Uncategorized

رواية فقيرة في عالم الاغنياء الفصل الثلاثون 30 بقلم ياسمين محمد – تحميل الرواية pdf


رواية فقيرة في عالم الاغنياء الفصل الثلاثون 30 بقلم ياسمين محمد 

 الفصل الثلاثون القبل الاخير

الجزء الثلاثون من فقيره في عالم الاغنياء
في صباح اليوم التالي مالك يابني قالتها والدت خالد
خالد: مفيش يا امي مفيش مخنوق شويه
ام خالد: يابني كل شي قسمه ونصيب وربنا بكرا هيرزق بالاحسن
خالد: وانا عايز دي عايز مي ومحدش هيخدنها مي
ام: رايح فين يابني
خالد: الشعل ياامي الشغل خدي الدوا في معاده ونبي يا امي
ام خالد: حاضر ربنا يوقف معاك ولاد الحلال يارب
خرج خالد وفي ذهنه انه لم يترك مي حتي تكون له

صباح الورد والياسمين حبيبتي
مي: صباح الفل والورد والياسمين حبيبي
كريم: لسه صاحيه ولا ايه
مي: اه بس حد يتصل بدري كدا
كريم: اه انا حبيت تكوني اول واحده تسمع صوتي بقي
مي: ونبي
كريم: هههههههههه ايوه وعشان عايز افرحك
مي: ايه فرحني
كريم: بابا امبارح كلم عم سالم واتفقنا نيجي انهارده بليل نقرا فاتحه ونروح نجيب الدهب
مي: انت انت بتتكلم جد صح
كريم: ايوه بتكلم جد وهعمل اتفاق غير كدا بس هكلم عم سالم الاول
مي: اتفاق ايه قولي
كريم: مفاجاه يلا قومي بقي كدا وجهزي نفسك
مي: حاضر ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا
كريم: ويخليكي ويحميكي ليا يارب
هقفل بقي عشان اروح الشركه
مي: ماشي لا اله الا الله
كريم: محمد رسول الله

صباح الفل يا ماما
ام ساره: ابني حبيبي اقعد افطر مع بعض
محمد: لا افطرو انتو انا عندي معاد في شركه الهواري
نظرت اليه ساره وعليه علامه فرح ثم نظرت الي الطعام علم محمد انها سعيده ثم قال هشوف الاستاذ حسام ونتفق علي معاد الخطوبه
سعدت ساره بكلامه ثم قالت
ماما انا هطلع البس واروح عند مي اتصلت بيا مش شويه وقالت ان كريم جاي بتقدم انهارده وعايزاني معاها
محمد: روحي يا ساره وخليكي هعدي عليكي اخدك
عقبالك يارب
ساره: يارب يا محمد تلاقي بنت الحلال
محمد: يارب

في شركه الهواري اهلا اهلا
ازيك يا هواري بيه من زمان وانا نفسي اتعرف عليك
الهواري: وانا كمان يا محمد
بابا بابا
تعالي يا داليا
فرح محمد انه لقا بيها ورائها كان سعيد جدا
ازيك يا انسه داليا
داليا: الحمدلله يا محمد
الهواري تعرفو بعض منين
ردت داليا داليا قائلا اتعرفت عليه في خطوبه يحيي ويكون اخو ساره
الهواري: اه كنتي عايزه ايه يابنتي
داليا: كريم بعتني هنا وقالي استنيني
الهواري طب جهزي نفسك بليل هنروح نخطب مي ل كريم
داليا: حاضر
الهواري عقبالك يا بنتي عقبالك يا محمد
محمد وهو ينظر الي داليا يارب يا عمو
لاحظ الهواري ذلك امشي انتي يا داليا دلوقتي اقعدي مع ندي برا
داليا: حاضر
المهم يا محمد الشغل هيمشي ازاي
..
مالك يا داليا فرحانه كدا ليه
داليا: مفيش عادي هو انتي ومحمد تعرفو بعض من امتا يا ندي
شعرت ندي بالضيق منها من زمان محمد حبيبي بس سابني وسافر عشان نتجوز
شعرت داليا بالغيره منها ومن كلامها طب انا همشي ولو جه كريم قوليله اني مشيت اجهز نفسي
ندي هتجهزي نفسك ل ايه يابت انطقي
داليا هههههههههه هنخطب مي ل كريم عقبالك
سلام بقي
ندي في نفسها ادي واحد راح مني مقداميش غيرك يا محمد مش هسيبك

انا فرحانه اوي اوي اوي يا ساره مش مصدقه نفسي اخيرا اخيرا انا وكريم
ساره: ربنا يسعدك ويحفظك يارب انتي تستهلي كل خير والله
مي: وانتي عملتي ايه مع حسام
ساره: محمد هيحدد معاه انهارده معاد الخطوبه
مي ايوه بقي ايوه بقي
ساره: هههههههههه

محمد محمد رايح فين يا راجل كنت بدور علي حد كدا
حسام: تعال بس ايه نحدد معاد الخطوبه عشان مش قادر خلاص
محمد: يوم الخميس الجاي انشاء الله اي رايك
حسام: طب متخليها دلوقتي احسن
محمد: هههههههههه اتقل كدا في ايه العموم الخميس قرب اهو
حسام: ماشي هاجي بكرا انا والدي ووالدتي عندكم نتعرف وكدا ووالد هيكون سعيد جدا كل شويه بيسال عليك
محمد: ماشي اهلا بيكم في اي وقت
حسام هسيبك عشان عندي شغل
محمد: اتفضل
رايح فين يا محمد
استغفرالله العظيم واتوب اليه عايزه ايه بطلي تجري ورايا
ندي: منا بحبك اعمل ايه
محمد؛: اعملي الشويتين دول ع حد تاني
سلام

في مكان بعيد كانت تجلس تتفرج علي الناس
راها بتعملي ايه هنا
داليا: بتفرج علي الناس
محمد: هههههههههه جديده دي تعالي طيب نقعد في مكان
كانت داليا حزينه ل سماع كلمات ندي ولكن لا تستطيع ان تتكلم حتي لا يكشف امرها كان ينظر اليها ويعلم ان ندي قالت لها شي فاراد ان يعلمها كل شي حتي يطمئن قلبها تنهد تنهيده طويله
داليا: مالك في ايه
محمد: مفيش
داليا: لا بجد لو مش عايز تقولي عادي
محمد: بصي يا ستي زمان كنت شغال شغلانه علي قدي من كام سنه كدا كانت ندي زملتي في الكليه
حبتها وهي حبتني او المفروض حبتني خلصنا الكليه كانت ظروفي وحشه ومش هينفع اتقدم كنت بصرف علي اختي وامي وعلي نفسي عشان انا المسؤل بيهم بعد وفاه والدي الله يرحمه ويجعل مثواه الجنه يارب ندي مش استحملت كدا خانتني مع ادهم صاحبي عشان الفلوس
جت فرصه سفر ليا ل امريكا سفرت واشتغلت وتعبت وبعد اربع سنين اديني عندي شركات جنسون
داليا: ولما شوفتها مش حنيت ليها
محمد: هههههههههه احن هههههههههه طيب قوليلي هي قالتك ايه خلكي مشيتي
داليا: هااا وهي هتقولي ليه انا مالي
محمد: قولي بس عادي مش هروح اقتلها يعني
داليا: قالت انك سفرت عشان تجهز نفسك عشان تتجوزه وكلام من دا بس انا مشيت عشان اجهز ل بليل بس مش عشان كلامها
كان محمد يري غير ذلك في عينيها انه الحب
وانت دلوقتي هتعمل ايه معاها
محمد: عادي هتجوز قريب جدا واحده حبتها
شعرت داليا بالحزن هل حبيبها سوف يتزوج غيرها
طب همشي دلوقتي يا استاذ محمد
محمد: تعالي اوصلك
_ماشي

لولولولولولولو لولوي
اتفضلو اتفضلو اهلا بيكم
اهدي شويه يا مرفت شوفي الضيوف يشربو ايه
منور يا هواري بيه منور يا كريم بيه بنتي منوره الدنيا كلها
الهواري خلاص بقينا اهل يا سالم ولا ايه
سالم طبعا طبعا
كريم: ياريت تقولي يا بني بلاش كلمه بيه دي
سالم: ماشي يابني
الهواري مش هنشوف العروسه ولا ايه
سالم طبعا مرفت شوفي العروسه
دلوقتي يا سالم جاي اطلب ايد بنتك مي ل بني كريم ونخرج دلوقتي نشتري الدهب ونقرا الفاتحه والحفله تكون يوم الخميس الجاي اي رايك
سالم: والله عن نفسي موافق نشوف مي رايها ايه
اهلا اهلا بالعروسه
ازيك يا عمو
الهواري كويس يا بنتي
ازيك يا كريم وكانت تنظر ع الارض من الخجل
كريم: كويس الحمدلله
عامله ايه يا داليا
داليا: الحمدلله يا قلبي
الهواري هااا يا مي قولي موافق يا كريم
نظرت مي ارضا ثم قالت موافقه
علي بركه لله نقرا الفاتحه
كريم: ثواني ثواني بس
نظر الجميع اليه
الهواري في ايه يا كريم
كنت عايز يوم الخميس الجاي تكون مي مراتي
الكل نعم
كريم: هكتب كتابي عليها يوم الخميس الجاي
ايه رايك يا بابا انت وعم سالم
الهواري قلت ايه يا سالم موافق
سالم: موافق
مرفت: لولولولولولولوي مبروووك عقبالك يا داليا انتي وساره
داليا وساره: يارب
وتم وتم وتم
خطبت خطبت حسام علي ساره
وكتب كتاب كريم ومي
اخيرا بقيتي مراتي يابت مش مصدق نفسي
مي:اخيرا يا حبيبي ولا انا مصدقه نفسي
وعده شهور كلا من ابطالنا سعداء
داليا انا كلمت كريم انك تشتغلي في فرع شرم عندي وحددت لك مع الدكتور
داليا:بجد متشكرا يا محمد بجد
محمد:خفي كدا بس عشان عندي ليكي مفاجاه حلوه

وبعد اسبوع كانت داليا في المصحه تتعافي من البدره وكان يتابعها محمد وياتي لها زيارات ولم يشعر احد بختفاء داليا المؤقت
وفي ذلك الوقت كان يوسف قد سافر الي امريكا ليبعد النظر والشك عن سميه في انه مريض ذهب بحجه عمل والده هناك

اهلا اهلا يا كريم يا بني تعال اتفضل البيت بينك
كريم: هو اول مره اجي يعني ياعم سالم اومال فين مراتي عايز اشوفها بقي
سالم: هههههههههه اهي نازله يابني
ازيك يا كريم طمني عنك
كريم: كريم كويس عشان معاكي
سالم تعالي تعالي يا مرفت نعمل حاجه نشربها
وبعد مرور شهر علي هذا الحال كل ابطالنا سعداء ولم يحدث شئ الا اذا
يابنت الكلب شهر قافله الفون وربنا لوريكي يا داليا
ام خالد: مالك يابني بتقول ايه
خالد مفيش يا امي سمعتي اللي عرفتو
ام خالد خير يابني حصل ايه
خالد مي الفرح بتاعها بعد اسبوعين
ام خالد ربنا يتمم لها علي خير
خالد مش هسكت انا بحبها
ام خالد ربنا يرزقك ببنت الحلال يارب العالمين
خالد استغفر الله العظيم واتوب إليه انا خارج
وبعد خروجه الووو ايوه يا زفت حضر الرجاله فورا في عمليه خطف وجهز المخزن سلام
وربنا ل وريكي يا مي بانا تسبيني عشان كلب ذي كريم منا معايا فلوس زيه وكنت هبسطك

عامله ايه دلوقتي يا سميه
سميه كويس الحمد لله يا حبيبي
عادل عندي ليكي خبر حلو وعارف انه هيفرحك
سميه مبقاش في حاجه تفرحني
عادل طب لو قلتلك ان حبيبك راجع وجاي علي جواز علي طول
ولقد لمعت عين سميه وكادت تمتلي بالدموع
عادل متعيطيش يا سميه يوسف بيحبك صدقني ومسفرش الا عشانك
سميه لا مش بيحبني ازاي يسبني كدا
عادل بكرا يرجع ويثبتلك كل حاجه

هاااا اميرتي كويسه
داليا: ايوه وانت عامل ايه وكريم وكله
محمد والله بيسال وكان هيجيي كمان من قلقه قولته متخفش انا طحنها شغل ومربيها اطمن كدا عشان هيلاقي اخته مستقبلها حلو
داليابس انا هخف وهرجع القاهره ومش هكون عارفه حاجه يا محمد
محمد مش هيحصل
داليا مش فاهمه
محمد منتي هترجعي علي بيتي
داليا نعم
محمد ايوه تتجوزيني يا داليا
داليا انت بتقول ايه
محمد بحبك ومتاكد انك بتحبيني
داليا بس انت بتحب ندي
محمد ندي دي ماضي وهي اللي اختارت تبعد وانا دلوقتي عايزك انتي تبقي مراتي ومش منتظر منك رد سواء كان رادك قبول او رفض فانا هتجوزك وخلي بالك الفرح بعد اسبوعين سلام

وبعد مرور اسبوع كامل داليا سعيده لانها سوف تتزوج من محمد فارس احلامها
مي مع كريم يعيشون اجمل قصه حب في التاريخ ام ساره وحسام ليس اقل من مي وكريم يعيشون حياتهم بكل حب

افراج افراج يا ناس
داليا ههههههههههه هههههههههه انا فرحانه
محمد عشان خرجتي ولا عشان هتجوزك ثم غمزلها
احمر وجه داليا خجلا ونظرت ارضا
محمد احبك وانت مكثوف تعالي اروحك البيت في القاهره
داليا ماشي يلا

هاتوحشيني يا ميمو
مي وانت كمان هتوحشني اوي
كريم بس كدا هتوحشني كدا
مي اومال اعمل ايه
نظر اليها كريم ثم طبع لها قبله علي شفتاها بسرعه
كدا بقي اوحشك حلو
خجلت مي من تصرف كريم
مي انا نازله سلام
كريم استني انزل ابت ادخلك
مي لا لا خليك سلام تصبح علي خير🙂
تركها كريم لانه يعرف انها خجلت من تصرفه ثم ابتسم ورحل
اه اه انت مين
_عارفه لو فتحتي بوئك هموتك امشي قدامي
مي ونبي سبني انا مش عملتلك حاجه ارجوك لا
_امشيييييي قدامي
ثم وضع شي علي فمها حتي وقعت مغمي عليها

البت اتاخرت اووووي يا سالم
سالم كريم قالي انه هيتاخر بيها شويه ودي مراته يا وليه اهمدي
مرفت قلبي مقبوض اتصل بيه يا سالم
سالم حاضر يا ستي ………..
التليفون مغلق ظل يتصل عده مرات لكن ظل الهاتف مغلق
سالم التلفون مغلق انا رايح عنده البيت اشوفه
مرفت رجلي علي رجلك
سالم يلا يا مرفت

بابا بابا….
الهواري حبيبتي يابنتي كل دي غيبه مسالتيش علينا حتي اه الشغل مع محمد واخدك مننا
داليا ههههههههههاومال في كريم
كريم يتكلم في دخوله اهو كريم قدامك يا ست البنات
داليا وحشتني اوي اوي
كريم وانتي كمان يابت
وظل يضحكون حتي اتي صوت
يابني يابني
كريم عم سالم مي حصلها حاجه
سالم جاي اسالك عليها البت لسه مرجعتش فكرتها معاك
كريم انا مواصلها لحد باب الشارع بتاعكم بس هي رفضت اني ادخل
سالم بنتي مش رجعت البيت بنتي حصلها حاجه
الهواري اهدي يا سالم اهدي ان شاءالله خير
مرفت بنتي بنتي يا سالم
داليا اهدي يا طنط كل حاجه خير
ولقد اتي اتصال علي فون كريم الوووو مين
_الحلوه مراتك معايا ولو مش عايز اموتها تبعت ورقه طلقها ذي الشاطر عشان اتجوزها ويادار مدخلك شر
كريم دا في بعدك يا حلو وربنا لاموتك
_هههههههههههههههههههه ثم اغلق الخط





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى