رواية كبرياء ادم وانتقام حواء الفصل الثالث 3 بقلم شيماء فكري – تحميل الرواية pdf

************************************
وقفنافنا الحلقة اللي فات عند وليد ونور
وليد : وانتي هتكوني من الناس دي
نور: دا عريس الغفلة اتكلم اهو ومن دي يا حلاها اللي هتكون منكو ليه حد القوا عليا بتجار في السلاح والمخدرات زي ناس وبرجع بليل مسطول ومش قادر
وليد ببرود: حلو اوي ان انتي عارفة عادتي مش محتاج بقى اشرح واتبع نفسي يا بنت عمي
نور بزعيق: نيلة عليك وعلى عمك يا روح امك قوم اطلعوا برا بيتي يا ناس يا نجسة
وليد سمكها من الخمار: لا يا حلوة هتجيبي سيرة امي هنشوفو الوش التاني
نور : ابعد عني يا كلب انت فاكرني هخاف منك أعلى ما في خيلك اركبوا يا حيوان وجواز مش هتجوز واحد حيوان لو على جثتي
وليد بسخرية: وانا مش باخد رايك يا قطة فرحنا الخميس الجاي وعمك هو الواصي عليكي ووكيلك فمش محتاج رأيك
نور: وانا بقولك مش هتجوز واحد زيك يبقى انا موتي الخميس الجاي قبل ما اتجوزك
وليد :باي يا العروسة
نور :عرسة تنططك غور
وليد: يلى ياهشام باشا
ومشيوا
نور: انت فين يابابا تعالى خدني من هنا
عبيبر: اهدي
نور: الهدي عني انتي مش امي يارب خدني بقى وطلعت اوضتها
******************************
في شقة روما في الحارة
الباب بيخبط
روما: طيب يلي على الباب هي الدنيا هتطير
فتحت الباب لقت حمزة
روما: حمزة نعم
حمزة: ايه نعم دي مش هتقوليلي اتفضل
روما : ليه يا روح امك هوانا دخلتك قبل كده شقتي لوحدك
حمزة باحراج: لا
روما: امال هتصعب عليا المرة دي يعني ولا معلش اصل انا سايبة اهلي وملقتش حد يربيني
حمزة: روما انتي عارفة ان انا كنت متعصب
روما : متفرقش معايا
حمزة : عشان خطري انا اسف
روما: امشي من هنا ياحمزة مش هينفع واقفتك دي
حمزة: تعالي نروح كافي بتعنا
روما: انا ولا راحة ولا جاية امشي من هنا
حمزة:طب والله لو منزلتيش خزعق واقول لناس اني بايت عندم من امبارح
روما: أعلى ما في خيلك اركبوا مابخفش
حمزة: انتي اللي جبتي لنفسك ياناااااس
روما: خلاص انت مابتصدق اتسد وأنزل تحت على ماالبس
حمزة: مستنيكي ياقمر
ودخلت روما لبست ونزلت عند حمزة
روما: قولي عايز ايه
حمزة’ تعالي بس نروح الكافيه
ووصلوا الكافيه
روما: نعم يا استاذ
حمزة: روما انا اسف
روما: لا يا راجل هوا انت خبطني فب كنفي دا انت هنتني ادم الجامعة
حمزة: ياستي لو عايزة اعتزرلك ادم الجامعة انا موافق
روما: مش هيفيد بحاجة ياحمزة
حمزة: عشان خطري ياروما مش هكررها تاني انتي عارفة انتي غالية عندي اد ايه
روما: حمزة انت الوحيد اللي وثقت في وحكتلك على الحكاية كلها متخلنيش أندم على دا وكل شوية تزلني
حمزة: ياروما والله ماعملها تاني انا اسف
روما: بصتله
حمزة: ايه ياجعفر هتتحول
روما: جعفر في عينك يا حيوان
حمزة: ايوه كده دي روما اللي انا اعرفها خش في حضن اخوك يافواز
روما: نعم يا روح امك
حمزة: بهزر يا وحش ايه معندكيش اخوات صبيان
روما: لا ياخفيف
حمزة: وانا موجودة ازاي
روما: ومين قالك انك اخويا
حمزة: ياكسفتك السودا يا حمزة
روما: ايه مش هشرب حاجة يا منتن
حمزة: عونيا يا عسل
روما: اشوفك عندك الكرونا
حمزة: واهون عليكي
روما :اه
حمزة: كفية انا جبهتي طارت
روما: ههههههههههه انت اللي بتجيبوا لنفسك
حمزة بسرحان: ضحكتك حلوة اوي
روما: يا نوحي يا نوحي مابيكلش معايا الكلام دا يا بابا وبطل سهوكة
حمزة: طب ايه اللي بياكل معاك يا وحش
روما: وحدة بيتزا بجمبري وبيبسي
حمزة: حاضر ياماما
روما: يحضرلك الخير يا ضنايا
*********************************
يوم جديد
في المعسكر
عند أوضة فهد
دخل امير وإسلام ومعهم كوبية مياه
وكان فهد نايم لسة هيدلوها عليه
فهد: العب غيره يا حلو انت وهو
اسلام: دا احنا جايبين ميه عشان تشرب
امير: شوفت ظلمتنا ازاي احنا زعلنين صلحنا بقى![]()
![]()
فهد : امشو من قدامي بدل ما اوريكو الظلم على اصوله
جري امير وإسلام على بره
وندى كانت خارجة خبط فيها اسلام وهو بيجري
ندى: ايه قلة الذوق دي
اسلام بهيم: ايه الملاك ده
ندى : انت قليل الأدب
اسلام وهو متنح: وسافل كمان ممكن بقى تليفون والدك
ندى : افندم عايزه ليه
اسلام: في وحده تزعق لجوزها المستقبلي كده
ندى: والله انت شكلك اهبل صح
اسلام: قولتي 0 كام
ندى: لا ومتخالف كمان ايه يا ربي الأشكال اللي على الصبح دي ومشيت
اسلام وهو لسه متنح وامير عمال ينادي عليه
امير: انت يا بني روحت فين
اسلام: ملاك
أمير : طب يلى يا عم الحبيب
ندى دخلت الأوضة
فيروز: يلى يا بنتي عشان منتاخرش عشان استاذ عجل ميزعقش
ندى بضحك: حرام عليكي دا أمور خالص
فيروز: طب يلى يا مهزقة هانم
ندى :يلى
في ساحة التدريب
فهد: النهاردة هنبدا في الفنون القتلية والمهارات الذهنيه
اسلام: يعني هنتدرب ملاكمة الاول
فهد: ايوه والتوزيع انا وانت وعمر وامير وندى وشويبس اصدي فيروز
الكل ضحك
فيروز : شكرا لذوقك يا استاذ عجل
الكل نزل ضحك
فهد: اسمي فهد ويلى على التمرين
كل واحد هيتتافس مع شريكة وفي الاخر هنصفي على2 ونشوف مين اللي هيغلب
فيروز: تعليق بسيط بس هنستفيد ايه من كل ده ايه هناخد الكأس في الاخر يا كابتن
فهد: ما سميش كابتن احنا مش في نادي وإنا بعمل كده عشان اشوف نقط الضعف والتركيز اللي عندكو اي أسئلة تاني
فيروز: لا شكر
فهد: يلى يا اسلام
اسلام : إمانة عليك يا امير ابقى خلي بالك من امي وقولها اني بحبها اوي وبص لندى كان نفسي اجوز والله بس يلى نتقابل في الاخره
وعدى من اودام ندى وقالها ادعيلي
ندى بضحك: ماله ده
اسلام: أشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
فهد: انت بتاذن ولا بتعلن اسلامك يا زفت يلى
الكل ضحك
بدأت الملاكمة
اسلام وهو مش قادر يقف: الرفق بالحيوان شوية
فهد: انشف يض
وثانية لقى اسلام مرمي على الارض
اسلام:الحقني يا امير بموت
فهد: خده يا امير ده عيل عره
وبدأت ملكمة ندى وفيروز وفيروز كسبت وامير وعمر وامير كسب
واتنافسو التلاتة لحد لما امير طلع وفضل فيروز وفهد
اسلام: دي هتولع
امير: يا شيخ اتلهي بالي انت فيه
اسلام: اه ده مفترين يا شيخ يا عيني على البهدله يا صغيرة على الهم يا لوزة
ندى عماله تضحك
امير: اسكت الله يكسيفك البت خدت عنك فكرة غلط
اسلام: ده بيضرب ضرب والضرب تحت الحزام ده كان هيضيع مستقبلي انا والبت الغالبنة دي
ندى بضحك: مش قادرة هفطس من كتر الضحك يا بني
اسلام: اخرتها ابنك اه يا ني ابنها ماشي يا ماما
أمير :بطل تندب اموت واعرف انت ظابط ازاي
دخلت الكلية ازاي
اسلام: بدوعا الوالدين يا خويا
امير :طب بس بقى عشان هتولع
فيروز لنفسها: انا هوريك يا استاذ عجل
فهد: استلقي وعدك يا حلوة جاهزة
فيروز : ايوه جاهزة
وبدأت الملاكمة
وفهد ليس دم الضربات وهي بتصد بكل مهارة
وما فيش حد عارف يتفوق الثاني وعد نصف ساعة
اسلام: انا زهقت
وفجأة
فهد وقع على الارض وفيروز مسابته برجلها
اسلام وامير: يا نهار اسود
فهد بثقة: كنت فكرك اذكى من كده ولف رجله على رجلها وانعكست الآية
فهد: مش فهد اللي ينهزم
فيروز: اه رجلي مش قادرة
فهدبعد عنها بسرعة: في ايه
فيروز راحت مسبتاه: كنت فاكراك انت اذكى من كده بس الحرب خدعة ومتنساش ان كيدكن عظيم .
فهد بضيق: لعبتيها صح وبعد كده ابتسم بس انا مش مضايق و انتي بالذكاء يبقى هتسعديني كتير وراح قام وقف وقال: انا بعلن ان فيروز هي اللي فازت
فهد: يلى على الاستراحة
*************************&*&&
في شركة الشربيني
مازن : المهندسين وصو يا أسر
اسر: ايوه وصلو
مازن : هما كام
اسر: 8
مازن : اوكي
في الخارج كانو الطلبة قاعدين عند السكرترية
وهنا كانت قاعدة خايفة جدا ومتوترة وما سكه في روما
روما: يا بنتي ارحميني بقى ايدي وجعتني
هنا: انا خايفة اوي يا روما
روما: هو انا جايبة بنت اختي يفرجها على فيلم رعب ما احنا قاعدين ولا حد معبرنا انا قايمة راحه الحمام
وأسر كان ماشي خبط في روما
اسر: اوبا هو في كده
روما: انت اعمى
اسر: كنت اعمى وفتحت على القمر ده
روما: لا وكمان قليل الأدب
اسر: وسافل كمان هاتي رقمك بقى
وفجأة لقى قلم على وشه
اسر: انتي ازاي تجراي وتعملي كده يا بت انتي
روما: زي ما انت اجرات وقليت ادبك عليا
عند هنا
السكرتيره: يلى يا انسه عشان تقابلي مازن بيه
هنا في نفسها: منك لله يا روما بقولك مرعوبة تقومي تسبيني وتمشي
السكرتيرة: يا انسة
هنا : اه معاكي يلى
دخلت هنا عند مازن وكان بيتكلم في التليفون ومديها ظهوره
السكرتيرة: الآنسة جات يا فندم
مازن: ماشي يا صفاء تخرجي انتي
اسم حضرتك ايه
هنا: اسمي هنا
مازن: ماشي يا انسة هنا ينفع c.v بتاعك
هنا : اتفضل
مازن: الاسم: هنا سامح مهران الشربيني نعم
هنا : في حاجة حضرتك
ولكن سمعة صوت دوشة بره
خرج مازن لقى اسر بيتخانق مع روما
مازن: اسر في ايه
اسر: مافيش بس الآنسة قليلة الأدب لازم وتربى
روما : مين اللي تتربى يا حيوان
مازن بص على البنت لقى روما
مازن: مش معقول روما
روما: مازن
اسر: انت تعرف الأشكال دي
روما :مين دي اللي أشكال
مازن: خلاص يا جماعة تعالى بس على المكتب في مصيبة جوه يلى يا روما
روما: انا مش همشي غير لما يعتزر
مازن: اعتزر يا أسر
اسر: اعتزر ايه يا مازن مين دي اصلا
مازن: دي روما بنت خالتي
تعالو بس جو
وأسر واقف مصدوم ![]()
![]()
![]()
دخولوا المكتب
هنا : روما في ايه
روما: متخفيش
مازن : انتو تعرفو بعض
روما: ايوه هنا تبقى صحبتي
مازن : شوفو بقى المفاجأة دي الآنسة وهو يشير على هنا اسمها هنا سامح مهران الشربيني
روما واسر: نعم
هنا: هو انا اسمي مضيكو في حاجة
مازن: خالص بس انا اسمي مازن ايمن مهران الشربيني
اسر : وانا اسر معتز مهران الشربيني
هنا ببرود: تشرفنا يا ولاد عمي
مازن: انتي يا بت انتي روحي انصبي في حتة تانيه انتي عايزه تفهميني انك بنت عمي سامح
هنا: انا مش نصابه يا محترم انا بنت سامح واتشرف بكده بس بنت سامح بس من غير الشربيني عشان انا بستعر من باقي الاسم
اسر: لمي نفسك يا بت انتي ولا انتي مش لقيه حد يوقفك عند حدك
هنا: بت مين يا حيوان انا عندي أخوات لو جهم الشركة هيهدوها فوقك انت وابن عمك
اوعى تكون فكرني جاية اشوفكم ولا حاجة انا جيت بس عشان مخليش علتكم تقف في وش حلمي اللي بحلم بيه
مازن: واحنا المفروض نصدقك
هنا: ومين قالك اني عايزاك تصدقني يا ريت تعملني زي اي مهندس لحد لما اخلص الشهر ومش هاجي هنا تاني هروح اشتغل مع اخوي وأبويا في شركتي اللي احنا عملناه يا بش مهندس سبتهم ومشيت
روما :استني يا هنا
وخرجت وراها
اسر : انا مش فاهم حاجة خالص
مازن: بقى معقول دي بنت عمي سامح
اسر: انا عايز افهم
سرد مازن كل الحكاية لأسر
اسر: طب وهنعمل ايه
مازن: هاعينها طبعا
اسر: انت اتجنتت عايز تعينها في شركتها
مازن: مش هي عايزة تتعين أعينها واحنا في الشهر ده نحول نا خدها في صفنا ونرجع شمل العيلة روح وراها يلى راجعها وقولها على اللي اقولتهولك.
عند روما وهنا
هنا: انتي مقولتليش ليه انه يبقى ابن خالتك
روما: مجاتليش الفرصة
اسر: هنا استني احنا موافقين على الي انتي قولتيه وهنعملك كمتدربة موفقة
هنا: ماشي هبدا التدريب امتى
اسر: اتفضلي في المكتب جوه عشان تعرفي
ومشيت هنا عند مازن
اسر: مش انا قولت هنا بس ايه اللي جابك
روما: انت مالك هو انا جايه بيتك انا دخلة عند ابن خالتي
اسر في نفسه: دخل عليكي عزرايل
روما: بتقول حاجة
اسر: لا بكح
في مكتب مازن
مازن: اتفضلي يا هنا
هنا: شكرا يا فندم
روما: ومافيش اتفضلي ليا يا ميزو
مازن: روما احنا هنا في الشركة مش في البيت افضلي اقعدي
اسر: قعدتي على كرسي بعجل
مازن: بصو احنا بنقسم المتدربين على فريقين وحد معايا ووحد مع اسر وينقسم على حسب ترتيب الجامعة انا اول تلاته وأسر التلاتة التانين
مازن: انا معايا المهندسة هنا والمهندس أدهم والمهندس عمر
اسر: انا معايا المهندس يحيى والمهندسة روما والمهندسة زهرة
روما: لا ازاي انا اشتغل مع البني آدم ده ازاي مازن ارجوك انا مبعرفش ارتاح من غير هنا
اسر: لمي نفسك يا انسة انتي انا لازم حدودي معاكي من الصبح
روما: أيوة ما انا شوفت الحدود دي بره يا بش مهندس يا محترم
اسر: احترمي نفسك
روما: انا محترمه غصبن عنك الدور والباقي على ناس
اسر: لا دا انتي زوتيها خالص
مازن: بسسسسس ايه انا واقف مع عيال صغيرة انا قولت التقسيم وانا مش هينفع اخالف القوانين يلى كلو على شغلو اسر خد فريقك وقولو على المواعيد عشان الشغل هيبدى من بكره
اسر: حاضر اتفضلو
مازن: بصو حضرتكم احنا شغلنا هيبدا الساعة 7 لحد5 وده من بكره وطبعا كل واحد هيكون في تخصصو أحب اعرف تخصص كل واحد
ادهم: انا الكنرونات وسيستيم
هنا: انا عمارة وتخطيط
عمر: وانا ديكور
مازن: ماشي احنا مشروعنا هو قرية سياحية وانا عايز كل واحد يعمل شغلو اوك
الكل: اوك
مازن: تقدروا تمشو
في مكتب اسر
اسر: المواعيد من الساعة 7لحد 5
روما : طب انا عندي تمرين كراتيه الساعة 4
اسر: انسة روما احنا هنا في شغل مش لازم حضرتك تروحي
روما: لا مش حضرتك اللي تقول اروح ولا مروحش
اسر : خلاص احنا كده كلنا نغير مواعيد الشركة عشان حضرتك
روما: انت بتتريق عليا
اسر: لا بس حضرتك بتقولي حجات مستفزة
روما : انا مش مستفزة
اسر ماشي انا اللي مستفز ينفع نخلص
روما: اوك
اسر : كده انتو عرفتوا موعدتكم اتفضلو
وخرجت روما وهنا وتقبلوا
ومشيو مع بعض
عند مازن
مازن: خلصت المواعيد معهم
اسر: ايوه بس كلو كوم وروما دي كوم عايزني الغي المعاد عشان عندها تمرين
مازن: ههههههه
اسر:اضحك يا خويا ما انت اخدت المزة وسبتلي انا السلعوه دي
مازن: اسر احترم نفسك هنا بنت عمك بتاعكسه ادامي انا هلاقيه منك ولا من ادم
اسر: يا عم خلاص بس الا روما دي دي بنت خالتك اللي كنت بلعب بيها وأشدها من شعرها
مازن: يا عم روما انت مش فاكرها دي كانت عايشة معنا هي عشان سفرت بقالها خمس سنين يا بني دي كانت بتديك كل علقة وأختها
اسر: أيوة يا خويا خلاص افتكرت
مازن: الا انت عملتلها اي بره
اسر: ولا حاجة يا عم
مازن: انت هتصيع عليا البت روما دي انا عارفها عملتلها ايه
روما دخلت فجاة: انا اقولك عملي ايه يا مازن
اسر : سلام قولنا من رب الرحيم بيتلعو امتى دول
روما: لمى بتجيب في سيرتهم يا خفيف
من دي بقى الاي سلعوه
مازن: انتي مش كنتي مشيتي
روما: ايوه بس هنا نسيت تليفونها هنا طلعت اجيبو ولحسن حظي سمعت الاستاذ الا مين السلعوه دي اسرية
اسر : انتي ازاي تكلميني كده
روما: ايه يا اسرية نسيت اسمك ولا ايه
مازن: ههههه انتي لسه فاكره
روما: ودي حاجة تتنسي بردو يا ميزو ولا ايه يا اسرية
اسر: روما احترمي نفسك انا مش راضي أقل أدبي عليكي
روما: طول عمرك زوق يا اسرية وبعدين يا اسورة لمى تيجي تعاكس ابقى جدد شوية عشان انت قديم اوي
مازن: يعاكس انا مش فاهم حاجة
روما: تفهمك انا يا ميزو اصل اسرية كبر وبقى بيعاكس ويوم ما يعاكس من حظه المهبب يقع معايا انا وانت عرفني معنديش وسطه كلو هيا خد حقه بما يرضي الله مين بقى السلعوه
وهي بتشمر كمامها
مازن: هههههه رايح تعاكس روما اخس عليك عرتنا يا راجل
اسر: يا عم اعاكس ايه دي تتفجر مش تتعاكس
روما: مين دي اللي تتفجر يا بابا
مازن: بس هو انتو مش هتبطلو شغل العيال ده اننتو كبرتو
مازن: كويس يا روما انك طلعتي تاني بصي انا عيزك تخلي هنا تيجي معاكي حفلة آسيا بليل
روما: مش هينفع يا بوص دي عملت المستحيل عشان اهله يفقو انها تيجي هنا بس هحاول طب انت عايزها ليه
مازن: عايز ارجع اللي ضاع زمان وانتو تساعدوني
روما: وانا معاك يا كبير
اسر : اعتبره حصل يا جاك
مازن: يبقى يلى عشان نلحق نروح
عند أسيل وآسيا
اسيل: حرام عليكي يا بنتي انا تعبت انتي لفتي المول كله 3 مرات
اسيا: ما انا مش لقيه حاجة عجباني خلاص تعالي ده اخر محل
ودخلوا المحل وأشترت اسيا الفستان وراحو الكافي يرتحاو
اسيل: رجلي مش قادرة ربنا ينتقم منك
اسيا: أخير جبت يلى عشان نلحق نجهز
اسيل بصراخ: حرام عليكي انتي مشترياتي استني اريح رجلي
ورن تيلفون اسيل
مراد: ازيك يا مجدي خلصت
اسيل: ايوه خلصت
مراد: طب انا قريب من المول هاجي أخدك
اسيل: ماشي باي
اسيا: ايوه يا ستي ماشية معاكي الكراش بقى وكده
اسيل: يا اختي اتوكسي ده مراد ابن عمتي
اسيا: طب ما ممكن يبقى الكراش برضو
اسيل: لا يا اختي ده زي اخويا جاسر واكتر كمان سعات بحسه زي أبوي كمان ههههه![]()
![]()
![]()
اسيا: ماشي يااختي
اسيل: اطلعي منها وهي تعمر بقولك مراد جاي يخودني دلوقتي
اسيا: طب انا هروح الحمام
اسيل: اوك
وذهبت اسيا إلى الحمام خبطت في واحد وموبيلها وقع
مراد: اسف
اسيا: لا عادي ولا يهمك
ونزلو هما الاتنين يجيبوا التليفون خبطو في بعض
مراد: معلش وجعتك
اسيا: لا عادي شكرا بعد اذنك
ومشيت اسيا
مراد: هو في كده قمر
عند اسيل
مراد: يلى يا مجدي
اسيل: استنى صحبتي على ما تيجي من الحمام
ورم تيلفون اسيل
اسيل: ألو يا اسيا انتي فين
اسيا: امشي انتي يا اسيل السواق جه خدني
اسيل: ماشي اشوفك بليل
اسيا: متتاخريش
اسيل: اوك
مراد: جت
اسيل: لا مشيت هي يلى
ومشيو هما الاتنين
********************************
عند سيف وهمسه في الجامعة
سيف: صباحو
همسة: عملت ايه
سيف: احلى تذكرة ليك اجميل
همسة: كده بقى هنروح نظبط الشنط
سيف: ايوه بقى اخير هسافر واغير جو
همسة: ايوه الواحد يفوك شوية
سيف: انا هروح اشوف زينة
همسة: شافها عزرائيل البعيدة
سيف: انا مش عارف انتي مش طايقها ليه
همسة: يا بني هو في حد طايقها في الجامعة غيرك يابني روح ارتبط باي حد تاني
سيف: عجباني يا ختي اتوكسي انتي واقعدي في حتة ناشفة عشان هي جايه علينا
زينة : هاي يا سيفو
سيف: هاي يا قلبي
زينة: هاي يا همسة
همسة في نفسه: هاي الله يرحم المرحوم كان بيشرب الملوخية بالخرطوم وبيقول عليه شاليمو
سيف سمعها ونزل سخسخة من كتر الضحك
زينة: حجزت التذكرة يا سيفو
سيف: ايوه حجزت ليا ولهمسة
زينة : ادا هي همسة جاية معنا
همسة: ايوه يا حببتي جاية قاعدة على قلبك
زينة: بس على مااعتقد الرحلة اللي طالعة كلها مرتبطين انتي هتقعد مع مين يا عيني
همسة: وانا لازم ابقى مرتبطة انتي محسساني انك بتقوليلي لازم تكوني متوضاية
الا بمناسبة الوضوء بتعرفي تتوضي ولا أعلمك
همسه: وبعدين انا مش هقعد لوحدي انا هقعد مع سيفو حبيبي![]()
![]()
زينة: مين دا اللي حببيبك يا همسة انا كنت حاسة ان في بنكم حاجة أنطق يا سيف ايه اللي بينكم
سيف: بينا ايه يا حاجة همسة اختي ولا ايه يا همسة
همسة: ايه يا سيفو ليه مش عايز تقولها أننا بنحب بعض دي حاجة مش بتستخبى احنا بنحب بعض بقلنا خمس سنين![]()
![]()
سيف: نعم ![]()
دول امتى الخمس سنين والحب ده طبعا انا اللي جبتو لنفسي انا بشهد همسة على ايه
زينة : بقى انتو با بتحبو بعض بالكم خمس سنين يا استاذ سيف وكل ماجي اكلمك في الموضوع ده تقولي دي همسة زي اختي هنا
ودخلت هنا بينهم
هنا: سمعة حد بيجيب في سيرتي
سيف: أهي هنا جات أهي اشهدي انتي يا هنا انا وهمسة بنحب بعض بقلنا خمس سنين وهنجوز
همسة غمزة لهنا هنا فهمت
هنا: لا طبعا
سيف: الله يعمر بيتك يا شيخة
هنا: بقالكو 7 سنين مش خمسة
سيف: الله يخرب بيتك يا شيخة
هنا: في ايه يا سيف انت مش عايز تعرفهم ليه يا بني ما هما كده كده هيعرفو ايه لزمتو الكدب
همسة مصطنعة العياط: شوفتي يا هنا اخوكي يفضل معشمني بالحب سبع سنين وانا خلاص صدقت وضحك عليا ماشي يا سيف دي اخرة حبي ليك
سيف: ضحكت على مين انتي هتلبسيني مصيبة
هنا ومصطنعة الزهول: لا يا سيف بقى انت تعمل كده لا ومع مين مع همسة بنت خالك وحب طفولتك
همسة مصطنعة العياط: متشكرة اوي يا بن عمتي على كل حاجة بس انا حبيتك بجد يا خسارة كل حاجة حلوة كانت بينا انا ماشية ومش هنشوفو وشي تاني لا انا ولا ابنك
زينة: ابنه
هنا: عمري ما كنت اتوقع منك كده يا سيف خالص طب زنبو ايه الطفل اللي هيجيبك على الدنيا ده
سيف في صدمة: طفل ايه وابني مين انتي هتلبسيني تهمه
همسة: انا تهمه شكرا اوي يا بش مهندس يلى يا هنا
هنا : يلى يا همسة
سيف في صدمة: يلى ايه وابني مين اه يا ربي هموت
ومشيو هنا وهمسة بسرعة وسابو سيف مع زينة تولع فيه
سيف: انتي اكيد مش مصدقة حاجة من الهبل ده
زينة: اه يا كلب يا واطي
ورجعت همسة بسرعة
همسة: اه ونسيت اقولك على الورقة العرفي سلام يا سيفو
سيف: اه يا بنت الكلب
زينة: عرفي وكمان مجوازها عرفي وحامل منك اه يا حقير انا مش عايزة اشوف وشك تاني ومشيت وسبتو
سيف: ماشي استنو عليا يا ولاد الكلب انتو
*************************
في قصر الشربيني
كل التجهيزات عشان الحفل
في أوضة آسيا
آسيا: يا رنا يا زفتة
رنا : عايزة ايه ياختي
اسيا: أسر فين
رنا: تحت هو زمازن بيظبطو الدنيا
اسيا: وادم فين
ودخل آدم الأوضة
ادم: انا جيت اهو
اسيا : كنت فين يا زفت
ادم: كنت واقف مع صحابي
اسيا: اشوفك والع انت وصحابك
ادم: طب ليه الغلط طيب وبص على رنا
ادم: ايه القمر ده يا ربي
رنا: شكلي حلو
ادم: دانت الحلو يغير منك اجميل
رنا: ميرسي
ادم: بقولك ايه ماتيجي نروح نجيب المأذون ونكتب كتبنا
رنا: هههههه
ادم: عسل يا ناس
اسيا: ونبي يا خويا بطل نحنه شوية بدل ما مازن يطلع يعملها معاك دانت وشك خف بالعافية وبعدين مأذون ايه يا عيل دانت في ثانوية عامة يا نونو روح غير البمبيرز وتعال يا صعنن
رنا: ههههه
ادم: عجبتك اوي يا اختي مين اللي عيل دا انا عند19 سنة
اسيا: وشيلهم لوحدك يا راجل حسب لا توقع بيهم يلى يلا امشي من هنا
آدم : ماشي يا اختي يلا يا روني
ومشيو هما الاتنين
اتصلت اسيا باسيل
اسيا: ألو يا زفتة انتي فين
اسيل: انا جاية اهو عند البوابه
اسيا: انا نازلالك
*******&***********************
عند بيت زهران
عند عربية جاسر
جاسر: هي صحبتك دي هتتاخر يا هنا
هنا: لا انا لسة مكلماها قلتلي قربت تيجي
هنا : أهي جات
هنا: ايه يا حاجة ده كلو على ما تيجي
روما: بت انتي متزعقيش انا بشتغل عندك ولا اية ما قولتلك اجي بعربيتي قولتيلي لا جاسر هيوصلنا الا فين زفت الطين جاسر ده كمان لسه مجاش .
جاسر واقف بصصلها و عمال يضحك عليهل
اسيل: ههههه البسي يا روما
روما: بتضحكي على ايه
اسيل: أحب اعرفك زفت الطين اصدي حضرة الظابط جاسر اخويا
روما: يا نهار احمر اهلا يا باشا مصر طبعا بعد الللي قولتو ممكن تعلقني في امن الدولة
جاسر: لا عادي هكتفي بتابيدة
روما: ما هو دى العشم برضو بس اول مرة اعرف اني عندك اخوات مزز كده يا سيلا على فكرة انا سنجل. واسمي روما في اخر سنة هندسة وممكن مكملهاش.
اسيل: واديكي عرفتي يا اختي
جاسر: اعتبر دي معاكسة
روما: العسل سنجل ولا مرتبط
جاسر: سنجل
روما: وانا موجودة برضو لو كنت قولت مرتبط كنت هفسيلك كوتشات العربية.
هنا: هبلة وتعملها
روما: شكرا يا اختي اعتبر نفسك مرتبط من النهاردة.
اسيل: طب يلى عشان اتاخرنا
ركبو العربية
هنا: شكرا يا جسورة
اسيل: آسيا بترن انا داخلة بقى سلام
جاسر : خلي بالك من نفسك
اسيل: ماشي
هنا: يلى يا روما
روما: اد هو حضرة الظابط مش داخل معنا
جاسر: لا مرة تانية يا انسة. روما اتشرفت بمعرفتك
روما: انا اكتر يا قمر
هنا: طب بقولك ايه تعالي نروح نكمل معاكسة في البيت
روما: يا ريت اصدي يلى ندخل
عند اسيل كانت ماشية بدور على اسيا
خبطت في شخص
اسيل: انا اسفة
اسر: مش محتاج تتاسف اجميل
اسيل: ماتحترم نفسك يا بني آدم انت
اسر: احترم عشان خطرك اجميل اسم الأمورة أية
اسيل سبتو ومشيت
اسيل: إنسان مش محترم
ولقت تيلفونها بيرن
اسيا: الو انتي فين
اسيل: انتي الي فين يا زفتة انا عند حمام السباحة
آسيا طب انا جايلك.
******************************&**
في بيت سامح
هند : همسة انا نازلة اجيب حاجات من تحت يا حببتي
همسة : ماشي يا عمتو
همسة : كل واحد خلع وسابني اسيل وهنا في الحفلة وجاسر معاهم ومراد في الشركة وسيف الكلب صايع برا وانا قاعد لوحدي وقعدت تاكل في ضوافرها
وفجأة سمعت صوت الباب
همسة: عمتو انتي جيتي
سيف: لا انا ابن عمتو وجوزك وأبو ابنك يا حبيبتي
همسة وهو بتبلع ريقها بتوتر: سيف عامل ايه يا عم وحشتني والله
سيف وهو بيقرب منها : وانتي اكتر يا حياتي والله ![]()
![]()
![]()
![]()
همسة : في ايه يا سيف مالك و كانت هتقع
سيف: لا يا حببتي براحة لحسن ابننا يحصلو حاجة
همسة: ابننا ايه الهبل اللي انت بتقولو دا
سيف: ليه يا حببتي مش احنا بنحب بقالنا خمس سنين ومجوزين عرفي وانتي حامل ولا ايه وكان بيفك الحزام وبيلفو على ايدو.
*********************
