رواية غرام القاضي الفصل الرابع عشر 14 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf

البارت الرابع عشر من غرام القاضي
____________________________________
يخرج من المنزل وهو يرتدي
ويعدل لاقة الجاكيت ويسمع الذي ينبح بصوت عالي بشدة لينظر اليه ويبتسم وهو يره هذا الكلب يريد ان يركض اليه بسرعه وهو في يده صاحبه الذي لا يكن احد سوا عاصم الذي نظر الي الكلب الخاص به بغضب شديد ويقترب جبل من الكلب الذي قفذ عليه ويمسح جبل علي رأسه والكلب يضع قدمه علي صدر جبل وهو يقترب منه بشدة وينظر جبل الي عاصم الذي ترك هذا الكلب الخائن لصاحبه الي هذا القاضي ويقول جبل وهو يمسح علي راس الكلب.صدق اللي قال الكلاب اوفي من البنادمين حتت كلب مش ناسي اني في يوم اكلته لقمه حاف
وينظر الي عاصم ويستكمل وهو يقول.مش البنادام الوسخ اكلته لحد ما طفح وطلع واطي وبيبعني ويروح يشوف فين أعدائي علشان يتحالف معاهم ضدي
عاصم بغضب شديد.الكلب اللي اكلته لقمه حاف مخنتهوش يا جبل مش البنادام اللي ادحلبت عليه لحد ما عطاك الامان روحت طعنته في ضهره انت اللي خونت البنادام يا قاضي وانا لو اقدر اتحالف مع عزازيل علشان ياخد روحك هعملها يا جبل
يبتسم جبل ببرود شديد ويمسح علي رأس الكلب ويقول.قولتلك ان البنادام وسخ يا عاصم وانت مفيش اوسخ منك وعلشان كده مفكر الكل وسخ زيك
يغضب عاصم اكثر ويقول.وعلشان انا وسخ هدوقك من نفس الكاس اللي شربت منه يا جبل ووقتها نبقي نشوف مين اللي هيكون وسخ لما تتحط في مكاني وتتخان زي ما عملت ابقي شوف مين فينا اللي وسخ
ينظر اليه جبل وهو يفهم حديثه جيد ويضع يده على كتفه ويمسح الغبار من عليه ويقول.دكر اعمل حاجه يا عاصم وانا اوعدك اني هاخد فيك مقابد ومش بعيد اعدام ولا هتفرق في حاجه واوعا تنسي وش جبل اللي شكلك نسيته انا بتعامل معاك بهدوء لحد دلوقتي ومرعي ان كان في بينا لقمه طفحنها مع بعض في يوم
يبتسم عاصم ويقول.وانا مرعي نفس اللقمه يا جبل وعلشان كده صابر لحد ما اجيبلك الضربه اللي تقضي علي القاضي نهائي وتخليك تحس بنفس الاحساس يا جبل بس الفرق بينا ان انت خونت في الضهر وانا هخونك في وشك استعد علشان تحاسب علي مشريبك يا قاضي
نهي حديثه ويسحب هذا الكلب بقوه كبيرة ويذهب به الي الداخل ينظر خلفه جبل وهو يعلم بأن عاصم يفعل كل شئ بالفعل ويعلم أيضا بأنه لا يوجد شئ يفرق معه الان ليبتسم بسخرية شديده وهو يعلم جيد ماذا يفعل مع هذا الشاب ويقف (توكتوك) ويركب به ويقود السائق علي (الموقف) ويقف بعد قليل وينزل جبل ويره موسي يجلس علي (القهوه) وهو ينظر أمامه بشرود وحزن شديد ليفهم علي الفور بماذا يفكر ليذهب ويجلس بجانبه ويقول.مالك يا $$$$ متكونش بتحب جديد ولا ايه
ينظر اليه موسي ويضرب الطاوله الذي بينهما بقوه ويقول بغضب شديد وصوت منخفض لكي لا احد يستمع لحديثهم.انت كنت بتعمل ايه مع غرام بليل يا جبل
يرفع جبل حاجبه ويقول.كنت بعمل ايه يعني يا روح امك
موسي بغضب أشد.جبل متستعبطش عليا انت بتقرب من غرام يا جبل
ينظر اليه جبل ويبتسم ببرود ويضع يده على الطاوله ويقول بغمزه وقحه بشدة.لو كنت بقرب منها زي ما بتقول كانت اختك حامل دلوقتي في ابن اخوك يا ابن الحج صابر
يجز موسي علي أسنانه بقوه كبيرة ويقول.انا وانت فاهمين كويس انا بتكلم علي ايه يا جبل اكيد الوضع مش هيوصل بيك لدرجة دي بس انا عارفك زفر وفي عرق$$$$$ في عروقك يخليك تعمل كل حاجه
يبتسم جبل ويصمت وهو يره سوسته يضع (الشيشه) أمامه وياخذ منه هذا الشئ ويأخذ نفس كبير منها ويقول بعد ان ذهب سوسته.مش واثق فيا يا ابن الحج
موسي بغضب شديد.وهو علشان واثق فيك اركبهم يا جبل ولا ايه
ينظر جبل الي رأس موسي ويقول.اتصدق يالا هيكونوا ليقين عليك اوي يلا مبروك
يغضب موسي منه اكتر ويرمي هذه الطاوله الذي بينهما علي الأرض ويقول بصوت عالي.ده انت الواحد ميعرفش يتكلم معاك كلمه يا جبل انا غلطان يا عم
وكان ان يذهب لاكن يقول جبل.خد يا $$$$ وبطل شغل ال$$$$$ اللي بتعمله ده احنا مش عيال
يجلس موسي مره اخرى ويقول بغضب.طب كويس انك عارف اننا مش عيال يا جبل انت اخويا اه لاكن انك تقرتصني كده مبقابلش بيها يا قاضي
يأخذ جبل نفس كبير من الشيشه ويقول.والمطوب مني دلوقتي
ينفخ موسي بقوه كبيرة وهو يحاول ان يهده ويقول.تبعد عن غرام نهائي يا جبل ومن هنا لحد ما تكتب عليها وتكون مراتك قدام الكل متقربش منها ويكون بينك وبينها اقل حاجه مترين
يبتسم جبل ببرود ويقول.حاضر يا ابن الحج صابر
ينظر اليها موسي بشك شديد فهو يعلم جبل بشدة وبتاكد لم يوفق علي شئ كهذا بهذه السرعه وكان ان يتحدث لاكن يقول جبل.كفايه لات يالا ويلا اطلع علي البنك اسحب مية وخمسين الف وتعال
يستغرب موسي ويقول.ومحتاجهم في ايه يا جبل
ينفخ جبل الدخان في الهواء ويقول.لشغله الجديده روح يلا وقبل الساعه واحده تكون مزوع قدمي عايز اطلع اودي الفلوس لناس بسرعه
اومال لهو موسي ويقول وهو يذهب.سلام يا قاضي
ينظر جبل خلفه ويأخذ نفس كبير من (الشيشه) وينفخه في الاعلي ويقول في داخله.ابن الكلب مستخسر فيا حضن شريف ده بدل ما يحمد ربنا اني سيبها لحد دلوقتي بت طب وعهد الله يا موسي لا اختك اقل من شهر واحد هتكون مراتي وانا وهي علي سرير واحد وقتها بس هعرف اربيك يا ابن ال$$$$$$
نهي حديثه وهو يفكر في الذي يريد يفعله مع هذا موسي الذي لا يريده يقترب من هذه الفتاه الذي يسميها (فله) لكي يجعله يندم علي حديثه اليه الآن فماذا سوف يفعل هذا القاضي لاجل ان ياخذ غرامه من جميع من حوله وهل سوف يفوز بيها ام ماذا يحدث معهم
تفتح غرام عينيها وتنظر الي سطح الغرفه وتعود تغلق عينيها مره اخرى وتميل علي جانبها وتضم الوساده الي احضانها لكي تعود الي النوم مره اخرى لاكن لا تعرف لتفتح عينيها وتنظر امامها وتنهض لكي تذهب لتره والدتها وتذهب الي الخزانه وتخرج منها ملابس اليها وتذهب الخارج ولا تره والدها في الخارج لتذهب الي الحمام وتستحم سريعآ وتخرج وهي ترتدي
وتذهب الي غرفة والدها وتدق الباب وتسمعه يسمح
لها بدخول وتدخل غرام وتنظر الي والدها تره يجلس على الكرسي وواضح عليه الحزن والتفكير الشديد لتذهب وتجلس أمامه علي الطاوله وتقول.عامل ايه يا بابا
يبتسم صابر ويقول.باحسن حال يا ست البنات يعني صايحه متأخر انهارده
تبتسم غرام اليه وتقول.نامت متأخر امبارح علشان كده صحيت متأخر انت فطرت
اومال لها صابر ويقول.فطرت مع موسي قبل ما ينزل
تنظر اليه غرام وهي لا تعرف تتحدث ام تصمت ليفهم صابر بأنها تريد تقول شئ ليقول.اتكلمي يا غرام في حاجه
غرام بتوتر.هي ماما ليه اختارت انها تطلق منك وليه موسي بيقول انها هي اللي اختارت الطلاق وانك ملكش ذنب
يبتسم صابر ويقول.مسالتهاش ليه
تنفخ غرام بقوه وتقول.علشان مش عايزه ازعلها لما اسالها علي حاجه زي دي دلوقتي وخصوصاً ان علاقتها مع موسي مش احسن حاجه
يمسك صابر يدها ويقول وهو يضغط عليها بخفه.امك من يومها عنيده اوي يا غرام ولو حطيت حاجه من دماغها مكنتش تسيبها غير لما تعملها وموضوع طلقنا كان حاجه من ده
تستغرب غرام بشدة وتقول باستغرب شديد.ازاي يعني
يبتسم صابر ويقول.جدك وخالك كانوا دايما يهددوا لين انها لو مرجعتش ليهم تاني هتكون هي سبب موتي وهي كانت خايفه منهم وخصوصاً وهي عارفه ان ابوها وجبروته يعملوا ده بسهوله وعلشان كده جات وحاولت تقنعني اني اطلقها وهي تروح ليهم وتحاول تحل معاهم الموضوع وتقنعهم بيا ونرجع لبعض تاني وانا عمري ما اقبل اني اطلقها واسيبها بطريقة دي واخر ما زهقت من كتر زناها قولتها تختار يا تروح لابوها واخوها ومترجعش تاني يا تفضل معايا ومتجبش سيرة الموضوع ده تاني وهي وقتها اختارت تبعد عني وانا طلقتها واتفقنا انها هتاخدك علشان انتي كنتي صغيره وكنتي محتاجه امك اكتر من موسي وانا هاخد موسي
تغلق غرام عينيها بقوه وتقول.وطالما انت عارف انها كانت خايفه عليك ليه مصبرتش عليها وليه طلقتها كده
صابر بغضب مكتوم.علشان قولتها مليون مره تثق فيا يا غرام وامك معملتش ده هي كانت بتمشي وار اخوها وانا قولتها تبطل اللي بتعمله بس مسمعتش مني ومكنتش هترتاح غير لما اطلقها وتروح لابوها علشان يرتاح
تنظر اليه غرام وتضغط على يده بخفه وتقول.ودلوقتي يا بابا رجعها وخليها تيجي تعيش معانا هنا ماما لو عملت اللي انت بتقوله فاده علشانك انت
ينظر صابر بعيد عنها وينظر اليها ويقول.انا قفلت باب علاقتي بلين من زمان اوي يا غرام انا وهي مبقاش ينفع نكون مع بعض بعد السنين دي كلها
تغلق غرام عينيها بحزن شديد وتقول.وحتي لو علشاني انا يا بابا
يضع صابر يده علي رأسها ويمسح علي شعرها بحنان ويقول.اعمل ايي حاجه علشانك يا قلب ابوكي بس انا وامك لو رجعنا تاني هرجع اطلقها ومش هنستفاد حاجه غير الاحترام اللي بينا دلوقتي هيروح امك بتخاف من عثمان ومش هتقدر تعمل حاجه عكس ما هو عايز ولا هتقدر تقف قدمه وهترجع تختاره تاني
تنظر اليه غرام وتنهض وكانت ان تذهب لاكن يمسك والدها يدها ويقول.رايحه فين يا غرام
تبتسم غرام وتقول.هنزل اشوف ماما
ينفخ صابر ويقول.استني افطري الأول
تركض غرام الي الخارج وتقول.لا مش جعانه هشوف ماما وهرجع اكلوا
ينهض صابر ويقول.خدي طرحه حطيها علي شعرك يا غرام ومينفعش اللي بتعملي ده
غرام بغضب.انا مش محجبه يا بابا ومش هلبس الطرحه دلوقتي
يذهب صابر ويقف أمامها ويقول.ومش محجبه ليه يا غرام اعتقد انك كبيره كفايه علشان تتحجبي وبعدين المكان اللي انتي في مينفعش تلبسي في نفس البس اللي كنتي تلبسي بره
تنفخ غرام بغضب شديد فهو يذكرها بهذا القاضي الذي يتحكم بحياتها وهي تكره هذا لتقول.هو جبل سخنك عليا يا بابا مش كده
يبتسم صابر ويضع يده على شعرها ويقول.اولآ جبل مبيكلمش ولا بيسخني عليكي يا غرام ثانيا هو معاه حق
غرام بغيظ شديد.لا مش معاه حق هو ملهوش دعوه بيا انا حياتي اعيشها زي ما انا عايزه
نهت حديثها وتذهب إلى خارج الشقة ينظر خلفها صابر ويتنهد بقوه كبيرة ويقول.عنيده زي امك يا غرام وجبل هيزعلك كتير اوي بسبب العند ده يا بنتي ربنا يسترها يا رب
نهي حديثه وهو يفكر في مصير ابنته مع هذا القاضي وهي تعند بهذا الشكل ولم تستمع لحديث احد ويذهب الي غرفته لكي يفكر بمعشوقته الذي معه في نفس المنزل ولم يستطيع أن يرها ام ينزل اليها وهذا الذي يجعله يتألم بشدة والوجع الذي داخل قلبه يذداد
تفتح حبيبه الباب وتنظر الي غرام الذي دقت عليهم وتقول حبيبه وهي تسحبها الي الداخل.كنت لسه هطلعلك دلوقتي واشوف منزلتيش ليه لحد دلوقتي
تدخل غرام وتقول.كنت نايمه ماما فين
تقترب حبيبه منها وتقول بهمس.قاعده مع صفصف من ساعت ما نزلت من فوق ومحدش عارف بيتكلموا في ايه بس شكل في حاجه يا بت
تنظر اليها غرام وتقول باستغراب.وهي ماما طلعت فوق لمين
ترفع حبيبه كتفها وتقول.هي خدت مفتاح شقة جبل والواضح انها كانت بتتكلم معاه معرفش بقي ايه اللي حصل
تذهب غرام الي غرفة صفاء وتدق عليها وتسمع صوت صفاء وهي تأذن لها بدخول لتفتح غرام الباب وتنظر الي والدتها وتره دموع بعينها لتركض اليها وتقول.ماما مالك
تفتح لين يدها اليها لتذهب غرام الي احضانها وتضمها لين بقوه كبيرة وتنظر الي صفاء الذي كانت تسرد عليها ما حدث بينها وبين موسي قبل قليل وتبتسم صفاء اليها وتقول غرام بخوف.ماما انتي كويسه مالك
لا تستطيع لين ان تتحدث لتضع صفاء يدها علي شعر غرام وتقول.مفيش يا غرام امك كويسه متقلقيش
تنظر اليها لين وتبتسم وتبتعد غرام عنها وتنظر اليها وتقول.بجد
اومالت لها لين وتضع يدها علي وجهها وتقول.كويسه يا حبيبتي اطمني
غرام بشك وهي تنظر إليها.ليه حاسه ان فيكي حاجه
تنزل دمعه من لين وتقول.انا حضنت موسي انهارده يا غرام مش مصدقة اني حضنته بعد كل السنين دي
تضمها غرام بقوه وفرحه وهي تسعد بشدة من الذي فعله موسي وتسعد بأنه عناق والدته الذي كانت تتمني هذا بشدة تضمها لين بقوه وتنزل دموعها بفرح كبير وتنظر اليها صفاء وتنظر الي غرام وتقول في داخلها.لوله الوقت والظروف اللي جيتي في كنت اتمنتك لجبل يا غرام بس لا الوقت يسمح ولا جدك هيسمح بده وانا مش مستغنيه عن ابني وحتي هيقف ضده هعملها من غي
قطع تفكيره دخول حبيبه وهي تقول بغيظ شديد.كلمي اخوكي ومراته والبومه بنته يا صفاء
تنظر اليها صفاء وتنهض وتقول.احترمي ساره يا حبييه عيب كده جبل ممكن يزعل عليها
حبيبه بسخريه شديدة.لا وجبل اكتر واحد في الدنيا هيزعل علي ساره واهلها يا صفصف مش كده
تبتعد غرام عن لين وتنظر الي حبيبه وهي تشعر بشعور لا تعلم من أين يأتي اليها وتنفخ صفاء وتذهب الي الخارج وتنظر لين الي غرام وتتذكر حديث جبل اليها اليوم لتنهض وتقول.تعالي نقعد معاهم بره يا غرام احسن من القعده هنا
تنظر اليها غرام وتنهض وتذهب مع حبيبه ووالدتها الي الخارج وتنظر الي هذه الفتاة الذي تجلس وهي تتحدث مع صفاء وتنظر اليها ساره وتبتسم فهي تفوز في المعركه الذي دخلت بها بينها وبين عقلها فشقيقها دائما يقول اليها بأنها تخاف من غرام وبأن من الممكن جبل يتركها لأجلها وهي الآن سوف تتزوج جبل وهذا الذي تريده هي تنظر ساره الي صفاء وتقول.هو جبل فين يا عمتي
تنظر اليها صفاء وتقول.في شغله يا ساره عايزه ليه
تنظر ساره الي غرام وتقول ببراءة متصنعه.عايزه علشان اخد رأيه في فستان الفرح علشان عارفه بيغير اوي وممكن ميقبلش برأيي وانا عايزه نختار مع بعض فستان فرحنا
تشعر هذه الفتاة بقبضه قويه بشدة علي قلبها وهي تستمع لهذا الحديث وتنظر اليها لين وتتذكر حديث جبل وهي تره وجه ابنتها اتسحب لونه من حديث هذه الفتاه وتبلع غرام غصتها وهي تسمع صفاء تقول الذي لم تنتبه لافعال ساره.هو مش هيتاخر يجي واسالي في اللي انتي عايزاه يا ساره
تتأكد غرام من حديث هذه الفتاة بعد حديث صفاء وتشعر بشعور غريب بشدة عليها تشعر بوجع واختناق لم تشعر به في يوم لا تعرف لماذا لكنها شعرت بألم شديد داخل قلبها تذهب الي الخارج وتذهب خلفها لين بسرعه وتقول بصوت عالي.غرام غرام
لا ترد غرام عليها وتصعد الي الاعلي تنظر خلفها لين وتخرج هاتفها وتدق الي جبل وتنظر الي داخل الشقه تره الجميع ينظرون اليها لتبتسم بتصنع وتقول.هروح اشوف حاجه وراجعه
نهت حديثها وتذهب الي الأسفل وتره باب المنزل مفتوح ويرد جبل عليها ويقول.خير يا مرات الحج
لين بغضب شديد.انت عارف يا جبل كلبه وبنت كلب اللي تسمع كلامك
يرفع جبل حاجبه ويقول.في ايه يا وليه مالك
تتنهد لين بقوه وتسرد عليه ما حدث ليبتسم جبل بخبث شديد ويقول.هي بنتك وقعت ولا ايه يا لين
لين بغضب.انت فرحان ليه يا جبل انت بتبوظ كل حاجه علي فكرة
يبتسم جبل ويقول.ثقتك بقيت في النازل يا لين وده خطر اوي
تنفخ لين بقوه كبيرة وتقول.ثقتي فيك عمرها ما تتهز يا جبل بس انا عارفه بنتي كويس اوي غرام غير البنت اللي في دماغك يا قاضي اسمع مني وهي هتكون ليك بس مش بطريقه دي
ينظر جبل الي المكان الذي به ويقول.اطمني يا لين ومتخفيش من حاجه شويه وجاي علشان استفز بنتك شويه
لين بغضب.انا بقول ايه وانت بتفكر في ايه يا جبل بقولك البنت جايبه اخ
قطع حديثها جبل وهو يقول.سلام يا لين
نهي حديثه ويغلق الهاتف تنظر لين الي الهاتف وتنفخ بقوه كبيرة وهي تنظر أمامها فهي تخاف بشدة ان يخسر جبل بالذي يفكر به وخاصه بعد ان رات غرام الآن فهي تعلمها جيد وتعلم بأن بالافعال جبل يجعل الموضوع يصعب عليه أكثر وليست يسهل خطته كما يفكر فهل لين محقه في هذا ام جبل يعلم جيد ماذا يفعل مع هذه الفتاة
كانت تجلس علي السرير بعد ان فتح اليها والدها ودخلت غرفتها وهي تنظر الي الأرض وتتذكر كلمات هذا القاضي اليها.كان نفسي اكمل معاكي باقي الليله بس هصبر لحد ما تبقي حلالي قدام الكل يا فله ووقتها هيعيشك ليله هتفكريها طول عمرك ومش هتنسي لحظه واحده منها.لو قولتي جبل تاني عليا الحلال من ديني لا اخدك شقتي فوق وادخل عليكي حالا.عايزك اكتر منه وشقتي فاضيه ومفهاش حد تيجي نقضي فيها اول ليله
تغضب بشدة منه وهي تفكر بأنه يغار علي هذه الفتاه بنفس الغيره كما هي قالت الآن وهي لم تفرق عنده شئ بل الذي يفرق معه هو بأنها لم تخالف ما يقوله فقط تتذكر غرام حديث هذه الفتاة علي زواجهم وتشعر باختناق شديد لتنزع ملابسها العلويه وهي تريد ان تأخذ بعض الهواء وتذهب الي الخزانه وتخرج منها ملابس مريحه وهي تظن بأنها سوف ترتاح بهذه الطريقة تنزع ملابسها وترتدي
وتذهب تقف امام المراء وتتنظر الي حالها وتغضب بشده بأنها تركت لهذا القاضي فرصه لكي يتحكم بها بهذه الطريقة تذهب تجلس علي السرير وتضغط علي الشرشف بقوه كبيرة بين يدها وهي تتذكر هذا القاضي وافعاله معها
بعد فترة طويلة قبل المساء بقليل يدخل جبل المنزل ويصعد الي الاعلي وكان ان يصعد الي شقة صابر لكي يره هذه الفتاة لاكن يره بالذي تقول.جبل
ينظر اليها يرها لين ليبتسم وتذهب لين اليه وتقول بصوت لا يصل سوا اليه.رايح فين دلوقتي يا جبل
ينظر اليها جبل وكان ان يتحدث لاكن يسمع الذي تقول وهي تقترب منه.انت رأيح فين يا جبل تعال في حاجات كتير عايزين نعملوها علشان الفرح
ينظر اليها جبل ببرود ويسمع والدته وهي تقول.تعال عايزك يا جبل
ينظر جبل الي الداخل ويذهب الي والدته ويقول.خير يا صفاء
كانت صفاء ان تتحدث لاكن تقول بسمه.عايزين العفش يطلع الجمعه الجايه يا جبل
يرفع جبل حاجبه ويقول.عفش ايه
بسمه بغيظ شديد.عفشتك يا جبل انت نسيت ولا ايه عايزين ننقل الحاجه بتاعتكم يوم الجمعه
يبتسم جبل ببرود شديد ويقول.ميلزمنيش حاجه منكم يا بسمه
بسمه بعدم فهم.ازاي ميلزمكش يعني
جبل بصوت عالي.ايه اللي مش مفهوم من كلامي يا بسمه حاجتكم مش عايزها بيتي مش هيدخل في قشه من حد
وكان ان يذهب لاكن يقول عيد.ازاي يعني يا جبل دي بنتي ولازم تطلع باحسن حاجه ازاي مش عايز حاجتها تيجي
ينظر اليه جبل ويقول.كفي نفسك يا عيد شقتي هتجهز من غير حاجتكم بكره صفاء ولين يروحوا يجيبوا الحاجات الناقصه ويجهزوا الشقة زي ما انا عايز
بسمه بغيظ وغضب تحاول تكتمه.وليه هما احنا اللي المفروض نجيب الحاجه علي زوقنا احنا
جبل ببرود.لا زوقكم انتوا معروف زباله وانا عايز شقتي تكون كويسه والواحد يقدر يعيش فيها مش ناقصين هم من كل النواحي
نهي حديثه ويذهب الي الخارج تنظر خلفه ساره بغضب شديد وتنظر الي بسمه الذي ابتسمت لها بأن الذي يفرق معها ان تتزوج هذا القاضي ولا تفكر بشئ آخر لتبتسم ساره وتنظر اليهم لين وتنظر الي صفاء ولا تتحدث وتنظر اليها صفاء وتفهم بماذا تفكر الآن لتنظر بعيد عنها وهي لا تعرف ماذا تفعل ام تقول الآن
كانت ومازالت تجلس علي السرير وهي تنظر أمامها وتفكر بحديث هذه الفتاه وهي تضغط علي الشرشف الذي يكاد يتشق من اظافر هذه الفتاة فهي تغضب بشدة من الذي حدث تسمع صوت جرس الباب وهو يدق مرات عديده ولا تسمع صوت والدها لتنهض وتذهب الي الخارج وهي تغضب بشدة وتفتح الباب وهي تقول بغضب.في اي
قطع حديثها وهي تنظر الي هذا القاضي لتضع يدها علي خصرها وتقول بغضب شديد.خير ايه اللي جابك هنا
ينظر اليها جبل من الأسفل الي الاعلي ويسحبها بقوه كبيرة ويخرجها خارج المنزل ويقول بغضب شديد وصوت منخفض لاجل ان لا يخرج صابر الآن.ايه الزفت اللي انتي لبسه ده يا بت انا مش قولت تغيري طريقه لبسك دي
غرام بغضب هي الأخره.انت ملكش دعوه بيا روح اتجوز بعيد عني وملكش دعوه بيا بعد كده
يسحبها جبل بقوه كبيرة من خصرها ويقول وهو يجز علي اسنانه بقوه كبيرة.انتي هبله يا بت مال جوازي ومال لبسك ال$$$$$ ده
تنظر غرام اليه وهو قريب منها لهذه الدرجة الذي لا تفصل بينهما إنش واحد وتقول بغضب شديد غير مبرار بنسبه اليها.ملكش دعوه بيا ولا بلبسي انا حره وانت خليك في حياتك وروح شوف البنت بتاعتك دي
يضغط جبل بقوه كبيرة علي خصرها ويقول.البت ايه انتي هتستعبطي يا بت ولا ايه
تحاول غرام ان تبتعد عنه وهي تقول.اوعا وسيبني في حالي يا جبل وروح اتجوز بس ابعد عني وملكش دعوه بيا
جبل بغضب شديد وصوت عالي.انتي هبله يا بت ولا ايه ايه كل شويه ملكش دعوه بيا ايه مسكتيها لبانه في بوقك ولا ايه اهده ومتحوليش تطلعي عفاريتي عليكي
تخاف غرام من صوته لاكن تقول بغضب أيضا.انت عايز مني ايه يا جبل عا
قطع حديثها الذي يقول.في ايه منك ليها ايه الاصوات دي
تنظر غرام الي صاحب الصوت تره والدها وتنظر الي جبل وهو مازال يمسكها من خصرها وقريبه منه بشدة وتبتعد عنه ويتركها جبل وتذهب غرام الي الداخل ينظر صابر خلفها وينظر الي جبل ويقول.في ايه يا جبل مالكم في ايه
ينفخ جبل بقوه كبيرة ويخرج ورقه من الجاكيت الذي يرتدي ويعطيها الي صابر ويقول.خد دي خليها معاك يمكن نحتاجها
يمسكها صابر ويقول باستغراب.فيها ايه دي
جبل وهو ينزل الي الأسفل.افتحها وشوفها
ينظر خلفه صابر ويفتح هذه الورقة وينظر بداخلها ويتصدم بشدة وهو ينظر بداخل الورقة وينظر الي الدرج والمكان الذي اختفي جبل منه ويقول.يخربيتك يا جبل
كانوا يجلسون هذان الشابان وهم يشربون الخمر الذي توجد في زجاجات خضراء وكان ينظر هذا جلال الي الهاتف وهو يتصفح عبر المواقع ويره صورة ينظر اليها بعدم وعي وينظر الي عاصم ويقول بعدم وعي.هي دي مش البت اخت موسي يا عاصم
ينظر عاصم الي الهاتف الي الصورة وهو يوعي قليلاً وينظر الي الكلمات المكتوبه فوق هذه الصورة وينظر الي جلال ويقول.شكلنا واقعنا علي كنز ياض يا جلال

