Uncategorized

رواية طلب استغاثة الفصل الثاني عشر 12 بقلم هبة السيد – تحميل الرواية pdf


رواية طلب استغاثة الفصل الثاني عشر 12 بقلم هبة السيد

 

(الفصل الثاني عشر)

يارا بأنزعاج/ ليه يا ايهاب؟!
إيهاب بتوتر/عشان آه.عشان عايز أخرج معاكى النهارده نتفسح وكده.
يارا مبرره/طيب خليها يوم تانى عشان عايزة أشوف هنا النهارده.
إيهاب سريعاً/ لأ. خلاص خلاص يا يارا براحتك.
يارا موضحه/ خلاص يا بيبو متزعلش ماشي هنتفسح النهارده وبكرة نروح لهنا تمام كده.
إيهاب بإبتسامة/تمام.

*أبتسم بخبث فهو على علم بأن لديها مقابله عمل غداً ولكنها نسيت ذلك..بعث رسالة لكريم حتى يطمئن. ثم توجهوا لأحد المطاعم.
____________________________________
*استيقظ قبلها وكان مازال دافناً وجهه بعنقها يستنشق رائحتها التى تشبه النعيم. لف ذراعه على خصرها وجذبها إلى صدره أكثر وهو مغمض العينين.. استيقظت هى على اثار أنفاسه الساخنة تلفح عنقها شعرت بقشعريره تسري بجسدها شعر هو بإرتعاش جسدها أبتسم بخبث ثم قبل عنقها ببطء وعندما شعر بها تتململ بين يده عمق قبلته أكثر.. حاولت أن تلتف اليه ولكنها لا تستطيع فهو كان محكم عليها بقوه همست بصوت بالكاد يخرج…

رنا بتلعثم/س.سامح بعد أذنك س.سبني.
سامح بإعجاب/ انتى جميله اوى يا رنا اوى.
رنا بتوتر/ممكن تسبنى اقوم.
سامح بخبث/بشرط.
رنا بغيظ/هو ايه اللى بشرط سبني اقوم بقولك.

*صر على أسنانه بغضب شديد لطريقه حديثها معه التى لم تعجبه اطلاقا.. جذب شعرها للخلف حتى ظهر له عنقها واضحاً نظر لعيونها بغضب ثم قام بتقبيلها من عنقها بأسنانه وهى تبكى وتترجاه ان يتركها ولكنه عنف قبلته اكثر حتى تركت آثار واضحه بلون الاحمر والبنفسجي.
وبعدما تركها نهضت من الفراش سريعاً وكانت ستخرج ولكنه أسرع منها نهض وجذبها من يدها.

سامح بغضب/رايحه فين.
رنا ببكاء/رايحه اوضتى.
سامح بعصبية/وانا سمحتلك بده.
رنا بصراخ/ أنته عبيط ولا ايه!
سامح بخبث/طيب انا هوريكى.

*دفعته بعيداً عنها ونزلت الدرج وهو خلفها وقبل أن يدخل غرفتها اغلقت الباب من الداخل بوجهه ليركل هو الباب بغضب.. وبعد دقائق سمعت صوت خطواته تبتعد عنها ارتمت على الفراش وهى تضحك عليه.

رنا فى بالها بخبث/انا هوريك يا سحس مش طلبت مساعدتى أنا هساعدك بس بطريقتى😉
__________________________________
*فى المساء بالمستشفى كان قد أنهى دوامه للتو ولكنه سيظل بالمشفى من أجلها لن يذهب للمنزل. دلف على غرفه العنايه المركزه التى هى بها. توجه إليها وجلس بالكرسي الذى بجانبها.. واعطاها علاجها بالمحلول.نظر إليها بحب وأمسك بيدها ليقول بكل صدق…..

كريم بألم/اصحى بقه يا هنا. انتى لازم تقاومى أنا عارف انك سامعه كل كلمه بقولها… يارا لحد دلوقتى متعرفش أنك فى غيبوبه وأنا بمنعها تشوفك بالعافية.. لازم تقومى عشان تعيشى حياتك إللى اتحرمتى منها مش هخلى سامح يقرب منك تانى صدقيني.. لازم تفوقى يا هنا…..

*انا هنا بالفعل كانت تسمع كل كلمه تفوه بها الآن وكانت تحارب كى تستيقظ…
نظر إلى جهاز ضربات القلب فكانت سريعه وكأنها خرجت من سباق جري للتو.
امسك وجهها الشاحب بين يده.

كريم بتشجيع /قومى يا هنا ما تستسلميش قومى أغلبى الخوف اللى جواكى.

*لتشهق شهقه عاليه وبعد لحظات تفتح عيونها الزرقاء الصافيه. ليبتسم الآخر بفرح كبير لتأخذ بعض الأنفاس وعندما استعادت وعيها بالكامل صدمته اختبر اكبر صدمه حيث تكلمت بدون تلعثم ولا بحرف واحد من جملتها..

هنا بوهن/ عايزة اشوف يارا
كريم بسعاده/حاضر بكرة بدرى أن شاءالله هخلى ايهاب يجيبها.

*أومأت له بالموافقة ليقول لها وهو يشعر ببعض من الأمل.

كريم بتفاؤل/هنا ممكن تحاولي تتحركى
هنا بحزن/مظنش أنى هعرف
كريم مشجعا/حاولى مش هنخسر حاجه.

*حاولت تحريك يدها وبالفعل نجحت.. لتبتسم ويرد هو لها الابتسامه طلب منها أن تنهض وبالفعل استطاعت رفع جزئها العلوى من على الفراش تحت ذهولها.. ولكن الذي صدمهما بالفعل عندما ساعدها لتقف وبالفعل وقفت اولا بعدم اتزان ثم اتزنت لتضحك ثم تغطى وجهها بيدها وتبكي بصوت عالى.. وضع يده على ذراعها بعدما مسح دمعه نزلت من عسليته.

كريم بسعاده/مبروك يا هنا عليكى الحريه من جديد. دلوقتى اقدر اقولك انك متعافيه ميه فى الميه.
هنا بابتسامة/شكرا يا أستاذ كريم بجد شكرا.
كريم بإستغراب/لأ بعد اذنك بلاش استاذ عندى حساسيه منها خليها كريم بس.
هنا بضحك/ هههه ماشي يا كريم.
___________________________________
*كانت مترددة كثيرا أن تخرج هكذا أمامه ولكنها حسمت أمرها وهى تقنع نفسها”ما المانع فهو زوجك ويحق ان يراكى هكذا….لتتقدم وتفتح الباب دارت بعيونها فسمعته يشاهد التلفاز من غرفه الجلوس دخلت ووقفت على الباب حتى رآها.. ليحملق فيها بذهول.. فكانت ترتدى فستان أسود قصير جداً وتركت شعرها المموج الطويل منسدلا على ظهرها وكانت تضع أحمر شفاه بلون الكرز مما ذاها جمالا مع نظراتها التى تدل على خجلها التى زادتها جاذبيه.. وقف ثم اقترب منها وقد نسي ما فعلت فى الصباح… توترت هى عندما رأته يقترب لتبدأ بالحديث كى تقلل من توترها.

رنا بتوتر/اممم بتتفرج على ايه؟
سامح بإعجاب/ على فيلم اجنبي
رنا بإجابة/انا بحب الافلام الاجنبية جدا.

*ثم تركته وذهبت لتجلس على الأريكة ليتبعها هو ويجلس بجانبها…ويشاهدوا التلفاز سويا كانت تتابعه بطرف عيناها كان مركز معها هى وليس بالفيلم وعندما كاد يقترب اكثر نظرت إليه ثم نهضت.

رنا موضحه/هروح اعمل فشار.

*وقبل ان يجيبها كانت قد خرجت من الغرفه….. ذهبت إلى المطبخ وعندما كانت هناك رأت زجاجات من الخمر من الواضح أنه قام بشراءها وهى لم تراه. أها إذا لذلك ليس غاضباً كما كان فى الصباح…أفرغت محتوى جميع الزجاجات ووضعت بهم الماء ثم وضعتهم مكانهم.. وتوجهت لعمل الفشار وعندما كادت تلتف كى تخرج رأته خلفها مباشره.

سامح مستفسرا/اتأخرتى ليه.
رنا بتلعثم/م. مفيش خلصت أهو.
سامح /طيب يلا.

*جلسوا يشاهدون التلفاز حتى ساعه متاخره من الليل وعندما نظر إليها وحدها قد نامت حملها ثم وضعها بفراشها وكان سيخرج ولكنه فضل النوم بجانبها استلقى بجانبها وجذبها إليه ثم نام سريعاً.
____________________________________
*فى الصباح بغرفه يارا كانت مازالت نائمه.. طرق ايهاب باب غرفتها ولكنها لم ترد لذلك ظن بأنها نزلت فتح الباب حتى يتأكد فرآها نائمه ابتسم وتوجه إليها وقبل جبينها وظل يقرص أنفها الصغير تململت هى ثم استيقظت..

يارا بابتسامة/ صباح الخير.
ايهاب بحب/صباح الورد على عيونك الجميله.. فى أقل من دقيقتين تكونى لابسه عشان نروح المستشفى.
يارا بخوف/ فى حاجه ولا ايه هنا كويسه.
ايهاب مطمنا إياها/ متخافيش يا حبى كل الحكايه أن كريم عاملنا مفاجأة وعايزنا نروح.
يارا بابتسامة/ تمام هلبس.
ايهاب بعشق/بحبك اوي
يارا بحب/وأنا كمان بموت فيك.
___________________________________
ياترا ما هى خطه رنا مع سامح وتفتكروا هيعمل ايه لما يعرف إنها أفرغت زجاجات الخمر 🔥🔥؟
ما الذى ينتظر يارا بعملها الجديد؟
كيف سيكون الوضع بين هنا وكريم💞؟

الثالث عشر من هنا 





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى