رواية طلب استغاثة الفصل التاسع 9 بقلم هبة السيد – تحميل الرواية pdf

رواية طلب استغاثة الفصل التاسع 9 بقلم هبة السيد
(الفصل التاسع)
*وصل إلى منزله.. وعندما كان يحملها ويدخل إلتقى في طريقه برنا التى جحظت عيناها ما إن رأت التى بيده.
رنا بصدمه/د.دى البنت اللي انته كنت حابسها هنا صح؟
سامح بحنق/وانتى مالك.. ادخلى اوضتك وملكيش دعوه.
رنا بصراخ/لأ طبعاً مستحيل اخليك تعملها حاجه انته فاهم ولا مش فاهم.
هنا ببكاء/أ.أر.أرج..وكى..س.سا.عدينى.
رنا بطيبه/متخافيش مش هسمحله إنه ياذيكى..
*زفر سامح بضيق ثم دلف بها إلى غرفته ومنها إلى غرفتها.. ووضعها برفق على الفراش وقبل جبهتها.. رنا كانت خلفه فهى لن تتركهم بمفردهم ابدا.. توجها ونظر لها نظره قويه فبادلته النظر بنفس القوة.. ثم تركها وخرج ودلف إلى المطبخ…فدلفت هى لغرفتها.. وبعد دقائق اقتحم غرفتها كما يفعل دائما وقدم لها بعض الطعام.
رنا مستفسرة/ايه ده
سامح بعصبية/واضح أنه أكل.
رنا بغرور/شيله انا مطلبتش منك اكل مش عايزة حاجه من وشك.
سامح بعصبية/انتى مكلتيش داخله فأسبوع كده مش هينفع.
رنا ببكاء وصراخ/سبنى فى حااالى مش عاااايزة حااااجه منك.
سامح بعصبية/ تمام بس خليكى فاكرة ده.
*خرج وأغلق الباب خلفه بغضب……………..
وفى المساء دلف إلى غرفه هنا.. وكانت نائمه وعندما قبلها من شفتيها استيقظت ونظرت له بذعر… فاقترب اكثر وقبلها من عنقها بعنف حتى تركت آثار واضحه جدااا عليها.. فادمعت عيناها وحاولت أن تحرك يدها حتى تدفعه وبالفعل استطاعت ودفعته..
هنا ببكاء/ب.بك.بكرهك.
سامح بصدمه/انتى ازاى تقوليلى كده..انتى مش هتكوني لحد غيرى يا هنا انتى فهمانى…
*ثم أقترب منها وحقنها بحقنه من ذلك الدواء الذى كان يعطيها إياه.. كانت رنا اتت على صوته لتوها فصرخت به ودفعته بعيداً عن هنا التي بدأت أن تغوص فى عالم الظلام هرولت إليها وظلت تحاول أن تجعلها تستيقظ من نومها ولكنها لم تستطع…فنظرت له بغضب..ليبادلها النظر بتهديد أن لا تتكلم الآن..ولكنها رنا لمن ستسمع.
رنا بصراخ/ليه عملت كده انته عباره عن حيوان اصحى بقه من جنانك ده وسيب البنت فحالها انته عايزها تحبك بالعافيه انته واحد مريض ولازم تتعالج.
*نظر للسقف بغضب وهو يحاول أن يتمالك أعصابه اتجاهها كى لا يفتك بها الآن.. ثم خرج سريعاً متوجهاً إلى المطبخ.
رنا بهمس من بين أسنانها/انته مفكرنى هسيبك مستحيل دى وصيه امى ولازم انفذها
*توجهت خلفه إلى المطبخ فرأته يأخذ زجاجة خمر فإرتعبت من مجرد الفكرة هذه… ركضت نحوه وإنتشالتها من يده سريعاً..فنظر لها نظره ارعبتها..
سامح بهمس مخيف/أتى الازازه.
رنا بتحدى/مستحيل..
*أبتسم باستهزاء ثم اقترب منها ودفعها نحو الحائط وأخذ منها الزجاجه وكاد يخرج من المطبخ حتى إنتشالتها مره ثانيه من يده بقوه أكبر واوقعتها أرضاً. نظر إليها بعصبيه فتغاضت هى عن نظراته تلك وذهبت لرف زجاجات الخمر واوقعتها جميعاً ارضاً لتصدح صوت ارتطامها بأرضية المطبخ…لتغمض هى عيناها وهى متأكده أن يقف خلفها بركان من الجحيم
وبدقيقه شعرت بأن رأسها تخرج من جسدها عندما ألتفت يده على شعرها وجذبها نحوه..نظرت لعينه فكادت ان تحترق من نظراته لها.
سامح بصراخ/أنا هوريكى ازاى تعملى معايا كده يا حقيره.
*حملها عنوة عنها ودلف بها إلى غرفتها ووضعها على الفراش وعندما كادت أن تنهض دفعها مرة أخرى وقيدها بالحبال من يدها وقدميها…
رنا ببكاء/فكنى يا حيوان فكنى بقولك.
سامح بغضب/اخرسي احسنلك. يا رنا أحسن ما تشوفى وشي التانى.
رنا بصراخ/لما هوريك يا حقير ودينى لهخليك تندم يا سامح.
*أبتسم برضا على تقيده لها ثم خرج وأغلق الباب خلفه.. ثم خرج من المنزل ليتمشي قليلا بعدما تأكد من وجود الحراسه على أبواب المنزل…..
____________________________________
*بقصر الصاوي بغرفه يارا التى مازالت منهارة بسبب رحيل شقيقتها.
زينب بحزن/يابنتى كلى حاجه انتى مكلتيش حاجه من الصبح.
يارا ببكاء/مش عايزة يا ماما أنا عايزة هنا.
زينب بحزن/يا حول الله يارب.
*دلف ايهاب وجدها مازالت تبكى..
ايهاب بحزن/لسه بتعيطى يا يارا.
زينب بحزن/ ايوة يابنى ومش عايزة تأكل من الصبح.
ايهاب موضحاً/أتى ياماما انا هخليها تأكل.
زينب موافقه /ماشي يابنى هروح أنا أشوف كريم
ايهاب/ماشي.
*بعدما خرجت زينب أقترب منها ايهاب وجلس بجانبها على الفراش..
إيهاب بحب/حبيبتي مش عايزة تأكل ليه؟
يارا ببكاء/هنا يا ايهاب انا مصدقت انها رجعتلى ملاحقتش افرح برجوعها ييجى الحقير ده وياخدها منى تانى.
*آلمه قلبه كثيراً لبكائها هذا فعانقها وهو يقبل رأسها بحنان.
ايهاب بصدق/ اوعدك أن اختك هترجعلك.
يارا مستفسرة/ بجد يا ايهاب؟؟!
ايهاب مؤكداً/ ايوة يا روح ايهاب. ودلوقتى بقه لازم تاكلي كل الأكل ده
يارا برفض/لأ ماليش نفس.
ايهاب بحزن/لأ انا كده أزعل.
يارا بحب/طيب هاكل حبه عشان خاطرك.
ايهاب بمشاكسه/طيب عشانى أنا.
يارا بعشق/هاكل حبه اكتر.
إيهاب بعشق/طيب عشان حبى ليكى.
يارا مؤكده/هههه.هاكل الأكل كله
ايهاب بضحك/قلبى وربنا ههه
.
____________________________________
*رجع إلى القصر فى المساء دلف لغرفه هنا فكانت مازالت نائمه.. دخل المرحاض ليستحم ثم بدل ملابسه.. وتوجه للأسفل قلق عندما لم يسمع صوتها.. دلف إلى غرفتها فإنصدم رأى ما فعلت يداه.. كانت تتصبب عرقاً وتهذى بكلمات غير مفهومة وجسدها يرتعش بشده. ويدها تنزف دماء كثيره اثار الحبل الذى قيدها به.
ارتعب من منظرها ذلك…
هرول لغرفته ثم دلف إلى غرفتها مره ثانيه وبيده بعض الأدوية.. أقترب منها وضربها ضربات خفيفه متتاليه على وجنتيها كمر تستيقظ.
سامح بقلق/رنا. رنا قومى.
رنا بهذى/ماما.خ.خدينى معاكى والنبى. متسبنيش لوحدى.
*حل قيودها وهو يشعر بالندم لما اقترفه بحقها بسبب غضبه..واعطاها حقنه خافضه للحرارة… ثم ناولها دواء حتى تتحسن قليلاً.. ذهب إلى المطبخ وأتى لها ببعض الطعام… وحاول أن يأكلها إياه ولكنها دفعته بعيداً وهى مازالت مغمضه عيناها…
سامح موضحاً/لازم تاكلى يا رنا عشان تخفى انتى كده هتتعبى.
*ضم وجنتيها بيده حتى تفتح فمها ودس لها الطعام عنوة عنها واجبرها على ابتلاعه ظل الوضع هكذا حتى اطعمها قدرا لا بأس به.. ثم قام بعمل الكمادات لها كى يساعدها على أن تتحسن سريعاً..
رنا ببكاء/انا تعبانه انا عايزة امى. سبنى أموت انا عايزة أموت.
*آلمه قلبه لسماعه تلك الكلمات التى تفوهت بها الان فجذبها إليه وعانقها بشده. حاولت دفعه بعيداً عنها فزاد من شده عناقه لها..فإرتخت أعصابها وظلت تبكى بصمت… حتى عفت.. وبعد لحظات وضعها على الفراش كى تنام بطريقه أفضل…. ثم خرج.
*لا يعلم لماذا اوجعه قلبه لذلك الكلام الذى تفوهت به الآن فقط يشعر بندم شديد على غير العاده.
________________________________________
معلش البارت صغير غصب عنى والله مضغوطه شويه بس مش نسياكو برضو



