Uncategorized

رواية غرام القاضي الفصل الثامن عشر 18 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf


رواية غرام القاضي الفصل الثامن عشر 18 بقلم بيري الصياد 

البارت الثامن عشر من غرام القاضى 🔥

_________________________________

ينظر اليه عثمان ويقول.وانت ايه اللي عارفك اللي انا عايزو

ينظر عاصم الي حالته وحالة اوس ويقول.حالتكم دي اكبر دليل علي انك محتاجني يا عثمان باشا

ينظر عثمان الي اوس الذي ينظر الي هذا الشاب بغضب وينظر عثمان الي عاصم ويقول.وانت هتستفاد ايه

يجلس عاصم علي الكرسي ويقول وهو ينظر الي عثمان.عدو عدوي يبقي صديقي يا عثمان باشا وانا اكتر واحد عايز جبل يموت واخلص منه وانت مش هتلاقي احسن مني يساعدك في اللي انت عايزو انا ابن المنطقه وهكون عارف جبل بيفكر في ايه كويس اوي واه انا كمان اللي بلغت علي مكان غرام هانم حبيبت القاضي

يبتسم عثمان ويقول بخبث مخفي.ومراته كمان

يتصدم عاصم بشده ويقول.مراته ايه جبل لسه متجوزهاش

ينظر اليه عثمان ويقول.غلطان جبل متجوز غرام وكاتب عليها قانوني وشرعي كمان

يتذكر عاصم صوت موسي العالي قبل قليل وهو يقول الي جبل..في اني قولتلك ابعد عنها لحد ما تكتب عليها يا جبل

فهو استمع لهذه الجمله جيد لينظر الي عثمان ويقول.غلطان انت يا باشا موسي بنفسه قال لجبل انه ميقربش من اخته لحد ما يكتب عليها وجبل وموسي روح واحده في جسمين ومستحيل جبل يعمل حاجه من وار موسي والعكس صحيح

عثمان بغضب شديد.وانا بقولك متجوزها سيبك من شغل العبط اللي ضحكتين عليك بي دول مياه من تحت تبن وبيلعبوا من وار بعض

ينظر اليه عاصم وهو لا يصدق هذا الحديث فهو يعلم موسي وجبل جيد ويقول في داخله.انت اللي شكلك غبي ولوله اني محتاجك علشان اخلص من جبل مكنتش زماني قاعد مع واحد زيك دلوقتي بس الصبر اخلص من جبل بمساعدتك وبعدها ابقي اعمل فيك اللي انا عايزو بس اهم حاجه اقتل ج

يقطع تفكيره اوس الذي قال بغضب.انت بتفكر في ايه انت شكلك جاي هنا علشان تلعب علينا ولا ايه

عاصم بصوت عالي.العب علي مين يالا وبعدين انت مفكرني شاغل عندك ولا ايه بلاش الطريقة دي علشان مزعلكش

كان اوس ان يصرخ به هو الاخر لاكن يقول عثمان.بس مش عايز اسمع كلمه

وينظر الي عاصم ويقول.وانت ايه اللي يخليك تبيع ابن حتتك لينا بطريقة دي وايه اللي يخليك بتكره جبل كده اصلا

ينظر اليه عاصم ويقول.دي حاجه تخصني انا يا باشا ومش هتلاقي حد يكره جبل اكتر مني ولوله كده مكنتش شوفتني هنا دلوقتي ولا كنت اتصلت بيك علشان تيجي تاخد منه حبيبت القلب بس يا خسارة مقدرش تعمل معاه حاجه

ينهض عثمان ويقول بغضب شديد.اتلم يالا وحفيدتي هاخدها منه غصب عن اهله كلهم وهو مش هيقدر يتكلم ومن بكره هروح لجبل ده وهاخد غرام ولين من الحارة الزباله دي غصب عن الكل

يبتسم عاصم ويقول.تبقي لموخذة مبتفهمش لو فكرت ان جبل هيجي بقوة كده يا عثمان باشا جبل بيجي بطرق تانيه غير دي وبالعقل هتاخد منه حفيدتك غصب عنه ومش هيقدر يتكلم ولا يرفع عينه فيك حتي

ينظر اليه عثمان ويفكر قليلا وينظر أمامه وهو يريد ان يعلم ماذا يفعل بهذا القاضي وتأتي اليه فكرة شيطانيه لينظر الي عاصم ويبتسم بشر وخبث شديد ويقول.انا عرفت هعمل ايه

عاصم باستغراب من ابتسامته.هتعمل ايه يا باشا

ينظر عثمان الي اوس الذي ينظر اليه باستغراب وينظر عثمان الي عاصم ويقول.اسمع علشان انت اللي هتنفذ

اومال لهو عاصم وهو لا يطمئن لهذا الراجل ويبدا عثمان يسرد عليه جميع ما يريد يفعله مع هذا القاضي ويتصدم عاصم من شر هذا العجوز وينظر اليه بعدم تصديق من تفكيره وينتهي عثمان وهو يقول.وانت هتنفذ ده بكره

لحظات مرات علي عاصم وهو يفكر بأنه سوف يفعل هذا بهذا الجبل الذي كان اعز وافضل شقيق بنسبة اليه في يوم من الايام وينظر الي عثمان وهو لا يعلم بماذا وضع حاله الآن وكان ان يتحدث لاكن تأتي اليه ذكريات الماضي ويأتي أمامه ما فعله جبل به ليبتسم بشر وهو يشعر بأنه سوف يرتاح من هذا القاضي بعد ان ينفذ الذي قال عليه هذا الجد وينظر عاصم الي عثمان ويقول بشر وحقد شديد.لو تحب انفذ انهارده هنفذ يا باشا اهم حاجه ارتاح من اللي اسمه جبل

يبتسم عثمان وهو يشعر بأن هذا الشاب سوف يساعده كتير لاجل ان يتخلص من هذا القاضي وبأنه يأخذ ابنته وابنتها من هذه الحارة المقززه بنسبه اليه وينظر عثمان أمامه وهو يفكر بالذي يفعله مع جبل الآن وبأنه سوف يجعله يأتي يركع امامه لكي يسمحه علي الذي سوف يفعله الآن (قولولي توقعتكم بسرعه علشان اعرف انتوا وصلتوا لفين معايا)

يتصدم موسي بشدة ويقول بصراخ عالي.انت بتقول ايه يا جبل ازاي مراتك

يرمي جبل الزجاجه في الحائط ويترك يد موسي ويقول.انا كاتب علي اختك من تلات يوم كانت في هنا يا موسي

ينظر اليه موسي ويقول.ومين اللي حط ايده في ايدك يا قاضي

يبتسم جبل ويقول.اكيد ابوك هو في غيره

يتصدم موسي وينظر أمامه وهو يفكر بالذي فعله والده وينظر الي جبل ويقول.وليه مخلي الموضوع سر يا $$$$ ولا هي اختي مش قد المقام

ينهض جبل ويقول.لا يا خفيف بس محتاج شويه وقت علشان اقدر اتجوزها

ينظر موسي اليه ويفكر قليلاً ويقول بصوت عالي.هي غرام متعرفش انك متجوزها يا جبل

يضع جبل يده على كتفه ويسحبه معه الي خارج المنزل ويقول.لا لسه لحد دلوقتي متعرفش حاجه

ينظر موسي أمامه ويقول.يخربيتك يا جبل انت عارف لو غرام عرفت حاجه زي دي هتعمل ايه

يضربه جبل خلف رأسه بقوه ويقول.مش عارف ومش عايز اعرف اقفل الباب وتعال علشان عايزك في حوار في البيت

نهي حديثه ويذهب أمام موسي الذي نظر خلفه ونفخ بقوه كبيرة ويغلق الباب ويذهب خلف جبل يره وهو يدخل منزله فهذا المنزل لا يبعد كثيرا عن منزلهم يذهب موسي خلفه ويصعدون الي الاعلي ويقفون امام شقة جبل ويقول موسي.يلا هروح انام انا وانت شوف دنيتك علشان تقول لغرام علي الحوار ده سلام

ويذهب الي الاعلي ويره جبل يصعد الي الاعلي وهو يقفذ بثلاث درجات أمامه لينظر اليه موسي ويقول.انت رايح فين

جبل بغمزه وقحه.عايز امسي علي مراتي

ينفخ موسي بقوه ويقول.ده انت هتقرفنا بقي

يلكمه جبل بقوه ويقول.اخرس يا حيوان وتعال يلا افتح الباب وشوف لو امك لبسه حته مشخلعه لابوك ولا حاجه

موسي بغضب.اتصدق يالا ابن كلب اللي يقف ولا يتكلم معاك

يقف جبل امام الباب ويشير الي موسي لكي يأتي يفتح لينفخ موسي بقوه كبيرة ويخرج المفتاح ويقول وهو يفتح.عامل نفسك محترم والدور ده مش لايق عليك علي فكرة

لا يتحدث جبل فهو لا يريد احد يعلم بأنه في الشقة ويدخل موسي الشقة وينظر حوله ويشير الي جبل الذي دخل وكان ان يذهب الي غرفة غرام لاكن يمسكه موسي ويقول بهمس اليه.تشوفها باحترام احنا مش ناقصين قلة ادب تمام

ينظر اليه جبل ويذهب الي غرفة غرام ويفتح الباب وينظر الي الداخل يرها تنام بعمق شديد لينظر الي موسي ويغمز اليه بوقحه يفهمها موسي جيد ويغضب منه بشدة ويذهب جبل الي الداخل قبل ان يتحدث موسي ام يقول شئ وينظر الي غرام ويذهب يقف أمامها وهو يتأمل بوجهها ويجلس بجانبها ويمسح علي وجهها وهو ينظر اليها بابتسامة لا احد في هذه الدنيا يرها عليه من قبل وتميل غرام وتذهب الي أحضانه وهي لم تشعر بحالها ليغلق جبل عينيه بقوه واستمتاع شديد ويرفع يده ويضمها بقوه كبيرة الي الاحضانه وهو يعود بظهره الي الخلف ويمسح علي شعرها وينظر إليه ويفكر بوقحه ويمسح عليه ويقول في داخله.هتنفعني كتير اوي انت لازم تفضل طويل كده علي طول علشان هحتاجك في اللي جاي

نهي حديثه ويقبل شعرها ببطئ وينظر الي سطح الغرفه وهو يفكر في كل ما حدث ويحدث وسوف يفعله ويفكر جبل بماذا يفعل مع هذه الفتاة لكي يتزوجها في اقل من سبع ايام اسبوع واحد فقط ويريد هذه الفتاة معه وزوجته امام الجميع فماذا سوف يفعل جبل لكي يفعل هذا

في صباح يوم جديد تفتح غرام عينيها وهي تشعر بألم بهم فهي كانت تبكي الي ان نامت وهذا جعل عينيها تالمها بشدة تغلق عينيها مره اخرى وهي تشعر بأنها تندمع من الضوا الذي تعرضت لهو وتضع رأسها علي صدر هذا القاضي وهي لا تشعر بحالها وتشعر باستمتاع غريب عليها بشدة وتبتسم بدون ان تنتبه وترفع رأسها وتنظر الي الاعلي وتره هذا القاضي يغلق عينيه وينام بهدوء تنظر إلي وجهه بابتسامة الي لحظات وتنتبه اين هذا الجبل وماذا يفعل علي سريرها وبهذا الوضع معه لتتفزع بشدة وتبتعد عنه بسرعه كبيره وكانت ان تصرخ لاكن تره بالذي يسحبها بقوه ويضع يده على فمها ويفتح عينيه وينظر إليها ويقول.هششش مش عايزين فضايح ابوكي لو عرف اني هنا هيعمل معايا الجلاشه وانتي اكيد ميرضكيش ده يحصل فيا

تنزع غرام يده عنها وتقول بغضب وصوت منخفض.وطالما عارف ده جاي هنا ليه وايه اللي خلاك تنام هنا

يقلبها جبل علي السرير بقوه ويبقي فوقها ويقول وهو ينظر الي شفتيها.جيت علشان الفراوله وحشاني وهموت واكلها دلوقتي

تلاحظ غرام نظرته الذي علي شفتيها لتقول.جبل ابعد وبطل اللي بتعمله ده

نهت حديثها وتضع يدها على صدره لكي تبعده عنها لاكن يمسك جبل يدها ويرفعهم اعلي رأسها لتنفخ غرام بقوه كبيرة وتقول بغضب.انت مش هتبطل حركاتك دي

يقترب جبل منها بشده ويقول بهمس مثير بشدة.لا مش هبطل

تنظر اليه غرام وهو قريب منها لهذه الدرجه وتتذكر زواجه من ابنة خاله لتحرك يدها بعنف وقوه وتقول بغضب شديد.اوعا يا جبل ومتقربش مني تاني اوعا كده

يرفع جبل حاجبه ويقول.مالك يا بت المرا ايه اللي حصلك

تغضب غرام اكتر ويقول.سيبني واطلع بره يا جبل وروح لست بتاعتك اللي هتتجوزها

يبتسم جبل ويهمس بجانب اذنها ويقول.اللي هتجوزها مش ايي ست دي ست الستات

تغلق غرام عينيها بوجع شديد داخل قلبها وتقول وهي تكتم دموعها.بتحبها

ينظر اليها جبل ويبتسم بعشق شديد ويقول.بعشقها

تنظر اليه غرام وتنزل دمعه منها وتقول بغضب شديد.طب ربنا ياخدها يوم فرحها يا رب وما تكم

قطع حديثها جبل الذي وضع يده على فمها وقال.بس يخربيتك انتي بتقولي ايه اكتمي

تحرك غرام يدها بعنف شديد وتقول بصوت مكتوم.طب يا رب تدوسها عربيه وتموت وا

قطع حديثه جبل الذي نزع يده من علي شفتيها ويهبط يأكل شفتيها بقوه كبيرة بين أسنانه لتتصدم غرام من فعلته وتنظر أمامها وهي لا تعرف ماذا تفعل وتشعر بجبل يتعمق في قبلته ويمسك شفتيها السلفيه ويمصها بقوه كبيرة وهو يسحبها وتلفت منه شفتيها ليهبط ويأخذ الاخره بين أسنانه ويقطم عليها بقوه لكي يعقبها علي فعلت شقيقتها وبانها ذهبت من بين شفتيه تتوجع غرام بشدة وتحاول ان تحرك يدها لكي يتركها لاكن لا يتركها جبل وهو يمسك شفتيها ويمصهم بين أسنانه بقوه كبيرة وهو يتوه بطعم شفتيها الذي يسكره ويجعله يغيب عن الوعي تماماً وتشعر غرام بخنقه شديده وهي لم تعد تتحمل كتم انفاسها كل هذا الوقت لتحرك يدها بعنف لكي يفيق هذا القاضي لاكن لا يفيق جبل سوا بعد ان حركت رأسها بعنف شديد ويبتعد عنها وهو يغضب منها بشدة ويضرب السرير بقوه كبيرة ويقول بغضب شديد وصوت منخفض لاجل ان لا احد يسمع.في ايه يا بت ما تبطلي فرك وتسيبني اخد حاجه من ام الحوار الفاكس ده

تتنفس غرام بعنف شديد وهي تحاول ان تلتقط أنفاسها من جديد فهي كانت تشعر بأنها تلتقط أنفاسها الأخيرة وتنظر اليه بغضب شديد وتقول بعد ان انتظمت انفاسها.انت كنت هتقتلني باللي بتعمله ده

ينظر اليها جبل ويرفع رأسها بيده الي الاعلي وينظر الي علامته الذي توجد علي رقبتها ويحرك اصباعه عليهم ببطئ ويقول.اوعي يكون حد شافهم عليكي

تنظر إليه غرام وتنفخ بقوه وتقول.معرفش او ااااااه

قالت هذا بعد ان وضع جبل يده علي رقبته وضغط عليها وهو يخنقها بقوه ويقترب منها ويقول بغضب شديد.متعرفيش ايه يا روح امك انا مش قولت مفيش حاجه تظهر منك لايي حد

تنظر اليه غرام وتقول.محدش شايفني بس انا نامت في حضن بابا امبارح ومعرفش نامت امتي ولا اذا حد شافهم ولا لا

يخف جبل الضغط عليها ويقول بغضب.وتنامي في حضن بابا ليه يا بت صغيره

تغضب غرام بشدة وتقول.وانت مالك اصلا ده بابا وا

قطع حديثها جبل الذي نظر اليها نظرة جعلتها تخاف منه بشدة لتنظر بعيد عنه وتصمت ويهبط جبل علي رقبتها ويقبلها بقوه كبيره ويمسك قطعه من رقبتها ويقطم عليها بقوه ويضع يده على فمها لكي لا تصرخ ويخرج صوتها ويترك جبل علامته علي كامل رقبتها ويمسك بيده الاخره ملابسها ويشقهم بقوه عليها وينظر إلى مقدمة صدرها وينظر اليها يرها تتحرك وهي تريد ان يتركها ليبتسم جبل يقبل مقدمة صدرها ببطئ ووقحه شديده ويقترب منها ويقول بهمس.تتعدلي معايا يا بت صابر علشان مسودش عشتك العلامات اللي عليكي لو حد شافها هقتله وهتقلك يا غرام العلامات دي محدش يشوفها غيرك لما تبصي في المرايا وتفكريني بيهم غير كده وعهد الله يا بت صابر لا اعمل حاجه تندمك علي عمرك اللي فات واللي جاي كمان تمام

تنظر اليه غرام وهي تريد ان تتحدث لينزع جبل يده من عليها وتقول غرام بغضب شديد.وتعملهم ليه من الاول انا بكره اسلوبك ده وبتكره اللي بتعمله انت بوظت رقبتي باللي عملته وبقت شكلها وحش اوي بسببك

ييتسم جبل وينظر الي رقبتها وهو يشعر بأنها لوحته الفنية ويقول بوقحة شديده.عليا الحلال هموت واعمل زيهم في امكان تاني هيكونوا حلوين مش كده

نهي حديثه وهو ينظر اليها بتسال متصنع لتنظر اليه غرام وتفهم وقحته الشديده وتنظر بعيد عنه وهي لا تستطيع ان تتحدث ليمص جبل شفتيها بقوه ويقول.همشي انا دلوقتي قبل ما اهلك يصحوا وابقي اشوفك بعدين

وينهض وكان ان يذهب بالفعل لاكن ينظر اليها بخبث ويقول.ما انتي تبقي تنزلي تحت واشوفك في شقتي احسن يا فله

تسحب غرام البطانيه عليها وتغطي جسدها بالكامل ووجهها ايضا وتقول من أسفل البطانيه.امشي من هنا يا سافل يا قليل الادب

يضحك جبل عليها بخفه وينزع البطانيه علي وجهها ويقول وهو ينظر الي وجهها.طب ما تيجي تحت واوريكي قلة ادبي وبعدها ابقي احكمي اذا اللي بعمله دلوقتي قلة ادب ولا احترامي كامل بحطوا قدمك دلوقتي علشان متقوليش عليا وحش بعدين

تضغط غرام على شفتيها بقوه وخجل شديد من حديثه ليقول جبل وهو يمسك شفتيها بأصبعه.بلاش تقربي من املكي يا بت صابر دول محدش ياكلهم غيري فاهمه

غرام بغضب وغيره شديده.ملكش دعوه بيا وروح لست سرسره بتاعتك وخليك معاها

نهت حديثها وتسحب البطانيه علي وجهها وينظر اليها جبل ويبتسم ويقول وهو يذهب.ماشي يا فله هروحلها بس افتكري اني جتلك وانتي قولتي اروحلها

يدق قلب هذه المسكينه بوجع شديد وتنزع البطانيه وتنظر خلف جبل الذي خرج وغلق الباب خلفه وتنزل دموع غرام بحزن ووجع شديد تشعر به وهو يقول بأنه سوف يذهب الي هذه الفتاة تمسك غرام الوساده وتضمها بقوه كبيرة وهي تبكي بحرقة وتنظر الي مقدمة صدرها الذي تظهر لتنهض سريعآ وتذهب الي الخزانه وهي تمسح دموعها الذي تنزل غصب عنها وتخرج ملابس اليها وترتديهم لكي لا احد يرها وهي بهذه الحاله ويعلم بأن هذا القاضي كان معها وترتدي غرام

وتذهب الي السرير وتتسطح وتضم الوساده وهي تفكر بهذا القاضي وافعاله معها وبأنه بعد كل هذا سوف يذهب لهذه الحقيره ويتركها كما قال اليها الان وتنزل دموعها غصب عنها وهي تفكر بأنه سوف يذهب اليها بالفعل

قبل هذا الوقت بقليل بعد ان خرج جبل يسمع الذي يقول وهو يقف بجانبه.ما لسه بدري ياخويا

ينظر اليه جبل ويقول.يحرقك يا شيخ قطعت خلفي في ايه

موسي بغضب وصوت منخفض.تقدر تقولي انت نامت مع غرام في نفس الاوضه ليه

يضع جبل يده علي كتفه ويسحبه معه بعيد عن غرفة غرام ويقول.انت يالا عايز ايه مني انت مش قولت مقربش منها غير لما اكتب عليها وهي دلوقتي مراتي عايز ايه تاني

موسي وهو ينظر اليه.بس منفذتش الشرط يا قاضي لا امك وفقت علي غرام ولا خلصت من بت خالك وانا قولتلك تخلص من الجاحتين اختي تكون ليك غير كده لا

يبتسم جبل ببرود ويقول.اختك ليا من غير ايي حاجه يا موسي وانت عارف ده كويس بلاش تعمل عليا الدور ده علشان مش هينفع معايا انا

يتنهد موسي بقوه ويقول.قولتلك اختي مش هتحرب حد علشان تكون معاك يا جبل غرام مش حمل ولا هتستحمل كل ده وانت تحمد ربك اني وفقت انها تكون مع واحد زيك

يرفع جبل حاجبه ويقول.ومالو واحد زيي يا $$$$

يبتسم موسي ويقول.انا وانت عارفين كويس اوي مالو واحد زيك يا قاضي اوعا تكون نسي انت ايه واعمالك ايه

ينظر اليه جبل ببرود شديد ويبتسم ويقول.اممم كده بدأنا ندخل في طريق شمال مع بعض يا ابن الحج صابر

يضع موسي يده ويقول.الطريق ده عمرنا ما هندخله يا جبل وانت عارف ده كويس انا افديك بروحي بس غرام لا يا جبل غرام اختي الوحيده وانت نفسك عمرك ما هتسمح ان اخت اخوك وصاحبك تعيش العيشه دي ما بالك من البت اللي حبتها ومراتك تقبل انها تعيش كده

ينظر اليه جبل بشرود ويقول.ثقتك في اخوك بقيت علي المحك يا موسي وحبك لاختك ناسك من هو جبل القاضي وايه هي كلمته انت بطريقتك دي مش بتحافظ عليها تؤ انت كده بتخليني احس ان اللي بينا عشر دقايق هيتنسوا بمجرد ما الف واديك ضهري اختك هتدخل عندي اخر الشهر ده ولا صفاء ولا حد في الدنيا كلها هيمنعني اعمل ده

يبتسم موسي ويقول.يعني عايز تفهمني انك هتقف في وش الكل علشان غرام يا قاضي متنساش ان لو صابر موفق علي جوازك من بنته في غيره كتيررر مش هيسمحوا انك تاخد غرام واولهم جدها

يبتسم جبل ببرود ويقول.هقف في وش الدنيا علشان اخد غرام يا ابن الحج ولو انت من ضمن اللي هقف في وشهم هقف من غير تفكير لحظه واحده يا موسي

ينظر اليه موسي بشرود ويبتسم ويقول.مبروك عليك اختي يا قاضي واوعدك من يومك ده غرام ليك ومراتك وانا اول ما هيفدي بروحه علشان علاقتكم دي تكمل وهحارب معاك الكل علشان غرام تكون في بيتك في الوقت اللي انت عايزو

يخبط جبل علي كتفه وهو يفهم جيد بأن موسي كان يريد ان يستمع منه هذا الحديث لكي يضمن بأنه يفعل كل شئ لاجل ان لا يخسر غرام وكان يريد ان يتأكد من عشق القاضي لهذه الفتاه ومن ان استمع لحديثه علم بأن جبل سوف يتحدي العالم بأكمله لاجل غرامه فقط وهذا لكي يطمئن علي شقيقته من ان تكون مع القاضي يذهب جبل الي باب الشقة ويخرج من الشقة باكملها ينظر خلفه موسي ويبتسم وهو يشعر براحه علي شقيقته وهي مع جبل الذي يعلم بأنه إذا قال كلمه سوف ينفذها اذا كانت حياته الثمن يسمع موسي صوت فتح باب غرفة والده لينظر الي الذي خرج يرها لين الذي نظرت اليه وهي لم تصدق بأنها قد عادت من جديد وعادت تعيش مع ولدها وزوجها تقترب من موسي الذي نظر اليها ببرود وينظر بعيد عنها لترفع لين يدها وتضعها علي وجهه وتقول وهي تلف وجهه اليها.معقول كرهتني بجد يا موسي

ينظر موسي اليها ويقول.شايفه انك عملتي حاجه تستهلي اني اكرهك

تذهب لين الي أحضانه وتقول.عارفه اني كنت وحشه اوي معاك يا موسي وعارفه اني قسيت عليك لما سابتك بس وحياتك عندي كنت خايفه عليك وعلي ابوك عثمان عمره ما كان هيقبل بيك وانت بتفكره بصابر وكنت هتعيش معاه اسوا حياه وكمان ابوك مكنش عايزني اخد غرام اصلآ لوله الناس اللي اتدخلت واتفقنا علي اني اخد غرام وانت تعيش معاه افهمني وافهم حبي وخوفي عليكم يا موسي ومتقساش عليا انت كمان يا ابني علشان خاطري

كانت لين تتحدث وهي تبكي ودموعها تنزل بغزاره شديده وطريقة تجعل قلب موسي يتألم بشدة عليها فهو يكره هذه الدموع ويكره السبب في نزولهم وهذا الذي يجعله يغضب من حاله ومنها ايضا ليرفع موسي يده ببطئ ويضعها علي كتف لين وغصب عنه يضمها بقوه كبيرة الي أحضانه تبتسم لين بدموع وتضمه بقوه اكبر ويغلق موسي عينيه بقوه كبيرة ويخرج علي هذا المشاهد صابر وينظر اليهم ويبتسم علي سعادة زوجته وهي بين احضان ولدها ويخفي ابتسامته ويحمحم ليفتح موسي عينيه وينظر إليه وتبتعد لين عنه وينظر اليها موسي ويذهب يدق على باب غرفة غرام ويدخل الغرفه وينظر اليها يرها تبكي ليغلق الباب خلفه ويذهب اليها سريعآ وهو لم يتوقع ان يرها تبكي بعد ان رأت جبل ويسحبها الي أحضانه ويضمها بقوه كبيرة وتبكي غرام بقوه اكبر لينظر موسي أمامه وهو لا يعلم ماذا بشقيقته ولماذا تبكي هكذا ليقول.في ايه يا غرام ايه اللي حصل

غرام بدموع وغضب شديد.هو بارد اوي يا موسي انا بكرهوا اوي ومش عايزه اشوف وشه تاني

يرفع موسي حاجبه ويقول بشك.هو عمل ايه يا غرام

غرام بغضب وهي لا تنتبه الي حديثها.الحقير قالي انه هروح للزفته بنت خاله وكمان هيتجوزها ليه بيعمل معايا كده طالما بيحبها وعايزها هي ده واحد حقير وانا بكرهوا يا موسي خلي يبعد عني وميقربش مني تاني انا مش عايزه اشوفه

تنهي غرام حديثها وتبكي بعنف شديد من شدة غيرتها ووجعها الشديد ويبتسم موسي وهو يفهمها جيد ويقبل رأسها ويقول.وطالمآ بتكرهي بتعيطي ليه يا بت ابويا

تضربه غرام علي ظهره بقوه وهي تبكي بقوه كبيرة وتقول.علشان بكرهوا وبكره كل حاجه منه واحد حقير وقليل الأدب ومش متربي كمان

يضربها موسي علي رأسها بخفه ويقول.ده انتي اللي واحده هبله صح في ايه يا بت عامله المناحه دي كلها علي ايه

تبتعد غرام عنه وتنظر اليه وتمسح دموعها وتقول.وانت كمان ملكش دعوه بيا زيك زي صاحبك انتوا الاتنين متكلمونيش تاني

نهت حديثها وتتسطح بعيد عنه وتضم الوساده اليها وتغلق عينيها وهي تحزن بشدة منه ومن فعلته معها في الأمس ينظر اليها موسي ويبتسم ويضع يده على شعرها ويمسح عليه ويقول.انتي عارفه اني بحبك يا غرام مش كده

تنفي غرام براسها وتقول.لا محدش فيكم بيحبني

وتنهض وكانت ان تذهب الي الخارج لاكن يمسك موسي يدها وينهض ويقف أمامها ويقول وهو يضع يده على وجهها.لا بحبك يا غرام وانك تخبي عليا كل اللي عشتي مع ال$$$$ ده وجدك غلط انتي كان المفروض تقوليلي علي كل ده من اول يوم جيتي في هنا

تنظر غرام بعيد عنه وتقول.مكنتش هستفاد حاجه وانت كنت هتعمل معايا زي ما عملته امبارح وتزعقلي وانا مليش دعوه اصلا انا غلطانه اني قولتلك من الاول وبعد كده مش هقولك ايي حاجه

وكانت ان تذهب لاكن يمسك موسي يدها ويضمها بقوه ويقول.بس يا بت ومنقوليش كده انتي اختي وايي حاجه تحصلك انا اول واحد اكون عارف بيها وإذا عملتي غير كده هزعل منك اوي يا غرام واسف اني اتعصبت امبارح بس الموضوع يفور الدم فعلاً

تدفن غرام حالها بين الاحضانه أكثر وتقول.خلاص انساه وانا مسامحك بس تقطع علاقتك بصاحبك ده علشان انا مش طايقه

يبتسم موسي بشدة وهو يشم رائحة جبل بشقيقته بطريقة تجعله يريد ان يذهب ليقتل هذا القاضي فغرام لا تعلم بأنه زوجها وهذا يزعجه بشدة ويجعله لا يريد يقترب جبل منها وبرغم من انه يعلم ان جبل لا يفعل معها شئ يجعله يندم ان وثق به في يوم لاكنه يعلم وقحة شقيقه جيد ويعلم بأنه بتأكد لم يترك غرام دون أن يفعل معها شئ ولو بسيط وخاصه وهي زوجته آلان تشعر غرام بتفكير موسي لترفع رأسها اليه وتقول.انت بتفكر في ايه يا موسي

ينظر اليها موسي ويبتسم ويقول.مفيش تعالي علشان نشوف امك وابوكي

نهي حديثه ويسحبها معه الي الخارج وهو لا يريد انها تعلم بأنه يعلم ان جبل كان معها الآن ولا يريد ان يسأل عن شي لاجل ان لا تتغصب ان تكذب عليه فهو لا يريد شقيقته تكذب بسبب هذا الجبل فماذا سوف يحدث فهذه العلاقات وهل سوف تكتمل علاقة جبل مع غرام ام سوف يحدث معهم اشياء لا يتوقعها ام يفعل حساب اليها هذا القاضي (توقعتكم بسرعه)

كانت حبيبه تقف في المطبخ وهي تنظر امامها وعيونها تلمع بحزن ووجع شديد داخل قلبها الصغير تغلق عينيها بقوه كبيرة وهي تتذكر عدة ذكريات تأتي بعقلها وتنزل دمعه حارقه منها وتمسحها سريعآ وتحرك الطعام وهي تريد ان تهرب من هذه الذكريات الذي أتات اليها فأجاه لاكن لا تستطيع ان تفعل هذا لتترك الملعقه الذي بيدها وتنظر امامها بشرود وحزن عميق وتسمع صوت دق علي الباب لتمسح دموعها الذي نزلت غصب عنها وتغلق علي الطعام وتذهب الي الباب وهي تضع (الطرحه) علي راسها وتفتح وتنظر الي من يدق لتتفزع بشدة وتعود عدة خطوات الي الخلف من فزعها الشديد وهي تره

التاسع عشر من هنا





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى