رواية غرام القاضي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf

تنظر حبيبه الي والدتها بعد ان خرجت من الغرفه وهي تره والدتها تتصدم لهذه الدرجه لتستغرب بشدة وتضع الطرحه علي رأسها وتذهب الي والدتها وتقول وهي لم تنتبه لهذا الذي يقف علي الباب وتقول.مالك يا صفاء في ايه
لا تستطيع صفاء ان تتحدث ام ترد عليها فقط تنظر الي هذا الشخص وتستغرب حبيبه اكثر وتلف لكي تعلم الي أين تنظر والدتها وتتصدم بشده وتعود هذه الفتاه الي عدة سنوات وتعود للماضي ولاكثر من اكثر خمسه عشر عام تنظر حبيبه الي هذا الراجل بصدمه شديده وهي لم تستوعب شئ وأخيراً تفيق صفاء من صدمتها وتقول.انت بتعمل ايه هنا وايه اللي رجعك تاني
ينظر اليها هذا الراجل الذي يدعي ابراهيم ويقول.راجع لمراتي وولادي تاني يا صفاء راجع بعد ما تعبت من الدنيا وانا بعيد عنكم
تذهب صفاء الي الخارج وتنظر الي الاعلي وهي تخاف بشدة ان ينزل جبل ويره هذه الكارثه وتذهب الي الداخل وتقول وهي تنظر الي ابراهيم الذي دخل الشقة وابتعدت حبيبه عنه.امشي من هنا يا ابراهيم امشي قبل ما جبل ينزل ويشوفك هتبقي مصيبه امشي بسرعه
ابراهيم بغضب.وتبقي مصيبه ليه يا صفاء جبل ابني واكيد هيفرح اني رجعت بعد كل السنين دي
صفاء بسخريه وغضب.اه يفرح ان ابوه اللي اتخلي عنه هو واخواته وسابه يتحمل مسئولية عيلين وامهم وهو عيل مكملش عشر سنين المفروض يفرح ويفرشلك الأرض ورد كمان يا ابراهيم مش كده
ينظر ابراهيم اليها ويقول.ورجعت اهو يا صفاء رحعت علشان اكون معاهم وارجع لعيلتي من تاني
وينظر الي حبيبه ويقترب منها وكان ان يضع يده على شعرها لاكن تعود حبيبه الي الخلف سريعآ ويتصدم ابراهيم من فعلتها ويقول.حبيبه انا ابوكي
تنظر اليه حبيبه وتقول وهي تنظر بعيد عنه.انا مليش اب غير جبل هو ابويا اللي رباني وعمره ما فكر بتخلي عني جبل هو ابويا ومليش غيره
يتصدم ابراهيم بشدة منها ومن حديثها وتقول صفاء لكي تنهي كل هذا قبل ان ينزل جبل.امشي يا ابراهيم امشي لو جبل شافك هنا هتكون مصيبه امشي من هنا دلوقتي
ينظر اليها ابراهيم ويقول بحزن متصنع.سامحيني يا صفاء كنت اعمي ومكنتش شايف قدمي سامحيني وخلينا نرجع نلم شمل عيالنا من تاني
تنظر اليه صفاء وتنزل دموعها ليذهب ابراهيم اليها ويضع يده على كتفها ويقول.وحياتك ندمان يا صفاء ندمت علي اللي عملته معاكي بس انا كان مضحوك عليا ومعرفتش ده غير متأخر اوي ووقتها عرفت بقيمتك في حياتي وعرفت ان عمري ما هلاقي زيك في الدنيا كلها انتي ام ولادي وانا عمري ما هقدر اعيش من غيرك تاني يا صفاء سامحيني علشان خاطر ولادنا احنا لازم نكون مع بعض تاني علشانهم يا صفاء
تنظر اليه صفاء وهي لا تعرف ماذا تفعل ام تقول الآن وتنظر اليها حبيبه بعدم تصديق وصدمه وتذهب الي الخارج وتركض الي الاعلي وتدق علي باب شقة جبل بقوه ويبتعد جبل عن غرام الذي كان يهبط عليها وهو يقبل مقدمة صدرها بقوه ووقحه شديده ولم يتركها وان وكانت بهذه الحاله لاكنه لم يستطيع أن يبتعد عنها لحظه واحده ويأخذ منها الذي يريده لاكن بطريقة لم يحبها هو لاكنها متعبه ولم يستطيع ان يتعبها اكثر وهي بهذه الحاله ويستغرب جبل بشدة وهو يسمع دق الباب بهذه الطريقة وتنظر اليه غرام وينهض جبل من عليها وكان ان يذهب لاكن تمسكه غرام سريعا وتقول.جبل انت طالع كده ازاي البس هدومك
ينظر اليها جبل ويرتدي بنطاله ويمسك تشيرت ويرتدي وهو يذهب الي الخارج ويفتح الباب ويره حبيبه تقف أمامه وهي تتنفس بعنف ليمسكها جبل من كتفها ويقول.في ايه يا حبيبه مالك
تحاول حبيبه ان تتحدث وتتحدث بصعوبه وتقول.ابراهيم تحت يا جبل ابراهيم رجع تاني
تسمع غرام من الداخل هذه الجمله وتنهض وتمسك روب كبير وتضعه علي جسدها العاري وتذهب تفتح الباب وتنظر الي جبل الذي ينظر الي حبيبه وهو لم يفعل شئ وتقول غرام باستغراب.في ايه
تنظر إليها حبيبه وتنظر الي جبل وتقول.وهو بيقول لماما انه عايز يرجع تاني علشانا يا جبل وعلشان يكون معانا
يبتسم جبل بسخرية وبرود شديد ويتركها ويقول وهو يذهب الي الأسفل.خليكي مع مرات اخوكي يا حبيبه
تنظر خلفه حبيبه وكانت ان تذهب لاكن تقول غرام.في ايه يا حبيبه ومين ابراهيم ده
تنزل دمعه من حبيبه ويقول.خوشي البسي يا غرام جبل لو شافك كده مش هيسكت
تنظر غرام الي حالها وتذهب الي الداخل سريعآ لكي ترتدي ملابسها وهي تقول.استنيني يا حبيبه متسبنيش وتمشي انا مش هتاخر
تتنهد حبيبه بقوه وهي تريد ان تذهب الي الأسفل بشده لتعلم ماذا سوف يفعل جبل مع هذا الرجل وتخرج غرام بعد مدة قصيرة وهي ترتدي
وتضع الطرحه علي رأسها لكي لا يغضب زوجها وينزلون الي الأسفل ويرون جبل يقف أمام هذا ابراهيم ببرود شديد ولا احد يتحدث وابراهيم ينظر الي جبل ولا يعرف لماذا لاكنه هاب هذه الشخصية الذي أمامها لاكن يقوي حاله فهو والده ولا يستطيع ان يفعل شئ وأخيراً يقطع هذا الصمت المرعب جبل وهو يقول ببرود شديد.ايه اللي جابك هنا يا ابراهيم
ينظر اليه ابراهيم ويضع يده على كتف جبل ويقول.جاي علشان اكون معاكم تاني يا جبل انا رجعت ليكم يا ابني
ينظر جبل الي يده ويقول وهو ينظر الي ابراهيم.ايدك لو متشلتش هزعلك عليها يا ابراهيم
ينزع ابراهيم يده وهو يشعر بجدية جبل في الحديث ويقول.عارف اني غلطت يا جبل بس عارف كمان انكم محتاجيني معاكم وصحيح فهمت متأخر بس فهمت ورجعتلكم تاني يا ابني
ينظر اليه جبل ويضحك بقوه كبيرة ويقول.فهمت ايه معلش علشان مخدتش بالي عيد تاني كده
ينظر اليه ابراهيم بعدم تصديق ويقول.في ايه يا جبل بقولك فهمت غلطتي معاكم يا ابن
قطع حديثه جبل الذي صرخ باعلي صوته وهو يقول بصوت هز اركان هذا المنزل ووصل لجميع هذه الحاره.اوعععععععععععا تقوووووووووووولها ياااااااا ابراهيييييييم انا مليش ابهات ومش ابنك فاهههههههههههم
يتفزعون الجميع بشدة من صوته وينزل موسي سريعا وينظر الي ابراهيم ويتصدم من وجوده ويقول ابراهيم بغضب شديد برغم خوفه من جبل.انت بتعلي صوتك كده ليه اوعااااا تنساه اني السبب في وجودك ولوله انا مكنتش انت جيت علي الدنيا
يقترب جبل منه ويقول بغضب أعمي.كانت ليلة سواده يوم ما قربت منها وجابتني بسببها يا ابراهيم ياريتك كنت موت قبل ما تعملها وتجيبني في الدنيا دي كان هيكون احسن كتير
تتصدم غرام بشدة وهي تره جبل يتحدث مع والده بهذه الطريقة وتذهب صفاء الي جبل وتقول.جبل بس كفايه واهده شويه يا ابني وخلينا نتكلم بهدوء شويه
ينظر اليها جبل ليعلم بأن قلب والدته حن علي هذا الراجل ليقول بصوت عالي.انتي بتقولي ايه الراجل ده رامكي انتي وعيالك وارح لواحده $$$$$$ ضحكت عليه بكلمتين يا صفاء ايه شكلك نسيتي ده مين
تنزل دموع صفاء بغزاره ويقول ابراهيم بغضب شديد.اوعععععا تغلط فيها يا جبل دي كانت مراتي وعمري ما اقبل انك تغلط ف
قطع حديثه جبل الذي قال بغضب اعمي.عنك ما قبلت ده بيتي وانا اقول واعمل اللي انا عايزو ومش واحد زيك اللي هيجي يقولي ايه الصح وايه الغلط يا ابراهيم كنت نفعت نفسك انت
ينظر موسي اليه ويقول بغضب وهو ينظر الي ابراهيم.انت ايه اللي جابك دلوقتي
ينظر اليه ابراهيم ويقول بصوت عالي.انتوا عايزين تمنعوني عن ولادي ولا ايه لو كان جبل مش قبلني فا في عندي حبيبه وبدر وصفاء كمان ومش ضروري جبل أصلاً
ينظر اليه جبل ويصعد حسن ومعه عاصم وينظرون الي ابراهيم بصدمه ويقول حسن بعدم تصديق.عمي انت بتعمل ايه هنا
ينظر اليه ابراهيم ويقول بغضب.انتوا شوفتوا عفريت ولا ايه انا واحد رجعت لبيتي بعد غيبه ودي مش طريقه تستقبلوني بيها
يبتسم جبل ويقول.موسي ابعت هات الطبل والمزمار علشان نستقبل ابراهيم القاضي عيب في حقنا برضو اللي بنعمله ده حتي راجل غايب عن عياله ومحدش شافه من اكتر من خمستاشر سنه
ينظر اليه ابراهيم ويشعر بنبرة السخرية الذي به وينظر جبل اليه ويذهب يجلس علي الكرسي ويضع قدم علي الاخره وتأتي عينيه علي هذه الفتاه ليغضب من وجودها ويشير بأصبعه علي شعرها لترفع غرام الطرحه جيد سريعآ وينظر جبل الي ابراهيم ويقول.تقدر تقولي راجع لمين هنا يا ابراهيم بيه
يرفع ابراهيم رأسه قليلاً ويقول.راجع لبيتي وعيالي ومراتي يا جبل
جبل ببرود شديد.امممم بيتك فانت بايع الشقة دي قبل ما تمشي اوعا تنساه ده
تتصدم صفاء بشده من حديثه ويستكمل جبل وهو يقول.ومراتك عندك عايز تاخدها وتبعد عن شقتي وبيتي موفق ومعنديش مانع وعيالك اللي انا مش واحد منهم عندك واحد ميعرفش شكلك حتي والتانيه اتحدك تكون فاكره مين هو ابوها غير ان اسمه ابراهيم ودول انا اللي عملتهم وكبرتهم انت ملكش فيهم
يتصدم ابراهيم من حديثه ويقول بغضب شديد.انت بتقول ايه انا ابوهم ومش هسيبهم انا السبب في وجودهم
يعدل جبل قدمه ويقول بصوت افزع الجميع بشدة.جبتهم ورمتهم للشارع يا ابراهيم جبتهم وواحده بت $$$$$ كلت باعقلك حلاوه وخليتك ترمي مراتك وعيالك وتبيع المكان الوحيد اللي مقويهم وتمشي من غير ما تفكر لحظه واحده في حاجه وسيبتني انا افتح بيتك واربي عيالك لحد ما عندك واحده الف واحد يتمني يلاقي زيها وراجل يعتمد عليه يا ابراهيم تقدر تقولي انت كنت فين لما ولادك كبروا كنت مع ال$$$$$$ اللي راحت لفت علي واحد متجوز علشان تاخد القرشين اللي معاه وعلي العموم عندك مراتك وعيالك اللي عايز منهم يروح معاك في داهيه بس يقطع علاقته بالبيت ده وبيا قبل ما يطلع ويعتبرني موت
يتصدمون الجميع بشدة من حديثه وتنظر غرام الي زوجها وهي تشعر بأن يوجد بداخله وجع شديد لا تعلم لماذا شعرت هكذا وهو لا احد يستطيع ان يقف ام يتحدث أمامه وهو بهذه الحاله من الغضب لاكنها شعرت بهذا الشعور ويقول صابر الذي نزل علي صوت جبل وهو ينظر الي ابراهيم.روح دلوقتي يا ابراهيم ده مش وقت كلام روح وانا هبقي اقبلك واكلمك بس روح دلوقتي
ابراهيم بغضب شديد.اروح فين انا معنديش مكان غير ده يا صابر انا اتكرشت من البيت اللي كنت في ومبقاش عندي مكان تاني اروح لي
يتصدمون الجميع من تفكير هذا الراجل عاده جبل الذي ابتسم ببرود وهو يعلم شخصية هذا ابراهيم جيد ويعلم بأنه لم يأتي الي هذا المكان سوا بشئ كهذا ويعود بظهره الي الخلف ويغضب حسن بشدة من شقيق والده وهو ينظر الي حبيبه الذي تنزل دموع غصب عنها وهي تفكر بأن والدها تركها منذو زمن واليوم الذي يأتي به أتاه بعد ان لا يره مكان اخر يذهب اليه ليخرج حسن مفتاح منزله ويعطي الي عاصم ويقول وهو ينظر الي ابراهيم.تعال يا عمي تعال واقعد في بيت اهلي هتكون مرتاح في
ينظر اليه جبل بغضب وينظر الي ابراهيم الذي نظر اليه وهو يخاف منه لاكن يخفي هذا الخوف ويقول وهو ينظر الي حسن.هروح اجيب بنتي وهاجي عندك علي طول هي مستنيني علي أول الحارة
يتصدمون البعض من حديثه لاكن لا يتصدمون موسي وجبل فهم يعلمون هذا الشئ وبأنه معه فتاه من زوجته الاخري ويذهب ابراهيم الي الخارج لكي يأتي بابنته وينظر حسن الي حبيبه ويقول وهو ينظر الي عاصم.روح خلي يجيب بنته ويقعد في البيت وخليك معاه لحد ما ارجع يا عاصم
اومال لهو عاصم ويذهب لكي يفعل ما قاله وينظر حسن الي حبيبه الذي لم تصدق طريقه الراجل الذي من المفترض ان يكن والدها فهو لم يفكر بهم لحظه واحده واتاه فقط ليجلس معهم بعد ان علم بأن لا يوجد حل ومكان اخر يجلس به تركض حبيبه الي الاعلي بسرعه كبيره وينظر خلفها جبل ويسب ابراهيم في داخله فهو أتاه ليحزن شقيقته ويجعلها تحمل في قلبها كل هذا وهذا الذي لم يقبل به جبل الذي نظر الي حسن الذي صعد الي الاعلي لينهض جبل ويقول وهو ينظر الي غرام.اطلعي شقتك ومتطلعيش منها لحد ما ارجع
أومالت لهو غرام وهي لا تعرف ماذا يحدث وتذهب الي موسي وتقول.موسي عايزه اتكلم معاك شويه
ينظر اليها موسي ويفهم ماذا تريد ليمسك يدها ويسحبها معه الي الاعلي وياخذ منها المفتاح ويفتح باب شقتها ويدخل ويدخلها معه وتنظر اليه غرام وتقول.ايه اللي حصل وبيحصل ده يا موسي
يبتسم موسي ويقول.ده ابو جبل وهو راجل مش بيفكر غير في مصلحته يا غرام وده واضح من اللي شوفتي ومش هقدر اقولك حاجه غير كده جوزك يقولك الباقي خلي بالك من نفسك سلام
وكان ان يذهب لاكن تقول غرام بغيظ شديد.انت رايح فين كده يا موسي قولي ابو جبل كان فين كل ده وليه جبل بيعملوا كده انا عايزه اعرف كل حاجه
موسي بغمزه.وانا قولتلك اعرفي من جوزك يا غرام وخصوصاً وهو دلوقتي مش محتاج غير الحضن اللي قولتلك عليه وانتي تقدري دلوقتي تستغلي الفرصه دي وتخلي جبل يثق فيكي ويحس ان بقي حد جانبه وعايش علشانه بس جبل محتاجك معاه يا بت ابويا واوعي تذيديها عليه يا غرام اوعي علشان انتي اللي هتخسري يا حبيبتي
نهي حديثه ويقبل جبهتها ويذهب الي الخارج تنظر خلفه غرام وتنظر أمامها وهي تفكر جيد بحديثه وتفكر بالذي تريد تفعله لكي يقول ويبوح هذا القاضي اليها بكل ما بداخله فماذا سوف تفعل هذه الفتاه وهل سوف تأخذ الذي تريده ام ماذا سوف يحدث
قبل هذا الوقت بقليل يصعد حسن علي سطح المنزل وينظر الي حبيبه الذي تنظر أمامها بدموع متحجرة ليذهب ويسحبها بقوه كبيرة الي احضانه لتفجر حبيبه في البكاء علي الفور وتبكي بقوه كبيرة ليضمها حسن وتقول حبيبه ببكاء شديد.ازاي ده اب يا حسن ازاي مفكرش فيا لحظه ده فكر في بنته اللي من مراته التانيه اللي كان معاها ومفكرش فيا انا اللي مشفنيش من اكتر من خمستاشر سنه يا حسن ازاي يعمل فيا كده معقول ده ابويا اللي جابني علي الدنيا دي معقول يعمل فيا كده
يضمها حسن بقوه اكبر ويقول.بس يا حبيبه وانتي عاشتي طول حياتك من غير ابوكي وهتكملي وهتعيشي الباقي مش ضروري يكون معاكي
تغلق حبيبه عينيها بوجع وحزن شديد وهو لم يفهمها فهي برغم من انها لم تشعر في يوم بوجود جبل بأنها تحتاج لااب الي انها تصعب عليها حالها وهي تعيش يتيمه ووالدها علي قيد الحياه لاكن من والدها هل هذا الراجل فهو لم يفكر بها لحظه واحده ولم يفكر سوا في الذي يريده يضمها حسن بقوه ويقول.كفايه تفكير يا بت القاضي خلاص
تنتبه حبيبه الي وضعها معه لتبتعد عنه وتقول.ما كفايه يا بابا انت استحليتها ولا ايه
يضربها حسن علي رأسها ويقول.ايه استحليتها دي يا كلبه انا جوزك علي فكرة
تضع حبيبه يدها علي خصرها وتقول.ده كان زمان يا حبيبي دلوقتي انت تطلقني وتبعتلي ورقتي علشان نرتاح من بعض انا وانت
يسحبها حسن بقوه اليه ويقول.بذمتك هترتاحي لما اطلقك يا حبيبه
تنظر اليه حبيبه وتنظر بعيد عنه وتقول.علي الاقل مش هفضل مع واحد يبعني في اول محطه ولحاجات انا مليش ذنب فيها وهو عارف ده كويس واللي يبيع مره يبيع الف يا ابن عمي
نهت حديثها وكانت ان تذهب لاكن يمسكها حسن بقوه وينظر اليها يرها تنظر بعيد عنه ليمسك وجهها ويلفها اليه ويقول.عمري ما باعت ولا هبيع يا حبيبه وانتي عارفه ده كويس ولو انا مشيت وسيبتك فاده علشان موت سالي يا حبيبه موت سالي كسرني انا وخصوصاً بطريقه دي وانتي عارفه ان مكنش عندي غير سالي وحتي هي راحت مني ومقدرتش اعملها حاجه
تنظر اليه حبيبه وتنزل دموعها وتقول.فعلا مكنش عندك غير سالي يا حسن
وكانت ان تذهب لاكن يمسكها حسن ويضمها من الخلف بقوه كبيره ويقول.انتي عارفه اني بعشقك يا حبيبه بس غصب عني دي اختي افهميني علشان خاطري اللي ماتت دي مكنش حد عادي بنسبالي دي اللي عاشت علشانها وعاشت علشان اجهزها واحلم باليوم اللي هتتجوز في وبعد كل ده راحت مني في غمضة عين يا حبيبه
تنظر حبيبه أمامها وتحاول تلف وبالفعل تلف بصعوبه وتنظر الي حسن وترفع يدها وتضمه بجميع ما يوجد قوة بداخلها ويحيط حسن خصرها بذراعه ويضمها بجميع قوته وهو يحزن بشدة علي كل ما حدث وتغلق حبيبه عينيها ويبقون علي هذا الوضع لفترة طويلة ويفيق حسن ويقبل رأسها ويقول.يلا روحي علشان تجهزي نفسك لفرحك يا عروسه
تبتسم حبيبه وتبتعد عنه قليلاً لاكنها مازالت بين يده وتقول.وانت ايه اللي مخليك واثق اوي كده اني هوفق
يبتسم حسن ويهبط علي شفتيها ويقبلها بقوه كبيره ويقول.علشان معندكيش حل تاني يا حبيبه احنا هنتجوز وبعدين نبقي نشوف انتي عايزاه ايه ونعمل بس بعد دخلتلك يا بت القاضي
نهي حديثه بغمزة وقحه لتبتعد عنه حبيبه سريعا وتقول.انت واحد قليل الادب وانا غلطانه اني وفقه معاك يا حسن
كان يقف هذا عاصم في منزل حسن وهو ينظر الي صورة زوجته المتوفيه بحزن شديد ويقول في داخله.ليه سبتيني يا سالي ليه تموتي وتسيبني اعيش لوحدي من غيرك ليه حصل فينا كده ليه يا سالي
تنزل دمعه حارقة من عاصم بحزن ووجع يحفر بقلبه من موت هذه الفتاة وهو ينظر اليها بحزن شديد يقطع تفكيره وهو يسمع صوت دق علي الباب ليمسح دمعته ويذهب الي الباب ويفتحه وهو يشعر بصعوبه في الفتح ويتصدم وهو يره بالذي تقع عليه ولم يستوعب هو شئ ليقع علي الأرض بقوه وتقع خلفه هذه الذي اتصدمت بشدة وينظر إليها عاصم ويقول بغضب شديد.ايه الغباء ده في حد يقف علي الباب كده
الفتاه بغضب طفوليه.وانا اعملك ايه خبطت كتير ومحدش فتح قولت اشوف يمكن لما ازوق الباب يفتح
يسبها عاصم بداخله ويقول.طب قومي يا بت اخلصي
تنتبه هذه الفتاة الي حالها وتنهض بالفعل وهي تخجل من هذا الموقف وينظر إليها عاصم وينهض ويقول بغضب.انتي مين يا بت وايه اللي جابك هنا
الفتاه بصوت عالي.انت بتزعقلي ليه دلوقتي هو انا كلت اكلك ولا ورثك علشان تكلمني كده يا عم انت
كان عاصم ان يتحدث ويغضب عليها بشدة لاكن يسمع الذي يقول.سلمي صوتك عالي ليه
ينظر عاصم لصاحب الصوت ويسمع هذه الفتاة وهي تقول بغضب وهي تنظر الي عاصم.الحق يا بابا اود ده قاعد يزعق فيا ويشتمني من الصبح
ينظر اليها عاصم بغضب شديد ويعلم بأن هذه الفتاة ابنة ابراهيم الاخره ويقول بغضب شديد وصوت عالي.انتي هبله يا بت ولا في حاجه في عقلك
تخاف هذه الفتاة الذي تدعي سلمي من صوته وتقول بتوتر.اهده يا نجم في ايه يا راجل بهزر يا رمضان انت مبتهزرش
ينظر اليها عاصم وهو يتصدم من شخصية هذه الفتاة ويقول ابراهيم.خلاص يا عاصم وسيب سلمي ومتزعقش فيها تاني دي بنتي وانا مسمحش انك تزعقلها كده
ينظر اليه عاصم ويقول بسخريه شديدة.دي علشان من حبيبت القلب مزعقش فيها لاكن التانيه رميها من زمن مفكرتش فيها لحظه وتولع عادي مش كده
ينظر اليه ابراهيم ولا يعلم ماذا يقول اليه ليبتسم عاصم بسخرية ويقول وهو يذهب الي الخارج.كده انا عملت مهمتي والمطلوب يا ابراهيم عندك البيت بقي اعمل في اللي انت عايزو
تنظر سلمي خلف عاصم وتنظر الي والدها وتقول باستغراب.هو بيقول ايه يا بابا وازاي التانيه مفكرتش فيها هو يقصد ايه
ينظر اليها ابراهيم ولا يعلم ماذا يقول لابنته ليقول.سيبك منه يا سلمي ده واحد غبي ومش عارف هو بيقول ايه يلا علشان نشوف مكان ننام في تعالي واريا
نهي حديثه ويذهب الي الاعلي وتنظر خلفه ابنته وتنظر امامها وتحك شعرها فهي ليست محجبه وتقول.هو ليه انا حاسه اني غبيه او زي الاطرش في الزفه
وتتذكر عاصم لتضغط على شفتيها وتقول.بس ابن الكلب مز حلو شكلها هتكون ايام عنب
نهت حديثها وهي تفرق بيدها بحماس طفوليه وهي تفكر ماذا تفعل هذه الفتاة في هذا المكان فماذا سوف تفعل هذه الفتاة وهل سوف تكن شخص مهم في هذه الحكايات ام ماذا سوف يكن دورها الأن (توقعتك يا وليه)
في مساء هذا اليوم يدخل جبل شقته ويره الضوا يغلق ولا يوجد بها ضوا تماماً ليستغرب ويفتح الضوا ويسمع صوت خطوات لينظر الي صاحبة الخطوات ويتصدم بشدة ويجف الدماء في عروقه وهو يره هذه الفتاة تخرج من الغرفه بهذه الهيئه المثيره والخاطفه للانفاس وهي ترتدي
وهي تتميل بخصرها بخفه وهي تسير اليه وتقف أمامه وتحوط رقبته بذراعها وتقول بدلع شديد جعل القاضي يبلع ريقه بصعوبه وحراره شديده.حمدلله علي سلامتك يا حبيبي
ينظر اليها جبل وهي تفرد شعرها علي ظهرها وتضع مكياج لا يذيدها سوا جمال وانوثه ويسحبها جبل بقوه كبيرة وينزل يده ويقول وهو يسحبها اليه اكثر ويعصر جسدها بوقحة.ايه كل ده يا فله
تضغط غرام علي شفتيها من لمسته الوقحه والقويه بشدة وتحاول ان تبتعد قليلاً عنه لاكن هو يعصر بجسدها وهو يحركها علي جسده بوقحه وتنظر اليه غرام لتعلم بأن زوجها لم يعد يتحمل لترفع يدها وتتعلق برقبته وتضمه بقوه كبيرة وهي تقف علي اطرف اصباعها ويغلق جبل عينيه بقوه كبيرة ويضمها اليه بجميع قوته ويكاد يكسر ضلوعها بين يده ويبقون علي هذا الوضع لفترة طويلة بشدة وتقطع هذه اللحظه غرام الذي قالت بهمس بجانب اذنه.ايه يا قاضي هو الحضن عجبك اوي لدرجة انك تنساه غرامك
يبتسم جبل ويقول بنفس الهمس.انساه غرامي في حضنها يا فله غير كده انا لو عشيت مليون سنه غرام القاضي هتفضل محفوره في قلبي قبل عقلي والاتنين عمرهم ما هينسوها
تبتسم غرام وتقبل وجهه ببطئ وتقول.انا بحبك يا قاضي بحبك اوي ومش هقدر اعيش من غيرك بعد انهارده
يتصدم جبل بشدة من صرحتها وحديثها وينظر اليها ويتذكر ما حدث اليوم ونظرتها اليه ليبتعد عنها ويقول بغضب شديد.مفيش داعي انك تعملي ولا تقولي ده يا غرام انا مش محتاج عطفك ده انا جبل القاضي ومش محتاج ايي انسان علي وش الدنيا كلها يشفق عليا فاهمممممه
نهي حديثه وكان ان يذهب الي الغرفة لاكن تضمه غرام بقوه من الخلف وهي ترفع يدها علي كتفه وتقول بهمس وهي تقدر حالته بشده الآن.وانا عمري ما هشفق عليك يا جبل علشان انت واحد مفتري ومبترحمش حد يعني مستهلش ده بس دي والله الحقيقه وحيات غرام القاضي متعملنيش كده وقدر حبي ليك يا قاضي وبلاش تظلمني معاك علشان خاطري
ينظر جبل أمامه ويمسك يدها يلفها اليه وينظر الي عينيها ويهبط علي شفتيها ويقبلها بقوه كبيره وتحاول غرام ان تبدله لاكن هو يقبلها بقوه كبيرة ولم تستطيع ان تجري بهذه القبله وينزل جبل يده ويعصر جسدها وهو يسحبها اليه بقوه لتغلق غرام عينيها وهي تشعر بأنها تذوب بين يده وهو يفعل هذا الشئ ويبتعد جبل عنها وكان أن يحملها لاكن تقول غرام بدلع شديد.تؤ تؤ لسه الليله طويله اوي يا قاضي وفي حاجه لازم تتعمل قبل ده
يحملها جبل بسرعه وقوة ويقول وهو يذهب بها الي الغرفه.تعالي هقولك حاجه علي السريع وبعدها نرجع نكمل ونعمل اللي انتي عايزاه
غرام بدلع وهي تضع يدها خلف رأسه.حبيبي علشان خاطري اصبر في حاجات كتير عايزه اعملها الاول
يرفع جبل حاجبه ويقول.حاجات ايه دي
تقترب غرام منه وتقول بهمس.هعمل كل حاجه تخلي حبيبي مبسوط انهارده انا انهارده موجوده علشان اكون حبيبتك اللي تعمل كل حاجه علشانك
ينظر اليها جبل ويقول بغمزه.كل حاجه كل حاجه
تبتسم غرام وتميل براسها بخفه وتقول.كل حاجه انا انهارده تحت امرك يا قاضي
يبتسم جبل ويدخل بها الغرفة وينزلها علي الأرض ويقول.طب يلا يا قلب وحيات القاضي نفذي اول حاجه
غرام باستغراب.وايه هي
يمص جبل شفتيها بقوه كبيرة ويقول بهمس وقح.هتقلعي هدومك دي كلها وهتتحزمي وهترقصي يا غرام القاضي
تشهق غرام وتقول وهي تنظر اليه.ايه كل ده يا جبل وبعدين اشمعنا الرقص يعني
يسحبها جبل اليه ويقول وهو يعصر جسدها وهو يسحبها اليه اكتر.عايز اشوف كل املكي وهي بتهز قدمي يا فله وكمان عايز اشوف رقص مراتي مش من حقي يعني ولا ايه
تبتسم غرام وتقبل وجهه وتقول.لا من حقك يا قلب مراتك
يبتسم جبل ويمسك رأسها ويمص شفتيها بقوه ويقول.احنا تجوزنا حوار بوس العيال ده من زمان يا فله اتعدلي واعملي بالحاجات اللي علمتهلك
تبدله غرام القبله بنفس الوتر والشوق الشديد ويقوه جبل في قبلته أكثر لكي يسيطر هو ويقبلها بقوه كبيره لتبتعد غرام عنه سريعآ وتقول بغضب طفوليه.جبل بطل اللي بتعمله ده وبراحه بقي
يبتسم جبل ويمسك رأسها وياكل شفتيها بقوه ويبتعد عنها ويقول.يلا نفذي وبعدها نعمل براحه وجامد وزي ما انتي عايزاه
نهي حديثه بغمزه وقحه لتبتسم غرام وتقول.نفسي تبطل سفاله يا بجد يا قاضي
يخرج جبل هاتفه ويعطي اليها ويقول.مش هيحصل يا غرام القاضي يلا شغلي اللي انتي عايزاه ونفذي علشان عايزك في موضوع مهم اوي
تنظر اليه غرام وتأخذ الهاتف وتشعل الموسيقى الذي تريدها وتذهب تأخذ (طرحه) وكانت ان تضعها علي خصرها لاكن يمسكها جبل ويقول.لا يا روح امك انا قولت اقلعي
غرام بغيظ شديد.جبل بس علشان خاطري انا مش هعمل كده
يمص جبل شفتيها بقوه ويقول.مش انتي اللي قولتي هنفذي لجوزك حبيبك اللي هو عايزو وانا عايز كده يا غرام يلا وبعدين مش هتفرق اسمعي مني
تضع غرام يدها علي كتفه وتقول بدلع.طالما مش هتفرق يبقي سيبني كده يا قاضي
يمسك جبل ملابسها ويقول وهو ينزعهم عنها.تؤ مش هتفرق معاكي بس انا هنبسط اكتر لو عملتي ده
نهي حديثه ويرمي ملابسها علي الأرض ويمسك الطرحه ويضعها علي خصرها ويلفها لتعطي ظهرها ويصفعها بقوه ووقحه شديده لتقول غرام بوجع.جبل
يلفها جبل مره اخرى وهو يشعر بنار شديده تشعل في عروقه من كتلة الاغراء الذي أمامه الآن ويذهب جبل ويجلس علي الأريكة وهو يحاول ان يصبر عليها قليلا الي ان تنتهي ويقول.يلا يا غرام القاضي
تنظر اليه غرام وهي تشعر بخجل شديد من هذا الوضع الذي به هي الآن فهي لم تتوقع ان يجعلها تفعل هذا لاكن هي اخذت قرارها بأنها سوف تفوز بثقه هذا القاضي وسوف تجعله يبوح اليها بكل ما في قلبه اليوم وتبدأ غرام ان تتميل بخصرها لاكن بخجل شديد وعيون جبل تتابعها وتتابع كل إنش بجسدها وهو يهز أمامه بهذه الطريقة وتندمج غرام في الرقص بعد قليل وتبدأ ان ترقص بأريحية ومهاره شديده ويجف حلق جبل وهو ينظر اليها وهي ترقص بهذه الطريقة وينزع جبل التشيرت الذي يرتدي وهو يشعر بحراره شديده تشعل بجسده وينهض بعد ان لم يعد يتحمل اكثر ويحملها من خصرها ويرميها سريعآ علي السرير ويشق باقي ملابسها بنفاذ صبر ويهبط ويقبل مقدمة صدرها بوقحه شديده وهو لم يعد يتحمل بالفعل وتغلق غرام عينيها بقوه وكانت ان تتحدث لاكن ينزع جبل ملابسه ويهجم عليها بسرعه وقوة لم تجعلها تستطيع ان تتحدث غرام بعد هذا وهو لم يستطيع ان يصبر أكثر من ذلك
يبتعد جبل عنها بعد فتره طويله وينظر اليها يرها متعبه ليبتسم ويمص شفتيها بقوه لتلف غرام يدها حول رقبته وتقول بدلع شديد بين شفتيه.في حاجات كتير في قلب مراته وعايز يدريها عني يا قاضي
يعصر جبل جسدها بقوه ووقحه ويقول.هو من ناحية في فافي كتير اوي يا غرام بس انتي مش هتستحملي
تفهم غرام ماذا يقصد لتبتسم وتقول.هتستحمل كل حاجه علشانك يا قاضي
يبتعد جبل عنها وينظر اليها ويقول.بت انتي مالك انهارده في ايه
تضمه غرام بقوه كبيرة وتقول.قولتلك انا انهارده تحت امرك يا جبل واعمل ايي حاجه تريحك وتخليك ترتاح وتطلع كل اللي في قلبك يا حبيبي
ينظر جبل أمامه ويضمها بجميع قوته ويغلق عينيه ويقول.مش هتستحملي يا غرام
تبتسم غرام وتقول.هستحمل يا جوجو متقلقش
يرفع جبل حاجبه ويقول بغضب.احااااااااا جوجو ايه يا بت
تبتعد غرام عنه وتقول بدلع شديد.ماله جوجو يا حبيبي مش عجبك ولا ايه
يهبط جبل ويقبل مقدمة صدرها بوقحه شديده وهو يعصرها بقوه كبيرة ويقول.بس يا بت قال جوجو قال
تضع غرام يدها علي شعره وتنغز أصابعها بخصلاته وتقول.تؤ تؤ انت جوجو بتاعي انا ومش هتكون غير كده معايا يا جوجو معايا بس
ينظر اليها جبل ويبتسم ويقول.طب تعالي نتفق اتفاق حلو لو استحملتي اللي جاي وسديتي في هكون زي ما انتي عايزاه بس لو مستحملتيش وقتها انتي اللي هتخسري تمام
أومالت لهو غرام وهي تفهم ماذا يريد جيد وتقول.اتفقنا يا قا اااااااااااااااااااااااااااااااه
صرخت غرام بقوه كبيرة بعد ان هجم عليها جبل بقوه افزعتها وهي لم تتوقعها الآن فهي كانت تتحدث ولم تتوقع بانه سوف يتفذ بهذه السرعه ويمسك جبل الطرحه ويربطها علي فمها لكي لا تصرخ والا احد يسمع صوتها ويقول.انتي اللي قولتي يبقي نفذي يا غرام
نهي حديثه ويهجم عليها بجميع قوته وعنفه الشديد الذي يتعامل به لاول مره معها فهو الآن لم يتذكر شئ سوا هذا الرجل وافعاله في السابق ورجعوا وأفعاله الآن لا يتذكر جبل ولم يره شئ أمامه وهو يهجم عليها بهذا العنف الشديد وهو يريد ان يفرغ كل ما يوجد من غضب ووجع بداخله بها يريد ان يرتاح فقط وهو يعلم بأنه لم يرتاح سوا بهذه الطريقة بعد ان يفرغ كل ما بداخله بها
ويبتعد جبل عنها بعد فترة طويله بشدة شعرت بها غرام بأنها سوف تموت بين يده بهذه الطريقة وينظر جبل اليها ويمص شفتيها ويقول.انتي قولتي انك هتستحملي يا غرامي
تنظر اليه غرام وتقول بصوت متعب بشدة. واستحملت يا جوجو يبقي انت بتاعي انا دلوقتي
يبتسم جبل ويقول.انا بتاعك طول العمر يا فله
تبتسم غرام وتفتح يدها اليه لكي يذهب الي احضانها ليقول جبل بحراره.اتلمي والا هرجع اعيد تاني
تضع غرام يدها على وجهه وتسحبه الي احضانها بخفه وتقول.لا ده حضن برئ وملهوش دعوه بسفالتك يا حبيبي
يغلق جبل عينيه براحه شديده ولاول مره يشعر بها في حياته داخل أحضانه هذه الفتاة ويقول.اهو الحضن ده مينفعش يكون برئ يا بت صابر
تنزع غرام اصباعها بين خصلاته وتضمه بقوه كبيرة اليها وتقول.ارتاح وانساه كل حاجه يا حبيبي
لا تعلم هذه الفتاه بأنه ارتاح بالفعل وهو بين الاحضانها وتنساه كل شئ بداخله الآن ويبقون علي هذا الحال لوقت طويل لا يتذكرون كم كان وتقطع هذا غرام وهي تقبل شعره وهي تقول.افتحلي قلبك يا حبيبي افتح قلبك وقولي كل اللي جواك
جبل وهو مازال يغلق عينيه.مش هقدر يا غرام
تضمه غرام بقوه كبيرة ويقول.انا وانت واحد يا جبل وانا عايزه انهارده انا وانت نصراح بعض بكل اللي جوانا وانا ابتديت لما اعترفت اني بحبك ودلوقتي دورك انت يا حبيبي قولي كل اللي في قلبك يا جبل خليني احس ان انا وانت مش مجرد اتنين متجوزين علي السرير لا انا وانت لازم نكون واحد في كل حاجه
يرفع جبل رأسه وينظر اليها لفترة طويلة ويبتسم ويقول.هٱمنك علي عمري وقلبي يا غرام
تبتسم غرام بأنه واخيرآ سوف يبوح اليها ويستكمل جبل وهو يقول.اوعي تخوني ولا حرف واحد من اللي هقوله دلوقتي يطلع بره الاوضه دي ولا يتقال لحد تاني يا غرام فاهمه
غرام وهي تضع يدها على وجهه.ثق فيا يا جوجو علشان وحياتك عندي ما في كلمه من اللي انت هتقولها هتطلع بره او لحد مهما كان مين
يمسك جبل يدها ويضغط عليها بخفه ويقول.عايزه تعرفي ايه يا غرام
تبتسم غرام وتقول.احكيلي لي عندك يا جبل احكيلي كل حاجه من اول يوم اتولدت في لحد الدقيقه اللي جمعنا دلوقتي
يبتسم جبل ويتسطح بجانبها ويقول وهو ينظر الي سطح الغرفه.
الثالث والثلاثون من هنا


