Uncategorized
رواية جبابرة العشق الفصل السادس عشر 16 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf

رواية جبابرة العشق الفصل السادس عشر 16 بقلم اميرة عمرو
16 =البارت السادس عشر 16 /
عيد سعيد
وكل سنة وانتم طيبين 

وأضحي مبارك

آسين















وقفنا البارت اللي فات لما آسين وقفت أيهم الذي كان خارج وبجانبه مراد لتقول ببرود وخبث :
احنا اتفقنا علي دخول شحنة الادوية بس مفقناش علي عمولتي ونسبتي وخصوصا انها…..صفقة ادوية فاسدة
ليتصنم أيهم ومراد بأماكنهم فهم لم يتوقعوا ان تعلم بأمر صفقة الادوية فهم لم يخبروها بأمر تلك الصفقة
ليقول مراد بتلعثم
صفقة أأدوية بتاعة …ايه
آسين ببرود: صففة الادوية الفاسدة اللي كنتوا عايزين تدخلوها عن طريق شركتي
مراد : ببس انت عرفتي من منين
آسين : مش عيب تقول الكلام ده للاسطورة بردك دا انتم قعدتوا معانا في القصر حوالي شهر وجايين تقولوا الكلامده طب خلوا حد تاني هو اللي يقولوا
ليجلس أيهم ويضع ساق فوق أخري : ٢٠ في المية كويس
آسين بنفس البرود : تؤ تؤ ميلزمنيش
مراد: ٢٥في المية حلو اوي
آسين : ٢٥ في المية ايه روح لحد تاني وهو يوافق
أيهم : ٣٠ في المية جميل جدا اظن عرض كويس اوي
آسين بضحكة رنانة: هههههه صدق ضحكتني وانا مكنش ليا نفس اضحك يعني عايزني اضحي بسمعة شركتي وتعب السنين اللي فاتت علشان ٣٠ في المية
أيهم : يبقي ٣٥في المية ومفيش اكتر من كده
آسين: ٤٠في المية هو دا اللي عندي
مراد :بس
لتقاطعه آسين: هي دي نسبتي لو مش عجبكوا وهي تشاور ناحية الباب الباب عندكوا بس مترجعوش تقولوا علي الصفقة تاني
أيهم بعد تفكير فهو لن يضحي بتلك الصفقة المهمة من أجل نسبة تافهة ليقول: موافقين
آسين ببرود: وانا ايه اللي يضمني انكم متهربوش ساعة التسليم
مراد: اولا احنا مبنهربش احنا بنحل مشاكلنا مش بالهروب
آسين: يعني عايزني اصدق كلام مافيا يبقي انت غبي اوي
أيهم: عايزة ايه علشان تقدري تثقي فينا
آسين: انتم هتبقوا في القصر عندي ليوم التسليم بعدها تقدروا تمشوا من القصر طبعا مسيو أيهم دلوقتي مش محتاج رعاية فهتبقوا علشان الشحنة
مراد بسخرية: دا انت مجهزة كل حاجة كأنك عارفة بالصفقة دي من قبل ما احنا ننزل مصر
آسين: دا اللي عندي ويلا علشان ميشكوش في غيابنا
أيهم ببرود: يلا بينا
مراد وهو لا يصدق مايحدث: ايه اللي بيحصل انا مش فاهم حاجة خالص بس احنا هنقعد عندهم في القصر مدة أطول ايوا دي أحسن حاجة هاخدها من الصفقة دي
في الخارج عند السيارات كانوا يقفون ينتظرونهم وهم لا يعلمون لماذا تأخروا فهم خرجوا وعندما وصلوا الي السيارات لم يجدوا كل من آسين وأيهم ومراد ليستغرب الجميع ليقرروا ان ينتظروهم ليفوت أكثر من نصف ساعة ليتأفق الجميع لتقول تولان بغضب:
هما بيعملوا ايه جوا مش احنا كنا خارجين مع بعض
يزيد بسخرية : وهو دا اللي هامك ومش فارق معاكي اننا واقفين في الشمس نص ساعة
شجن وهي تضع يدها علي رأسها: انا الشمس حرقتلي بشرتي بص كده انا اسمريت دلوقتي دا غير الصداع اللي في رأسي
تولان هي الاخري: دلوقتي انا بقيت وحشة شكلي لما ارجع هبدا احط مراهم وكريمات للبشرة كتير واعملها عناية علشان الشمس دي
شجن بتأييد: ايوا أخيرا قولتي حاجة صح ونبقي نخلي معانا كريم واقي للشمس
يزيد : انتم في ايه يعني اللي فارق معاكم بشرتكم ومش فارق معاكم انهم اتأخروا وبعدين ايه نخلي معانا كريم واقي للشمس الصبر يارب
لتقول جوليا محاولة تهدأت الموقف: يا جماعة أكيد بيتكلموا في حاجة مهمة والا مكنش اتأخروا كده
كنان : احنا اللي واقفين برا في الشمس ماكنا استنيناهم في العربية جوا بدل الوقفة في الشمس كده
يزيد: ياه اخيرا حد قال حاجة مفيدة تصدق انت اللي فيهم
كنان بابتسامة: اي خدمة
جيسكا بغضب وغيرة: انا هدخل اشوفهم اتأخروا ليه مش فاهمة ازاي سايبين صاحبتكم في المكتب مع اتنين رجالة وانتم هنا
يزيد بحدة ارعبتها: اخرسي واياكي تكلمي عنها بالوحش تاني فاهمة وبعدين كلنا عارفين آسين ازاي بتاخد بالها من نفسها حتي لو في عشرين واحد مش اتنين واياكي تغلطي فيها تاني مفهوم
لينظر لها بغضب اما هي نظرت اه بخوف فيبدو انهم يثقون ببعض كثيرا
تولان: انا تعبت من الوقفة رجلي وجعتني اوي احنا هنفضل مستنين كده
لتقول شجن : خلاص معتش هنستني خلاص جم هما التلاتة
ليأتي اليهم الثلاثة بغرور وكبرياء وسعادة ليستغرب الجميع ما بهم هؤلاء لتقول آسين ببرود:
ايه هنفضل واقفين كده مش هنرجع القصر والا ايه
يزيد: لا احنا وقفنا مستنينكم لغاية اما رجلينا ورمت
وبعدين ايه اللي أخركم كده
آسين ببرود: هتعرفوا بعدين في القصر
وتركب السيارة ببرود وخلفها الجميع لتتجه الي القصر وهم غارقين بأفكارهم ولكن هناك مفاجأة بانتظارهم لا يعلم أحد بها بل ستكون هي السبب في تغيرات كثيرة
عند رائف زيدان حيث بيت الشر والكره بيت القتل بدون رحمة بيت الخداع بيت الدم حيث تجارة اعضاء وفتيات ليس لهم ذنب وقتل النفس البشرية التي حرم الله قتلها الا بالحق أين الأمن والامان فيما يفعله هؤلاء الوحوش في تلك النفوس التي ذنبها في الحياة انها بشرر يا خالقنا ارحمنا فاذا كنا خلقنا حيوانات كنا رحمنا من شر هؤلاء ولكنك انعمت علينا بالعقل والايمان وخلقتنا نحن لنعمر الارض لا لهدمها ولكن سيستمر شر هذا الرجل كثيرا ام سيكون للقدر رأي آخر ونجد منقذين لهؤلاء النفوس البشرية من جحيم ذلك الرجل
رائف في نفسه وهو ممسك بصورة سارة :
أخيرا يا سارة هحصل عليكي صحيح مش انت بس هاخد نسخة منك بنتك اللي جببتها من اكتر شخص بكره في الدنيا رعد الحديدي دايما بياخد كل حاجة بتمناها كان دايما هو اللي واخد اهتمام الجميع وحبهم حتي انت قدر يخليك تحبيه وانا لاء بس خلاص مفيش رعد الحديدي تاني لاني ….ههههههههههههه قتلته آه قتلته…مستغربة كلامي غريب الكلام دا جزات اللي ياخد حاجة ملك رائف زيدان زعيم المافيا…البوص …ومتخفيش علي آسين هي هتحبني زي ما انا حبيتها ووو….حبيتك
صدقيني هي هتحبني علشان انا هكون حنين معاها صحيح فرق العمر ما بينا كبير بس انا لسه حلو وصغير بعدين مش كبير اوي انا هخليها تنسي رعد الحديدي وسلام بقي علشان اشوف هوصل لآسين ازاي باي يا عمري
ويقبل الصورة ويضعها في مكانها ويخرج الي الخارج ليري سوزان جالسة وملامح الخوف ظاهرة علي وجهها ليقول بثقة:
متخافيش طول ما انتي بتنفذي اللي بقولك عليه مش هيحصلك حاجة
سوزان بخوف: انا خايفة اوي انا لو وقعت تحت ايديها مستحيل تسيبني عايشة
رائف بغضب : اسمعيني كويس مش كل اما اجي اكلمك تقوليلي خايفة هتنفذي اللي بقولك عليه والا تحبي تموتي علي ايدي الاول وساعتها هتتمني تموتي علي ايدها هي مش انا وخليكي شاطرة كده واسمعي الكلام علشان مخليكيش تندمي
سوزان بخوف: حاضر….
رائف بابتسامة: شاطرة تعجبيني انت كده بس..دا ميمنعش اننا نتسلي شوية قبل التنفيذ
ليسحبها من يدهاوو….
عند آسين
يصل الجميع الي القصر لتخرج آسين من السيارة بغرور وتدخل الي القصر وتصعد الي غرفتها بكل برود لتبدل ملابسها الي ملابس بيتية مريحة
لتنزل الي اسفل وتجلس مع الجميع بكل برود للتنظر لها الدادة رحمة بحزن علي حال تلك الفتاة لتقول في نفسها:
آه منكم يابنات الرعد طول عمركم شايلين الهم وكان الحزن والزعل نصيبكم من الحياة والفرح من نصيب غيركم مش عارفة ازاي ربنا قدر ينجيكم من الموت يومها وكان النار دي هي الدمار اللي بتحرق كل حاجة وقدرت تحرق سعادتكم بس دفنت رماد الفرح في قلوبكم وسابت ليكم الدخان و سواد الحزن هتفضلوا لحد امتي مهملين حياتكم الطبيعية كل تفكيركم في الانتقام والشغل بس انت يا آسين اللي بتحاولي تغيري كل ده في ايدك تفرحي الكل عارفة انك بتباني قوية البنت القوية الجبروت اللي مستحيل تبكي اللي قلبها حجر بس من جواكي البنت الضعيفة اللي قلبها أصبح فتات من يوم ما اتقتل باباها بتبعدي اختك عن الانتقام بأي وسيلة علشان تخليها تفرح نفذتي وصية رعد انك تربي اختك بس نسيتي اهم حاجة انك تعيشوا الحياة الطبيعية بجانب الانتقام عايزة اشوفكم بتعيشوا حياتكم زي بقية البشر بس امتي مش عارفة
لتتنهد بحزن وهي تراقب تعبيرات وجه آسين التي لاحظت شرودها لتقول آسين: مالك يا دادة سرحانة في ايه فيكي حاجة تعبانة من حاجة
الدادة رحمة بابتسامة: لا يا روحي انا بخير مفيش حاجة بس سرحت شوية في أيام زمان
لتنظرلها آسين بشك : ماشي
ليقول يزيد: مقولتيش انتم ايه اللي أخركم فوق كده
آسين ببرود: كنا بنتكلم في الشغل
يزيد بغضب : شغل ايه اللي بتتكلموا فيه ما احنا اتفقنا علي كل حاجة في الاجتماع ايه اللي حصل
آسين ببرود : كان في بند مش مظبوط في الصفقة فكنا بنتفق علي التعديلات اللي بخصوص البند ده
يزيد بغضب: لا مفروض انا اصدق كده بند يخليكم تقعدوا نص ساعة دا الاجتماع كله كان نص ساعة
آسين بحدة: يزيد صوتك عالي اوي وانت عارف كويس ان مبحبش الصوت العالي فتقعد ساكت وانا قولتلك السبب فتريح نفسك بقي
ليصمت يزيد وهو غاضب منها اما آسين فكانت باردة جدا ليقطع هذا الهدوء الخادمة كرستين :
سيدتي هنالك ضيف بانتظارك في الخارج
آسين ببرود : ضيف مين واسمه ايه
كرستين: لا أعلم ولكنه بانتظارك بالخارج ولم يقل لي اسمه
ليخرج الجميع لمعرفة ذلك الضيف المجهول لتتحول وجوه الجميع من الاستغراب والدهشة الي الغضب ليقولوا بصوت واحد : انت
بينما آسين تبتسم بخبث وانتصار
عيد سعيد
وأضحي مبارك
آسين
وقفنا البارت اللي فات لما آسين وقفت أيهم الذي كان خارج وبجانبه مراد لتقول ببرود وخبث :
احنا اتفقنا علي دخول شحنة الادوية بس مفقناش علي عمولتي ونسبتي وخصوصا انها…..صفقة ادوية فاسدة
ليتصنم أيهم ومراد بأماكنهم فهم لم يتوقعوا ان تعلم بأمر صفقة الادوية فهم لم يخبروها بأمر تلك الصفقة
ليقول مراد بتلعثم
صفقة أأدوية بتاعة …ايه
آسين ببرود: صففة الادوية الفاسدة اللي كنتوا عايزين تدخلوها عن طريق شركتي
مراد : ببس انت عرفتي من منين
آسين : مش عيب تقول الكلام ده للاسطورة بردك دا انتم قعدتوا معانا في القصر حوالي شهر وجايين تقولوا الكلامده طب خلوا حد تاني هو اللي يقولوا
ليجلس أيهم ويضع ساق فوق أخري : ٢٠ في المية كويس
آسين بنفس البرود : تؤ تؤ ميلزمنيش
مراد: ٢٥في المية حلو اوي
آسين : ٢٥ في المية ايه روح لحد تاني وهو يوافق
أيهم : ٣٠ في المية جميل جدا اظن عرض كويس اوي
آسين بضحكة رنانة: هههههه صدق ضحكتني وانا مكنش ليا نفس اضحك يعني عايزني اضحي بسمعة شركتي وتعب السنين اللي فاتت علشان ٣٠ في المية
أيهم : يبقي ٣٥في المية ومفيش اكتر من كده
آسين: ٤٠في المية هو دا اللي عندي
مراد :بس
لتقاطعه آسين: هي دي نسبتي لو مش عجبكوا وهي تشاور ناحية الباب الباب عندكوا بس مترجعوش تقولوا علي الصفقة تاني
أيهم بعد تفكير فهو لن يضحي بتلك الصفقة المهمة من أجل نسبة تافهة ليقول: موافقين
آسين ببرود: وانا ايه اللي يضمني انكم متهربوش ساعة التسليم
مراد: اولا احنا مبنهربش احنا بنحل مشاكلنا مش بالهروب
آسين: يعني عايزني اصدق كلام مافيا يبقي انت غبي اوي
أيهم: عايزة ايه علشان تقدري تثقي فينا
آسين: انتم هتبقوا في القصر عندي ليوم التسليم بعدها تقدروا تمشوا من القصر طبعا مسيو أيهم دلوقتي مش محتاج رعاية فهتبقوا علشان الشحنة
مراد بسخرية: دا انت مجهزة كل حاجة كأنك عارفة بالصفقة دي من قبل ما احنا ننزل مصر
آسين: دا اللي عندي ويلا علشان ميشكوش في غيابنا
أيهم ببرود: يلا بينا
مراد وهو لا يصدق مايحدث: ايه اللي بيحصل انا مش فاهم حاجة خالص بس احنا هنقعد عندهم في القصر مدة أطول ايوا دي أحسن حاجة هاخدها من الصفقة دي
في الخارج عند السيارات كانوا يقفون ينتظرونهم وهم لا يعلمون لماذا تأخروا فهم خرجوا وعندما وصلوا الي السيارات لم يجدوا كل من آسين وأيهم ومراد ليستغرب الجميع ليقرروا ان ينتظروهم ليفوت أكثر من نصف ساعة ليتأفق الجميع لتقول تولان بغضب:
هما بيعملوا ايه جوا مش احنا كنا خارجين مع بعض
يزيد بسخرية : وهو دا اللي هامك ومش فارق معاكي اننا واقفين في الشمس نص ساعة
شجن وهي تضع يدها علي رأسها: انا الشمس حرقتلي بشرتي بص كده انا اسمريت دلوقتي دا غير الصداع اللي في رأسي
تولان هي الاخري: دلوقتي انا بقيت وحشة شكلي لما ارجع هبدا احط مراهم وكريمات للبشرة كتير واعملها عناية علشان الشمس دي
شجن بتأييد: ايوا أخيرا قولتي حاجة صح ونبقي نخلي معانا كريم واقي للشمس
يزيد : انتم في ايه يعني اللي فارق معاكم بشرتكم ومش فارق معاكم انهم اتأخروا وبعدين ايه نخلي معانا كريم واقي للشمس الصبر يارب
لتقول جوليا محاولة تهدأت الموقف: يا جماعة أكيد بيتكلموا في حاجة مهمة والا مكنش اتأخروا كده
كنان : احنا اللي واقفين برا في الشمس ماكنا استنيناهم في العربية جوا بدل الوقفة في الشمس كده
يزيد: ياه اخيرا حد قال حاجة مفيدة تصدق انت اللي فيهم
كنان بابتسامة: اي خدمة
جيسكا بغضب وغيرة: انا هدخل اشوفهم اتأخروا ليه مش فاهمة ازاي سايبين صاحبتكم في المكتب مع اتنين رجالة وانتم هنا
يزيد بحدة ارعبتها: اخرسي واياكي تكلمي عنها بالوحش تاني فاهمة وبعدين كلنا عارفين آسين ازاي بتاخد بالها من نفسها حتي لو في عشرين واحد مش اتنين واياكي تغلطي فيها تاني مفهوم
لينظر لها بغضب اما هي نظرت اه بخوف فيبدو انهم يثقون ببعض كثيرا
تولان: انا تعبت من الوقفة رجلي وجعتني اوي احنا هنفضل مستنين كده
لتقول شجن : خلاص معتش هنستني خلاص جم هما التلاتة
ليأتي اليهم الثلاثة بغرور وكبرياء وسعادة ليستغرب الجميع ما بهم هؤلاء لتقول آسين ببرود:
ايه هنفضل واقفين كده مش هنرجع القصر والا ايه
يزيد: لا احنا وقفنا مستنينكم لغاية اما رجلينا ورمت
وبعدين ايه اللي أخركم كده
آسين ببرود: هتعرفوا بعدين في القصر
وتركب السيارة ببرود وخلفها الجميع لتتجه الي القصر وهم غارقين بأفكارهم ولكن هناك مفاجأة بانتظارهم لا يعلم أحد بها بل ستكون هي السبب في تغيرات كثيرة
عند رائف زيدان حيث بيت الشر والكره بيت القتل بدون رحمة بيت الخداع بيت الدم حيث تجارة اعضاء وفتيات ليس لهم ذنب وقتل النفس البشرية التي حرم الله قتلها الا بالحق أين الأمن والامان فيما يفعله هؤلاء الوحوش في تلك النفوس التي ذنبها في الحياة انها بشرر يا خالقنا ارحمنا فاذا كنا خلقنا حيوانات كنا رحمنا من شر هؤلاء ولكنك انعمت علينا بالعقل والايمان وخلقتنا نحن لنعمر الارض لا لهدمها ولكن سيستمر شر هذا الرجل كثيرا ام سيكون للقدر رأي آخر ونجد منقذين لهؤلاء النفوس البشرية من جحيم ذلك الرجل
رائف في نفسه وهو ممسك بصورة سارة :
أخيرا يا سارة هحصل عليكي صحيح مش انت بس هاخد نسخة منك بنتك اللي جببتها من اكتر شخص بكره في الدنيا رعد الحديدي دايما بياخد كل حاجة بتمناها كان دايما هو اللي واخد اهتمام الجميع وحبهم حتي انت قدر يخليك تحبيه وانا لاء بس خلاص مفيش رعد الحديدي تاني لاني ….ههههههههههههه قتلته آه قتلته…مستغربة كلامي غريب الكلام دا جزات اللي ياخد حاجة ملك رائف زيدان زعيم المافيا…البوص …ومتخفيش علي آسين هي هتحبني زي ما انا حبيتها ووو….حبيتك
صدقيني هي هتحبني علشان انا هكون حنين معاها صحيح فرق العمر ما بينا كبير بس انا لسه حلو وصغير بعدين مش كبير اوي انا هخليها تنسي رعد الحديدي وسلام بقي علشان اشوف هوصل لآسين ازاي باي يا عمري
ويقبل الصورة ويضعها في مكانها ويخرج الي الخارج ليري سوزان جالسة وملامح الخوف ظاهرة علي وجهها ليقول بثقة:
متخافيش طول ما انتي بتنفذي اللي بقولك عليه مش هيحصلك حاجة
سوزان بخوف: انا خايفة اوي انا لو وقعت تحت ايديها مستحيل تسيبني عايشة
رائف بغضب : اسمعيني كويس مش كل اما اجي اكلمك تقوليلي خايفة هتنفذي اللي بقولك عليه والا تحبي تموتي علي ايدي الاول وساعتها هتتمني تموتي علي ايدها هي مش انا وخليكي شاطرة كده واسمعي الكلام علشان مخليكيش تندمي
سوزان بخوف: حاضر….
رائف بابتسامة: شاطرة تعجبيني انت كده بس..دا ميمنعش اننا نتسلي شوية قبل التنفيذ
ليسحبها من يدهاوو….
عند آسين
يصل الجميع الي القصر لتخرج آسين من السيارة بغرور وتدخل الي القصر وتصعد الي غرفتها بكل برود لتبدل ملابسها الي ملابس بيتية مريحة
لتنزل الي اسفل وتجلس مع الجميع بكل برود للتنظر لها الدادة رحمة بحزن علي حال تلك الفتاة لتقول في نفسها:
آه منكم يابنات الرعد طول عمركم شايلين الهم وكان الحزن والزعل نصيبكم من الحياة والفرح من نصيب غيركم مش عارفة ازاي ربنا قدر ينجيكم من الموت يومها وكان النار دي هي الدمار اللي بتحرق كل حاجة وقدرت تحرق سعادتكم بس دفنت رماد الفرح في قلوبكم وسابت ليكم الدخان و سواد الحزن هتفضلوا لحد امتي مهملين حياتكم الطبيعية كل تفكيركم في الانتقام والشغل بس انت يا آسين اللي بتحاولي تغيري كل ده في ايدك تفرحي الكل عارفة انك بتباني قوية البنت القوية الجبروت اللي مستحيل تبكي اللي قلبها حجر بس من جواكي البنت الضعيفة اللي قلبها أصبح فتات من يوم ما اتقتل باباها بتبعدي اختك عن الانتقام بأي وسيلة علشان تخليها تفرح نفذتي وصية رعد انك تربي اختك بس نسيتي اهم حاجة انك تعيشوا الحياة الطبيعية بجانب الانتقام عايزة اشوفكم بتعيشوا حياتكم زي بقية البشر بس امتي مش عارفة
لتتنهد بحزن وهي تراقب تعبيرات وجه آسين التي لاحظت شرودها لتقول آسين: مالك يا دادة سرحانة في ايه فيكي حاجة تعبانة من حاجة
الدادة رحمة بابتسامة: لا يا روحي انا بخير مفيش حاجة بس سرحت شوية في أيام زمان
لتنظرلها آسين بشك : ماشي
ليقول يزيد: مقولتيش انتم ايه اللي أخركم فوق كده
آسين ببرود: كنا بنتكلم في الشغل
يزيد بغضب : شغل ايه اللي بتتكلموا فيه ما احنا اتفقنا علي كل حاجة في الاجتماع ايه اللي حصل
آسين ببرود : كان في بند مش مظبوط في الصفقة فكنا بنتفق علي التعديلات اللي بخصوص البند ده
يزيد بغضب: لا مفروض انا اصدق كده بند يخليكم تقعدوا نص ساعة دا الاجتماع كله كان نص ساعة
آسين بحدة: يزيد صوتك عالي اوي وانت عارف كويس ان مبحبش الصوت العالي فتقعد ساكت وانا قولتلك السبب فتريح نفسك بقي
ليصمت يزيد وهو غاضب منها اما آسين فكانت باردة جدا ليقطع هذا الهدوء الخادمة كرستين :
سيدتي هنالك ضيف بانتظارك في الخارج
آسين ببرود : ضيف مين واسمه ايه
كرستين: لا أعلم ولكنه بانتظارك بالخارج ولم يقل لي اسمه
ليخرج الجميع لمعرفة ذلك الضيف المجهول لتتحول وجوه الجميع من الاستغراب والدهشة الي الغضب ليقولوا بصوت واحد : انت
بينما آسين تبتسم بخبث وانتصار


