Uncategorized

رواية انثي في حضن الاربعين الفصل الثاني 2 بقلم اسراء معاطي – تحميل الرواية pdf


بترد وهي بتقول والله انا قلتلو اني هدفعلو الفلوس وصوتها راح ف العياط واتكلمت بضعف وهي بتقول حضرتك والله هدفعوملو بس بلاش القسم

: نغم بصوت ضعيف ايوه عرفاه حاضر هلبس واجي لحضرتك وبتقفل معاه

عمران: بيقفل معاها ع الخط وهو بينفجر ف الضحك وبيقول كويس اني غيرت صوتي علشان متعرفوش وبيركب عربيتو ويروح يستناها عند القسم.

نغم: بتبدأ ان هي تعيط بحزن وتقوم تلبس دريس شيفون اسود وتاخد شنطتها ومفاتيح عربيتها وتنزل وتركب العربيه وهي بتفكر وتقول يا ترا ايه اللي هيحصل

بتوصل عند القسم وبتنزل وبتروح عند القسم ولسه هتدخل بتتفاجئ ب اللي بيمسكها من دراعها بترفع عنيها بتفاجئ بتلاقيه عمران

بتبدأ تتكلم بحزن وهي بتبصلو ليه كده يا مستر عمران قولت لحضرتك اني هدفعوملك والله بس بلاش اقسام ليه جيت وبلغت وتبدأ تعيط بضعف

وعمران ضميرو بيأنبو ولاول مره يحس انو زعلان علشان حد بيقولها وهو بيرتب علي اديها بحنان خلاص انا اسف والله وبعدها بيستغرب عمران نفسو جدا ويضحك علي نفسو هو بيتأسف لخد وبيحك راسو ب احراج وضيق وهو بيقولها

علي فكره انا اللي كنت بكلمك مش ظابط ولا حاجه حبيت ارخم عليكي شويه بتبصلو نغم وهي بتمسح دموعها وبتقولو بفرحه طفله بجد بيضحك عليها

عمران بيقولها بجد وخلاص يا ستي انا اصلا صلحت العربيه ومسامح تسمحيلي اعزمك علي العشا علشان اضمن انك متكونيش زعلانه

بتتنحنح نغم بضيق وخصوصا من نظراتو اللي بتاكلها من فوق لتحت ولكنها لاقت نفسها بتوافق قالها خلاص تعالي معايا عربيتي وبعدين هبق اجيبك تاخديها.

عند رامز بيروح البيت عند اهلو بيفتح الباب وببدخل يلاقي امو قاعده وشايله ابنو اللي عمال يلعب علي رجليها ابتسم وهو بيبصيلو ب حنينه.

ويقعد ويقولها عارفه يا امي انا بقالي قد ايه مشوفتش عمر مبيعيطش ومش جعان ونضيف ومرتاح كده انا خلاااص تعبت اديتها فرصه واتنين وتلاته وكل شويه تجيبلي شغاله ولا بيبي سيتر هو دا ايه دا يا امي طب اتصرف معاها اذاي اخد رتحتي ف بيتي وفيه واحده ست معانا اذاي وتقولي عادي يا رامز فلوس ب اديها كل حاجه موفرهالها وحاولت معاها مره واتنين وتلاته ومفيش حد ليها غيري ارد عليه بحاول علي قد مقدر اديها فرص لاكن مفيش الطبع مبيتغيرش انا خلاص والله يا امي تعبت وتعبت جامد معدتش علرف اتصرف معاها اذاي اطلقها طب هي ملهاش حد يا امي اعمل ايه تعبت انا هدخل اخد دش وانام يا امي علشان تعبان ودخليلي عمر جمبي علي السرير تصبح على خير.

بترد عليه امو بقله حيله وهي بتقلو وانت من اهل الخير يا حبيبي وبتدخل عمر الاوضه وهي بتدعي ل مراتو ب الهدايا وان ربنا يريح قلب ابنها.

عند نغم وعمران بتبق قاعده معاه ف كافيه ع البحر وهي محرجه جدا وعمران مستغرب تصرفاتو وانو ليه قاعد معاها اصلا

بيتنحنح وهو بيقولها عرفيني علي نفسك يا انسه نغم بما ان هتشتغلي عندي وكده

بتتكلم نغم ب احراج وهي تقولي انا عندي 23 سنه وصوتها يتبدل بحزن بابا وماما متوفيين ماما ماتت من 5 سنين وبابا مات من سنه قاعده لوحدي ف شقه كويسه جدا ملك لبابا وورثت منو مبلغ كويس وعايشه الحمدلله حياه كويسه وتتكلم وهي بتبص بشرود بس يفيد ب ايه الغني من غير عزوه انا لوحدي مفيش اخ اخت اهل اعمامي ولا بيسألو فيه اخر مره شوفتهم يوم عزا بابا امي وكانت وحيدة واهلها كانو متوفيين يعني ماما وبابا كانو كل حياتي واللي اتنين راحو حياتي ممله جدا باكل لوحدي عايشه لوحدي مفيش جديد ومليش صحاب خالص كل اللي يشوفوني مش بشوف ف وشهم غير قرف بس عنيهم بتطلع غيره

بيبتسملها عمران وهو بيغمزلها ويبصلها ب اعجاب حقهم يبصولك بغيره بتبتسم نغم بخجل وتحط وشها ف الارض

وعمران بيستغرب نفسو جدا اذاي بق مراهق كده بيتنحنح بحرج وهو بيقولها انا كلها شهرين واكمل 40 سنه يعني اكبر منك ب 18 سنه

بتتصدم نغم وهي بتقولو بجد مش باين علي حضرتك خالص متجوز عندك اولاد بق اكيد

بيهز راسو بنفي وهو بيقولها ببرود لا لا متجوز ولا عندي اولاد واشربي العصير بتاعك وبيشيل فنجان القهوه بتاعتو وهو بيشرب وبيبص الناحيه التانيه وبيشربها ف هدوء

بتبصلو نغم ب استغراب وبتشرب العصير بتاعها وبيخلصو ويقومو يمشو وهما ساكتين هما الاتنين

خالد وحسن وسامح قاعدين مع بعض ف المكتب بيخلصو شغل سوا

خالد ساب الورق من اديه واترمي بضهرو علي الكنبه وهو بيقول بمرح ياااه يولاد اخيرا الواحد هيخطب البنت اللي بيحبها

بيبوصيلو حسن وسامح بسخط

وبيقولو حسن بق اصغر واحد فينا هيخطب

بيخمس خالد ف وشو صلي علي النبي يا عم الله اكبر وبيتكلم بنحنه وهو بيقولو هتحوز مشمشه حبيبه قلبي

بيبصلو سامح وحسن بقرف ويقولو دك داء ف محنك

بصلهم خالد وقالهم بكره لما تحبو هتعرفو عقبالكو يا ولاد وعقبال عمران ابن عمكو

بيتنهد سامح بحزن وهو بيقول عمران واضح اللي حضلو زمان مأثر فيه وحرام دا هالك نفسو ف الشغل وبس ويبان قاسي وصعب بس هو والله حنيه الدنيا وخفه الدم كلها فيه ربنا يصلح حالو ويريح قلبو ويديلو علي قد اللي بيعملو معانا

بيرد حسن وخالد وهما بيقولو يارب اللهم امين ويرجعو يكملو شغل

فوق عند منار بتتكلم ف التليفون وهي بتقول يا عثمان يا حبيبي والله العظيم انا مقدره اللي بتقولو ومحترماه جدا وانت عندك حق مش غلط ولا حاجه بس فكره الحجاب ب النسبالي دلوقتي مش قادره اتقبلها ومش عاوزه اعملها غير وانا مقتنعه واتا الحمدلله لبسي محتشم جدا والله هلبسو وانا علي اقتناع علشان اما البسو مقلعهوش علي الجمب التاني

بيرد عليها عثمان وهو بيقولها خلاص يا منار اللي انتي شيفاه وانا مش هجبرك علي حاجه مش عاوزاها ربنا يهديكي يا حبيبتي

بتبتسم منار بحب وهي بتقولو يارب يا حبيبي ربنا يخليك ليه

عند حبيبه بتكون قاعده علي السرير وبتقلب ف الموبايل بتاعها بزهق والباب بيخبط بترد حبيبه وهي بتقول ادخل

بتدخل داليا وهي بتقولها ها يا بيبو فاضيه اقعد معاكي شويه

بتبتسملها حبيبه بحب وهي بتقولها ايوه يا حبيبتي تعالي

بتدخل داليا ليها وبتطلع جمبها علي السرير

وبتسألها حبيبه ها يا حبيبتي عامله ايه ف امتحانتك خلاص يا ستي هتخلصي من اولا جامعه اللي صدعتينا بيها من يوم م دخلتيها

بتقولها داليا اسكتي يا شيخه دا كليه زفت كان مالي ومال التمريض ياربي بتضحك حبيبه عليها بمرح وتقولها ربنا معاكي يا ستي

ولسه هتكمل كلامها بتدخل منار بطريقه تخض وهي بتقولهم بطريقه دراميه اهه يا كلاب يا خونه بتضحكو من غيري اه يا جحشه انتي وهي

بيضحك عليها حبيبه وداليا بمرح

وتروح تقعد معاهم وهي بتقولهم بخبث ايه رأيكو يا ولاد اجيب اسكرو ولعبه الصراحه والسؤال والجواب والاحكام ونلعب

بترد داليا ب حماس يلا ايوه وبتطلع علي اوضتها جري وتجبها ويلعب ف جو من الحب والمرح وبينامو مع بعض من كتر التعب

عند نغم بتوصل شقتها بعد موصلها عمران لغايه عربيتها وخدتها وروحت وبتدخل تاخد دش وبتلبس بجامه تقيله ومريحه مناسبه لبروده الجو وبتعمل نسكافيه وبتلبس عليها الشال وبتطلع تقعد ف بلكونتها وهي بتفكر ف عمران وقد ايه هو شخص غامض بس ف نفس الوقت بتشد اي حد وبتشيل ايه افكار من دماغها وبتروح تنام

علشان عمران مأكد عليها توصل بدري

عمران بيروح القصر وبيدخل ياخد دش ويطلع يلبس ترنج شتوي ويقعد ع الاب توب بتاعو يخلص شويه شغل ويروح ينام وكل اما يغمض عنيه مش بيشوف الا نغم بيكلم نفسو وهو بيقول بسخريه انت لو كنت اتجوزت بدري شويه كنت خلفتها يا عمران نام واسكت

تاني يوم بتروح نغم الشغل بدري وعمران بيعجبو شغلها جدا وبتعدي الايام ونغم شغاله وعمران بيحاول يتجنبها ونغم بردو بتتعامل بنفس الطريقه بحدود الشغل وبس

واهل ام نغم عمالين يدورو علي امها اللي ماتت اصلا هل يا تري القدر هيوقعهم في نغم ولا ايه

ورامز لسه مستقر عند اهلو وسايب البيت ل نور اللي حته مفكرتش تسأل عنو او علي ابنو مشغوله ب اللبس والكوافير والخروج وبس

وف يوم بيخلي عمران السكرتيره بتاعتو تكلم نغم تروحلو

بتدخل نغم تتهادي ف خطواتها وعمران عنيه بتمشي عليها ب اعجاب من اول الجيبه بتاعتها السودا اللي ملفوفه علي جسمها ب احكمام مبينه تفاصيلو المهلكه لغايه البلوزه الستان اللي ب اللون الابيض وشعرها اللي لافاه علي هيئه كحكه فوضويه وملامحها الخلابه اللي خاليه من اي زينه معادا احمر الشفاه اللي مزين شفايفها ب افتنان

وبيقولها جهزي نفسك هتسافري معايا ل روما الاسبوع الجاي

بترد عليه نغم بصدمه وهي بتقولو بصفتي ايه

بيرد عمران بخبث ماكر بصفتك مراتي

نغم بتفتح عنيها بصدمه وتقول اييييه؟؟؟؟؟

الثالث من هنا





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى