Uncategorized

رواية نهاية حب المال الفصل الثاني 2 بقلم وفاء الدرع – تحميل الرواية pdf


🌹الجزء الثاني( نهاية حب المال) 🌹

محمود صباح الخير يا نور قلت صباح النور عامل ايه دلوقتي قال الحمد لله ووقع من طوله وانا خفت وجريت عليه قعدت افوق فيه لكن ما فاقش كان جسمه مولع نار المحمول بتاعه رن اسامه رديت وقلت له ان محمود وقع من طوله ومش عارفه افوقه وانا لوحدي هنا قال لي انا جاي حالا جرس الباب رن بعد 10 دقائق وفتحت الباب كان معه شخص اخر

قلت للدكتور فعلا هو في ازمه كبيره وربنا يا سعده عليها الدكتور لازم يبعد عن اي مشاكل او اي شيء يزعله لأنه في حالة لا تسمح

اسامه حاضر يا دكتور واخذ اسامه الروشته وخرج مع الدكتور وبعد ربع ساعه جاء اسامه ومعه العلاج وأعطاه العلاج وكان على وجهه الزعل وحبه الشديد لصديقه

اسامه. العلاج في منوم عشان التفكيره يقف ويستريح وعايز اعرف ايه اللي حصل بعد أول يوم زواج يحصلوا كده إزاي

نور قلت له كل اللي حصل امبارح

اسامه ياااا ياحبيبي كانت صدمه كبيره اوي اوي عليك

ضربت الشركة وكل ممتلكاتك راحوا والضربة التانيه اختك

جرحته وهي كانت أول حب في حياته بص لى وقال أنا أول ما شوفتك حسيت بحبك الزائد لمحمود واللي حصل منك امبارح شيء يدل على كده

نور. فعلا أنا حبيته من اول نظره لكن حب اختي وطالبها للزواج اختي لو كانت صبرت كان كل شيء اتغير

اسامه. الحمد لله إنها عملت كده وهي في الأول ده ربنا بيحبه دي انسانه طماعه هى حبت فلوسه عشان كده أخذت كل شيء وهربت منه وربنا عوضه بيكى لان ربنا بيحبه

نور. هو في عيني وقلبي ودايما هكون موجوده معه

اسامه. أنا لازم امشى عشان في شغل مستعجل ودي اللي خلاني محضرش الفرح ؤاستاذن ومشى

نور فضلت جنبه وهو كان بيهلوس وينادي على نرمين كان قلبي بيتوجع من كلامه عليه في نفس الوقت فاق بعد اربع ساعات كنت قاعده جنيه على السرير والدموع تنزل مثل المطر مسحت دموعي وابتسامة له وقلت هحاضر الأكل حالا

محمود. أنا مش جعان هو حصل ايه ومين طلعنى على السرير انتي

نور. إنت خرجت من الحمام وقعت والفون رن فتحت وقال إنه اسامه صديق عمرك

قلت له يجئ جاب الدكتور وجاء بسرعه واطمان عليك ومشى على الشركة

محمود. هاتي الفون آخذه واتصل باسامه وصرخ صرخه عاليه بدون أى كلمه راح في دنيا تانيه الفون وقع واسامه عمال يقول ألو ألو

نور. اخذت الفون وكلمته بكلمه واحده الحقنى يا اسامه

الدكتور. لازم يروح المستشفى حاليا لان ممكن يعمل في نفسه حاجه وفي اسرع وقت وبالفعل جاءت عربية الإسعاف ونقلته إلى المستشفى كل ده حصل من تاني يوم الزواج الفون رن كان بابا ليطمئن عليه قلت له اللي حصل

بابا. شوفي يا حبيبة قلبي ضربه في الرأس توجع ودي اتنين يا نور وخلي بالك منه وأنا اتصل بيكى دايما اطمأن عليكي وعليه ماشي يا حبيبتي

نور . حاضر سألت بابا على نرمين

بابا. كان رده صعب أنا كان عندي بنتين وحده ماتت و معنديش غير واحده بس ورفض أي كلام عنها وهو متنرفز

وماما اخذت الفون وكلماتنى عامله ايه وحشتيني يا نور ربنا يصبرك يا حبيبتي ويطمانك عليه إن شاء الله هاجي أنا وبابا لكى في اقرب وقت لان بابا في حالة صعبه دلوقتي

نور. ماشي يا حبيبة قلبي أنا حاسه بحضرتك من اللى نرمين عملته وعرفه حنانك الزائد علينا إن شاء الله بكره تعرف قمتنا عندها وترجع ندمانه على كل شيء

ماما بكت بكاء شديد وقالت قلبي موجوع اوى اوى يا نور أنا مليش غيركم سلام يا نور بابا بينادى

نور دخلت لمحمود وكان معه أسامه قلت له الدكتور قال ايه على حالته يا استاذ اسامه

اسامه. محمود اخويا وانتى زوجته ماشي ومتخافيش عليه هوا بخير بس هى تاسير الصدمه وحصل شيء غريب جدا له العجب

….. يتبع





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى