رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الرابع 4 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الرابع 4 بقلم ايثار حسين
في المستشفي.
كان الجميع يقف في ممر المشفي.
مروان:يا عم روح شوف الجرح الى في رأسك دا وتعالى استني الدكتور.
عدى:لاء انا مش همشي من هنا غير لما اطمن علي ياسمين.
مروان:ياسمين كويسه متخافش.
عدى:يعني هى هتعيش مش هتسبني.
مروان بصدمه:انت حبيتها يا عدي.
عدى بدموع:حبيتها اوى.
مروان بصدمه اكبر:ايه دا انت بتعيط….ثم أكمل بمرح :بركاتك يا ياسمين خليتى الجبل يتهد.
عدى بحزم:مروان اتلم.
مروان:خلاص يا عم.
خرج الدكتور فهرول ناحيته عدى.
عدى بلهفه:خير يا دكتور ياسمين فيها حاجه.
الدكتور:اطمن هى عندها كسر في الرجل الشمال وكدمات كتيره في جسمها وكسر في ايديها اليمين و…………
عدى بغضب اعمى: و ايه اخلص
عبدالعزيز:اهدي يا ولدى.
الدكتور بخوف من حاله عدى:وازاز العربيه دخل في الرئتين وهيحصل صمت مؤقت.
يمنى:يعنى هيقعد قد ايه يا دكتور.
الدكتور:معرفش حسب استجابتها للعلاج الطبيعي.
سمير:طب هتفوج امتى يا ضكتور.
الدكتور:اتفضلو ادخلوا ما عدا الأستاذ دا.
ثم شاور على عدى.
الدكتور:اولا اولا حضرتك عصبي وكمان دماغك بتنزف واصلا حاله الصمت الى هتكون فيها المريضه هيؤدى ليها بفوبيه من الصوت العالى والدم ومحدش يتكلم كتير عشان المريضه هتحس بالعجز لما متعرفش بتتكلم معاكوا ودا هيقلل الاستجابه في العلاج…واتفصل يا استاذ عشان الجرح.
ثم تركهم دخل الجميع الغرفه ما عدا عدى ذهب لمعالجه جرحه وبعد مده انتهي وذهب لياسمين.
في الغرفه.
دخل الجميع الغرفه.
نظرت لهم ياسمين.
ياسمين:ااااااا.
يمنى:ياسمين انتى تعبني شويه ودا صمت مؤقت يا حبيبتي لو عايزه تقولى حاجه اشرحيهالى وانا هقولهم.
نظرت لها ياسمين بصدمه ثم شاورت على اصبع البنصر.
(المعني)عدى فين.
عبدالعزيز:هي عاوزه ايه يا بتى.
يمني:عايزه تعرف عدى فين.
سعيد بصوت عالى:وليكى عين بعد ما خرجتي من غير ما حد يعرف تسالى عليه يا تيييييت.
وضعت يدها على اذنها بخوف وجسمها بدأ في الارتعاش.
دخل عدي وعندما رأها هكذا هرول عليها وضمها.
نظرت له والدموع في عينه.
عدى:كله برا.
خرج الجميع دون جدال.
نظر لها ولم يستطيع منع نفسه في تقبيلها وصدم عندما حاوطت يدها اليسرا حول عنقه وبدلته قبلته.
ابتعد عنها بعد مده.
عدى بصوت مبحوح:انا هروح اجيب اكل واجي مش هتأخر.
أمسكت يده وهزت رأسه بلا.
عدي وهو يمسح دموعها:مش هتأخر وهخلى يمني تقعد معاكى.
خرج وأمر يمنى بالجلوس معها.
يمنى:ياسمين.
نظرت لها ياسمين بمعني نعم.
يمنى:مفيش ياختشي بعيد عنك كنت بجرب الاسم باااس.
نظرت لها ياسمين بغضب وقذفتها بالزجاجه لكنها جاءت في عدي.
نظر لها عدي بصدمه.
حاولت يمني منع الضحكه من منظر عدى.
عدى:يا بنت ال………
نظرت له ياسمين نظره اسف.
عدى:لاء عادى انا هخلى مروان هو يجيب ويجيبلى تشيرت.
يمني :هروح أقوله.
خرجت وياسمين انفجرت فيكي الضحك.
عدي بتوعد:اضحكي براحتك بس لما تخفي هتتعقبي.
هزت راسها بلا.
حملها عدى واتجه المرحاض:طب والله لتتعاقبي.
اسمها على الباب وبدأ بالرش عليها.
عدى:كده كفايه عشان متتعبيش.
وضعها على الفراش.
وبعد دقايق غاصت في ثبات عميق.
جلس بجوارها وضمها وذهب هو أيضا في ثبات عميق.
بعد مده دخل الجميع وعندما رأوهم هكذا خرجوا وذهبوا للمنزل.
================================================================
بعد شهرين.
في المشفي.
تجلس ياسمين على الفراش بضيق وبجوارها عدى ويمنى ومروان.
دخل الدكتور.
الدكتور:النهارده هنبدا في العلاج الطبيعي.
نظرت له ياسمين بغضب.
الدكتور:الدكتوره هتجيلك دلوقتي عشان رجلك لسه متأثره من الحادث.
ثم خرج.
بدأت ياسمين في البكاء.
يمنى بقلق:مالك يا حبيبتي بتعيط ليه.
أشارت ياسمين على الباب بمعنى (عايزه اخرج من هنا)
عدى:مش هينفع تخرجى انتى لسه تعبانه.
دفنت ياسمين رأسها بين قدميها وبكت بشده.
مروان بمرح:طب ما تقومى وتقعديني مكانك على الأقل مروحش الكليه كل يوم.
عدى:تحب اقعدك مكانها.
مروان بخوف:لاء مش عايزه ربنا يقومك بالسلامه يا ياسمين.
ابتسمت ياسمين من بين دموعها.
مسحت يمنى دموع ياسمين:خلاص يا حبيبتي يعني هنجيبلك الدكتوره في البيت.
عدى:تصدقي فكره.
مروان:بس عمى سعيد مش هيوافق.
عدى:وهو ماله الممرضه هتيجي كل يوم ساعه او اتنين.
دخلت الممرضه.
ممرضه:جاهزه يا مدام ياسمين.
عدي:لو سمحت ممكن تيجي البيت تعمليلها العلاج الطبيعى هناك.
ممرضه:في ممرضه تانيه هى المتخصصه انها تروح البيت وتعمل العلاج هناك وانا هقول للدكتور يقولها.
عدى:اوك شكرا.
ممرضه:العفوا على بس يا فندم.
خرجت الممرضه واذن الدكتور لياسمين بالخروج وذهبوا للمنزل.
================================================================
في مكان مجهول.
المجهول١:هتعمل ايه.
المجهول٢:هعمل حاجات بسيطه جدا.
المجهول١:وايه هي الحاجه البسيطه دى.
المجهول ٢:هقولك…………………………….
================================================================
في القصر.
في غرفه عدى وياسمين.
الممرضه:انا كده خلصت وبكره انشاء الله هاجي تانى.
اومأت لها ياسمين.
خرجت الممرضه ودخل عدى.
عدى:محتاجه حاجه يا حبيبتي.
اومأت له فجلس بجوارها.
عدى:اجيبلك ورقه وقلم عشان تقوليلى محتاجه ايه.
هزت راسها بلا واسندت راسها على كتفه فضمها.
عدى:اوعى تنامى كلى وخدى الدول وبعدين نامى.
هزت راسها بلا.
نهض عدى :يلا قومى عشان تأكلى وبعدين نامى.
نظرت له بغضب ثم نهضت ونزلت معه.
بالاسفل.
نزل عدى وياسمين وجلسا بجوارهم.
سمير:بتعرفي تمشي كويس يا ياسمين.
اومأت له ياسمين.
سعيد:ماهو انتى لو مكنتيش جعدى وستنيتي البيه مكنش حوصل كل دا اما انتى مخك جزمه.
نظرت له ببرود.
عبدالعزيز:بطل الكلام ديه يا سعيد لولا ياسمين كان عدى مات.
مروان:عمي انا عايز اتكلم معاك في موضوع.
سعيد:جول.
مروان:انا عايز اتجوز يمني.
سعيد:موافج.
يمنى:انا مش موافقه.
عبدالعزيز:ليه يا بتى مروان بيحبك.
يمنى:بس انا مش موافقه.
سهير:وهو انتى تطولى تتجوزى مروان يا بت فاطنه.
نظرت لها ياسمين بغضب اعمى ثم نهضت وصفعتها أمام صدمه الجميع ثم صعدت قبل أن تسمع أحد.
يمنى بغضب:لولا ان ياسمين ردت عليكى كنت أنا الى رديت.
سعيد:بكره كتب كتابك يا يمنى ومسمعش نفسك .
يمنى:انا مش موافقه.
سعيد:مش باخد رأيك انتى هتتچوزي بكره ودا اخر كلام.
ثم صعد.
يمنى بضيق:يوووووه.
ثم تركتهم وصعدت.
عدى:ليه عايز تتجوزها.
مروان:بحبها ومش عايزها تبقي لغيري.
سهير:وانت ملقتش غير بت فاطنه.
مروان:انا بحبها.
عبدالعزيز:الف مبروك يا بنى بس متبقاش زى عدى.
ثم صعد.
سمير:الف مبروك يا ولدى.
ثم صعد.
سهير:هاتلى حجي من مرتك ياعدى.
عدى:انشاء الله.
ثم صعد.
ثم صعد مروان وبعده سهير.
================================================================
في غرفه عدى وياسمين.
دخل عدى وعندما رأي ياسمين تتجول في الغرفه اكتفي بصفعه قويه اوقعتها على الفراش وامسك شعرها بقوه وغضب اعمى:انتى عارفه لو فكرتى تمدى ايدك على امى هتزعلى منى جدا.
ثم تركها ودخل المرحاض.
خرجت ياسمين من الغرفه واتجهت لغرفتها القديمه.
بعد مده خرج عدى من المرحاض لم يراها فذهب لغرفتها على الفور.
دخل الغرفه رأها تجلس على الأرض وتبكى.
امسك يدها ورفعها وضمها.
أبعدته عنها ولكنا حاول الاقتراب منها أبعدته.
عدى وهو يمسك يدها:ياسمين انا اسف انت عصبتني لما مديتى ايدك على ماما وقللتى في صورتها قدام جدى وعمي.
ابعدته عنها وهذا اثار غضبه ودفعها على الفراش.
وامسك رأسها.
عدي من بين أسنانه:ياسمين احترمى نفسك.
أبعدته عنها وكادت أن تنهض ولكنه دفعها على الفراش وبدأ بتقطيع ملابسها بطريقه متوحشه وهى تحاول دفعه وتبكي بالم وحرارة ولكنه لم يبعد فكان كالمغيب.
================================================================
في المطبخ.
عبر الهاتف.
المجهول:حطتي الى قولتلك عليه.
الخادمه:ايوه يا باشا وهو دلوقتي مش هيقدر يسيطر على نفسه.
المجهول:ماشي بكره تيجي تاخدى فلوسك.
الخادمه:حاضر يا باشا.
اغلقت الهاتف وكان سمير يقف خلفها وبعد سماعه المكالمه صعد على الفور لغرفه عدى.
لم يجدها لكنه سمع صوت انين من غرفه ياسمين فدخلها وصدم عندما رأى ابنه يعتدى على ياسمين.
امسك ابنه وقفه أمامه وصفعه لاول مره.
سمير:انا كنت بعتبرك راچل لكن طلعت عكس من كده.
عدى بصدمه وهو يضع يده على وجهه:حضرتك ضربتني يا بابا.
سمير بغضب:وكسر رجبتك كمان…طلجها وريحها بدل ما انت بتشك فيها اكده وانت ازاى تحاول تغتصبها اكده.
عدى:انا مش بشك فيها عشان النهارده عرفت انى اول واحد المسها ومش هطلقها بعد ما حبتها أما ازاى اعمل معاها كده فدا كان غصب عنى والله.
سمير:طلجها ولو مطلجتهاش اعرف انك مش ابنى.
عدى لياسمين:انتى طالق يا ياسمين.


