رواية اللقاء المنتظر الفصل السادس 6 بقلم ندي عبدالحميد – تحميل الرواية pdf

رواية اللقاء المنتظر الفصل السادس 6 بقلم ندي عبدالحميد
الفصل السادس
تحت بيت ريم :
ريم : ميرسي عالتوصيلة وهبقي اكلمك بليل
ليليان : عيب يا بنتي ما تقوليش كده اانا حتي زعلانة اني مش هعرف اعدي علي كل يوم ونقعد نرغي قبل ما نروح الجامعة
ريم : خلاص انا ممكن اعتبر ان عربيتي ما اتصلحتش وتعدي عليا عادي
ليليان : وانا موافقة طبعا
ريم : انا هطلع بقي علشان مش اأخرك اكتر من كده
ليليان : اوك ، ريم صحيح انتي هتقولي لطنط وامير علي موضوع كريم انهارده
ريم : مش عارفة
ليليان : اوك بس مش تنسي تكلميني بليل وتحكيلي
ريم : اوك يلا سلام
ليليان : سلام
في بيت ريم :
ريم : يا اهل المنزل ، انتوا فين
لا احد يرد
ويم : هو ماحدش هنا ولا ايه ( وكانت تتجه لغرفة امير )
ريم تطرق عالباب:
امير: ادخل
ريم : امير اومال فين ماما
امير : حمدلله عالسلامه ، ماما راحت الجامع انهارده علشان بقالها اسبوعين مش بتروح
ريم بارتباك : ااااه صح ، اوك انا رايحة علي اوضتي
امير : ريم استني عاوزك
ريم وقد شعرت ان امير يلاحظ ارتباكها
ريم : نعم
امير: احم هي ليليان شافت الحاجة
ريم : لا لسه لما تروح البيت هتشوفها
امير : اوك
ريم : انا رايحة اوضتي بقي
امير : ريم انتي مالك فيكي حاجة غريبة
ريم بتوتر : ااانا لا انا بس جايه تعبانه
امير : يعني مش عاوزة تقوليلي حاجة
ريم : بص بقي يا امير فيه حاجة حصلت انهارده في الجامعة ولازم تعرفها
امير بابتسامة : مش بقولك فيه حاجة ، خيرايه اللي حصل
ريم : انا هغير هدومي واجي احكيلك
امير: اوك هستناكي اوعي تضحكي عليا وتنامي
ريم : لا هغير واجيلك
امير : اوك
وبعد ربع ساعة :
ريم : انت فين يا امير
امير : انا هنا في البلكونة تعالي
ريم : يا سلام عاملي نسكافيه كمان
امير : انا بقالي كتير مش بقعد معاكي فقولت اعمل اي حاجة تسلينا
هااا كنتي عوزاني في ايه
ريم بارتباك شديد وتوتر : امير اااناا … يعني انهارده لما كنت في الجامعة وكده حصل اااا….
امير: فيه ايه يا ريم قلقتيني
ريم وقد احمرت خدودها : اصل بصراحة كده….انا جايلي عريس
امير باندهااش : عريس ؟؟! انتي بتتكلمي جد
ريم : اه
امير: طب وانتي تعرفيه منين
ريم : هو واحد معايا في الجامعة يعني وكده
امير بغمزة : ازاى يعنى وكده
ريم : انا غلطانة اني اتكلمت معاك وقد همت بالوقوف
لكن شدها امير لكي تجلس مرة اخري
امير : خلاص والله بس انتي شكلك كده موافقة
ريم : انت هتعمل زي ليليان
امير: هي كمان قالتلك كده
ريم : ايوة
امير : شوفتي الناس اللي بتفهم ، المهم يعني هو عامل ازاي وكده
ريم : بص انا هحكيلك كل حاجة بس اوعي تتريق
امير : لا ما تخافيش
ريم وقد حكت لامير عن كل ما حدث بينها وبين كريم
علي جانب اخر :
ليليان : مساء الخير يا ماما
سمية : مساء النور يا حبيبتي
ليليان : اتغديتي واخدتي الدواء بتاعك ولا لسه
ايه الشنطة اللي معاكي دي ، سمية : اه ما تقلقيش عليا
ليليان : دي شنطة ريم قالتلي خديها وشوفي اللي جواها وابقي قوليلي رايك
سمية : ااه
ليليان : استني كده اما اشوف ايه دي
فتحت ليليان الشنطة لتفاجئ بنظارة شمسية جميلة وبرفيوم رائحتة رائعة
سمية : الله الحاجات دي شكلها جميلة وغالية بس بمناسبة ايه
ليليان : مش عارفة ، ااااه دي ممكن تكون هدية امير جايبها معاه من السفر
سمية : ااه بس ذوقه ما شاء الله حلو اوي
ليليان : انا هدخل بقي اغير هدومي
سمية : ماتنسيش تكلمي ريم وتشكريها
ليليان : اكيد يا ماما
سمية : وابقي سلميلي عليها وقوليلها انها وحشتني
ليليان : هههه اوك
دخلت ليليان غرفتها وامام المرآة كانت تجرب النظارة الجديدة فكانت معجبة بها جدا
نرجع تاني لامير وريم :
امير : ههههه حلوة الحركة دي بس تصدقي بقي شكله بيحبك فعلا
ريم بكسوف : هو قاللي انه كان عاوز يكلمني من سنة اول بس كان خايف افهمه غلط او انه عاوز يتسلي بيا وقاللي انه هو كده حافظ عليا اكتر
امير: ممم طب وانتي ايه رايك
ريم بكسوف : انا مش عارفة هفكر وابقي اقولك
امير : اوك بس انا حاسس اننا هنقول مبروك قريب
ريم نظرت له بابتسامه : انا هدخل انام بقي تصبح علي خير
امير : وانتي من اهله
دخلت ريم غرفتها لكي تتحدث مع ليليان وتحكي لها حوارها مع اخوها ولكي تعرف رأيها بالهدية
ريم : الوو
ليليان : الو
ريم : ايه السرعة دي
ليليان : كنت لسه هكلمك
ريم : اهاا انا كلمت اميرفي موضوع كريم
ليليان : بجد ؟ وكان رايه ايه
ريم : حسيته مبسوط وقاللي ان شاء الله نقول مبروك قريب
ليليان: الف مبروك يا حبيبتي
ريم : الله يبارك فيكي
ليليان : اه صحيح ميرسي اووي عالهدية
ريم : عجبتك
ليليان : اة ميرسي وابقي اشكري امير
ريم : ابقي اتصلي بيه وقوليله انتي
ليليان بتوتر : آآ..اناا ؟
ريم : اه عادي
ليليان : بس انا مش معايا رقمه ابقي اشكريه انتي بالنيابة عني
ريم : مهو اصل انا ممكن انسي استني كده خليكي معايا دقيقة
ليليان في نفسها : يارب يارب ما يحصلش اللي في بالي و تديلة الموبايل يكلمني
ريم بصوت منخفض : امير امير
امير : ايوة فيه حاجة
ريم : ليليان عالموبايل وعاوزة تشكرك عالهدية
امير : بجد ؟
ريم : اه والله
امير : طب هاتي الموبايل وروحي اعملي اي حاجة
ريم : لا انا هستني
امير : امشي بقي بدل ما هرفض كريم من قبل ما اشوفه وتفضلي قاعدة جنب ماما
ريم : لا وعلي ايه الطيب احسن اما تخلص ابقي هات الموبايل
امير : اوك
قد غادرت ريم غرفة امير
امير : الو
ليليان بصدمة : آآ…الو
امير: ازيك عاملة ايه
ليليان : الحمدلله تمام ، ميرسي عالهدية الحلوة دى
امير بفرحة : عجبتك بجد
ليليان باحراج : احم اه ميرسي يا بشمهندس
امير: بلاش يا بشمهندس قولي يا امير علاطول زي زمان
ليليان : ….
امير : ايه روحتي فين
ليليان : انا..معاك
امير : نفسي اسمعها منك زي زمان ، عشان خاطري عندك
ليليان : ….

