Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل التاسع 9 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل التاسع 9 بقلم اميرة عمرو

9 =البارت التاسع 9 /
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اتمني البارت يعجبكم وتحبوه
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
تراه يقف بعيد وقد كان يشبه الملائكة واقف ينظر لها ويقول
: انت وعدتيني انك هتنتقمي ليا فين وعدك يا بنت الرعد
آسين: رعدي متخافش أنا هنتقم من اللي قتلك وكمان مش هظلم حد بس انت خليك معايا
رعد: مش هينفع يا آسين انا بقيت في عالم وانتي في عالم تاني بس اللي بيجمعنا ان احنا بنحب بعض وبنتفق علي الخير دايما و اوعي تظلمي حد في انتقامك يا آسين وشجن قربي منها اكتر هي محتاجالك اوي
آسين: انا نفذت وعد من الوعود اللي وعدتها ليك كبرت اسمك وكبر اسمي معاه وبقيت الطبيبة المعجزة والاسطورة اللي الكل عايز يعرف هي مين
رعد: جه الوقت اللي تظهري فيه للنور وتخرجي من العتمة دي ولما الوقت ده يجي انا هاجي ليكي تاني بس اوعديني انك ترجعي حقي من اللي كان السبب وتنتقمي ليا
آسين : بوعدك يا رعدي
ليتركها ويذهب ويختفي لتقول آسين :
رعدي انت رحت فين متسبنيش يا رعدي يا رعدي يا رعد متسبنيش
ليتردد في أذنها صوته وهو يقول
( رجعي حقي من اللي كان السبب وانتقمي ليا )
لتستيقظ فزعة وهي تتصبب عرقا و تقول:
اوعدك يا رعدي اني هنتقم ليك وحقك هيرجع والكل لازم يعرف مين هي بنت الرعد
لتتجهوالي الحمام وتاخذ شاور بارد وتخرج الي غرفة الملابس وترتدي ملابسها الرياضية وتتجه الي غرفة شجن وتوقظها هي وتولان وتستيقظ الفتيات بعد معانات طويلة معهم لتتجه الي غرفة يزيد وتخبط علي الباب ليفتح لها وهو يرتدي ملابسه الرياضية ويتجهوا الي أسفل لتنادي آسين علي كرستين لتأتي كريستين إليها:
امرك سيدتي
آسين ببرود: خليهم يجهزوا ريمكس لاني هدرب معاه انهارده
كريستين: تحت امرك سيدتي وتذهب لتقوم ما طلبته منها سيدتها فهي لا ترحم من يخطأ او لايقوم بعمله علي اكمل وجه
بعدها بدقائق تنزل شجن وتولان وهم يرتدون ملابسهم ليقولوا: صباح الخير
آسين ويزيد: صباح النور
ليخرج أربعتهم من القصر الي الخارج برفقة ريمكس ويركضوا هم الاربعة وكان من يراهم يقسم انهم الجبروت بنفسه وملائكة من جمالهم
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
عند أيهم يستيقظ من النوم ويتجه الي الحمام ليأخذ شاور ويبدل ملابسه بصعوبة فمازال الجرح يؤلمه وينزل الي أسفل وما ان رآه كنان حتي اتجه اليه بسرعة ليعاونه علي النزول وما ان حاول مسك يده لمساعدته حتي نظر له أيهم بغضب ليقول كنان:
مش وقت عتاب دلوقتي خليني اساعدك الاول وبعد كده ابقي عاقبني براحتك
لينزل الي أسفل ليجد الجميع موجود ماعدا هؤلاء الاربعة ليعقد مابين حاجبيه
لتقترب منه جيسكا وتقول:
عامل ايه دلوقتي يا أيهم
ليرد أيهم باقتضاب: تمام يا جيسكا
جيسكا محاولة اغرائه: طب مش محتاج مني مساعدة
أيهم ببرود وجدية: جيسكا لما احتاج منك مساعدة هطلب اقعدي بقي
ليكتم الجميع ضحكته عليها حتي عامر وجيهان فلقد اخبرتهم جوليا عن محاولات جيسكا مع أيهم وكيفية رده لها
كنان باستغراب : شجن اقصد احم يعني الدكتورة آسين وشجن وتولان ويزيد فين احنا مشفنهمش لغاية دلوقتي
جوليا : ايوا صح هما فين احنا مشفنهمش
جيهان بابتسامة خبث تحولت الي براءة وهي تنظر لعامر وقد علم مايدور برأسها:
هما الاربعة كده كل حاجة بيعملوها سوا حتي من وهما صغيرين كانوا مع بعض في اي حاجة يناموا
مراد بعدم فهم : ازاي يعني
عامر بخبث : كانوا الاربعة متعلقين ببعض جدا كانوا يأكلوا سوا يلعبوا سوا كل حاجة مع بعض حتي وقت النوم نحاول معاهم علشان كل واحد ينام لوحده منقدرش عليهم لغاية دلوقتي هما الاربعة كده تعبنا من كتر عنادهم
كنان بغيرة علي معشوقته: يعني كل حاجة مع بعض طب هما فين دلوقتي
جيهان: هما دلوقتي بيلعبوا رياضة سوا اول ما يتجمتوا الاربعة آسين كل يوم الساعة خمسة تقوم تصحي كل واحد فيهم ويخرجوا يجروا معاها ومحدش بيقدر يسبقها في الجري ويفضلوا علي الحال ده ساعتين تلاتة كده لغاية اما آسين توقف وتخلص
جيسكا بحنق: هما ليهميعني بيعملوا كل حاجة بتقول عليها آسين دي و بيخافوا منها اوي علي الرغم من انها زيهم عادي يعني حتي يزيد هو المفروض يبقي اللي كلمته تمشي مش آسين
عامر بهدوء: دا مش خوف دا احترام هما يعرفوا بعض من ١٥ سنة ومع بعض وآسين طول عمرها جد وقاسية من وهي طفلة ماعشتش طفولتها في اللعب لا بالعكس عاشت علشان تربي أختها وتحقق حلم عشقها رعد
جيسكا: انت ليه بتحسسني انها حاجة كبيرة يعني او احمد زويل دي مجرد بنت عادية مش عندها أب ولا حتي أم
جيهان بهدوء حتي لا تقوم بقتل تلك الفتاة البغيضة:هما صحيح مش عندهم أب او أم بس هما بيحبوا بعض اوي كفاية دا بس علي الرغم انهم أخوات من الاب بس بس بيعشقوا بعض آسين بتهتم بكل صغيرة وكبيرة تخص شجن دايما واخدة بالها منها بتحميها بتقسي عليها أحيانا علشان تحميها ورغم كده مش بتبين لحد
جوليا بصدمة: هما اخوات من الاب بس اللي يشوفهم ميقولش كده
عامر: تعرفي آسين دي تركيبة عجيبة مزيج من القسوة والحنان القوة والضعف البرودوالعصبية الهدوء والحدة واهمهم الذكاء آسين ذكية جدا بس مع شجن حاجة تانية تعرفوا ان والدة شجن هي السبب في ان سارة والده آسين وهي حامل تهرب من جوزها وتوهمه ان سارة خاينة فتهرب منه وهي حامل وتخليه يتجوزها ولما عرف الحقيقة دور عليها وطلق سوزان والدة شجن ورجع لسارة وسارة سامحته وربت شجن مع آسين وفي الاخر سوزان تكون السبب في موت سارة بس آسين محملتهاش الذنب بالعكس اهتمت بيها وربتها وعلمتها
كنان: آسين دي فعلا شخصية عظيمة وتستحق التقدير
جيهان : هما دلوقتي بيتمرنوا برا تقدروا تروحوا ليهم بس خدوا بالكم آسين بتدرب مع ريمكس
مراد: ومين ريمكس دا كمان
عامر : اطلعوا شوفهم وانتم تعرفوا بس انصحكم متقربوش كتير
ليستغرب الجميع من ذلك ويتجهوا الي الخارج لينصدم الجميع مما يروهم آسين بالمقدمة وبجانبها الفهد بتاعها وبتجري بسرعة رهيبة زي سرعة الفهد وبالخلف هؤلاء الثلاثة علي وشك البكاء من فرط التعب فآسين سريعة جدا وهم لايستطيعون ملاحقتها ومن ثم فاقوا من صدمتهم ليغضبوا كثيرا مما ترتديه الفتيات فقد كانوا رائعين وقد أحسوا بالغيرة من رؤية الجميع لهم هكذا اما جوليا نظرت ليزيد باعجاب فقد بدا وسيما
يزيد وهو يجري: مش قادر انا خلاص تعبت الرحمة يا ناس
آسين وهي تجري: ايه يا زيدوا لحقت تنخ والا ايه دا احنا لسه بنبتدي
يزيد : بنبتدي ايه انا معتش قادر
شجن: بقالنا ١٥سنه نفس الحكاية وفي الآخر هي اللي بتمشي كلامها
تولان: كان يوم أسود يوم ما عرفتكم
يزيد بتعب: ربنا علي الظالم والمفتري حسبي الله ونعمة الوكيل اللهم اجحمهم في نار جهنم مع الكفار
شجن وتولان وهما ترفعان ايدهما : آمين
يزيد: اللهم اوعدهم بقنبلة ذرية وعاصفة رملين
شجن وتولان: آمين
يزيد: اللهم دمرهم تدميرا وعاقبهم عقابا عسيرا
شجن وتولان: آمين
يزيد: اللهم
لتقاطعه آسين قائلة بحده: كلمة زيادة زدواقسم بربي ريمكس هو اللي هيجري وراك
يزيد بخوف: لأ وعلي ايه عمر الشقي بقي وانا مكلتش نص ديني حتي
آسين : هتكمله في الآخرة ان شاء الله
يزيد : انا بجري اهو اخدتي بالك ويقوم بالجري بسرعة لتضحك شجن وتولان عليه ويظلوا حوالي نصفساعة ويعودوا الي القصر وياتي الخادم ويأخذ منها ريمكس ويذهب ويدخلوا الي القصر وهم في غاية الجمال فكان لكل منهم جاذبية خاصة
ويدخلوا القصر ليقول يزيد وهو يرتمي علي الاريكة بتعب:
آه ياني انا خلاص مش قادر هموت من التعب
شجن بتعب هي الاخري:
هي أختي صحيح بس مش قادرة دي جبارة اوي
تولان وهي ترتمي علي الاريكة بجانبهم:
انا خلاص من كتر التعب هقعد في السرير اسبوع علي ما اقدر اتحرك
يزيد : ربنا ينتقم منك يا آسين يا بت أم آسين
شجن بصدمة : يزيد
يزيد: بلا يا يزيد بلا زفت دا كانت عايزة تخلي الفهد بتاعها يجري ورايا حسبي الله ونعم الوكيل
تولان: يزيد
يزيد: اقسم بربي حفظت اسمي هي تقعد طول الوقت تقولي يزيد يزيد وتبصلي بعينها اعصابي بتسيب ومش ببقي قادر مش عارف جايبة الجبروت دا منين
شجن: يزيد
يزيد: لأ وايه علشان يعني هي البت وانا الراجل مش راضي اضرب وساكت وهي عارفة كويس ان اقدر عليها اشوف فيكي يوم يا آسين ربنا علي الظالم والمفتري بس اشوفها بس والله لأوريها
آسين ببرود فهي كانت تقف خلفه: طب تعالي وريني بقي هتعمل ايه
يزيد يبتلع ريقه بصعوبة وينظر لشجن وتولان: هي ورايا
لتومأ الفتاتان
يزيد: ومتكلمتوش ليه ها
شجن وتولان بصوت واحد: يزيد
يزيد وهي يقوم ويبتسم ويقول : بنت حلال تصدقي كنت لسه بقولهم إن آسين مفيش منها اتنين وجدعة وايه بقولهم ان هي مفيش في قوتها اتنين
آسين ببرود: يا راجل تصدق انا كده اقتنعت اومال مين اللي كان بيتكلم خيالي صح
يزيد : دا مش انا دا هما قعدت اقول ليهم شجن تولان عيب آسين مفيش منها اتنين
شجن بغضب : احنا …احنا اللي كنا بنقول دي جبارة وربنا علي الظالم والمفتري
تولان: لأ وكمان بيقول ان هو اللي قعد يقول ساعة شجن تولان انا اللي كنت بقول دي بتفضل تقولي يزيد وتبصلي بعينها نظرة تخوف
يزيد ببراءة: سمعتي مجبتش حاجة من عندي اهو هما اللي اعورفوا بنفسهم
تولان بغضب: تصدق بإيه محدش معلم عليك غيري انا انهارده يا ابن البحيري
شجن بغضب : اركني انت علي جنب يا بت البحيري وسيبي الطلعة دي لبت الحديدي وهوريه مين هي بت الحديدي
يزيد بخوف : ايه ياجماعة انتم هتتجمعوا عليا والا ايه ماهو علشان انا الواد الوحيد فيكم بتستفردو بيا صح ويتجه بنظره إلي أبيه الجالس يرتشف العصير ويمسك بالجريدة ماتقول حاجة يا عم هو انا مش ابنك بردو وإلا ايه
عامر ببرود وبابتسامه غيظ: ولا اعرفك ولا عمري شوفتك
يزيد : انت بتبعني يا عامر ماشي انا عارف مين اللي هيقف جنبي ويتجه ببصره ناحية جيهان الجالسة جيجي قلبي انا طول عمري بقول عليكي انك اللي في الحتة الشمال يا قلبي وان انتي هتقفي جنبي
جيجي: الموضوع فين آسين والعضمة كبرت يا بني وانت عارف بقي حكم السن ومش هقدر اقف معاك
يزيد بصدمة : دلوقتي العضمة كبرت اه يا عيني عليك يا يزيد كنت صغير يا حبيبي علي الشقي
كنان بهمس لمراد: يا عيني عليك يا بني شبابك ضاع
مراد بهمس : تصدق صعب عليا والله شكله مفيش مخرج من مشكلته
جوليا : والله حرام عليكم يعني انتم علشان تلاتة وهو واحد تستغلوا الموقف و هتضربوه وبعدين يا جماعة مكنش كلام يعني
يزيد :ربنا يجبر بخاطرك يا شيخة اخيرا لقيت حد يقف جنبي ويقول كلمة حق في البيت ده
شجن وهي تنظر لها بغضب: والله محدش قاله يتكلم ويقول اللي قاله وبعدين لو صعبان عليكي تعالي انضربي انتي وخليه ياخد اعفاء من الضرب المرة دي وبعدين مش احنا اللي هنضرب دي الكينج اللي هتضرب
جوليا بخوف فهي تذكرت مافعلته آسين بالشباب بذلك اليوم : لأ وعلي ايه اللي غلط يتعاقب
تولان بابتسامة نصر: اهو قالت كلمة حق اللي غلط يتعاقب
يزيد : ندلة تو ما جابوا سيرة آسين اتخلت عني ندلة بجد
جوليا : متزعلش مني انا مش قد الكينج بتاعكم
يزيد : تولان حبيبة قلبي احنا ولاد عم ووعد مني لكون جايبلك شكولا كل يوم يا ستي
تولان: لأ مش عايزة اقدر اجيب لنفسي
آسين ببرود : تحبوا ابدأ بمين الأول
لينصدم الثلاثة ويقولوا: ها
آسين : اظن سمعتوا اللي قوبته كويس تحبوا ابدأ بمين
شجن بخوف من ان يكون الذي ببالها : تقصدي مين
آسين ببرود : هيكون مين يعني انتم وهي تشاور علي الثلاثي المرح
تولان وهي تبتلع ريقها بصعوبة: ليه احنا عملنا ايه
آسين ببرود وهي تجلس على الاريكة ببرود وكبرياء لا يلائم احد سوا بنت الرعد :
اعمل ايه مزاجي بقي وبعدين انتم اللي ادخلتوا في الموضوع فقولوا ابدأ بمين الأول
يزيد : شوفتوا ادينا هنضرب سوا
تولان: كله منك انت انت تغلط واحنا نضرب
شجن : تصدق بالله انا هوريك الضرب علي أصوله بس نخلص من المصيبة دي الاول
يزيد: هو حد قال ليكم تتكلموا
آسين : انا مش هقول غير ان انتم لو مختفتوش من ادامي حالا لهيكون تنفيذ مش تهديد وعشر دقايق بالظبط والاقيكم جاهزين علي الشغل
ليركض الثلاثة الي غرفهم لتنفيذ ما قالته لهم فهي لا تمزح
آسين : عمرهم ما هيتغيروا
عامر: بس طلعتي جامدة الصراحة
آسين: طول عمري لان انا مش اي حد انا بنت الحديدي لتكون ناسي والا تحب افكرك
عامر برعب : لأ منستش دا انت بنت الحديدي دا بقول ان انت اللي فيهم
جيهان: جبان مش عيب علي الشعر الابيض اللي في راسك ده وتخاف من عيلة لا راحت ولاجت
آسين ببرود: جيهان تحبي تفتكري السابق معايا والا تفتكريه لوحدك
جيهان: لأ احب افتكره لوحدي
كنان : انت معلمة علي العيلة كلها دا حتي الكبير بيخاف منك
عامر بسخرية: جبارة يا بني طالعة لابوها نفس الجبروت والغموض والقوة والشجاعة
آسين : لو مطلعتش ليه هطلع لمين والا عايزني زي التخلف اللي موجدين فوق دول
لينزل الثلاثي المرح ويتجهوا ناحية طاولة الطعام ويجلسوا عليها ويتناول الجميع فطورهم ويتجه كل شخص الي عمله وآسين تقوم بالاعتناء بأيهم والاشراف علي صحته ويمر اسبوعان علي مكوثهم في القصر و وسط مرح الثلاثي المرح وانضمام جوليا اليهم وأسهم كل يوم يزداد اعجابه بآسين مما زاد غضب جيسكا وكرهها لآسين وتتمني الفرصة حتي تتخلص منها فآسين ليست بالهينة والفتاة التي يسهل الضحك عليهم وتخويفهم لا بالعكس هي من يهابها الجميع
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
بارتين فرفشة كده والتشويق والانتقام يبدأ من البرات الجاي
السلام عليكم
ووويتبع 




Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى