Uncategorized

رواية كبرياء ادم وانتقام حواء الفصل السادس عشر 16 بقلم شيماء فكري – تحميل الرواية pdf


****************************
( بداية مغانرة الفهد )

صباحا في شقة حمزة
الباب خبط
وكانت جايدا في المطبخ وحمزة في نايم في غرفته
جايدا: يااللهوي الباب بيخبط روحنا في داهيه واتفضحنا
وذهبت اتجاه غرفة حمزة وطرقت الباب
لارد
فتحت ودخلت
وجدت حمزة نايم
جايدا: حمزة قوم بسرعة الباب بيخبط هنتفضح
حمزة بنوم: حاضر يا قلبي طبعا وحشاني يا شاهي تعال يا بيبي
جايدا بغضب وزعيق ووقته من على السرير: حمزة
حمزة اتخض: في ايه يا بنت الهبلة على الصبح
جايدا: قوم يا بتاع شاهي الباب بيخبط هنتفضح
حمزة بخضة: ايه
سيف من الصالون: حمزة
حمزة بابتسامة غباء: أصله معه المفتاح نسيت اقولك
جايدا بغضب: غبي خبيني بسرعة هنتفضح
حمزة: استخبي في الدولاب بسرعة
ذهبت جايدا واستخبت في الدولاب
حمزة بغباء: سماعني
جايدا: يا ابن الهبلة هنتفضح اسكت أسمعك ايه انت هتغنى
سيف دخل الغرفة
سيف: ايه ياض روحت فين
حمزة بارتباك: ولا حاجة كنت نايم جاي بدري ليه
سيف قعد على السرير : امي طردتني
حمزة: طب اطلع برا بقى عشان اغير
سيف باستغراب: ليه هو حضرتك بتكسف من امتى دا
حمزة: لامش بكسف ولا حاجة خليك قاعد
سيف: زينة مش بترد من امبارح
حمزة: وانت من امتى بتهتم
سيف بسرحان: تصدق ياض يا حمزة بقيت بحس لما بتغيب انها بتوحشني وببقى خايف عليها
حمزة بخضة: انت حبيتها
سيف بسرحان : مش عارف
حمزة بغضب: مينفعش
سيف: ليه يعني
حمزة : عشان دي واحدة كنت مصاحبها وكده
سيف: يا راجل على اساس انا اللي يصلي على السجادة اوي
حمزة: طب وهمسة
سيف: مالها همسة
حمزة:هتسيبها
سيف: وهو انا وهمسة بنحب بعض
حمزة : سيف مضتحكش على نفسك انت من غير همسة بتبقى عامل زي العيل اللي تايه من امه
جايدا داخل الدولاب: بأولاد الهبلة مس وقته جلسة مشاعر دلوقتي هتخنق وايديها هبطت في باب الدولاب
جايدا: اتفضحنا
سيف باستغراب: ايه الصوت دا
حمزة بارتباك: دا انا خبطت في الدولاب
سيف: طب انا رايح المطبخ اشوف حاجة اطفحها
وخرج
جايدا زقت الباب وخرجت
جايدا: حرام عليك هموت وانت وهو بتحبوا اه
حمزة: طب هنعمل ايه
جايدا: انا هستخبى هنا في أوضتك وهو مش هيجي تاني
سيف داخل الغرفة
حمزة زق جايدا ورا الباب
حمزة: نعم
سيف : هو مين عامل الاكل اللي في المطبخ دا
حمزة بارتباك: اأنا
سيف: ازاي مش انت كنت نايم
حمزة: احم ما انا عملته ونمت من غير ماادرى
سيف بشك: ماشي
وخرج
جايدا : اووف كنا هنضيع
حمزة: طب يلا انا خارج
سيف دخل تاني
وحمزة رمى جايدا جانب السرير
حمزة : ايه تاني
سيف : ايه دا
وكان ماسك بيجامه بناتي
سيف: ايه دا
حمزة: دا دا
سيف: ايه علقت
حمزة: دي كنت اجيبها هديه
سيف:لمين لامك الله يرحمها
حمزة : لا لشاهي
سيف: اه ماشي
وخرج
جايدا: والله ما انا طالعة تاني
حمزة: اه خليكي
سيف من الخارج: حمزة
حمزة بزعيق: أه يا سيف انا معايا واحدة في الشقة هنا يا عم و
جايدا حطت ايديها على بقها
جايدا: هتفضحنا اسكت
حمزة: يا ستي اوعي كده انا زهقت انا خارج للمفتش كرومبو دا
****************************
في الفندق في جناح فهد
فيروز: اه الحمد لله شبعت
فهد: وليه لسة فاضل فخادي
فيروز: عارف نفسي في ايه تاني
فهد: اشجيني
فيروز بسرحان: نفسي كده في قاعدة رومانسية في يخت زي عشق الزين لكن بتاعي يبقى اسمه ايه بقى فكري يا فيروز لص يا ابني مش هنختلغ على حسب المز اللي موجود
فهد: اه وايه تاني
فيروز بسرحان : واليس فستان سهرة كده ونتعشى كبدة وسجق وبعد كده نرقص على حسن شاكوش وهيييح
فهد: ايه هيييح اللي في الاخر دي
فيروز: دي كلمة يا ابني تغني عن حاجات +18 أخف وشك يحمر وهيييح
فهد: وشي يحمر و+18
فيروز: وهيييح
فهد: قومي يابت الهبلة بالروايات اللي لحست دماغك قومي البسي
فيروز: هقول ايه بس لو كنت ألقي واحد زي زين على الطبيعة او مراد الألفي أو عز حبيب قلبي ا اه يا شبابك
ومشيت راحت الحمام
فهد: البت جالها جفاف عاطفي( والله دا انا يا بني اللي جالي 😂😂)
***************************
على متن طيارة متجهة لشرم
اسيا: يلا يا بيضة خد دي من أيدي يا اختي عسل
مراد: ريحي نفسك مش هيحصل
اسيا: هو ايه يا روحي
مراد: اللي في دماغك ياروح امك
اسيا بغضب: اممم
مراد بخوف: هتتحولي ولا ايه
اسيا بغضب: انا محترمة بس ان احنا في طيارة ماشي نوصل بس هناك
مراد بخوف مصطنع: لا البلد فيها حكومة وأي محاولة اغتصاب او كهرباء برضو مش هوافق
اسيا بغمزة: لا عب من ناحية فيها حكومة هي فيها يا بيبي ولا ايه يا
مراد: اسيا حببية مراد اكليني يلا
اسيا: اطفح لوحدك وسلطة بس
مراد: سلطة سلطة
***************************
في فيلا الشربيني الكل متجمع ومنتظر فهد وفيروز وبيحضروا للرحلة كمان
روما: السندوتشات
هنا: تمام
روما: العصاير
همسة: تمام
روما: الاغاني
رنا: تمام
اسيل بضحك: عارف يا جاسر بيفكروني بنسمة 122 سندوتش جبنة 124 سندوتش لانشون ههههه
جاسر: والحلو ملوخية
روما بغمزة: ونجيب ليه حلو وانت موجود يا عسل
رنا بهيام: دا كريم كرميل
جاسر: خلاص يا جماعة بكسف
رنا: الا قوليلي يا هنا
هنا: ارغي
رنا بهيام: يعني عايشة مع القشطة دا في بيت واحد مخفتيش من الفتنة
هنا: ههههه لا ماليش انا في الحلو اللي بيجزع دا
جاسر : بيجزع مالكيش في الطيب نصيب يا اختي بكرة تندمي
هنا: طب انا راضية زمتك اتجوز واحد احلى مني ساعتها مثلا واحدة زي روما دي مش هتددخل بيتي وياما هي تموتني او انا اموتك وارتاح
روما :كانوا مخبينك عني خائفين عليك مني
اسيل: خلاص يا ياختي هتاكلوا اللي حيلتنا انا والبت الغلبانة دي
همسة: لا يا اختي خليهم يأكله ويريحني من محنكوا
اسيل: مالكيش دعوة يا غيورة اخويا حبيبي
جاسر: في ناس بتولع هنا يا سيلا
ودخل اسر ومازن
مازن: ايه قاعدة حريم السلطان اللي انت قاعده دي
جاسر: مستنيك ولو كنت اتأخرت شوية كانوا هيتحرشوا بيا
رنا وروما: ياريت
اسر: طب يلا يا حلوة انتي وهي قوموا حضرولي اكل
رنا : ههيهيعيع
روما : حمممممص
سيف دخل
سيف: مين السافلة اللي ضحكتها خرمت أذني
رنا: انا ياباشا
سيف: اموت انا
اسر: طب امشي واجي في وقت تاني حضرتك
روما: ماتجيش اصلا ههيهيهي
ادم من فوق
ادم: حلوتك يا بطل
اسر: وكنت عايزيني اطلع شيخ في عيلة سافلة
مازن: انت صح
******************************
في منتصف النهار كان فهد سلم على اهله هو فيروز وفي طريقهم للمديرية
فهد: ألو
اسلام: ايه يا عريس قربت توصل
فهد: مستعجل اوي يا اخويا
اسلام: اومال فيروز فين
فهد:كالعادة بتطفح
فيروز: الله الرز باللبن دا حلو اوي
فهد:ياشيخة ارحمب امي بقى انتي مش بتفصلي
فيروز: مش داخلة على مهمة لازم اتغذى وكمان انا عروسة
فهد: هيهيهي على يدي يا اختي عروسةقال دا انتي جموسة بتشخر
فيروز: الله واكبي
فهد: قربيتي تبقي شابها
اسلام: صلوا على النبي يا جماعة بس كده انا لسه على الخط
فيروز: هي ندى عاملة ايه
اسلام: ندى كانت قاعدة مع سعاد وطردتني في الشارع انا
فيروز بغمزة: عارف بتعمل كده ليه
اسلام: اه طبعا عشان دي مش امي
فيروز: غبي لا طبعا هتقلب البيت غرزة هههه
اسلام: هههه صح يا ابو الصحابة
فهد بسخرية: هههه ابو تقل دمكوا
وقفل في وش اسلام
فيروز: مفرق الجامعات
******************************
بعد مرور الوقت وحل الليل
في المديرية
اللواء: كده انت وندى عارفين هتعملوا ايه
ندى واسلام: تمام
اللواء: بكرة يا فهد انت وامير هتروحه عند الأمير على اكنكوا حراس جدد
اللواء: فهد انت اسمك
فيروز: والنبي اختار انا الاسم علاء ابرهيم متولي
فيروز: هو متولي لايق
فهد بصلها بغضب
فيروز بخوف: طب عاشور يمشي
اللواء بزعيق: حضرة الظابط سكوت
اللواء: فهد باسم عبده
فيروز: يعع
اللواء: وامير باسم خالد
فيروز: ايوة هو دا
اللواء: وانتو هتروحوا الفيلا هناك واحنا متفقين مع شركة الحراسة على كل حاجة نيجي بقى للنقطة المهمة فيروز هتدخل ازاي
فهد: حضرتك قولت على أكنها خدامة تابعي
اللواء: لا عايزين نبعد اي شبهة
فيروز بابتسامة: سبولي الطالعة دي
*************************
في الفندق عند مراد واسيا
اسيا بتكلم في الفون
اسيا: تراقبه 24 ساعة مفهوم مايبغبش عن عينك
الشخص : تمام
اسيا بتوتر: طب قفل
وخرج مراد من الحمام
مراد كنتي بتكلمي مين
اسيا: دي اسيل
اسيا: يلا العشا جيه
وقعدوا يأكلوا
مراد: بس انتي عرفتي عني كل دا ازي يا اسيا
اسيا: مراد انت فاكرني اعرفك في الفيلا بس لا انا اعرفك من زمان سلمى كانت صاحبتي
مراد: الله يرحمها
اسيا: لسه بتحبها
مراد: هو ماكنش حب يا اسيا كان إعجاب
اسيا: كانت بتحكيلي عنك كتير ولما عرفت انك ابن عمي انصدمت
مراد: وانتي محبتيش قبل كده
اسيا: اكيد طبعا حبيت
مراد: فهد مثلا
اسيا: بسخرية : لو انت فاكر ان اللي حصل بينا انا وفهد عشان حب بينا تبقى غلطان دا كبرياء
مراد: مش فاهمك
اسيا: سيبها بظروفها يا مراد بس انا وفهد عمرنا ماحبينا بعض
مراد: مازن مثلا
اسيا: ههههه هو مافيش حد برا الوسط ابدالا ياسيدي مش مازن مازن بالنسبة ليا زي اسر بالظبط
مراد بضحك: يبقى انا مافضلش غيري
اسيا باستفزاز: ليه متقولش جاسر مثلا
مراد بغضب: نننعم
اسيا: هههههه انت صدقت يا ابني ريح نفسك حد برا العيلة
مراد: اسمه ايه
اسيا: أسامة
***************************
في الصباح
لفيلا اول مرة نذهب ليها تتدل على الفخامة والرقي يدخل امير وفهد
رئيس الحرس: الباشا مش بيحب الفوضى ماشي والالتزام لازم يكون موجود
فهد وامير: تمام
رئيس: الحرس تعالوا معايا
ودخلوا الفيلا كانت بتتميز بالجمال
رئيس الحرس: تمام يا باشا
الامير: خلاص روح انت
الامير: الشغل ابتدى معايا والشركة بتسحر فيكوا عايز اشوف همتكوا بس انا عندي الغلطة بفورة تمام
فهد وامير: تمام يا افندم
**********************&*&*
في شقة صغيرة
ندى: يع ايه الشقة دي
اسلام: قومي نضفيها واعمليلي اكل يلا
ندى: ولا انت هتعيش الدور وا ايه
اسلام بزعيق: هتروقي يعني هتروقي
بعد قليل
اسلام بغناء : طب واحدة واحدة وبلاش كل دا تيجي مرة واحدة هتنجنن كده
وكان بيميح الأرضية
ندى: اسلام الزفت صوتك مزعج مش عارفة اشرب القهوة
اسلام واقف رافع رجل بنطلون ومنزل التانية
اسلام: حاجة تاني يا ستي الأرضية بقت عروسة
ندى: ادخلي على المطبخ يا سوسو
اسلام: عيوني يا ابلتشي
*****************************
في شركة الشربيني
مازن: اسر اعمل حسابك هتروح لنور بنت عمتك نشوف المصيبة دي
اسر:اوك
روما دخلت
روما: ميزو حلو التصميم دا
اسر بغضب: على فكرة انا المدرب بتاعك
روما: يا عم اي حاجة احنا بنلعب سلة
ومسكت مجال القهوة بتاعه وشربت منه
روما: ماسخة اوي
اسر: اه عشان كده سبتي المج بس
دخلت هنا
هنا: مازن هو كده المشروع هيتنفذ في شرم
مازن: اه يا هنا
مازن: شكلك حلو في الفستان دا
هنا بكسوف: ميرسي
روما: اسر تعال عايزاك
وخرجوا برا
مازن: اقعدي يا بنتي
هنا: ورايا تصميم عايز يخلص
مازن: نشرب بس حاجة كده الاول
( هو شارع الحب بروح امك فينك يا مراد انت وسيف اختك مدوراها😂😂😂)
**&*************************
في المدرسة
ادم: رنا انا اسف بقى عشان خاطري
رنا : وبعدين
ادم: با ستي خلاص توبة وبعدين انتي بتعملي فيا حاجات ألعن من كده في اكتر من الفضيحة اللي عملهالي في المدرسة كل واد يشوفني يبعد عني.
رنا :هههه
ادم: اخيرا يا ستي
رنا: ولو اتكررت تاني
ادم: مش هيحصل يا ستي
رنا: ماشي أفكر
وسابته ومشيت
ادم: طب هي كده وافقت ولا ايه
وفونه رن
ادم: بيبي
( يا اخت رنا في كلب هنا مش هيتوب هيفضل لحد ما تفضحيه على الفضائيات😂😂)
وذهبت رنا
وقابلت جايدا
رنا: عاملة ايه
جايدا: متنيلة قدامك اهو
رنا: طب انا زهقانة
جايدا: وانا
جايدا: ادم صاحلك
رنا: يا ستي ديل الكلب مش هيتعدل
جايدا: عندما ولاد عم غيره
رنا: اه مازن وفهد أخواته ومراد وسيف
جايدا: مين اصغر حد فيهم
رنا: سيف
جايدا: سيف دا بقى مودب مثقف كده
رنا: هيهيعي مودب هي نفس فصيلة زفت الطين
جايدا: خلاص يبقى اسمعي بقى اللي هقولك عليه
( والنيبدي يا أخت روحي شوفي الواد اللي انتي بتحبيه ومش معبرك 😂😂😂 كان القرد نفع نفسه )
&*************************
في منتصف النهار
في عمارة التي تسكن بها نور
مازن بزعيق: يعني ايه
وليد: يعني هي مراتي وأعلى ما في خيلكوا اركبوه
اسر: مراتك ازاي ومافيش كتب كتاب
وليد: نور مش قاصر ممكن تجوز نفسها عادي وبعدين انا اتجوزتها في السفارة
اسر: ازي وهي مش عارفة
وليد: مش شغلك
مازن: يلا يا اسر الكلام مالوش لازمة
ومشيوا
وليد بزعيق : نور
لارد
وليد: عارف انك يا سمعاني جهزي نفسك وشنطك كلها
ومسكت الفون
وليد:تجهز الفيلا
****************************
كان سيف وحمزة بيلفوا زي المتسولين في الشارع(ماتخفوش مش هيلاقوا حد خلصنا كده😂😂😂)
سيف: ماتيجي نروح متبرع بالدم
حمزة: عند أهلك دم اصلا
سيف: مش هرد عشان انا محترم
سيف: تعال بقى حاجة خير
وذهبوا تجاه المستشفى وتبرعوا بالدم
******************************
في منزل سامح
سيف بالم: اه براحة
همسة: مش فاهمة ازاي راحوا تتبرعوا بالدم تتشلفطوا كده
حمزة بالم: اخوكي المفتري اقوله بلاش عاملي فيها أهل الخير اوي ا اه منك الله
اسيل: ايه اللي حصل
حمزة: داخلنا تتبرعوا بالدم تمام
اسيل: تمام
حمزة: واحنا خارجين الزفت داخ ووقع دخله المستشفى وعلق كيسين دم 😆😆
اسيل بضحك: ههههههه بس بس انتو رايحين تبرعوا ولا تشحتوا
حمزة: وبعدين ما هلق الدم واحنا ماشين الناس اتلمت علينا وزي ما حضرتك شايفة
سيف: اااه
هند: حتى دمك مش عارفين نعمل بيه حاجة واكسة في كل حاجة
سيف بالم: سكتوا الوليه دي دي مستحيل تكون امي ابدا اااااه
*&**&*********************
في شقة حمزة
بعد ماروح
جايدا: اصحاب خير اوي انت وصاحبك ههههه
حمزة: اشوف فيه يوم
جايدا: معلش
حمزة: حطي التلج حطي
الباب خبط
حمزة بخضة : مين تاني
جايدا: معرفش
حمزة: طب ادخلي جوا على ما افتح
وذهب تجاه الباب
وفتح
حمزة: هو انت
الشخص: مين عمل فيك كده
****&***********************
في عربية الامير
كان امير وفهد فب العربية والأمير قاعد ورا
فجاءة طلع قطاع طرق
فهد: يلا يا بابا انت وهو من هنا
ذهب شخص اخر تجاه الامير وكان هيضربه بالمطوة
رجل ضربه على دماغه
الرجل: كتك نيلة منفوخ على الفاضي
والشخص التاني هرب
الامير: انت مين
الرجل: خدامك مسعود
الامير: شكرا يا مسعود خد دول
مسعود: لا انا مش شحات انا عايز بس شغلانة عندما استروق منها وكمان شغلانة لأختي عندك اي حاجة ان شاء الله بواب
امير لفهد: الصوت دا مش غريب عليا
الامير: فين اختك
مسعود: ثانيه يا باشا
مسعود: بت يا هبة تعالي
وظهرت فتاه وجهها في الأرض
الامير نظر لها : أمم حلوة هبة
الفتاه رفعت وشها: ازيكوا ازيكوا انا جايه اخدم عندكوا وكل عام وانتو بخير
فهد بصدمة





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى