Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل الثالث 3 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل الثالث 3 بقلم اميرة عمرو

3 =الثالث 3 /
يعلن مطار لندن عن وصول الطائرة القادمة من القاهرة ليهبط منها الرباعي الساحر بكل غرور وثقة ونظرات الاعجاب تملأ المكان ليجدوا أربع سيارات
بانتظارهم يركبوهم بغرور وكبرياء وعين الجميع عليهم وتتجه الي شركةالرعد A.S.Rالتي تعد من أكبر شركات الادوية في العالم ويخرجوا من السيارة ويدخلوا ااشركة وسط نظرات الاعجاب من الجميع وذهولهم من هؤلاء الاربعة الذين أتوا الى الشركة وذهل الجميع من جمالهم ويركبوا المصعد ويتجهوا الي الدور الاخير ويفتح المصعد ويدخلوا لتهب
السكرتيرة بخوف وسط نظرات الاعجاب لليزيد ويدخلو المكتب ويجلسوا لتجلس آسين علي المكتب
لتقول تولان :شوفتي نظرات الكل والسكرتيرة منزلتش عينها من علي يزيد وكانه نجم والا ساحر دا يزيد
يزيد بغرور مصطنع:طبعا يا بنتي هو انا اي حد دا انا الساحر والبنات كلها بتتمني إشارة مني دا انا عسول وكيوت وقمر
شجن :ياعم اقعد كده و بطل غرور وهو انت فيك حاجة تتحب وإلا البنات تجري وراك عليها
ليهب يزيد بالرد لتقول آسين ببرود :ها خلصتوا والا لسه ناسيين احنا جايين هنا ليه وتقول بعدها يزيد اتصل بالشركة M.G اللي هنستورد منها الاجهزة الطبية وحدد معاهم الاجتماع يكون بكره علشان نرجع مصر
ليقول يزيد بصوت منخفض :ايه الفصلان ده وهموت واعرف بتجيبي البرود دا منين
ليرفع وجهه ويري آسين تنظر له بغضب ليرد بسرعة :تمام اعتبريه حصل اي حاجة تانية يا كينج
لتضحك الفتاتان عليه بينما آسين تنظر لهم ليتوقفوا عن الضحك وتقول :شجن تولان هتروحوا المستشفي وتتابعوا الحالات اللي هناك و تعرفوا اذا كان في حاجة محتاجة تعديل او ناقصة ويلا كل واحد يروح يعمل اللي انا قولت عليه
لتقول شجن:ماشي اي حاجة تانية احنا هنمشي ونتقابل في القصر سلام بقي يلا يا تولا
لتومأ لها آسين ببرود وهي تفكر في الانتقام من قاتل والدها وتخطط في كيفيةالانتقام بدون ان يكون به نقطة دم واحدة وتتصل بالسكرتيرة وتطلب منها الملفات الخاصة بالصفقات وتبدأ بالعمل
بينما الثلاثي المرح كما يسميهم عامر وجيهان يخرجوا من المكتب لقول يزيد وهو يزفر براحة
:كنت حاسس اني هموت علي ايدها جوا انا عايز اموت موتة ربنا
لتضحك شجن :والله اللي يشوفك وانت خايف منها كده ميقولش دا الساحر اللي اي بنت تتمناه
لتقول تولان بضحك :ههه والله اللي يشوف شكلك ميقولش ان انت الراجل وهي الست لا وايه انت الاكبر مش هي
ليقول يزيد بحنق :انتو هتحفلوا عليا والا ايه وبعدين انتو كمان مشوفتوش شكلكم كان عامل ازاي سيبكم من دا كله ها هنعمل ايه علشان نقنعها بالحفلة والا ننفذ الخطة هنعمل اللي اتفقنا عليه تمام
لتقول الفتاتان :تمام
يزيد: يبقي استعنا علي الشقي بالله يلا بينا بقي الا لو طلعت ولقتنا واقفين كده الله أعلم ممكن تعمل فينا ايه دي عليها جبروت يهد جبل
ليسرع الجميع للقيام بما قالته آسين بسرعة وخوف لانها لا ترحم ولا تتهاون في أي شئ يخص عملها وسمعتها فهي تعبت حتي وصلت لهذا المستوي لينتهي الجميع من العمل ويعودوا الي القصر ليستعد الي الجميع الي يوم غد المليئ بالمفاجآت علي ابطالنا
#################
اما عند بطلنا فهو جالس علي مكتبه بكل غرور ومعه مراد ويعملون حتي انتهوا من العمل لتنهد مراد
ويقول: اخيرا خلصنا شغل انا تعبت يلا بقي اهو كده احنا ضامنين ان احنا اللي هنكسب الصفقة
لينظر الي صديقه ويجده شارد
ليتحدث : لسه بردو بتفكر في الانتقام يا أيهم وبعدين افرض ان اللي قتله ده ميت من سنين هتعمل ايه أيهم
ليقول أيهم بصوت جعل مراد يخاف منه بشده فنظرته لاتوحي الا بالجحيم :
وقتها بس هقتل ولاده وعيلته واي حد اتكلم حتي لو بالغلط المهم ان حق والدى يرجع وقتها بس اقدر ارتاح بس البوص يقولي مين هو
ليصمتوا فترة ليستعيد مراد قوته ويحاول تغيير الموضوع فيقول بمرح :
مش هتسهر معانا انهارده دا هيبقي في السهرة بنات انما ايه ولا تقول ملكات جمال
أيهم : لا روح انت انا مش في المود خالص انهاردة نبقي نسهر بكره
مراد:يا عم بقولك ملكات جمال وانت تقولي مش في
المود
أيهم :حتي لو أدامي ملكة جمال الكون عمر ماواحدة هتقدر تغير تفكيري عن عنهم كلهم خايينين وبيجروا ورا الفلوس
ليحاول مراد التحدث مرة أخري لينظر له أيهم نظرة معناها انه لن يعيد كلامه مره أخري لتنحنح مراد قائلا:
خلاص ماشي يا عم بس الصفقة هتم بعد شهر لازم نستعد ليها كويس لان العيون هتبقي علينا والشرطة بتحاول توقعنا
أيهم ببرود وثقة : متخفش بس نخلص من موضوع الصفقة دا ووقتها بس اقدر أزور البوص واخليه يغرفني مين اللي قتل والدي
ليقول مراد بخفوت :عمرك ما هتتغير كل تفكيرك في الانتقام وبعد ذلك يقول بصوت عالي تمام امشي انا بقي الحق ملكات الجمال سلام
ليخرج مراد ويترك أيهم يفكر في كلام مراد عن احتمال موت قاتل والده وقتها ماذا سيفعل لينفض تلك الافكار من باله ويتابع عمله وهو يضحك بسخرية علي كلام صديقه فجميع النساء خائنات ولا توجد فتاة تستطيع تغيير تلك الفكرة و هو لا يعلم ان هناك متمردة قاسية ستوقعه بحبها من النظرة الاولي
###########
وجاء اليوم الحافل بالمفاجآت يوم ميلاد آسين تستيقظ من نومها وتاخذ شاور وتتجه الي أسفل فتجد الجميع بانتظارها لتجلس علي طاولة الطعام ويفطروا ويتجهوا الي الشركة ويدخلون بهيبتهم ونظرات الاعجاب من الجميع وتتجه الي مكتبها وتقول :
الشركة M.G هتوصل امتي علشان نمضي العقود
يزيد:هتوصل كمان ربع ساعة
آسين :تمام حلو اوي هات العقود أراجعها قبل ما يوصلوا وانت يا شجن اتصلي بالمستشفي اللي في مصر علشان يستقبلوا الاجهزة
شجن :كنت عارفة انك هتتطلبي مني كده فخليتهم يعرفوهم ان الاجهزة هتوصل خلال أسبوع
وفجأة يدق الباب وتدخل السكرتيرة ونظرها علي يزيد وتقول بدلع :
ها هي الاوراق سيدتي تريدين مني شئ آخر
لتنظر لها آسين بقرف وتتكلم ببرود مرعب:
حسنا يمكنك الذهاب ولا أريد ان اري مثل هذه التصرفات مرة أخري والا ستندمي وانت هنا في مكان عمل ليس في مكان للعاهرات مفهوم
لتقول السكرتيرة بخوف: حسنا سيدتي
وتخرج من المكتب بسرعة بينما الثلاثي المرح يضحكون عليها وتأتي الشركة M.G ويدخلوا الي قاعة الاجتماعات ويوقعوا العقود
آسين ببرود :حسنا سيكون معاد التسليم بعد أسبوع
مارتن احد الرجال بنظرات الاعجاب الي آسين:
حسنا اتفقنا انها المرة الاولي الذي أري بها شرقية بهذا الجمال هل تقبلون عزيمتي علي العشاء
آسين ببرود : سيد مارتن اولا نحن في مكان عمل وهنا من اجل صفقة الاجهزة لا اكثر
ثانيا شكرا على عزيمتك ولكن انا واصدقائي سنخرج الليلة للاحتفال بعيدميلادي
مارتن باحراج: حسنا وhappy birth day ايتها الشرقية الوسيمة
ويخرج عملاء الشركة ويتركون شجن ويزيد وتولان في صدمتهم من قولها انهم سيحتفلون بعيد ميلادها وسيخرجون للسهر
يزيد بصدمة :هو انت بتتكلمي بجد
آسين ببرود :لو مش حابين نخرج نحتفل خلاص مفيش مشكلة
لترد شجن بسرعة وهي لاتزال لم تخرج من صدمتها:
لا ايه دا احنا مصدقنا انك تخرجي في اليوم ده
يزيد بمرح :بم ان احنا هنخرج هنروح فين بقي
آسين ببرود وهي خارجة : هنروح ري### **ويلا بقي اهو وغرت عليكم تعب المخططات اللي بتحضروها من أسبوعين
وتخرج وتتركهم بصدمة وتكاد افواههم تنزل الي الارض
تولان:عرفت منين دي دا محدش يعرف غير احنا الخمسة (تقصد عامر وجيهان) اختك دي مفيش حاجة تخفي عنها أبدا
شجن:تربية الرعد عايزاها تكون ايه وبعدين مفروض نفرح اننا هنخرج يلا بينا بقي لاحسن ترجع في كلامها
يزيد :ايوا والنبي يا اختي انتي وهي اصل اختك دي ممكن تقلب بسرعة دي بحالات يلا بينا بقي نجهز علشان الحفلة وهتصل بمدير المكان يجهز لنا كل حاجة يلا بقي
ويذهبوا ليستعدوا فهذاةاليوم سيكون شاق عليهم فهم لا يعلمون ماذا يخبئ لهم
###############
اما عند أيهم يجلس هو والجميع يتحدثون فيقول مراد : فاتتكو سهرة امبارح كانت ايه وبالاخص البنات
كنان بحنق :يعني انت محسسنني انك كنت مع ملكات جمال الكون ما كلهم عاديين
جيسكا :بقولكم ايه ماتيجي نخرج نسهر انهارده
كنان: والله اول مرة اتفق معاكي في حاجة ايه رأيك يا أيهم
أيهم ببرود :تمام يلا اجهزوا علشان نخرج
ليقوم الجميع ليستعد وذهب أيهم وياخذ شاور ويرتدي ملابسه ويضع عطره لينزل ليجد الجميع جاهز ويري جيسكا ترتدي فستان فاضح حتي تجذبه ناحيتها ليبتسم بسخرية ويتجهوا الي سيارتهم ويركبوها ويتجوهوا ناحية المكان الذي يسهروا فيه
يدخلوا المكان لتقع نظرات الاعجاب عليهم من الجميع ويجلسون علي طاولتهم الخاصة وعيون البنات علي أيهم وكنان ومراد
ليجلسوا علي طاولتهم ويطلبوا المشروب الخمرة والنبيذ ويظلوا فترة من الوقت ينظرون في المكان حتي تقطع الصمت جوليا :
هو احنا هنفضل قاعدين كده كتير بما ان مفيش حاجة مسلية تعالوا نغير المكان ونسهر في مكان تاني
ليقول كنان بتأفف :والله عندك حق يا جولي مغيش حاجة حلوة والا كويسة في المكان ده تدخل الدماغ
مراد بتأييد:فعلا عندك حق السهرة انهارده مش زي بتاعة امبارح
جيسكا بغرور: طالما جيسكا في مكان مستحيل تلاقي واحدة اجمل منها
مراد با ستفزاز:دا علي أساس انك ملكة جمال الكون بلاش كدب والنبي
وأيهم يتابع ما يحدث بصمت حتي يقطعه كنان بصدمة وهيام
كنان:
يا نهار أسود ايه الجمال ده تقولش حوريات من الجنة
لينظر الجميع الي ماينظر كنان لينصدموا من جمال هؤلاء الاربعة فمن يراهم يقول انهم أتو من عالم آخر
ليهيم أيهم في في تلك الحورية الني سحرته بجمال عينيها من النظرة الاولي
ليقول كنان :
بعد كده متتكلميش يا جيسكا لان في اطلع الاجمل منك بمراحل كتيرة اوي
جوليا بهيام :
دا الشاب اللي معاهم مز اوي والبنات اجمل والله ما انا عارفة دول يتسمو ايه بحلاوتهم دي
جيسكا بغضب مكتوم :
بس مش احلي مني انا اجمل طبعا
مراد وهو ينظر لتلك التي سلبت عقله و قلبه:
دول حوريات وحتي الشاب اللي معاهم دا انتي يا جيسكا جنبهم برعي
لتستشيط جيسكا غضباوتقول :
بقي انا برعي مش انا اجمل منهم صح يا أيهم
لينظر الجميع لايهم ليجدوه ينظر الي تلك الملاك بالنسبة لهم ليعود الجميع النظر الي هؤلاء الأربعة
الذين سحروهم من النظرة الاولي وبالأخص أيهم فقد هام في تلك العينين البنتين
اما عند ذلك الرباعي يدخلون بكل غرور وكبرياء ونظرات الجميع مصوبة ناحيتهم مما يزدادوا كبرياء وغرور ومازاد الكبرياء جمالهم وسحرهم فكل منهم لديه سحره الخاص ويتجهوا ناحية الطاولة الخاصة بهم ويطلبون العصير ومازالت النظرات مصوبة ناحيتهم من شده جمالهم فكانت آسين أكثرهم جمالا وجاذبية
وما زادها انا قة تلك القلادة التي ترتديها منذ الصغر فتلك القلادة كانت الهدية الاخيرة التي أعطاها رعد لاسين قبل وفاته طلب منها عدم خلعها من رقبتها ابدا وكانت علي شكل فراشة
وويقول يزيد :شكلنا مش راجعين غير لما يحصل مشكلة من حلاوتكم دي
شجن بغرور:طبعا يا ابني هو احنا اي حد احنا بنات رعد الحديدي يا بن البحيري
تولان: بس بردو مننكرش حلاوة ولاد البحيري واحنا الثلاتة جمال صح يزيدو لدرجة ان الكل مش منزل عينه من علينا
يزيد : ما انا حلو وجميل وبعدين اقعدي بالاحمر اللي انت لبساه ده انت ناقصة يبقي كلو احمر مش كفاية شعرك
آسين ببرود: مش هنبدأ الحفلة والا ايه هنقعد نتكلم وخلاص من عير ما نحتفل
ليطلب يزيد من النادل الكعكة ويا تي بها ليلتفو الثلاثة حول آسين ويغنو لها ويطلبوا منها إغماض عينيها وتمني أمنية لتغمض عينيها مماجعلها تبدو كحورية اوملا من السلام ثم تفتحهم ليظهر جمال عينيها وتتطفئ الشموع ويتمني لها الجميع السعادة
شجن :كل سنة وانت طيبة يا آسين والله انا ما اعرف اديكي ايه بكناسبة عيد ميلادك كفتية انك اعتنينتي بيا وشوفتي أيام صعبة قوي رغم ان امي هي السبب في موت والدتك وانت مش أختي بس لا دا انتي امي اللي ربتني وهتمت بيا انت اغلي حاجة في حياتي ودي هديتي ليكي
آسين بابتسامة بسيطة ساحرة تسحر العقول :
ليه بتقولي كده انت بنتي وبعدين بنات رعد الحديدي اقوياء ومش بيبكوا ولا بيخافوا وانا بحبك انت اغلي حاجة في حياتي
ليقول يزيد بمرح وحزن مصطنع :ابغي ابكي بس استحي ايه يا جماعة قلبتوها دراما كده ليه ويلا بقي كل سنة وانت طيبة يا آسين ويقوم با عطائها هديتها
تولان : كل سنة وانت طيبة يا آسين يا اغلي من صديقة انت مش بس صاحبتي لا اختي وحبيتي وكل حاجة حلوة في حياتنا رغم كمية البرود اللي عندك وتقوم باعطائها هديتيها
آسين :يعني لازم الشتيمةاللي في الاخر دي
وتقوم باحتضانها واخذ هديتها
ويجلسوا ويتحدثوا وسط مرح الثلاثي المرح وهدوء آسين ومزاحهم وضحكهم بصوت عالي وآسين تكتفي بالابتسامة حتي تشعر بان هناك من ينظر لها لترفع عينيها وتجد عينين بنيتين حادة كالصقر تنظر لها لتنظر له برهة حتي تشعر بان قلبها يدق بطريقة غريبة يدق دقات سريعة لتستعيد جديتها وتقوم واقفة لتقول للجميع
آسين ببرود : انا رايحة الحمام وراجعة
تولان:استني هاجي معاكي
شجن :وانا كمان جايه
يزيد : يعني هتسبوني قاعد كده لوحدي
آسين ببرود وجدية: اشرب العصير اللي اودامك وكل الكيك عقبال ما نرجع وتتحول نبرتها الي نبرة تحذيرية واياك تتحرك من مكانك مفهوم
يزيد :مفهوم يا كينج حاضر مش هتحرك
ويتجهوا الي الحمام تاركين يزيد يتمتم بكلمات غير مفهومة
عند بطلنا عندما وجدها تدخل المكان احس بشعور غريب وظل يتابعها وهي تتحدث وكيف تكتفي بالابتسامة وكيف كانت تتحدث مع شجن وتحولت نظراتها الي الحنية معها وكيف اصبحت كالملاك عندماواغمضت عينيها وعندما فتحتهما اصبحت تشبه الحورية وظل ينظر لها حتي شعرت بان هناك من ينظر لها لترفع عينيها لتقابل عينيه وتنظر له حتي تقوم وتتحدث مع اصدقائها وتذهب الي الحمام ولكنه شعر بالغضب عندما وجدها تبتسم لغيره وشعر بالغيرة من الفتيات التي معها و ازداد غضبه عندما ابتسمت ليزيد يود ان يذهب اليه ويقوم باطلاق الرصاص من مسدسه في منتصف رأسه
ولم يختلف الحال عند كنان فهو ظل ينظر لشجن وكيف هي جميلة ورقيقة وكم هي ابتسامتها ساحرة وفجأة ينصدم عندما يتذكر******
اما مراد شرد في صاحبة الشعر الاحمر والرداء الاحمر مما أدى الى اظهار جمال بشرتها وكيف هي جميلة كالجنيات
اما جوليا ظلت تنظر الي يزيد واحست بالغيرة من تولان وهي تتحدث وتضحك معه وهو يضحك ويلعب في شعرها كم كان وسيم وجذاب يالله كم هو ساحر
اما جيسكا غاضبة من آسين ونظرت لها بكره فهي اجمل منها بكثير ولكن جيسكا لا تريد الاعتراف بهذا فهي جيسكا وكل ثانية تزداد كره لآسين لان أيهم منذ ان أتت لم تتزحزح عينيه من عليها وكانها الوحيدة امامه وتلك المرة الاولي التي يظل لفتاة هكذا لتقول بغضب مكتوم وغيظ وغيرة :
مش حلوين اوي كده علشان تفضلوا باصين عليهم اوي كده لدرجة انكم مش حاسين بحاجة
كنان :بصراحة التلاتة اجمل من لعض كل واحده عندها جمالها الخاص
جوليا بنظرة حالمة : داحتي الشاب اللي معاهمحلو وجميل كده دا حتي البنات صورايخ والله انا مش عارفة دول جايين منين
مراد:دا تقولي جايين من كوكب تاني الاربعة حلوين واللي لابسه أحمر دي ايه اه مش عارفة اقول عليهم ايه حوريات والا ملايكة
لتقول جيسكا :اكيد شكلهم زي اي بنات عادية بيحاولوا يلفتوا النظر ليهم وخلاص وشكلهم عادي خلاص مش من النوع اللي بيجري ورا الفلوس
كنان : كلنا عارفين انك بتقولي كده لانهم اجمل منك وباين عليهم اغنياء ومش من النوع ده
جيسكا بحنق : مفيش اجمل مني بس لو عايز تتاكد بص كده
لينظر الجميع الي ما تشاور عليه جيسكا ليجدو رجل يمسك بيد آسين مما زاد غضب أيهم
اما عند الفتيات عند خروجهم من التواليت ويتجهو ناحية طاولتهم ليجد من يعترض طريقهم ويقول :
ايتها الحسناء ذات الفستان الابيض لما لا تأتين معي وستمتعين واستمتع انا أيضا
لتنظر له آسين ببرود وتتجاهله وتذهي ليمسك بيدها ويعترض طريقها لتقول له شجن بغضب :
هيي انت ماذا تفعل اتركها والا ستندم
ليقول الرجل :
انت يا فتاة ماذا تقولين سأمتعها قليلا وهي ستكون سعيدة
ليحاول سحبها ليجد يد تمسك بيده ولم تكن غي يدي يزيد وهو يقول :
الم يقولوا لك ابتعد لماذا لم تبتعد
الرجل :ماذا بك يا رجل انت معك ثلاث فتيات جميلات سآخذ واحده واترك لك اثنتين لما لا نتشارك اذا
لم يستطع يزيد تحمل كلمات ذلك الرجل ليقوم بلكمه فيقع علي الأرض وينزف انفه وفمه ويأتي علي تلك اللكمة اصدقاء الرجل وتتوقف ااموسيقي ويبدأ الجميع برؤية مايحدث ليقول يزيد بصوت عالي
يزيد: مستعدين يا بنات شكل الحفلة هتبتدي وتبقي جميلة معايا
لتقولان الفتاتان بصوت واحد :معاك يا كبير
يزيد :يبقي علي بركة الله واستعنا علي الشقي بالله يلا يا كينج
لتتركهم آسين وتتجه ناحية الطاولة بكل برود وتشرب العصير وتقول بصوت عالي سمعه الجميع وكأنها لم تكن السبب فى كل مايحدث وذلك الشجار
:يلا يا ابطال وروني همتكم وعايزةدم ها دم يلا
ليبدأ يزيد بضرب الرجال ومعه شجن وتولان وتغلبوا عليهم في البداية ولكن عددهم يزداد
يزيد وهو يضرب الرجل الذي معه:
ما تيجي تسعدينا يا بنت الحديدي ماهو كله بسببك
شجن وهي تتفادى ضربات الرجل وتقول: انت ايه كتلة برود تعالي ساعدينا العدد بيزيد
آسين وهي ترتشف من كوب العصير : جري ايه يا بنت الحديد مش قادرة علي دول دي تربيتي ليكي وانتو يا ولاد البحيري مش قادرين والا ايه يلا يا شجن اضربيهم وانت يزيد اضرب جامد انت تولان يلا عايز اشوف قوتكم
يزيد وهو يلكم الرجل : مزك لله يا رعد اشوف فيك يوم كان يوم اسود يوم ماجبت البت دي شكلك خاسفة يا بنت الحديدي
بينما هم يتعاركون اذا تلمح آسين رجل ومعه سكين يتجه ناحية يزيد ليهم بطعنه ليفول يزيد :
اني استحلفك برعد يا فتاة هيا ساعدينا
ولم يكمل كلامه اذا يجد آسين تمسك بيد رجل يحاول طعن يزيد فيتوقف الجميع عن القتال والضرب ليقف يزيد وشجن وتولان بجانب بعض ليقول الرجل :
لم اكن اعلم ان رعد ذلك تحبينه لتلك الدرجة اهو حبيبك
آسين : لا تتكلم عن رعدي والا جعلتك تتمني الموت الان وعلي يدي
الرجل بسخرية: ابتعدي يا فتاة والا شوهت وجهك الجميل حتي لا يتعرف عليك احد وخصوصا رعد حبيبك الذي لا آراه وهو يختبئ مثل النساء
ليقول يزيد برعب وخوف:اصمت يا رجل انت تحفر قبرك بيدك انت لا تعرف ماذا يمكن ان تفعل بكم جميعا
الرجل: أنها فتاة ضعيفة لا تستطيع ان تفعل شئ هي ورعد الذي تتحدث عنه ويختبأ مثل النساء
شجن بعصبية :اصمت يا رجل والا حطمت عظامك وتهم للذهاب لضربه ليسمعوا صوت آسين وهي تقول بصوت عالي جعل شجن تخاف من آسين :
ششجن ارجعي مكانك وانا دلوقتي هخليه يعرف مين هي بنت الحديدي
شجن: بس يا آس
لتقاطعها آسين بصوت عالي جعل:ششجن انا لا اعيد كلامي مرتين اذهبي و قفي بجانب يزيد وتولان
لتفعل شجن ذللك لتلفت آسين للرجل وهي مازالت ممسكة بيده ليقول الرجل ببعض الخوف:
أخيرا سمعنا صوتك يا فتاة وهذا رعد لم يكمل حديثه ليسمعوا صوت تكسير عظام
ولم تكن سوي يد الرجل التي بها السكين لان آسين لم تتركها
ليقول يزيد : ادعو الله ان تظلوا احياء فلقد أيقظتم الوحش الكاسر هيا يا ابنة الحديدي
تولان بتشجيع : يلا يا كينج وريهم مين هي بنت الحديدي
شجن:يلا يا عمري ارفعي راسي واغلبيهم ووريهم يا اختي العزيزة
بينما هم يشجعونها كانت آسين تقاتل بكل قوتها وبسرعة وهي تتذكر كلام الرجل عن رعدها وتري في وجوههم وجه قاتل والدها لتقوم بضربهم جميعا بقوه وشر يقسم من يراها انها ستحرق الاخضر واليابس وانخا لم تكن تلك الفتاة البارده لتنتهي منهم
جميعا بدون خدش واحد
وتتجه ناحية هؤلاء الثلاثة
بينما عند أيهم كان الجميع يتابع بذهول من تحول تلك الفتاة وكيف هي بهذه القوة والجبروت
جوليا بصدمة: دي ضربتهم كلهم من غير مساعدة
كنان هوالاخر:لا وكمان من غير خدش واحد في جسمها
مراد بغير استيعاب: دي قضت عليهم بسرعة رهيبة أوي وضربتهم ضرب جامد طحن من الاخر
جيسكا: انا قولت عليها بنت ضعيفة مكنتش اعرف انها بالقوة والجبروت دي
بينما أيهم يبتسم علي قوة تلك الفتاة وكيف تمتلك الجمال والقوة والشجاعة ولكن لحظة هي فعلت ذلك لانهم اهانوا رعد من يكون ذلك تلرعد اهو حبيبها ام زوجها ليجد نفسه غاضب
لينظر كنان الي شقيقه أيهم ويقول :انت ايه رأيك يا أيهم دي اقلها رئيسة عصابة والا مافيا بالقوة دي
أيهم ببرود: هي شجاعة وقوية ودا يخليها مميزة وكمان ثقتها في نفسها سرعتها اللي زي سرعة الفهد دي مساعدها كتير
ليقاطع أيهم مراد وهو يقول:دي بتضرب الشاب اللي معاهم
جوليا :دي كمان بتهددهم بالعد للغاية تلاتة ولو وجدت حد فيهم لسه واقف هدمروا
كنان: دي شكلها جبارة يا بني دول بيجروا زي اللي عامل عاملة وخايف من عقاب ابوه ليه
جوليا:شوفت ازاي رمت الفلوس في وش صاحب المكان
ليقول أيهم :يلا بينا خلتص السهرة خلصت لغاية هنا
عند آسين عندما انتهت من ضرب الرجال واتجهت ناحية الطاولة الخاصة بهم ليقف الثلاثة
لتقول شجن بمرح: كنت هايلة يا كبير
لتنظر لها آين بغضب وتتجه ناحية يزيد وتقوم بلكمه بقوة ليسقط علي الارض وتشهق تولان وشجن ويتجهوا ناحية يزيد لمساعدته لتمنعهم آسين بنظرة مميتة معناها بدمارهم وتقول:
دي علشان مكنتش عارف تضربهم
ليقف يزيد وهو يضع يده علي وجهه مكان اللكمة وهو يتأوه ليجد لكمة من آسين مرة أخرى وتقول له :
ودى علشان جبت سيرة رعدي في الكلام ودعيت عليه اول وآخر مرة تجيب اسم رعدي بالسوء مفهوم ثم تقول دلوقتي انا هعد لتلاتة لو لقيت واحد فيكم لسه واقف ميندمش علي اللي هعمله فيه وترفع يدها هكذا ☝️✌وتبدأ بالعد
يزيد بخوف وهو يضع يده علي وجهه مكان اللكمة ويقول : انا لسه صغير وعايز اموت موتة ربنا
شجن :وانا كمان
تولان :هي جت عليا انا انا عايز اعيش
ليركض الثلاثة الي الخارج ويتجهوا ناحية السيارة
بينما آسين تقول لصاحب المكان ببرود وهي ترمي المال بوجهه :اختر زبائنك يا رجل وتتركه وتذهب بكبرياء وهي تبتسم بغموض وخبث
بينما عند أيهم كان الجميع يتجه الي السيارة لياتي اتصال لكنان ويتركهم ليجيب وبعدما ينهي الاتصال يلتفت للعودة ليصتدم بجس احدهم وقبل ان يسقط ذلك الجسد يمسكه من خصرها ولم تكن سوا شجن والتي ظنت انها ستقع لتجد من يمسكها لتفتح عينيها وعندما تفنحها تنظر الي عينيه وتشرد بجمالها وكنان أيضا يسرح في عينيها حتي تستوعب شجن الموقف وتبعد يده بقوة وتقولشجن:
انت
كنان:انتي
شجن بعصبية :هو انا كل اما اروح مكان اشوفك وكمان تحصلي مصيبة الله يخرب بيتك
كنان:لا والله اصل من كتر حبي فيك ماشي وراكي
ليظلوا يتخانقو فترة من الوقت وغافلين عن من يستمع اليهم
لقاطعهم صوت جعل الرعب يجري في جسد شجن ولم تكن سوا آسين:
ششجن انت بتعملي ايه عندك قولت الاقيكي في العربية مش واقفة مع شاب
لتحاول شجن التبرير لتمسكها آسين من يدها ويتجهوا الي سيارتهم ويركبوها ويعودوا الي القصر
بينما كنان يعود الى شلته ليجدهم بانتظاره ليسأله مراد :اتاخرت ليه
كنان :هبقي احكيلك
ليركبوا السيارة ويعودوا الي القصر
اما عند آسين تخرج من السيارة وتدخل الي القصر لتجد الثلاثة يفرون الي غرفتهم ليتوقفوا علي صوت آسين وهي تقول بصوت عالي :
شجن انت تعرفي الشاب دا منين
شجن :******
##############
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كنت عايزة اقولكم ان الكلام اللي باللغة العربية الفصحي دا ترجمة الكلام الانجليزي وهما بيتكلموا انجليزي مع الرجال اللي بيضربوهم




Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى