Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم اميرة عمرو

12 = الثانى عشر 12 /
السلام عليكم
عارفة ان الاحداث طولت وان مفيش تشويق بس انا بحاول انظم افكاري علشان الكتابة وتطلع القصة حلوة وان شاء الفصول الجاية تعجبكم 😂😂
ومتزعلوش بقي 😂😂
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
كان الجميع جالس وسط فرحة البعض وحزن البعض وغضب وغيرة أحدهم والنظرات كانت سيدة الموقف وسط حالة السكون والهدوء ليقطع هذا الهدوء والنظرات صوت صريخ يزيد وهو ينادي علي آسين ليخرج الجميع بسرعة لمعرفة مايحدث ليجدوا يزيد واقف علي أول درجات الدرج وينادي علي آسين
يزيد : بت يا آسين انت يا بت يا شمال اقصد يا ام غمازة شمال انتي فييين ؟؟
عامر بغضب: في إيه يا بن الكلب بتزعق كده ليه هاا!!
يزيد : يا عم اقعد عايز البت الشمال يووه اقصد ام غمازة شمال في موضوع مهم
جيهان : واللي عايز حد يزعق كده هاا ولو سمعت اللي انت قولته دلوقتي هتعمل ايه
تولان بضحك : ميبقاش يزيد بن عامر لو معملش كده
شجن بضحك: هو مش هيعمل دا هيتعمل كفتة دلوقتي
يزيد : اركني علي جنب انتي يا ماما خلينا نشوف مين اللي هيتعمل كفتة يا شجن يا عمري انا يزيد
مش انا اللي أخاف من حتة بت ومن ثم ينادي بصوت عالي وهو ينظر الي أعلي وظهره لهم و هو يقف علي أولي درجات الدرج ويصرخ ويقول :
آسين يا آسين يا كينج انتي فين روحتي فين
ليجد من يضربه علي رقبته من الخلف ويمسكه من ياقته ويلفه ناحيته لينظر لها ولم تكن سوا آسين
ليصدم يزيد وهو ينظر لها وهو يتطلع الي اعلي الدرج تارة ولآسين تارة لتبتسم له آسين بخبث
ليرفع يده لأعلي بمعني انا استسلم
لتقول شجن بضحك: فين صوتك يا بطل راح فين 😂😂
تولان بضحك: مالك مصدوم كده ليه دي آسين دي محدش يتوقعها 😂😂
يزيد بصدمة : هي دي بتطلع منين مش كانت فوق نزلت امتي😲😲
آسين بابتسامة: هو انت بقي كنت بتقول ايه معني كده أصل صوتك مش طالع ومش سامعاه
شجن : هههه مالك مصدوم كده ليه ومش سامعينلك صوت ههه😂😂😂😂
تولان: ههه مش دا اللي كان بيقول انا مبخافش دي حتة بت وكان عاملي فيها أسد قلب قطة ههههه😂
آسين ببرود وخبث: اممم سمعني بقي كنت بتقول ومين دي اللي حتة بت
يزيد : لو سمحتي يا أخت آسين مينفعش كده سيبيني الاول وانا هقول لحضرتك 😔😔
شجن : لا محترم الواد وبيقول حضرتك 😂😂😂
تولان بضحك : لا وبيقول يا أخت آسين مش يا بت يا شمال وام غمازة شمال وانا مبخفش من حتة بت
آسين بخبث: شمال وغمازة شمال وكمان حتة بت طب تعالي بقي اوريك مين حتة البت والا خايف يتعلم عليك 😉😉
يزيد بصدمة😱😱 : ها لا مينفعش كده وسيبيني علشان ماغلطش
تولان : ما تورينا شطارتك بقي والا انت كلام وبس وبعدين مالك خايف كده
يزيد وهو يحاول ايجاد مفر من هذه الورطة: ها أصل يعني احم أصل يعني مش هينفع اضرب
شجن: انت هتفضل طول الوقت أصل أصل متنطق ياض ليه مش عايز تضرب
يزيد : الصراحة اصل متوضي وعايز أصلي والاخت آسين مش راضية تسيبني وكده حرام مش عايز أخد ذنوب
آسين وهي تتركه : حوش الواد مش بيقوم من علي سجادة الصلاة ها كنت جاي عايز ايه و بتناديني علشانه بصوتك العالي
يزيد بابتسامة : كنت جاي علشان اقولك ان تجهيزات الافتتاح خلصت وكده الافتتاح بكره
آسين وهي تحاول ألا تغضب : شايف أبوك اللي هناك ده وهي تشاور علي عامر وتقول :عارفه هاا الاقيك جنبه والا اقسم بربي ماهتلاقي في وشك حتة سليمة وشوف هتحضر الحفلة ازاي
يزيد وهو يجري ناحية والده ويقول : عمورة حبيب قلبي دا أنا عارفة وحافظه وبموت فيه كمان
عامر وهو ينظر له : ابعد عني يلا يا أخرة الرجالة
يزيد : مش مهم اقول اللي انت عايزه اهم حاجة اني فلت من الوحش هييح
شجن وهي تتجه ناحيته بغضب وتقول : محدش يمسكني سيبوني عليه وربنا لاوريك يا يزيد الكلب بقي دا الموضوع المهم محدش يمسكني
يزيد بابتسامة: دا علي أساس ان في حد ماسكك والا بيوقفك
شجن باحراج ☺☺وهي تنظر لهم ولا تجد أحد يمسكها : احم سوري شكلي اندمجت في الدور شويه وبعدين انت بت يا تولان ممسكتيش فيه ليه زي كل مرة
تولان : قولت تخلصي عليه واهو نخلص البشرية من المتخلف ده
يزيد ببكاء مصطنع: اهون عليكي يا تولا دا انا كنت بقول ان انت اللي في ضهري اخص عليكي جرحت مشاعري اهئ اهئ
تولان وهي تذهب ناحيته وتحتضنه: متزعلش يا حبيبي وبعدين انت حبيب قلبي انا
شجن وهي تحتضن يزيد مع تولان : وانا متزعلش مني وانت حبيبي يا زيدو ومش تزعل بقي
ليبتعدوا عن بعض ويقول يزيد بصوت مثل الطفل:مث زعلان منك يا شجن وبعدين انتي حبيبتي
وبعدين انت عثولة اوي علثان كده مث بزعل
لبتسم له شجن ويقول يزيد: تعالو في حضن أخوكم حضن المسامحة بتاعنا
لتجري الفتاتان وتقومان باحتضانه ويقفوا لمده قصيرة وهم يحتضنوا بعضهم ليجدوا مايرمي عليهم ولم يكن سوا حذاء عامر وهو يقول بغضب :
يلا يا كلب منك ليها عيال عايزة الحرق فورتو دمي عيلة هبلة بصحيح
ومن ثم يذهب وتذهب خلفه جيهان وهي تضحك وبعدها آسين التي نظرت لهم ببرود ليأخذ يزيد الحذاء من علي الأرض ويقول : استني يا حاج انت رايح فين تعالي خد الجزمة بتاعتك علشان نكمل
وتقول شجن: استني يا زيدوا خدني معاك نكمل بقية فقرة العشق المجنون
تولان : اسمه العشق الممنوع يا جاهلة
شجن: مجنون ومعتوه مش فارقة ومن ثم تنظر ولم تجد يزيد لتقول يزيد مشي
لتصرخ الفتاتان وتجريان وهم يقولا: استني يا يزيد خدني معاك
ومن ثم ينفجر الجميع ضحك علي هؤلاء فهم حقا مثال للمحبة والاخوة والصداقة الحقيقة ليذهبوا خلفهم الي غرفة الجلوس ليجدوا الحال كالآتي عامر جالس وهو ينظر الي يزيدبغضب ويزيد ينظر له بابتسامة بلهاء وجيهان علي الأريكة بجانب عامر تحاول منع ضحكتها وفي المقابل لهم يجلس يزيد ثم تولان ثم آسين ثم شجن وفي المقابل عامر الذي يجلس غاضب من هؤلاء المجانين ولكنه سعيد بداخله فهو يري محبتهم لبعض وسعادتهم وكيفية هم مثال للاخوة رغم انهم لا يربطهم صلة دم وانهم من عائلة أخري
ليتجهو ويجلسوا جميعا ومعهم أيهم ليجدوا آسين تنظر الي يزيد بابتسامة بخبث ليغلق يزيد عينيه وهو يحاول فهم ما تريده ومن ثم بنظر لها بصدمة لتومأ له ليقول يزيد بصوت عالي افزع الجميع:
انتي بتتكلمي بجد دلوقتي !!
آسين ببرود : آه ليه عادي دلوقتي يلا
لتقول جيهان باستغراب: هو في أيه ؟؟
يزيد بابتسامة : شجن تولان قوموا معايا شكلنا هنرجع أمجادنا
لتنظر الفتاتان لبعض وتصرخا ومن ثم يتجهوا ناحية الخارج لتقول آسين :
متنساش يا زيدوا انا عايزة ايه
يزيد : وهو حد ينسي الوحش
لينظر عامر وجيهان لبعض ومن ثم ينظرا الي آسين ليقولا : انتم هتعملوا كده بجد ودلوقتي
آسين : اه فيها حاجة دي
كنان باستغراب🤨 : هو في ايه انا مش فاهم حاجة
مراد : علي أساس ان انا اللي فاهم اوي
لتقول جوليا: هما ناويين يعملوا ايه وهيرجعوا امجادهم ازاي
جيهان بتهكم: ههه دلوقتي تشوفي أكبر وأهم انجاز وامجاد الرباعي بتاعنا ولم تكمل حديثها ليجدوا الثلاثي المرحي آتي ومعهم كل واحد يحمل بيده صندوق ويزيد معه صندوقين ليعطي واحد لآسين ويأخذ الثاني ويجلس بهدوء
جوليا : هي الصناديق دي فيها ايه
جيهان : مستعجلة علي ايه هتعرفي
ليفتح الاربعة كل واحد الصنوق الذي معه آسين بصندوقها يوجد فاكهة المانجة شجن التفاح تولان عنب أحمر ويزيد موز لينصدم الخمسة الجالسون أمامهم ومنهم أيهم من كمية الفاكهة التي بكل صندوق فقد كانت الصناديق كبيرة
ليقول عامر : اكبر أمجاد ولادي انكم تشوفوا مزرعة فاكهة في المكان وكل واحد مش فارق معاه اللي بيعمله
كنان بصدمة : اوعوا تقولوا انكم هتاكلوا كل ده ليومأ له الاربعة سويا
لينظر كنان لأصدقائه الذين يفتحون افواههم بصدمة😮😮 من هؤلاء ليبدأ الرباعي بتاعنا بتناول مافي الصناديق
ليقول عامر بعضب😤😤 : كش عارف بياكلوا الاكل ده كله ازاي ومش بيتخنوا ليه عندك يزيد ابني بياكل موز وبقوله ليه بيقولي عايز اخس هو في حاجة علشان ينزل وزنه دا عاملي زي البرص الجعان وبقي شبه عمود الكهربا
يزيد بابتسامه😀😀: بس مز والبنات هتموت عليا
عامر : دول يموتوا ومش يبصوا في وشك ومن ثم يتجه ببصره ناحية تولان الجالسه تأكل العنب بتلذذ ليقول والست تولان بقي
لتقاطعه آسين قائلة : سوري عمورة ابقي كمل بس اخلص ومن ثم تنظر ليزيد وتقول زيدوا يا قلبي عطيني خمس موزات ليعطيها يزيد أربع موزات لتنظر ليه آسين بغضب وتقوم وتمسك يزيد من ياقته وتقول له : فين الموزة الخامسة يلا انت بتستغفلني مفكرني مش هعرف انك بتضحك عليا وناقص موزة واحده
ليقول مراد: يا قوة الملاحظة 😏😏
يزيد : انا عطتها لتولان علشان تناولك راحة آكلاها
تولان بصدمة😲😲 : نعم يا عنيا تولان مين
آسين بغضب : هات ياض الموزة الخمسة بتاعتي يا أما وهي تنظر للصندوق تارة وليزيد تارة ليقول يزيد بسرعة وهو يمسك الموز ويعطيها خمس موزات ويقول : لأ كله الا ده خدي خمس موزات اهم علشان انا بس كريم معاكي وفي موزة زياده
ليتجه عامر بنظره ناحية الجالسين ويقول الم اقل لكم انكم ستروا عاهات ليقول مراد : دي قامت تتخانق علشان ناقص موزة واحدة بس كمل يا عمورة كمل
عامر: وقفنا لغايه فين
كنان : وقفنا عند العاهة التانيه أقصد الاخت تولان
عامر : اه الست تولان بقي ناقصة احمر مش كفاية شعرها الاحمر لا راحة تاكلك عنب أحمر عنابي وتقولك ايه احافظ علي لوني شعري اصلو ممكن يبوظ
تولان : مش لازم أخد احتياطياتي يعني الله
عامر: تخلف اعمل اصل بكده شعرها هيفضل أحمر نروح للاستاذة شجن ليقاطعه يزيد قائلا : تولان يا عمري عطيني عنبايه
لتعطيه تولان عنباية واحده لياخذها يزيد وينظر لها بصدمة 😕😲😲ويقول عنابية واحده لأ كتر خيرك والله خسرتك كتير هاتي عنب احسن وبطلي بخل
تولان: طب مش هديك
يزيد: لأ خلاص سوري هاتي بقي العنب لتعطيه تولان العنب ويأخذه يزيد ليأكله ليقول عامر : وقفنا عند مين
مراد : عند العاهة الثالثة اقصد الاخت شجن
عامر: اه الاستاذة شجن راحة تاكلي تفاح وتقولك ايه علشان خدودي تبقي حلوة مش كفاية خدودها الطرية الناعمة لا عايزاهم اكتر من كده
شجن: امال اسيبهم يبوظوا يعني
عامر: لا متسيبهمش خليهم يزيدوا تعالوا بقي عند الاخت آسين لتقاطعه تولان قائلة : شجن يا قلبي هاتي تفاح لتعطيها شجن لتاخذ منها تولان التفاح وتعطي شجن قبلة في الهواء😘😘 لتفعل لها شجن المثل وتعطيها قبلة في الهواء 😘😘
ليقول كنان بخفوت : دا علشان اديتها تفاح طب لوعطتها الصندوق هتعمل ايه ماتلم البت بتاعتك يا جدع
مراد : اسمها البت بتاعتك من انهارده اسمها مرات أخويا مفهوم لينظر له كنان بحنق
ليقول كنان : متقولش وقفنا عند العاه ليبتر كلمته عندما تذكر انها آسين ليقول الدكتورة آسين ليقول يزيد : مالك مكملتش ليه وقولت العاهة الرابعة والا احنا اللي عاهات
عامر وهو ينظر لأسين ويقول : نروح عند الكينج بتاعهم الست آسين لتنظر له آسين بغضب😤😤 بمعني سوف تندم ليبتلع عامر ريقه بصعوبه ليقول : اقصد حبيبه قلبي وروحي الطبيبة المعجزة آسين دي بقي احسن واحده فيهم بتاكل المانجة وهي منجاية كده لوحدها تقولي علشان غمازاتي يبانوا علي أساس انهم مش باينين يا روحي دول بيزيدوا حلاوة علي حلاوة
ليقول يزيد بصدمة مصطنعة : ايه ده يا بابي انت قلبت قطة من نظرة واحده طب راعي اني موجود مفروض طب قدوة ابنك
عامر : ابني دا انا لو مخلف كلب كان فادني عنك
شجن بعصبية زائفة😤😤 : انت بتتحمرش باختي وانا موجودة يا عامر
عامر😥😥 : دا انا كنت بقول كده وهي في مقام بنتي اللي مخلفتهاش
شجن : آه بحسب
لتعود شجن مكانها لينظروا الاربعة لعامر الجلس وينفجروا ضاحكين😂😂😂😂 حتي آسين التي يراها الجميع تضحك للمرة الاولي فهي كانت تكتفي بابتسامة بسيطة🙂🙂 ليتظهر غمازاتها ليشرد أيهم بضحكتها التي أسرت قلبه فهذه المرة الاولي التي يراها تضحك بها كما كانت ضحكتها رائعة وجميلة زادت من جمالها جعلتها تبدوا كالحورية يالله الصبر فانها تسلبني من اقل شيء ليفق من شرودها علي صوت جوليا القائلة بصدمة😲😲 : دي طلع عندها غمازات
كنان بصدمة😲😲: دي بتضحك يا بني اول مرة تضحك دي طلعت بني آدمة زينا وبتضحك
مراد : انا مش مصدق دي دايما مصدرة لينا الوش الخشب بتضحك ليقول يزيد : فين الرجوله يا عمورة بتخاف من بنات قد ولادك ومش مراعي الشعر الابيض
عامر: ماهو علشان الشعر الابيض مش عايز اقضي بقيت عمري عاجز و وبعدين العضمة كبرت
اما أيهم فقد أحس بالغيرة انهم يتغزلون بها وغمازاتها وضحكتها التي لا يحق لاحد غيره ان يراها ولو بالغلط ولكنه سعد عندما قال مراد انها دائما لا تضحك بوجه احد وانهم اول مرة يرواها تضحك حتي هو كم ضحكتها سالبة للعقول خاطفة للانفاس
لتقطع عليهم تلك الصدمة شجن وهي تقول لأسين : قلبي ممكن تناوليني مانجا
لتعطيها آسين واحده لتقول شجن: منجاية واحدة ليه مانتي معاكي كتير ومش عايزه تديني يا اختي العزيزة لتقوم آسين بغضب وتقول: اقسم بربي يا شجن لولا انك اختي ماكنت عطيتك من أساسه واحمدي ربنا انك اخدتي منجاية واحدة احسن مفيش
شجن بابتسامة خفيفة: لا وعلي ايه الطيب احسن ومالها منجاية دا حتي انا بقول اني مش لازم اكلها كتير وبفكر اعمل مزرعة مانجة علشانك
لتجلس آسين وتقول : خلاص عفونا عنك
ليقول كنان : يا ريتك ما اتكلمت اهي صدرت الوش الخشب تاني
ليفرح أيهم من الداخل لان معشوقته لا تتغير ابدا بل تجعل الآخرين يهابها أكثر
لتنظر آسين ليزيد نظرة فهم معناها وكانهم يتحدثون بالاعين ليلاحظ هذا أيهم ولكن لم يفهم معناها ليقول يزيد : يا أهل هذا البيت في افتتاح لمستشفي تبعنا بكره والافتتاح ده الكل لازم يحضر .
كنان بتذكر : تقصد مستشفي الرعد التابعة لشركة A.S.Rاللي بتملكها الاسطورة .
ليقول يزيد: ايوا هي وكمان جيهان وعامر هيحضروا الافتتاح وكله تمام
عامر :ايه السر يعني اول مرة تهتموا وتقولوا اننا لازم نحضر علي الرغم ان آسين هي اللي بتفتتح المستشفي كل مرة بصفتها الطبيبة المعجزة !!
شجن: هو في حاجة احنا مش عارفنها؟؟
تولان: يزيد في ايه
يزيد بهدوء : لأن الافتتاحده اللي هتفتحه الاسطورة بنفسها
الجميع : نعم!!
شجن وهي تحاول مدارة الصدمة: انت تقصد الاسطورة بنفسها
يزيد : ايوا ومعاها الشعاع والاعصار
تولان: كمان دي احلوت اوي
شجن : انا مش فاهمة حاجة
عامر : مش مطمن ليكم وخصوصا انت يا آسين
آسين ببرود وخبث: الكل حابب يعرف مين هي الاسطورة وهي هتلبي رغبة الجميع وتظهر وكفاية انها تقتنع انها تحضر الافتتاح بنفسها واه كله يبقي جاهز لاني مش بحب التأخير
وتتركهم وتذهب أيعقل ان الاسطورة ستظهر تلك الشخصيات الغامضة بالنسبة لهم ويزداد قلق شجن وتولان علي آسين فهي ستظهر للجميع وهذا معناه انها ستقوم بكارثة وأيضا حاولوا ان يعرفوا من يزيد السبب ليخبرهم انه لايعرف شئ ويتوتر عامر وجيهان فهم يحبون آسين كابنتهم بينما الاخرون لايصدقون انهم سيقابلون الاسطورة ويروها اما أيهم يحاول فهم مايحدث ويحاول معرفة لماذا الاسطورة ظهرت الآن فهي في عالم الاعمال منذ سنين وتلك المرة الاةلي التي سيراها الجميع بها




Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى