رواية غرام القاضي الفصل الثالث والعشرين 23 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf

رواية غرام القاضي الفصل الثالث والعشرين 23 بقلم بيري الصياد
البارت الثالث والعشرين
من غرام القاضى
………………………………….
……………………….
_______________________________
تتفزع بشدة هذه الفتاة وتلف بسرعه كبيره وتنظر الي صاحب الصوت تره جبل لتقول بخضه شديده.جبل خضتني
يبتسم جبل ويقول.سلامتك من الخضه يا حبيبتي عدونيك وانتي لا
تبلع غرام ريقها بصعوبه وهي تره ابتسامته ويقول جبل وهو يقترب منها.ايه يا هانم كنتي رايحه فين كده من غير ما حد يشوفك
تنظر اليه غرام وتقول بتوتر.لا ده انا كنت رايحه اشم هوا بس
يبتسم جبل ببرود ويقول وهو ينظر الي الحقيبه الذي بيدها.تشمي هوا في وقت زي ده وبشنطة هدومك كمان مش كده يا فله
لا تعرف غرام ماذا تقول اليها ليسحبها جبل بقوه كبيرة ويذهب بها الي الاعلي وتسير معه غرام وهي لا تستطيع ان تتحدث فهي تخاف منه ومن الذي يفعله بشدة ويدخل جبل بها الي شقته ويغلق الباب وينظر اليها ويقول.ها يا ست غرام كنتي رايحه فين بلبس الرقصات ده ايه واركي نمرة وكنتي عايزه تروحي تادي مهمتك
تنظر اليه غرام بغضب وتقول.انت بتقول ايه يا جبل
يمسك جبل ملابسها العلويه ويشقهم عليها بقوه كبيرة ويقول.كده تقدري تعملي شغلك كويس يلا هتنفذي نمرتك هنا
تشهق غرام بقوه وتمسك ملابسها عليها وتقول.جبل انت بتعمل ايه
يسحبها جبل بقوه كبيرة ويضع يده على خصرها ويقربها منه بشدة ويقول وهو يجز علي اسنانه بقوه كبيره.كنتي عايزه تهربي يا بت صابر
تنظر اليه غرام وتحاول ان تخفي خوفها منه وتقول.لا انا مكنتش ههرب ان
قطع حديثها جبل الذي قال بغضب شديد.اوععععععي والكداااااب الااااا ده مش هقبل به ياااا غرااااااااام فاهمممه
تتفزع غرام من صوته وتنظر اليه ويمسكها جبل مع ذراعها بقوه كبيرة ويقول بغضب.كنتي عايزه تروحي لعثمان يا بت ايه حنيتي لايام ال$$$$$ اللي كنتي عنده
تشهق غرام بقوه وتقول.انت بتقول ايه انا مكنتش هروح لجدو انا كنت همشي وهقعد اليومين دول لحد معاد الفرح وهرجع تاني
ينظر اليها جبل ويره بها الصدق ليقول.وكنتي عايزه تهربي ليه
تحاول غرام ان تبتعد عنه وتقول بغضب.علشان مش عايزه اتجوزك يا جبل وهعمل كل حاجه علشان تلغي الموضوع ده وتشيله من دماغك
ينظر اليها جبل ويقول.وانتي تطولي يا بت ده انتي المفروض تحمدي ربك وتبوسي ايدك وش وضهر علشان انا وفقت اتجوزك
تنظر اليه غرام بغضب شديد ليقترب جبل منها ويمسك راسها ويثبتها جيد ويمسك شفتيها بقوه كبيرة بين أسنانه ويقطم عليهم بوحشيه شديده لكي يعقبها علي فعلتها اليوم تصرخ غرام بصوت مكتوم ووجع شديد ويمسك جبل شفتيها بين شفتيه ويمصهم بقوه ويبتعد عنها ويتركها ويذهب يجلس علي الأريكة ويضع يده على خشبة الاريكه ويعود بظهره الي الخلف ويقول.تبقي حمارة لو فكرتي ان فرحي عليكي ممكن حاجه تلغي يا بت صابر علشان مفيش حاجه في الدنيا كلها هتقف في وش الفرح ده غير حاجه واحده بس
تنظر اليه غرام بغضب شديد وتقول.وايه هي
يبتسم جبل ويقول.الموت يا فله لو انا موت اوعدك اني هعفيكي من الجوازه دي ولو انتي موتي كمان اكيد مش هتجوزك وانتي ميته يعني
غرام بغضب.يبقي اموت انا يا جبل
ينظر اليها جبل ويقول.انتي يا بت جايبه الغباء ده منين ده حتي ابوكي وامك مش اغبيه كده
تنفخ غرام بقوه كبيرة ويستكمل جبل وهو يقول بخبث مخفي.ثم ان انتي لو موتي فرحي مش هيتلغي يا فله وانا هتجوز ساره مكانك واهو احسن من مفيش خلاص
تنظر اليه غرام بغضب شديد وتقول بصوت عالي.ما تروح تتجوزها ولا تولع فيها انا مالي سيبني في حالي بقي
يبتسم جبل ويقول باستفزاز.وانا قولت اني هتجوزها لو انتي موتي لو انتي عايشه هتجوزك انتي
تنفخ غرام بغضب شديد وينهض جبل ويقف أمامها ويقول.علشان تعرفي انك واحده غبيه ما بلا اللي بتعملي ده تخرسي وكده كده هتجوزك يبقي ليه تعمليها بالغصب وهيكون اسمك انتي اللي وفقتي بمزاجك احسن من الغصب
تنظر اليه غرام وتنظر أمامها وتتذكر اوس وعثمان الذي لا يتركونها بحالها بتأكد وهي لا تريد ان تذهب اليهم وتريد ان تستكمل حياتها مع والديها وشقيقها تنظر الي جبل الذي يبتسم ببرود وتتذكر حديث موسي اليها لتخجل وتنظر أمامها ويرفع جبل حاجبه وهو لا يعرف بماذا تفكر هذه الفتاة الآن وتنظر غرام الي جبل وتأتي اليها فكرة لتقول.ماشي انا موفقه بس بشرط
جبل ببرود.ولما ازعلك دلوقتي
تنفخ غرام بقوه وتقول.وتزعلني ليه انا قولتلك موفقه نتجوز بعد بكره بس عندي شروط
يذهب جبل ويجلس علي الكرسي ويقول.ارغي يا بت وخلي ليلتك تعدي معايا
تبلع غرام ريقها وتقول.هتجوزك بس انت مش هتقرب مني وهننام انا وانت كل واحد في اوضة لوح
قطع حديثها جبل الذي قال بصوت عالي.احااااااااااا ليه يا بت انتي مفكرة نفسك متجوزه اختك ولا ايه ما تظبطي نفسك معايا احسنلك
غرام بغيظ شديد.هو ده شرطي يا جبل انا مش عايزك تقرب مني خلاص
ينهض جبل ويذهب اليها ويسحبها اليه بقوه كبيرة ويهبط علي شفتيها وياكلهم بقوه كبيرة بين أسنانه وتغلق غرام عينيها بقوه وهي تضع يدها على صدره ويدها الاخر تمسك بها ملابسها عليها ليحملها جبل ويجعلها تلف قدمها حول خصره ويذهب بها الي الغرفة وينزلها علي السرير وهو فوقها ويمسك يدها ويرفعهم الي الاعلي ويمص شفتيها بقوه كبيرة ويهبط علي رقبتها ويقبلها ببطئ شديد لتخربش غرام يده بقوه وهي لم تشعر بحالها ويبتسم جبل ويهبط علي مقدمة صدرها ويقبلها بقوة كبيرة ويمسك ملابسها وينزعهم عنها ويسحبها الي الاعلي وهو مازال يقبلها بنفس الطريقة الذي تجعل هذه الفتاة تغيب عن هذه الدنيا وينزع ملابسها الداخليه كامله وتبقي أمامه عاريه تماماً في الاعلي وينظر الي جسدها ويعصره بوقحه شديده بين يده وينظر إليها ويهبط يقبلها بوقحه شديده ويقول بنفس الوقحه وحراره شديد تأكل جسده من هذه الفتاه الذي لا يريد سوا ان يمتلكها آلان.صغير اوي يا بت صابر
تنظر اليه غرام وتفيق بسرعه كبيره من حالتها وتحاول أن تنهض لاكن يعصر جسدها بقوه كبيرة لتتاوه بوجع شديد ويقول جبل وهو ينظر اليها.قولتلك ملكي يا فله
تخجل غرام بشدة وتقول.طب بس بقي وابعد يا جبل عيب كده
يقترب جبل منها اكتر ويقول بهمس اليها.اقدر دلوقتي اكتم بوقك ده وادخل عليكي من غير ما اسمع صوتك حتي تحبي تجربي دلوقتي يا بت الحج
تنفي غرام براسها بسرعه وتقول.لا علشان خاطري انا مش عايزه ده يا جبل اوعا تعملوا علشاني
ينظر اليها جبل وينهض من عليها ويقول.تمام يا غرام سهله اوي يا بت صابر هتجوزك بكره والفرح هيتم زي ما هو وبعدين نبقي نشوف موضوع ال$$$$$ اللي انتي عايزاه
تنهض غرام بسرعه وتمسك ملابسها عليها وتقول.يعني انت مش هتقرب مني بعد الجواز مش كده
يبتسم جبل بسخريه ويقول.اتجوزك الاول وبعدها نبقي نشوف يا فله قومي هاتي هدومك اللي في الشنطه بره علشان تلبسي وتطلعي لابوكي مش عايزه حد يعرف بعملتلك ال$$$$$ دي
تنظر اليه غرام بغضب من الألفاظ الذي يقولها امامها بهذه الوقحه وتنهض بسرعه وتركض الي الخارج ينظر خلفها جبل ويقول في داخله.علي اخر الزمن القاضي هيكون $$$$ علي ايد بت صابر حلوه دي ده لو حد عرف بيها هتكون فضايح للركب
نهي حديثه ويبتسم بسخريه ويذهب الي الخارج يرها ارتدي بلوزة اخره غير الذي نزعها هذا القاضي وتنظر اليه ويخرج جبل مفتاح شقة صابر الذي معه ويعطي اليها ويقول.اطلعي من غير ما حد يسمع صوتك فاهمه
تحمل غرام حقيبتها وتأخذ منه المفتاح وكانت ان تذهب لاكن يمسك جبل الحقيبه ويرميها خلفه ويقول.سيبي دي هنا علشان لو احتاجتي هدوم في اليومين دول
نهي حديثه بغمزه وقحه فهمتها غرام لتركض الي الخارج وكانت ان تصعد لاكن تسمع صوت صفرة لتتفزع بشدة وتنظر الي الذي فعلها تره بدر ويخرج جبل وينظر الي بدر وينظر إليها ويشير اليها تصعد لتركض غرام بالفعل الي الاعلي ويقول بدر بخبث ووقحه.ايه يا قاضي مقدرتش تصبر اليوم ده ولا ايه طب حتي اعمل حساب لصابر اللي لو عرف بعملتلك مع بنته هيقتلك
يلكمه جبل بقوه كبيرة ويقول.اتلم يا $$$$ احسنلك وهي كانت نازله تاخد حاجه مش اكتر بلاش تفكيرك الوسخ يروح لبعيد
نهي حديثه ويذهب الي الداخل ويذهب خلفه بدر وهو يضع يده مكان اللكمه ويقول بغيظ شديد.انت مبتقدرش تتكلم بابوقك يا جبل ضرورة الضرب ده يا عم حرام عليك وشي باظت ملامحه بسببك
ينظر اليه جبل ويشعل هذه السيجاره الذي بيده وياخذ منها نفس كبير ويقول.انت لو تلم نفسك اكيد مش هضربك يا $$$$
ينفخ بدر بقوه كبيرة ويغلق الباب ويقول.وهو انا عملت ايه دلوقتي كل ده علشان شوفتك في وضع مخل مع بت ص
قطع حديثه جبل الذي نظر اليه نظرة جعلته يقول بخوف.ولا شوفت حاجه انا اعمي أصلا ومش بشوف
ينفخ جبل الدخان في الاعلي ويقول.جاي ليه يالا في وقت زي ده
يذهب بدر ويتسطح علي الأريكة ويقول.الصراحه مجليش نوم قولت اجي ارخم قصدي اقعد معاك شويه
ينظر اليه جبل ويقول.جاي تقعد يا بدوره برضو
ينهض بدر بغيظ شديد ويقول.الصراحه لا بس انا وجماعه صحابي متفقين علي سافريه وهنطلعها بعد فرحك وجيت علشان اقولك علشان اكون عملت اللي عليا
يرفع جبل حاجبه ويقول.جماعه صحابك مين يالا هو انت حد يعرفك غير امك ومتبريه منك كمان
ينهض بدر ويقول.لا ياخويا يعرفوني وكتير كمان قول التمام انت بس وسيبني اشوف الدنيا بعيد عن هنا يا عم جبل
جبل وهو يذهب الي الغرفة.غور يالا مش ناقص هم بعد الفرح نبقي نشوف الموضوع ده
ينفخ بدر بقوه كبيرة ويقول في داخله.منك لله يا جبل يا ابن ام جبل اللهي تجيب قرد برأس حمار وايد كلب ورجل ضفضعه اللهي يا جبل غرام تسود عيشتك وتربيك وتخليك تعد نجوم الليل اللهي يا جبل يا ابن صفاء يجيلك عيل رخم يخليك تعد صوبعك ندم علي اللي بتعمله معايا اللهي يا ج لا خلاص كفايه كده هو اخويا برضو وانا هاخد حقي دين اخره ان شاء الله
في صباح يوم جديد تفتح هذه الفتاة عينيها علي يد تضع علي وجهها لتنظر الي صاحبة اليد ترها لين لتبتسم وتنهض وتذهب الي احضانها لتضمها لين بقوه وحنان شديد الي احضانها وتقول.مش قادره اصدق انك هتبقي بكره عروسه يا غرام حاسه اني بحلم
تغلق غرام عينيها وتقول.هو قرار جوازي من جبل صح يا ماما
تبتسم لين وتقول.عمرك ما هتلاقي راجل يحافظ عليكي زي جبل يا غرام ودي حاجه احنا كلنا متأكدين ووثقين منها
تنظر اليها غرام وتقول.وعلشان كده بابا جوازني لجبل من غير ما يفكر حتي ولا يجي يسألني اذا انا عايزه او لا
كانت لين ان تتحدث لاكن يسمعون الذي يقول.محدش في الدنيا كلها يقدر يقرب منك وانتي مع جبل يا غرام وانا خوفت عليكي من جدك بعد اللي حكلهولي جبل عن موضوع جوازك من اوس وعلشان انا واثق ان طول ما انتي علي ذمة جبل محدش هيلمس شعره واحده منك قراري لجوازك من جبل كان احسن قرار اخده يا بنتي وبكره تقولي بابا قال
تنظر غرام الي والدها الذي قال هذا الحديث وتنزل دموعها وتقول بعتاب شديد.بس انت خدعتني يا بابا وخلتني اتجوز واحد انا مش عايزه
يذهب صابر ويجلس بجانبها علي الناحيه الاخره ويضمها الي أحضانه ويقبل رأسها ويقول.محدش بيحب حد من يوم وليله يا غرام الحب ده حاجه بتتولد في قلوبنا وبتكبر كل لما العشره الكويسه تكبر وانا حسيت انك مايله لجبل ومش ضروري اشوف انك حبتني علشان اجوزك لي كفايه اني شوفت حب جبل ليكي وحب جبل القاضي يخليني اديكي لي وانا مطمن وواثق ان بنتي في ايد امينه
تغلق غرام عينيها بقوه كبيرة وهي لا تعلم لماذا كل هذه الثقه الذي توجد بداخل والديها الي هذا القاضي ويقبل صابر رأسها ويقول.ثقي في جبل يا غرام ومتعمليش حاجه تخليكي تندمي في يوم من الايام فكري كويس اوي في كل حاجه هتعميلها ماشي يا بنتي
تميل غرام براسها بخفه ويدخل موسي عليهم وينظر اليهم ويقول.ايه هنقضيها احضان وبوس انهارده ولا ايه دي البت هتتجوز معاكم في نفس البيت حتي
تنظر اليه لين وتبتسم بحزن فهو لا يتحدث معها سوا ان سألت عن شئ يرد عليها فقط تبتعد غرام وتنظر اليه وتقول بغيظ.وانت متديق ليه دلوقتي
يبتسم موسي ويذهب ويقبل رأسها ويقول.هو في حد يتديق من القمر ده برضو
تبتسم غرام وتقول بغرور متصنع.ايوه كده بحسب
يضربها موسي علي رأسها بخفه ويقول.اتصدقي يا بت انك حيوانه فعلا وانا غلطان اني معبر واحده زيك انا همشي احسن
نهي حديثه ويذهب الي الخارج لتقول غرام بصوت عالي.خد يا موسي هنتفهم تعال
موسي من الخارج.خلاص ياختي مفيش تفاهم بعد كلامك انا همشي احسن
نهي حديثه ويذهب موسي الي خارج الشقة وينزل الي الاعلي يره جبل يخرج من شقته وينظر اليه جبل ويضع يده على كتفه ويقول وهو ينزل معه الي الأسفل.ايه يالا كنت صايع فين باليل
ينظر اليه موسي ويقول.ولا حاجه ياخويا كان مشوار علي السريع كده
ينظر اليه جبل ويذيد الشك بداخله علي موسي وكان ان يتحدث لاكن يسمع الذي تبكي وهي تقول.اااه يا صفاء ياختي علي اللي بيحصل انا والله ما اعرف ليه بيحصل كده مع بنتي باذت البت محسوده ياختي ولا حد عملها سحر انا عارفه دي مش بنتي حد اكيد عملها سحر علشان متكونش مبسوطه ياختي
ينظر جبل داخل شقة والدته يرها تضم هذه زوجة خاله الذي تبكي وهي تقول هذا الحديث ليرفع حاجه وهو ينظر الي هذه السيدة البارعه في التمثيل وتقول صفاء باستغرب.في ايه يا بسمه ايه اللي حصل ومالك قاعده تعيطي كده ليه
تبتعد بسمه عنها وتقول.انا جايه استسمحك واقولك ناجل الفرح شويه كمان يا صفاء
تنظر اليها صفاء فهي كانت ان تذهب اليها لتقول اليهم علي قرار جبل لاكن تصدمها من هذا الحديث وتقول.ليه ايه اللي حصل يا بسمه
تبكي بسمه بتمثيل محترف وتقول.البت معرفش اللي حصلها يا صفاء وسافرت لاخويا البلد وقالت انها مش هتتجوز جبل
وتمسك يد صفاء المصدومه بشدة من حديثها وتقول.بس اطمني ياختي هروح انا وابوها نجيبها وهنعمل الفرح غصب عنها بس ناجل شويه ياختي والبت مش هتكون غير لجبل بس اصبروا شويه والنبي
يبتسم جبل ببرود وهو ينظر اليها ويقول بصوت عالي.موسي
يتفزعون الجميع بشدة ويقول موسي.امرني يا قاضي
يبتسم جبل ويقول.جهز لفرح اخوك بكره وشوف كل حاجه بنفسك عايزو فرح يسمع مع كل الحته
يبتسم موسي وتطلق حبيبه الزغريط بصوت عالي وفرحه شديده وتتصدم بسمه بشدة وتنهض وتقول.فرح ايه يا جبل سا
قطع حديثها جبل الذي قال.فرحي علي بت الحج صابر يا بسمه بنتك هربت والله اعلم راحت فين وبتعمل ايه وانا مش هاخد واحده معرفش هي فين ومع مين وبلاش اتكلم في حاجه تاني يا بسمه علشان لو اتكلمت هزعلك انتي وجوزك وبنتك اوي
تنظر اليه بسمه وتنظر الي الأرض وتصمت ولا تستطيع أن تتحدث ليبتسم جبل ويذهب الي الأسفل ينظر خلفه موسي وهو يشعر بأنه فعل شيء بهذا الموضوع وبأن هروب ساره جبل يعلم عنه من الأساس وتذهب حبيبه الي الخارج وتقول بحماس شديد وهي تركض الي الاعلي.يلا يا موسي لازم تعمل كل حاجه علشان انهارده حنة جبل وغرام يلا بسرعه علشان نلحق وانا هطلع اشوف البت غرام
ينظر خلفها موسي ويبتسم وينزل الي الأسفل لكي يبدأ تجهيزات هذا الزفاف كما قال جبل اليه وتنظر بسمه خلفه وتنظر خلف حبيبه وتقول بحقد شديد في داخلها.ازاي هيتجوز البت دي بسرعه كده وانا اللي قعدت سنين احاول اقنع صفاء بالجواز جبل من ساره وفي الآخر اقنتعت هي وابنها لا مش هخليكم تتهانوا بالفرح كان ضرورة تهربي وتعملي عملتلك السواده دي يا ساره منك لله يا شيخه كنتي هتكوني مرات الكبير والكل يعملك الاف حساب يا غبيه
نهت حديثها بغضب شديد من ابنتها والذي فعلته فهي كانت تحلم باليوم الذي ستزوج به من جبل فماذا حدث لكي تهرب ساره بهذه الطريقة ولا تستكمل هذا الزفاف الذي طالت عمرها تحلم به
يدخل عثمان هذه الغرفة الذي علم بأن مساعده الخاص به يوجد بها وينظر اليه يره قدم تتعلق في الاعلي لكي لا تتحرك ويده يوجد بها شاش طبي وجهه لا تظهر ملامحه من الحالة الذي بها هذا الشاب ليذهب عثمان اليه ويقول بصدمه وهو ينظر الي حالته.انت مين اللي عمل فيك كده يا فوزي
فوزي بصوت يكاد يخرج من الوجع والتعب الذي به.جبل القاضي يا عثمان باشا هو اللي عمل فيا كل ده وكان هيقتلني كمان
ينظر اليه عثمان بصدمه وهو يتدرك الآن فقط جنون هذا القاضي الذي لا احد يتوقع ماذا يفعل فهو لا احد يتوقع ماذا يفعل ويقول عثمان باستغراب وصدمه.ليه جبل يعمل فيك كده يا فوزي واشمعنا طلبك انت بالاسم
فوزي بوجع شديد في كامل جسده.كل ده علشان عرف ان انا اللي خطفت غرام هانم يا عثمان باشا انا مش هقدر اشتغل معاك تاني طول ما انا واقف قدام جبل انا بقدم استقالتي من شغلك يا باشا
ينظر عثمان اليه بغضب شديد ويقول.انت بتقول ايه كل ده خوف من جبل انت في حمايتي انا وهو ميقدرش يكلمك وانت معايا
ينظر اليه فوزي بنصف عين ويقول.انا كنت في حمايتك وجبل خدتني من وسط بيتك ومقدرتش تتكلم معاه يا عثمان باشا جبل مش سهل ولا عيل جبل كبير اوي يا عثمان باشا اللي يقدر يعمل كل اللي عملوا جبل معانا يقدر يعمل ايي حاجه وانا مش مستعد اموت علي ايده لو كملت معاك
يغضب عثمان منه بشدة ويقول.انت بتبعني يا واطي ده انا اللي لميتك وجابتك من الشارع يا زباله
يبتسم فوزي ويقول.ومستعد اشتغل عندك طول العمر يا عثمان باشا ورقبتي ليك بس جبل لا انا شوفت مع جبل أسوأ ساعه في حياتي كلها ومش مستعد ارجع تاني للساعه دي ارحمني يا عثمان باشا
ينظر اليه عثمان ويذهب الي الخارج دون ان يقول كلمه واحده اخره وينظر أمامه بغضب شديد ويقول في داخله.كده انت اللي جنيت علي نفسك يا جبل انت جبت اخرك معايا وانا لازم اتصرف معاك بسرعه عايز اخلص منك باسرع وقت بس ازاي هعمل ده
نهي حديثه وهو يفكر ماذا يفعل لكي يتخلص من هذا القاضي الذي لا يكره احد كما يكره آلان فهو يتمني ان يقتل هذا القاضي بشدة وسوف يفعل كل شئ لاجل ان يتخلص منه فهل سوف ينجح عثمان في هذا ام ماذا يحدث معهم
كان يجلس علي (القهوه) وهو يشرف من الشيشه وهو ينظر أمامه ويفكر بعدة أشياء يره هذا الشاب أمامه ليرفع نظرة وينظر اليه ويقول.ايه اللي جابك هنا يالا
ينظر اليه الاخر ويقول.جاي اشتغل علي عربية ابويا عندك مانع يا قاضي
ينظر اليه جبل ويبتسم ببرود ويقول.وهيكون عندي مانع ليه هتاخد من جبي روح ياخويا اشتغل يا رب تفلح بس
يغضب عاصم بشده ويضرب علي الطاوله بقوه ويقول.ابعد عنك وهفلح يا جبل
يضحك جبل بخفه ويأخذ نفس كبير من الشيشه ويقول.انا سايبك من اكتر من خمس سنين يا عصومي خدت منهم سنه ونص سجن وباقي السنين مقضيها في الخمرة وال ولا بلاش احنا عندنا ولايا برضو
ينظر اليه عاصم بغضب شديد ويقول.وبسبب مين يا قاضي ما كله بسببك انت انت اللي حطيتني علي الطريق وخونتني عايزني اعمل ايه
يبتسم جبل وينفخ الدخان في الاعلي ويقول.حطيتك علي طريق وانت مفكر اني بحبك وعايز مصلحتك لقيتني خونتك زي ما بتقول يبقي تغير طريقك يا عاصم وتسيبك من كل الهري اللي هرينا مع بعض ثم اني مضربتش حد علي ايده علشان يكون معايا كل حاجه حصلت كنتوا انتوا التلاته موفقين وبصمين بالعشره عليها
عاصم بغضب شديد.بصمين بالعشره علشان كنا واثقين فيك يا جبل ومحدش فينا اتوقع انك تخون انت كنت عمينا علي كل حاجه ودلوقتي راح منك اتنين بسبب افعالك يا جبل ومبقاش معاك غير موسي اللي ان شاء الله مع اول مطب بينك وبين اخته هيبيعك علشانها علشان انا متاكد ان عمرك ما هتكون وافي ليها يا جبل واوعا تصدق ان ممكن في يوم من الايام القاضي يخلص لواحده ست يا جبل انت مكنتش بتخلص لنفسك ما بالك من ست زي غر
قطع حديثها جبل الذي لكمة بقوه كبيرة ويمسك زجاجه الشيشه ويضربها علي رأسه بقوه كبيرة لتتكسر هذه الزجاجه بقوه ويمسك جبل عاصم بقوه كبيرة من لاقة قميصه ويلكمة بقوه كبيرة ويقول بصوت افزع جميع ما يوجدون في (الموقف).اوعا تنطق اسمها علي لسانك الوسخ يا $$$$$ دي خط احمر يا ابن ال$$$$ ولو ذكرت اسمها بينك وبين نفسك حتي هاخد روحك يا عاصم فاههههههههههم
نهي حديثه بصراخ عالي وهو يلكمة بقوه كبيرة ليقع عاصم علي الأرض وهو ينزف دماء من رأسه ويأتي موسي علي هذا المشاهد ويذهب بسرعه كبيره الي عاصم وينظر الي الدماء الذي نزفت منه ليقول بغضب شديد.انت عملت ايه يا جبل
ينظر اليه جبل وينظر الي عاصم وموسي يساعده ينهض ويأتي عبد العزيز والد عاصم ويقول بخوف شديد.تعال يا عاصم لازم تروح المستشفى علشان نشوف الجرح ده تعال بسرعه
ينظر عاصم الي جبل وهو يذهب ويعلم بأن الشئ الوحيد الذي سوف يكسر هذا القاضي هي هذه الفتاة الذي الوحيده الذي تجعل هذا الشاب يفعل كل شئ لأجلها ويفكر عاصم بالذي يريد يفعله لكي يدمر هذا القاضي ويذهب موسي الي جبل ويقول بغضب شديد.في ايه يا جبل مالك ومال عاصم
ينظر اليه جبل ويجلس ويقول بصوت عالي.سوسته هات شيشه بدل اللي غارت دي
ينظر اليه موسي وينفخ بقوه كبيرة وهو يعلم غضب شقيقه جيد ويجلس علي الكرسي بالعكس ويقول.وبعدين معاك يا جبل امتي هتبطل العصبيه دي
ينظر اليه جبل وينظر الي سوسته الذي وضع الشيشه أمامه وهو يخاف منه بشدة لياخذ جبل منه الخرطوم الخاص بشيشه ويأخذ نفس كبير منها ويكتمه بداخله لينفخ موسي بقوه كبيرة وهو لا يعرف ماذا حدث لكي يغضب جبل بهذه الطريقة ويقول.جبل ممكن تهده شويه مفيش حاجه مستاهله لكل ده
جبل وهو يجز علي اسنانه بقوه كبيرة.اكتم دلوقتي يا موسي احسن ما تنزل التانيه علي دماغك انت
موسي بغضب متصنع.ليه ياخويا انا مالي ما انا في حالي ومجتش ناحيتك اهو
ينظر اليه جبل ويقول بغضب شديد.لا جيت يا موسي لما تساعد عدو اخوك يبقي بقيت عدو زيه وخاين كمان يا ابن الحج صابر
الرابع والعشرين من هنا



