رواية جبابرة العشق الفصل الثاني 2 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf

رواية جبابرة العشق الفصل الثاني 2 بقلم اميرة عمرو
2= الثانى 2 /
تدخلان المستشفي بكل غرور وليه لأ فهم بنات الرعد تتجه كل واحدة ناحية مكتبها بكل غرور وثقة ونظرات الاعجاب والحقد والمحبة حتي يستمعا الي صوت يبغضانه كلتهما وهي تقول :”
لسه فاكرين تيجوا مالسه بدري يا دكاترة جايين متأخرين يعني دا احنا بنقول هنيجي نلاقيكو اول ناس موجودة هنا
لترد عليها شجن :”وانت مالك ايه دخلك أنت وبعدين احنا نيجي وقت ما احنا عايزين
لتقول دارين بسخرية:”
ليه يعني هي كانت مستشفي ابوكم اللي منعرفوش والا شكله مجرم والا سكرى علشان بناته تطلع بالشكل ده وبعدين ما انتو زينا بتشتغلو فيها يعني انتو ولا حاجة متقولي حاجةيا آسين ساكتة ليه والاخايفة تردي وتقولي انك تأخرتي ويقولوا مش منضبطة في المواعيد
لتستشيط شجن غضبا وتهب للرد عليها لتمسك آسين بقول ثقة وبرود وبصوت مرعب دب الرعب في اوصال تلك المدعوة دارين :”
بنت الرعد مبتاخفش من حد دا اولا ثانيا بقي لسه باقي خمس دقايق علي معاد الشغل وحاجة كمان انا لسه محسبتكيش علي الكلام اللي انت قولتيه من شوية عن رعدي وخافي مني بقي لاني ناوية ليكي على نية سودة وحاطكي في دماغي لان كله الارعدي فاهمة واحذري مني بقي
ليأتي علي صوتهم دكتور مروان ويقول
في ايه يا جماعة صوتكم عالي والناس بتتفرج عليكم وبعدين يادارين انت كل يوم تعملي مشكلة
لتقول آسين وهيتبتسم بخبث :”
لا مفيش حاجة دا حتي انا ودارين بقينا اصحاب صح يا دودى وبعدين كلنا عارفين ان دارين صاحبة مشاكل فالكل بيعد عنها علشان كده وتقول بصوت حاد وصارم يلا يا شجن علي مكتبك وكل واحد علي مكتبو يلا
لتتركهم وتذهب الي مكتبها وتتبعها شجن بنظرات حانقة وتدخل آسين وتجلس علي مكتبها بصمت لتزفر شجن بضيق وتقول بغضب :”
انا مش عارفة مستحملينها دي علي ايه ماكنا طردناها والا مشينها وبعدين الدكتور اللزج التاني ايه حشروا مش عارفة اوف
لتقول لها آسين بهدوء :”
انت متضايقة ليه وبعدين هما شاطرين في شغلهم ومجتهدين نطردهم ليه بقي
لتقول شجن :”
انا عايزة اعرف انت جايبة البرود دا منين وبعدين الدكتور اللزج البارد ونظراته البايخة ليكي وتلقيه متدخل في اي حاجة خاصة بيكي
لتقول آسين:”
خلصتي يلا بقي علي مكتبك ورانا شغل كتير انا عندي عملية دلوقتي روحي شوفي المرضي اللي عندك يلا
تذهب شجن الي مكتبها وتقوم بفحص المرضي وتذهب آسين الي غرفة العمليات وتقوم باجراء العملية ببراعة وتنهيها بسرعة ولما لا فهي الطبيبة المعجزة وتتجه الي مكتبها وتقوم بفتح الباب لتتفاجئ بي
#####################
في مكان آخر عند بطلنا يستيقظ ويجد العاهرة نائمة بجانبه ويقوم ويذهب باتجاه الحمام ويأخذ شاور ويخرج وهو يضع منشفة حول خصره ويقول للعاهرة :”
انت استيقظي ويقوم برمي كوب الماء بوجهها فتستيقظ فزعة ويقول لها خذي ملابسك واذهبي لا اريد انواري وجهك الان هيا فتقوم الفتاة بأخذ ملابسها وارتدائها بسرعة وتخرج تركض وتصتدم بشخص ما ولم يكن سوا مراد وبجانبه كنان فيقول مراد :”
عمره ماهيتغير طول الوقت كده ياخد البنت بليل وبعد كده تطلع بالمنظر ده الصبح
ليرد كنان وهو يبتسم بسخرية :”
انت عايز الشيطان يتغير دي تبقي من عجايب الدنيا السبعة ويلا ننزل بقي لاحسن يطلع يلاقينا بالمنظر دا ويطلع علينا عصبيته
ليهبط الاثنان الي غرفة الطعام ويجدو جيسكا وجوليا جالسين ليقول الشباب :”
صباح الخير
لترد الفتاتان :”
صباح النور
لتقول جيسكا بحنق :”
البنت بتاعة امبارح شايفاها نازلة بتجري وهي خايفة
ليرد مراد قائلا:”
هي دي العادةبتاعة كل يوم وبعدين متفكرنيش بامبارح البت كانت صاروخ
لترد جيسكا قائلة بغرور :”
بس مش احلي مني اكيد
ليقول كنان وهو يبتسم بسخرية لاستفزازها :”
طبعا يا روحي دا انت مفيش بجمالك علشان كده أيهم مش معبرك ولا حتي مهتم بيكي
ليضحك الجميع عليها بينما جيسكا غاضبة وتهم للرد علي كنان ليقاطعها دخول أيهم بطلته الوسيمة بالبدلة الرسمية مما زادت وسامته
ويذهب ليجلس علي الكرسي الخاص به ويقول :
ايه سكتو ليه متكملو ضحك بعد ذلك ينظر الي كنان ويقول له كنان انت هتنزل مصر بكره في شغل في الشركة هناك عايزك تخلصوا وانت يا مراد عايزك عاشان الصفقة اللي هنتممها واللي هي بعد شهر ونص لازم تكون وصلت مصر فاهم
ليتناول الجميع فطوره بين نظرات جيسكا الهائمة بأيهم والمرح من كنان وجوليا وينتهوا منه ليذهب كل واحد اي عمله ويذهب مراد وايهم الي الشركه ويترك كنان يستعد للسفر فهو سيذهب الي مصر بدون اخيه يدخل الشركة بكل غرور وكبرياء ليقف الجميع لتحيته مرتعبين منه فهو لايرحم تحت نظرات الاعجاب من الفتيات ويتجه الي المصعد المخصص له ويقوم الحارس بفتح باب المصعد ويدخل المصعد هو ومراد ويصعد بهم الي الدور الاخير ويفتح له العامل ويتجه ناحية مكتبه وعندما تراه سكرتيرته تهب واقفة لتحيته ودخل المكتب وخلفه مراد ليقول مراد مازحا :”
ايه الحلاوة دي البنت صاروخ يا معلم متديهاني يومين وابقي ارجعاهالك
ليرد أيهم قائلا:”كلهم صنف واحد بيجروا ورا الفلوس ولو مفيش فلوس تسيبك وتروح لغيرك
ليقول مراد :”مش مهم عندى طالما هاخد منها اللي انا عايزه واسيبها بعد كده
ليبتسم أيهم بسخرية ثم تتحول نظرته الي البرود ويقول بجدية :”المهم صفقة السلاح هتتسلم بعد شهر ونص وهتبقي في مصر هننزل العملية دي المرة دي فاهم ومش عايز اي خسارة
ليرد مراد قائلا بعدما استعاد بروده :”البوص عايز يشوفك وبيسألني كتير عليك
ليرد أيهم :”قريب اوي هزوره بس بعد اما نخلص من الصفقة السلاح والمرة دي لازم اعرف منه مين اللي قتل والدي علشان انتقم منه
مراد:” يابني انامش عارف انت حاطط الموضوع دا في دماغك ليه ماتدور هلي اللي قتل ابوك مش تستني تعرف من البوص دور وانت هتعرف
ليقول أيهم :”هو الوحيد اللي عارف مين اللي قتله وانا بثق فيه دا هو اللي مربيني ويلا علي مكتبك
ليترك مراد ايهم وهو يفكر في كيفية الانتقام من قاتل والده بأبشع صورة ثم يقوم بطلب سكرتيرته وامرها باحضار ملف الصفقة لتأتي به السكرتيرة وتدخل وهي تمشي بغنج وتقول بدلع :”الملف يا فندم تأمر بحاجة تانية
لينظر لها أيهم باشمئزاز ويقول بصوت مرعب :”انت هنا في شغل واللبس دا مش اشوفه تاني فاهمة
لتومأ السكرتيرة بخوف وتخرج وهي خائفة منه ليكمل أيهم عمله وهي يلعن جنس حواء فهم بالنسبة له خائنات تجري وراء المال ويتذكر كيف تركته والدته وهو صغير من اجل المال
########################
عند آسين تدخل مكتبها وتتفاجأ بمن يقفز عليها ويعانقها وتضحك وتقول :”
وحشتيني اوي يا بت يا تولا
ليقول يزيد بعبوس مصطنع :”
وانا موحشتيكيش دا انا قولت هاجي الاقيكي تاخديني بالحضن وتقوليلي وحشتني يا واد يا يزيدو اهئ اهئ
لتضحك آسين عليه وتقول :”
هو أنا اقدر علي زعل العسل بتاعنا لا كده معنديش حق وبعدين بتبكي ليه يا بيضة اجبلك الببرونة علشان تسكتي
ليضربها علي كتفها بخفة ويقول :”ايه ماما ناقص تقوليلي اغسل سنانك ورجليك قبل ما تنام
لتضحك آسين عليه وتقول:
وحشتني اوي يايزيدو
ليجدوا من يدخل عليهم المكتب بعنف ويقول :”خيااانة خيانة اختي الكبيرة مع مين مع يزيدو وفين في المستشفي في المكتب بتاعها وتولا الواطية واقفة تتفرج اهئ اهئ اهئ اخص عليك والواد اللي في بطني هتسيبه لمين اهئ اهئ
لينفجر الجميع ضاحكا علي تلك المشاغبةالمرحة لتقول تولان بصوت عالي :”
شجون وحشتيني
لتقول شجن وهي تضحك عليها :”وانت كمان وحشتيني كده تغيبي كل ده
تولان :”والله البت آسين كانت سايبلنا شغل كتير اوي وحشاني يا حبي
لترد شجن:”وانت كمان وحشاني اوي
ليقول يزيد بمرح :”هو انا كمان موحشتيكيش والا الست تولان بس اللي وحشتك
شجن وتفتح ذراعيها :”
تعالي في حضن اخوك يا فواز
ليحتضنها ويبتسما وينظرون جميعا لبعض بحب أخوي وتقول تولا :”هو الواد عمورة والبت جيهان رجعوا من السفر
آسين بعدما استعادت برودها وجديتها :”رجعوا امبارح وكانوا جايين متأخرين فملحقناش نسلم عليهم زمانهم دلوقتي في القصر
ليقول يزيد بمرح :”طب يلا بينا بقي اصلهم وحشوني اوي
ليذهب الجميع الي القصر بعدما انهو عملهم ويقولوا بصوت واحد :”يا جيهان يا عمورة انتو فين
يا جدعان وحشتوناا احنا جينا
ليأتي علي صوتهم عامر وجيهان ويركضوا ناحيتهم ويقولوا :” وحشتونا يا جدعان
ليقول عامر :في دكاترة محترمة ومن اكبر رجال الاعمال في العالم يقولوا يا جدعان
يزيد بمرح “‘عايزني اقولك يا با دي تبقي غلط في حقك ياعم دا الللي يشوفك يقول عليك ان انت أخويا مش أبويا
عامر وهو يتجه ناحية آسين وشجن وتولان :”وحشتوني يا بنات
لتقوم الفتيات باحتضانه بينما يزيد يقول وهو يتجه ناحية جيهان :”المفروض انك تحضني زيهم والا انا ابن البطة السوده بس انا مش زعلان لان جيهان حبيبتي هتاخدني بالحضن
لتقول جيهان وهي تتجه ناحية الفتيات :”اجري يلا العب بعيد قال حضن قال روح شوفلك حاجة اعملها بدل مانت واقف عايز تحضن في ده وده
وتقول للفتيات وحشتوني يا حبايبي وتحتضنهم
بينما الفتيات تضحكن علي منظر يزيد ويخرجن له لسانهم فيقول يزيد :”
انت اكيد مش ابويا ولا انت اكيد امي اكيد انتو خطفني من عيلتي الحقيقة قولولي مين هما علشان اروحلهم وقدم فيكم شكوة في القسم بتهمة خطف
ليقول عامر :”
لا احنا لقينك ادام المعبد اليهودي امشي من هنا يا بن الكلب وهو يهم بالركض خلفه
ليركض يزيد الي أعلي ويقول :”نورت مصر يا عمورة والله وحشتني يا راجل
ليقول عامر وهو يضرب كف بكف :”الواد اتجنن خلاص وهو يكبر يعقل والا بينقص عقل
لتقول آسين ببرود :”حمدلله على السلامة وتتجه الي أعلي وهي تفكر في الانتقام من قاتل والدها
بينما شجن تقول لعامر :”حاسة انها مخبية عليا حاجة اول مرة مش تكون مستعدة لعيد ميلادها زي كل سنة وتتمني تستلم هدية رعد بسرعة
لتقول تولان :”مش مهم هنعرف بعدين تعالي بقي نحضر الهدية بتاعتها وتقول لها علام اتفقت مع يزيد لجعلها تخرج من قوقعتها يوم ميلادها
ليتقول جيهان :”الواد يزيد اول مرة يقول حاجة مفيدة بس ليه مش هيتعمل هما في مصر وهيتعمل في لندن
لتقول تولان :”احم خو يعني تحنا مسافرين بعد اسبوعين لندن علشان نستورد اجهزة جديدة للمستشفي وهنعمله هناك ومنها تغيير جو
لتقول جيهان وهي غاضبة :”
انتو كل حايتكو شغل ودا غير الانتقام بتاع آسين اللي بتسعي ليه وبتستني رسالة رعد ليها علشان تبدأ بالانتقام وهي طول الوقت تفكيرها في ده
عامر:”سيبهم ياجيهان حتي لو كان هيتعمل عن طريق الشغل اهي تخرج من العزلة بتاعة كل سنة ومش بترضي تخرج والا حتي نعمل حفلة كبيرة ليها
####################
في صباح اليوم التالي تستيقظ آسين وتاخذ شاور وتتجه الي أسفل فتجد الجميع بانتظارها لتجلس وهي تقول ببرود :”صباح الخير
ليرد الجميع :”صباح النور
ليبدأ الجميع بتناول الفطور بينما آسين توجه حديثها الي يزيد :”يزيد انت هتروح الشركه وتتصل بالشركة اللي هنستورد منها الاجهزة الطبية وتقولهم ان احنا هننزل لندن بعد أسبوعين وتحدد معاهم المعاد اللي هنوقع فيه العقود بتاعة الاستلام
ليرد يزيد :”ماشي يا كينج اعتبريه حصل وهخليه يحجزو لينا في اقرب طيارة للندن وتحضيرات السفر
لتقول آسين ببرودها المعتاد :”
تمام وانت يا شجن وتولا خلصوا فطار واجهزوا علشان نروح المستشفي
لينهي الجميع فطوره وتتجه آسين ناحية غرفتها وتمسك بصورة لشخص وسيم للغاية وهو رعد الحديدي وتقول بصوت يوحي بالدمار والهلاك لمن تتوعد له :”قريب اوي حقك هيرجع يا رعدي ومتخافش من غير نقطة دم انا وعدتك وهوفي بوعدي واخيرا هحقق انتقامي وتبتسم بخبث وغموض وكانها تعلم ماتريده ومايجب تنفيذه
لتذهب وتبدل ملابسها وتخرج من الغرفة تجد شجن وتولان جاهزين فتقول لهم :”يلا علشان منتأخرش
ويخرجوا من القصر بكل غرور وكبرياء وجمالهم الساحر فكل واحدة لها جمالها الخاص
ويتجهوا ناحية المستشفي ويخرجوا من السيارة ويدخلوا المستشفي وتذهب كل واحدة ناحية مكتبها بكل غرور وتدخل آسين مكتبها وتبدأ برؤية الحالات حتي يدق الباب ويدخل دكتور مروان ويقول :”
صباح الخير يا دكتور آسين
لترد عليه آسين وهي لم ترفع رأسها عن الاوراق التي أمامها :”صباح النور يادكتور مروان خير في حاجة
دكتور مروان :”الصراحة احم يعني كنت عايز اقولك علي حاجة
آسين وهي ترفع نظرها عن الاوراق وتقول بجدية :”
لو حاجة بخصوص الشغل فاتفضل قول اما اللي في دماغك ده تنساه لاني مستحيل افكر فيك اكتر من صديق
ليقول مروان بحزن :”
ليه لأ عايز اعرف ولو بتحبي حد او في حد في حياتك قولي
لتقول آسين ببرود:”
حتي لو في دا شئ يخصني انا لوحدي ويا ريت تقدر تميز مين بتحبك بجد وركز كده كويس وانت هتعرف ممكن تتفضل ورايا حالات كتيرة انهارده
ليتركها دكتور مروان حزين وهو غافل عن من يستمع لحوارهم خفية فتقول آسين :”
تقدري تدخلي واكيد دلوقتي مفيش سبب انك تكرهيني علشانه
لتقول دارين بحرج :”
انت عرفتي ازاي اني كنت بسمع الكلام وانا محدش شايفني
لتبتسم آسين وتقول :”
انا عارفة انك طول الوقت بتكرهيني علشان مفكرةانه بيحبني بس انا عمري ما اعتبرته غير اخ وصديق بس ودبوقتي ادامك الفرصة انك تخليه يحبك ويلا بقي من غير مطرود علشان ورانا شغل كتيير اوي سلام لتخرج دارين وهي سعيدة اما آسين سعدت لما فعلته وانها ساعدت دارين بالحصول علي حبها وأكملت عملها وهي تفكر في الانتقام من قاتل والدها
يمر الأسبوعين علي كل منهن
آسين تستعد للسفر لندن وهي تفكر في الانتقام من قاتل والدها
أيهم يزداد قسوة و يريد معرفة من هو قاتل والده ويفكر كيفية الانتقام منه
يزيد وشجن وتولان يتجهزوا للسفر لندن وكيفية تنفيذ الخطة لجعل آسين تخرج من قوقعتها يوم ميلادها
مراد كماهو ويعمل على الصفقة الجديدة وكنان طوال الوقت يستفز جيسكا
جيسكا لازالت تحاول لفت نظر ايهم لها
جوليا طوال الوقت تحاول اقناع جيسكا ولكن هي لا تقتنع
#######



