Uncategorized

رواية غرام القاضي الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf


رواية غرام القاضي الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم بيري الصياد 

البارت الواحد والعشرون من غرام القاضي 🔥
بقلم بيري الصياد ✍️

ينزل حديث هذا القاضي علي قلب هذه المسكينه وكأنه سهام تطعن داخل قلبها بعنف شديد فهي لم تتوقع ان والدها يفعل هذا الشئ بها في يوم وخاصه وهي تعلم بأن جبل سوف يتزوج من ابنة خاله لماذا فعل بها هذا وتسمع عثمان وهو يقول بصوت عالي.ملكش عندي حاجه يا جبل حفيدتي مش هتطلع من هنا ولا هتشوفها حتي

يخرج جبل سلاح ويطلق طلقه في الاعلي بسرعه كبيره وتتفزع هذه الفتاة بشدة وتشهق بقوه كبيرة ويسمعون الجميع شهقتها وينظرون الي الاعلي ويقول جبل بصوت عالي وهو ينظر الي عثمان.شكلك مش هتجبها لبر وعايزها دم يا عثمان وانا معنديش مانع

ويرفع السلاح في وجه عثمان ويقول.وعندي استعداد اقتلك واريحك من الدنيا كلها دلوقتي

يخاف عثمان من ان يفعلها بالفعل ويمسك صابر يد جبل وينزل السلاح ويقول.اهده يا جبل شويه مفيش حاجه بتتحل كده

ينظر اليه جبل وينظر جبل الي غرام ويقول بصوت عالي بشدة.موووسسسسي روح هات اختك وغطي شعرها ده

يركض موسي الي الاعلي ويذهب الي غرام ويضع الشال الذي معه علي شعرها ويضمها من كتفها وياخذها معه الي الأسفل وغرام لا تستطيع ان تتحدث ام تنطق بكلمه واحده فهي لا تعلم ماذا يحدث بها الآن وينظر جبل اليها ويعلم بأنها استمعت لحديثه الآن لينظر الي عثمان ويقول.انا هاخد مراتي دلوقتي بس اعمل حسابك انك هتدفع تمن اللي عملته غالي اوي وعهد الله يا عثمان لا اخليك تندم انك دخلت بيتي وعملت اللي عملته

نهي حديثه ويسحب هذه الفتاة من موسي وكان ان يذهب بها الي الخارج لاكن يقول عثمان بغضب شديد.حفيدتي مش هتروح معاك يا جبل غرام هتفضل معايا هنا وهي مش عايزك ولا عايزه ترجع تاني

ينظر جبل الي غرام الذي تنظر أمامها وعيونها تملأ بدموع ولا تفعل شيئا ليبتسم ببرود وينظر الي عثمان ويقول.هترجع غصب عنك يا عثمان والبت مع ابوها وجوزها انت ولا حاجه علشان تقف في وش ده واوعدك هرجعلك تاني

نهي حديثه ويذهب الي الخارج مع غرام دون كلمه اخره ويقول صابر وهو ينظر الي عثمان.مش هسمحلك تدمر حيات بنتي يا عثمان باشا بنتي خط احمر اوعا تفكر تيجي ناحيتها علشان مفيش غيرك هيندم علي ده

نهي حديثه ويذهب الي خارج هذا القصر تماماً ويذهب الي المكان الذي وضع جبل به السياره الذي أتاه بها ويره غرام تقف امام جبل وهي تنظر أمامها ولا تفعل شيئا وجبل ينظر اليها وهو يفهم مشاعرها آلان ويضع جبل يده علي كتفها ويقول.في ايه يا بت مالك قابله بوزك كده ليه

تنظر اليه غرام وهي لم تستطيع تصدق افعال هذا القاضي فهو يتعامل وكأن لا يوجد شئ من الأساس وتقول بعدم تصديق ودموعها تنزل غصب عنها.انت ازاي كده

جبل بغمزه وقحه.هنروح البيت واقولك ازاي علي رواقة

تنزع غرام يده عنها وتقول بصوت عالي بشدة.انت واحد مش معقول ومجنون بعد كل اللي عملته بتتكلم كأن مفيش حاجه ولا كانك ضحكت عليا

يمسكها جبل بقوه من ذراعها ويقول بغضب.ضحكت عليكي في ايه يا بت انا طلبتك من ابوكي وهو وافق واتجوزتك مش محتاجه كل اللي بتعملي ده

غرام بغضب شديد.وانا مش موافقه يا جبل مش موافقه ولا قابله بالجوازه دي

جبل بصوت افزعها بشدة.عن ابوكي ما وقفتي ولا قبلتي انا مطلبتش رأيك في الموضوع وجوازي منك امر واقع عجبك تتقبلي تمام مش عجبك يبقي تقبلي غصب عن اهلك بلاش شغل ال$$$$$$ ده عليا علشان وعهد الله يا غرام لو ما اتلمتي لا المك غصب عنك فاهممممممه

تتفزع غرام من صوته بشدة ويذهب موسي يأخذها من جبل ويقول.خلاص يا جبل سيبها وملكش دعوه بيها

تدفن غرام حالها بين الاحضان موسي وهي لا تعرف ماذا حدث وماذا يحدث الان ويضمها موسي بقوه وهو يعلم حالتها وينظر الي جبل بغضب فهو يغضب عليها بشدة وبهذه الطريقة وهي معها كل الحق فهي تتصدم من الذي حدث الآن ويقول جبل وهو ينظر الي غرام.مين اللي خطفك يا بت

غرام بصوت متقطع.ف…فوزي

يبتسم جبل بشر شديد ويقول وهو ينظر الي موسي.خد اختك علي البيت وانا هعمل مشوار علي السريع وراجع

نهي حديثه ويذهب من أمام الجميع ويضع بدر الذي لا يستطيع ان يتحدث امام هذا القاضي وهو بهذه الحاله يده علي كتف غرام ويقول بحزن متصنع.معلش ياختي حظك وقعك مع اللي مبيرحمش وانتي يا حبيبتي غلبانه ومش قادره عليه تعملي ايه في حظك المنيل

ينزع موسي يده ويقول.اتلم يا زفر وخاف لا جبل يجيلك

بدر بغيظ شديد.انا مش عارف مالكم ومالي ما تسبوني مع الورد البلدي شويه تعالي يا بت يا غرام تعالي هعزمك علي كوبيه قصب مدوقتهاش طول عمرك هتنسيكي جبل واهله اصلآ احنا مش ناقصين هم ياختي تعالي

نهي حديثه ويسحب غرام من موسي وياخذها معه الي السياره الذي اتاوا بها الي هذا المكان ينظر موسي خلف بدر وهو يعلم بأنه يفعل ذلك فقط لاجل ان يخرج غرام من حالتها ويبتسم وينظر الي صابر ويقول.مالك يا حج

ينظر اليه صابر وينظر الي غرام الذي بسيارة مع بدر ويقول.خايف علي غرام اوي يا موسي حساس ان سكوتها ده وار حاجات كتير اوي وانا خايف منها وعليها من ده كله

يضع موسي يده علي كتفه ويقول.متشلش هم يا حج وجبل عارف كويس هو هيتعامل مع غرام ازاي كون واثق في شويه

ينظر اليه صابر ويقول.انا واثق في جبل يا موسي بس دي بنتي ومن حقي اخاف عليها

موسي وهو يذهب.خاف عليها براحتك يا صابر يلا بينا علشان مراتك تطمن علي بنتها

يبتسم صابر ويذهب خلفه ويركبون السياره ويقود موسي الي المنزل تنظر غرام اليه وهي لا تعرف ماذا تفعل كل الذي تعلمه إن موسي ووالدها لم يفعلون بها شئ سيئ فهي رأت حب وحنان منهم لم تره بحياتها برغم من حزنها الشديد منهم الي انها لم تصدق بأن صابر باعها الي جبل كما قال عثمان تشعر بأن يوجد شئ لا تعلمه لاكن ما هو هذا الشئ كان هذا تفكير غرام وهي لا تعلم ماذا تفعل لاكنها سوف تعود الي والدتها لكي ترتاح وتفكر في الذي حدث والشي الوحيد الذي تصر غرام عليه هو عدم وجودها مع هذا القاضي وبانها لم توفق علي هذا الزواج فما يحدث بهذه العلاقة الذي ترفضها غرام بشدة وهل جبل سوف يقبل بهذا الشئ ام انه يفعل ما يريده دون موفقه غرام علي شئ

قبل هذا الوقت بقليل يصرخ اوس بصوت عالي وهو يقول.انت ازاي تسيبهم ياخدوها كده يا جدي

ينظر اليه عثمان ويقول.اهده يا اوس شويه احنا مكناش هنقدر نمنعها انها تروح معاهم وهي مرفضتش ده

يرمي اوس المزهريه بقوه كبيرة ويقول بغضب شديد وصوت عالي.لا كنت هتقدر يا جدي لو كنت عايز تمنها كنت منعتها وهي ازاي تقبل انها تروح معاهم بعد اللي قولنا ليها ازااااااااااااي تعممممممممممل كددددددددده ازااااااااااااي

نهي حديثه وهو يصرخ بجنون شديد ويسمع الذي يقول ببرود شديد.بطل تجعير يالا مش ناقصين صداع بصوت الحمير ده

يتفزعون اوس وعثمان بشدة وينظرون خلفهم يرون هذا القاضي يوجد اعلي القصر وهو يجلس علي السور ويضع قدمه الي الأسفل يتصدمون بشده من وجوده الآن ومتي دخل الي هذا القصر بهذه الطريقة ويقول عثمان بغضب شديد.انت دخلت هنا ازاي وازاي عملت كده

يبتسم جبل وهو يلعب بسلاح الذي معه ويقول.وعدتك اني اندمك لو فكرت بس تقرب منها يا عثمان وكان لازم أنفذ وعدي ليك انا راجل قد كلمتي ولازم اتفذها دلوقتي

اوس بغضب شديد.انت مفكر نفسك ايه علشان تعمل اللي بتعمله ده انا بأقل من تلفون مني اخليك تعفن في السجن

ينظر اليها جبل ويقول.ما تعمل كده يا $$$$ وتوريني هتعملها ازاي

ينظر اليه اوس ويصمت لا يتحدث ليقول جبل.اكيد عكش رصيد استني

ويخرج هاتفه من الجاكيت الذي يرتدي ويرمي الي اوس الذي مسكه ويقول جبل.يلا رن يا حيلتها وهات اخرك في كل حاجه علشان لما اتعامل معاك اكون عطيتك حقك

ينظر اوس الي عثمان الذي نظر اليه ونظر الي جبل ويقول.انت عايز ايه يالا دلوقتي

يبتسم جبل بشر ويقول.عايز روحك يا عثمان اديهاني واوعدك مش هتشوف وشي تاني

يتصدم عثمان من الرد ليقول بصوت عالي.انت مجنون يالا

يرفع جبل كتفه ويقول.بيقولوا بس انا مش مقتنع لحد دلوقتي الصراحه

ينفخ عثمان بقوه وغضب شديد من هذا الشاب ويقول.اطلع بره يا جبل ومش عايز اشوف وشك تاني

ييتسم جبل ويقول.ولا انا والله متعرفش انا عاصر علي نفسي كام فدان لمون علشان اجي واشوفك دلوقتي يا عثمان يلا كله لله

عثمان بغضب.انزل يالا يلا وأتكلم وانت تحت وبطل الحركات دي

يضع جبل قدم علي اخره باستفزاز شديد ويقول.تؤ الطله من فوق روعه وانا لو نزلت لمستوك هزعلك يا عثمان علشان كده لازم اكون مكاني هنا

يغضب عثمان بشده من هذا الوقح ويذهب الي سلاح يتعلق علي الحائط ويسحبه ويطلق طلقه علي جبل الذي قفذ بسرعه كبيره الي الاسفل وينزل علي قدمه وينظر الي عثمان ويقول.يخربيتك يا راجل هي وصلت بيك لحد هنا

عثمان بصوت عالي.واولع فيك ولا هتفرق معايا في حاجه انت واحد حيوان ومش عايز غير القتل

يبتسم جبل وياخذ هاتفه من اوس ويقول.لوله اني مقدر سنك وانك اكيد بتخرف دلوقتي لا كنت عملت حاجه متعجبكش يا عثمان

لا يعرف عثمان ماذا يقول لهذا القاضي إلان ليقول جبل ببرود.المهم انا عايز حاجه أخدها وامشي

ويرفع سلاحه الناري علي اوس ويقول.ولا اقتلك حفيدك ال$$$$ ده

يتفزع اوس بشدة ويقول عثمان بثوت عالي.اوعععا يا جبل اقتلك اوعا تعملها

يبتسم جبل ويقول.نادي علي فوزي يا عثمان

كان عثمان ان يتحدث لاكن يقول جبل بصوت عالي.قولت نادي علي الزفت بتاعك يلااااا

يذهب عثمان الي الباب الداخلي للقصر ويفتحه ويقول بصوت عالي.فوززززي فوزززززي

يركض فوزي الذي يجلس في الخارج اليه ويقول.امرني يا عثمان باشا

يدخل عثمان القصر مره اخرى وهو يقول.تعال

ينظر جبل الي فوزي ويبتسم بشر وخبث شديد ويدخل فوزي القصر وينظر الي جبل وكان ان يتحدث لاكن يره نار شديده تأتي من الطابق العلوي ليصرخ فوزي بصوت عالي بشدة وهو يقول.الحق يا عثمان باشا حريقه

ينظر عثمان الي النار الشديده الذي تكاد تنزل الي الأسفل ويركض بسرعه كبيره الي الخارج ويركض اوس ايضا ويذهب جبل ويمسك فوزي من رقبته وياخذه معه الي الخارج ويذهب الي سيارة توجد في القصر ويرمي فوزي بقوه كبيرة بداخلها ويركب بسيارة ويقودها الي الخارج وكان ان يذهب لاكن يصفر بصوت عالي لينظر اليه عثمان الذي كان ينظر الي النار الذي تحرق القصر أمامه ويقول جبل بصوت عالي.ابقي فكر وشوقك يجيبك عندي تاني بعد كده واوعدك ان المره الجاي هتكون نهايتك يا عثمان باشا

ويشير اليه ويذهب من امام عثمان الذي يغضب بشده من هذا الشاب ويكبر غل وكره عثمان الي جبل ويصل الي حد الجنون ويركض عثمان الي بعيد عن القصر الذي يتحرق وتصل النار الي اعلي السماء ويركض اوس معه وينظر عثمان الي القصر ويقول بغضب شديد.ازاااااي عيل زي ده يعمل ده كله

ينظر اوس الي الجد وهو يتنفس بعنف شديد بصدمه ويقول.جدي ورق الشركات والفلوس اللي في القصر

ينظر عثمان الي اوس بسرعه ويتصدم من حديثه وينظر الي القصر الذي يتحرق بالكامل آلان ويصرخ عثمان بصوت عالي بشدة وهو يقول.جبببببببببببببببببببببببببببببببببل

(شايفكي للي بتبتسمي عيب يا وليه كده ده جدو برضو 😂😂)

كانت تتسطح علي السرير بعد ان أتات الي المنزل وصعدت ودخلت غرفتها وهي تتسطح علي هذا الوضع تنظر أمامها وهي تشعر بأنها تائهه بشدة تعلم بأن عثمان يكره صابر وموسي وبتاكد يكره جبل بعد الذي فعله ولا تستطيع ام تريد ان تصدق بأن والدها فعل بها هذا وتسأل حالها سؤال لمن تذهب الآن من الذي يقول اليها افعلي هذا غرام ويكن تثق به وتعلم بأنه لا يريد سوا سعادتها ومصلحتها تريد احد يمسك يدها ويسير بها الي الطريق لكي لا تندم في يوم علي فعل شئ تشعر بالذي يضع يده على شعرها وهو يمسح عليه ترفع غرام عينيها وتنظر اليه تره موسي الذي ابتسم اليها لتقول غرام دون مقدمات وصوت مخنوق بشدة من كتم البكاء.ليه عملتوا فيا كده يا موسي

يفهم موسي علي الفور بأنها تتحدث علي زواجها من جبل ويسحبها الي الاحضانه ويضمها بقوه لتنفجر غرام في البكاء وتبكي بقوه وعنف شديد وهي لا تعلم ماذا تفعل بحالها الآن وتقول بدموع شديده.جدو بيقول انكم بعتوني لجبل تاجر المخدرات يا موسي وبيقول انكم مش بتحبوني وان جبل هياخدني زوجه تانيه وانه عامل موضوع الجواز ده سر علشان مخربش جوازته من بنت خاله

يضمها موسي بقوه اكبر الي أحضانه ويقول.وحياتك ما في كلمه واحده من اللي قولتيها صح يا غرام ده راجل كداب عايزك تقفي ضد ابوكي علشان ياخدك عنده ومحدش يقدر يتكلم واذا علي جوازك من جبل ف والله لو عشيتي طول عمرك ما هتلاقي راجل زي جبل يا غرام جب

قطع حديثه غرام الذي ضربته علي ظهره بقوه وقالت بغضب ودموع.متجبش سيرته انا بكره ومش عايزه اسمع اسمه ده انسان وحش ومخداع كمان اتجوزتني في السر علشان خايف علي مشاعر بنت خاله

يشعر موسي بنبرتها الغاضبه والذي يوجد بها الغيره الشديده ليبتسم موسي ويقبل رأسها ويقول.جبل مبيطقش بت خاله من اصله يا غرام

تبتعد غرام عنه بعنف وتقول بصوت عالي.اه وعلشان كده رايح يتجوزها مش كده انت يتدافع علي مين يا موسي

يضع موسي يده علي وجهها ويقول.مش بدافع علي حد يا حبيبتي بس كل الموضوع اني عايزك مبسوطه يا غرام وجبل الوحيد اللي هيخليكي مبسوطه معاه

غرام بغضب.لا يا موسي مش جبل انت ليه مش فاهم ده رايح يتجوز بنت خاله وانا عمري ما هقبل اكون التانيه في حياته

يبتسم موسي بخبث ويقول.ولو كنتي الاولي هتقبلي يا غرام

تنظر اليه غرام ولا تعلم ماذا تقول اليه لتتسطح مره اخرى وتغطي وجهها بالبطانيه ولا تتحرك ليبتسم موسي عليها ويقول بخبث شديد.علي العموم يا غرام براحتك يا حبيبتي لو مش عايزه جبل فهو معاه بت خاله تتمني وتتمني انها تكون معاه هو هيتجوزها وهيخلف منها وانا هخلي يطلقك يا حبيبتي

تغلق غرام عينيها بقوه كبيرة وهي لا تعلم لماذا شعرت بوجع شديد بداخل قلبها وتشعر بنغزات قويه تنغز بداخل هذا القلب الصغير الذي لم يتحمل هذه الفكرة وهذا الألم يشعر موسي بها ليمسك البطانيه وينزعها عن وجهها ويقول بهدوء شديد.جبل واعد ابوكي انه مش هيتجوز غيرك يا غرام وقال ان الوحيده اللي هتكون علي ذمته هي انتي وعلي هذا الاساس ابوكي وافق انه يكتب كتابك عليه ومحدش راضي يقولك علشان عايزينك تحبي جبل وتقدري الاول وبعد كده كنتي هتعرفي والواضح انك حبتي يا بت ابويا وكويس انك عارفتي دلوقتي اتعصبي براحتك حقك بس اوعي تخسري جبل يا غرام علشان جبل لو خسرتي مره عمرك ما هتقدري تكسبي تاني اوعي تعيشي الحياه دي فكري كويس واللي انتي عايزاه ويريحك انا معاكي في

نهي حديثه ويقبل جيهتها وينهض يذهب الي خارج غرفة غرام الذي لم تكن في هذه الدنيا فهي وقفت علي جملة موسي وهو يقول(والواضح انك حبتني يا بت ابويا) ماذا يقول هذا موسي وماذا يعني بحديثه هل هي أحبت هذا القاضي بالفعل ام انه يتوهم ولم يحدث هذا الشئ بماذا تفكرين غرام هل جنيتي من الذي تحبي هذا القاضي الذي لا تعرفه سوا منذو اكثر من شهر واحد هل هذا الشهر كان كافي ان يجعلك تحبي هل يوجد حب يخلق بهذه السرعه بتأكد لا فلا يوجد حب يخلق في هذه المدة لاكن لماذا تشعرين بهذه المشاعر السيئه لماذا قلبك يدق بهذه القوي عند ذكر اسمه لماذا تريدين ان تقتلي وتقتلين هذه الحقيره ساره لماذا كل هذا لماذا كانت هذه الاساله داخل عقل غرام الذي سوف يتفجر من التفكير في هذه الأشياء تريد ان تعلم حل واجابه لهذه الأشياء الذي لا يوجد اليها اجابه تعلم وتقتنع بأنها لم تحب هذا القاضي كما يظن موسي لاكنها سوف تقتله اذا تزوج بهذه الفتاه (عيني في واقول اخيي من الآخر ما تتلمي يا بت عايزين حتت عيل العيال تلعب به ايه الهم ده علي المسا حقه جبل يقتلك 😂) تبقي غرام تفكر بهذه الأشياء الي مدة طويلة بشدة وهي لا تعلم ماذا تفعل بكل الذي يحدث معها وهل تقبل بزواجها من جبل ام ماذا تفعل فهل غرام سوف تفهم ماذا تعني مشاعرها وتشعر بأنها تحب القاضي بالفعل بهذه السرعه ام سوف تخسر وبعد ذلك تفهم حبها الي هذا القاضي فماذا سوف يحدث بعد (توقعتك يا وليه)

اااااااااااااااااااه. كانت هذه الصراخه تخرج من هذا المسكين الذي يتعلق من قدمه في سطح هذه الغرفة الذي توجد في مكان لا يوجد به شئ سواها بعد ان لكمة جبل اللكمه الذي لا يعلم عددها بقوه كبيرة وهو يرتدي شئ حديدي بيده يجعل اللكمه تقتل ليست توجع فقط ويمسكه جبل من شعره بقوه ويلكمه بقوه وعنف شديد ليصرخ هذا الشاب بصوت عالي بشدة ويقربه جبل منه وهو يشد شعره بقوه ويقول بصوت قوي.مين سمحك تقرب منها يا ابن ال$$$$$$ انت مش عارف دي مين يا $$$$ ولا ايييييييييه

نهي حديثه ويلكمه بجميع قوته ليصرخ فوزي ويقول.والله عثمان باشا اللي امرني اعمل كده انا مليش دعوه يا جبل ارحمني ونزلني والنبي ووالله ما هقرب منكم ولا اعملكم حاجه

يلكمه جبل بقوه كبيرة ويقول.ده في احلامك يا $$$$$ انت مش هتخرج من هنا غير علي قبرك يا ابن ال$$$$$$ علشان تقرب منها كويس يا زباله

نهي حديثه ويلكم هذا المسكين الذي وقع في يد القاضي بطريقه لا اتمنها لشخص في هذا العالم ويصرخ فوزي بصوت عالي وهو ووجهه لم يعد يتحملون شئ ويقول.ارحمني يا جبل ارحمني وكفايه ابوس ايدك ارحمني

يتركه جبل ويصفعه بقوه كبيرة ويذهب يأخذ زجاجه كبيرة توجد به (بنزين) وينظر الي فوزي بشر شديد لا يظهر عليه سوا القليل ويفتح هذه الزجاجه ويذهب ويقول وهو يسكب منه حول هذا المسكين.ودلوقتي تاخد عقابك علي اللي عملته يا $$$$

يتفزع فوزي بشدة ويقول بصراخ عالي.لااااااااا يا جبببببببببببببل لااااا ابوس ايدك اوعا تعمل كده اوعا يا جببببببببل ابوس ايدك

يبتسم جبل بشر ويذهب ويجلس علي الكرسي ويخرج علبة السجائر ويخرج سيجارة منها ويضعها في فمه ويقول.كان علي عيني يا فوزي بس انا معنديش طاقه اطلعها عليك من اللي عملته انت واللي مشغلك مش عايز غير اروح انام علشان تعبااان اوي يا راجل كان يوم طويل واسود

ينظر فوزي الي جبل وهو يمسك القدحه ويقول بفزع شديد.اوعا يا جبل وحيات اغلي حاجه عندك اوعا تعملها

يشعل جبل القدحه ويشعل السيجاره ويقول.قولتلك معنديش طاقه ليك كفايه عليك كده

نهي حديثه ويرمي هذا القدحه الذي تشعل بنار علي (البنزين) الذي يلف حول فوزي وفي اقل من ثانيه واحده تشعل النيران في هذه المادة ويصرخ فوزي بصوت عالي بشدة وهو يترجاء جبل ان يتركه ويطفي هذه النار ينظر جبل الي النار الذي تشعر وينظر الي فوزي ويأخذ نفس كبير من السيجاره وينفخ الدخان ويقول في داخله.ولسه دي البدايه يا شوية $$$$$ ومبقاش جبل القاضي لو مربتكمش واحد واحد

وينظر الي فوزي الذي يصرخ باعلي صوته ويستكمل جبل في داخله وهو يقول.ودي هتكون نهاية ايي دكر يفكر يقرب منها غرام بتاعتي انا ومش مسموح لدكر في الدنيا كلها يقرب منها غيري وطول ما انا عايش علي وش الدنيا دي مش هسمح ان حد ياخدها مني دي بتاعتي انا وبس دي غرامي انا (غرام القاضي)

كانت صفاء تجلس علي الأريكة وقلبها يأكلها علي ضناها وفلذت كبدها فالساعه الان تخطط السابعه صباحاً ولم يأتي جبل الي الآن وهي تقلق بشدة وياكلها قلبها بعنف عليه تخرج حبيبه من الغرفه وتفرد ظهرها وترفع يدها في الاعلي وتنظر الي صفاء وتقول.صباح الخير يا صفصف

لا ترد عليها صفاء ام تتحدث من خوفها الشديد فقط اومالت لها برأسها لتستغرب حبيبه وتقول.مالك يا وليه في ايه مبترديش عليا ليه وفين بدر

صفاء بخوف شديد.بدر طلع يشوف واحد صاحبه وجبل مرجعش لحد دلوقتي يا حبيبه وهو المفروض كان جاه مع موسي بعد ما رجعوا غرام راح فين ده كله

تذهب حبيبه اليها وتقول.اهدي بس يا صفصف وجبل هيجي دلوقتي هو اكي

قطع حديثه الباب الذي فتح ويرون هذا القاضي يدخل الي الشقة لتنهض صفاء بسرعه وتقول.انت كنت فين يا جبل ده كله

ينظر اليها جبل ويضرب هذه الطاوله الذي بجانب الباب بقدمه بقوه كبيرة ليتفزعون صفاء وحبيبه بشدة ويذهب جبل ويقف امام صفاء ويقول بصوت افزعها بشدة.انت من امتي وبتدخلي رجاله غريبه البيت يا صفاء ايه مبقاش ليكم راجل يتقاله مين اللي داخل وطالع من بيته عايزه تمشي في انهي ساكه ياممما

تتصدم صفاء من حديثه وتقول بغضب.انت بتقول ايه يا جبل محدش غريب دخل البيت ول

قطع حديثها جبل الذي قال بصوت وصل لجميع الحاره.اومل الحشيش ده جاه من عند ابوكي يا صفاء ولا ايه ازاي عثمان قدر يدخل الحشيش ده بيتي وانا معرفش ايه رفعتي قررن ابنك في بيته يا صفاء هانم

تتصدم صفاء بشدة وتنظر الي حبيبه الذي لم تصدق ما يقوله جبل ويأتي الشخص الوحيد الذي دخل المنزل في غياب جبل والذي لم تتوقع أن يفعل هذا الشئ فهي كانت تعتقد ان هذه المخدرات الي جبل بالفعل ام انه كان يخفيها لشئ فقط تفيق حبيبه علي صوت جبل الذي قال بغضب اعمي.انطقي يا بت انتي وامك مين اللي دخل البيت ده في غيابي

تبلع حبيبه ريقها بصعوبه شديده وتقول.محدش غريب والله يا جب

قطع حديثها جبل الذي قال بصوت عالي بشدة.محدش ازاي اومل الحشيش جاه ازاي ولا انتي وامك بتحشيشوا مع بعض ومغفليني

صفاء بغضب شديد.كفايه يا جبل كفايه لحد كده وبعدين لا انا ولا اختك بندخل حد غريب البيت

جبل وهو ينظر اليها.يبقي انتي واختي اللي حطيتوا الحشيش وبلغتوا الحكومة زي ما امركم عثمان يا صفاء مش كده

تتصدم صفاء بشدة من حديثه وتقول.انت بتقول ايه يا جبل انا امك ازاي ابيعك لعثمان

يضرب جبل الاريكه بقدمه بقوه كبيرة لتقع الاريكه علي الأرض بقوه وعنف شديد ويدخل موسي علي جملة جبل وهو يقول بصوت افزع الجميع بشدة.اوممممممممممل الحشيش جاه منين ياااااااا صفاااااااااااء انطقي والا وعهد الله اولع في البيت باللي في اتكلللللللللللمي يا مرا

حبيبه بصوت عالي.عااااااااصم يا جبل عاصم هو اللي جاه البيت علشان يشوف امك وانا دخلته

كان جبل ان يصفعها بقوه لاكن يمسك حاله بآخر لحظه ويمسكها بقوه كبيرة من ذراعها ويقول بغضب اعمي عينه علي كل شئ.وانتي ازاي تدخلي ال$$$$ ده ومفيش راجل في البيت يا بت ال$$$$$$

حبيبه بدموع شديده.محطتش في دماغي حاجه وقولت ان ده في الأول والاخر عاصم يا جبل ومفكرتش أنه ممكن يعمل حاجه

كان جبل ان يصرخ بها لاكن يقول موسي بغضب شديد وهو يسحب حبيبه منه.كفااااايه يا جبببببل في ايه خلااص ده موضوع وخلص كده

يلكمه جبل بقوه كبيرة ويقول بصوت عالي.لا مخلصش يا موسي وانت حسابك تقيل معايا اوووي علي اللي عملته امبارح

نهي حديثه ويذهب الي الخارج ويضم موسي حبيبه الي أحضانه بقوه كبيرة وتدخل لين ومعها صابر الذي قال.في ايه مال جبل

تبكي حبيبه بقوه كبيرة بين احضان موسي وهي لا تعرف ماذا فعلت بحالها فهي لم تفكر ان عاصم يخون ام يفعل هذا الشئ ولم تفكر بأنه من الممكن يفعل شئ كهذا وكانت صفاء ان تتحدث لاكن يسمعون صوت عالي يأتي من الأسفل

يخرج جبل من المنزل ويذهب الي منزل عبدالعزيز والد عاصم ويدق علي الباب بقوه كبيرة وتفتح الي والدة عاصم وتقول من ان رأته.مالك يا جبل وبتزعق ليه يا ابني

يذهب جبل الي الداخل ويقول وهو يذهب الي غرفة عاصم.في ان ابنك عايز يتربي يا سماح وانا هربي دلوقتي

نهي حديثه ويدخل غرفة عاصم يره نائم ليمسك قارورة ماء توجد بجانب السرير ويسكبها علي عاصم الذي اتفزع بشدة ونهض بسرعه وفزع شديد وينظر الي جبل وكان ان يتحدث لاكن يلكمة جبل بقوه كبيرة ويسحبه من التشيرت الذي يرتدي ويسحبه معه الي الخارج ويقول عاصم بغضب شديد من فعلته.انت بتعمل ايه يا جبل

يخرج جبل من المنزل باكمله ويصفق عاصم بقوه كبيرة ويعطي كف يسمع صوته جميع أهل الحارة الذي يقفون وهم يشاهدون الذي يحدث وكان عاصم ان يصرخ بجبل لاكن يصفعه جبل بجميع قوته علي الوجه الآخر ويلكمه بقوه كبيرة ويسحبه من التشيرت ويقول بصوت افزع قلوب الجميع.بقي تدخل بيتي في غيابي وتحط حشيش في يا $$$$$$ بتطعني في ضهري يا ابن ال$$$$$$

نهي حديثه ويلكمة بقوه كبيرة ليقع عاصم علي الأرض بقوه وتنزل صفاء ومعها موسي وصابر لكي ينتقذون عاصم من يد هذا القاضي الذي هبط عليه وهو يلكمة بقوه وعنف شديد وهو لا يفكر بشئ سوا هذه النظرة الذي لم يستطيع ان ينساها ام يمحيها من ذاكرته ويحاولون موسي وصابر ان يسحبون جبل من علي عاصم لاكن لا يعرفون ليقول موسي بغضب شديد.كفايه يا جبل سيبه

يسحب جبل ذراعه منه بعنف شديد ويقول بصوت عالي.لو مبعتدش يا موسي وعهد الله لا احطك مكانه

يشعر موسي بأنه يفعلها بالفعل لينظر الي الاعلي ويمسح علي وجهه ويره شقيقته توجد في البلكون وهي لا تعلم ماذا يحدث لاكن تشفق علي عاصم والذي يفعله جبل به ويضرب جبل جبهته في انف عاصم الذي نزفت بغزاره ويقول بغضب اعمي.بقي بتبعني للغريب يا ابن ال$$$$$

نهي حديثه ويلكمة بقوه كبيرة ويقع عاصم علي الأرض بقوه ويقول برغم الالم الذي به.قولتلك لو اقدر اتحالف مع عزازيل علشان ياخد روحك هعملها يا جبل

تستغرب غرام بشدة كره هذا الشاب الي جبل والذي الوحيد الذي يكره فهي لا تره احد الي الآن في هذا المكان يكره جبل سوا هذا الشاب ويأتي اليها فضول أن تعلم لماذا كل هذا الغل والكره الشديد (مش لوحدها اللي هتموت وتعرف السبب بنات مصر والوطن العربي عايزين يعرفوا ايه اللي حصل مش كده يا وليه منك ليها ولا ايه 😂 ) وتذهب صفاء الي جبل بعد ان اتقنعت ان جبل سوف يقتل عاصم بين يده بهذه الطريقة وتحاول تمسكه وتقول بصوت عالي.جببببل كفايه علشان خاطري يا ابني كفايه خلاص

ينظر اليها جبل وينظر الي عاصم الذي يوجد به دماء بوجهه وجميع جسده ينزف ليبصق عليه ويقول.هتفضل طول عمرك وسخ يا رب ينفعك عثمان

يضحك عاصم بالم ووجع شديد ويقول.ايي حد هيقتلك هينفعني يا جبل وحتي لو عثمان

تنظر اليه صفاء وتقول.ليه يا عاصم ليه تعمل كده وانت عارف ان جبل ملهوش في السكه دي ليه تظلمه كده

يضحك عاصم بسخرية شديده وينظر اليه جبل وينظر الي موسي الذي شعر بأن عاصم الآن لا يفرق معه شئ فهو شيطانه يعمي علي كل شئ ليذهب اليه ويساعده يقف وينظر اليه عاصم وينظر الي صفاء ويقول بضحك عالي.جبل ملهوش في ايي يا ام جبل علشان مسمعتش ملهوش في السكه دي

ويضحك عاصم بقوه وسخريه شديده وينظر الي جبل ويقول بصوت عالي بشدة.ابنك ماشي في كل حاجه شمال وحرام يا صفاء ابنك مفيش طريق واحد ممشيش في وبيشتغل في كل حاجه اذا كان حشيش ومخدرات ولا سلاح ابنك مفيش طريق شمال سابه

تتصدم صفاء بشدة من هذا الحديث وتنزل عليها صاقعة قويه وهي تسمع هذا الحديث وتنظر الي عاصم بعد تصديق وتنظر الي جبل الذي نظر الي عاصم ببرود شديد وتقول صفاء بعدم تصديق وهي تنظر الي عاصم.انت واحد كداب يا عاصم جبل عمره ما يعمل اللي انت بتقول ايه هو طول عمره شغال بالحلال

يضحك عاصم بقوه ويقول.شغال بالحلال اه

وتتغير نبرته ويقول بصوت عالي.ابنك مشتغلش في حياته شهر واحد في الحلال يا صفاء انا وابنك كنا شاغلين مع بعض في المخدرات والسلاح وكنا نسلم مخدرات في كل مكان ونستلم احنا المقابل تقدري تقوليلي الفلوس اللي مع ابنك دي كلها جات ازاي مره واحده كده من المخدرات والسلاح يا صفاء ابنك جبل ربه ولادك وفتح بيتك من الحرام وعيشتكم عليه طول عمركم

وينظر الي جبل ويقول.تقدر تنكر حاجه زي دي يا قاضي

ينظر اليه جبل ويبتسم بجمود شديد ولا يتحدث لتعرف صفاء علي الفور ان حديث عاصم باكمله صحيح وتتذكر منذو ان كان يأتي جبل وهو صغير من العمل ويعطي اليها نقود لكي تأتي بطعام اليهم وتتذكر جميع ما مرت به ونقود جبل الذي كانت تظن بأنه يأتي بهم من عمله ليست بهذه الطريقة تذهب صفاء وتقف امام جبل الذي نظر اليها ببرود شديد وترفع صفاء يدها وتصفع هذا القاضي لاول مره في حياته بجميع قوتها يشهقون الجميع بصدمه شديده الي فعلتها في نصف الحاره بهذه الطريقة وينظر جبل أمامه و

____________________________

الثاني والعشرين من هنا





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى