Uncategorized

رواية نهاية حب المال الفصل الثالث 3 بقلم وفاء الدرع – تحميل الرواية pdf


🌹الجزء الثالث( نهاية حب المال) 🌹

وحصل شيء غريب جدا واحد دخل علينا شكله من أولياء الله الصالحين وقال هوا ربنا هيشفي من اللى هوا فيه وهيكون له شأن كبير اوي وبص أليه وقال انتى يا نور وشك آدم السعد عليه بس بعد مشوار طويل هتتعبي معاه وأنا عارف أنك انسانه على خلوق

اسامه. إنت مين وايه اللي داخلك هنا وعارف محمود ونور منين وأنا أول مرة اشوفك

الدرويش.وعرفك إنت كمان إنت صاحب صاحبك وتتمنى له كل خير يا اسامه

نور اندهشت من كلامه وقالت عارف كل ده منين

الدرويش.قال المشوار هيكون صعب عليكي من أقرب الناس لكن انتى هتكوني اللي في القلب وخرج بسرعه

اسامه راح الإستقبال عشان يعرف هذا الشخص وسأل عنه

العامل.دي كان دكتور شاب وله شان كبير في جراحات المخ والأعصاب وسنه صغير وبيعمل العمليات للفقير ببلاش

وعمل حادثه كبيره بالعربية دخلت فيه عربيه نقل ومحدش كان متوقع إنه يعيش ومن وقتها وهو كده لكن مش بيأذى حد وبيظهر كل فتره طويله ويختفى وربنا يشفيه

اسامه. وجعت قلبي ربنا يطمن أهله عليه وذهب إلى محمود استأذن من نور وذهب

نور. باصه لمحمود ويتطلب من ربنا إن الأزمة دي تتعدى على خير

عند. نرمين معها فاتورة الذهب دخلت عند السايغ وباعته بمبلغ كبير ربع مليون وأجرت شقه في حي راقي وعايزه تعمل مشروع سألت على محل في المنطقة وأخذته وفتحت بوتيك لمستلزمات التجميل وتعرف عليه شاب اسمه علاء ومشيت معه لأنه غني خروجات وسهرات وهدايا

عند نور. قعد عشر ايام في المستشفى لحد ما استيراد صحته والدكتور كتب له خروج اتصل باسامه عشان يجي يأخذنا قفل معاه واتكلم معي

محمود. تعبتى معايا كتير ربنا يقدرني على رد الجميل

نور. في رد جميل بين زوج وزوجته وكنت في قمة الخجل وهو بيتكلم

محمود. ابتسام لأ مفيش وخبط الباب وكان اسامه

اسامه. لا صحتك بقيت عال هو الجواز بيحلى كدا

محمود. آه الجواز بيحلى اعملها يالله عشان تحلو

نور. فرحت أوى من كلامه وإنه رجع يضحك ويهزر تانى

خرجنا من المستشفى وركبنا العربية ووصلنا نزلت أنا ومحمود واستاذن اسامه ومشي وأحنا دخلنا الشقه كنت سعيدة آوى وفرحنا قلت له ادخل الحمام خد دش على ما أجهز الأكل

محمود. قرب مني وقلعنى النظارة وقال يااااااا إنتي عيونك واسعه وجميله أوى النظارة مصغرة عيونك إنتي من غيرها حاجه تانيه

نور. كنت مكسوفه أوى وفي نفس الوقت نبضات قلبي سريعه من الفرحه أنا مش بشوف من غيرها

محمود. ضحك ضحكه هعمل لك عملية فيهم عشان العيون الجميله دي وأخذنى في حضنه جامد نستينى كل شيء في وقت قصير بحبك الزائد ليا وأنا حبيتك أوى أوى يا نور لا يا نور عيني من جوه

نور. أنا فرحانه وسعيدة أوى بكلامك يااااااا كان نفسي اسمع الكلام ده من أول يوم

محمود ضحك هههههه أنتي طماعه أوى يا نور

نور. آه طماعه إنت لو عارف حبى ليك اد ايه ماكنتش تقول كدا وايه نور دي نور عيني

محمود. أنتي مش نور عيني بس لا انتي كل شيء في حياتي العشر ايام أكن عايش معاكي عشر سنين

نور. قلبي عمال يطنط من الفرحه وشلني وذهب إلى السرير ودي كانت دخلتى وفي اليوم الثاني صحيت وهو كان نايم دخلت الحمام أخذت دوش وأنا بتسرح أمام المرأة صحى

محمود صباحيه مباركه يا نور عيني بس ايه الجمال ده

نور. الله يبارك فيك يا حبيب قلبي من جوه

محمود. الله على الكلام الحلو أنا مقدرش على كدا

نور. بالله قوم خد دش على ما احضر الفطار

محمود. أوامرك بس عندي صداع وعايز مسكن حضن بوسه

نور. لا والله وهو ده المسكن ماشي خاليها علينا وأخذهم ودخل الحمام وأنا دخلت المضبخ بصيت وصرخت صرخة

…… يتبع





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى