Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل السادس 6 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل السادس 6 بقلم اميرة عمرو

6 = السلام عليكم 🤩🤩 – السادس 6 /
بتمني البارت يعجبكم
جبابرة العشق بقلم /آسين
_____________________________
تخرج آسين من غرفة العمليات ويتجه ناحيتها الجميع بلهفة لمعرفة نتيجة العملية لتقول لهم آسين ببرود رغم التعب الظاهر عليها
آسين: الحمدلله العملية نجحت بس احنا هننقله للعناية علشان متحصلش اي مضاعفات ولما يعدي مرحلة الخطر هننقلة لغرفة عادية بس أهم حاجة ال٢٤ ساعة الجايين يعدو علي خير علشان العملية
كنان: يعني هو دلوقتي كويس
آسين:هو تمام بس لسه في خطورة عليه بس متقلقش احنا عملنا الا علينا وهنهتم بيه وهيتقدمله رعاية كويسة وفي احتمال يدخل في غيبوبة علشان كده ادعوله وادعو ان اللي ٢٤ ساعة دول يعدوا علي خير
مراد بقلق:يعني ايه صاحبي هيروح مني
آسين:مش كده احنا بنقول ان ٢٤ ساعة دول هما اللي هيحددوا مصيره لان حالته صعبة والغيبوبة ممكن تكون أسبوع اتنين شهر سنة بالكتير فادعوله
جيسكا:احنا هننقله لاكبر مستشفي في لندن وهما هناك هيهتموا بيه
آسين ببرود وكبرياء وصوت حاد:بقولك ايه اركني كده علي جنب لانك باين هليك متعرفيش مين انا فيريت تسكتي وبعدين العملية نجحت احنا بنقول احتمال واحتمال ضعيف كمان فياريت صوتك مسمعهوش لاني رد فعلي مش هيعجبك
جوليا:جيسكا خلاص أيهم حالته مش تسمح انه يتنقل وبعدين المستشفي محترمة وكبيرة والعملية نجحت
تتركهم آسين لترحل لتجد تولان وشجن اللتان لم تنتبه لوجودهن فتجري الفتيات عليها
شجن بقلق :انت ايه اللي خلاكي تدخلي العمليات وانت متبرعاله بالدم ها انت ليه بتخوفيني عليكي انا مش ليا غيرك في الدنيا
آسين بحنان :ياحببتي متخافيش عليا انا قوية ورعدي علمني ازاي ابقي قوية
تولان بقلق هي الاخري:طب يلا بينا لان انت شكلك تعبان اوي
شجن :علشان خاطري تعالي نرجع وكمان مفيش خروج الا بعد يومين
آسين وهي ترفع احدي حاجبيها: هتمشي كلامك عليا والا ايه فوقي يا شجن متنسيش انا مين واقدر اعمل ايه كويس
شجن :مفيش خروج يعني مفيش خروج ها علشان خاطري متخوفنيش عليكي ويا ستي اعتبريه طلب أي حاجة بس وافقي
آسين: خلاص يا شجن علشانك انت لاني مش بحب اشوف زعلك
شجن بفرحة:طب يلا بينا
لتذهب الفتيات الي القصر وكل واحد غارق في افكاره وكنان مازال قلق علي أيهم هو ومراد فهم ليسوا أصدقاء فقط بل إخوة وجوليا خائفة عليه فهو بمثابة الاخ الاكبر لها وتعتبره حاميها
يمر اليومان ويفيق أيهم ويتم نقله إلى غرفة عادية وسط فرحة كنان ومراد والجميع ولم يسمح لاحد بزيارته حتي لاتحدث مضاعفات وآسين لم تذهب الي المشفي في هذان اليومان بل كانت تعرف الاخبار عن طريق الكاميرات فهي تضع كاميرات لمعرفة كل شئ
في صباح يوم جديد تستيقظ بطلتنا وتقوم بأخذ حمام بارد وترتدي ملابسها وتنزل الي أسفل ويتناول الجميع وسط مشاغبة يزيد لأبيه وتولان وشجن ليتنحنح يزيد قائلا:
بقولك ايه يا كينج ممكن انزل معاكوا المستشفي انهارده
آسين ببرود:ليه ايه السبب
يزيد:حابب أشوف الحالة اللي انت انقذتيها من يومين دي واشكر الشخص ده لان الاسطورة ذات نفسها قعدت في البيت يومين من غير ما تخرج
بعد العملية بتعته وكمان تعبت بعدها
(يزيد ميعرفش انها اتبرعت لأيهم بدمها قبل العملية )
آسين :اممم طب لو قولتلك ان انت مش جاي هتعمل ايه
يزيد :وحيات عيالك ياشيخة اعتبريني عيل وغلط
آسين :تمام تقدر تيجي بس مسمعلكش نفس فاهم
ليومأيزيد بينما شجن وتولان يفكران في كيفية تأديب المسئول عن مركز الدم فهو السبب في ان آسين تمرض قليلا فهم لايتحملون ان يروا فيها خدش او تعب
لينهي الجميع طعامه متوجهين الي المشفي ويدخلوا المشفي وسط نظرات الاعجاب التي اعتادوا عليها لتتوجه شجن وتولان الي مكاتبهم بينما آسين يذهب معها يزيد وتتجه الي مكتبها وتطلب من الممرضة ان تأتي بالفحوصات والاشعة وكل شئ يخص حالة أيهم وتسأل الممرضة اذا كان المريض نائم ام لا وهل يوجد عنده أحد لتخبرها الممرضة بوجود اصدقائه لتومأ لها وتتجه الي غرفة المريض ومعها يزيد ففضوله يحثه علي الذهاب الي رؤية من جعل آسين تنصاع لأول مرة في حياتها لأحد
عند أيهم كان جالس علي الفراش وبجانبة كنان ويوجد معه الجميع
كنان :حمدلله على سلامتك
أيهم :الله يسلمك
مراد:انت مش عارف كنا قلقنين عليك اد ايه
أيهم:انت عارف ان مش دي اول مرة يحصلي فيها كده انا رجل مافيا ولازم يحصل كده
جيسكا:حمدلله علي سلامتك يا أيهم مش تصدق كنت خايفة عليك قد ايه
جوليا:حمدلله على سلامتك
كنان:انت عارف مين اللي عملك العملية دي مش هتصدق
أيهم:يعني هيكون مين مجدي يعقوب مثلا
مراد:البت المزة بتاعة لندن اللي ضربت الشباب بتوع الحفلة
أيهم بصدمة فهو لم يتوقع ان تكون تلك الفتاة هي من انقذته ولم يكن يتخيل ان يراها مرة أخري
: انت بتقول ايه
كنان:لأ وكمان هي اللي اتبرعتلك بالدم وبعديها قامت
بالعملية وانقذتك من الموت
لم يفهم أيهم لما سعد كثيرا بذلك هل لأن الان أصبح دمها يجري بجسده ام انها هي من انقذته وسيراها مرة أخري
جيسكابغيرة: انتو ليه محسسني انها عملت المستحيل وبعدين مافي دكاترة اشطر منها بكتير
جوليا:يا بنتي دي دكتورة وباين هليها شاطرة اوي دي اجرت العملية ومحصلش أي مضاعفات
أيهم :مين اللي جابني المستشفي وساعدني
ليتوتر اىجميع ويلاحظ أيهم هذا لينظر الي شقيقه يجده يتصبب عرقا فهو خائف من معرفة أيهم بالامر لذلك
مراد بتوتر:وو واحد منعرفوش قال شافك وانت غرقان في دمك فساعدك واتصل علينا وبلغنا
أيهم ببرود:مراد انت عارف إني بكره الكذب صح والا انا غلطان كنان هو اللي جابني هنا صح
مراد:انت بتقول ايه ما انا قولتلك اللي حصل
أيهم:مراد كنان اللي جابني والا مكنش التوتر ده لما سألت مين اللي جابني هنا رد عليا
وينظر أيهم لكنان نظرات غاضبة لينقذه من تلك النظرات دق احدهم علي الباب ويفتح الباب لتدلف منه آسين بطلتها الجذابة وملابسها العملية ومعها يزيد الذي لم يختلف عنها كثيرا بوسامته ويد خل الاثنان ليسحرا الجميع بجمالهم فكانت آسين ترتدي
مماجعل أيهم يشرد في جمالها الذي سحره ويزيد كان يرتدي
مما جعله وسيم لتقول آسين بعملية وجدية:
حمدلله على السلامة
ليرد أيهم بعدما استعاد بروده:
الله يسلمك حابب أشكرك هلي اللي عملتيه معايا وقالولي انك اتبرعتيلي بالدم وقمتي بالعملية رغم التعب
لينصدم الجميع هل شكر أيهم أحدهم وقال شكرا لاحد انه لم يعتذر وشكر احد من قبل
لتقول آسين ببرود :
متشكرنيش دا واجبي وانا قمت بيه ومن واجبي ان احافظ علي حياة المريض اللي اقدامي وبعدين دي مش اول مرة اعمل كده أنا كل اللي يهمني اني اعمل واجبي بدون اي تقصير
أيهم: وأنا أحب اللي يقوم بدوره من غير تقصير عجبتيني الصراحة
لتنظر له آسين ببرود ممزوج بحدة ليقول يزيد بمرح :
أنا مش عارف اشكرك ازاي علي اللي عملته
كنان باستغراب: هو عمل ايه
يزيد بمرح: دا عمل اعجاز دا بفضله قدرت البت شجن تخلي الكينج يقعد في البيت ودى اول مرة حد يمشي قراره عليها وهي تسمعله احنا متعودين علي العكس نسمع وننفذ
لتقول آسين ببرود: غلط انا محدش يقدر ينفذ رأيه او قراره عليا انا بس محبتش ازعل شجن وانت عارف شجن بالنسبالي ايه وانت الكلام ده هتتحاسب عليه
ليبتلع يزيد ريقه بصعوبة:
أنا بهزر ايه مبتهزرش يا رمضان
مراد:لأ راجل يلا
يزيد:ياعم راجل مع الكل الادي دي تشلوحني
كنان:باين عليكم صحاب اوي
يزيد :يا عم صحاب ايه دا احنا بنعشق بعض
لتدق الغيرة قلوب الاربعة أيهم كنان مراد جوليا فهم يعشقون ولكن لا يريدون الاعتراف
جيسكا بغرور: بس انت يعني شاب شيك ووسيم ومعاك تلت بنات وهم يعني مش حلوين اوي ايه اللي يخليك مصاحبهم والا هي صحوبية من نوع تاني وتغمز له
ليستشيط يزيد غضبا فهي تسوء في سمعة اخوته وهب ان يعنفها ويرد كرامة ملكاته الا ان سمعوا صوت صريخ وضجة في المستشفي
ليقول كنان:هو أيه اللي بيحصل
مراد:ايه صوت الصويت ده
آسين ببرود: دول حبايب قلبي بيقوموا بالواجب وتنظر ليزيد وتقول له حبي روح حل الموضوع وخليهم يرحموا الراجل شوية مش قدهم وتغمز له ليفهم هو ويقول
:هههههه تمام ياعمري اروح اشوف الثنائي بتاعي يا جماعة يلا سلام
ليتركهم يزيد لترك آسين مع الجميع وهم مصدمون من تلك الفتاة فهي لم تفعل شئ لتقول جوليا:
أنا مش فاهمة حاجة ضرب ايه وراجل مين وأي الحكاية
آسين ببرود :اممممم عايزة تعرفي
جوليا: ياريت دا أنتم حاجة غريبة كده وتركيبة غريبة سيبته يروح يهدي الوضوع مع البنتين وانت ولا كأن في حاجة بتحصل
آسين ببرود وهي تجلس علي الكرسي وتضع قدم فوق أخري وبيدها أوراق أيهم الصحية والمتابعة:
هقولك شجن وتولان بيضربوا المسئول عن بنك الدم وضرب ايه مقولكيش
كنان بصدمة:يعني عارفة وسيباهم كده عادي
آسين وهي ترفع نظرها عن الاوراق وتنظر له نظرة احتقار: دا جزاء اي شخص يغلط او يقصر في حاجة ولو الحاجة بتضر اي شخص وخصوصا انا وع ذلك مبنظلمش حد أنا يزيد شجن تولان محدش فينا يقدر يشوف التاني بيضر ويقف ساكت لا كل سوا في اي حاجة تقدر تقول كده بنعشق بعض شجن وتولان بيضربوه اول مايزيد يروح لهم علشان يوقفهم هيتعصبوا اكتر وهيقولوا ليزيد علي اللي حصل فيزيد هيتعصب معاهم فيقوموا جايين ليا وكل واحديقعد يزعق شوية بس في الاخر الموضوع بينتهي علي قراري انا
جيسكا بتهكم: ههه ضحكتيني اللي يسمع منك الكلام ده يقول عليكي سوبر وامن
آسين وهي تنظر لها بكبرياء: ميهمنيش لان انا ينت الحديدي وبنت الحديدي رأيها ميخبش ولا يكون غلط ابدا واستني وهتشوفي
لتصمت جيسكا بينما الجميع يكتم ضحكاتها عليها وآسين تبتسم بانتصار وأيهم الذي يتابع ما يحدث فهو يريد معرفة شخصية آسين أكتر فهي أعجبته الفتاة الاولي التي لم تنجذب له بالعكس تعاملت معه بطريقة عادية حقا هي مختلفة
عند يزيد يتجه الي شجن وتولان يجدهم يضربون الرجل بقسوة فكاد الرجل أن يموت بيدهم
يزيد وهو يحاول ابعاد تولان وشجن عن الرجل قائلا:
هي دي أخلاقنا ان احنا نضرب وبعدين عمل ايه لدا كله
شجن بغضب : الحيوان عارف ان الفصيلة مش متوفرة في بنك الدم من اسبوع ومحاولش يجيب من البنك المركزي للدم لا سكت وطنش ومش شايف شغله
تولان بغضب : الحيوان عارف ان في ناس كتير ممكن تموت لو الدم متوفرش بندفع ليه فلوس علي الفاضي احنا افرض كان حصل حاجة والدم مش موجود ها والمريض اللي كان ممكن يموت لو آسين متبرعتش ليه قبل العملية وكمان هي اللي عملتها
يزيد: انا مش فاهم حاجة
قصت له تولان احداث يوم العملية ليغضب يزيد ويقوم بضربه في معدته ووجه حتي هدأ قليلا
يزيد بغضب:تروح الحسابات وتاخد حسابك اذا كان ليك اصلا وبعدها مشفش وشك تاني حتي لو بالصدفة فاهم
الرجل بخوف:حاضر ويهرول خارجا فاذا تبقي اكثر من ذلك سيفتكون به
يزيد وهو يوجه كلامه الي شجن وتولان :
انتم ازاي محكتوليش حاجة زي دي ها
تولان بغضب : كنا عايزين نعلمه الادب وكان زمانه دلوقتي متلقح في اي مستشفى وبعدين مين اللي قالك تيجي توقفنا عن اللي بنعمله
شجن بغضب:آسين صح هي آسين هي فين دلوقتي انا عتيزة اعرف
يزيد بهدوء:في الغرفة رقم ٣١٤
لتتجه الفتاتان بغضب إلي آسين ومعهم يزيد الذي لم يختلف عنهم كثيرا فهو خائف علي ملكته التي لا تهتم بنفسها بل تهتم بغيرها
عند آسين
جيسكا بسخرية :مش شايفين يعني ان اللي قولتيه حصل شكلك كده واحده من اللي بيحبوا يلفتوا النظر ليهم
جوليا: جيسكا ايع اللي انتي بتقوليه ده
جيسكا بسخرية:بقول ايه يعني ما انا بقول الحقيقة
والا ايه يا دكتور
آسين ببرود وهي تشير ناحية ساعة اليد الخاصة بها وتقول :
تيك توك تيك توك 321
لينفتح الباب علي مصرعيه لتدلف الفتاتان بغضب بينما آسين مازالت تحتفظ ببرودها وشجن كالاعصار فهي كالاعصار حقا
شجن بغضب وبصوت عالي :بعتي لينا يزيد يا دكتورة خايفة علي حياة موظف حرامي ونصاب دا انت اللي مفروض تقومي بالدور ده مش احنا يا بنت الحديدي بسببه كان ممكن يحصلك حاجة وانا هعمل ايه شجن مش مهم المهم حياة الغير انت ليه كده طول عمرك بتعملي اللي انتي عابزاه وانا فين من كل ده
تولان بغضب وصوت عالي :حرام عليكي يا شيخة خافي علي نفسك شويه ايه الجبروت ده لو مش خايفة خافي علي غيرك احنا من غيرك ولا حاجة وانت مهملة كده هنعمل إيه
يزيد هو الاخر: راعي ان في ناس بتحبك شجن وتولان وانا إيه مش مهمين في حياتك رايحة تعملي العملية وانت لسه متبرعة بالدم ومحتاجة راحة
آسين ببرود وصوت مخيف : شجن تولان صوتكم عالي ليه
شجن بخوف:ه هو انا كان صوتي عالي
تولان بخوف هي الاخري: هو كان عالي اوي
يزيد بخفوت سمعه الجميع :الله يرحمكم كنتم طيبين والله
آسين ببرود:مش بس صوتكم اللي كان عالي وكان دخلتم بون إذن او حتي تخبطوا علي الباب وكمان ضربتوا موظف عندنا وطردتوه من غير اذني وانا هحاسبكم علي الكلام اللي انتو قولتوه ده
لتبتلع الفتاتان ريقهم ببطئ وتقولان: مش احنا دا يزيد
يزيد بصدمة:نعم يا اختي منك ليها يزيد مين يا ماما هو انتو هتلبسوني بلوة
شجن ببراءة: هو مش انت اللي جيت وكملت ضرب علي الراجل
تولان هي الاخري : وكمان قولتله مشفش وشك تاني حتي لو بالصدفة فاهم وتروح تعدي على الحسابات وتاخد حسابك اذا كان ليك اصلا و انت مطرود
يزيد: جري اين يا حاجة منك ليها ما انا لقيتكم هتموتوا الراجل فادخلت ذنبي ايه انا
آسين ببرود: ها خلصتوا اولا هو اتعاقب لان انا حرمتو من انو يشتغل في اي مستشفى وبعدين دي قرصة ودن ليه اما بخصوص اللي قولتوه لينا بيت يلمنا وساعتها هتتحاسبه وانتم يا دكاترة سايبين شغلكم وداخلين غرفة مريض وعملتوا ليه ازعاج وكمان مهتمتوش بمزظركم وانت داخلين بالطريقة الهمجية
لتنظر شجن وتولان لبعضهم بصدمة فهم لم ينتبهوا الي هؤلاء الموجودين
لتنظر شجن الي الجميع ومن ثم تقع عيناها علي كنان لتنظر له بصدمة ومن ثم تتحول الي احتقار ليغضب هو من تلك النظرة وتظل هكذا فترة الي ان افاقت علي صوت تولان وهي تسألها
:مالك بتبصي ناحية الشاب ده كده ليه
شجن:هو ده
تولان:هو ده قصدك مين لتنظر لها بصدمة ومن ثم تقول اوعي يكون اللي في بالي لتومأ لها
لتهم ان تذهب إليه حتي تعنفه ولكن شجن تمسك بها بسرعة دون ان يلاحظ احد وتنظر لها بمعني ليس الآن
ليلاحظ يزيد كلامهم الجانبي ونظراتهم المحتقرة ناحية كنان ليقول يزيد:
في ايه مالكم بتتكلموا بصوت واطي ليه
تولان بغضب مكتوم: هو ده الشاب اللي حكتلنا عليه شجن وهي تشير ناحية كنان
يزيد : آه يا بن الكلب
تولان :مش دلوقتي مش ضروري نعمل مشكلة
ليقف يزيد بجانبهم بينما مراد وكنان كل منهم بنظر الي من سلبته منذ النظرة الاولي فكانت الغتاتان حقا جمال تشبهان الملائكة بجالهم الطبيعي فكانتا مرتديات شجن
تولان
لتتجه ناحيتهم جوليا لتتحدث معهم
جوليا:هاي انا جوليا وتمد يدها لتصافحهم
لينظر الثلاثة لبعض باستغراب لتشعر جوليا بانهم لا يريدون التحدث معها لتنحرج فتبدأ بسحب يدها لتمسكها شجن قائلة بمرح:
اهلا انا شجن
جوليا بسعادة:
اهلا يا شجن انا جوليا زي ما قولتلك ودول صحابي وتبدأ بتعرفيهم بصي دا أيهم جيسكا مراد كنان
ليأتوا مراد وكنان لمصافحتهم ليسلموا عليه بابتسامة بسيطة ويأتي كنان ليسلم ليسلموا عليه وهم ينظرون له باحتقار
جوليا بابتسامة: ممكن نبقي صحاب
شجن:طبعا ياقمر
جوليا :طب احنا منعرفش حاجة عنكم
تولان بابتسامة عذبة شرد بها مراد : وتبدأ بالتعريف انا تولان ودا يزيد ودي شجن طبعا عارفين ودي بقي الكينج بتاعنا وهي تشاور علي آسين اسمها يا ستي
آسين
فور سماع أيهم اسم حوريته نظر لها وشرد باسمها وقال بصوت واطي اسمها :
آسين




Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى