رواية كبرياء ادم وانتقام حواء الفصل الثلاثون 30 بقلم شيماء فكري – تحميل الرواية pdf

صعدت رنا غرفتها فكان الجميع نايم
دخلت وأغلقت الباب ببكاء
واترمت على السرير
دخل ادم
ادم: رنا انا اسف رنا ردي عليا
رنا: اطلع برا بقة انا مش طايقك مش عايزة اشوف وشك خلاص انت بسببك وبسب الأشكال اللي انت تعرفها كنت هضيع انا تعبت منك خلاص
ادم احتضنها: رنا انا اسف والله هقطع علاقتي بيه والله ما هعمل ليكي حاجة تاني والورقة العرفي هقطعها انا كنت بعمل كده عشان خايف لا تروحي مني
رنا: انا كنت على طول معاك يا م انتي االي مع غير على طول وفي الاخر جاي تذلني انا اذتك في ايه انا بقيت بكرهك يا ادم
ادم: خلاص والله والورقة العرفي هقطعها
انفتح الباب ودخل مازن واسر بغضب
رنا بخوف وفزع: اا سر
انتفضت رنا من حضن ادم
ادم ذهب تجاها وامسكها من شعرها وانزلها على الارض
اسر : ورقة عرفي يا **** يا زبالة
ادم ذهب يبعد اسر
اسر مسك ادم ونزل ضرب فيه وكان ادم لا يستطيع الدفاع عن نفسه
ومازن واقف مش عارف هيعمل ايه اخوه يعمل كده ومع بنت عمه
اسر: وديني الكلب اخوك دا هيموت النهاردة
جاء فهد وفيروز واسيل على صوت الزعيق
وجدوا رنا على تبكي ومازن يحول تخليص ادم واسر يضرب ادم
فهد بزعيق: في ايه اسر انت بتعمل سيبه
اسر: ابعد عني يا فهد عشان والله لا يموت النهاردة هو وبنت الكلب دي
وذهب لغرفته
اسيل أسرعت لعند ادم
اسيل: هيفقد الوعي خلاص
فهد بزعيق: مازن في ايه
مازن: في ان اخوك الزبالة والحيوانة دي
وامسكها من شعرها
مازن: مستغفلنا ومتجوزين عرفي
فيروز بصدمة: ايه
وضعت اسيل يديها على فمها من الصدمة
دخل اسر يحمل سلاح
اسيل: انت هتعمل ايه مازن الحق
فهد مسك اسر: اهدى انت هتعمل ايه
اسر: ابعد عني هو مش عشان اخوك يبقى خلاص
فهد ضرب السلاح برجله اسقطه
فهد: انت اتجننت عايز تودي نفسك في داهية وعشان ايه شوية عيال زبالة
اسر: العيال الزبالة دي تبقى اختي وأخوك اخوك اللي استغفلنا كلنا
فهد: حقك هجبهولك بس اهدى
اسر: انت هتقولي اهدى انت كمان بقولك متجوزين عرفي
فهد: اسيل صحيلي الواد دا
اسيل: مش هعرف يا فهد فقد الوعي عشان خاطري وديه المستشفى
فيروز:بالله عليك الواد هيموت يا فهد
فهد: اخرسوا خالص بقة
نظر فهد برنامج واتجاه ناحيتها: هي فين
رنا ببكاء: هي ايه
فهد مسكها من خلف رقبتها: الورقة يا زبالة
رنا ببكاء: والله ما اعرف
فهد: انتي هتستعبطي
اسر شدها من شعرها: انطقي بدل هجيب اجلك دلوقتي
رنا ببكاء: والله ما تعرف يا اسر هي معه هو مش انا انا اصلا
رزعها اسر في الارض: وكمان الورقة معه يا رخيصة انا الحق عليا اني سبتك واديتك ثقة
فهد امسك كوب ماء وافرغه على وجه ادم
اسيل: بالله عليك يا فهد سيبه خلاص كفاية اللي فيه
فهد: اسر
اسر: نعم
فهد: تروح تفتح المخزن
اسر: الزبالة دي م تخرجش من هنا
فهد ضرب ادم: اصحى يا زبالة
ادم فتح عينه بألم ومش قادر من كثرة الضرب
ادم: رنا
فهد: وقسما بالله لا خليك تتمنى الموت
فهد نظر لفيروز واسيل: اطلعوا برا
اسيل: فهد باالله عليك خلاص
فهد بزعيق: براااا
خرجت فيروز واسيل
وأغلق الباب
فهد لرنا: انا هوريكي هعملك في ايه دلوقتي
وأحضر حزام
وخلع ادم التيشيرت
فهد: انا بقة هربيك من الأول
رنا بفزع: لا يا فهد عشان خاطري ابوس رجلك بلاش احنا غلطنا خلاص وهنديك الورقة بس ااااااه
صفعها فهد
فهد: اخرسي خالص
ادم بالم: ملكش دعوة بيها حسابك معايا انا
فهد: دا انت بجح بقة
وأنزل عليه الحزم واستمر في جلده وسط صراخه
وضعت رنا يديها على اذنها ببكاء هيستيري وتغمض عينيها
وكانت اسيل وفيروز يصرخوا في الخارج
اتصلت اسيل بجاسر
جاسر: ألو.
اسيل ببكاء: جاسر بالله عليك تعال الحق ادم فهد هيموته
جاسر: اهدي بس في ايه
اسيل: مش وقته يا جاسر تعال بسرعة
**********************
في الغرفة
توقف فهد عن ضرب ادم
اللي كان جسمه ينزف دم
رنا: ابوس رجلك يا فهد كفاية هيموت في ايدك
فهد امسكها من شعرها
فهد: خايفة عليه يا حيوانة ما انتو زبالة
رنا: والله شوف بس عايز ايه وهنعمله بس كفاية هيموت
فهد نظر لادم: ما تتكلم يا دكر ولا اتخرست
كان ادم لا يقدر على النطق من شده الألم
فهد: الورقة فين يا حيوان
ادم مش قادر ينطق
فهد: تمام يبقى انت حبيت الضرب
*******************
في الخارج
كانت اسيل وفيروز يبكوا وصوت ادم بيقطع فيهم
اسيل ببكاء: يا مازن اللي جوا دا اخوك والله هيموت
مازن: يموت ولا يروح في داهية تاخدوا
اسيل: اسر انا عارفة ان انت معاك حق بس دا برضو ابن عمك ودي اختك
اسر: دي كلبة رخيصة رخصت نفسها لكلب زي دا زف الاهر تقوليلي اختي قسما بالله انا لو دخلت لاخلص عليهم
دخل مراد وجاسر واسيا
اسيل ببكاء: جاسر بسرعة هيموته
مراد: هو في ايه مين
فيروز: الحق فهد يا مراد هيموت ادم ورنا جوا
اسيا ذهبت تجري تجاه الغرفة
ورزعت على الباب
اسيا بصراخ: افتح يا حيوان انت مكفكش اللي عملته بتكمل عليهم افتح يا زبالة
فتح فهد الباب
فهد بغضب: اقولك مين الزبالة يا هانم
اسيا: اختي فين عملت فيها وقسما بربي لهدفعك التمن غالي
فهد: اسألي اخوكي اختك المحترمة عملت ايه
اسيا: محترمة غصب عن عين اهلك واللي يتشددلك
فهد اتعصب وكان هيمد يديه عليها
مراد: انت هتعمل ايه اتجنتت انت هتمد ايدك عليها
زفر فهد بغضب
اسيا: اوعى من طريقى اختي فين
فهد: مافيش حد داخل
اسيا لمراد: هتخليه يدخلني ولو وديني ما هعمل حساب لحد
مراد: ينفع تهدي وتصتبري نشوف في ايه
اسيا: لا اقفوا شوفوا انتو
ضربت فهد برجلها في بطنه أمام الجميع ودخلت
وجدت ادم جسمه ينزف دم ورنا تبكي بجانبه
رنا ببكاء: ادم رد عليا بالله عليك
ادم : ر ن ا هاتي تليفوني
رنا جابت الفون
ادم: افتحي التسجيلات وهاتي تسجيل باسم سميح اااااه
اسيا بصدمة: في ايه
رنا ببكاء:اسيا ابوس رجلك ادم هيروح اعملي إي حاجة
اسيا: اسيل
اسيل: نعم
اسيا: هاتي شنطتك من أوضتك وتعالي
فهد: مافيش حد هيعمله حاجة
اسيا: طب اهدى بقة على نفسك كده واقعد في حتة ناشفة
فهد: بت اتكلمي عدل
اسيا لمراد: فالمفروض اني ارد عليه وانت موجود
مراد: فهد ما تنساش نفسك اسيا مراتي وانا مش هسمح ان حد يهنها
فهد: طب خدي مراتك بقة وامشي
اسيا: خد بعضك انت وامشي
والا قسما بالله لاجيب عليه واطيها دلوقتي وفضحتك ياكبير تبقى بتنور اسيل هاتي الشنطة
ذهبت اسيل أحضرت الشنطة
اسيا: ادم
ادم: اسيا افتحي التسجيل دا
اسيا: مش وقته
ادم: رنا افتحيه
فتحت رنا التسجيل
وكان لآدم وسميح
سميح: فأنت بقة يا عم هتشربها وبعد كده هتهلوس خدها على الشقة هناك فيها العقد العرفي هناك خليها تمضي عليه من غير ما تعرف وبعد كده إي حاجة هتقولها هتمشي زي الف
ادم: وافرض قالت لحد
سميح: أمم صورها وهي بتمضي وقولها لو قالت لحد هتوريهم الفيديو ويشوفوا ان كان برضاها
انتهى التسجيل
وسط صدمة اسيا ومراد وجاسر
ادم: رنا معملتش حاجة ملهاش دعوة انا اللي مضتها من غير ما تعرف
اسر: اه يا حيوان يا واطي بقة اختي تعمل فيها كده
فهد: الورقة فين يا حيوان
ادم: لا رد
فهد: أنطق
ادم مش بيرد
فهد: حلو يبقى شكل انت حبيت الموضوع فأنا هتوصى بيك
************************
في المخزن
كان ادم مربوط بعد ما كمل فهد ضرب فيه
فهد: خليك كده بقة لحد الصبح فكر في مكان الورقة
*************************
في غرفة فهد
كانت فيروز تبكي على ادم وضرب فهد ليه
دخل فهد الحمام وخرج
ذهب تجاه السرير
فيروز: انت هتعمل ايه
فهد: حضرتك شايفة ايه هتخمد
فيروز: هتنام واخوك اللي انت رابطه تحت دا
فهد: دا واحد زبالة ما تطمرش فيه تربية رايح يعمل كده مع بنت عمه بيهددها
فيروز: برضو في 100 طريقة للعقاب غير كده
فهد: عقاب ايه هو اتأخر شوية انتي مش شايفة المصيبة اللي هو عملها
فيروز: عيل وغلط نعرفه غلطه بطريقة تانية مش بالجلد
فهد: في القرآن يا هانم الزاني بيتجلد 80
فيروز: بس هو معملش كده
فهد: وانا هستنى لما يعمل
فيروز: كان ممكن تقعد تكلم معه تشوف عمل كده ليه
فهد:عشان البيه يصيع براحته ويعرف دي ودي ويكون ضامن رنا معه
فيروز: يعني بدافع حبه ليها
فهد: حب ايه لما اي واحد يروح يمضي بنت على ورقة عرفي ويذلها دا كده حب لو انا عملت فيكي كده كنتي هتعملي ايه ردي
فيروز: كنت هسامح يا فهد اللي بيحب بيسامح
فهد: دي مش مشكلتي انا مش رنا عشان اسمحه
فيروز: يعني دا آخر كلام عندك
فهد: ومافيش غيره
فيروز: يبقى انا هنزل افكه
فهد بزعيق: اعمليها بس كده هربطك مكانه
فيروز: حرام عليك دا اخوك
فهد بغضب: وانتي مال أهلك اخوي انا انتي مالك بينا انتي صدقتي نفسك انك مراتي بجد انتي عارفة اتفقنا كويس مالكيش دعوة بقة
نزلت دموع فيروز دون وعي فهي نسيت الاتفاق واعتبرت نفسها مراته وجزء من العيلة
فيروز: انا اسفة ماليش دعوة بس يا ريت انت كمان بقة متنساش نفسك ومالكش دعوة بيا
وذهبت تجاه الدولاب وأخرجت شنطتها ووضعت فيها هدومها
فهد: انتي رايحة فين مش ناقص لعب عيال
فيروز بزعيق: ابعد عني وخليك في حالك
واخدت شنتطها وذهبت
زفر فهد بغضب
**************************
في غرفة رنا كانت تبكي في حضن اسيا
رنا ببكاء: ادم يا اسيا هيموتوه
اسيا: متخافيش دا بسبع أرواح
رنا: فهد كان بيضربه جامد
اسيا: يا محن يا محن اومال لو مكنش مبهدلك
رنا: مهما عمل فيا بحبه برضو
اسيا: ليه امه يا اختي
اسيا: اتخمدي بقة ساعتين في ليلتك دي
وسابتها وخرجت
ذهبت تجاه غرفة فهد
طرقت الباب
فتح فهد الباب
استغرب من وجود اسيا
دخلت اسيا
فهد: نعم
اسيا: الواد اللي تحت دا يتفك
فهد: مش هيحصل
اسيا: ليه
فهد: لازم اربيه
اسيا : ههههه تربيه ومفيش غيرك يعمل كده طب ربي نفسك الأول ولا مش واخد بالك انه بيعيد نفس تاريخك المجيد معايا
نظر فهد في الجهة الأخرى
اسيا: ما ترد ولا يا حرام مش عارف ترد بايه
اسيا بزعيق: عملي فيها كبير وبتعاقب عيل على غلطة وحضرتك يا كبير كنت عامل اكتر منها
فهد: عشان مش عايزه لما يكبر يعيد نفس غلطتي
اسيا: فبتجلده وانت مين كان ضربك لما عملت كده معايا رد عليا عقبت نفسك
فهد: اه عقبت نفسي مابقتش عندي ثقة في حد حتى مراتي مش عارف ولا عايز اتكلم معاها عشان متخدعنيش
اسيا: دي مشكلتك انت لما قولتلك ومصدقتش
اسيا بدموع: وكان جزاتي ايه ذلتني زي ما اخوك عمل ما اختي بالظبط فأنت جاي تتكلم ليه حاسب نفسك الأول
فتح مراد الباب وعينيه تتطلع شرار
اسيا: مراد انا
مراد: على أوضتك
اسيا: والله
مراد مسكها من حجابها : قولت على أوضتك
خرجت اسيا
فهد: طبعا اكيد مافهمتش غلط
مراد: شوف انا واثق فيك وفي اسيا بس عارف يا فهد لو عرفت انك عملت حاجة ليها ساعتها هنسى انك ابن عمي
***************************
في المخزن
كان ادم مغمض عينه من كثرة الضرب
رنا: ادم
ادم: رنا ايه جابك هنا
رنا: ادم انا هفكك دلوقتي أهرب بالله عليك هيعملوا فيك حاجة
ادم: بعد دا اللي عملته فيكي وجايلي
رنا: ادم يلا بسرعة
ادم: مش همشي يا رنا
فهد: انا اتاثرت والله
فزعت رنا
فهد: انت كده اصلا مش هتعيش معانا تاني انت تنسانا وأبوك لما يجي من المزرعة هقوله معرفش الا بقة لو عايزني اقوله عملت ايه وانا مستعد
ادم: لا يا فهد انا همشي
دخل اسر: طب يلا برا عشان لو وقفت قصادي اكتر من كده مش مسئول
قام فهد بفكه واعطه تيشيرت
فهد: استنى الكريد كارد
أعطه ايه
فهد: برامج
نظر ادم لرنا نظرة وداع.
وهي كانت واقفة مصدومة
خرج ادم من الفيلا
رنا ببكاء: ليه عملت كده يا فهد انا مسمحه
***********************
أمام منزل ندى
وقف مازن بسيارته
مازن:هو ايه اللي حصل لدا كلوا يا فيروز
فيروز بدموع: ابقى أسئل اخوك
مازن: إي اتنين مأجورين بيحصل بينهم خناقات يا فيروز
فيروز أنزلت شنتطها : لما نكون متجوزين الاول
واخدت شنتطها وصعدت
مازن بتعجب: اومال هم ايه ايه العيلة *** اللي هتجنني دي
****(**********)*****)))*******
في شقة حمزة
حمزة فتح التلاجة وهو يتحدث في الهاتف
حمزة: وانتي متوقعة ايه هياخدك بالحضن ما اكيد ه يعملك ببرود
روما: دا بتقولي اختي
حمزة: طب حلو الراجل محترم اهو
روما: انت هتجنني انت كمان ما انتو كلكو صنف حيوان كتكوا القرف
وأغلقت
حمزة اخرج الزجاجة وأغلق التلاجة
حمزة: وانا مال اهلي اععععع عفريت
كان جايدا شعرها مبعثر في الضلمة
جايدا بغضب: برضو بتكلمها يا حيوان
حمزة اضاء النور
حمزة: قطعتي الخلف
جايدا: دا أنت يا شيخ غلبت ايتن عامر في فرصة تانيه ايه ابلكيشن الكرامة دا منزلش عندك
حمزة: وانتي مال أهلك
جايدا: خلي عندك شوية دم خليها تعبرك
حمزة:طب ما تخلي انتي عندك شوية دم عشان اعبرك
جايدا: لا هو انا مقولتش ليك
حمزة: لا
جايدا: انا اگتشفت ان دي كانت مراهقة زي ما انت قولت ولقيت الحب الحقيقي
حمزة: حب ايع يا اختي ودا مين ان شاء الله
جايدا باصطنع الخجل : دي اسرار يا ابية
حمزة بصدمة : ابيه
جايدا: اه مش انت اكبر مني ولازم احترمك برضو يا ابيه
حمزة: أنا ماشي
جايدا بغناء: ڜطة نار شطة نار الحب شطة نار
**********************************
في الصباح
في منزل سامح
دخل مراد من باب الشقة
مراد: اسيا
سمع صوت من غرفة سيف
سيف: هتتقطعي يا سوسو
اسيا: اصبر پس دا انا هوريك اللي عمرك ما شوفته
مراد في الخارج : أه يا ولاد الكلب بقة انا امشي تقرطسوني
سيف: لا براحة عليا
اسيا : ههيهئهيهيهه
مراد: أه يا سافلة
اسيا: يلا يا باشا اديلوا
سيف: يلا يا روحي استعدي
مراد: لا كده گتير
فتح الباب
مراد بصريخ: شرررررررررررافي
نظر له سيف برفع حاجب
واسيا : مالك يا اخ
مراد: انتو بتعملوا
سيف: بنلعب بلستيشن
مراد: يعني مش بتخنوني
سيف: نخونك ليه داخلين جمعية
اسيا بتأثر: انت بتشك فيا يا مراد
مراد: انا
اسيا : خلاص هتقول ايه الشگ لما بيدخل علاقة بيدمرها وانت شكيت فيا اني بخونك ومع اخوك ألشريف العفيف الطاهر
سيف: ياراجل
اسيا: بهزر بهزر
سيڤ: يا عم انت مافور ليه هي مرأتك يتبص في وشها أصلأ
أسيا: نعم
مراد: وانتو قافلين الباب ليه
سيف: مافيش مخدتش بالي
مراد بزعيق: الشقة كلها فاضية وقاعدين في اوضة وقافلين الباب وعايزني أعمل ايه
نظر سيف واسيا لبعض بحرج
مراد: أتفضلي يلا لو انتي متعلمتيش الاصول اعرفهلك انا
اسيأ: مرأد أنت بتغلط فيا وانا مش هسمحلك
مراد: لما تكوني واحدة متعرفش الاصول والحرام من الحلال يپقى تخرسي خالص
أسيا: مراد اتكلم معايا عدل عڜان ممكن ارد
مراد أمسگهأ من حجابها: ترضي على مين يا بجحة
سيف:مراد أهدى أنت گبرت الموضوع
مراد: ملكش دعوة دي مراتي وأنت حسابك على جنب
واخد اسيا ومشي لغرڤته
اسيا: انت اتهبلت بتشك فيا انا واخوك
مراد: لا بس في حاجة اسمها حلال وحرام وعيب
سكت اسيا
زفر مراد بغضب وخرج
اسيا: والله عنده حق دا سيف ميضمنش من هنا لباب الأوضة
**************************
مررت الايام وادم مشي من الفيلا ومحدش يعرف عنه حاجة وبكاء رنا كل ليلة وخناقات حمزة وجايدا كترت بسبب روما وفيروز شائبة البيت وفهد مرجعهاش سيف وهمسة الاتنين الواحيدين اللي مروقين على نفسهم![]()
![]()
![]()
جاسر ساكت خالص ومش بيحتك باسيل اسيل وحشها جاسر بس مش عايز تديله أمل
مراد وآسيا اتقربوا من بعض اكتر واسيا مستنية تتأكد من حب مراد ليها مازن وهنا تع بعض في الفون و اسر بيعامل روما ببرود
بعد مرور شهر
**************************
في شقة ندى
فيروز: ابن الكلب شهر حتى ميسالش عليا
ندى: اه يا ابني زي ما بقولك كده قاعدة خناقني وانا مش عارفة اتخمد عشان هنسافر بكرة
اسلام: فهد أداها الصابونة هههههههه
فيروز : انتو فاكرين لو هو جيه واخدني هروح معه ابدا
الباب طرق
ذهبت فيروز فتحت الباب
وجدت فهد
فهد: ادخلي لمي هدومك ويلا
فيروز: هي جاهزة اصلا
فهد: هههههه طب يلا يا اختي
فيروز: فوريرة
ندى: البت دي عندها شخصية
فهد: عيب عليكي دا انا فهد برضو
خرجت فيروز بشنطتها
فيروز: يلا
**************&***********
في منزل سامح
دخل سيف من باب الشقة
سيف: يلعن ابو الجيش على اللي عمله كان لازم نبقى والدين يعني انا كان ايه خلاني اتخرج اصلا
هنا: يا عيني بتكلم نفسك
سيف: بت انا مش ناقص مش عارف مش هيدخوكي معايا الجيش ليه مش توأمي
هنا: يا ريت اجي كده بيبقى في ظباط موز هناك
سيف: اتوكسي واقعدي هيبصولك على ايه
هند: انت جيت يا حليتها
سيف: نعم يا مرات ابويا
هند: كنت عايزاك تنزل تجبلي لب
سيف بغضب: يلعن ابوكوا عيلة معندهاش دم انا راجع تاني
وخرج
هند: امشي يا ابن الهبلة ادعي عليك بأية وانت فيك كل العبر كتك نيلة فيك وفي امك
*********************
على السطوح
كانت همسة جالسة
وجدت سيف صاعد
همسة: عملت ايه
سيف: روح شوف القائد مين روح اسمع سلاحك فين تعال الاسبوع الجاي
سيف: مشتريني انا اومال لو مكنتش رايح انفعهم
همسة: تنفع مين يا اهبل هم فاتحين محال بقالة
***********************
في غرفة مراد
اسيا بفرحة:هروح روسيا بكرة
مراد: طب تخلصي بقة ولو حد سالك احنا رايحين نتفسح ونحضر موتمر امين
اسيا:امين يا باشا
مراد: الطيارة الساعة 6 الصبح
اسيا: طب يلا ننام بقة
مراد: ماشي
**********************
في شقة حمزة
حمزة: افتحي يا جايدا
جايدا: قولتلك مش فاتحة
حمزة: مين مروان يا جايدا
جايدا: معرفوش
حمزة: كدابة
جايدا: دا واحد معايا في المدرسة
حمزة: والبيه جاي يطلب ايدك
جايدا: وانا مال اهلي
حمزة: انا غلطان اني سيبتك براحتك استني عليا
******************************
في الصباح
اجتمع الفريق في المطار
فيروز: ايه المضافة دي با بت يا اسيا
اسيا: طول عمري يا اختي
فهد: يلا عشان الطيارة
فيروز: اومال علبة الورنيش فين
اسيا: مين دي
فيروز: دي بت ملزقة ومسهوكه كده وعلى فكرة كانت بتشقط جوزك وهو موافق
نظرت اسيا لمراد بشر: حصل
مراد بخوف: مش اوي يعني
فهد: هو اخوك يا مراد عمل ايه في الجيش
مراد: متمرمط احسن خليه كده
فيروز: دا والله حاجة كيوت وعسل
فهد: طب يلا يا اختي بدل ما رجعك عند ندى
******************************
في الحارة
في منزل أشرف
دقت اسيل الباب
فتح جاسر الباب
اسيل: ازيك يا جاسر
جاسر: تمام ادخلي
اسيل: اومال الباقي فين
ضحك جاسر بسخرية : خايفة تتدخلي
اسيل: ههههه خايفة جاسر انا لحد دلوقتي بتعامل معك زي اخويا انت بس اللي موهموم
جاسر: حبي ليكي وهم يا خسارة يا اسيل كنت فاكر هتقدريني اكتر من كده
اسيل: جاسر حط نفسك مكاني انا مشاعري مش زرار هدوس عليه يتغير انت فاهم يعني ايه تبقى اخويا وفجاءة جاي تقولي بحبك عايزني اقولك ايه
جاسر : متقوليش بس متموتنيش اكتر من كده يا اسيل
************************
في منزل سامح
في غرفة هنا
بتتحدث في الفون
هنا: طب وادم هتسبوه كده
مازن: هو االي عمل في نفسه كده يا هنا
هنا: هو غلط يا مازن بس انكوا تطرددوا كده انتو بتدمروا بايديكوا
مازن: وحشني اوي يا هنا
هنا: طب ورنا عاملة ايه
مازن: عادي عايشة حياتها
هنا: طب وانتو قائلين لعمي ايه
مازن: قولنا ليه انو طلع رحلة وهو مش مصدق
هنا: والله انا خايفة على ادم
مازن: وانا كمان
هنا: طب هو قاعد فين بيصرف منين
مازن: معرفش وفهد زي ما يكون ما صدق
هنا: ربنا يحفظه
مازن: يا رب مش هعرف اشوفك
هنا: هقولهم ايه
مازن: انا زهقت يا هنا قولتلك اجي اتقدملك
هنا: لما نحلص من حكاية ادم دي
مازن: وحشتيني اوي
هنا: مازن انت كداب اوي على فكرة
سيف: وكداب ليه يا اختي صادق
هنا بفزع: س سيف
سيف بزعيق: اه االي انتي مقرطساه وقاعدة تحبي هنا
هنا: والله يا سيف انت كنت بساله على اعععععع
سيف امسكها من شعرها واخرجها من الغرفة
سيف: بتكدبي يا ****
جاءت هند وسامح
هند: انت ماسكها كده ليه
سيف: بنتك الزبالة مستغفلنا كلنا وبتكلم وتحب في ابن اخوك في التليفون
هند: أخرس بنتي متربية
سيف: طب اسالي المتربية قدامك أهي
سامح: الكلام دا حقيقي يا هنا
هنا: يا بابا
سامح: حصل الكلام دا
هنا هزات رأسها
وجدت صفعة على خدها من والدها
سامح: عمري ما مديت ايدي عليكي لكن انك تخذليني وترخصي مننا ومن نفسك يبقى بلاها الثقة دي
هنا بدموع : انا اسفة يا بابا انا عارفة اني غلطت بس والله ما هعمل كده تاني بس ما تزعلش مني
سيف بزعيق: هو لسة في مرة كمان هاتي التليفون دا وابقي قابليني لو خرجتي من باب الشقة تاني
سامح: سيف صوتك ميعلاش انا مموتش لسة واختك ايديك متدمدش عليها تاني انا بس اللي أحاسبها
دق الباب
ذهب سيف ليفتح وجد مازن
سيف أعطه بوكس في وشها
سيف بغضب: وليك عين يا بجح
ابعد سامح سيف
سامح بزعيق: نعم يا ابن اخويا ياللي معملتش حساب للدم اللي بينا
مازن: انا طالب منك ايد هنا يا عمي
************************
في شقة حمزة
حمزة: رايحة فين
جايدا: هقابل رنا يا أبية
حمزة: أبية في عينك يا بعيدة
جايدا: هات فلوس
حمزة: عايزة كام
جايدا: 500 ج
حمزة: لية يا اختي طالعة عمرة
جايدا: لابس في جزمة عجباني عايزة اشتريها
حمزة بصدمة: جزمة ب500 ج دا انا بجيب طقم ب 250ج فينك يا سيف تسمع دا انت تطوب ساكت دا عمره ماشاف 200ج مع بعضيهم كده
جايدا: طب خلاص مش عايز تديني اخد من مروان يا أبية
حمزة: مروان ابو شخة دا معه فلوس
جايدا : دا على قلبه قد كده
حمزة: الواد مات من الحسد
جايدا: هات بقة
حمزة:خدي يارب يطمر
جايدا مسكت الفلوس وطلعت تجري زي العيال الصغيرة
حمزة: قولت طفلة مش مصدقة
************************
في روسيا
اتجاهوا للفندق
فهد: امسك يامراد مفتاح أوضتك
ندى: وانا فين
فيروز: تعالي معايا
فهد: هي رحلة
فهد: دا مفتاح أوضتك
ندى: اوكي
اسلام: وانا نسيتني
فهد: تصدق اه
اسلام: خلاص ابات مع ندى بقة وامري لله
ندى بزعيق: ايه هو انا اي حد جاي معايا شمال ليه سيف الكلي وصاحبه تحرش ودا جاي يبات معايا انتو واخدين عني فكرة غلط خالص
اسلام: وانا اموت في الغلط
ندى: بكرة اتجوز ويستيتني ويتوب عليا من اشكلكوا العكرة دي
اسيا: ايه رايك تجوزي حمزة
ندى: نعم حمزة ليه يا اختي هربيه على ايدي
اسيا: خلاص اجوزك اسر اخويا
ندى: طب ما تجوزوني جاسر
اسيا: دا بقة قصة لوحده اسكتي
ندى: عارفة يا اختي المأساة حكالي
فهد: خدي يا اسلام مفتاحك ويلا
فهد: وانت يا امير مفتاح اوضتك اهو
فيروز: طب والبت الغلبانة رهف هتبات في البيسين
فهد: مع امير
فيروز: مع مين لامواخذة
ندى: امير ازاي يعني هو عشان اخو جوزها هتبات معه يعني
فيروز: لا انا مش اريل
فهد: بس انتي وهي انتو متعرفوش ان امير ورهف متجورين
فيروز بصدمة: ايه
ندى: ازاي
اسلام: رهف وامير متجوزين من سنة
نظرت فيروز أرهف
رهف:![]()
![]()
امير: مش وقت صدمات دلوقتي يلا نطلع
***********)*************
مازن: انا طالب ايد هنا
سيف: لا يا راجل قراطيس احنا
مازن: انا يا عمي مش عايز العب بيها ولا حاجة انا بحب هنا
سامح:وحضرتك مجيتش تطلبها مني ليه
مازن: قولتلها هي بترقص وتاجل
سامح: وانت جاي تخطبها لوحدك
مازن: حدد المعاد اللي يناسب حضرتك وجيب بابا واجي
سامح: لما نشوف ونرد عليك
*********************&&**
جاء المساء
دخلت جايدا الشقة
حمزة: اتاخرتي ليه يا هانم
جايدا: الوقت خدنا
حمزة: ولا كنتي بتقبلي مروان بتاعك
جايدا: انت اتهبلت
حمزة اخرج صور على الفون
حمزة: شوفي الصور
وكانت صور ليها مع مروان
جايدا: دي
امسكها حمزة من شعرها
حمزة: لمتك من الشارع يا زبالة وعملتك بني ادمة واتجوزتك وقولتلك طول ما انتي مراتي احترميني لكن انتي زبالة
جايدا بتالم: الزبالة دا انت يا حيوان وانت زعلان ليه خليك في اللي ممشياك وراها زي الكلب
حمزة: انا هوريكي الكلب
اتفتح باب الشقة
حمزة بصدمة: روما
روما بصدمة:زينة
حمزة: روما ارجوكي متفهميش غلط
روما: ابعد عني يا قذر تعمل كده مع واحدة كانت حبيبة صاحبك
حمزة: روما انتي مش فاهمة حاجة
روما: هفهم ايه تاني اكتر من القرف الي انا شوفته وانتي ازاي كده
جايدا: ما تتكلم يا حمزة قولها انا مين
روما: انتي واحدة حقيرة
جايدا: اقولك مين الحقيرة اللي تمشي مع اتنين في نفس الوقت معلقة دا ودا
ضربها حمزة بالقلم
حمزة: كلمة كمان وبتلعبي في عداد موتك
جايدا ببكاء: بتضربني عشانها عشان واحدة واخداك كبري ليها وانت ساكت ما انت الكلب بتاعها
روما طلعت تجري من الشقة ببكاء
حمزة امسك جايدا من شعرها
حمزة: برا يا ***** وبيتي دا مدخليهوش تاني
جايدا بدموع: عارف يا حمزة هترجع ليا تاني زي للكلب بس انا بقة هتف في وشك
حمزة دفشها خارج الشقة
************************
ذهبت روما بعربيتها على الكورنيش
وجلست تبكي فهي محتاجة حد يبقى بجانبها
محتاجة إم تبكي في حضنها
جلست تبكي على كلام جايدا ليها
حمزة: روما انا اسف
روما: بتعمل عندك ايه يا حمزة
حمزة: زينة مراتي يا روما
روما: مراتك
حمزة: زينة تبقى جايدا
روما: وانت متجوزها من ورانا ليه لو انت بتحبها ليه تخبي
حمزة: روما انا محبتش غيرك انتي
روما: وانا مابحبكش يا حمزة ومش هحبك حولت افهمك كتير وكنت عارفة حبك ليا كنت بحاول أقطع الأمل
حمزة: كفاية بقة 19 سنة وانا بحبك ومش شايف غيرك عملت كل حاجة عشانك اي حاجة بتتطلبيها بنفزها دا انا دخلت هندسة عشان ابقى معاكي كنت ليكي اخوكي وابوكي وفي الاخر تيجي تقوليلي انك بتحبي اسر في ايه زيادة عني
روما: انت يا حمزة اللي عندك حاجات زيادة عنه انت كنت ابويا لما وقفت جانبي كنت اخوي اللي بستخبى فيه من الدنيا كنتي صاحبي اللي ساندني كنت ابني اللي بيضحكني كنت امي االي لما حبيت كنت اول واحد تعرف كنت اختي اللي بحكلها مشاكلي كنت كل حاجة الا حبيبي
حمزة: ليه انا متمنيتش حد في الدنيا غيرك انا كنت اللي يعرفهم او اكلمهم عشان انساكي بس معرفتش
روما: قلبي مش بايدي يا حمزة
حمزة: ههههه نفس الجملة اللي قولتها ليها
روما: هي مين
حمزة: جايدا تعرفي انها بتحلني لكن انا مابحبهاش
حمزة: ما بحبهاش مع انها بتعمل كل حاجة عشان ترضيني عارفة جايدا شافت حاجات كتير صعبة كنت واخد عهد على نفسي اني افرحها بس معرفتش عشان بحبك كنت واخد عهد على نفسي اني احميها بس طردتها عشان بحبك طردتها وهي ملهاش غيري
روما: طردتها ازاي
حمزة: رميتها في الشارع عشان شتمتك رميتها عشان بتقول حقيقيتي رميتها عشان بتحبيني رميتها وهي بنت عندها 18 سنة لوحدها وهي ملهاش حد وكل دا ليه عشانك
فجاءة وجد قلم على وجهه
روما: دا قلم عشان يفوقك من اللي انت فيه بترمي مراتك في الشارع باليل وانت عارف انها ملهاش حد هتروح فين هيحصلها ايه
فجاءة فاق حمزة من دوامته انا طردتها وهي ملهاش حد شقتها وباعتها اخوها سافر انا طردتها وهي لوحدها
طلع يجري على الشقة
*************************
في الشارع
كانت جايدا ماشية بلبس المنزل في الشارع ماشية تبكي ومش عارفة هتروح فين
جلست على الرصيف
جايدا ببكاء: هتفضلي لوحدك يا جايدا مالكيش حد ضربك وطاردك عشانها طبعا ما انتي تربية ملجأ هتروحي فين ولمين يارب خليك معايا ماليش غيرك لا اب ولا ام ولا زوج انا ماليش غيرك يارب
وقامت تمشي مش عارفة تروح فين وجدت شجرة جلست بجوارها
وضمت رجليها إلى صدرها والدموع نازلة منها
سمعت صوت شباب
التفوا حولها
جايدا ببكاء: ابوس ايديكوا ابعدوا عني
جايدا بصراخ: اعععتعت ابعد عني يا حمززززة
************************
حمزة: مش موجودة
روما: هنعمل ايه
حمزة: انا اللي رميتها بايدي يا روما
روما: مش وقته يا حمزة لازم ندور عليه
حمزة: مفضلش غير مكان واحد
***********)***))*********
في منزل سامح
الباب دق
فتح سيف الباب
سيف:تعال يا حمزة
حمزة: زينة عندك
سيف باستغراب: وهي هتيجي ليه وانت مالك بيها اصلا
حمزة: زينة اختك تبقى مراتي يا سيف
**************************

