Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل الخامس 5 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل الخامس 5 بقلم اميرة عمرو

5 =الخامس 5 /
بعد مرور يومان يعلن مطار القاهرة الدولي عن وصول الرحلة القادمة من لندن ويهبط هو بهيئته الجميلة التي سلبت عقول الفتيات وينزل الخمسة من الطائرة ليخرجو من المطار ويجدوا عدد كبير من السيارات بانتظارهم ليركبوها بكل غرور وثقة ويتجهوا الي قصر الايهم الذي يعد من اجمل القصور بالعالم وتفتح البوابة الإلكترونية وتدلف السيارات ويكون البيت غاية في الجمال
ويتجهو الي الداخل ويجلسوا سويا ثم يذهب كل واحد الي غرفته ويناموا وبعد مرور عدة ساعات يستيقظ الجميع و ينزلوا الي اسفل ويذهبوا الي تناول العشاء لتبدأ جوليا الحديث
جوليا بانبهار :القصر بتاعك جميل اوي يا أيهم مكنتش متوقعة انه يكون بالجمال ده
أيهم بابتسامة بسيطة: شكرا ليكي يا جوليا وبعدين يا ستي ادينا هنقعد فيه تقريبا اسبوعين علشان نرجع لندن
جوليا:بس مصر اتغيرت اوي و زادت جمال رغم الزحمة اللي فيها
جيسكا بتأفف:بس مفيش احلي من من لندن بلد جميلة ورقي ونظافة وانضباط علي عكس هنا مفيش انضباط وبيرموا الزبالة في الشوراع دا غير الزحمة
كنان: هو انت اي حاجة داخلة فيها كده وبعدين البلد اللي مش عجباكي دي ناسها طيبين والفراعنه اللي بنوا الاهرامات وداغير عملية التحنيط اللي مازال العلماء مش عارفين سرها ومش قادرين يكتشفوها يا لندن هانم
مراد بسخرية: لا الواد وطني يا عيني مش مشكلة ده اهم حاجة البنات هنا عاملين ازاي
كنان:هو انت اي حاجة تقلبها للبنات نفسي تكلمني مرة متجبش سيرة البنات
مراد:ياعم مالك وبعدين انا عايز اجرب بنات مصر زهقت من الاجنبي وبيقولوا انهم جمال وايه عليهم جمال وجسم وشياكة
كنان: وايد عاملة زى المرزبة و الا البت تيجي تكلمها يا تضربك بالقلم يا بالشبشب
مراد:الله بسد نفسك يا شيخ زي ما سديت نفسي كده عيل رخم
جيسكا:يعني بتعترفوا ان مفيش بجمال بنات أوربا
كنان باستفزاز: لا ياختي احنا بنقول انهم بنات بتحافظ علي نفسها مش سايبة ومش بيرموا نفسهم علي حد وبعدين ما احنا شوفنا ده بعنينا والا نسيتي
جيسكا بغضب:تقصد ايه بكلامك ده يا كنان
كنان: بصي حلي عني دلوقتي انا مش فايقلك
ويترك الطاولة ويذهب
جوليا:هو مش بتزهقي ايه كمية الغرور دي وبعدين نفسي مرة تبطلي الغرور ده
وتقوم هي الاخري
أيهم ببرود وكأنه لم يكن يجلس معهم منذ قليل: مراد خلص أكل وتعالي ورايا في المكتب عايزك
مراد:استني انا جاي معاك شبعت
ويذهب للجميع تاركين جيسكا غاضبة لتترك الطاولة وتصعد الي غرفتها بغضب
في المكتب عند أيهم ومراد
أيهم :مراد الصفقة هتم بكرة ولازم تكون جاهزة ومتنساش انها مهمة بالنسبة لينا
مراد: متخافش كل حاجة جاهزة ومتأمنه كويس
أيهم:لازم ناخد بالنا كويس علشان سامح الشهاوي مش هيحاول يعمل اي حاجة علشان الصفقة تبوظ ونخسرها
مراد:انا مش عارف هو البني آدم مش عارف عتيز منك ايه
أيهم:سيبك منه دلوقتي اهم حاجة اننا نتم الصفقة وبعد كده مش هيبقي ادامي عيره وهعرفه مين هو الشيطان انا ماخدتش اللقب دا علي مفيش
مراد :تمام الصفقة هتم في ₩****** بس ليه المكان ده بالاخص
أيهم :المكان ده محدش في منطقة محدش يتوقع ان
الصفقة ختم فيه آخر مكان حد يتوقعه والشرطة عمرها ما هتفكر في المكان ده
مراد:دماغ صحيح صدق اللي سماك شيطان
أيهم: تمام جهز كل حاجة لاني هروح بكره وقت معاد الصفقة علشان التسليم
مراد :اعتبرها جاهزة ومفيش اي مشكلة
ويخرجا من المكتب غافلين عن الاعين تلتي كانت تسترق السمع لحديثهم وعند خروجهم اختبأ ثم ما لبث ان ابتسم بخبث وذهب وهو ينوي علي فعل شئ ما
###########
في مكان آخر
عند أناس حافدين ومخادعين عند ذلك المدعو سامح الشهاوي
سامح :بص انا عايزك تتابع كل تحركاتهم وخصوصا الشيطان
الرجل : متخافش كل حاجة تحت السيطرة يا باشا
سامح : مش دا المطلوب أهم حاجة عندي ان لنت تخلص عليه
الرجل : يا باشا اول ملاقي فرصة أنه بقي في مكان لوحده هموته يا باشا دا انا محضرله موته انما ايه عسل يا باشا
سامح: مش مهم عندي اهم حاجة انه يموت فاهم يموت ونخلص منه
الرجل: تمام كده امشي انا يا باشا
سامح:يلا واهم انه يموت ومتخليش حد يشوفك
ويذهب الرجل ويترك سامح وهو سعيد انه سيتخلص من أيهم
#############
في اليوم التالي عند آسين تستيقظ من نومها وهي تشعر بان هناك شئ ما سيحدث وتذهب الي الحمام لتأخذ شاور بمياه بارده وتذهب الي غرفة الملابس لترتدي ملابسها وتنزل الي أسفل لتجد الجميع
بالسفل لتجلس لتناول الفطور وهي شاردة حتي استغرب الجميع ذلك لتقول شجن ببعض الخوف
شجن:آسين مالك في ايه
آسين :مفيش حاجة يا شجن
تولان:اومال مالك فيكي ايه يا آسين
آسين بعصبية طفيفة:قولتومفيش حاجة ايه هو تحقيق
لتقول جيهان بحنان:مالك يا آسين حاسة ان فيكي حاجة غريبة مش زي عادتك
لتتنهد آسين:حاسة بشعور غريب كأني هفقد شخص عزيز عليا اوي بس مش عارفة ليه حاسة بالضيق والحزن بس مش عارفة ليه قلبي مقبوض لدرجة دي نفس السعور اللي حسيته يوم ما مات رعدي نفس الشعور ونفس الغصة اللي في قلبي حسيتها يومها كأن القدر بيقولي ان الموت هياخد منك أعز الناس ليكي وهتبقي وحيدة
جيهان بحزن علي تلك الفتاه التي عانت الكثير ورأت الكثير من التهب والمشاكل :يا بنتي ان شاء الله مفيش حاجة هتحصل وقومي كده وشيلي الافكار دي من دماغك ومفيش حاجة هتحصل واكيد دي أوهام شكللك علشان افتكرتي رعد يا حبيبتي
آسين :يا رب يا جيجي يارب تكون دي اوهام
تولان: آسين شيلي الافكار الوحشة دي من دماغك لانك عمرك ما هتقدري تعيشي لازم تبقي قوية آسين القوية
شجن:آسين انت مش أختي بس لا دا انتي امي يا آسين وانا مش متعودة عليكي كده انت آسين بنت الرعد اللي الكل بيحلف بقوتها وجبروتها متنسيش ده
آسين بعدما استعادت برودها:خلاص يا جماعة ده بس كان مرجد شعور يمكن من التعب بس والاجهاد من كتر الشغل الفترة اللي فاتت بس
يزيد بمرح:ايه ياجماعة هنقضيها دراما كده والا ايه بعدين ايه جو الشهد والدموع ده حلونا نفطر ورانا شغل
عامر وهو يقذفه بالملعقة ليخفض يزيد رأسه ويتفادي الملعقة:
يلا يا ابن الكلب من هنا عيل عديم الاحساس كده وكل اللي همه الاكل وخلاص عيل رخم
يزيد :جري ايه يا عمورة بالش نأكل يعني وبعدين بتحدفني بالمعلقة ليه ها هو انا مش ابنك عايز تموتني يا قاسي يا مجرم دا حتي اعتبرني في مقام ابنك حتي هو معقولة اكون مخطوف وانت الاي خاطفني من أهلي قولي علي مكانهم وأنا مش هشتكيك في الشرطة
ليكتم الجميع ضحكته علي يزيد وكلامه بينما آسين تعلم انه يحاول اخراجها من حزنها والتخفيف عنها وجعلها تنسي ذلك الشعور الذي تشعر به منذ ان استيقظت من النوم
عامر بصدمة من ابنه:قاسي ومجرم وكمان خطفك ومش هتستكيني في الشرطة طب يا ابن الكلب من هنا والله ما انت مكمل اكل قوم يلا ليلتفت عامر حتي يجد شيئا يقذفه به ليقوم يزيد بسرعة ويقول
يزيد وهو يركض :بهزر يا عمورة ايه مبتهزرش يا رمضان
ليضحك الجميع عليه وتقوم الثلاث فتيات ويتجهن الي المستشفي ودخلن بكل ثقة وغرور وتذهب كل واحدة الي مكتبها وكانت الفتيات يرتدين مثل بعضهم مما جعل الجميع يعتقد انهم توأم وكان شكلهم فاتن وساحر ومما زاد جمالهم الذي فاق كل شيء
مما جعلهم يبدون كالاميرات وتتجه آسين الي مكتبها وتبدأ بعملها وتنتهي من العمل ليأتي اليها كل من تولان وشجن
شجن بمرح:يا بت يا تولان مش ملاحظة ان في قمر قاعد معانا وانما ايه مز
تولان:والله مانا عارفة خو القمر ساب السما ونزل الارض
شجن :لاء وايه صاروخ ارض جو يا جدعان
تولان :معندكيش حد عريس حلو مز كده زيك يا قمر انت يا جميل
آسين بمرح:هههه عايزين ايه من الاخر أصل الداخلة دي انا حفظاها كويس
شجن بصوت منخفض: هو محدش يقدر عليكي ابدا جبارة وقويه صحيح بنت رعد
آسين ببرود :مبقاش بنت رعد لو مقدرتش افهم اللي قدامي وبعدين اقولو انتو عايزين ايه من الاخر
تولان:بصي يا ستي احنا خلصنا كل الشغل بتاعنا وكنا جايين نستأذن علشان نرجع سوا
آسين : تقدروا تمشوا بس انا هفضل هنا شوية لسه في عندي كم حالة علشان كده هخلصهم وارجع
شجن:ماشي بس متتاخريش وهبقي اتصل اطمن عليكي
آسين بسخرية:دا علي أساس اني لسه عيلة صغيرة ناقص تقوليلي اغسلي سنانك ورجلك قبل ما تنامي متنسيش انا ابقي بنت مين انا بنت الرعد
تولان:خلاص يلا سلام يا كينج يلا يا شجن
ليذهبا الاثنتان ويتركا آسين شاردة في تلك الغصة التي تشعر بها واحساسها وعدم الرغبة بترك المستشفي الآن والبقاء هنا لعل هذا الشعور يختفي
لتنغمس في عملها ومازال ذلك الشعور يداهمها
###########
في مكان ما مهجور نجد عدة سيارات ويقف الشيطان ببرود وهو يسلم صفقة الاسلحة والمخدرات ويقف أمامه رجل
الرجل:كده تمام بس مش واخد بالك ان السعر عالي شوية
أيهم: مش عالي ولا حاجة وبعدين دي من الشيطان يعني مضمونة ومفهاش غلطة
الرجل:بس يعني
مراد مقاطعا:لو مش عاجبك ناخد الحاجة ونمشي وفي كتير مشتني صفقة مربحة زي دي مع الشيطان
الرجل بسرعة فهو يعلم مدي جدية الشيطان بعمله:تمام وينادي علي رجل ويعطي له إشارة معناها ان يأتي بالمال
فيأتي الرجل ويعطي المال لأحد رجال الشيطان ويأخذه لتستدير السيارات وترحل ويتبقي مراد وأيهم
مراد:الراجل ده رخم مش عجبه السعر وبعد كده مستحيل ادخل معاه في صفقة تاني
أيهم :سيبك منه مهما حاول مايقدرش علي الشيطان
مراد :يلا بينا بقي
أيهم:اسبقني انت وانا هعمل مشوار كده وبعدين ارجع علي القصر
ليذهب مراد ويتحرك أيهم ويركب سيارته ويتجه للذهاب بينما هو يقود سيارته ليجد شاحنة من بعيد تصطدم بسيارته لتنقلب السيارة عدة مرات وأيهم بداخلها بعدها يحاول الخروج من السيارة ليخرج منها ويظل يحاول التحرك حتي ابتعد عن السيارة لتنفجر السيارة وهناك من بعيد من يراقب الحادث ليخرج سلاحه من جيبه ويصوب علي أيهم لتستقر الرصاصة في الكتف الايسر ليبتسم الرجل ويعود بعدها ليخبر رئيسه بنجاح المهمة تارك خلفه ذلك من يحاول فتح عينيه ليستسلم لتلك السحابة السوداء
في المستشفي عند آسين هناك حالة من الهرج والمرج في المريض ااذي أتي الي المستشفي ليس الا سوا الشيطان ليصرخ كنان بصوت عالي
:تروللي بسرعة أخويا بيموت
ليهرول الممرضين بالترولي اليه ليضعوا أيهم عليه ويأتي جميع الدكاترة عليه ليفحصوا المريض
ليسألها كنان بسرعة:طمنيني يا دكتور اخويا هيعيش صح
الدكتورة دارين :الصرتحة الحالة صعبة جدا دا غير انه نزف دم كتير ومحتاج يدخل العمليات ضروري
كنان بصراخ:اسمعيني كويس أيهم لازم يعيش
حياتك قصاد حياته فاهمة والا أعيد تاني وبعدين انا جايبو هنا ليه مش علشان تنقذوه
دارين بخوف :انا هنادي علي دكتورة هي تعتبر من أصغر دكتورة في العالم ومشهورة جدا
كنان : مستنية ايه روحي ناديها بسرعة
لتهرول دارين لتخبر آسين بينما كنان واقف بالخارج خائف حزين ليأتي إليه مراد بسرعة ومعه جيسكا وجوليا فلقد أخبرهم كنان بحادثة أيهم وهو قادم الي المشفي ليأتوا مسرعين
مراد بخوف: أيهم ماله فيه ايه
كنان :انا خايف عليه قوي خايف أخسروا هو مش بس أخويا لا دا أبويا اللي رباني هو السند بالنسبة ليا
جوليا:متخافش يا كنان أيهم هيبقي كويس هو قوي
جيسكا بخوف:ايه اللي حصل لأيهم وازاي دا حصل
كنان:
#فلاش باك
بعدما ترك كنان الطاولة صعد الي غرفته وهو غاضب
ليتذكر انه نسي تليفونه علي طاوله الطعام لينزل الي أسفل ليجد أيهم ومراد متجهين ناحية المكتب ليذهب خلفهم ويستمع الي حديثهم ويعزم أمره ان يذهب خلفهم الي ذلك المكان وفي اليوم التالي عندما حان ميعاد الصفقة ويذهب خلفهم وعند انتهاء التسليم يجد مراد يذهب لوحده تارك أيهم لوحده
ليتجه أيهم الي سيارته ويذهب ليستغرب كنان لان أيهم لايمشي بدون حراسة ليتبعه ويجد سيارة تخبط سيارة أيهم وتنقلب السيارة عدة مرات ويخرج منها أيهم لتنفجر السيارة وبينما كنان متجه الي أيهم يجد رصاصة تستقر في كتف أيهم ليسرع اليه كنان ويجده مغمي عليه ليحمله بسرهة ويتجه به الي السيارة ومعه كنان ويقود السيارة الي مستشفي الرعد التي تعد اكبر المشافي في مصر والعالم ويقوم بالاتصال بمراد واخباره فكان مراد وصل القصر ليأتيه اتصال من كنان ليجيب ويعلم منه ان أيهم تعرض لحادث وبالتالي علمت جوليا وجيسكا ويتجهوا بسرعة ناحية المستشفي
#باك
عند آسين تجد حالة من الهرج والمرج في المستشفي لتحاول معرفة مايحدث لتجد دارين تتجه اليها بسرعة وهي تقول
:دكتور آسين في حالة في قسم الطورائ خطيرة مصابة بطلق ناري والحالة محتاجة عملية بسرعة
لتشعر آسين بالخزف فتذهب بسرعة وتشعر بالحزن ولكن عندما تجد كنان ومراد وجيسكا وجوليا تذكرتهم علي الفور واستعادت برودها وقوتها وذهبت اليهم بكل ثقة وغرور
بينما عند كنان يشعر بالحزن علي أخيه ومراد يحاول تهدئته لتقول جيسكا بغضب :
ايه المستشفى المستهترة وبعدين فين الدكتورة راحت تنادي علي زميلتها ومجتش لغاية دلوقتي احنا نبعت نجيب دكاترة من برا طالما مش عارفين يعالجوا المريض عندهم
ليسمعوا صوت كعب هالي وصوت فتاة يملأه الثقة والغرور تقول: مفيش داعي للدكاترة من برا وبعدين المستشفي دي من اكبر مستشفيات في مصر مش بس مصر لا في العالم واللي هتعمله العملية الطبيبة المعجزة
ليلتفت الجميع الي مصدر الصوت ليجدو آسين تتجه ناحيتهم لينصدم الجميع فهذه آخر توقعاتهم ان تكون تلك الفاتنة تعمل بهذه المستشفي وتذهب اليهم
آسين ببرود:ايه القط أكل لسانكم انتم هنا في مستشفي محترمة
كنان : مش مهم دلوقتي انا عايز اطمن علي أيهم
جيسكا: احنا هنجيب لأيهم اكبر دكاترة في العالم وهيبقي كويس
دارين:انتم مش محتاجين دكاترة من برا طالما موجودة معاكم الطبيبة المعجزة لانها تعتبر من اشهر الجراحين في العالم واصغر دكتور جراحة
آسين ببرود :مش وقت مدح وتعارف دلوقتي المهم ايه اللي حصل يا دكتور دارين والمريضايه حالته
دارين: الحقيقة هو عند كسر في الذراع الايمن وشرخ في القدم والجروح خارجية بسيطة دا غير الرصاصة اللي اتصابها و نزف دم كتير ومحتاج يعمل العملية حالا
آسين بجدية وعملية: تمام تقدري تروحي تخليهم يحضروا غرفة العمليات لاني العملية هتتعمل وابعتي
لبنك الدم علشان النزيف اللي عنده
ليتنحنح مروان قائلا: الحقيقة المريض فصيلة دمه Oسلبي والفصيلة دي مش متوفرة حاليا
ليقول مراد :يعني في مستشفي كبيرة زي دي مش متوفر فيها دم ايه التهريج ده
جيسكا بغضب: ما انا قولتلك نجيبله دكاترة من برا
آسين ببرود:مفيش داعي دكتور دارين روحي حضري اوضة العمليات العملية هتتعمل وبالنسبة للدم انا هتبرعله لاني نفس الفصيلة
دارين: بس ازاي هتعملي العملية وانتي بعد ماهتتبرعي محتاجة راحة
آسين بصوت حاد:دكتور دارين اللي قولت عليه يتنفز يلا
دارين :حاضر
لتقوم آسين بالتبرع بالدم وتتوجه ناحية غرفة العمليات وتقوم بالعملية وبالخارج الجميع قلق علي أيهم فهو الصديق والسند لهم
بينما تقوم دارين بالاتصال علي شجن وتولان وتخبرهم بما قامت به آسين ليأتوا الي المستشفي بأقصي سرعة
بينما الجميع امام غرفة العمليات ليتفاجئ الجميع بشجن وتولان وهم يركضان ناحيتهم لتتجه اليهم دارين
شجن بغضب: انت ازاي تسمحيلها انها تقوم بالعملية ايه خلاص مفيش دكاترة غيرها ها
دارين: انا حاولت معاها كتير بس هي اللي صممت ومحدش قدر يقنعها
تولان: وازاي الدم مش متوفر ها هو احنا من امتي في الاستهتار احنا معروف عننا الانضباطبس دارين تخرج وكل شئ هيتعدل
شجن :صدقني لو أختي حصلها حاجة مش هسحصل خير
دارين: يا جماعة اهدو شوية وبعدين هي قوية وشاطرة و حالو المريض خطيرة جدا ونسبة نجاحها قليلة علشان كده خلينها هي اللي تعملها لانها عمرها ما فشلت في عملية
بينما هم يتحدثون يتجه ناحيتهم كنان
كنان بغضب:يعني ايه نسبة نجاح العملية قليل ها انتم ايه لازمتكم
شجن: شكلك نسيت ان اللي بتقوم بالعملية دي الطبيبة المعجزة والعملية ناجحة حتي لو النسبة قليلة
مراد : احنا اللي يهمنا أيهم لازم تنجح والا صدقوني مش هيحصل كويس ومش هيكفينا موتكم
تولان بغضب: انت بتهددنا زالا ايه مش احنا اللي نتهدد احنا اللي نهدد بس ومتنساش ان اللي جوا دي اختي مش بس صاحبتي
جوليا محاولة تهدئة الجميع :
يا جماعة اهدوا بقي انا عارفة ان كل واحد خايف المهم دلوقتي نهدي ونشوف اللي بعد كده
ليصمت الجميع ويمر حوالي ٥ساعات والقلق ضاغي علي الجميع ومسيطر عليهم كنان وشجن خائفان علي اخوتهم فهم منحوهم السعادة
وتولان ومراد خائفان علي ايهم وآسين فهم ليسوا أصدقاء فقط بل إخوة واكثر
وبينما الصمت يعم المكان اذا باب غرفة العمليات يفتح وتخرج منه آسين ليتجه ناحيتها الجميع
آسين :……….




Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى