Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل العاشر 10 بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل العاشر 10 بقلم اميرة عمرو

10=البارت العاشر 10 /
في صباح يوم جديد تستيقظ بطلتنا من النوم وتاخذ شاور بارد كعادتها فهي من النوع صعب التغيير وتخرج من غرفتها لتجد شجن وتولان فتبتسم لهم امامها لينزلوا سويا والكل ينظر لهم منهم من ينظر بعشق ومنهم غيرة ومنهم حقد ومنهم محبة فقد كانوا يرتدون ملابس بيتية مريحة آسين
ويجلسون علي طاولة الطعام ولا يخلوا الجو من مزحات يزيد وأبيه والثلاثي المرح
اما آسين فهي باردة كالعادة لا تتحرك ولا تهتز لشئ وجيسكا تزداد حقد وكره لآسين فانها رأت نظرات الاعجاب من أيهم لها فهو لم يستطع مدارتها ويزداد حب الشباب للفتيات يوم عن يوم وجوليا اصبحت تعشق يزيد ولكنه لايبالي لشئ اما هؤلاء الاربعة لا يكفرون بهؤلاء من آسروهم من جمالهم واصبحوا يعشقوهم وحبهم يزداد كل يوم
لينتهي الجميع من تناول الطعام لتنادي آسين علي يزيد وتأخذه الي المكتب حتي ينهوا بعض الاعمال
اما أيهم فقد صعد الي غرفته ومعه مراد حتي ينهوا بعض الاعمال و شجن خرجت وجلست بالخارج أمام المسبح ليلحق بها كنان وجوليا جلست مع جيهان وعامر فلقد أحبتهم كثيرا وهم ايضا احبوها كانها ابنتهم
بالخارج عند كنان وشجن
كانت تجلس امام المسبح وهي مغمضة العين تحاول الاسترخاء والاستمتاع بقليل من الراحة ليقطع عليها هذه الخلوة كنان وهو يحاول ان يبدأ بالحديث معها فهم كلما رأوا بعضهم يتشاجرون يريد ان يخبرها كم يعشقها ويود ان يأخذها في مكان بعيد عن هذا العالم ليشرد قليلا بملامحها الطفولية وكم بدت كالملاك ليفق من شروده ويتجه ناحيتها ليتنحنح كنان ويقول:
لو مفيش ازعاج ممكن اقعد
لتفتح عينيها لتري ذلك الشخص البغيض فهي تبغضه ولكن لا تعلم ان قلبها سيتملكه عشقه لهذا الشخص لتقول بعصبية :
عايز ايه أظن مفيش بنا كلام علشان تقعد معايا
كنان بهدوء فهو لا يريد ان يزيد المشاكل :
حابب نتكلم شوية ممكن
شجن وهي تقوم من علي الشازلونج الذي كانت تجلس عليه لتذهب:
أظن مفيش كلام ما بنا ويا ريت متحاولش تتكلم معايا وبعدين ايه اللي ممكن يخليك تقعد مع فتاة ليل زيي فهي لم تنسي تلك الكلمة ابدا
لتهم بالذهاب ليمسكها كنان من يدها لتنظر له بغضب ليتركها بسرعة ويقول :
بعيد عن اي خلاف بينا خلينا نتكلم كأي شخصين اول مرة يشوفوا بعض لينظر لها نظرة ترجي ويقول ممكن تقعدي
لتزفر بضيق وتجلس وتقول بضيق:
اديني قعدت يا نعم قول خلص مش فاضية
ليكتم كنان ضحكته الطفلة ليقول بهدوء:
احم أنا آسف علي أي حاجة قولتها وعملتها غلط في حقك
شجن بسخرية: لا يا شيخ المفروض اني اول ما تقولي انا آسف اقولك ايه عادي ولا يهمك انت عارف عملت ايه وقولتلي ايه تحب افكرك قولتلي اني فتاة ليل ها والاسوأ جاي تقولي بيتي والا بيتك فاكرني بنت من اياهم والا ايه يا أستاذ يا محترم
كنان بأسف: انا آسف بجد أنا طول عمري عايش انا وأيهم ومراد مفيش حد علمني ايه الصح وايه الغلط لا كان في أب ولا كان في أم اللي ربانا زعيم مافيا علي الرغم من انه اللي ربانا بس أيهم مانع اني اشتغل معاه وطول عمري عايش اللي عايزه بعمله واي حاجة تعجبني باخدها صحيح أيهم بارد وقاسي بس حنين اوي بيحبني اهتم بيا حتي هو ملقاش اللي يقوله ابعد عن الطريق ده دا غلط بس احنا ممكن نتغير لو لاقينا اللي يغيرنا
حست شجن بصدق كلامه لتقول: عندك حق حتي انا اللي ربتني اختي بعد موت بابا بس عمرنا مفكرنا ان احنا نمشي في الطريق الغلط لا بالعكس كملنا في الطريق الصح أمي ست حقودية عمري ماشوفتها بابا كان مانعني من اني اشوفها او اتكلم معاها لانه عارف انها ست مفيش في قلبها رحمة اعتبرتني وسيلة للرجوع لبابا مش بنتها اللي ربتني واهتمت بيا وعاملتني كاني بنتها واكتر سارة مامات آسين انا عارفة ان آسين واخدة من بابا كل طباعه وهو اللي وصاها عليا وقالها تربيني وتهتم بيا رغم انه عارف انها هتعمل كده من غير ما تقول لان اي حاجة هو بيحبها او تخصه بتهتم بيها
كنان: احنا ممكن نقف جنب بعض ونعوض بعض علي اللي شوفناه في الماضي ونغيره
شجن: عندك حق بس دا ما يمنعش انك غلطت يا أشتاذ مش كل بنت تشوفها تقولها بيتك والا بيتي وتقولها انها فتاة ليل
كنان بحرج: في دي عندك حق انا آسف ممكن نبقي صحاب وننسي اللي فات ونبدأ من جديد كأننا اول مرة نشوف بعض
شجن بابتسامه : صحاب ولا يهمك اللي فات سيبك منه خليك في اللي جاي صحاب يا برنس
كنان وهو يمد لها يده : ممكن نتعرف ياقمر انا كنان دنجوان الشلة بتاعتي امور وعسول وكيوت واعزب عندك عروسة ليا
شجن وهي تصافحة : انا شجن قمورة وعسولة وطيوبة ومن الثلاثي المرح بتاع القصر ده والشلة وعزباء ومعنديش عروسة بس انت عندك عريس
كنان : لأ معنديش بس هدور ليكي علي واحد حلو كده زيي وقمور وعسول
شجن: لما نشوف يا برنس اشطاا
كنان: اشطاا
عند أيهم ومراد
كانوا جالسين يتحدثون بخصوص العمل وينهون بعض الاعمال المتراكمة فقد أهملوا العمل في الايام الماضية
مراد: كده يبقي تمام مش ناقص حاجة
أيهم: عارف ايه اخبار البوص
مراد: عايزك علشان في صفقة أدوية فاسدة عايزين يدخلوها مصر
أيهم : امم صفقة أدوية فاسدة شكل الشغل هيحلو قوي
مراد: بس احنا لازم مساعدة احنا ممكن ندخلها عن طريق شركة تانية ليها سمعتها ومش مشكوك فيها
أيهم : هو دا اللي بفكر فيه والكل عارف ان شركتي هنا من الشركات الناجحة في المجال ده
مراد: طب هنتعامل مع مين اللي هنا وانه شركة ناوي تتعامل معاها وتخليها تشاركنا الصفقة دى
أيهم ببرود: A.S.R
مراد بصدمة : شركة اللي صاحبتها الاسطورة والشعاع والاعصار
أيهم : وليه لأ
مراد: دي أصحابها ملهمش في الشمال دول كل شغلهم كله في السليم
أيهم: هيوافقوا وانا متأكد من ده
مراد: وايه اللي مخليك متأكد كده دا حتي محدش يعرف شكلهم ولا شافهم
أيهم: لأنهم هيتعاملوا مع فهد الاقتصاد دا غير المكاسب اللي تيجي من ورا الصفقة دي و مكاسبها مغرية جدا
مراد: ليه حاسس ان في حاجة وراك ومخبيها عني
أيهم بغموض: كل شئ في آوانه وماتتدخلش انت وانت هتعرف في وقته
مراد : انا ابتديت اقلق من يا صاحبي
أيهم : متخافش عليا صاحبك يبقي الشيطان وانت عارف يعني ايه الشيطان
مراد:اللي انت شايفه وأنا معاك في أي حاجة يا صاحبي
أيهم: وأنا واثق فيك يلا روح اتصل بالشركة وبلغهم ان احنا عاييزين نعقد معاهم صفقة وحدد لنا معاد معاهم
مراد: تمام امشي انا بقي
ليخرج مراد ويترك أيهم يفكر في شئ غامض ليبتسم بخبث فهو قد قرب من هدفه ولكن فجأة اتت حوريته في مخيلته فلقد أسرته من جمال عينيها وجمالها وشخصيتها القوية الغامضة تلك اصبح يعشقها نعم هو يعترف انه يعشقها واحبها لكن هو يغير فمن طباع الرجل الشرقي الغيرة وهو رجل ذا طباع غربية ولكن يغلبها الطباع الشرقية فهو عربي مصري ويحب بجنون وغيرة وتملك ليتنهد بعمق
عند مراد عندما خرج من عند أيهم ويتجه الي غرفته لكنه يصتطدم بجسد احدهم لينظر له حتي يعنفه علي تلك الغلطة ليجدها تلك من سحرته بجمالها وجنونها ليقف شارد في جمال عينيها ليفق من شروده علي صوتها وهي تقول
تولان: أنا آسفة بجد يا أستاذ مراد
مراد بابتسامة: لا ولا يهمك بس بلاش أستاذ دي احنا عايشين في بيت واحد ها هتقوليلي يا مراد من غير أستاذ دي انت كده بتكبريني
تولان: تمام يا…مراد وانت تقدر تقولي يا تولان او اقولك تولا زي يزيد وشجن
مراد: ماشي يا تولا هو انت كنت رايحة علي فين كده
تولان: انا كنت رايحة أوضتي بما ان مفيش شغل وانهارده راحة فبستغل ده علشان اعوض تعب الاسبوع كله من الشغل اللي بتدفنا فيه الكينج
مراد: آسين زي أيهم بالظبط شبه بعض في القسوة والبرود والغضب والانضباط
تولان: عندك حق دي جبارة يا بني دي معندهاش يما ارحميني انت مشفتش حاجة لغاية دلوقتي منها
مراد: هههههه كل ده ومشفتش حاجة طب لو شفت هتبقي عاملة ازاي
تولان: دراكولا او الجزار هيح اللهم اجعل كلامنا خفيف عليها
مراد: ههههه ليه هي عفريت والا ايه انا كده ابتديت اقلق
تولان: لا متخافش دي بتعض بس
مراد: لا انا كده مقعدش معاها في مكان واحد
تولان : يلا اسيبك انا بقي سلام يا برنس
لتذهب تولان وتترك مراد شارد في طيفها حتي يلتفت ليذهب الي غرفته ليصطدم بأحدهم ولم يكن غير كنان
مراد: هو يوم الخبط العالمي انهارده والا ايه
كنان:مش تفتح يا عم كده تقطع عليا تفكيري
مراد بغضب: انا اللي افتح والا انت وانت ليه محسسني اني قطعت عليك الميه والنور
كنان: مراد سبني في حالي مش ناقصة رخامتك ويقول بهيام سبني بقي في اللي كنت بفكر فيها قمر عسل
مراد: اممم هي ايه الحكاية بالظبط ومين بقي اللي قمر وعسل
كنان بهيام: اللي خطفت قلبي من أول ما شوفتها هييح قمرررر
مراد: دا انت يتخاف عليك شكلك اتجننت تعالي بقي احكيلي مين دي وايه اللي حصل
كنان: انت كنت واقف عندك بتعمل ايه
مراد بهيام: كنت واقف بفكر فيها شعرها الاحمر وعنيها الخضرا قمرر
كنان: تعالي احكيلي قال انا اللي اتجننت تعالي شوف نفسك
مراد: يلا بينا بس انت اللي هتحكي الاول ماشي
كنان ماشي
نتركهم ونذهب الي حيث يوجد الشياطين والافاعي عن البوص
البوص: أيهم وافق على صفقة الأدوية الفاسدة
سوزان: ازاي مش لسه عامل حادثة من أسبوعين ومضروب بالرصاص
البوص : هههه يبقي انت متعرفيش مين أيهم دا الشيطان
سوزان:انت هتقلي دا نظرة عينه لوحدها بتخوف
البوص: هو كده لازم يبقي كده دا تربيتي تربية رائف زيدان زعيم المافيا وعايزه محدش يخاف منه تبقي غلطانه
سوزان: مش خايف ليكتشف الحقيقة في يوم من الأيام
رائف او البوص :مستحيل مفيش حد يعرف اللي حصل غير انا وانت و نصار و..رعد ونصار ورعد ماتوا من سنين مفيش غير انا وانت وانت لو فتحتي بوقك بكلمة واحدة متتخيليش ايه اللي هيحصل فيكي واللي هو الموت
سوزان بخوف وهي تضع يدها علي رقبتها وتقول بخوف: طب افرض ان رعد قال لآسين وحكالها الحقيقة
رائف: مفتكرش لان رعد مستحيل يطلع أسرار شغله ويقولها لحد وبعدين دلوقتي هو ميت واكيد بناته ماتوا لو مامتوش في الحريقة اكيد هيموتوا من الجوع في الشارع
سوزان: تبقي انت متعرفش رعد كويس وبنته نسخة منه ولو عايشين
رائف: يبقي ساعتها هتموت زي ما موت ابوها زمان
سوزان: لازم نلاقيهم وندور عليهم علشان بنت الرعد مش بتسيب حقها دى ذكية جدا و قوية وجبارة زى أبوها دي كانت كده وهي صغيرة طب دلوقتي هتبقي عاملة ازاي
رائف: سيبها ولما نلاقيها هنشوف بنت الرعد هتبقي عامله ازاي مش يمكن مش عارفة تجيب اكل تاكله واهو بندور وهنعرف هههههه
سوزان :ههههههه
نسيب الشياطين دول 😠😠ونروح عند آسين ويزيد
يزيد: الافتتاح بتاع المستشفي الجديدة قرب
آسين: تمام واخبار الشركة ايه
يزيد : تمام الافتتاح هيبقي بعد أسبوع
آسين ببرود: ومالك في ايه افتتاح عادي زي كل افتتاح مستشفي لينا
يزيد: بس هنحضر الافتتاح ده والا زي كل سنة اللي هتفتحه الطبيبة المعجزة مش الاسطورة
آسين : لا السنة دي الافتتاح اللي هتفتتحه الاسطورة
يزيد بصدمة: انت بتتكلمي جد آسين انت واعية للي بتقوليه انت عارفة ايه اللي ممكن يحصل
آسين: عارفة وعارفة كمان ان احنا هنعرف الكل مين هما الاسطورة والشعاع والاعصار والذئب
يزيد: انت بتفكري في ايه يا آسين اوعي يكون الانتقام
آسين ببرود :انتقامي هاخده دلوقتي او حتي بعدين انا بنفذ طلب رعدي وهو اني اخرط للنور
يزيد : آسين لو في حاجة تانية قولي احنا طول عمرنا في ضهر بعض وهبقي في ضهرك وسندك ومعاك في اي خطوة
آسين: انا عارفة دا كويس وبعدين تفكيرك لبعيد اوي يا زيدو
ليهم يزيد بالرد ليعلن هاتفه عن اتصال احدهم ليرد علي المتصل وبعد دقائق يغلق الخط وينظر الي آسين وهو يحاول التفكير في هذه المكالمة وماذا سيكون رد فعل آسين ليتنهد ويقول
يزيد : في حاجة كنت عايز اقولك عليها مش عارف يمكن تعجبك والا لاء
آسين : اقول مستني ايه
يزيد: شركة العمري للادوية اتصلت انهارده وعايزين معاد علشان يقابلوكي فيه
آسين ببرود: وفيها إيه حدد معاهم معاد علشان المقابلة
يزيد : انت بتقولي ايه دول عايزين يقابلو الاسطورة بنفسها و بعدين انت ناسية دا بيشتغل ايه دا مافيا
آسين ببرود: متستعجلش احنا لسنا منعرفش هما عايزين ايه سيب كل حاجة هتبان في معادها
يزيد: آسين انا قلقان عليكي
آسين ببرود: متخافش وخاي المعاد يبقي بعد الافتتاح علشان الكل يبقي عارف مين هي الاسطورة
يزيد بقلق: انا مش مطمن ليكي حاسس ان انت بتخططي لكارثة هتحصل من ورانا
آسين ببرود: حكاية المعاد شجن وتولان محدش يعرف فيهم عنها حاجة مفهوم
يزيد: مفهوم انا طالع ارتاح اسيبك انتي في برودك ده سلام
ليخرج من المكتب تارك آسين تفكر في خطتها ومن ثم تبتسم بغموض وخبث …………..






Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى