانتو عملتيها وانتو مش هتحضروا السكاشن لآخر الترم ل واتفضلى روحى قولى لأختك.
نهضت ياسمين واتجهت لغرفه اختها وهي حزينه لأنها تحب الكليه جدا.
================================================================
في غرفه مروان.

كان يجلس على الفراش ودخل عليه والده.
مروان:خير يا بابا.
سمير:انشاء الله خير يا ولدى…بجولك انيوجدك عاوزين عمك سعيد يتغير في معاملته مع بناته.
مروان:طب وانا مالي يا بابا.
سمير:اسمع بس….جدك جالى انه هيبطل المعامله دي لما يشوف عيال بناته وعدي اتجوز ياسمين واحنا عاوزينك تتجوز يمني.
مروان:ازاي بس يا بابا يمني زي اختي.
سمير:متكدبش يا مروان كلنا عارفين انك بتحب يمني ويمني بتحبك بس مبتجولوا لبعض.
مروان وهو يحمل متأخرة رأسه:هو انا مفضوح كدا دايما.
سمير:اه واني دلوقتي رايح اشوف رأيها فيك مع اني متأكد انها هتوافج بس انت موافق تتجوزها.
مروان:موافق طبعا.
سمير:الف مبروك يا ولدي.
مروان:الله يبارك فيك يا حبيبي.
خرج سمير واتجه لغرفه يمني.
================================================================
في غرفه يمني.

كانت تجلس على الفراش وتلعب بالهاتف.
دخلت عليها ياسمين.
ياسمين:اخره تأخيرها على المحاضره يا ختي.
يمني:في ايه بس
ياسمين:عدي.
يمني:ماله.
ياسمين:كتب الغياب النهارده وقالى أننا منحضرش السكاشن بتاعته لاخر السنه.
يمني:نعم يعني انا هعيد السنه.
ياسمين وهي تقلد يمني :تعالى نتكلم يا ياسمين دا عدي مش هيطلعنا برا المحاضره انا بنت عمه وانتى مراته اهو هيخلى مراته تعيد السنه.
دخل سمير.
سمير:مين دا إلى يخلى مرته تعيد السنه.
يمني:شوفت يا عمي عدي مش هيدخلنا السكاشن بتاعته لاخر السنه.
سمير:اكيد عملتوا حاجه غلط.
ياسمين:اتأخرنا خمس دقايق عن المحاضره.
سمير:انا لو مكانه اخلى المعيد يفصلكوا من الكليه….بصوا انا جاى عشان مروان طلب ايد يمني.
ياسمين:وبابا عارف.
سمير:هروح أقوله بس انا عايز اشوف رد يمني.
يمني بخجل:موافقه.
سمير:يبجي على بركه الله.
ثم خرج واتجه لغرفه أخيه وأخبره ووافق على الزواج.





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى