متسلسلة – الايميل الفيك والطريق للنيك | السلسلة الرابعة | ــ حتى الجزء الخامس 15/11/2025 – أفلام سكس مصري محارم جديد

اهلا وسهلا بكم في السلسله الرابعه من الايميل الفيك والطريق للنيك
وقفنا في السلسله الثالثه علي كشفنا للمخطط اللي محطوط عشان ندخل في فوضه واجتماع اخوالي احمد ومحمود وشيماء ونور شيماء رفضت رجوع مدير المخابرات الامريكيه والمؤتمر اللي عملته مع الرئيس والقوانين الجديده والعزومه بتعتي على الهواء عند ممدوح رئيس مجموعة من رجالتي
نبدء الجزء
انا/ سليم اتحرك مش عايز حد علي الجزيره دي عايش
سليم / (قائد مجموعة) اغرقها في المحيط
انا / لا عيزها تتحول لكتله نار بس قبلها اسحب اي دهب او مجوهرات عليها هتلاقي كميات تكفي ميزانيات دول كامله
سليم / تمام بس مش بدري عليهم شويه واكيد مش هيموتوا من تدمير الجزيره
انا / أكيد بس كل الحكايه اني هنقل الحرب ليهم مباشرة بدل العرايس بتاعتهم
سليم / قفل الحدود بتاعتنا
انا / بطل رغي ونفذ اكيد مش هيفوتني ده
سليم / انت بقي خلق ضيق كده ليه اخلص اللي طالبه مني واجيلك اشوف خلق الضيق ده وبالمره اخد حقي منك مش هسيبك غير اما اهزمك
انا / منتظرك حتي تتمرن على الاسلوب الجديد بس ما تنساش تراقب اللي هيهربوا من الجزيره مش عايز نلف عليهم كتير
سليم / عامل حسابي وسلملي على نور ونسمه وقلهم في فيت بنا اما ارجغ
انا / مش هتقدر عليهم عشان الاسلوب الجديد اللي ضربتهم عليه
سليم / هفاجأك
انا / سلام يا رايق اما اشوف
قفلت مع سليم وده مش مجرد قائد مجموعة وبس ده اخو السعدي اما ظهرالسرداب واللي فيه وحطينا الخطه اللي هناحتل العالم بيها كان اقتراحه ان ما نظهرش كلنا مره وحدة واكتر حد وافق نسمه علي قرار انها ما اظهرش في الوقت ده
اتصلت علي فارس وده اخوا الفايدي ونفس النظام ودول كلهم ادربوا مع نسمه ونور
انا / سليم هينفذ النهارده
فارس / وطبعا عايزني اتحرك على القلعه القديمه في سيبريا مكان نسمه
انا / ما انت شغال اهوا ركنينك في الزباله ليه
فارس / قول للي ركنا انت بتقولي انا وطبعا قالك علي فايت اما يشوفك
انا / ما انت عارف انه مجنون فايت
فارس / طيب بلغ نسمه ونور ان في فايت بنا اما ارجع
انا / وانا لأ
فارس / ده كله اللي انت ده ليك فايت خاص هو انا ناسي اما كسرت دراعي في فايت لازم اردها ليك
انا / اتمني توصل لده وانت عارف خلصوا المؤموريات بتاعتكم عشان في تدريب على اسلوبي الجديد
فارس / اموت واعرف بتجيبهم منين الاساليب دي
انا / ركز وانت تعرف المهم انت عندك تفاصيل المهمه
فارس / نسمه بلغتني بالتفاصيل لسه بردوا مصممه ما تتجوزش سليم غير اما يفوز عليها في قتال
انا / حوارهم مع بعض بس اكيد هي عامله كده عشان يهتم اكتر بتدريباته
فارس / دي جننته انت عارف انه مابقاش يخرج من الفايت اريا
انا / ده حوارهم هما المهم ابدأ تنفيذ حالا وابقي رن علي اخوك عشان هيتجنن عليك
فارس / ما انت عارف اللي فيها
انا / الشيطان كان راكبه ودلوقتي خلاص مايبقاش قلبك اسود وهو كان بيعمل كده كان عايزك معاه زي ما سليم كان في ضهر اخوه فهمت يا اغبي الخلق
فارس / فاهم بس مش زنبي اني مش حابب اسلوب شغله القديم ده ولا العداء بتاعهم
انا / ما انت صاحب سليم من صغركم مش يمكن كنتوا نهيتوا العداء ده لو سمعت كلامه دلوقتي الوضع اختلف وانت عارف انه بيحبك اكتر من ولاده
فارس / وانت متأكد وهو كمان متأكد ان رقبتي فداه هقفل معاك واتصل عليه وانا بتحرك عشان انفذ المهمه بتعتي
انا / طير انت وعدي علي السعدي عتلاقي هناك الدروع بتاعتكم الجديده عشان مش عايز إصابات
فارس / اخيرا خلصتها كنت بقلق علي الرجاله في اي عمليه
انا / خلاص ما بقاش في قلق من حاجه بأذن **** بس خلي بالك من نفسك مستوي الحراسه تاني خالص واحتمال تلاقي ريبوتات قتاليه ف حط خطتك الاول قبل ما تهاجم عايزهم احياء عشان المحاكمات اللي هتتعمل
فارس / الخطه جاهزه من بدري ومنتظره المعاد بتاعها
انا / بالتوفيق
قفلت مع فارس وكلمت السعدي
انا / جايلك فارس في الطريق ياخد الدروع الواقيه الجديده ولو في مشاكل عندك بلغه بيها
السعدي / المرحلة الجديده بدأت
انا / سليم هينفذ النهارده بعد ما فارس يتحرك على سيبريا
السعدي / مش الافضل كنا خلينانا في الدفاع في الوقت الحاضر
انا / لا طبعا عشان نخف الهجوم بتاعهم علينا نشغلهم الدفاع عن نفسهم وكمان ما نرهقش احنا كمان
السعدي / فكره بردو بس ما كنش يبقى بعد الفرح
انا / لا طبعا قبل الفرح عشان نفضي الجرعه الرابعه انت عارف فيها اسبوع غيبوبه وعشان اللي هيمسك مكان يبقي فاضي وابنك مش ناوي يسترجل اخته اقوي منه بكتير
السعدي / يبقي ما تعرفهوش كويس هو بيحب يستهبل وما يظهرش اللي عنده ده ممكن تلاقيه في قوه نور او اقوي كمان
انا / يا ابن الصايع هعلمه الادب على الاشتغاله دي
السعدي / هههههههههههههه استحمل بقي عشان طلع ميتيني اساسا
انا / هخليه يظهر اللي عنده غصب عنه
السعدي / مش هتعرف غير اما تدخل معاه فايت تكسير عضم غصب عنه هيظهر اللي عنده
انا / طيب انا قفل دلوقتي العقرب انتظار عشان اخلص من الحوار ده ونطلع الخونه عشان هنحتاج رجالته اليومين دول
قفلت مع السعدي وكلمت العقرب
العقرب / الاجتماع جاهز في الاستاد
انا / هتحرك ليك انا والشباب كلهم دلوقتي واقفل الاستاد بدرع طاقه والمنصه الرائسيه كمان
العقرب / عملت كده اساسا
انا / نتقابل هناك كمان ساعة
قفلت مع العقرب واتحركت انا والشباب كلهم والكل على الاستاد ومعانا 4 فرق من ضمنهم فرقة نسمه
ونلتقي في الجزء الثاني
سلام من العقرب
الجزء الثاني
اولا بعتذ عن الجز الاول على صغيره وقله احداثه
نبدء الجزء
حضرنا التجمع وفرزنا الخونه واخدناهم كلهم على على السجن لحين ما تخلص نور معاهم تحقيقات عشان المحكمات بتاعته وعند فارس اقتحم القلعه وفعلا واجه مشكله مع الريبوتات بس قدر انه يغير البرمجة بتاعتهم واسر كل اللي موجود في القلعه
عند فارس وجهته مشكله في دفاعات الجزيره انها قدرت تضرب عليهم بس بسبب الدرع اللي علي الطياران كانت هتبقي مشكله سحب كميات دهب وماس كبيره جدا غير برديات والاواح الزموديه ودمر الجزيره كامله بس اللي فيها قدروا يهربوا زي ما توقعنا
انا / شريف الفرح بتاعكم حدتوه امتي
شريف / ما اتكلمناش عنه بسبب الاحداث اللي بتحصل
انا / احا يا عم مش قولتلك ان الجرعه الرابعه اخرتها عشان فرحكم
طه / يا خالد ما انت شايف اللي احنا فيه هو احنا فاضين نهرش
انا / الناس لازم تاخد الجرعه الرابعه بتعتهم وانتوا كمان الفرح هتتأجل شهر ونص عشا الكل ياخد الجرعه الرابعه ونظبط الشغل
طه / عين العقل عشان نعرف نشيل الشغل مايكنش في عجز عندنا
شريف / اولا ده الصح ثانيا هو مش قرارنا لوحدنا لازم نرجع للعرايس الاول
طه / انا اتفقت مع خطيبتي على كده اساسا
شريف / طلع الفون ورن علي سماح
سماح / هنأجل الفرح عشان الكل يلحق ياخد الجرعه الربعه وينزل تدريب فريده كلمتني وكنت لسه هكلمك
شريف / تمام يا قلبي انا ماردتش ارد علي خالد في حوار التأجيل ده غير بعد ما ارجع ليكي
سماح / هو انا بحبك من قليل
شريف / طيب هخلص واكلمك عشان هطلع مسرح هنا وهيقفشوني ال 2 اللي جنبي
سماح / ولا حد يقدر
انا / ماشي يا سماح هانم هنبدأ بيكم انتوا في الجرعه الرابعه وتدريبكم معايا انا
سماح / انت بتبيعني يا شريف وفاتح الاسبيكر
شريف / و**** ما حصل ما انتي عارفه الفون صوته عالي
انا / سيبكم من الهري بلغوا الناس وعرفهم الجديد وانا هطلع لنور وشيماء اشوف وصلوا لأيه في التحقيقات بتاعتهم
سيبتهم وخرجت ورحت لشيماء ونور وكان العقرب والرئيس موجودين
انا / ايه الاخبار
الرئيس / انا سمعت عن نور في التحقيقات انما اشوف بعيني حاجه تانيه دي مصيبه يا عم ماشيه على الارض تخوف العقرب كان عنده حق اما اصر انها تستجوبهم هي
العقرب / كنت بتزعل اما اقولك خلي الادهم يستجوب اي حد
الرئيس / ما كنتش اعرف ان نور كده ده انا اخاف اقعد معاها
انا/ اذا كان انا يالي مربيها بسلك منها بالعافيه وتربيه ايدي تخيل
شيماء / مش انت لوحدك وحياتك حتي في التدريبات بنخاف منها
العقرب / بيقلك تربيته منتظره إيه
انا / إيه مش عاجبك تربيتي ولا ايه مش هتكلم انا هسيب تربيتي ترد عليك
العقرب / احسن تربيه طبعا ياعم انا ماشي جنب الحيط
انا / بعد اذنك يا فندم الرجاله اللي طلعت سليمه هتاخد الجرع هما كمان وهينزلوا تدريبات مع الفرق بتاعتنا
الرئيس / اتصرف بالطريقه اللي تريحك
العقرب / انا مع الفكره هتفرق كتير وخصوصا بعد الهجوم المباشر عليهم هيهاجموا بقوه ولفل رجاله اعلي لازم رجلتنا تبقي جاهزه كلها
انا / على البركه والرجاله في باقي الدول العربية هنختار النخبه وهياخده الجرع هما كمان وهينزلوا تدريبات مع رجلتنا
الرئيس / هبلغ كل الزعيمه انهم يبعتوا النخبه عندهم
نور/ تمام كده النهارده هكمل بكره
انا / لا هنأجل كام يوم عشان نبدأ في الجرعه الرابعه
نور / تمام هنا والا الاي بره
انا / اللي هنا وفارس وسليم هييجوا هما كمان عشان ننجز على طول وتدريبات الرجاله بتاعت المخابرات والقوات الخاصة
شيماء / تمام
العقرب والرئيس مشيوا وانا ونور شيماء نزلنا رحنا للجماعة الفايت اريا ولقيت ليلي فاشخه الحريم والبنات في التدريبات
ساميه / انت جيت وجريت عليا انا ونور ولقيت الباقي اتجمع علينا عمتي وخالتي وسعاد والبنات بقي دي اخف من نور دي بتكسر عضم
وبدأو هجوم جماعي علينا وشيماء قاعده تضحك علينا
عمتي / هتدخلي معانا ولا هنضربك انتي مكانهم
شيماء / اضرب منكم احسن
وبدأت فايت انا ونور معاهم بغشم شويه اللي تسبب كدمات مش كسور بس كان في فرق في مستواهم كبير بعد ما خلصت معاهم
سعاد / مش قولتلك بلاش الفايت ده اهو هتذود علينا التدريب استريحتي دلوقتى
انا / عاش يا لولا المستوي بقي اعلي ويله عشان الكل هياخد الجرعه الرابعه وفين شريف ابن الصايع عشان هنفخه
شريف / موجود يلا بينا
ونزلت فايت معاه وفعلا الواد طلع بيشتغل الكل وقوي جدا في مستوا نور او اعلي سنه واعلى من اخته كمان
انا / كده تمام جهز نفسك عشان في شغل كتير اليومين دول وهحتاجك انت ولمار اختك
شريف / لمار هتساعد نور في الاستجواب هتبهرك وانا هدخل مع سليم وفارس في تدريبات الناس الجديده
انا / تمام وابن الصايع التاني ايه اخباره
شريف / هههههههههههههه مش هقولك هسيبه يفاجأك
انا / طيب منفعه عشان تأمنوا ضهرنا
واحنا بتكلم حصل هجوم من الجماعه بتوع الجزيره على كل منشأتنا
نقفل الجزء ده علي كده ونلتقي في القادم
سلام من العقرب
الجزء الثالث
نبدء الجزء
حصل هجوم كامل على كل فروعنا حولين العالم بأعداد مهوله مرتزقه قتله مأجورين كل الاصناف وده كنت عارف انه هيحصل بعد ما دخلت الكبار العبه والتهديد المباشر ليهم واني ادمر اجزيره بتاعتهم وسرقتهم كمان كان لازم يبقى في رد ليهم على اللي اتعمل بس كنت مذود رجاله في كل الدول اللي بدأنا فيها شغل غير درع الطاقه اللي علي كل اعمالنا غير رجاله الحكومات اللي بنتعامل معاها والدروع اللي انا صناعتها المستوحاه من درع الطاقه اللي علي الطياران بتاع السرداب الدرع كان عن طاقة خام حزام بيتلبس بيعمل درع طاقة حولين الجسم بنفس شكل الجسم كانت مجزره بالمعني الحرفي وده كله انا عارف انه مجرد تسخين ورهاق لينا ولرجالتنا عشان ما دخلوش برجلتهم لسه ولا حتى بصفوه القتله المحترفين المجموعة اللي في مصر اخدوا الجرعة الرابعة وبدأنا تدريب الرجاله اللي بعتتها الحكومات العربيه وكان شريف ابن السعدي ومازن ابن الفايدي وشرين وفارس وسليم هما اللي بيدربروا الناس الجديده عندي انا في الشركة
انا / قفلتي كل الأماكن بتاعتنا هنا بدرع طاقة
نسمه / ووزعت على الرجاله الدروع الجديده اموت واعرف جتلك الفكره منين وعملتها ازاي وامتي هو انت كنت فاضي لحاجه
انا / وصلت لطريقه انفصال الوعي وكنت بشتغل عليها وقت النوم
نسمه / وده ازاى مش فاهمه
انا / دي بتتعامل عن طريق تغذية الجسد الروحي الخاص بيكي ودي هعلمها ليكي انتي وطارق ونور وفارس وسليم وزوجاتي ف البداية وبعد كدهنقسم نفسنا ونضرب الباقي
نسمه / وصلت ليها ازاي ومتي
انا / وقت الجرعه الرابعه والغيبوبه كنت متابع كل الشغل وانا في الغيبوبهالاول كنت احسبها بسبب الجرعة الرابعه انما اكتشفت انها بسبب انفصال الوعي وفي تدريبات ليها في برديات في السرداب بعيد عن داتا اللي في الطائرات
نسمه / طيب ما قولتشلينا ليه
انا / خوفت عليكم ان ممكن ما تعرفيش ترجعي لجسمك المادي تاني وكان لازم اخد الرسك ده وحدي واما اصل لفهم واضح ليه اضربكم عليه
نسمه / تخاطر بحياتك من ورانا وفتحت في العياط خالد انت ما بقتش مهم لينا احنا بس انت مهم لامه كامله واحلام ناس كتير بيقيت مسؤل عنها
انا / قمت من مكاني اخدتها في حضني عارف ده كويس جدا بس كان لازم اخد الرسك ده المهم فرحك انتي وسليم امتي عايز افرح بيكي وولادنا يعيشوا طفولتهم مع بعض يعملوا اللي اتحرمنا منه
نسمه / هو كلمك
انا / انتي عارفه انه اخترع اسلوب جديد عشان يغلبك ويتجوزك
نسمه / للدرجة طيب ما انا عملت اسلوب جديد غير اسلوبك وهروقه بردوا
انا / عارف اسلوبك واسلوبه وال ٢ شبه بعض بالضبط
نسمه / ازاي وانت تعرف منين اساسا الاسلوب ده مالعبتش بيه معاك
انا / هههههههههههههه انتي نسيتي ولا ايه انا متابع كل تحركاتك طول ما انتي غايبه عن عيني يابت انتي اختي ماليش غيرك
نسمه / انت هتخوفني ليه
انا / تخافي وانا موجود
نسمه / انقسام الروح اللي قولت عليه مش ده المفروض وانت نايم
انا / لا وغمضه عيني وتابعت سليم في تدريبات الرجاله الجديده وتابعت اللي في الغيبوبه بسبب الجرعه الرابعه ورجعت ليها
انا / علي اخر الاسبوع الرجاله هتكون جاهزه اللي بتدرب اساسهم كويس وخلي بالك في فايت النهارده بينا كلنا انا وانتي ونور وشريف السعدي وفارس وسليم سليم هيطلبه
نسمه/ انت تابعتهم
انا/ واللي في المستشفى كمان
نسمه / لبني ولميس عايزينك تتجوز شيماء تبقي ال ٣
اانا / هما كلموكي في كده
نسمه / اه قلقوا منك تزعل منهم عشان بيختاروا ليك
انا / دي حريم هبله وانا جايب شيماء لكده اساسا
نسمه / انت مش سهل بس اشمعنا شيماء مش حد تاني
انا / انتي عارفه ان شيماء بتحبني ومن وقت جوازي محدش مد ايده عليها
نسمه / ما جاكي هي كمان كده وبتحبك بجنون
انا / مش عارف بس هي هتوافق ولا لا عشان اختلاف الديانه واهلها
نسمه / انت عارف ان ماحدش هيعترض منهم عليها ولا عليك
انا / نخلص من اللي في ادينا واشوف كده يلا بينا علي الكمبوند عشان سليم هيرن دلوقتي عشان الفيت
نسمه / هروقه بردوا همرره عشان يتعلم الادب
انا / سليم كويس وراجل اعتمد عليه في حمايتك اغلبيه بس وافقي عليه وعلى الجواز هيموت نفسه عشان يعديكي مش هيقبل ان مراته تبقى اقوي منه
نسمه / سيبني مني ليه ما تدخلش
انا / يلا بينا انا عارف ان العند متوارث من المرحوم فينا احنا ال
٣ يلا بينا
نسمه / كويس انك عارف هههههههههههههه سيبني اسويه براحتي
انا / دي حياتك انتي ماليش دخل بيها انا حتى ما كلمتش امك في الحوار ده
نسمه / عارفه و**** من غير ما تقول عارف يا خالد كان نفسي نتربي مع بعض من صغرنا واحس الاحساس ده من يوم ما فتحت عيني على الدنيا احساس بالامان
انا / كل حاجه وليها حكمتها وتدبير *** مش هنعترض احنا وهو احنا كده وحشين مع بعض
ركبنا العربيه ورحنا على الكمبَوند ورحنا على الفيت اريا على طول في اوضه للستات واوضه للرجاله عشان نغير فيها حمامات مجهزه يعني
وبدء اول فايت نور وشريف السعدي وكان مش فايت ده كان انتحار العيال افترت بجد
دخل بعد كده انا وفارس وروقت عليه بس بعد ما فرهدني
بعدها القاء اللي الكل منتظره سليم ونسمه
سليم / بصي بقي من الاخر يا تموتيني يا اكسبك ونتجوز غير كده مش هقبل
نسمه / ممكن اخسرك بأغماء
سليم / مش هسمح بكده
اَنا / بقولك ايه انت وهي انجزوا عشان نشوف اللي بعدكم
سليم / تمام
ونزلوا طحن ببعض شلفتوا بعض وال 2 اغم عليهم
فارس / وده يتحسب ايه وانت مالعبتش بأسلوبك الجديد ليه
انا/ وانا بفوق فيهم عشان اعرف مستواك الحقيقي وكان ال 2 فاقوا
نسمه / انا موافقه شوف بقي انت رأي خالد وطارق
سليم / فارس هي قالت ايه
فارس / هههههههههههههه سلمتك تسليم اهالي يا غالي لا خالد ولا طارق هيرحموك في الاتفاقات وان زعلتها هتتعلق
سليم / يعني انا سمعت صح مش بحلم
انا / وانا مش موافق
الكل تنح وخصوصا نسمه عشان الكلام اللي دار بنا بس سكتت
سليم / طيب ليه و**** شيلها في عنيا
انا / عارف ده كويس بس في شروط الاول مش كده والسلام
سليم / انا موافق بس ليمني عليها ابوس ايدك
انا/ اما تعدوا التمرين الاخير الاول
فارس / الاسلوب الجديد بتاعك
نسمه / لا قصده انقسام الوعي والجسد الروحي وتحرير الطاقه
سليم / ده اللي هو ازاي مش فاهم
فارس/ ولا انا
مازن / انا فاهم عشان علي اول الطريق
نسمه / العيال دي تخوف
انا / اجهزوا انتوا ال5 عشان في فيت بنا انا وانتوا
لمار / هات اخرك
نرمين / تعالوا نروق عليه اللي فاد ضلوعه على الكل ده
فارس/ العيال دي تخوف بجد وايه الثقه اللي بيتكلموا بيها دي
انا / يلا بينا ان عدت دققتين من غير ما يغم على ال 5 كل واحد ليه مليون جنيه عربي مني
مازن / مع انها مالهاش لازمه بس التحدي حلو وانت ان نفذتها وكسبتنا في الوقت المحدد بتاعك ليك منا شهر هنفذ كل طلباتك من غير نقاش
انا / حلو العرض
نور/ انا موافقه
والكل وافق
وبدء القتال وفعلا ما كنوش بيتكلموا من فراغ كل واحد عامل اسلوب خاص بيه واسليب قويه جدا انا بقي لعبتهم بأسلوبي واسليبهم مجمعه وغلبتهم في الدقيقتين كانوا اغم عليهم كلهم
فارس / لا انا هأجل الفيت بتاعي معاك كده هطلع بأصابه
انا / كده كده الكل هيخرج بأصبات انت مش واخد بالك مافيش غيري انا وانت اللي مش مصابين
سليم / ما ندخل احنا ال3 ضدك
انا/ انتوا شايفين كده موافق
وبدء الفيت والدب اشتغل من غير رحمه غلبتهم بس طلعت متشلفط انا كمان
نرمين / انا كده فهمت انت بتكسبنا ازاي
فارس / ازاي
تماره / بيقلب اسلوبك عليك وده عمله معانا وعمله معاكم غير الاسلوب بتاعه الخاص قوي جدا وسريع جدا
واحنا بنتكلم الفايدي اتصل
انا / طبعا سلحولك مالشيات صح كده
االفايدي / ودخلوا البلدان اللي بنتعامل معاهم في حروب اهليه
انا/ هبعتلك مروان ومنذر بالفرق بتاعتهم وكور طاقة واسحب التسليح بتاعهم
نقفل الجزء ده على كده عشان نعست سلام من العقرب
الجزء الرابع
نبدء الجزء
نرجع فلاش باك مع بعض
الفايدي بعد ما خلصنا الحفلة بتاعتنا وقت ما اتفقت مع الحكومه على الشغل تاني يوم جاب فارس وجه على عندي َكان مكلم السعدي والعقرب رغم عدم موافقه فارس انه ييجي معاه وكان مش مبلغه بأي حاجه وصل عندنا واتصدم اما لقي سليم والسعدي دخل سلم على الكل وهو مش فاهم حاجة
الفايدي / مش ده كان حلمك اننا نبطل ندب في بعض ونشتغل مع بعض اهو اتحقق
فارس / وتبطلوا ااشمال اللي شغلين فيه
انا / مش هنبطله بس بقي يمين مش شمال ممكن سؤال يا فارس
فارس / ومين حضرتك
انا / خالد وشريك ال ٢ دول وده مدير المخابرات العامة العقرب
فارس / دي اشتغاله صح ولا مدير المخابرات بقي شغال معاكم
سليم / ما تهدي يا عم انت خلينا نشوف عايزين ايه
انا / فارس انت حلمك ايه انت وسليم
فارس / البلد دي ترجع لمجدها زي ايام اجدادنا
انا/ عندك تخطيط ولا مجرد حلم من غير تخطيط
فارس/ اللي في دماغي صعب يتحقق اذا كان مش مستحيل
انا / يبقي اتفرجوا واتعلموا عشان الطريق مش هيكمل غير بيكم انتوا هنشتغل في السلاح والاثار بس السلاح انتاج محلي هنصرف عليه من شغل الآثار هنسلح الجيش والباقي هنبيعه مقابل اللي ناقص عندنا وهنلاعب الصهيونية والساميه ونرجع زي زمان واقوي بأذن **** تعالى
سليم/ فكره حلوه جدا بس عندنا الامكانيات للتنفيذ
العقرب / احنا اردي بدأنا التفيذ المختطاط وموجوده والمعدات وفي البحر هتكون عندنا بكره ان شاء ****
فارس / لو الكلام ده صح انا معاكم لو علي رقبتي بس هنعمل زيهم هيبقي في جيل اول وتاني وتالت يعوي في اللي هيظهر في الصوره وفي اللي هيختفي نهائي عن الصوره هيظهر في وقت تاني
سليم / انا معاك في ده عندك حق فيه
انا/ بس احنا محتاجينكم معانا من دلوقتي
سليم / اظن انتوا ال ٣ كفايه في الوقت الراهن
العقرب / عندهم حق في كلامهم وانتوا مش قليلين انتوا ٢٥ فرد كفايه جدا
فارس/ نعم ده عدد كبير جدا
انا/ قليل مش كتير عشان اللي في دماغي انفذه
فارس/ وايه هو
انا / هبدل الكراسي
في دخول شيماء
شيماء / الحاجه وصلت المينا َفي طريقها للمصانع
انا / عايز انتاج علي اول الاسبوع عشان الشغل اللي متفق عليه في افريقيا
شيماء / المهندسين بتوع الهيئه مش هيتحركوا غير والمعدات راكبه كلها
انا / تسلميلي يا قمر
خرجت شيماء
فارس / اتمني يكون الكلام حقيقي مش اشتغاله من اشتغلات الفايدي
انا/ انت هراي ليه بص يابني انت وهو الشغل معايا غير اي حد يعني في تدريبات قتاليه وفي تدريبات هكر وبرمجة واقسم اللي هيخولن فيكم لانفخه الرجاله اللي معانا هيبقوا عرضه للموت عايزهم متأكدين اننا بندافع عن قضيه مش موته عشان فلوس بتدفع لا مات عشان البلد دي مش عشان حد فينا واي خطر احنا قبلهم فيه عشان كده الكل بيدرب
فارس / انا معايا حزام اسود كاراتيه
انا/ تمام وريني مستواك وقمت ليه وكسرت دراعه قولتلك الكل بيدرب حتي السعدي والفيدي هيضربوا فارس بيصرخ من الام
فارس/ انت مجنون
انا!/ اخوك وهو يقلك ان مافيش اجن مني
الفايدي/ مش غشم ده يا خالد
انا/ وانا مش هكيل منه اما يبقي في مأموريه ويموت من غير ما يبقي واخد كتيبه في وشه
السعدي/ كنت فهمه مش تكسر دراعه
انا / هو فهم كده وعمره ما هينسي لا هو ولا الافندي اللي جنبه
سليم / مش هسيب حقه وهاخده منك
انا / اتمني ده انك تبقي اقوي مني عشان انتوا اللي هتكملوا بعدنا اللي دخلين عليه صراع بقاء ان مكنتش قوي هتتاكل وهيداس عليك فهمت يا غبي منك ليه
فارس/ كده انا فهمت بس صدقني يومها مش هكسر ايد بس هشلفت وشك كمان
انا / تمام وانا اتمني اني اكون عايش لليوم ده سليم خد فارس المستشفى يتجبس وتعالوا عشان هنبدء تدريبات
سليم / وده هيضرب ازاي
فارس / هدرب بالجبس يلا بينا
بغد ما خرجوا
الفايدي/ انتي قاسي بشكل ما شوفتش اخوه
انا/ هتفرح اما يجيلك في كفن دلوقتي ال ٢ هيموتوا نفسهم في التدريبات وهتشكرني بعد كده اما الشغل اللي بجد يبدأ
السعدي/ انت ما اخدتش بالك انه هيدرب بالجبس واللي حكاه خالد واللي مخطط ليه هيبقي في قلق جامد ولازم يعتمد عليهم ويبقوا اقويه وزي ما هو قال هما اللي هيكملوا مكانا
نرجع من الفلاش باك
ده تعريف صغير الاشخاص الجديده وطبعا ده بينطبق على اولاد السعدي والفايدي وكل شخصية هتظهر جديده هنرجع فلاش باك ليها
نبدأ الأحداث الجديده
اتصلت على مروان
مروان / خد فرقتك وطيران من السرداب وروح الحق الفايدي تسحب التسليح بتاع البلدان اللي حصل فيها القلق وافرض احكام عرفيه
مروان / وهنا مش لازم نحرك فرق من هنا عشان ما نتشتتش ويعرفوا يصتادونا
انا/ نفذ يا مروان في فرقتين من اللي بره جم
مروان / سليم وفارس
انا / اه
مروان / طيب مش تبلغني كنت شاركت معاهم في الفيت
انا/ اسكت عشان كلنا متشلفطين
مروان/ سليم كسب نسمه فارس كسبك ولا ما عرفش
انا/ اتعادلوا ال ٣ يادوب سدوا قصادي المصيبه الجيل الصغير العيال مصايب ماشيه علي الارض
مروان / جيل مش سالك
انا / لسه عامل فايت مع ال ٥ رغم اني كسبتهم بس حاسس انهم ما جبوش اخرهم لسه عندهم اكتر المهم روح علي الفايدي
مروان / ابعت فارس حتي يشوفوا بعض
انا/ تصدق فكره بدل ممدوح يبقي فارس وانت معاه
مروان / انت مصمم بقي ماشي كلامك
فارس / مروان دبسني اما اقابله
نسمه / هههههههههه هيروقك الوحيد اللي بيسد مع خالد في فايت وليه اسلوب يضاهي اسلوب خالد
انا/ اقولكم السر الطبيعه هي السر يعني الهواء طول ما بيتحرك بهدوء بيبقي جميل انما اتحرك بسرعه يحرك الجبال المايه سلسه وسهله انما تنحت الصخر وتعملك نهر هو ده اسلوبي الطبيعه القوه والسرعه اضرب اولا بقوه وسرعه لو هايز اهزمكم كنت عملتها بس كانت هتبقى في اصابات وكسور بس انتوا اهلي واخواتي عشان كده ما استخدمتش العنف معاكم مع انه اساس الاسلوب بتاعي ويازفارس ان كنت زعلت مني او لسه شايل بسبب كسر ايدك انا بت
فارس / خالد ما تزعلنيش منك مش بنا وكسر ايه اللي بتتكلم عليه انك تبعد اخويا عن الشغل الشمال وتخلهولوا يمين اني انزل اي بلد في العالم مجرد ما اقول اني مصري قصور الرياسه تتفتح اني اقول اني شريك الادهم مافيش قامه تترفع ان نكون في القمه الحلم اللي ما كنتش عارف يتحقق ازاي حققته ليا وبقيت جزء منه بتتكلم عن كسر ايد لو رقبه عندي استعداد للتمن ده وانا مبسوط وراضي كمان اما قولت اني مش ناسي فعلا مش ناسي اليوم ده اليوم ده اللي غير حياتي كلها وبقت ليها قيمه مع اني في اول الكلام ما كنتش بالعك وكنت بقول انك كداب زفه بس بعد كل موقف انت عمله من اول انك تتفق علي النووي من باكستان وانك تستخدم اسلحتهم ضددهم زي داعش وتلعبهم بيها دي مش دماغ حد بيهرج او مش مخطط كويس جدا لابعد الحدود كمان ومن غير السرداب حتي كنت واثق انك هتعمل اللي محدش قدر يعمله كنت هتهد نظام قائم من الاف السنين وترجع البلد دي لمكانتها اللي تستحقها وانك تقفش منهم وتبعلهم نسخ وتفضحهم معلش يا خالد انت شيلت اليله كلها لوحدك وكان ممكن تموت في اي لحظه خبتنا وري ضهرك ووقفت في وشهم بطولك وعايز تعتزر علي كسر دراع وانت بتحمينا كلنا بعمرك مين اللي يعتزر والنبي ما تحسسنيش اني ماليش لازمه اكتر من كده
نور / كل ده في قلبك وعايش يابني هو عمل ده عشان انا وانت وكلنا نكمل وراه خبانا من الدنيا كلها عشان كده مش لضعفنا بس عندك حق احنا مالناش اعتذار منه ولا هو ليه اعتذار منا عشان كلنا الادهم
نسمه/ طبعا اونت ممكن تموت مننا دلوقتي بسبب فرحتك بالكلام ده
انا / السعاده دي مش عارف اوصفها انتي مش متخيلها ولو اتوصفت مالهاش وصف
سليم /حاسس بيك عشت جزء منها اول الشغل معاك وانت دايس علي اخويا في التدريب اللي ما كنش بيجيب لنفسه كوباية ميه بقي بوكسير وخبير فنون قتال خالد انت مجنون وجنانك من النوع المعدي محدش بيعدي منه اسخم من دور البرد
انا / طيب كل واحد يروح يشوف اللي وراه عشان هروح للرئيس
سيبتهم ومشيت عندهم
الجزء الخامس
ده مختصر احداث القصه والعالم
المرآة التي فضحت الولايات المتحدة الأمريكية والكلام الممنوع من النشر حتى “ماتت “وتركت كلمة ” المنطقة العربية ستزول بالكامل.
المرأة التي فضحت أميركا، وعلاقتها بالإرهاب في الشرق الأوسط ..
~~~~~~~~~~
في يوليو الماضي احتفل نادي الصحافة الأمريكي القومي بالذكرى الثانية لرحيل عميدة مراسلي البيت الأبيض، وأول امرأة تتولى منصب رئيس نادي الصحافة الأمريكي، والتي عاصرت أهم رؤساء أمريكا، ورافقتهم وغطت أنشطتهم، وكانت مع نيكسون في أول رحلة تاريخية للصين، عام 1971، والتي رفضت أن ترافق جورج بوش الابن، وأعلنت رفضها لعبارته الشهيرة: ” إنه يحارب في العراق من أجل **** والصليب ” وقالت: ” بل إنها حرب الشيطان وليست حرب **** “.
هي هيلين توماس، التي ماتت في الخامسة والتسعين، وكانت كما قال تلاميذها في حفل تأبينها: ” أجرأ صحفية في تاريخ الولايات المتحدة الامريكية “.
توماس قبل رحيلها بعدة أيام، كتبت مقالة خطيرة للنشر في كبريات الصحف الأمريكية، وتم رفضها في حادثة لها للمرة الأولى، مما جعلها تصرخ في محاضرة بنادي الصحافة قائلة: ” اليهود يسيطرون على إعلامنا وصحافتنا ويسيطرون على البيت الابيض “.
وأضافت، أنا لن أغير ما حييت، مؤمنة به؛ الإسرائيليون يحتلون فلسطين، هذه ليست بلادهم. قولوا لهم ارجعوا لبلادكم واتركوا فلسطين لأهلها.
إنني أرى بوادر حرب عالمية ثالثة، طبخت في مطبخ تل أبيب ووكالة الاستخبارات الأمريكية، والشواهد عديدة، أول خطوة ظهور تنظيمات إرهابية ، بدعم أمريكي لا تصدقوا أن واشنطن تحارب الإرهابيين ، لأنهم دمية في أيدي السي آي إيه.
وأضافت، إنني أرى أن بريطانيا سوف تستحضر روح البريطاني ” مارك سايكس ” وفرنسا سوف تستحضر روح الفرنسي ” فرانسوا بيكو ” وواشنطن تمهد بأفكارهما الأرض لتقسيم الدول العربية بين الثلاثة، وتأتي روسيا لتحصل على ما تبقى منه الثلاثة، صدقوني انهم يكذبون عليكم ويقولون: ” إنهم يحاربون الاٍرهاب نيابة عن العالم وهم صناع هذا الاٍرهاب والإعلام يسوق أكاذيبهم، لأن من يمتلكه هم يهود اسرائيل”.
هذه كلمات هيلين توماس منذ عامين وأعيد نشرها في ذكراها، يوليو الماضي، بالطبع قوبلت بعاصفة هجوم عاتية من اللوبي الصهيوني وطالب نتنياهو بمحاكمتها بتهمة معاداة السامية لكنها رحلت بعد أن قالت الصدق وتلقف كلماتها المخرج العالمي ” مايكل مور ” في فيلم تسجيلي.
ومور هو من فضح بوش الابن وعصابته من أصحاب شركات السلاح من اليمين الأمريكي مثل ” ديك تشيني ” و ” كوندليزا رايس ” وحصل فيلمه الشهير فهرنهايت 11/9 على أكثر من جائزة.
ما يهمنا وسط الأحداث الاخيرة، بداية من حادث سقوط الطائرة الروسية التي راح ضحيتها أكثر من مائتي مدني، ثم حادث بيروت الذي خلف عشرات القتلى والجرحى ثم حادث باريس، مرورا بحوادث في العريش، والعراق، وليبيا، وسوريا، أنّ التنظيمات الإرهابية لا يمكن لها أن تقوم بكل هذا العنف البشع بمفردها، وأن هناك أجهزة استخبارات تدعمها، وتشيطنها لتشعل المنطقة وتدفعها لأتون جحيم لا ينطفئ، فتراهم على حافة الفناء.
والفناء هنا يعني تسليم المنطقة للقوى التي خططت، ودعمت، وأشعلت لإزالة القائم وزحزحة المستقر وإزالة المعترف به. وما يُؤكد هذا، كلام ” جيمس وولسي ” رئيس الاستخبارات الأمريكية السابق الذي قال بوضوح: ” المنطقة العربية لن تعود كما كانت، وسوف تزول دول وتتغير حدود دول موجودة “.
نفس المعنى تقريبا قاله ” مارك رجيف ” المتحدث باسم الحكومة الإسرائيلية: ” المنطقة على صفيح ساخن، ونحن لن نسكت، وننسق مع أجهزة الاستخبارات في الدول الكبرى للقضاء على الاٍرهاب، وسوف نتدخل معهم لمحاربة الاٍرهاب حتى لو اندلعت الحروب، لنضمن حماية دولتنا “.
إذن تتحقق نبوءة ” هيلين توماس ” تل أبيب وواشنطن خلقت أسطورة التنظيمات الإرهابية في المنطقة التي خرجت من معامل تل أبيب وواشنطن لتشعل المنطقة والعالم، وتحرك الأنظمة نحو هدف واحد، وإعادة الترسيم وتوزيع النفوذ والغنائم، فماذا انتم فاعلون يا عرب ؟
أعيدوا قراءة مقالات ومحاضرات ” هيلين توماس ” التي اقتبس منها مقولة ” الغرب يعيش على غباء العالم الثالث والدول الفقيرة .
هل يصلح هذا الحل، في وقتنا مع كل المتغيرات الدراماتيكية؟ نعم فقط جربوا أن تتوحدوا وتكونوا على قلب رجل واحد. إنه حلم، لكنه ليس مستحيلا، ومرة أخرى اقرأوا هذه السيدة التي هاجمها الصهاينة، وحاربوها، لكنهم لم يكسروا قلمها، إنها هيلين توماس”.
منقول
نبدء الجزء
عندهم بعد ما مشيت
سليم / هو ايه اللي بيتكلم عنه ده
نور / انت اتفرجت علي فيلم دكتور استرنج اما كان نايم وبيدرس في نفس الوقت هو ده انقسام الوعي وفي مراحل انك ممكن تظهر لحد في حلمه تبلغه رساله وممكن تراقب حد معين او كذا حد من الاخر بتبقي زي الجن ويله علي المهمه بتعتك نفذها علي ما اكمل تحقيق
مازن / وانتي عرفتي منين الكلام ده اوعي تكوني وصلتي ليه
سليم / اروح انفذ مهمتي وارجعلكم عشان افهم اللي بتقوله عليه ده
نور / وانا هروح اكمل التحقيقات عندي ي هم ما يتلم واه وصلت ليه وتفاجأت ان خالد وصل ليه اسيبك دلوقتي ولينا كلام اما اخلص َتخلص اللي وراك
نرمين / يلا يا تماره هنروح مع نور نساعدها
مازن / وانا وانت هنروح لمجدي عشان نكمل التدريبات بتاع الناس
نسمه / وانا هفضل لوحدي هروح الشركه انا كمان
الكل اتحرك على مكانه
نروح عندي انا والرئيس
انا / انا هضرب الفضاء والفضاء العميق مش هخلي قمر صناعي سواء تجسسي او اي قمر صناعيزغير اقمارنا عايز احداثيات القمار بتاعتنا عشان ما نسحبهاش معاهم
الرئيس / مش وقت اللي بتقول عليه ده
انا / وقته وكمان هلغي اعتمادنا علي النت الارضي والكبلات كله هيبقي قمر صناعي جهزت 10 الاف قمر صناعي للمهمه دي نت واتصال
الرئيس / ما هما اول ما ناخد الخطوه دي هيردوا بلمثل يبقي دخلنا دايره مفرغه
انا/ هأمن الاقمار بتاعتنا بدرع طاقه كفايه علي أفريقيا الجهل اللي هي فيه والجوع المنتشر ده هيبقى النت متاح على كل الأرض وبلاش كمان
الرئيس/ زي ما انت شايف نويت اخلي الكهرباء مجانيه هي والميه بس الميه هأجلها اول ما استلم منك القاهرة الكبري الجديده
انا / خبر هيفرح الناس جدآ بس يبقي كله مع بعضه ودخل الغاز الطبيعي معاهم بس يبقي في سياسه استهلاك عادل يعني كميه من غير فلوس الذياده يدفع حقها
الرئيس / طيب الموظفين اللي شغالين في الشركات دي
انا / هيبقي خدمه صيانه واعطال وخدمه عملاء واللي فاضل منهم هخده المجموعه يشتغل بردو غير عايزين نرفع الحد الادني للأجور والمعاشات
الرئيس / كده كده القرار في المجلس وهيطبق علي اول الشهر الجديد وهيطب الحد الادني ده على القطاع الخاص كمان يعني اعمل حسابك انت كمان هتذود الاجور ههههههههه
انا / هههههههههههههه ياريت تساوي الاجور عندي الناس هتنبسط جدا
الرئيس / ما ده اللي في دماغي عشان كده بقولك اعمل حسابك
انا/ طيب عايز ننهض بقي بالتعليم علي حق مش مجرد شعارات
الرئيس / في دماغك حاجه معينه
انا / اكيد طبعا كل الحكومات السابقه كانت بتهمش الدين عشان كده الجيل اللي طالع ما عنهوش فكره اساسا احنا هنرجعه تاني يبقي اساسي مش ازهر وبس والتعليم اجباري زي التجنيد بالضبط واي اب هيمنع ولاده من المدرسه هيتحاكم فيها عايز امحي الاميه من الاجيال اللي طالعه مش هنكرر غلطات القدام
الرئيس / خلاص تمام نشوف بقي المطورين اللي جم عشان تطوير المناهج ومشايخ الازهر ونتفق هتتعمل ازاي
انا / تمام علي كده عايز اما تيجي سيرتنا بعد ١٠٠ سنه تبقي بالخير
الرئيس / بتمني ده المهم الدراسه على الابواب والمناهج الجديده جاهزه وتدريب المدرسين علي المناهج الجديده شغال
انا / المدارس دخلت حيز المراقبه
الرئيس / دخلت ووزير الدخليه الجديد عامل شغل من نار
انا / نزلت العشوائيات مالقتش مخدرات ولا اي حاجة وفي دوريات امن متشط المنطقه اول باول
الرئيس / هنبدء في هدم القاهرة امتي وزير الداخلية مستعجل
انا / من الاسوع الجاي ان شاء **** عارف ان العشوائيات قرفاه في الشغل
الرئيس / عجبني جدا الشغل اللي عامله مع ***** الشوارع اما شوفتهم ما صدقتش نفسي
انا / ولسه في دماغي فكره بس **** تنجح هتبقى جامده جدا هتفرق معاهم نفسيا جدا
اتكلمت مع الرئيس في كل التفاصيل والشغل اللي اتعمل واللي لسه هيتعمل
نرجع للشباب
سليم خد فرقته وعمل المطلوب منه ودمر 4 جزر ليهم وموت كل اللي فيها
عند نسمه في الشركه

