Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم اميرة عمرو

18 = البارت الثامن عشر18 /
في الخارج عند سوزان نجدها واقفة تتأمل في القصر والمكان من الخارج لتجد فجأة كرستين قادمة ومعها ريمكس لتصرخ وتركض الي الداخل لتجد الجميع قادم ناحيتها لتقول بخوف :
ففي برا….ففهد
لتأتي كرستين ومعها ريمكس لتصرخ سوزان وتذهب بسرعة تختبأ خلف الجميع لتذهب آسين ناحيته وتأخذه من كرستين وتذهب ناحية سوزان وتقول للفهد :
سلم علي سوزان ….يلا ريمكس
سوزان بخوف : ابعديه عني …خليه يبعد عني
شجن : ليه دا حتي لطيف وجميل مش كده وهي تنظر الي الباقي ليومأ لها الجميع
آسين بخبث: متخافيش منه مش بيعمل حاجة يلا سلمي علي ريمكس الا يزعل وياكلك اصله متهور شويه يلا ريمكس سلم علي سوزان
لتمد سوزان يدها وتلمس ريمكس وتذهب راكضة الي غرفتها بينما الجميع ينفجر ضاحكا عليها لتغمز آسين لشجن لتضحك شجن بصوت عالي لتقول آسين بهمس لشجن:
اي خدمة ….
شجن بابتسامة: شكرا …يا قلبي
ليهمس يزيد لهم: شكل الايام الجاية هنتسلي اوي
تولان بنفس الهمس: والله واللعب ابتدي …
آسين: اللي يلعب مع بنات الرعد يبقي يستحمل اللي يحصله
ومن ثم تتحدث بصوت عالي : يلا بينا علي التدريب الثلاثي المرح قدامي يلا
شجن تولان يزيد: نعم
آسين : يبقي عايزين التدريب يتضاعف
يزيد بسخرية : وعلي ايه …يلا يا اختي منك ليها ربنا علي الظالم والمفتري
آسين: بتقول حاجة يا يزيد
يزيد بنفخ : مبقولش
ليخرج ومعه الفتيات لتتجه آسين بنظرها الي أيهم ورفاقه وتقول:
تحبوا تتدربوا معانا …
جوليا بسعادة: بجد …احم يعني نقدر نتمرن معاكم
آسين بابتسامة: ايوا بجد
كنان: شكرا ليكي بجد
آسين : العفو
وتخرج الي الثلاثي المرح تجدهم واقفين لتقول بحدة: انت مش بتدربوا ليه
يزيد بتوتر: احنا قولنا نتدرب سوا معاكي
لتقول شجن وهي تنظر خلف آسين علي أيهم ورفاقه:
هما هيتدربوا معانا
كنان بحرج: لو مفيش مانع
شجن: لا تقدروا بس احب احذركوا قبل التدريب انكم هتتنفخوا
جوليا بتوتر: هيا قاسية اوي في التدريب
يزيد: جدااا مقوليكيش …دي بتعشق الرياضة اوي
جيسكا: كلنا بنحب الرياضة ايه الجديد
تولان بسخرية: الجديد انك هتتدربي مع الاسطورة ودا حلم ملايين
مراد وهو يهمس لكنان:قصف جبهة لجيسكا وريها خليها تتعلم الادب دي زهقتنا
أيهم ببرود:احنا هنقف كده كتير مش هنتمرن
آسين ببرود: لا يلا بينا وكل اتنين هيبقوا مع بعض فهيبقي كنان وشجن ،تولان ومراد،يزيدوجوليا،مسيو أيهم مع جيسكا،
ليهمس مراد في أذن كنان: اول مرة تعمل حاجة صح من ساعة ما جينا القصر ده
شجن بتسائل: طب وانت يا آسين هتتدربي مع مين
آسين ببرود: اكيد مع ريمكس
وابتدوا يتمرنوا ويجروا وكان كل اثنان يتسابقان هذه كانت آسين تتفوق عليهم وهي مع ريمكس ليجري أيهم بسرعة عالية حتي يصل الي آسين واصبح يركض بجانبها مما جعل جيسكا تستشيط غضبا وتعود الي القصر وهي غاضبة بينما عند كنان وشجن وهما يركضان ليقول كنان بتعب:
انا تعبت مفيش راحة ،يا جماعة انا خلاص مش قادر
شجن بضحك: راحة وآسين يبقي انت بتحلم
كنان وهو شارد بضحتها :ضحكتك جميلة اوي
لتقول شجن وقد احمرت خدودها من الخجل : شكرا
ليستفيق كنان ويقول كنان بحرج: آسف
شجن : لا ولاويهمك عادي
عند مراد وتولان وهما يركضان لتقول تولان بتعب وعبوس طفولي :
انا تعبت خلاص….مش قادرة
ليضحك مراد عليها لتقول بغضب: انا مش فاهمة ايه اللي يضحك …انا خلاص تعبت ومعتش قادرة
مراد : كنت بضحك علي شكلك كان شبه الاطفال جدا
تولان بصدمة: يعني انا طفلة
ليومأ لها لتقول بغضب: طب استني وهتشوف الطفلة دي هتعمل فيك ايه
مراد بجدية مصطنعة: هتعملي ايه يعني يا …طفلة
تولان: عاااااا بارد
مراد: جدا
تولان: مستفز …
مراد في نفسه: شكلي حبيت طفلة
عند يزيد وجوليا نجد الاثنان يركضان بتعب وغير قادران علي الركض لتقول جوليا بتعب:
يزيد انا معتش قادرة….
يزيد بتعب: وانا وحياتك يا أختي
جوليا باستنكار: اختك
ومن ثم تركض بغضب وهي تتمتم بكلمات غير مفهومة ليلحقها يزيد وهو يقول: جوليا استني….انت يا بنتي ….يوووه
عند الشباب نجدهم واقفون مع بعضهم وهم تعبون من كثرة الركض
ليقول كنان بتعب: انا شكلي هقعد في السرير أسبوع من التعب شكلي هموت
لترد شجن بسرعة: بعد الشرعنك
لتدرك ما قالته لتخجل بينما كنان يميل عليها ويقول: عادي ولا يهمك يا قمر
ليقول الجميع في صوت واحد ماعدا مراد: انا تعبت ..آااه
لتنظر تولان الي مراد وهي مستغربة : وانت متعبتش
مراد بضحك: لا انا واخد علي كده من زمان
يزيد: ازاي
مراد: أصل أيهم كان بيدربني بنفس الطريقة فأنا اتعودت علي كده
يزيد : مهو علشان كده الوحيد اللي لسه بيجري ومتعبش
كنان بضحك: هههه فعلا تحسهم كده عاملين زي الثنائي الحديدي
شجن: فعلا
جوليا : انا مش حاسة انهم بيجروا حساهم بيتنافسوا مش بيجروا
عند أيهم وآسين نجد الاثنان يركضان بسرعة وكأنهم في سباق او هناك ثعالب او ذئاب تجري خلفهم
لتقول آسين ببرود: انت مش بتجري مع جيسكا ليه
أيهم ببرود: عادي….كنت عايز اجري معاك انت مش مع جيسكا
آسين: ليه
أيهم: كده…وبعدين ايه خايفة تخسري وتتعبي والا ايه
آسين بتحدي: مش بنت الرعد اللي تخسر
أيهم بتحدي: ولا فهد الاقتصاد يخسر هو كمان
آسين : نشوف مين فينا اللي هيكسب
أيهم: مفيش في قاموس الشيطان كلمة اسمها خسارة
آسين : هيبقي فيه لما بنت الرعد تدخل معاك في تحدي
ويركض الاثنان بسرعة عالية ليسبق أيهم آسين في البداية لتركض آسين بسرعة وتتخطاه وهي تضحك عليه مما يجعل أيهم يغضب ليؤكض بسرعة أكبر ليركض بجوارها مما يجعل الاثنان يتعادلان بعض نصف ساعة
أيهم بتعب: انا تعبت
آسين هي الاخري: وانا كمان
أيهم بسخرية: فين بنت الرعد اللي مش بتخسر
آسين بسخرية هي الاخري: ما تقول كده لنفسك ما انت كمان تعبت
ليقف الاثنان مع بعضهما ويقولا سويا : كفاية كده انا تعبت
ومن ثم ينظران الي بعض ويضحكا لتسغرب آسين من نفسها فهي في حياتها لم تترك تحدي الا وخرجت منه الفائزة ولكن مع أيهم أحست بشعور جديد شعور لم تجربه من قبل لتقول لنفسها بغضب :اكيد اعجاب مش أكتر وبعدين هنسيب الانتقام ونفكر في الحاجات دي والا ايه
اما أيهم فقد سرح في ضحكتها وكم هي جميلة ليقول : يالله كم انت جميلة وكلما حاولت الابتعاد عنك ترديني اليك بعشق أكثر من قبل
ليستفيق الاثنان لحالهما ويعودا الي القصر مع الباقي
عند سوزان كانت تتحدث في الهاتف بغضب وتقول
سوزان: انا مستحيل افضل قاعدة هنا انت مشفتش حصل ايه من أول يوم
رائف بسخرية: مالك في ايه وبعدين صوتك عالي كده ليه انت ناسية انت بتكلمي مين والا ايه اوعي تنسي نفسك يا سوزان
سوزان: انا مستحيل افضل هنا دي دي مربية فهد في بيتها لأ وايه عايزاني اسلم عليه
رائف بضحك: مالك كده خايفة وبعدين مش انت كنت بتقولي دي بنت الرعد
سوزان: آه كنت بقول دي بنت الرعد بس مش لدرجة انها تربي فهد في بيتها دي أكيد مجنونة
رائف بحدة: سوزان احترمي نفسك ومتنسيش اللي بتتكلمي عليها دي تبقي مين ومتنسيش انا بعتك هناك ليه ومهمتك ايه اياكي تنسي
سوزان بتأفف: حاضر
لتنهي الاتصال مع رائف وتخرج الي الشرفة لتجد الجميع يركض في ثنائيات وآسين مع ريمكس لتجد أيهم يترك جيسكا ويركض مع آسين لتغضب جيسكا وتنظر الي آسين بكره لتعود الي القصر بينما سوزان تبتسم بخبث : لقيتها هي دي اللي هتخليني اخلص منك يا بنت سارة ومن غير ما يكون ليا ايد في اللي حصل ومن ثم تقول بكره : وبكره تشوفي يا بنت سارة سوزان هتعمل فيكي ايه هتموتي واخلص منك زي ما خلصت من امك زمان لتضحك بشر وتدخل الي الداخل
أسفل نجد الجميع جالس علي طاولة الطعام ماعدا سوزان لنجد الجميع يتناول طعامه ويزيد يأكل بسرعة ليقول عامر بسخط:
براحة شوية ايه اللي يشوفك يقول ما أكلتش بقالك قرن
يزيد: ياعم انا راجع من تمرين تقولش بدرب الاهلي علي الدوري وبعدين انا جوعان ماكلش يعني
عامر بسخرية: لا تأكل لس زي البني آدمين..مش زي البلاعة
يزيدر تشكر يا حج علي المعلومة هبقي انفذ المرة الجاية بس سبني المرة دي
بينما جيهان تنظر حولها لتقول باستغراب: اومال سوزان فين ….منزلتش تفطر معانا ليه
شجن بخبث : شكلها تعبانة او في حاجة بتوجعها
جيهان : انا ليه مش مستريحة ليكي انت واختك
شجن ببراءة: احنا ليه دا احنا طيبين والله
يزيد بسخرية: قولي شياطين والله
تولان بخبث: يمكن خايفة من حاجة
ومن ثم تنظر الي آسين وشجن ويزيد تجدهم يكتمون الضحك ومن ثم ينفجروا ضاحكين علي تلك المرأة
لينهي الجميع فطوره لتقول آسين ببرود:
مسيو أيهم انت ومراد عايزاكم في المكتب
أيهم ببرود: تمام
ليذهب هو ومراد خلف آسين بينما الجميع يريد معرفة ماذا هناك وما الذي يخوفوه حتي لا يتحدثوا به امام الجميع
في المكتب عند آسين نجدها جالسة وامامها مراد وأيهم ليقول مراد:
ممكن نعرف انت مجمعانا ليه
أيهم ببرود: في ايه علشان تخلينا نجتمع دلوقتي
آسين ببرود: علشان الصفقة والاجتماع الاسبوع الجاي
أيهم: مش فاهم يعني طلبتينا علشان كده والا عايزة تلغي الاجتماع
آسين ببرود: الاجتماع زي ماهو مفيش تغيير بس كنت حابة ان يكون في الاجتماع ضيف كمان وانتم اللي هتخلوه يحضر وانتم اللي هتقنعوه
مراد بعدم فهم: ضيف..ضيف مين ممكن توضحي كلامك
أيهم : وايه علاقته بينا علشان نقنعه
آسين: علاقتكم انكم بتشتغلوا معاه وهو بيكون
البوص…….
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يا تري سوزان بتفكر في ايه؟ ؟
آسين طلبت تقابل البوص ليه؟؟
هل الحب هيتغلب في النهاية علي آسين





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى