رواية غرام القاضي الفصل السادس عشر 16 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf

اااا البارت السادس عشر
متنسوش المتابعه والفوت عايزين البارت ده يكسر 500 فوت يا نسوان
_____________________________
عثمان بصوت هز اركان القصر الذي به.انتتتتت بتقوووووول ايه يا حيوان
يتنفزع فوزي بشدة من صوته ويقول بخوف شديد.هي دي الحقيقه يا عثمان باشا محدش عارف اتجوزته امتي ولا ايه اللي حصل بس هي متجوزه دلوقتي
اوس بغضب شديد وصراخ عالي.ايه هو اللي متجوزه غرام بتاعتي انا ومش هتكون لغيري انتووووا فاهميييييييييييين
ينظر عثمان الي اوس ويقول.اهده يا اوس وهي مش هتكون لغيرك
وينظر الي فوزي وكان ان يتحدث لاكن يسمع فوزي هاتفه يدق لينظر اليه ويره الرقم ويقول.بعد اذنكم هشوف مين
نهي حديثه ويذهب لكي يرد علي هذا المتصل ويقول اوس بغضب شديد وهو ينظر الي عثمان.انت عجبك اللي عملتوا بنتك وبنتها يا جدي عجبك اللي بيحصل ده
ينظر عثمان اليه ويقول.وهو لو عجبني كنت نزلت مصر من الاساس يا اوس
يضرب اوس المزهريه في الحائط بقوه كبيرة ويقول بصراخ غاضب بشدة.واستنفدنا ايه يا جدي هي اتجرات واتجوزت غيري ومحدش عارف عملت ايه تاني قسما بالله لو غرام مبقش ليا لا اقتلها يا عثمان والله لا اقتلها قبل ما تفكر تكون لحد غيري
يتصدم عثمان من حديثه بشدة وينظر اليه بعدم تصديق لحديثه وكان ان يتحدث لاكن يره فوزي يركض الي الداخل وهو يقول.لقينهم يا عثمان باشا لقينهم
ينظر اليه عثمان ويفهم بأنه يتحدث عن غرام ولين ويقول.فينهم يا فوزي
فوزي وهو يتنفس بعنف.عند ابوها في حارة ال$$$$$$
يتصدم عثمان بشده ويقول بصراخ عالي.اززااااااي لين راحت لشحات ده تاني
فوزي بخوف وتوتر.معرفش يا عثمان باشا بس عرفت ان جبل القاضي عايش في نفس بيت ابوها وهو يبقي جوزها
ينظر عثمان أمامه وعيونه تسود من الغضب الشديد الذي به الآن وينظر الي فوزي ويقول.غور هات كل المعلومات عن جبل القاضي عايز تاريخه وتاريخ عيلته يكون عندي في الاقل من ساعتين يا فوزي فاهههههم
اومال لهو فوزي بطاعة وخوف شديد ويشير اليه عثمان ان يذهب ويذهب فوزي بالفعل وينظر اوس الي عثمان ويقول بغضب شديد.هو ده اللي ربنا قدرك عليه يا جدي بدل ما تروح تجيبها وتقطع رأسها تقول عايز المعلومات عن الزفت ده
ينظر عثمان اليه ويقول بصوت عالي.اهده وفكر بعقلك شويه يا اوس احنا لو روحنا نجيبها مش هنعرف متنساش انها متجوزه دلوقتي يعني احنا اللي هنخسر خلينا نفكر هنعمل ايه الأول وبعدها نجيبهم
يغضب اوس بشدة ويقول.اعمل اللي تعملوا يا جدي بس غرام ترجع هنا علشان لو مرجعتش هروح اقتلها ولا اخدها انا ولا غيري
نهي حديثه ويذهب الي الاعلي وهو يغضب بشده من الذي يحدث ينظر خلفه عثمان وينظر أمامه ويقول في داخله.حتي بنتك غبيه يا لين راحت اتجوزت شحات زي اللي اتجوزتي بس هرجعها يا لين هرجعها زي ما رجعتك زمان وهخليها تندم انها فكرت تخلاف كلامي
نهي حديثه وهو يفكر في الذي يريد يفعله مع هذه السيده وابنتها وهذا الجبل الذي تزوج من هذه الفتاه كما فعل والدها مع والدتها في السابق فهل سوف ينجح عثمان في مخططاته ام ماذا يحدث به مع هذا القاضي
كانت تنام بين الاحضانه وهي عاريه تماماً بعد ليلتها مع زوجها الذي كانت تملئ بعشق والحب الشديد بعد ان عادوا من جديد وهذا الذي تريده ولا تريد شئ سوا انها تعيش مع زوجها واولادها بسعادة بعيد عن هذا عثمان وكل ما يفعله تنظر الي زوجها الذي يضمها الي الاحضانه وهو يشتاق بشدة اليها ولم يصدق بأنها معه وبين احضانه آلان تبتسم لين وتقول.مين يصدق اننا مع بعض تاني يا صابر
يقبل صابر جبهتها ببطئ وعشق شديد ويقول.صدقي يا حبيبتي علشان دي الحقيقه وانا مش هسمح اني اسيبك تاني يا لين انا تعبت اوي في السنين اللي فاتت دي كلها
تنزل دموع لين وتقول.انا اسفه يا صابر اسفه والله كن
قطع حديثها صابر الذي وضع يده علي شفتيها وقال.هششش مش عايز اسمع حاجه يا لين احنا مع بعض ومش عايز غير كده خلينا ننسي كل اللي فات ومفكرش في حاجه تاني
تضع لين رأسها علي صدره ويضمها صابر بقوه كبيرة وتبتسم لين باستمتاع شديد وتقول.تخيل غرام ممكن تعمل ايه لما تعرف انها متجوزه جبل يا صابر
يضمها صابر ويقول.غرام زيك يا لين ودي حاجه تخوف منها
تبتعد لين عنه وتقول بغضب.بقي حاجه تخوف انها شبهي يا صابر
يبتسم صابر علي غضبها ويقول.انتي عنيده وبنتك اعند منك يا لين وجبل مش زيي هيصبر علي غرام زي ما انا عملت جبل عصبي وغير كده مش بيقبل بالغلط ولا بالحال الميل وان غرام تعرف انه جوازها وتتقبل بسهوله مش هيحصل وبعدين يا بت ده انا بعشق غرام علشان شبهك وبتفكرني بيكي علي طول
تبتسم لين وتذهب الي الاحضانه وتغلق عينيها لكي تنام لاكن تتفزع بشدة وتنهض بسرعه وتقول.يالهوي يا صابر احنا نايمين هنا لازم نمشي الولاد هيحسوا بينا كده يلا بسرعه
وكانت ان تذهب لاكن يمسك صابر يدها ويقول.خليكي يا لين وخلي العيال تعرف اننا راجعنا ايه يعني
تنظر اليه لين وتقول.مش عايزهم يعرفوا يا صابر كفايه موضوع جواز غرام وانا عايزه ارجع علاقتي بموسي الأول
يبتسم صابر وينهض ويقول.ماشي يا لين رجعي علاقتك بابنك بس اعملي حسابك ده مش هيجي عليا انا انتي كل يوم هتيجي تباتي معايا هنا
تضربه لين علي صدره بخفه وتقول.اكبر بقي يا صابر انت كبرت علي الحاجات دي عيب كده
يمسك صابر يدها ويقول.تعالي اوريكي كبرت ازاي يا بت الدمنهوري
تبتسم لين وتقبل وجهه وتقول.لا يا حبيبي عايزه انزل علشان اشوف غرام
صابر بغمزه.ما تطلعي ليها هي فوق مش تحت
تفهم لين ماذا يريد لتنهض وتقول وهي تركض بسرعه الي الخارج.لا يا حبيبي مش هطلع غير لما علاقتي مع موسي تكون كويسه
ينظر خلفها صابر ويبتسم وينظر أمامه وهو يفكر في الذي فعله وبأنه جعل جبل يتزوج غرام وتزوجها بالفعل منذو عدة ايام فقط فماذا سوف يحدث بعد
كان يجلس علي (القهوه) وهو يعد بهذه النقود الذي بيده ويجلس بجانبه موسي يشرف من كأس الشاي وينظر جبل اليه ويقول.دول ناقصين سبع تلاف يالا
اومال لهو موسي وقال.خدتهم انا
يرمي جبل النقود علي الطاوله ويقول.وهو انا مشكلتي خدتهم انت ولا مين عملت بيهم ايه يا موسي
ينظر اليه موسي ويقول.حاجه خاصه
يضرب جبل الطاوله بقوه كبيرة ويصعد كل من عليها وينزل مره اخرى ويقول بغضب شديد.موسسسسسي بلاش تعصبني انا عايز اعرف عملت بيهم ايه
ينفخ موسي بقوه ويقول.هو انا مقدرش اخد فلوسي اعمل بيهم حاجه يا جبل كنت عايزها يا ع
قطع حديثه جبل الذي لكمه بقوه كبيرة وقال وهو يمسكه من لاقية قميصه.انت هتستعبط يالا ولا ايه من امتي وفي فلوسي وفلوسك
ينظر اليه موسي ويقول وهو يمسك يده وينزلها من عليه.طب ممكن تهده شوية يا جبل انا خدت الفلوس علشان كنت عايز اعمل حاجه
جبل وهو يجز علي اسنانه بقوه.وايه الحاجه دي يا $$$$
يتنهد موسي وكان ان يتحدث لاكن يأتي الذي يقول.في ايه يا عم منك لي انتوا متقدروش تعيشوا من غير مشاكل
ينظر جبل الي صاحب الصوت يره بدر ليقول بغضب شديد.اخرس يا $$$$ مش عايز اسمع صوتك
يجلس بدر علي الكرسي ويقول.انا هسكت علشان انا واحد محترم مش اكتر
موسي بسخريه.لا حوش الاحترام اللي طالع من عيلتكم يالا
يشهق بدر بزهول متصنع ويقول.انت بتغلط في العيله كلها يا موسي معقول مش خايف من ابو جبل لا يعمل فيك حاجه وبعدين شوف مين يا حبيبي اللي بيتكلم علي الاحترام ده كفايه ابوك اللي واخ
قطع حديثه جبل الذي قطع حديثه وهو يقول.كفايه يالا قولت مش عايز اسمع صوتك يا حيوان
كان بدر ان يتحدث لاكن يقول موسي باستغرب.ماله ابويا يا $$$$
بدر وهو لم ينتبه لجبل الذي ينظر اليه بتحذير.ابوك وكأنه ما صدق ياخويا الواحد مشفهوش من ساعت ما راج
قطع حديثه جبل الذي رمي الطاوله بقوه علي الأرض ويقول بصوت عالي.ما كفايه يا شوية $$$$$ احنا مش هنخلص ولا ايه
ينظر اليه بدر بعدم فهم وينظر جبل الي بتوعيد ويسحب النقود الذي وقعت علي الأرض ويضعها في يد موسي ويقول.خد ودي دول مكانهم وروح شوف شغلك وسيبك من العجل ده
بدر بغيظ شديد.وليه الغلط بس يا اب
ينظر اليه جبل بنظرة كافيه تجعله يصمت وينظر موسي اليهم ويشعر بأن يوجد شئ يريد جبل يخفي لينهض وهو لا يريد ان يتحدث معه الآن ويقول وهو يذهب.اخلص يا بدر علشان تشوف اللي وارك
بدر بغضب وغيظ شديد.والله انا ما اعرف مالكم ومالي ده انتوا لو حد مسلطكم عليا مش هتعملوا ك ااااااااه
قال هذا بعد ان لكمة جبل بقوه كبيرة ويمسكه من قميصه ويقول بغضب شديد وصوت منخفض.انت كنت هتقول ايه يا $$$$ انت متقدرش تسكت خالص كده
بدر بوجع وغيظ شديد.يا عم دول امه وابوه واكيد هيعرف لو مش مني يبقي من غيري
يتركه جبل ويقول بغضب.يعرف بس مش منك انت
يعدل بدر القميص ويقول.خلاص مكنتش اعرف انك مش عايزو يعرف ده هدي اعصابك كده يا راجل مفيش حاجه مستاهله عصبيتك دي
ينفخ جبل بقوه كبيرة ويشير الي سوسته الذي ذهب لياتي اليه (بالشيشه) ويمسك بدر يد جبل ويقول وهو يضع نقود في يده.خد دول كل الفلوس اللي اشتغلت بيهم طول الاسبوع اللي فات
ينظر اليه جبل وينظر الي النقود ويبتسم ويضعهم في يد بدر مره اخرى ويقول بهدوء.خليهم معاك يا بدر وابدا حط عرقك واللي بتتعب عليه في مكان يستاهل ويكونوا ليك
يستغرب بدر حديثه بشدة ويقول.ازاي يعني مش فاهم
يأخذ جبل نفس من الشيشه الذي وضعها سوسته امامه وينفخ الدخان ويقول.يعني من يومك ده اللي هتعملوا هيكون ليك ولمستقبلك يا بدر وانت ليك عندي اكلك وشربك وشقتك بس انت اللي هتشطبها وهتجهزها ومن انهارده اللي هتعملوا هتحطوا فيها مش عايز منك مليم واحد
يستغربه بدر بشدة ويقول.وليه ده كله
ينفخ جبل الدخان في الاعلي ويقول.عايزك تعتمد علي نفسك اكتر وتعرف ان لو متعبتش وشقيت مش هتعمل لا بيت ولا هتتجوز اصلآ وده اختبار ليك عرفت تجهز شقتك تتجوز وتعيش مقدرتش تجهز حاجه يبقي خليك جنب امك يا حيلتها
يمسك بدر يد جبل ويضع بهم النقود مره اخرى ويقول.وده هعمله بس بيك انت يا جبل وانا هفضل طول عمري اللي اشتغله هيجي لجبك انت وهفضل اشتغل تحت ايدك يا قاضي
جبل بغضب.يا حمار افهم اللي بيعيش تحت جناح غيره مش بيطير وحتي لو كنت اخوك انت لازم تشوف مصلحتك فين ومصلحتك تبعد وتشتغل لنفسك يا بدر افهم شويه
ينفخ بدر ويقول.وانا مش عايز لا اطير ولا اشتغل لنفسي يا جبل وبعدين ياسطا انا كده كده كبيري سنه واتجوز علشان اللي انا في ميرضيش ربنا يا عم ده انا بتجوز علي نفسي حرام عليك بقي
ينظر اليه جبل ويأخذ نفس كبير من الشيشه ويقول.مفيش جواز غير لما تعمل اللي قولتلك عليه دلوقتي يا بدر انا مش هجهز شقة حد خد فلوسك وأنت جهز نفسك بنفسك
بدر بغمزه.اهون عليك ترمني الرميه دي يا ابو جبل حتي عيب يا راجل في حقك ثم اني مش هفرقك غير بروحي يا قاضي ولا فلوس هتفرقنا ولا أيي حاجه اطمن
يبتسم جبل بعد ان فهم هذا بدر بماذا يفكر جبل وينظر اليه بدر ويذهب يضمه ويقول.انت ابويا اللي مربيني يا جبل وعمري ما هفكر في يوم انك جيت عليه ولا حتي ظلمني انا لو عشيت طول عمري اخدمك ولا اشتغل عندك مش هوفي ربع اللي عملته معايا بلاش تفكر التفكير ده
يبتسم جبل ويخبط علي ظهره ويقول.انت هتقول كده بس الحرايم لا يا بدر بكره تتجوز وتيجي واحده تقولك انت شاغل مع اخوك لو كنت عملت وعملت وانا عارفك $$$$ وبتيجي بالحته الطاريه يا ابن ال$$$$$
يضحك بدر بقوه ويبتعد عنه ويقول بوقحه.وبالناشفه كمان اهم حاجه تكون حته جامده وتستاهل الفرهده علشان الواحد ميتعبش علي الفاضي
يضحك جبل بخفه ويقول.يالا اتلم وبطل قلة ادب وتفكيرك الوسخ ده
بدر وهو يذهب من امام جبل.يا عم لا هيكون تفكير ولا فعل ارحموني بقي وجوزوني حرام عليكم
ينظر خلفه جبل ويبتسم ويخرج هاتفه ويدق الي صابر لكي يعلم أين هو الآن ويرد عليه صابر بعد فترة ويقول.خير يالا في ايه
يرفع جبل حاجبه ويقول.ايه الداخله دي يا صابر في ايه يا راجل ده انا مجوزك الوليه امبارح يعني ليا عندك واجب المفروض تعاملني باحترام شويه
صابر بغضب مكتوم.اعملك باحترام ايه انا متجوزها في السر ياخويا يعني مش هعرف اعمل اللي انا عايزو
يضحك جبل بخفه ويقول.يا راجل عيب علي سنك ده انت مع الوليه طول الليل ايه مش خايف علي نفسك ولا ايه
ينهض صابر ويقول.اتصدق يا جبل ان انا غلطان كان المفروض اصحي اخدها بعيد عن البيت ده علشان ميفضلش واحد زيك يعد عليا ويجيبلي الفقر وبعدين يالا انت حطيتنا في دماغك ليه
جبل بخبث شديد.ولو محطكش حمايا الغالي في دماغي هحط ايه يا صبوره يا راجل هو انا ليا غيرك
يبتسم صابر ويقول.حساس انك بترمي لحاجه يا قاضي
يبتسم جبل ويقول.عيبك انك فاهمني يا صبوره
صابر بابتسامة.عايز ايه
ينظر جبل أمامه ويقول.عايز اتجوز بنتك اخر الشهر ده
يتصدم صابر ويقول.انت يالا هت$$$$$ عليا ولا ايه جواز ايه اللي اخر الشهر ده مفضلش عشر تيام وكمان انت ازاي عايز تتجوز بت خالك وانت متجوز بنتي يا $$$$
يبتسم جبل ببرود ويقول.بنتك هتكون مراتي قدام الكل اخر الشهر يا صابر موفق تمام مش موفق برضو تمام وكده كده انا خدت قراري وهنفذه بايه طريقه سلام
نهي حديثه ويغلق الهاتف وينظر صابر الي الهاتف وينظر أمامه وهو لا يعلم بماذا يفكر في القاضي الآن ولماذا يريد ان يفعله كل هذا تدخل عليه ابنته وهي ترتدي
لا ينتبه اليها وهو يفكر بالذي يريد يفعله جبل الآن ولم ينتبه اليه وهي تقول.بابا انا نازله اشوف حبيبه
لا ينتبه اليها صابر ولم يرد عليها لتنظر اليه غرام باستغراب وتذهب اليه وتقول وهي تهزه بخفه.بابا انت سمعني
ينظر اليها صابر ويقول.في ايه يا غرام
غرام بغيظ.في اني بكلمك وانت مش معايا خلاص
يبتسم صابر ويقول.وكنتي عايزه ايه
غرام.كنت بقولك نازله عند حبيبه علشان عايزه اشوف ماما همشي انا دلوقتي وهرجع بعد شويه باي
وكانت ان تذهب لاكن يمسكها صابر ويقول.غرام ادخلي غيري لبسك الاول وبعدين امشي
تنظر اليه غرام بغضب وتقول.ده لبسي وانا مش هغيره يا بابا
ينهض صابر ويقول.روحي غيري يا غرام وبطلي عنادك ده علشان متخسريش انتي في الآخر
تنفخ غرام بغضب شديد فهو يذكرها بهذا القاضي وهي لا تريد ان تفعل شئ يريده ويقوله هو وتنظر الي والدها وتقول.بابا انا هنزل كده علشان عايزه اشوف ماما دلوقتي وا
قطع حديثها صابر الذي قال بصوت عالي.وانا قولت مفيش طلوع بشكلك ده يا غرام ويا تروحي تغيري هدومك يا تروحي اوضتك دلوقتي
تنظر اليه غرام بحزن شديد وتركض الي غرفتها سريعآ وينظر خلفها صابر وينفخ بقوه كبيرة ويمسح علي وجهه وهو لا يريد ان يحزنها بهذا الشكل لاكن هو لا يريدها تعناد علي شئ بهذا الشكل لكي لا تخسر بنهايه فهو يعلم جبل جيد ويعلم بأنه سوف يجعلها تفعل كما يريد ولا يفرق معه شئ يسمع صوت هاتفه يدق لينظر الي الرقم ويرها لين ليذهب ويغلق الباب ويرد عليها ويسمعها تقول.اومل فين غرام يا صابر ومنزلتش ليه لحد دلوقتي
ينفخ صابر بقوه ويقول.بنتك هتجنني يا لين
لين باستغرب شديد.ليه ايه اللي حصل
يسرد صابر عليها كل ما حدث لتتنهد لين وتقول.بس مكنش المفروض تزعقلها يا صابر غرام حساسه وهتزعل كده
صابر بغضب.وهي طريقتها دي طريقة يا لين غرام بتعمل كده مش علشان هي حابه هي بتعمل ده علشان تعناد وخلاص
تبتسم لين وتقول.وانت متعصب ليه دلوقتي اهده شويه وكل حاجه هتكون كويسه بس متزعلش غرام انت يا صابر وكون عارف ان جبل مش هيسيبها ومينفعش تكون انت وهو عليها
ينفخ صابر بقوه ويقول.بنتك تعصب يا لين وهي السبب في اللي هيحصلها مع جبل بعدين
تنهض لين وتقول.جبل هيقدر يتصرف معاها متقلقش وانا هخلي حبيبه تطلع لغرام تقعد معاها علشان متزعلش
صابر بخبث.ما تطلعي انتي تشوفي بنتك وابوها يا لينو
تبتسم لين وتقول.تؤ تؤ مش طالعه يا حبيبي وبنتي هبعتلها حبيبه تقعد معاها
صابر بغضب متصنع.طب وابوها مين يقعد معاه
تضحك لين بقوه وتقول بدلع شديد.هبقي اطلع انا اقعد معاه بس مش دلوقتي علشان محدش يشك في حاجه يا حبيبي
ينفخ صابر بقوه كبيرة ويقول.طب اتلمي وبلاش طريقتك دي علشان منزلش دلوقتي اخدك واللي يحصل يحصل
تبتسم لين وتقول.طيب هقفل دلوقتي علشان اشوف حبيبه وهبقي اتصل بيك بعدين تمام
صابر بابتسامة.تمام سلام
لين وهي تذهب الي الخارج.سلام
يغلق صابر الهاتف وينظر أمامه وهو يفكر في زواج غرام وجبل والذي سوف تفعله غرام إذا علمت بأنها تتزوج من جبل فماذا سوف تفعل غرام اذا علمت هذا الشئ وهل سوف تقبل بزواجها من القاضي ام ماذا تفعل هذه الفتاة (توقعاتكم بسرعه)
كان يجلس على الكرسي الذي في غرفة المكتب وهو يفكر بالذي يحدث وماذا يفعل بهذه الكارثه الذي وقعت فوق رأسه ومتي تزوجت غرام هذا الشاب الذي لا يعلم من أين أتاه اليه يره حفيده يدخل الغرفه وهو غاضب بشدة ويقول.انت مستني ايه علشان نروح نجيب غرام من البيت ده
ينظر اليه عثمان ويقول.مستني اعرف المعلومات بتاعت اود ده عايز اعرف مين هو اللي اتجرا واتجوز حفيدة عثمان الدمنهوري من غير أذنه
يضرب اوس الطاوله بقوه كبيرة ويقول بغضب شديد وصوت عالي.وليه كل ده ما احنا نقدر نروح نجيبها منه ومش هيقدر يتكلم ولا يفتح بوقه يا جدي تعال معايا وانا هجبها غصب عنها وعنه
ينهض عثمان ويقول بغضب شديد.اوووووس صووتك عااالي اووووي وبعدين قولتلك اهده وفكر بعقلك شويه مينفعش نروح حمير واحنا مش عارفين حاجه خلينا نشوف البلاوه اللي اسمه جبل جاه منين وبعدها نشوف هنعمل ايه معاه
ينفخ اوس بقوه وغضب شديد ويدخل في هذا الوقت فوزي لينظر اليه عثمان ويقول.عرفت ايه يا فوزي
فوزي بهدوء وجديه.اسمه جبل القاضي كبير حارة $$$$$$ وم
قطع حديثه عثمان الذي قال بصوت عالي.كبييير ايه هو عنده كام سنه
فوزي بخوف وتوتر شديد.عنده واحد وتلاتين سنه بس اهل الحاره كلهم بيعملولوا حساب وبيخافوا منه علشان كده هو الكبير
ينظر عثمان أمامه ويقول.كمل
يتنهد فوزي براحه بعد ان هده عثمان ويقول.الغريب انه هيتجوز بنت خاله اخر الشهر
ينظر اليه عثمان ويقول باستغراب.ازاي وهو متجوز غرام ازاي لين تقبل ان بنتها تتجوز واحد هيتجوز عليها
يرفع فوزي كتفه ويقول.وده اللي انا مستغربه يا عثمان باشا جبل القاضي كل اللي يعرفه عارف أنه هيتجوز بنت خاله ومحدش جاب سيرة جوازه من غرام هانم خلاص ولا حد يعرف عنه حاجه وكأنهم متجوزين في السر
يتصدم عثمان بشده من هذا الحديث وينظر أمامه ويقول في داخله.في حاجه غلط بتحصل غرام لحقت حبت الود ده ازاي لا وتتجوزه كمان وليه محدش عارف حاجه عن الجوازه دي وهو هيتجوز اخر الشهر من بنت خاله في حاجه مش واضحه في الموضوع ده بس ايه هي
يظل عثمان يفكر لعدد دقيقه ويفيق من تفكيره علي اوس وهو يقول بغضب.انت بتفكر في ايه يا جدو
ينظر اليه عثمان وينظر الي فوزي ويقول بصرمه شديده.جهز نفسك والرجاله هنروح نجيب غرام ولين من حارة $$$$$ حالا
كانت تتسطح علي بطنها وهي حزينه بشدة من والدها وبجانبها حبيبه تحاول ان تجعلها لا تحزن وتنساه وتقول حبيبه.طيب كفايه زعل بقي يا غرام مزهقتيش من الحالة دي انتي من ساعت ما طلعت وانتي عليها
تدفن غرام وجهها في الوساده وتقول.لا ومحدش فيكم لي دعوه بيا بعد كده روحي انتي كمان انا مش عايزه اشوف حد
حبيبه بحزن.ماشي يا غرام براحتك
وتنهض وكانت ان تذهب لاكن تمسك غرام يدها وتنظر اليها وتقول.انتي رايحه فين يا حبيبه خليكي معايا
حبيبه بغيظ شديد.انتي مش كنتي مش عايزه حد معاكي يا غرام
اومالت لها غرام وتقول وهي تجلسها مره اخرى.مش عايزه حد بس خليكي انتي معايا انا بزهق لوحدي
تبتسم حبيبه وتقول.وتزهقي ليه تعالي ننزل وتشوفي لين وهتفكي لوحدك
تنظر اليها غرام وتقترب منها وتقول بهمس اليها.هو بابا فين
حبيبه بنفس الهمس.قال انه هينام شويه ليه
تنهض غرام بسرعه وتقول.طب يلا ننزل لماما تعالي
نهت حديثها وتسحب حبيبه خلفها بسرعه ويخرجون من الشقة بالكامل وكانت غرام ان تركض الي الأسفل لاكن تمسكها حبيبه بسرعه وتقول بخوف عليها.غرام استني غيري هدومك الاول جبل لو شاف
قطع حديثها غرام الذي قالت بغضب شديد وصوت منخفض قليلاً.هو في ايه كل حاجه جبل جبل هو مش هيقدر يعمل حاجه معايا هو ملهوش حكم عليا يلا عايزه اشوف ماما
نهت حديثها وتنزل الي الاسفل بسرعه لكي تره والدتها وتنزل خلفها حبيبه وهي تريد ان تقنعها بانها تبدل ملابسها وتمسكها قبل ان ينزلون الي شقة صفاء وتقول.غرام افهمني والن
قطع حديثها وهي تره جبل يصعد علي الدرج وكانت ان تسحب غرام بسرعه الي الاعلي لاكن يرهم جبل وينظر الي غرام وملابسها ويجز علي أسنانه بقوه كبيرة ويستكمل طريقه الي الاعلي وتنظر اليه غرام وتخاف من هيئته لاكن تخفي خوفها ويقول جبل وهو ينظر اليها.انزلي لامك يا حبيبه
تبلع حبيبه ريقها بخوف شديد علي غرام وتقول.جب
قطع حديثها جبل الذي نظر اليها بنظرة كانت كافيه ان تجعلها تركض الي الأسفل سريعآ تنظر اليه غرام وتتوتر بشدة ويظهر هذا عليها بشدة وكانت ان تركض الي الاعلي لاكن يمسك جبل يدها بسرعه وقوة كبيرة ويفتح باب شقته ويدخلها بها ويدخل ويقول وهو يغلق الباب.انا مش حلفت طلاق انك لو لبستي ال$$$$$ اللي لبسه ده وحد شافك بي هندمك عليه يا بت صابر
تنظر اليه غرام وتقول بغضب شديد تحاول ان تكتم به خوفها منه.ما تطلقها ولا تولع فيها انا مليش دعوه ومش هعمل حاجه علشان انت حلفت طلاق انا مليش علاقة
يبتسم جبل ببرود شديد ويسحبها بقوه كبيرة ويقول.ملكيش علاقة بس انا حلفت حصل ولا لا
كانت غرام ان تتحدث لاكن يمسك جبل رأسها ويسحبها اليه بقوه كبيرة ويهبط علي شفتيها وياكلهم بين أسنانه بقوه كبيرة وهو يقبلها بقبلة عنيفه بشدة يمسك شفتيها السفليه ويقطم عليها بقوه كبيرة الي ان نزفت دماء ويمسك الاخره ويقطم عليها بعنف شديد ايضا وتحاول غرام ان تبتعد عنه فهي تتألم بشدة من الذي يفعله هذا الوقح الذي مسك شفتيها بين اسنانه ويمصهم بقوه كبيرة وهو يتذوق الحلوي الخاصه به لكي يهده قليلاً عليها ويفعل الذي يريده دون ان ياذيها ويحاول أن يتذكر بأن لا احد راها كهذا سوا والدها وحبيبه فقط فهي لم تنزل الي الأسفل ولا احد يصعد الي صابر وهذا جعله يهده قليلاً من غيرته الشديدة ويبتعد عنها بعد ان انقطعت أنفاسها وينظر اليها وهي تتنفس بعنف شديد ويضع يده على فمها ويرفع رأسها الي الأسفل ويهبط علي رقبتها ويمصها بقوه كبيرة وفي ثانيه واحده يقطم بين أسنانه بقوه كبيرة لتصرخ غرام بصوت مكتوم ويمسك جبل قطعه اخره ويمصها بقوه كبيرة ويقطم عليها أيضا وتتوجع غرام بشدة وتحاول أن تجعله يتركها وتدفشه بعيد عنها لاكن لا يتحرك جبل إنش واحد ويترك عضاته ومصته في كامل رقبتها ويحملها من خصرها ويلف قدمها حول خصره ويذهب بها الي غرفة توجد في الشقة وينزلها علي السرير وهو يهبط فوقها وينظر الي رقبتها ويبتسم بفخر شديد وينظر اليها يرها تبكي من الوجع الذي تشعر به ليبتسم ويقول.علشان بعد كده تسمعي الكلام من غير شغل ال$$$$$ اللي بتعملي ده
تنزع غرام يده عن فمها وتقول بغضب ووجع شديد.ابعد عني يا جبل وملكش دعوه بيا
ينظر جبل الي مقدمة صدرها ويمسك اعلي ملابسها ويشقهم بقوه كبيرة لتتفزع غرام بشدة وتقول.انت بتعمل ايه يا جبل
ينظر جبل الي ملابسها الداخليه الذي تظهر أمامه فهي لا ترتدي سواهم في الاعلي الآن ويضغط علي شفتيه بوقحه ويقول.والله حرام القشطه ده يتعمل في اللي هيتعمل دلوقتي
تشهق غرام بقوه بعد ان فهمت ماذا يريد يفعل وتمسك ملابسها عليها وتقول بغضب شديد.جبببل اوعا وسيبني اطلع من هنا
ينظر اليها جبل ويبتسم ويقول.ما احنا لو نلم نفسنا ونشوف بنعمل ايه مكنش هيحصلك ربع اللي حصل يا بت صابر
كانت غرام ان تتحدث لاكن يمسك جبل يدها ويرفعهم اعلي رأسها ويقول.مسمعش صوتك والا وعهد الله لا ادخل عليكي حالا
تغضب غرام بشدة وكانت ان تتحدث لاكن يضع جبل يده علي فمها فهو قد يفعلها اذا تحدث بالفعل ولا يريد هذا الآن ويهبط علي مقدمة صدرها الذي تظهر من ملابسها الداخليه ويقبلها قبلة سطيحه هزت كيان غرام بالكامل وجعلتها لا تقوم شئ ولم تتحرك من الذي القشعريرية الذي شعرت بها ويبتسم جبل ويهبط ويقبل مقدمة صدرها بوقحة شديده ويضغط علي مقدمة صدرها بقوه كبيرة بين شفتيه ويترك قبلاته الرطبه وهو لا يريد ان يتركها وان كانت زوجته قولا وفعلا وينزل يده من عليها ويمسك جسدها بين يده ويعصرها بين يده بقوه كبيرة وتتوه غرام بوجع شديد وينظر إليها وهو يشعر بنعومتها وطرويتها بين يده وينظر الي مقدمة صدرها ويهبط ويقبلها بوقحه شديده وتضغط غرام بيده الذي تمسك يدها بقوه وتضع اصباعها بين اصباعه ويبتسم جبل وهو يشعر بها ويمسك بأسنانه مقدمة صدرها ويقطم عليها بقوه كبيرة وكانت ان تصرخ غرام لاكن يضع يده علي فمها بسرعه ويستكمل الذي يفعله وهو يقطم بين اسنانه بقوه كبيرة لكي يعقبها علي عنادها والذي تفعله به وتنزل دموع غرام بوجع من افعاله ينظر جبل الي مقدمة صدرها الذي توجد بها علامات اسنانه وشفتيه عليها وينظر اليها وينزل يده من عليها ويهبط علي شفتيها ويمصها بقوه كبيرة وتحاول غرام ان تتحرك من أسفله لكي يتركها يبتعد جبل عنها بعد ان لاحظ حرارته تذيد بشكل مريب ويعلم بأنه إذا بقي مع هذه الفتاة سوف يستكمل زواجه منها الان دون ان احد يعلم وينظر إليها ويمسح دموعها بيده ويقول.لو حاسه ناقصك تربيه ابقي البسي الهدوم دي تاني يا بت صابر ووقتها وحيااات امك لا اربيكي من الاول وجديد تاني بس بطريقة ميتخليهاش عقلك الصغير فاهمه
لا تستطيع غرام ان تتحدث وينهض جبل من عليها ويسحبها ويقفها امامه وينزع الجاكيت الذي يرتدي ويضعه علي كتفها ويغلق السحاب عليها جيد ويضع علي رأسها (الطاقيه) ويدخل شعرها كامل لكي لا يظهر منها شئ ويقول.اطلعي غيري هدومك دي ومش عايز انسان في الدنيا كلها يشوف حته ولو صغيره منك فاهمه
تنظر اليه غرام بغضب شديد وتذهب الي الخارج ويبتسم جبل وينظر خلفها وهو يميل برأسه بخفه ويذهب الي الخارج يره غرام تفتح الباب لكي تخرج لاكن تقف وهي تنظر الي الخارج بصدمه ولا تستطيع أن تتحدث ينظر اليها جبل برفعه حاجب ويذهب لكي يره ماذا تره هذه الفتاة وينظر الي الذي تقف علي الباب يرها صفاء الذي تنظر الي غرام بعدم تصديق وصدمه كبيرة وهي تنظر الي حالتها ينظر جبل الي غرام ويسحبها من يدها ويذهب بها الي الخارج ويقول وهو ينظر اليها.اطلعي لابوكي انتي
تركض غرام الي الاعلي بسرعه كبيره وينظر جبل الي صفاء ويذهب الي الداخل دون ان يتحدث وتذهب صفاء خلفه وتغلق الباب بقوه وتقول بغضب شديد.انت كنت بتعمل ايه مع غرام يا جبل
ينظر اليها جبل ويقول.كنت بعمل ايه يعني يا صفاء ولا حاجه
صفاء بصوت عالي.ولا حاجه ازاي وحالة غرام بتقول غير كده يا جبل انت عارف انت بتعمل ايه مع بنات الناس انت ازاي تسمح لنفسك تعمل اللي بتعمله يا جبل انت امتي بقيت انسان وسخ كده
يبتسم جبل ببرود شديد ويقول.انا وسخ من زمان اوي يا صفاء بس انتي اللي مش واخده بالك
وكان ان يذهب لاكن تمسكه صفاء من ذراعه وتقول.وسخ يبقي تبعد عن غرام يا جبل انت بتدمر علاقتك بموسي وصابر باللي بتعمله ده
كان جبل ان يتحدث لاكن يسمع صوت سيارات كثير يأتي من الأسفل ليذهب الي البلكون وينظر الي الأسفل ويره عثمان يخرج من السياره بغرور واشمزاز شديد من هذا المكان ليميل جبل برأسه قليلاً ويقول بشر شديد.واخيرآ
____________________________

