Uncategorized

رواية غرام القاضي الفصل السادس والعشرين 26 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf


ينظر هذا الشاب الذي يدعي حسن الي حبيبه وينظر الي جبل الذي اخر شئ يتوقعه ان يأتي هذا الشاب الآن وتنهض صفاء بسرعه وتذهب الي هذا الشاب وتقف أمامه وتنزل دموعها بغزاره وتضع يدها على وجهه لينظر اليها الشاب ويبتسم وتترمي صفاء بين احضانه ليضمها هذا الشاب بقوه كبيرة وينظر الي جبل الذي نظر بعيد عنه وتبتعد صفاء عن حسن وتقول.معقول تغيب عن امك كل ده يا حسن معقول هونت عليك كل ده يا حبيبي

يبتسم حسن ببرود ويمسك يدها ويقبلها ويقول.مهونتيش يا صفاء ولا عمرك تهوني وانا تاني رجعت اهو

تبتسم صفاء ويذهب موسي الي حسن ويضمه بقوه كبيرة ويستقبله حسن بقوه اكبر ويقول موسي وهو يخبط علي ظهر حسن بقوه.حمدلله علي سلامتك يا صاحبي الحاره كانت وحشه اوي من غيرك

ينظر حسن الي حبيبه الذي نظرت بعيد عنه بسرعه كبيره وتمسح هذه الدمعه الذي خانتها ونزلت غصب عنها ويقول حسن وهو مازال ينظر اليها.الحاره منوره باهلها وكبيرها يا موسي

وينظر الي جبل ويميل برأسه بخفه ويقول ببرود شديد.مش كده يا قاضي ولا ايه

يرفع جبل رأسه الي الاعلي ويضع يده في جيب بنطاله ويقول ببرود.كده يا ابن عمي

يبتسم حسن ببرود شديد ويبتعد موسي عنه ويذهب بدر ويضمه بقوه كبيرة ويقول.الحمدلله انك رجعت يا ابو علي وأخيراً جاه اللي هيشيل جبل عني انا وشي خرب من واره يا عم

يخبط حسن علي ظهره بقوه ويقول.لا ما هو واضح من غير ما تتكلم يا روح امك

يبتعد بدر عنه ويقول بغيظ شديد.انت بتأكد علي المعلومه يا عم مش كفايه اللي انا في مش عجبك كل ده

يبتسم حسن ببرود ويهبط علي كتفه ويقول بغمزه اليه.لا مش عجبني ولسه ليا شغل تاني معاك بس بعدين

ينظر اليه بدر ويبلع ريقه ويخرج عاصم من منزله بعد ان علم من والدته بعودة هذا الشاب من جديد وينظر اليه وينظر اليه حسن ويقول ببرود.ايه يا عاصم مش عايز تسلم عليا

ينظر عاصم الي جبل ويذهب الي حسن ويضمه بقوه كبيرة ليبتسم حسن ويبدله بقوه أيضاً ويخبط علي ظهره بقوه ويقول بصوت لا يصل سوا اليه.متغير اوي يا عاصم وده واضح اوي علي شكلك وريحتك انك قتلت عاصم يا ابن عبد العزيز

قال هذا بعد ان شعر برائحة الخمور تفيح من عاصم الذي غلق عينيه بقوه كبيرة وقال.جبل معطنيش حل تاني يا حسن

ينظر حسن الي جبل الذي يتابع ببرود ويبتعد عن عاصم ويخبط علي كتفه بقوه ويسلم علي صابر أيضاً ويذهب الي جبل ويقف أمامه وينظر الي داخل عينيه بنظرة تحدي برود ونظرة يوجد بها الكثير من الأشياء وينظر اليه جبل ببرود ليبتسم حسن وينظر الي غرام ويميل برأسه قليلاً ويقول.مبروك يا حرم القاضي

اومالت لهو غرام وهي تستغرب بشدة فهي لا تعلم من هذا وينظر حسن الي جبل الذي قال وهو يجز علي اسنانه بقوه كبيرة.ايه اللي جابك يالا

يبتسم حسن ويخرج شئ من الجاكيت ويصفع بيد جبل بقوه ويترك شئ بها ويضمه حسن بقوه ويقول بهمس اليه.جيت اوجب معاك يا قاضي علشان عارف ومتاكد ان محدش هتيجي لي الجراءه انه يوجب مع القاضي قولت انا ابن عمك ولازم اعمل معاك الوجب احسن ما توطي راس العيله يا ابو جبل في يوم فرحك

يشعر جبل بهذا الشئ الذي بيده ويعلم علي الفور ما هذا ليضعه في بنطاله لكي لا احد يره ويقول جبل ببرود.هخليها ليك يا حيلتها هتنفعك انت اكتر

يبتسم حسن وينظر الي حبيبه الذي لا تنظر اليه الي الآن ويقول حسن باستفزاز شديد.خدها وخليها تنفعك انت الاول وبعدين مش حساس ان الحته بتاعتك خفيفه اوي دي ممكن تطير من اول زقه مش لاقه عليك الصراحه يا قاضي دي بسكوته وممكن تموت في ايدك من ا

قطع حديثه جبل الذي لم يعد يتحمل أكثر من ذلك ويبتعد عنه ويرفع يده وكان ان يلكمه لاكن يمسك حسن يده بسرعه وقوة كبيرة وتشهق حبيبه بقوه وخضه وهي تره شقيقها كان ان يضرب هذا حسن وتره حسن يمسك يد جبل الذي نظر اليه بغضب شديد ويرفع يده الاخره ويلكمه بجميع قوته لتركض حبيبه دون وعي وتمسك كتف حسن وهي لا تشعر بحالها وينظر حسن اليها ببرود شديد وتنتبه حبيبه لحالها من نظرته لتبتعد عنه بسرعه وكأنها لدغتها حيه وكانت ان تذهب من هذا المكان لاكن يمسك جبل يدها ويقول وهو ينظر الي حسن.اقعدي جنب مرات اخوكي يا حبيبه

تذهب حبيبه وتجلس بجانب غرام دون ان تتحدث فهي لا تعلم ماذا تفعل وينظر إليها حسن وهي تتجاهل نظرته وتنظر بعيد عنه ليقول بصوت قوي افزعها.ايه وقفته الاغنيه ليه ده فرح جبل القاضي يعني الاغنيه متقفش لحد الصبح شغل يا ابني

وبالفعل تشعل الموسيقى وينزع حسن جاكيت البداله الذي يرتدي ويعطي الي صفاء ويرمي موسي اليه عصا ليلقتها حسن بسرعه ويرميها حسن الي جبل الذي مسكها بسرعه كبيره قبل ان تنزل علي غرام فهذا الوقح قد رامها في اتجاه غرام وهو يعلم جيد ماذا يفعل وينظر جبل اليه ويرمي موسي بعصا اخره لحسن الذي رفعها بسرعه كبيره وينزلها علي جبل بقوه كبيرة لتصرخ غرام بصوت عالي وهي تقول.جببببببببببببل

وكانت ان تنهض لاكن تمسكها حبيبه بسرعه لتنظر اليها غرام وتنظر الي جبل الذي وضع العصا الخاصه به سريعا ليتلقي عصا حسن عليها ليبتسم حسن ويقول بغمزة الي جبل.مش قولتلك خفيفه

يسحب جبل العصا الخاصه به وينزلها بسرعه كبيره علي هذا الشاب الذي تلقها علي العصا الخاصه به أيضا وتنظر اليهم غرام وتقول.هما بيعملوا ايه وبيضربوا بعض كده ليه

تنظر اليها حبيبه وتبتسم وتقول.سيبك منهم هما مجانين زي بعض وشويه والموضوع هيقلب برقص بعصايه دي

تنظر اليها غرام باستغراب شديد وتقول.دول هيقتلوا بعض

تبتسم حبيبه بحزن ووجع شديد داخل قلبها كانت تحاول ان تكتمه لاكن الآن يظهر بوضوح غصب عنها وتقول.ميقدروش يا غرام اطمني واتفرجي عليهم بس

تنظر غرام الي جبل وحسن الذي يتلقون العصا علي بعض بغل وغضب شديد وهذا واضح بشدة لاكن تتصدم بعد قليل وهي ترهم يرقصون بهذه العصا مع بعض بمهارة وطريقة رائعه حقا تنظر إليهم بعدم تصديق وهي لا تعلم هل هذا حقيقه شخص أتاه وفعل كل هذه الضجة في زفافها وفعل كل هذا ويضربه جبل بهذه الطريقة وآلان يرقص مع جبل بهذه العصا بهذه الطريقة ماذا يحدث الآن وماذا تره هي

(قومي يا وليه منك ليها ارقصي للبت غرام واود جبل معقول يكون فرح جبل حبيب الجميع ومترقصيش عيب قومي ارقصي يا وليه يلا واللي رقصوا عليه الشباب اهو يلا قوموا💃😂

خلصتوا رقص تعالي يا وليه هعرفك علي ابو علي الشخصية الجديده معانا ( حسن القاضي

شاب في عمره الثلاثون شخصية وقحه كجبل تماماً لاكنه بارد بشدة عكس جبل نهائي لا يغضب من اقل شئ كان يعيش في الحاره قبل اكثر من خمس سنوات وذهب الي خارج البلاد بعد ان حدث هذا الشئ الذي جعله لم يعد يتحمل ان يبقي بها لذلك غادر البلاد وعمل في الخارج والان يمتلك شركة مقاولات من اكبر الشركات في العالم شخصية كتومه لاكن في بعض الأحيان لا يستطيع ان يفعل ذلك يعلم ما بداخل الأشخاص من نظرة واحده فهو لهو خبره كبيره في قراءة الوجوه ولا يستطيع احد ان يخدعه بمظهره شاب وسيم الي حد كبير يمتلك دقن سواده خفيفه تذيد من وسامته ويمتلك شعر اسود وعيون سواده أيضاً…. هتلاقوا صورته في اخر البارت)

وينتهون الشباب ليرمي جبل العصا علي حسن الذي مسكها بسرعه ويذهب يجلس بجانب شقيقته الذي نظرت اليه وابتسمت ليبتسم اليها ويقبل وجهها ويقول.ايه القمر ده يا بت ده انتي تغلبي العروسه كده

تبتسم حبيبه وتقول غرام بغيظ شديد.كله بسببك انت اللي بوظت كل حاجه

ينظر اليها جبل ويقول بغمزة وقحه.هعوضك يا جميل بس اصبر عليا تنتهي الليله دي

تنظر غرام بعيد عنه بسرعه وتقول حبيبه بغيظ متصنع وهي تحاول ان تخرج من حالتها قليلاً.انا قاعده علي فكرة لو عايزني امشي ممكن اعمل ده حالا يا قاضي

يضمها جبل الي أحضانه ويقول.يا بت هو انا اقدر استغني عنك برضو

تبتسم حبيبه وتدفن حالها بين الاحضانه أكثر وتغضب غرام بشدة وينظر اليها جبل ويمد يده يمسك يدها ويغمز اليها بوقحه لتنظر غرام بعيد عنه سريعآ وتحاول أن تجعله يترك يدها لاكن يضغط جبل عليها اكثر وينظر جبل الي حسن الذي يجلس علي طاوله وهو يشرف من سيجاره في يده وهو ينظر اليهم ببرود شديد ليبتسم جبل ويقبل رأس حبيبه الذي ابتعدت عنه وتنظر الي غرام وتضحك بخفه وتقول.لا انا امشي بسرعه قبل ما مراتك تقتلني هروح اشوف البنات باي

نهت حديثها وتنهض وتذهب الي اصدقائها وهي تتجاهل النظرات الذي تتعلق بها وهي تضغط على الفستان الذي ترتدي بقوه كبيرة لكي تتحكم بحالها ينظر خلفها جبل ويقترب من غرام ويقول.في ايه يا فله متعصب ليه يا عم

تنظر اليه غرام بغضب شديد وتقول.انت ازاي تحضن حبيبه كده مش عيب

ينظر اليها جبل ويبتسم ويضرب انفها بأصبعه بخفه ويقول.هي حلوه الغيره بس مش من حبيبه يا بت صابر دي اختي يا هبله

تبتعد غرام عنه وتقول.وانا مش بغير من حد أصلا وهغير ليه

ينظر جبل الي فتاة ترقص مع الفتيات علي الموسيقي وهي تحاول ان تلفت الأنظار اليها لينظر الي غرام وينظر الي صفاء الذي تجلس مع نساء الحاره معها لين وهي سعيده بشدة ويعود ينظر الي الفتاه ويضغط علي شفتيه بقوه ويقول.ايه القمر ده هو الواحد شكله وقع ولا ايه شكلي هغير رأيي حالا

تنظر اليه غرام وتنظر مكان ما ينظر تره ينظر الي هذه الفتاة الذي ترقص بهذه الطريقة لتغضب بشدة وتقول بصوت عالي.غير رايك يا حبيبي وروح اتجوزها كمان وملكش دعوه بيا بعد كده

نهت حديثها وكانت ان تنهض لاكن يمسكها جبل ويقول.خدي يا بت المجنونه رايحه فين

غرام بغضب وهي تحاول ان تجعله يترك يدها.هطلع وانت خليك مع الزباله دي يا سافل انا مش هكمل الفرح ده

ينظر جبل الي شفتيها وهو يود ان يقبلها بشدة لاكن ينتبه الي حاله وينظر حوله وينظر اليها ويقول.عليا الحلال انا عايز نطلع ومنكملش الفرح اكتر منك بس مينفعش اهدي كده شويه وهنطلع وهندخل كمان

نهي حديثه بغمزه وقحه فهمتها غرام لتقول بعناد وتحدي.مش هيحصل يا قاضي روح شوف البنت دي وخليك معاها احسن انت مش هتقرب مني ولا هتلمس شعره واحده

يضحك جبل بخفه ويقول بوقحة.مش هملس شعره واحده انا همسكه كله بين ايدي علشان اتحكم كويس يا بت صابر

تنظر غرام بعيد عنه سريعآ وهي لا تعلم ماذا يقول هذا الوقح الآن ويضحك جبل عليها لتنظر اليه وتقول.انت سافل وقليل الادب علي فكرة

يقترب جبل منها أكثر ويقول بغمزة وقحه.انهارده هوريكي قلة الأدب اللي علي حق وهخليكي تحلفي انك مشفتيش من جبل طول الايام اللي فاتت غير الادب والاحترام

تبتسم غرام بسخرية وتقول.لا مشفتش منك غير الادب فعلاً

يبتسم جبل وتنظر اليه غرام بسرعه وتقول بفضول وهي تناست الموضوع من الاساس.هو مين حس

. غرااااااااااااااااام قولت ايه.كان هذا صراخ جبل بها وهو يجز علي أسنانه بقوه كبيرة لتنظر اليه غرام وتنظر حولها تره الجميع ينشغلون برقص ولا احد ينتبه اليهم لتنظر اليه مره اخرى وتقول.هو مين ده وايه اللي جابه كده

ينظر اليها جبل وينظر أمامه وهو يغضب منها بشدة ويقول.ابن عمي

غرام باستغراب شديد.اومل ليه طنط صفاء قالت هانت عليك امك ازاي وهو مش ابنها

ينظر جبل اليها ويقول.هي اللي مربيه وهو كان بيعتبرها اكتر من ام لي وبحكم انه اتربي معانا وان صفاء تعبت عليه زينا بظبط كان يدينها زينا وزي موسي علشان كده بتقول انه ابنها دايما فهمتي

تفهم غرام وتميل براسها بخفه وتقول.طب وانا ليه مشفهوش قبل كده

جبل بغضب.وتشوفي ليه من اصله يا روح امك

غرام بغيظ شديد.هو انت ليه كل حاجه بتقبلها كده متقدرش تكلمني زي الناس وتفهم اللي انا عايزه من غير اللي انت بتعمله ده

ينفخ جبل بقوه كبيرة ويقول.متتكلميش علي حد تاني وخلينا في حالنا وانا مش هعمل كده يا بت صابر وكفايه اوي كده

قال هذا بعد ان كانت غرام ان تسال علي شئ اخر بفضولها المعتادة لتنظر اليه غرام بغضب طفوليه وتقول.بس انا عايزه اعرف

يبتسم جبل عليها ويقول بغمزه وقحه.نطلع وهعرفك كل حاجه المفروض تكوني عارفها ومتقلقيش انا هكون معاكي وهشرف علي تعليمك بنفسي

تفهم غرام وقحته الشديده لتنظر بعيد عنه وتقول بهمس الي حالها.والله سافل وطنط صفاء معرفتش تربيك اصلآ

يبتسم جبل عليها ويره لين تأتي عليه وهي تمسك علبة في يدها يوجد بها هذا الشئ الذي يسمي (الشبكه) فهو صمم ان يجعلها ترتديهم في الزفاف اليوم وتقف لين بجانب جبل وتقول.يلا يا جوز بنتي لبس العروسه الشبكه

تنظر اليها غرام وتقول بغيظ شديد.ايه جوز بنتي دي يا لين

لين بغيظ أشد.اومل اقوله ايه وبعدين ده جوز بنتي حبيبي متديقه ليه انتي دلوقتي

تتغظ غرام اكتر ويضحك جبل عليها بخفه ويقول بغمزه وهو ينظر الي لين.براحه علي البت يا لين محتاجها انهارده وحرام عليكي بعد ما صبرت ده كله تبوظي ليا كل حاجه كده

تضحك لين بخفه وتضع يدها على وجهه وتقول.لا خلاص علشانك انت انا هسكت يا حبيبي

كان جبل ان يتحدث لاكن يسمع الذي يقول بغضب.حبك برص ياختي ما تتلمي يا وليه في ايه

ينظر جبل الي صاحب الصوت يره صابر وتقول لين بغيظ شديد.هو في ايه انهارده انت وبنتك معايا يا صابر عملت ايه انا دلوقتي

يقترب صابر منهم ويقول.اخلصي يا لين وخلي اود ده يلبس البت الشبكه خلينا نخلص من ليلة جبل اللي مش عارفه هتنهي علي ايه

يمسك جبل الدبله الذي علي هذه الصينيه ويمسك يد غرام اليسار ويضع بها هذه الدبله وهو يقول.بلاش انا اقولك هتنهي علي ايه علشان هتزعل مني يا صابر

ينفخ صابر بغضب من هذا القاضي لأكنه لا يستطيع ان يتحدث الآن وينظر جبل الي غرام الذي نظرت الي هذه الدبله وتنظر اليه ويبتسم جبل ويقبل يدها ببطئ ليصفر بدر بقوه كبيرة ويقول.والله ووقعت في الفخ يا قاضي

ينظر حسن الي جبل وهو لم يصدق ام يستوعب بأن هذا هو القاضي الذي يقبل يد فتاه بهذه الطريقة دون خجل أمام الجميع فهو علم بأن جبل يحب هذه الفتاة لاكن ليست بهذه الدرجه الذي يصل اليها القاضي ويره جبل وهو يجعل غرام الذي تخجل بشدة ترتدي جميع الذهب الذي أتاه اليها بهم وينظر حسن الي عاصم الذي قال بعد ان جلس بجانبه.ايه يا حسن عجبك المشاهد اوي كده

ينظر حسن الي جبل وينظر اليه ويقول.هتصدقني لو قولتلك اني مصدوم من شخصية جبل الجديده

ييتسم عاصم وهو ينظر اليه ويقول.جبل اتغير من يوم ما جات البت دي ودخلت الحاره يا حسن جبل يعمل ويقتل ايي حد علشان البت دي ده كان هيقتلني وهيقتل ابن خالها علشان بس كان هيقرب منها جبل عند البت دي ولا بيكون عنده عقل ولا بيفكر في ايي حاجه يا حسن وعلشان كده بقولك البت دي اللي هتكسر جبل ومفيش غيرها هتخلينا نعمل اللي احنا عايزينه

يرفع حسن حاجب ببرود شديد ويقول.عايز تعمل ايه يا ابن عبد العزيز

ينظر عاصم الي جبل وينظر الي غرام ويعود نظرة الي حسن ويقول بغل وحقد شديد.عايز اقتلها يا حسن ولو هاخد اعدام بعدها مش هتفرق معايا بس اهم حاجه اكسر جبل بيها

ينظر اليه حسن وهو لم يصدق بأن هذا الشاب نفسه عاصم الذي يعلمه جيد فهذا الشاب لا يفرق معه شئ سوا ان يتخلص من جبل ولا يفرق معه ماذا سوف يفعل اذا كان صحيح ام لا ويقول حسن ببرود شديد.واحنا من امتي بندخل الحرايم في مشاكلنا يا عاصم ما من يومنا بنتخانق وبنطحن بعض ومكنش الموضوع يطلع بينا احنا الاربعه من امتي بقينا نخطط نقتل النسوان علشان ننتقم من بعض يا عاصم

يضرب عاصم الطاوله بقوه بيده ويقول بغضب وحقد شديد.ده كان زمان لما كنا واحد يا حسن لاكن جبل خانا انا وانت وانا مش هيرتحلي بال غير لما اكسره والبت دي هي الوحيده اللي هتعمل ده ودي حاجه انا متأكد منها ودي فرصه انا مش هسيبها علشان ادوق جبل طعم الخيانه اللي دوقنها علي ايده البت دي هي اللي هتكسر جبل القاضي وانا هستغلها بكل الطرق ومش هيفرق معايا حاجه يا حسن ولو انت معايا تمام مش معايا يبقي ياريت متدخلش في اللي هعمله

نهي حديثه وينهض ويذهب من أمام حسن الذي نظر خلفه ببرود شديد ويعود بظهره الي الخلف وينظر الي جبل الذي انتهي من ما يفعله ويهمس الي غرام بعض الكلمات الذي تخجلها بشدة ويفكر في حديث عاصم ويتاكد بأن القاضي قد وقع في غرام هذه الفتاه وهذه الفتاه تمتلك جزء كبير ان ما كان كل قلب القاضي ينظر إلى حبيبه وتأتي عيونه بعيونها ثانيه واحده فهي ابتعدت عينيها عنه سريعآ وينظر حسن اليها ويتذكر الكثير من الأشياء وينظر أمامه ويخرج علبة السجائر الخاصه به ويضع سيجاره في فمه وكان ان يشعلها لاكن يره القدحه تشعل امام وجهه لينظر الي من فعل ذلك يره موسي ليبتسم ويشعل السيجاره من هذه القدحه وياخذ نفس كبير من السيجاره ويقول بغمزة الي موسي.معقول فرح القاضي وميكونش في حاجه نعلي بيها المزاج هو فقر بعد جوازه من اختك ولا ايه

يضحك موسي بخفه ويجلس بجانبه ويقول.لا بس جبل محذر ان لا يكون في بيره ولا حشيش في فرحه اخرك سيجاره ناشفه والترمس واحمد ربك علي كده

يأخذ حسن نفس من السيجاره ويقول.لا ده انتوا فرحكم ناشف وانا اللي قولت هاجي اعلي المزاج ونعيد الامجاد من تاني ياريتني ما جيت يا شيخ

ييتسم موسي ويقول.ايه اللي جابك يا حسن

ينظر اليه حسن ويقول ببرود.لدرجه دي وجودي مزعلكم اوي يا موسي

ينفي موسي وهو يقول.اكيد لا بس انا وانت عارفين ان وجودك مش هيعمل حاجه اكتر من انه هيفتح جروح للكل يا حسن وانا مستغرب انك جيت بعد كل السنين دي اشمعنا تيجي انهارده في فرح جبل الا انك جاي تخرب حاجه يا ابن القاضي

يأخذ حسن نفس كبير من السيجاره وينفخ الدخان في الاعلي ويقول ببرود شديد.ولا حاجه يا موسي انا نزلت البلد انهارده وجيت وصدفت ان فرح جبل محصلش حاجة يعني

ينظر اليه موسي بشك شديد ويقول.مش مطمنلك يا حسن وابقي كداب لو قولتلك اني مصدقك من الاساس

حسن ببرود.ومتصدقش ليه يا $$$$ شايفني عيل بكدب عليك هي دي الحقيقه عايز تصدق صدق مش عايز شوف في بيتكم كام عمود وشوف اتخن واحد فيهم واضرب راسك في

ينفخ موسي بقوه كبيرة ويقول.ولاد العم الاتنين نفس السفاله وقلة الادب لو كان واحد فيكم متربي كنتوا هتنفعوا شويه والله انا ماشي احسن ما اتشل معاكم سلام

نهي حديثه وينهض ويذهب من أمام حسن الذي نظر خلفه ونفخ الدخان الي الاعلي وياخذ نفس كبير وهو ينظر الي هذه الفتاه الذي تتحدث مع الفتيات وهي لم تعطي اهميه ولا تنظر اليه لينظر أمامه ببرود شديد وياخذ نفس ويضع قدم علي الاخره وهو يفكر بعدة أشياء

كان يجلس بجانبها وهي لا تتحدث ام تنظر اليه من وقحته الشديده معها وهي لا تريد ان تسمع منه شئ يزعجها ليقترب منها ويقول.ايه يا روح امك كلتي سد الحنك ولا ايه

تنظر اليه غرام وتقول.ايه سد الحنك ده

يبتسم جبل عليها وعلي فضولها ويقول.اكله لما تاكليها بيتسد حنكك علي طول ويخليكي متتكلميش تاني

غرام بعفوية شديده.طب ما تاكل منها انت علشان متتكلمش معايا تاني

يضربها جبل بخفه علي رأسها ويقول.ايه يا بت قلة الادب دي ما تتلمي شويه ولحظي اني جوزك

غرام بغيظ شديد.مش انت اللي بتقول ان سد الحنك ده حلو يبقي كلوا انت بقي علشان انت بزعجبني اوي بسفالتك

يبتسم جبل ويقول.عليا الطلاق بتلاته لا ازعلك يا بت صابر بس اتكي علي الصبر

كانت غرام ان تتحدث لاكن يأتي بدر ويقول.يلا يا قاضي هات المزه بتاعتك علشان ترقص سلو معاها

جبل بغضب شديد.غور يالا من وشي مش ناقص انا ومش هرقص زفت علي دماغك

بدر بغيظ شديد.ايه هو اللي مش راقص انهارده فرحك ولازم ترقص يا عم ايه النكد اللي انت في

كان جبل ان يتحدث لاكن تقول غرام.تعال هنرقص انا وانت يا بدوره وسيبك من اخوك ده

وكانت ان تنهض لاكن يمسكها جبل ويقول.انتي رايحه فين يا بت هو فرح امك ولا ايه

وينظر الي بدر ويقول.غور احسن ما ازعلك واخليك تندم علي الساعه اللي فكرت فيها تيجي تقول الكلام الفاضي ده

تحزن غرام منه بشدة ويذهب بدر وهو يقول.يا رب حقي هيجي امتي علشان تعبت من الصبر والدعوا كده

ينظر جبل الي غرام ويقول بغضب مكتوم.كنتي عايزه ترقصي معاه يا بت صابر

غرام بغضب.انت ليه مش عايزنا نرقص يا جبل انا كان نفسي ارقص اوي

يمسك جبل يدها ويضغط عليها بخفه ويقول بغمزة وقحة.نطلع وهخليكي ترقصي لحد ما تتعبي انتي بس سيبك من الجو ده

تنظر اليه غرام وتقول بحزن.انت وحش اوي معايا علي فكرة يا جبل وحرمتني من كل حاجه انهارده

ينظر اليها جبل ويضغط علي يدها بقوه ويقول.اوعدك هعوضك يا غرام بس استحملي وقدري اني مش هقدر علي اللي انتي عايزاه ومقدرش اطلع دلوقتي بيكي ونرقص انا وانتي وسط كل دول وانا مش عارف كل دول هيفكروا فيكي ازاي مقدرش اتخيل ان حد يتمني يتجوزك يا غرام افهمي انا مش عايز حد يتخيل ايي حاجه علشان انا مش هعرف مين اللي تخيل علشان اقتله ارحمني انتي من افكاري دي واوعدك اني هعوضك باللي احسن من كل اللي حرمنتك منه انهارده يا غرام القاضي

تنظر اليه غرام بسرعه بعد نطق هذا اللقب اليها وتشعر بقلبها يدق بعنف شديد وهي تنظر الي عيون هذا القاضي وتره عشق شديد يلمع بداخل عيونه بلمعه رائعه حقا وتجعل ما ينظر اليها يعلم بعشق هذا القاضي يبتسم جبل عليها وهو ينظر الي عيونها وتنتبه غرام الي حالها لتنظر أمامها وهي لا تعلم ماذا تفعل لاكن كل الذي تعلمه بأنها تعجبها هذه اللمعه الذي بعيون جبل وهي تتأكد بأنه لا ينظر لفتاه اخره بهذه الطريقه سواها لا تنكر بأن هذا يسعدها بشدة لاكن شخصية جبل وغيرته الشديده تجعلها غصب عنها تخاف منه بشدة فهو يفعل كل شئ في وقت غضبه وغيرته المجنونه تقسم بأنها سوف تكن السبب في قتلها علي يد هذا القاضي وبعد وقت طويل ينتهي زفاف جبل بعد تعب الجميع من الرقص ويصعد جبل مع غرام الي شقته وخلفهم الجميع ينظر جبل الي صابر الذي قال بصوت خافص اليه.مش هنام غير لما تطمني يا جبل

يبتسم جبل ببرود ويقول.نام واطمن يا صابر انا استلمت بنتك علي كده

ينظر اليها صابر ويدخل جبل الشقة وينظر الي غرام الذي نظرت اليه بخوف وتوتر ويغلق جبل الباب ويفك ازار قميصه لتنظر غرام اليه بتوتر شديد وتقول.انت هتعمل ايه

جبل برفعة حاجب.مخنوق من البتاع ده وهخلعه علشان ارتاح عندك مانع

تنظر اليه غرام وتركض الي الغرفة الذي يأخذها جبل اليها دائما ويضحك جبل علي شكلها وينزع هذا القميص ويرمي علي الأريكة ويذهب الي الغرفة ويفتح الباب يرها تقف وهي تفرق بيدها بقوه وتوتر يكاد يقتلها لينظر اليها جبل ويذهب الي هذه الأريكة الذي توجد في الغرفه ويوجد أمامها طاوله عليها صينيه تتغطي بغطا ليمسك جبل الغطا وينزعه وينظر الي الطعام الذي يوجد ويجلس علي الأريكة وياكل من هذا الطعام ويقول بتلذذ شديد.امممممم الوليه لين بتعرف تطبخ حلو اوي

تنظر اليه غرام ويقول جبل وهو يأكل.مش هتاكلي ولا ايه

تنظر غرام أمامها بغيظ شديد منه وتقول.لا مش جعانه شبعت منك طول اليوم

يضحك جبل بخفه ويقول.طب كويس علشان لما اشبع منك دلوقتي متزعليش

تنظر اليه غرام وهي لا تعلم الي أين تأخذها وقحة هذا الشاب وتنهض وكانت ان تذهب الي الخارج لاكن يقول جبل برفعة حاجب.رايحه فين يا بت

غرام بغيظ.هروح اقلع الفستان ده تقيل ومبقتش طايقه

ينهض جبل ويمسح يده بهذه المنشفه الذي توجد علي الطاوله ويذهب اليها ويقف امامها وتنظر اليه غرام وهي لا تطول كتفه علي الأقل فهو طويل عليها وهي قصيره بشدة بجانبه ويسحبها جبل اليه بخفه ويقول وهو ينظر الي شفتيها.هقلعك انا يا بت صابر

كانت غرام ان تتحدث لاكن يبتلع جبل حديثها في فمه بعد ان هبط علي شفتيها ويقبلها بقوه كبيره ويمسك شفتيها السفليه ويمصها ببطئ شديد وطريقه جعلت هذه الفتاة تذوب بين يده ويضمها جبل اليه اكثر ويمص شفتيها الي النهايه وتلفت منه شفتيها لهبط ويمسك الاخره بسرعه ويقبلها بنفس الطريقه ويمد يده خلف ظهره هذه الفتاة ويفتح سحاب الفستان ببطئ وتتقطع أنفاس غرام لتضغط على كتفه بقوه كبيرة لكي يتركها ويغضب جبل بشدة ويقطم علي شفتيها بقوه كبيرة ويبتعد عنها ويقول بغضب شديد.بت لازم نشوف حاجه علشان نفاسك القصير ده شوفيلك حل في

تتنفس غرام بعنف وتقول بغضب هي الأخرى.انت اللي نفاسك طويل وعايز تقتلني وده مش ذنبي

وتبتعد عنه وتذهب الي المرأة وهي لم تلاحظ بأن هذا الوقح قد فتح سحاب الفستان وينظر جبل الي ظهرها الذي يظهر أمامه بهذا الاغراء ويرها تجلس علي الكرسي الذي امام المرآة وتحاول تفك الأشياء الذي تثبت (الطرحه) الذي علي رأسها لاكن لا تعلم فهي لا تره ولا تعلم مكان هذه الأشياء ليبتسم جبل عليها ويذهب يقف خلفها وينظر اليها من المراء ويمسك يدها الذي علي رأسها وهي تحاول ان تفك هذه الأشياء ويضغط علي يدها بخفه وينزلها من عليها ويرفع رأسها اليه ويمص شفتيها بقوه كبيرة ويقول.هساعدك تفكهم علشان نخلص من ام الحوار ده وعلشان اشوف ليلتك معايا هتعدي علي ايه يا بت صابر

تنظر اليه غرام وهو عاري الصدر امامها وتنزل رأسها بعد ان تركها ويبدا جبل يفك هذه الأشياء الذي علي رأسها وينزع هذه الدببس ويضعهم امام المراء وأخيراً بعد تعب وجهد كبير يفك جبل هذه (الطرحه) اللعينه ليرميها جبل علي الأرض بعنف ويقول.احااااا اذا خدنا كل ده في فك طرحه اومل لما ادخل هاخد قد ايه

تشهق غرام بقوه وتنهض بسرعه وكانت ان تركض الي الخارج لاكن يمسك جبل يدها بسرعه قبل ان تذهب ويسحبها اليه ليخبط ظهرها بصدره بقوه ويقترب جبل منها اكتر ويقول بهمس بجانب اذنها.مفيش هروب دلوقتي يا فله انا مستني اليوم ده من كتير اوي ومش هسيبك

تغلق غرام عينيها بقوه كبيرة وتقول.علشان خاطري يا جبل انا م

قطع حديثه جبل الذي قال بهمس مثيب بشدة.هشششششش باااااس يا غرام وانسي كل حاجه اليوم ده وانا اوعدك اني مش هخليكي تندمي

نهي حديثه ويرفع يده ويضعها علي بطنها ويضمها اليه اكثر لتغلق غرام عينيها بقوه اكبر وهي لا تعلم ماذا تفعل الآن ويدفن جبل وجهه برقبتها ويغلق عينيه لفتره ويصعد بيده تدريجيآ وبطئ علي ذراعها ويصعد بيده الي كتفها وينزع اكمام هذا الفستان عن كتفها وفي اقل من ثانيه كان هذا الفستان يقع علي الأرض وتشعر غرام بالهواء البارد الذي هاجم جسدها لتفتح عينيها وتره حالها شبه عاريه بين يد هذا القاضي وكانت ان تركض لاكن يمسكها جبل من يدها الاثنين ويسحبها اليه مره اخرى بقوه ويقول بهمس وهو يطبع قبلاته الرطبه علي رقبتها.ثقي فيا يا غرام

تغلق غرام عينيها بقوه كبيرة وهي لا تستطيع ان تنتطق بكلمه واحده فهي لا تعلم ماذا تفعل ويتفهم جبل حالتها بشدة ليلفها اليه وينظر الي وجهها وهي تغلق عينيها بهذه الطريقة ليقبل وجهها ببطئ شديد ويحملها بين يده بخفه شديده وكأنها جوهرة ثمينة يخشي عليها ان تتكسر بين يده ويذهب بها جبل الي السرير ويضعها عليه بخفه وينظر اليها و





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى