Uncategorized

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثامن 8 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf


رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الثامن 8 بقلم ايثار حسين

البارت التامن

نظرت له وهو يبتعد عنها وبكت بشده.
بعد مده خرج.
عدى ببرود:بعد ما تخلصي عياط انزلى جهزى الأكل عشان في ناس جايه تعزى.
ثم خرج قبل أن يسمع ردها.
نهضت ياسمين ودخلت المرحاض وبعد مده خرجت وهى تلف المنشفه على جسدها وشعرها المبلل على كتفها فكان منظرها مغرى جدا.
فجاء دخل عدى.
نظر لها عدي وبلع ريقه.
عدي بتوتر:هاتى موبايل من على الكمدينو.
ياسمين وهى تمسك بطرف المنشفه:ما تجيبو انت.
اغلق عدى الباب واقترب من الكمدينو الذى بجوارها وأخذ الهاتف وضمها من الخصر.
ياسمين بتوتر:ع ع عدى ابعد.
عدى بهيام:هو بقي فيها عدى حرام عليكى انتى بتعملى فيا ايه.
ياسمين وهى تجذبه من ملابسه:نفس الى بتعمله فيا.
امسك عدى طرف المنشفه.
ياسمين بتوتر:لاء عدى ابعد.
عدى بهيام:هشششش…ثم ابعد منشفه.
سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح.
================================================================
في مكان مجهول.

فتحى:يا معلم صلاح.
صلاح:عايز ايه يا زفت.
فتحى:الحج الكبير مات ومرات عدى رجعت.
صلاح بغضب:بتقول ايه مرات مين
فتحى بخوف:عدى.
صلاح:غور من وشي.
هرول فتحى خارج المكان.
صلاح:هتقتلك يعنى هقولك يا بن الانصاري.
================================================================
في مكان مجهول.

كان يجلس على كرسي ورن هاتفه.
المجهول:عايزه ايه يا سهير.
سهير:رجعت يا أسر.
أسر:مين دى إلى رجعت.
سهير:ياسمين.
أسر بصدمه:نعم مش هو طلقها.
سهير:ردها وهى دلوجتى في البيت هنا.
أسر:خلاص اقفلى وانا لما اشوف حل هقولك.
اغلق الهاتف.
أسر بشر:مهما اعمل هتمشي ورا قلبك يا ياسمين بس في اقرب وقت هتكون ليا يا ياسمينه.
================================================================
في القصر.
بالاسفل.

سمير:عدى أتأخر ليه.
مروان:مش عارف هطلع اشوفه.
سمير:خبط الاول.
مروان:حاضر.
صعد لغرفه عدى وطرق الباب.

بالداخل.

استيقظت ياسمين على صوت طرق على باب الغرفه.
نظرت لعدى بعشق وبدأت تلعب في شعره ولكن استمر الطرق.
ياسمين وهى تهز عدى:عدى قوم افتح الباب.
لم يستجب.
ياسمين:عدددى.
عدى بنعاس:عايزه ايه.
ياسمين:عايزك تقوم تفتح الباب.
عدى :سيبك منهم ونامى.
ياسمين:نام انا الى هفتح.
كادت أن تنهض ولكن جذبها عدى فوقه.
ياسمين:في ايه يا عدى.
عدى:هتقومى كده ممكن يكون مروان.
ياسمين:طب قوم افتح.
ابعدها عدى ونهض ولكن قبل أن يفتح الباب.
ياسمين:طب خد البنطلون هتفتح كده.
نظر لها عدى بعيد وأخذ بنطلونه وارتداه وفتح الباب.
عدى :افندم.
مروان:مفيش بقولك كل دا بتجيب الموبايل.
عدى بتوتر:أأأأ أصل…….
قاطعه مروان:روح البس التيشيرت وانزل وخالى ياسمين تلبس وتروح تطبخ مع ماما ويمنى.
عدى:وأقسم وآسيا فين.
مروان:في المطبخ.
عدى:طب غور بقي.
واغلق الباب واستدار كانت ياسمين ارتدت ملابسها.
ياسمين وهى تعطى له التيشيرت:البس.
أخذ منها التيشيرت وارتده ونزلا.
ذهبت ياسمين المطبخ.
اسيا :مامى.
ياسمين تلعب في خدودها:حبيبة مامى أنتى.
يمنى:ياسمين تعالى كملى تقطيع الطماطم وانا هعمل حاجه تانيه.
ياسمين:اوك….روحى ارتاح يا خالتى وانا هكمل مكانك.
سهير:اخيرا شوفت منك حاجه عدله.
ثم تركتهم.
يمنى:هى ليه بتكرهك.
ياسمين:مش عارفه تقريبا متجوزه جوزها.
عدى من الخلف:تقريبا.
اقسم/اسيا:بابي حبيبى.
ضمهم عدى:حبايب بابى.
يمنى:انا هروح اشوف مروان …تعالوا يا عيال عشان تأكلوا.
خرجوا.
امسك عدى ياسمين من خصرها وقرب وجهها من وجهه.
ظنت أنه سوف يقبلها واغمضت عينيها ولكنه غرز أسنانه في خدها(عضها).
ياسمين بالم :ااااه.
عدى:كنتى بتقولى انك متجوزه ابويا.
ياسمين بدموع:اطلع برا عشان لسانى هفلت.
عدى:لسانك يفلت على مين.
ياسمين: علي امى.
عدى باستفزاز: الحمدلله مش انا.
ياسمين:جيت ليه يا دودى.
عدى وهو يقرب وجهه من وجهها:وحشتنى يا قلب دودى.
ياسمين بفصلان:ماشي…ثم أبعدته عنها:يلا بقي عشان مش فاضيه.
عدى:والله انتو عيله فصيله.
ياسمين:عارفين…قول ليمنى تيجى تساعدني .
عدى:خليها تأكل العيال وانا هساعدك.
ياسمين:لاء روح وهات يمنى.
عدى:والله ما حد مساعدك غيرى.
بدأ عدى في تجهيز الطعام مع ياسمين.
بعد ثلاث ساعات انتهيا من تجهيز الطعام.
عدى بتعب:اخيرا.
ياسمين:دى حاجات بسيطه.
عدى:بسيطه اوى ….طب انا طالع اغير.
ياسمين:تمام وانا هطلع وراك.
خرج عدى وقابل مروان.
مروان:ايه دا عدى طبخ….. لولولولولولوي.
عدى:بطل خفه.
مروان:ابطل ايه دا انت غلبت ست البيت.
عدى:انا هوريك ست البيت هتعمل فيك ايه يابن ال.
مروان:قول متتكسفش ابن ايه.
عدى:يا بن ال***.
مروان:الكلب وراك.
استدار عدى لم يجد والده فنظر لاتجاه مروان لم يجده.
عدى:انت يا زفت.
جاء الجميع على صوته.
سمير:في ايه يا ولدى.
عدى:فين الزفت ابنك.
ياسمين:اهدى بس يا دودى.
مروان من بعيد:في ايه يا دودى ما تهدى.
نظر له عدى بغضب.
سمير:اهدى يا ولدى انت الكبير.
عدى بغضب:عليا الطلاق بالتلاته ما سيبه.
ثم ركض خلف مروان الذى عندما رأه يقترب منه ركض.
ظلا يركضا خلف بعضهما.
وقف مروان:يخربيتك قطعت نفسي.
عدى:وهقطع نفس الى جابوك.
ثم دفعه في حمام السباحه وصدم عندما جذبه مروان معه.
عدى:ايه الى انت عملته دا.
مروان:اومال انت عايزنى اتبل واتعب وانت لاء.
لكنه عدى:بقي عايزنى اتعب يا بن ال****.
مروان بالم:ااااه.
جاء الجميع.
سهير:اهدوا اكده واطلعوا من البتاع دى.
سمير:اطلعوا.
عدى:مش هسيبه.
سهير لياسمين/يمنى:مش دول اجوزكوا انتو إلى هتبعدوهم عن بعض.
ثم دفعتهم.
عدى:ماما ايه الى عملتيه دا.
سهير:مرتك هى السبب في خناجك مع اخوك وهى برضك إلى لازم تصالحكوا.
مروان:ياسمين ملهاش دعوه انا الى غلست على عدى وعصبته.
سهير:بس هى إلى خلته يطبخ معاها.
عدى:انا الى طلبت منها انى اطبخ.
شعر عدى بيد تسحبه فنظر للاسفل رأى ياسمين تقريبا في قاع البيسين الغويط وهى لم تتعلم السباحه بعد.
غاص عدى للاسفل البيسين وضمها وسحبها للأعلى.
يمنى بخضه:ياسمين مالها.
عدى:ياسمين مش بتعرف تعوم وكانت هتغرق.
سمير:طلعها يا ولدى على وفوج.
أخرجها عدى ثم خرج وصعد لغرفته وضعها على الفراش ووضع يديه على قلبها لم يجد نبض فضغط عليه عدة ضغطات.
بدأت ياسمين بالكح.
ياسمين بصوت مبحوح:عدى.
عدى:قلب عدى ….وقعتى قلبي.
نظر لها عدى رأها قد ذهبت في ثبات عميق فنهض وجلب لها ملابس والبسها ثم دخل المرحاض وخرج ارتدى ملابسه ونام بجوارها.
بعد ساعه.
استيقظ عدى بتعب على صوت طرقات على الباب.
نهض وفتح بعض الشيء من الباب.
عدى وهو يسند رأسها على الحائط بنعاس:نعم.
مروان: انزل كل.
عدى:بعدين.
ثم اغلق الباب.
طرق مروان ففتح.
عدى:اسكت بقي عايز انام.
مروان:لازم تنزل.
عدى:سيبنى انام بقي يا مروان.
مروان:لازم تأكل عشان متتعبش.
عدى:حاضر بعدين.
ثم اغلق الباب.
طرق مروان مجددا ففتح.
عدى بنعاس:سيبنى وحياه امك.
مروان:امى تحت يلا انزل.
عدى:حاضر سيبنى بقي.
كاد أن يغلق الباب ولكن هتف مروان:انزل بدل ما اخبط كتير وياسمين تصحى.
عدى:حاضر.
ثم اغلق الباب.
اتجه المرحاض وغسل وجهه وبعد دقايق خرج ابدا ملابسه.
عدى:ياسمين اصحى عشان تأكلى.
ياسمين بنعاس:سيبنى شويه يا عدى.
عدى:يعنى هتسبينى اكل لوحدى.
ياسمين: معلش النهارده بس.
عدى:اوك يا حبيبي.
خرج عدى وجلس معهم.
سمير:فين ياسمين يا ولدى.
عدى:نايمه.
مروان بسخريه:تسلم ايد ياسمين قصدى عدى.
عدى:هنبدأ خفه دلوقتي.
ثم نهض.
سمير:كمل وكلك يا ولدى.
عدى:هبقي اكل مع ياسمين.
ثم صعد وجلس بجوار ياسمين ووضع يديه على جبينها ولكنه صدم





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى