Uncategorized

رواية جبابرة العشق كامله وحصريه بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق كامله وحصريه بقلم اميرة عمرو

الاول = 1 /
تسيقظ فتاة علي صوت حركة بالمنزل تري ااختها
الصغري نائمة بجوارها فتدثرها بالغطاء جيدات
ي حيث مصدر الصوت وتري مالا يجب ان تراه طفلة بعمر العاشرة تري رجل يمسك سلاح ومعه رجال ممسكين بوالدها الغارق بدماؤه فيقول الرجل :”واخيرا وقعت تحت ايدي يا رعد ياحديدي ايه مفكرني مش هعرف اوصلك يا وحش المخابرات واخيرا جه اليوم اللي هنتقم منك فيه علي موت ابويا وحبيبتي هههه سارة مراتك اللي كنت بحبها وجيت انت والا اقول يا وحش المخابرات
ليبتسم رعد ويقول :”
انا مش خايف لان الرعد مبيخافش وحقي هيجي اليوم واللي يتاخد فيه
ليبتسم الرجل ويقول :”
تحب اقولك مين اللي ساعدني سوزان طليقتك الغبية قولتلها تبوظ فرامل العربية بتاعتك ونبهت عليها انك انت اللي تركبها مش سارة بس نعمل غيرة المرأة بقي وسابت سارة تركب العربية وتخلي عربية النقل اللي متأجرة تخبطها هي مش انت المفروض انت اللي كنت تموت مش هي بس ملحوقة ويقول اتشاهد علي روحك يا رعد
فيري رعد طفلته من معشوقته تري مايحدث وتبكي ويقول بصوت عالي :”
هيجي اليوم اللي حقي وحق سارة من غير دم عارف مين بنت الرعد هي اللي هتاخد حقي وهتكبر اسمي قبل اسمها وهتبقي مش عارف تعمل ايه هتبقي قوية وقاسية وجبارة ومش هتاذي مظلوظ عارف ليه لانها بنت الرعد هتبقي ماشية والكل مرعوب منهاوخايف وهي اللي هتاخد حقي منك
ليبتسم الاخر بسخرية :”
ههههههه ضحكتني والله هو انا مقولتلكش مش انا هموتها معاك ويرفع المسدس في وجه رعد
لتصرخ الفتاة وتقول :”لاااااا رعدى متسبينيش يا رعد يابابا لا
ليقول رعد :”اهربي يا آسين اهربي بسررعة
لتقول وهي تبكي :”لا يارعدى متسبنيش
ليقول الرجل :”امسكوها وهاتوها علشان تشوف رعدي وهو بيموت واهي بالمرة تموت معاه
عند تلك النقطة خاف الرعد عل طفلته وراي نظرات الجميع نحو ابنته فاستغل الفرصة واخذ سلاح احد الرجال ووضعه علي راس الرجل وقال بصوت عالي :”
اهربي يا آسين ربي شجن واعتني بيها واكبري وكبري اسم الرعد معاكي وانتقمي ليا ولسلرة ومتظلميش برئ وكوني قوية ومتبكيش علي حد حتي ولو انا امسحي دموعك واقفي واهربي انت وشجن حبي اختك وكوني حنونة معاها هي بس وارفعي اسمي وخلي الكل يحلف ان الرعد خلف بنت بميت راجل ومتدخليش شجن في انتقامك اهرربي بسررعة مفيش وقت
لتقول الفتاة وهي تبكي :”
بس يا رعدي
ليقطاعها رعد وهو يقول :”
اهربي بسرعة واوعديني انك تنتقمي اوعديني يا آسين اوعديني
لتقول الفتاة وهي تبكي:”اوعدك اوعدك يا رعدى
لتركض الفتاة الي غرفتها وهي تنظر خلفها وتجد الرجال يمسكون بوالدها بعدما ضربه احد الرجال بالسلاح علي رأسه من الخلف علي غفلة ويأخذ الرجل السلاح ويقوم باطلاق الرصاص علي رعد وتبكي الفتاة وتجري ناحية غرفة شقيقتها وتوقظها وتأخذها الي الخارجولكن فات الاوان لان الرجل قام باشعال النيران في البيت وذهب هو ورجاله وتحاول الفتاتان الخروج من النيران والهروب ولكن تجد ما سيسقط عليهم وتقول :آااااااااااه
فتستيقظ فزعة من هذا الحلم او ما نسميه الكابوس اليومي لها فتقوم وتذهب الي حمام غرفتها وتاخذ شاور وترتدى ملابسها الرياضية
وتهبط الي اسفل وتنادى علي الخادمة كرستينا فتأتي الخادمة وتقول :”تحت امرك سيدتي
لتقول لها آسين ببرود :”خليهم يطلعولي ريمكس علشان التمرين
لتومأ لها الخادمة بخوف وتذهب لاحضار ريمكس وتاتي به وتأخذه آسين وتقول له:”
عايزة التمرين انهارده يبقي جامد ها عاوزة اشوف ريمكس وهو قوي وهوبيجري ورا الفريسة بتاعته بيقي عامل ازاي
ليومأ لها الفهد وكأنه يفهم ماتقول ويبأ التمرين
لتظل تركض ما يقارب الساعتين كلما تذكرت ذلك اليوم وترجع الي القصر وتنادي علي كرستين وتسألها :”شجن صحيت والا زي كل يوم يا كرستين
لتقول كل كرستين:”لا لم تستيقظ سيدتي
لتومأ لها آسين وهي تبتسم بخبث وتتجه ناحية المطبخ وتأخذ زجاجة مياه مثلجة وتتجه ناحية غرفة شقيقتها الصغري او بالاحري ابنتها غهي من ربت شجن بعد وفاة والدها وتعتبرها ابنتها رغم انهم تخوة من الأب فقط الا انهم يعشقون بعض وتذهبناحية الغرفة وتفتح الباب وتري شجن نائمة بطريقة مضحكة فكانت ذراعها وقدمها علي الارض والذراع والقدم الاخري علي السرير وشعرها يغطي وجهها فضحكت بخفوت هلي شقيقتها وذهبت تجاهها وقالت:”شجن قومي اصحي يلا بقي
لترد شجن قائلة :”سيبني شوية كمان الله يديمك آسين
فتقوم آسين بفتح زجاجة المياه وسكبها علي شجن فتستيقظ شجن فزعة وتقول :”عااااا بغرق بغرق الحقوني سمكة القرش هتاكلني بغرق
لتسقط آسين علي الارض من كثرة الضحك حتي ادمعت عيناها:”هههههههه بغرق بغرق هههههههه وسمكة قرش هههه ايه شغل مغامرات في اعماق البحار
لتقوم شجن من علي السرير وتركض خلف آسين وتقول :”واللهي ما هسيبك يا آسين بقي تعملي فيا كده
لتقول آسين :”مش تقدري تعمليلي حاجة يا بنت رعد
وتأتي علي صوتهم الدادة رحمة وهي تقول : صبرني يا رب نفس موال كل بوم احنا كبرنا علي الكلام ده والا ايه يا دكاترة
لتقول شجن بمرحها :”كبرنا ايه يا رورو وبعدين مين اللي كبر احنا لسه صغيرين اوي يا عمري
لتضرب الدادة كف بكف وتقول :” دا انتو اللي قدكو يا اما مخطوبة يا اما متجوزه ومخلفة مفيش مرة لقيتكم بتقولولي انا جيلي عريس وعايز يحدد معاد عايزة اشوف ولادكم
لتقول شجن بمرح :”عريس ايه رورو احنا مش بتوع الكلام ده وبعدين انت لسه صغيرة دا لولا اني بنت زيك كنت اتجوزتك
لتقول الداده وهي تضع يدها علي وجهها :”عمركم ما هتتغيروا ابدا انا تعبت منكم مش عارفة اعمل معاكم اي
لترد آسين بعدما استعادت برودها المعتاد :”بنات الرعد عمرهم ما هيتغيروا وهيفضلوا زى ماهما وتنادي وتقول شجن يلا البسي الساعة بقت سبعة وهنتاخر علي المستشفي وفي حالات كتير انهارده
لتقول شجن :”اوبس نسيت دا في عمليات كتيرة انهارده صحيح تولا وزيدوا هيرجعوا امتي مقلولكيش
لترد آسين وهي تصعد الدرج :”هما جيين الاسبوع ده دا غير هيشوفو اللي فاضل في الشغل هناك ويتتمموه وينزلوا مصر علشان نشوف الشغل اللي هنا عايز تظبيط وبعدها هنسافر لندن علشان نستورد افضل الاجهزة الطبية هاشان المستشفي
بعد ذلك تنزل الفتاتان وهم يرتدون
لنذهب الي مكان آخر حيث يوجد بطلنا في مكان مايسمي النايت كلاب يدخل بطلنا بطلته التي تخطف الانظار ومعه رفيق دربه مراد واخيه الصغير كنان وجيسكا وجوليا وهم يرتدون ملابسهم
ويتجهون ناحية طاولة ويطلبون الكحول ويتحدث كنان وهويتفحص جيسكا ويقول:”أي الحلاوة دي يا جيسكا شكلك حلو انهارده
لتتحدث جيسكا بغرور :”
طول عمري قمر والرجالة بتترمي تحت رجلي بس انا اللي مش معبراهم انا في واحد بس اللي مالك قلبي
تقول هذا الكلام وهي تنظر لأيهم وأيهم يبتسم بسخرية فهو يعلم ماتريده جيسكا وبما تفكر ليقطع هذا الصمت كنان وهو يسأل أيهم :”
احنا اول مرة نيجي هنا ليه مرحناش المكان اللي متعودين نسهر فيه دايما
ليبتسم أيهم بسخرية وغموض وعينه علي تلك الفتاه التي تتمايل وترقص وترتدي ما يظهر اكثر مما يخفي ويقول :
مراد روح هات اللي جينا علشانه
ليبتسم مراد ويذهب ثم يعود بعد ذلك وخلفه الحرس ومعهم رجل يرتعش وخائف ويجلس مراد ثم تسأل جيسكا أيهم :”مين دا يا أيهم
ليقول الرجل وهو يبكي :” اعتذر سيدي أنا آسف لقد هددنني بأطفالي اعتذر سيدي لن أكررها مرة أخري
ليبتسم أيهم بغموض وخبث ثم تتحول نظرته الي وحش ويقول :”
وماذا يفيدني اعتذارك يارجل ها الخائن مصيره عندى الموت ولكن لنتسلي الاول ثم يوجه نظره ناحية مراد ويقول ما تريده ان يفعل قبل ان يموت
ليتحدث مراد قائلا :”لنجعله يرقص مثل العاهرات امام الجميع ويقول انا زىزى
ليبكي الرجل ويقول :”الرحمة ارجوك سيدى انا عندي اطفال اود الاعتناء بهم
ليتعاطف معه كنان ويقول :”
سيبه يا أبهم حرام علسان ولاده هو قالك ان تهدد بولاده يعني كان مجبور
لينظر له أيهم نظرة أرعبته ولو كانت النظرات تقتل لوقع ضحيتها كنان ثم يقول للرجل :”
هيا والا قتلت اطفالك ايضا وليت انت وحدك
ليقوم الرجل بالرقص وسط ضحكات الجميع وهويبكي ويقول ما أمره له أيهم اما عن بطلنا فكان يشرب الخمر ويقول:”كفاية لهنا ويقوم باطلاق النار علي الرجل في وسط رأسه ويتجه ناحية العاهرة ويمسكها من خصرها ويخرج من المكان وكأنه لم يقتل إنسان ذا جسد وذا روح ويفعل مثله كنان ومراد وبتركوا المكان ليفعلوا ماحرمه الله تاركين جيسكا وجوليا بينما جيسكا غاضبة لعدم اهتمام أيهم بها وتشرب الكثير من الخمر وتقول :”
ما انا ادامه ليه مش مهتم بيا واناجميلة وحلوة والف مين يتمناني
لتقول جوليا :”اهدي يا جيسكا انت ادامه وعارف انك بتعملي المستحيل علشانه وبعدين انت حلوة وقمر زي ما بتقولي اكيد الف من يتمانكي وبعدين يا ستي ما يمكن في واحدة شاغلة عقله وقلبهوبيحبها ومداري
لتنظر لها جيسكا بغضب:”انا بس لو اعرف ان فيه بنت تانية في حياته هقتلها ها هقتلها وبعدين مانا ادامه من سنين وقلبه زي الحجر مين دي اللي هيحبها دا الشيطان يا عمري
وتحتسي كأس المشروب الذي بيدها وتترك المكان وتخرج غاضبة وتتبعها جولبا وهي تتمتم :”الله يكون في عونها البنت اللي هتقع في حب الشيطان ويحلها قال يحبها هو دا عنده قلب اصلا علشان يحب
#################
لنذهب الي مكان آخر حيث يوجد ابطالنا تولان البحيري و يزيد البحيري ويتحدثون وتقول تولان :”
اخيرا خلصنا شغل انا تعبت وهنرجع مصر بكره
ليقول يزيد ويرتمي علي الاريكة :”
وكسبنا المناقصة ياه دا البت آسين عليها دماغ داهية دا محدش كان متوقع ان احنا اللي نكسب المناقصة
لتقول تولان:”تصدق البت آسين وحشاني اوي هي والبت شجن انا مش عارفة دول اخوات إزاي
ليقول يزيد وهويضحك :”يابنتي اللي مرت بيه آسين صعب أوي أي حد يتحمله ويبقي قوي بالشكل ده وبعدين احنا طول عمرنا صحاب ومع بعض وابتدينا من الصفر ولماكنا هنخسر هي اللي كانت تنقذنا وبفضلها وصلنا للي احنا فيه بوقت قياسي
لتيتسم تولان وتقول :”علي الرغم من اللي شافته الا ان شجن مطلعتش زيها شجن مرحة وطيبة بس لما بتتعصب اعوذ بالله تقولش اعصار اما آسين باردة وقاسية القلب وعليها برود وهادية لابعد حد وغامضة ولما بتتعصب بتبقي أسود من الاعصار ذات نفسه إعصار دا الاعصار طيب عنها
ليضحك يزيد مما زادت وسامته ويقول :”
بس متقدريش تقولي الكلام دا ادامها دي تمحيكي من علي وش الارض خلينا ساكتين انا عايز اموت موتة ربنا
لتقول تولان وهي تضحك :”
يا شيخ اتنيل وانت قمور كده دا لولا ان احنا اخوات كنت اتجوزتك كفايه علينا القمر اللي في السما يبقي علي الارض وبعدين سيبك من دا كله عيد ميلاد آسين قرب
ليقول زيد وهو يفكر :”
انت عارفة ان آسين بتقضي عيد ميلادها في القصر ومش بتخرج او بترضي تخلينا نعمل حفلة فانا عندي خطة ننفذها يمكن ترضي وبعدين عيد ميلادها هيبقي لندن لان احنا هنكون مسافرين هناك علشان نستورد الاجهزة الطبية
لترد قائله بسخرية :”وايه هي الخطة يا فيلسوف عصرك وزمانك دى محدش يقدر يضحك عليها
ليقول يزيد:”بصي يا ستي احنا هنضطر نعمل حاجة بي محتاجين مسا عدة من شجن واهم حاجة محدش يعرف باللي هنعمله غير انا وانت وشجن فاهمة معايا بقي اشطا
لترد قائلة :” معاك اشطا يا برنس
#######################
دا اول بارت يا ريت يعجبكم والبارت الجاي هينزل قريب اوي انا معنديش مواعيد محدده لان انا بكتب في رواية واحده بس يعني كل اما اخلص بارت هنزله علطول بقلم /آسين





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى