رواية كبرياء ادم وانتقام حواء الفصل العشرين 20 بقلم شيماء فكري – تحميل الرواية pdf

فهد رمى الراجل
واخد فيروز وطلع يجري
فيروز: أجري يا أشرف
وطلعوا يجروا
فهد: خليكي في ضهري
فيروز: ازي يا ابن الهبلة
فهد: مش واقتك
وفجاءة الباب اتقفل
وطلع واحد ضخم بعضلات
فيروز: احييييبه
الراجل طلع المسدس وصوبه على فهد
فهد اتشهاد
وسمع صوت رصاصة فتح عينه ووجد ااراجل ميت على الارض
فهد بصدمة: الجوكر
فيروز بصدمة: مراد
مراد: يلا بسرعة من هنا
وأعطاه سلاح
وكان فهد بيحمي ظهره وفيروز واقفة مصدومة
فهد: مش وقت صدمة يلا أجري بسرعة
وطلعوا يجروا لحد ما وصلوا عند الباب
مراد: بسرعة انت وهي يلا
فهد: مش هسيبك
مراد: انا وراك اهو اهم حاجة دلوقتي امشوا عشان الميكرفيلم واختفي مترجعش
فهد: معاكي الميكروفيلم
فيروز: اه
مراد بزعيق: يلا بسرعة
فهد طلع فيروز وبعديها هو
مراد انتظر يطلعوا
وخرج خلفهم
وركبوا عربية فهد
فيروز: دول ورانا
مراد: اكيد طبعا
مراد: انتو اختفوا خالص والميكروفيلم معاكوا
فيروز: هنهرب ازاي دلوقتي
فهد: مراد افتح الباب
وفهد مسك فيروز
فيروز: هتعمل ايه لا مش عايزة اموت
فهد: انت عليك الباقي
ونط من العربية هو وفيروز
وقعوا بجانب الطريق في الصحرا
ومراد نط هو كمان
والعربية ولعت
مراد قام نفض هدومه
مراد بص للعربية من بعيد
مراد: يا حببتي يا غالية
وبص على الناس اللي وراهم وجدهم ذهبوا تجاه العربية
وذهب تجاه فهد وفيروز اللي كانوا نطوا مسافة كبيرة
فيروز : اه منك لله يا بعيد اشوفك مولع ومش لاقي حد يطفيك
فهد: حصلك حاجة
فيروز: حاجة واحدة بس ا اه
مراد: بسرعة قوموا يلا قبل ما يشفونا
فيروز: ليه يا اخويا هيحسدوني على االي انا فيه دا انا هصعب عليهم اااه هيبسوني ويرموني جنب الحيط اااه منك لله انت وابن عمك في يوم واحد اشوفكوا متسلخين في وراكوا يارب
مراد: فهد شيلها ويلا دي هتفضحنا
فهد: اشيل مين دي دانا عايز ادفنها حيه تقولي اشيلها يشلوكي على ناقلة يا شيخة يا بومة
فيروز: انا بومة يا اللي من ساعة ما شوفتك ماشوفتش يوم عدل ابدا حتى يوم الفرح قلب غم اااه كانت مهمة سودة
مراد: اوووف تعالي اشيلك وأخلص
فهد: استنى تشيل مين انا هتنيل
فهد قام يشيلها
فيروز: براحة يالي تنشل في ايدك
وشالها وبعدوا شوية
وفهد رمهاها على الارض
فيروز: اااااه يا حمار
فهد: بطلي طفح شوية دا انا اكني شايل بقرة
فيروز: بقرة في عينك نق عليا
مراد: بسسسسس انتو عيال صغيرة احنا دلوقتي في مصيبة هتروحوا فين
فيروز: نروح بيتي
مراد: انتي متأكده انك ظابط انتي هبلة دي اول حتة هيدوروا فيها اصلا
فيروز: انا عايزة افهم انت جاي تعمل ايه وجوكر ايه ايه علاقتك بالعمليه
مراد:مش وقتك دلوقتي هتروحوا فين
فيروز بابتسامة: امم انا عارفة هنروح فين
***************************
وانتهت الاغنية والتصفيق ارتفع والتصفير
والصواريخ
وفجاءة
وقف سيف امام همسة
واتمنى وانحنى ركبه وقدملها خاتم
سيف: تقبلي تتجوزيني
صدمة صدمة للجميع
همسة في حالة سكوت تام
سيف: تقبلي تتجوزيني يا همسة
همسة بصدمة: ا ا انا
سيف بابتسامة : هو في حد خد قلبي غيرك تتجوزيني انا رجلي وجعتي
همسة بدموع فرحة : موافقة
سيف لبسها الخاتم
صياح من الجمهور وتصفير وتصقيف
جاسر بغضب: أيه دا
اسيل: اهدى بس يا جاسر نعرف في ايه
ادم: يا ابن الجنية يا سيف دماغ ياض حلال عليك المزة
رنا: الله سوو كيوت
على المسرح لبسها الخاتم
مسك سيف المايك
سيف بغناء: جوايا حاجة وألف حاجة تشد ليكي ![]()
يا اغلى ما بفي عمري اشتريك ![]()
![]()
حتة قمر ما في في الدنيا في حسنها لو القدر يطوعني واخطف قلبها يا قلبها
حتة قمر ما في في الدنيا في حسنها لو القدر يطوعني واخطف قلبها ![]()
جوايا حاجة وألف حاجة تشد ليكي ![]()
بحبك
تصفيق حار من الجمهور وتصفير ومباركات
وكانت همسة وسط دا كلوا كش مصدقة حاسة انها في حلم سيف هيتجوزها سيف حب عمرها أخيرا حس بيها أخيرا حلمها اتحقق
همسة نزلت من على المسرح
هنا بفرحة: مبررروك يا هموسة
روما: ايوة بقة الواد اتقدملك قدام مصر كلها أبسط يا اسطا
همسة بفرحة: انا مش مصدقة لحد دلوقتي حاسة اني بحلم
هنا: لا مبتحلميش يا اختي اخويا الاهبل أخيرا نطق
عند حمزة وسيف
حمزة: ايه دا
سيف: هو ايه االي ايه
حمزة: ايه اللي انت عملته دا انت اهبل
سيف: قدامك حل تاني
حمزة: انت كده بتظلمها
سيف: وانا ايه مش هتظلم انا كمان
حمزة: اسكت عشان جاسر جاي وبيغلي
جاسر بزعيق: اقدر افهم ايه المهزلة دي
سيف: عملت ايه عايز اتجوز اختك فيها ايه
جاسر: فيها الفضيحة وفيها ان انا وانت فاهمين بعض كويس وأختي مش هتلعب بيها يا سيف
سيف: العب بمين هز انا بقولك هصاحبها انا عايز اتجوزها
جاسر: وانا مش موافق
سيف: مش باخد رايك انت هي موافقة وخالي لسه عايش الحمدلله وهو ابوها مالكش انت دعوة بقى
جاسر اتعضب وضرب سيف بالبوكس في وشه والبنات دخلوا
مازن واسر مسكوا جاسر
جاسر: حتة عيل بريالة زيك اجوزه اختي ليه
سيف: وحتة العيل دا هيتجوزها وهتشوف
حمزة مسك سيف: خلاص يا سيف الناس بتفرج
جاسر بابتسامة سخرية: ابعد يا مازن ظش هعمل حاجة كفاية البوكس اللي خده دا تمامه
مازن سابه
جاسر نظر لسيف نظرة استهزاء وخد همسة واسيل ومشي
هنا: هو في ايه
روما: وجاسر ماله
اسيا دخلت
اسيا: مازن مشوفتش مراد
مازن: ليه هو فين
اسيا: معرفش هو طلع يجري فجاءة وملقتوش
مازن: كلميه على الفون
اسيا: مش بيرد
هنا بخوف: اومال راح فين
****************************
في حارة شعبية في إحياء القاهرة
فيروز فتحت الباب
فيروز: ادخلوا يا كابتن
فهد بقرف: ايه دا احنا هنقعد في الحتة المعفنة دي
فيروز: نعم يا اخويا مين دي اللي معفنة دي احسن شقة في المنطقة هي بس تتنضف وتبقى عروسة
مراد: فيروز انتي ضمانة الناس والشقة دي
فيروز: متخافش الناس هنا ولاد بلد والشقة دي مش بتاعتي دي بتاعت خالت ندى يعني مش هيعرفوها
مراد: ماشي الميكروفيلم خلوا بالكوا منها على ما انا اظبط معاهم هناك واشوف ترجعوا امتى
انا ماشي بقة
فهد مشي معه للباب
مراد طلع فلوس
مراد: فهد خلي دول معاك
فهد: مراد انا معايا فلوس متخافش
مراد: يا ابني انا عارف بس عشان لو انا غبت او حصل اي ظروف ومتسحبش بالفيزا بتاعتك ابدا
فهد أخدهم
ومراد خرج وفهد قفل الباب ونظر الشقة اللي كانت مليانة تراب
واتلفت
وجد فيروز ماسكة المقشة والمنفضة وجردل ميا
فهد: ايه
فيروز بابتسامة: إلى المعركة
*****************************
جاسر في العربية
جاسر: والبجحة اللي وافقت ولا أكن في حد لي كلمة عليها
همسة: انا كنت فاكرة انه استاذنكوا وبعدين ايه يعني هو انت وافقت واتجوزته ساعته انت أوفر
جاسر : على جثتي يا همسة الجوازة دي تتم
همسة: والله بقة انت مش ولي امري انا موافقة وبابا مش هيرفض
جاسر : والله العظيم همسكك افصلك من بعضك
اسيل مسكت همسة: اسكتي يا جماعة اهدوا بس وصلوا على النبي
جاسر وهمسة: عليه الصلاة والسلام
اسيل: انت يا جاسر مضايق ليه الواد عايز يتجوزها هو خاطفها
جاسر: عشان انا عارف سيف دا صايع هيلعب بيها يومين ويسبها
اسيل: اكيد لو هو صايع مش هيعمل كده مع بنت خاله يعني يا جاسر
همسة: قوليله
جاسر: سكني بنت الكلب دي
همسة: والله لأقول لبابا
**************************
في فيلا هشام الصاوي بمصر
وليد: يا هشام بيه مراتي فين
هشام: مراتك هههه انت بتكدب وتصدق
وليد: نور فين
هشام: بنت اخويا وقاعدة في حضن عمها
وليد بسخرية: عمها تصدق اتاثرت وصدقتك
هشام: شوف يا وليد بنت اخويا وهتفضل معايا بالذوق او بالعافية والورقة الي معاك دي بلها واشرب ميتها
وليد: ههه هجبها يا هشام بيه
****************************
في بدروم الفيلا
نور قاعدة منتهى البرود وبتقرا قرآن
هشام دخل
هشام: يارب تكون الإقامة عجباكي يا بنت اخويا
نور: فوق ما تتخيل والله
هشام: شوية وهجبلك امك متخافيش
نور: وانا يوم ما أخاف اخاف منك انت
هشام: اومال تخافي من مين وليد مثلا
نور: انتو الاتنين أوسخ من بعض ومتهزوش مني شعراية انا نور الصاوي يا يا عمي
هشام: أمم قوية زي ابوكي
نور: انت عارف انت بتعمل دا كلوا ليه عشان عمرك ما تعرف تعمل اللي ابويا عمله ولا حتى تيجي ربعه
هشام: هتشوفي يا بنت اخويا
**************************
عند اسلام وندى
رهف عرفت تحدد المكان بس بعد ما اسلام اتخرشم
دخل امير بالقوة
امير: سلموا نفسكوا المكان محاصر
اسلام بوجع: اه اخيرا حد افتكرنا
امير: ندى انتي كويسة
ندى: اه
اسلام يوجع: اااه انا االي اتعجنت يا حبيبي
امير ذهب تجاه وسنده
اسلام:ا اه براحة يا حمار
وذهبوا تجاه العربية للمديرية
رهف شافته
رهف: ههههه حمدلله على السلامة
اسلام بالم: سكت البت دي
رهف بضحك: ليه يا حلوة دا انا برحب بيك
ندى بضحك: ههههه اسكتي أصله واخد ضرب لحد ما طلع على عينيه
رهف: يا حبيبي
امير: اسكتوا شوية هاتوا الدكتور
ودخلوا عند الدكتور وطهرله جروحه وكان عنده شرخ في دراعه
*************************
في الجناح عند اسيا
كان الكل عندها منتظرين مراد
اسيا: طب وبعدين هنعمل ايه
مازن: انا عمال أكلمه فونه مغلق
ودخل مراد
اسيا جريت عليه
اسيا: مراد انت كنت فين قلقتني عليك
مراد:ليه عيل صغير انا
هنا : لابس احنا قلقنا عليك
مراد: مافيش بس كنت بخلص حاجة في الشغل
اسر : أحم طب يلا يا جماعة بقة
سيف لهنا : يلا
مراد: ايه اللي عمل في وشك كده
سيف: لا هبقى أحكيلك بعدين
واخد هنا وخرج وانسحب الكل
اسيا: انت كنت فين
مراد ببرود : وانتي مالك
اسيا: مالي ايه انت جوزي
مراد: هههههه لا والله جوزك دا من امتى كده
اسيا: مراد كنت فين
مراد: أمم كنت بخونك
اسيا: ههه يا راجل ايه الصراحة دي
مراد: وانا اكدب ليه زي ناس
اسيا بتوتر: قصدك ايه
مراد قرب عليها بغضب : قصدي الي استغفلتني وتقولي عايزة ابقى المتحدث للمؤتمر عشان عرفت ان وليد الصاوي جيه
اسيا بارتباك: ايه التخاريف دي وانا مالي
مراد مسكها من ايدها: أمم تخاريف ولما هي تخاريف متوترة ليه
اسيا: مش متوترة
مراد مسكها من الطرحة بغضب : ايه االي بينك وبين وليد الصاوي يا روح امك
اسيا: انت اتجننت ابعد عني ايه اللي بتقوله دا
مراد: اللي بقوله دا هو الصح هتقوليلي ايه اللي بينك وبينه انتي ولا اعرف انا ساعتها هتتحصري على عمرك اخلصي
اسيا: حاضر بس سيبني
مراد سابها
مراد: قولي
اسيا بارتباك: وليد يبقى يبقى أسامة
***************************
في شقة فيروز
فيروز بغناء: هلا والله بالرخيصة كلبة الجنية يلا برا فاكراني هرجع تاني ولا ايه
فهد بغضب: بسسسسس صوتك مزعج ايه القرف اللي بيتغنيه دا
فيروز: قرف دا حمو بيكا
فهد: كتك نيلة عليكي وعليه االي شبه عجل البحر دا
فيروز: ههههه في دي عندك حق شبه بالظبط
فيروز: خلصت تنفيض الصالة
فهد بزهق: اه يا اختي
فيروز: طب يلا بقة اطلب حاجة ناكلها انا جعانة
فهد: طب ما تعملي انتي ولا مبتعرفيش
فيروز: ما بعرفة يا ابني انا املي لا يعلى عليه بس مافيش حاجة هنا تتطبخ على ما انزل بكرة السوق
فهد: حاضر تتطفحي ايه
فيروز: أمم نفسي في كبدة اسكندراني وسحق بلدي عشان خطري انا نفسي فيهم من الفرح
فهد مسك الفون
فيروز: لا استنى هات انا عارفة رقم المطعم اللي باكل منه
ومسكت الفون واتصلت بالمطعم
فيروز: ألو اديني الواد حمكشا من عندك
فهد: حمكشا
فيروز: ألو يا حمكشا انا المقدم فيروز تمان الحمد لله بقولك بقة فتح مخك كده عايزة 10 سندوتشات كبدة وبصت لفهد هتاكل
فهد هز رأسه
فيروز: خليهم 11 سندوتش وزيهم سجق ومخلل بقة وزبطني وبعد كده هاتلي علبتين كشري وصايا كبار من المحل اللي جانبك والحلو بقة رز باللبن بتاعي وبسبوسة وبيبيسي بقة عشان اهضم ماشي لا تعال على عنوان دا
وفهد وقف سرح فيها وفي بسطتها وشكلها وهي بتتكلم وقارن بينها وبين
فيروز: يا اخ انت روحت فين
فهد: معاكي
فيروز: معاك بقة فلوس عشان تتدفع عشان انا ماشفرة ولا حمكشا هتفضحنا قدامه
فهد: طب مش هتعملي زي بتوع الروايات وتقولي لا انا هصرف على نفسي
فيروز: اصرف على نفسي مين يا أبا دا انا ماشية بجنيه نصين اصلا وفكك من الروايات اللي ما بتاكلش عيش دي حد يلاقي فلوس وميصرفش يا جدع دول ناس هبلة
فهد: اسمها عزة نفس
فيروز: طب راضية زمتك الاستك دي يعني يكون هو متجوزها غصب ومطلع عين امها وفي الاخر ما اصرفش دا انا اصرف لحد ما احصره على فلوسه
فهد: خلاص بوظتي سيستم الروايات
***********)****)*********
في المديرية
اللواء بزعيق: انت رائد انت وهي دا انتو محصلتوش عيل في اول شرطة يا اغبية اقولك عايزهم متلبسين عشان اعرف احبسهم
اسلام قرب لندى: عجبك كده عشان تبقي تيجي من غير قوة ادينا هناخد تهزيق
ندى ضربته على دراعه
اسلام: اااه الله يحرقك ويحرق معرفتك يا شيخة
اللواء بزعيق: انت وهي برررررا
اسلام : طب نستأذن احنا بقة
*****************************
عند سيف وهنا في الغرفة
هنا: سيف انت مقولتش لحد ليه انك هتتجوز همسة
سيف: حبيت اعملها مفاجاة
همسة: دا انت االي هتتفاجى باللي هند هتعمله فيك لما نرجع
سيف: بقولك ايه نقطيني بسكاتك
واخد فونه وذهب الشرفة
ورن على همسة
عند همسة
رنا: يا زيدي يا زيدي الواد اعترف على المسرح قدام مصر كلها
همسة: انا مش مصدقة لحد دلوقتي
وفونها رن
رنا: ردي يا اختي
همسة اخدت الفون ودخلت الشرفة
همسة: ألو
سيف: انتي فين
همسة: في الأوضة ليه
سيف: انزلي دلوقتي في الجنينة بتاعت الفندق
همسة: مش هينفع جاسر هيزعق
سيف: متخافيش مش هيعرف
***************************
عند مراد واسيا
اسيا: وليد يبقى أسامة
مراد: ننعم ازاي
اسيا بدموع: أسامة االي فضلت احبه 5 سنين طلع وليد وكان بيخدعني
مراد : وهو يعمل كده ليه
فلاش باك
اسيا كانت مكلفة حد يراقب وليد عرفت انه في شرم راحتله الشركة
وليد: دكتورة اسيا الشربيني هنا أهلا يا عروسة
اسيا ببرود: أمم ازيك يا وليد ولا نقول أسامة
وليد: والله مش فارقة معايا يمكن تفرق معاكي انتي
اسيا: هي كانت تفرق
وليد: أمم عايزة ايه
اسيا: عايزة اعرف عملت كده ليه
وليد: أمم ولو قولت مش قايل
اسيا: يبقى عليا وعلى اعدائي وهشام الصاوي هيعرف ان بنت اخوه فين
وليد: دا تهديد بقة
اسيا: اعتبره زي ما تعتبره
وليد: بصي وانا مش خايف بس هقولك
وليد: لما كان عندي20 سنة حبيت بنت معايا في الجامعة اسمها سما كانت بنت طيبة وأبوها راجل على قده ساعتها هشام بيه عرف وأبو سما كان شغال عنده وعرف عن شغله المشبوه فهشام بيه قام قتله عشان سره يندفن معه وقتل بنته كمان عشان لاتكون عارفة حاجة ويبعدها عني ساعتها انا عرفت وقررت انتقم منه بس بطريقتي خلصت جامعة وبعدها بقة قولتله عايز اشتغل معه كان لازم يكسب ورائي مش عارف ايه العداوة اللي بينكو وكان اول اختبار اني اوقعك في حبي
اسيا مسكت دموعها: عارف يا وليد انت وأبوك متفرقوش عن بعض والبنت اللي ماتت دي ربنا رحمها منك لأنك متستهلهاش اصلا واتفو على يوم قلبي حبك فيه
نهاية الفلاش
مراد: يعني انتي روحتيله
اسيا ببكاء: مكنش قدامي حل تاني غير دا عشان اعرف ليه يعمل فيا كده ليه ويهمني بفكرة أنه مات بقاله 5 سنين ليه يخليني أعيش في تأنيب ضمير ليه جرحني ليه خلاني احبه ليه خلاني اخسر ناس بسببه انا عارفة يا مراد اني غلطت لما روحت من وراك بس مقدرتش والله انا اسفة
مراد اخدها في حضنه
*************************
في غرفة جايدا
جايدا خرجت من الحمام
وجدت حمزة نايم على السرير
حمزة: أمم مريح السرير دا
جايدا كملت للتسريحة وقعدت تسرح شعرها
حمزة قام ا الفرشة منها وسرحلها
حمزة: فاكرة اول مرة اتقبلنا فيها
فلاش باك
كانت بنت ماشية في الشارع وشايلة كتب
واحد خبط فيها
حمزة: انا
ونظر ليها وجدها بنت عاملة ضفيرتين بشعرها الاصفر وبشرتها البيضة
حمزة: اسف
جايدا: okay
وحمزة نزل لما الكتب من على الارض
جايدا:thanks
حمزة:Where are you from
جايدا: l’m from Amirecan
وسابته ومشيت
حمزة: نسيت أسألها على اسمها
وفي الليل
كانت بتجري
جايدا: help
وكان في مجموعة شباب بيجروا وراها
حمزة شافها ضرب الشباب
حمزة: Are you okay
جايدا:yes l’m fine
حمزة: what ‘s your name
جايدا: l’m Gaida
حمزة:Hamza
جايدا بعربي مكسر: انا عايز اروح
حمزة بابتسامة: ما انتي بتتكلم عربي اهو اومال قرفاني ومخليني أعصر دماغي وافتكر الكلمتين الانجليزي اللي حفظهم ليه
جايدا ابتسمت: انا اعرف اتكلم اعربي مش اوي
نهاية الفلاش
حمزة بضحك: هههه مكنتيش بتعرفي تكلمي عربي دلوقتي بتقولي احيييه
جايدا: من عاشر القوم بقة
حمزة: هههه كمان أمثال
جايدا: عايز ايه
حمزة: عايز انام
جايدا: طب ما تروح تتخمد
حمزة: اصل الصراحة ادم نومه غبي قالنا قررت انام هنا
جايدا: تنام هنا فين يا بابا معلش اصل بكلم ادم باليل اسهر معه
حمزة: دا انتي لسه زعلانة بقة
جايدا: ليه وانت عملت حاجة تزعل
حمزة : خلاص يا ستي هاتي راسك ابوسها وايدك كمان
جايدا: خلاص يا عم هي اي لحمة
حمزة: دي لحمة امريكاني
حمزة: ايه رايك في العرض
جايدا: كان حلو وانت وروما كنتو لايقين على بعض
حمزة بحزن: كله تمثيل
جايدا: طب ما تجرب تقولها يا حمزة
حمزة: عارفة لو انا كنت لقيت مرة واحدة بس انها ممكن تقبل حبي ليها كنت جربت بس هس لسة بتحب اسر وعايزاني اساعدها تربيه
جايدا: وانت هتساعدها
حمزة: هساعدها هفرحلها حتى لو كانت لغيري أصعب حاجة الحب من طرف واحد
جايدا بوجع: بيبقى وحش اوي ووجع
حمزة: جايدا عمرك حبيتي
جايدا: انا وانا صغيرة حياتي كلها في الملجأ وضرب وشتيمة وإهانة لما أهل يوسف اتبنوني ساعتها حولت اتاقلم عليهم واتعلم عشان تعليمي ينفعني لحد
جايدا: لحد ما قبلت شخص أدني الأمان والحنان اللي كنت محرومة منه بقالي سنين بس
حمزة : بس ايه
جايدا بدموع: بس كان قلبه مع واحدة تانية وكان شايفني طفلة بيعطف عليها
( حمزة اعمل نفسك ميت ![]()
![]()
)
جايدا : انا حبيته بس هو ما حس بيا ولا هيحس
حمزة: انتي لسه صغيرة يا جايدا والعمر قدامك ولسه هتحبي
جايدا: أحب تاني لا انا اصلا مكنتش بمؤمنة بالحب أحب ليه عشان أخلف عيال يبقوا ضحية لام رامت بنتها ولا لاب ولا يعرف اصلا انه عند بنت
حمزة: صوابعك مش زي بعضها
حمزة: تعالي يا اختي حطي خيبتك على خيبتي وتعالي ننام
جايدا ابتسمت وذهبت تجاه السرير ونامت هي وحمزة
*************************
عند همسة رجعت الغرفة بصدمة ووجع
دخلت قعدت على السرير
وقعدت تبكي
روما: مالك يابت
همسة فاتحة في البكاء
روما: في ايه يا همسة مالك متقلقنيش
همسة حضنتها واستمرت في البكاء
************************
في شقة فيروز وفهد
فيروز: الحمد لله شبعت
فهد بصدمة:شبعتي ليه وانت بعد دا كله ومش عايزى تشبعي انتي هتنامي من كمية الاكل دي ازاي
فيروز: انت هتقر وا ايه الله وأكبر في وشك
فهد: انا داخل انام قبل ما تكليني
فيروز: انت هتنام فين
فهد: في الاوضة
فيروز بابتسامة سماجة
: اصل انا منضفتش غير أوضة واحدة
فهد: نننننعم
فيروز: اصلي كنت تعبانة وجعانة
فهد: وانا هعمل ايه دلوقتي
فيروز: تعالي ورايا
دخلوا الاوضة
فيروز: نام على الكنبة
فهد: نننعم نامي انتي على الكنبة
فيروز بغضب: مش انت الراجل
فهد قعد ببرود على السرير: برضو انا االي هنام على السرير وتعالي نامي جنبي
فيروز: لا السرير دا صغير عن الفندق
فهد نام
فيروز قامت وقفت على السرير: قوم ياض
فهد: بتقوليباص ياض
فيروز: اه هو في غيرك
فهد : ماشي
قام وقف على السرير
فيروز وقعت على السرير وهو فوقيها السرير اتكسر
فهد وفيروز: احييبييه
*&************************
في فيلا هشام الصاوي
هشام: ادخلي يا اختي ابنتك
وزقها
عبير: بنتي
نور: ماما
هشام: يا اختي اتاثرت
ولف وشه للحارس
هشام: خد بالك محدش يدخل اويطلع
الحارس هز رأسه
وهشام خرج
عبير: عاملة ايه يا نور
نور: تعبانة يا ماما اوي واتبهدلت
الحارس قرب على نور
نور بخوف: ايه أبعد عني
عبير: ابعد عن بنتي
الحارس: اش بسسس صوتكوا
نور بصدمة: وليد
***************************
في القاهرة
ايمن: آخر كلام يا سعاد اسلام اما يرجع لازم يعرف
سعاد: انا خايفة
ايمن: لازم يعرف أنه اسلام عز الدين وأخته روما عز الدين
**************************
استوب
*******************


