رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الخامس 5 بقلم ايثار حسين – تحميل الرواية pdf

رواية سرق قلبي دون ان اعرف الفصل الخامس 5 بقلم ايثار حسين
عدى:انتى طالق يا ياسمين.
ثم أخذ التشيرت وخرج.
ظلت ياسمين تبكى فضمها سمير.
سمير:انا عارف انك بتحبيه بس مكنش ينفع يعمل اكده.
ظلت تبكى حتى غفت.
اخرج من دولابها ملابس ووضعهم بجوارها.
واخذ بقايا ملابسها متقطعه والتقاهم في السله.
وخرج اتجه لغرفته.
================================================================
في غرفه عدى.
دخل الغرفه بغضب.
جلس على الفراش ووضع وجهه بين يديه.
عدى:ازاى اعمل كده ازاى انا اخد منها حقوقي بالطريقه دى ازاى.
ثم نهض واتجه لغرفتها وجدها في ثبات عميق وبجوارها ملابس.
امسك الملابس وبدأ في تلابسها شعرت به وبدأ جسمها بالانتعاش من الخوف.
عدى:انا اسف يا ياسمينتى انا بحبك والله بس والله ماعرف عملت كده ازاى….على رأى مروان انتي خليتى الجبل يتهز.
أسند جبينه على جبينها وبدأ في البكاء.
بعد مده نهض واتجه لغرفته.
عندما خرج نهضت ياسمين واخرجت حقيبه ملابس ووضعت ملابسها فيها وأخذت مال أعطته لها والدتها قبل وفاتها وامسكت ورقه وقلم وكتبت شيء ما وخرجت من باب الخدم.
================================================================
في الصباح.
يوم كتب كتاب مروان ويمنى.
عبدالعزيز:ياسمين فين.
تبادلت النظرات بين عدى وسمير.
عدى:طلقتها.
عبدالعزيز:وانت كيف تطلجها.
سمير:كل شيء جسمة ونصيب يابوي.
سعيد:جبتلنا العار بت ال***
عدى:اولا انا اول راجل يلمس بنتك ثانيا انا طاقتها عادى وانتهى الموضوع بس دلوقتي عايزين نعرف هى منزلتش ليه.
يمنى:ممكن تكون تعبانه.
عدى:لاء انا هطلع اشوفها.
ثم صعد لغرفتها فتح الباب لم يجد أحد ظل يتجول في الغرفه بحثا عنها لم يجدها ولكنه وجد الورقه امسكها وقرأها.
الورقه:اتمنى ان عدى هو الى يقرأ الورقه…..انا كنت زعلانه منك عشان مدين ايدك عليا وانا مش بحب حد يمد أيده عليا وكنت عايزه اعرفك انى مش اي حد عشان تمد ايدك لكن انت مدين ايدك وزياده انا مكنتش همنعك عشان دى حقوقك لكن مكنتش عايزاك تاخد حقوقك بالطريقه دى….انا مشيت وبجد لو بتحبنى زي ماقلت متدورش عليا انا هتعالج وهشوف حياتى وانت بردو متوقفش حياتك عشاني بس اعرف ان انا مش بحبك انا بعشقك حبك بقي بيجرى في دمى….بحبك يا عدى.
عدى بغضب:غبيه…غبيه ازاى تمشي وتسيبنى ازاى.
مزق الورقه والقاها في السله.
دخل الجميع.
عبدالعزيز:لجيتها يا ولدى.
عدى:لاء يا جدى.
يمنى:هتكون راحت فين.
عدي بغضب: معرفش معرفش.
ثم خرج من القصر.
حاول الجميع اللحاق به لكنهم فشلوا.
================================================================
في شقه في المناطق الراقيه.
كانت تجلس ياسمين تشاهد التلفاز.
ثم تزكرت شىء ما.
أمسكت هاتفها واخرجت الشريحه وكسرتها ثم بتدأت تفعل ما كانت الممرضه تفعله أمس.
ثم دلفت للمطبخ وبدأت في تحضير طعام وبعد مده جلست تأكل ثم جلست مره اخري أمام التلفاز.
تذكرت عدي وبكت بشده.
================================================================
في القصر
جاء المساء ولم يرجع عدى.
عبدالعزيز:طب المأذون جاي وعدى لسه مرجعش.
مروان:هيجي اكيد.
يمنى:انا عايزه ياسمين تكون معايا في يوم زى دا.
سعيد بغضب:ياسمين خلاص مبقتش من العيله ولا بنتى وانتهى الكلام وانسي إن كان ليكى اخت وكتب الكتاب هيتم بوجودها أو عدمها.
دخل عدى وهو سكران ويمسك زجاجه خمر.
امسكها سمير وقذفها.
عدى بضحك:رميتها ليه دا هى شالت عني كتير.
سمير بغضب:بطل شرب بجي حرام عليك.
عدى بضحك:حرام عليا ومش حرام عليك انت الى خليتني اطلقها وانت عارف انى معرفش اعيش من غيرها وبحبها.
مروان:ياعدى الشرب دا غلط عليك هتتعب.
عدى بتمايل:انا تعبت لما عرفت انى مش هشوفها ومش هسمع صوتها ولا هتيجي تصحينى كل يوم ولا هحضنها ومش هعرف اقرب منها تانى.
سمير:انت السبب.
عدى:عايز اشرب.
ذهب سمير للمطبخ.
سمير:مش عاوز اشوف وشك هنا تانى.
الخادمه:ليه يا بيه.
سمير:انتى عارفه ليه البت كانت هتموت لولا انى سمعتك.
الخادمه:والله مدام سهير هي الى غصبتنى اعمل أكده عشان هي بتكره مدام ياسمين وانسه يمنى وهي الى هدتت واحده بتشتغل معايا انها لو مجمعتش بنات وخلتهم يقعدوا مع الاستاذ ياسر ابن اخو حضرتك هتقتل ابنها الوحيد.
سمير:وايه تانى.
الخادمه بتردد:وهى الى غصبتنى اعمل كده عشان لو معملتش اكده هتبلغ عنى عشان استلفت منها فلوس و وووو.
سمير:وايه.
الخادمه:وهى الى الى قالت لوحده صاحبتى انها تكلم مدام فاطمه تقولها أن في حد بيتهجم عليها عشان تحليلها واديتها مخدر لغايه ما سعيد باشا يجي.
سمير:انتى حطيتى ايه لعدى.
الخادمه:مش عارفه هو دوت بيخلي الواحد مش عارف بيعمل ايه وبيقول الى في قلبه بس انا معرفش اسمه بس معايا الازازه …..ثم اخرجت زجاجه بلاستيكيه صغيره واعطتها له.
اخذها سمير وهتف:طب هاتى مايه.
أعطته كوب من الماء.
ثم خرج وأعطاه لعدى.
شرب عدى وبعدها جاء المأذون وكتب الكتاب وأصبحت يمنى حرم مروان الانصاري.
صعد الجميع لغرفته.
================================================================
في غرفه مروان ويمنى.
اقترب منها مروان.
يمنى بتوتر:مروان ابعد.
ضمها وهمس في ذنها:بحبك.
يمنى بهيام:وانا بعشقك.
صمتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح.
================================================================
بعد مرور خمس سنوات.
في القصر على طاوله الافطار.
سمير:مش بتاكل ليه يا بنى.
عدى:مش جعان.
يمنى بتعب:مرواااان.
مروان بقلق:في ايه يا حبيبتى.
يمنى بتعب:بولد بولد.
حملها مروان واتجه المشفي وخلفه عدى.
سعيد بقلق:هى هتبجي كويسه صوح.
سمير:خايف عليها.
سعيد بتوتر:لاع اخاف على مين.
سمير:متكدبش يابن ابوى.
سهير:سمير.
سمير:نعم.
سهير بندم حقيقى:انا اسفه.
سمير:على ايه بقي.
سهير:على الى عملته.
سمير:انتى دمرتى حياه ابنك.
سهير:غضب عنى مكنتش اعرف انه هيحبها للدرجه.
سمير:خلاص زى ما دمرتي حياته انتى الى هترجعي ياسمين.
سعيد:انا جولت ياسمين مش من العيله.
عبدالعزيز:ياسمين من العيله وهتفضل من العيله….ويلا بجي عشان نروح المستشفي.
ذهب الجميع للمشفي.
================================================================
في المستشفي.
دخل الجميع إلى المشفي.
مروان:لو سمحتوا مراتى بتولد عايزين دكتور.
الدكتور:مفيش دكاتره لأمراض النسا والتوليد بس في دكتوره اول مره مره تدخل عمليات هجيبها تولدها….تمام.
مروان:انتو هتجربوا في مراتي.
يمنى بتعب:انا عايزه ياسمين تكون معايا.
دكتور:دى اول عمليه وانشاء الله تنجح.
سمير:ماشي هات الدكتوره.
جاءت الممرضات بالترولى.
دخلت يمني الغرفه.
في مكان آخر بالمشفي.
حنين:ياسمين انتى النهارده هتدخلى العمليات.
ياسمين بتوتر:اوك بس خلى بالك من اقسم وآسيا.
حنين:اوك.
ذهبت ياسمين لغرفه العمليات.
ولكن منعتها يد.
سعيد: مستحيل تدخلى.
ياسمين:ليه.
سمير:سيبها يا سعيد.
سعيد:لاع إلا دى.
الدكتور:لو سمحت المريضه هتموت خليها تدخل.
سعيد:لاع.
امسك عدى يد ياسمين وهمس:وحشتنى.
نظرت له ياسمين بدموع:لو سمحت يا عدى انا لازم ادخل دا شغلى.
عدى:حاضر.
ثم دفعها للغرفه.
بعد مده جاء طفلين.
اسيا لعدى:عمو انا عايزه ادخل.
جسي على ركبته:انتى بنت مين يا شطوره.
اسيا:انا بنت مامى.
عدى:طب ممكن نبقي أصحاب.
اسيا:اوك.
عدى:قوليلي بقي مامى فين.
اسيا :مامى جوا.
وأشارت على الغرفه.
صدم الجميع لأنها شبه ياسمين بعدها جاء طفل مثل عدى.
اقسم:اسيا تعالى….ثم نظر لعدى:انت مين وعايز من اختى ايه.
عدى:انت ابن مين يالا.
اقسم: يالا بقي اقسم عدى الانصاري يتقاله يالا.
عدى بصدمه:ابن مين.
اقسم بسخريه:اكيد خفت قولى انت مين.
عدى:انا عدى الانصاري نفسه.
اسيا:انا عايزه مامى.
خرجت ياسمين ومعها طفل.
ياسمين وهى تعطي الطفل لمروان:الف مبروك.
مروان:الله يبارك فيكى.
عبدالعزيز:ممكن نتكلم معاكى يابتى.
ياسمين:اه بس مينفعش هنا.
سمير:طب في مكتبك.
ياسمين:اوك اتفضلوا.
ذهبوا للمكتب




