Uncategorized

رواية جبابرة العشق الفصل الرابع والعشرين 24 والاخير بقلم اميرة عمرو – تحميل الرواية pdf


رواية جبابرة العشق الفصل الرابع والعشرين 24 والاخير بقلم اميرة عمرو

24 =جبابرة العشق – البارت الاخير 24 /
مر شهر علي دخولها لتلك الغيبوبة، افتقدها وافتقد سماعه لصوتها المحبب الي قلبه، صوتها الذي يشعره الذي يشبه الالحان، ليتذكر أول مرة رآها فيها، كم كانت تشبه الحوريات بذلك الفستان الأبيض ، وتلك الابتسامة الجميلة التي تزين شفتيها ،كم كانت كاللوحة الفنية التي أبدع الفنان برسمها، ليتذكر كيف مر ذلك الشهر عليهم كأنه أعوام فهي ما زالت بغيبوبتها ليتذكر ما قاله لهم الطبيب
“الرصاصة كانت قريبة من القلب ، بس الحمدلله قدرنا نخرجها والعملية نجحت , بس المريضة دخلت في غيبوبة، وكمان بإرادتها، والعامل النفسي الفترة اللي جاية مهم ليها، لأنها رافضة الحياة، بس هي تقدر تسمع اللي بيحصل وممكن بكلامك وتشجيعكم ليها، وهو دا المطلوب منكم الفترة اللي جاية وخاصة الناس القريبة منها”
ويتذكر كيف هو والجميع كانوا يجلسون معها باستمرار ويحدثونها، لعلها تستفيق من غيبوبتها، فكان هو يبقي معها كثيرا ومحاولة الجميع بأن يبقوا معها في الليل حتي لا تبقي وحدها، ولكنه رفض وتحت إصراره استطاع أن يبقي معها، ليظل يتحدث معها ويحكي لها عن معاناته في الطفولة وكيف أصبح الشيطان الذي يهابه الجميع، ويحكي لها كيف وقع في غرامها وكيف امتلكت قلبه، ويتذكركلام الطبيب وان مؤشراته جيدة وأن يستكملوا فذلك فيبدوا انها ستعود إليهم قريبا، فكلامهم اعطاها الدافع للعودة،
أيهم وهو ينظر لها وهي مغمضة العينين يتمني من داخله أن تفتحهما ليري بنيتيها اللتان تجذبانه اليها ،أيهم بابتسامة عاشقة :
مش هتفتحي عيونك بقي ،عدي شهر من يوم ما دخلتي الغيبوبة ، قومي يا قلبي مش عشاني عشان شجن وتولان ويزيد ،ههه يزيد رغم اني مش بحب ان يكون في حياتك راجل غيري وغيرتي من يزيد ،بس انا عارف انك بتحبيه كأخ ،أنت ليه قاسية كده ليه عايزة تبعدي عننا ،انت كده بتثبتي انك انانية وان احنا مش بنهمك ، قومي بقي لو بتحبينا ارجعي لينا ،أنت ليه بتفكري في نفسك بس ،طب واحنا ملناش قيمة عندك مش بتفكري فينا، مش هامك ايه ممكن يحصل لينا في غيابك ،قومي علشان اقولك حاجة عمري ما قولتها لحد قبل كده وأنت أول شخص اعترفله الاعتراف ده ،أنا بحبك لا مش بحبك انا بعشقك ،أنت امتلكتي قلبي وروحي وكياني من أول مرة شفتك فيها ،مش عارف إزاي وقعت في حبك ،خليتي الجبل اللي مش بينهز ولا بيتهد يقع في حبك مش ناوية بقي تقومي ،أنا بحبك أوي بعشقك يا آسين ….
ليغمض عينيه وهو يردد تلك الكلمات التي توحي بمدا عشقه لها ، أما هي كانت تستمع لها والي ما يقوله ،انها سعدت بكلامه واعترافاته لها عن ما عاناه في حياته ، ولكن ما جعلها تريد ان تفتح عينيها هو اعترافه لها بحبه لها ،لا اا بل بعشقه فهو تعدي مرحلة العشق ،لتبدأ هي بفتح عينيها ،لتبدأ بفتح بنيتها ببطئ شديد ،ليقابلها ضوء قوي لتغمض عينيها مرة أخري لتفتحها من جديد حتي اعتادت علي الضوء ،لتنظر الي ذلك الجالس ويمسك يديها ومغمض عينيه ،لتظل تنظر له برهة لتقول بصوت متقطع :
وأنا كمان…بحبك ….
كأن العالم توقف من حوله ،انه يسمع صوتها اهو في حلم ،لا لا ليفتح عينيه ليجدها تنظر إليه ،انه لا يحلم انها تنظر له، ولكن نظرتها ليست مثل نظراتها السابقة فهي تنظر له الآن نظرة عشق ، ليتأكد أن ما سمعه ليس بأوهام لنتوقف عند ما سمعه ،أهي اعترفت له بعشقها له ؟..أهي تحبه مثلما يحبها ؟…أهي قالت له تلك الكلمة التي حلم بسماعها ،واعتقد انه لن يحظي بها ، ليظل ينظر ليها ويتمعن النظر غي عينها
آسين بتعب : ايه …هتفضل…باصصلي كده كتير…
أيهم : أنت بجد فوقتي .. آسين أنت فتحتي عيونك، ليأخذها في أحضانه وهو لا يصدق ان معشوقته أمامه وبخير أيهم بسعادة ولهفة: أنت كويسة، بخير طب أجيبلك الدكتور، فيكي حاجة تعبانة، قوليلي، لا أنا هروح أجيبلك دكتور
ليهم بالوقوف والذهاب لتمسك بيده، ليدهش هو بحركتها
آسين بهدوء: أنا مفييش حاجة انا كويسة اطمن..
أيهم برفض : لا لا انا هجيب الدكتور يطمن عليكي ،مش هرتاح غير لما يجي وأطمن بنفسي
آسين: ما تقعد بقي ،ايه في ايه مالك ،أنا كويسة متخافش وبخير كمان
ليجلس أيهم وهو ينظر لها ،ليتمعن في النظر لها عينيها البنيتان، شعرها البني الطويل الرائع ،أنفها المستقيم ،وجهها المستدير الأبيض الناصع كالحليب
أيهم بابتسامة هائمة: أنت جميلة كده إزاي ، جميلة كالحوريات ،زي جنيات البحر،يا حوريتي..
آسين :ايه أنت بتقول ايه…
أيهم بقرف: يخربيت اللي عايز يبقي معاكي رومانسي
آسين: يبقي متقولش ولا تبقي حتي…
أيهم وهو يضربها في وجهها : يخربيتك عيلة فصيلة كده
آسين: أنت عارف انك لو عملت كده زمان ايه اللي هيحصلك ….
أيهم :أنا اعمل اللي أنا عايزه ومن ثم يقول بخبث وتعالي بقي هنا كنت بتقولي ايه أول ما فوقتي ..
آسين بجرأة: كنت بقول إن أنا بحبك …
أيهم :أنا قولت إنك هتنكسفي زي بقيت البنات وهتتحججي بأي حجة وتوهي في الموضوع وتعملي نفسك مش فاكرة
آسين: دي البنات التانية مش أنا ،وأنا هنكسف من إيه ودي حاجة حقيقة …ويلا بقي اتصلي بشجن البت وحشتني ..
أيهم: شجن بس اللي وحشتك…
آسين بخبث : لا طبعا شجن وتولان وعامر وجيجي وجوليا..
أيهم بتنهيدة وصوت منخفض بهمس: الحمدلله انها مقالتش يزيد
آسين بتكملة : ويزيد وكنان ومراد دول وحشوني أوي
أيهم :بت أنت متجننيش الكلمة دي متتقالش لغيري مفهوم
آسين : لا يا راجل …
أيهم بقرف: أنا ليه حاسس انك بعد الغيبوبة بقيتي بيئة أوي
آسين :يا عم خلينا نفك عن نفسنا شوية بدل ما الواحد كان كاتم عن نفسه بقاله كتير..
لأول مرة يري أيهم آسين بتلك الطبيعة فهي دائما الباردة ،ولكن الآن عادت آسين الطفلة المرحة البريئة ،وليست آسين الباردة القاسية ،ليحمد ربه أنها بخير ويشكر تلك الغيبوبة التي كانت السبب في اعترافها له …..
*__________________________*
كان الجميع جالس معها ،فقد سعد الجميع بإفاقتها من تلك الغيبوبة ،وفرح الجميع بعودة تلك الطفلة البريئة التي قتلها الزمن والسعي وراء الانتقام ..
الدادة رحمة: أنا مبسوطة انك بخير يا بنتي وان شوفتك وأنت مبسوطة كده …وإن الماضي دفنتيه
آسين بابتسامة: الماضي عمره ما كان هيندفن ولا هيروح الا لما يقتله الحاضر وأنا انتهيت من الماضي ،لما أخدت حق رعد وريحت الناس من شر رائف زيدان ،وان دلوقتي الحياة اختلفت عن زمان ان فيه أمل وأن فيه هدف وناس نعيش علشانها ..
رحمة: أنا كده اقدر اموت وأنا مرتاحة ..أنكم انتهيتو من الماضي وانكم تقدروا تكملوا حياتكم من غير حزن
آسين :واحنا عمرنا مل كنا هنقدر نعيش حياتنا وننتقم لرعد لولاكي يا دادة ،أنت اللي أنقذيتنا من نيران الحقد
رحمة بضحك: أنت لسه فاكرة …… دا كان واجبي يا بنتي إني انقذكم وأنتم بنات أطيب ناس ،دا كان دين لرعد باشا الله يرحمه
فلاش باك
كانت آسين وهي تمسك بشجن وتحاول تخرج من القصر الذي اشتعلت فيه النيران وفجأة تجد شئ يسقط عليها هي وشجن لتصرخ آسين وتقول:
آاااااااااااااه
ولكن لم يحدث شئ لتنظر لتجد الدادة تمسك عصا حديدة بيدها ومنعت سقوط تلك الستارة عليهم وقامت بإبعادها عنهم
لتأخذ الفتاتان وتخرج القصر ولينظروا الي القصر ليجدوا القصر تفحم من النيران
ىتنظر رحمة للفتاتان لتجد شجن تبكي أما آسين كانت تنظر الي النيران جامدة لا تتحرك فقط تنظر اليها لتجد رحمة شعلة في عيون آسين وكانت هي شعلة غضب كره حقد كانت شعلة انتقام …
رحمة بقلق علي الطفلة : آسين ..
آسين بجمود : حق رعد مش هيروح يا دادة وحقه هيرجع لو كان فيها موتي….
#باك
آسين: وشعلة الانتقام انطفت يا رحمة لأن معدش فيه إنتقام …لأن حق رعد رجع
كنان وهو يقول بسعادة: دلوقتي نقدر نعمل فرحنا أنا وشجن صح
آسين برفع حاجب: بقي هي دي حمدلله علي السلامة يا واطي
كنان: مش أنت كويسة يبقي خلاص بقي….
آسين: تمام يبقي مفيش فرح خالص
مراد :الحمد لله ان لسه في أمل ان اعمل فرحي ..
آسين بخبث: ولا حتي عمر زيك زيه ،يلا يا واطي منك ليه بدل ما تدخلوا عليا بشكولاته أو حتي بوكيه ورد يلا يا كلب منك ليه دا حتي بسبوسة مفيش امشي يلا منك ليه
جيجي بسعادة: أهلا بعودة آسين الطفلة…
كنان بنبرة أشبه بالبكاء: ليه طب بصي بلاش كده وعد يا ستي أول ما تخرجي هتلاقي بوكس شوكلاته زي ما أنت عايزة…
مراد: هتلاقي اللي أنت عايزاه …قوليلها حاجة يا تولان ما تتكلمي يا شجن
شجن وتولان بصوت واحد: الرأي لآسين …
كنان :أندال….
آسين: أظن كده يبقي اللي قولته هيتنفذ…
كنان: هعمل اللي أنت عايزاه بس بلاش ده …
آسين :وأنت يا مراد ايه رأيك ومن ثم تقول بخبث :شكلك مش عايز تتجوز تولان والا ايه
مراد بحنق: شوفي عايزة ايه وأنا انفذ …المهم تولان تبقي معايا…
آسين: مش دلوقتي متعرفوا بعدين ….
يزيد بصوت عالي أفزع الجميع : وأنا كمان يا جماعة..
جيهان بعدم فهم : أنت كمان ايه …
يزيد وهو يتجه لعامر ويقول: آبا أنا عايز اتدوز…
عامر وهو يخلع حذائه : يلا يا ابن الكلب من هنا
يزيد بحنق : يعني مش ده اللي كنت عايزه من زمان ايه اللي حصل …..
بينما هناك من انكسر قلبها لما حدث فهي ،ظنت انه لم يحبها رغم اقترابه منها خلال الفترة الماضية وأصبحت علاقتهم جيدة ،وكان يتظر لها نظرات العشق كانت تراها في عينيه ،أكل هذا كذب ،ألم يحبها ….
جيهان بفرحة: مبروك يا حبيبي ومين بقي سعيدة الحظ
عامر بحنق : قول تعيسة الحظ….
يزيد ببسمة واسعة: أنا عايز اتجوز ……جوليا…
لتنظر له جوليا بصدمة ،أكان يقصدها هي أيريدها هي …
يزيد وهو ينظر لها : تتجوزيني..
جوليا ببلاهة: ها
يزيد: بقولك تتجوزيني….
جوليا وهي تشير علي نفسها : أناا
يزيد: أيوا أنت…
جوليا بصراخ :عاااااا دا عايز يتجوزني …
يزيد : وكمان عايز أقولك حاجة كمان ….
جوليا: ايه هي…
يزيد: بحبك …
لتنظر له جوليا بصدمة وفجأة تشعر بدوار لتقول: حد يسندني يا جماعة ….
ليقوم يزيد بإسنادها ويجلسها علي الأريكة ……
يزيد :اقعدي يا قلبي …
جوليا: قلبك ….
يزيد: بقول يا قلبي …ما أنت قلبي…..
جوليا : أنا قلبك …
يزيد: أيوا وروحي كمان….
جوليا بصراخ: عاااااا دا بيحبني كمان
عامر بغيظ: وفق لما جمع الاتنين أهبل من بعض ..الصبر يا رب
يزيد وهو ينظر لهم : حسودين….
كنان بغيظ: هما مين يا عم …
يزيد وهو يضع رجل فوق أخري: أنتم …
شجن: ودا لييه ان شاء الله
يزيد بغرور: لأنكم هتستنوا كتير عقبال لما تتجوزوا أما أنا فأحب أبشركم فرحي قريب أوي
آسين ببرود: طب أبشرك أنا ان فرحهم كلهم بعد أسبوعين وأنت بعد ٦ شهور
يزيد بصدمة: نعمممممممم
آسين: اللي سمعته….
أيهم من الخلف: طب وأنا فرحي امتي…
آسين برفع حاجب: فرح مين ….
أيهم : فرحي أنا وأنت …..
الجميع بصوت واحد : نعممممممم
*______________________*
بعد مرور أسبوعين وها قد أتي اليوم الموعود ،اليوم هو يوم الذي حلم به أبطالنا اليوم الذي ستتجمع قلوب بأخري ، اليوم سيصبح كل جسدان روح واحدة…
كان يقف أمام المرآه يضع عطره لا يصدق أنها ستصبح ملكه هو وحده اليوم ستكون مالكة قلبه معه هو ….
لينزل الي الأسفل حيث يوجد حفل العرس فقد كان شرط الفتيات قبل حفلة كتب الكتاب هو أن يقام العرس في القصر
بينما عند آسين نجدها واقفة أمام المرآه تضع ذلك التاج علي رأسها فبدت كأميرة جميلة لتنظر تجاه شجن وتولان وجوليا لتجدهن فرحات جدا والسعادة علي وجوههم لتنظر الي شجن وآه من الشجن تلك الصغيرة التي ربتها وكبرت أمام أعينها فكانت لها الأم والأب والأخ والأخت والصديقة لتنظر لها ببسمه رائعة لتنظر لها كما تنظر الأم لأبنتها….
لتتجه ببصرها الي تولان رفيقتها منذ الصغر رفيقة دربها صديقة عمرها كم مر من العمر وكم مرت سنين وهم معا مثل الإخوة
جوليا تلك البريئة التي وقعت في عشق أخيها …يزيد ذلك الشاب القوي المرح الجذاب لتبتسم للفتيات بسمة جميلة جدا
ليسمعوا فجأة صوت طرق علي الباب ليدخل لهم عامر وهو يبتسم لهم ليقول : ما شاء الله …تبارك الرحمن ….والله أنتم خسارة فيهم الحوريات دي خسارة في المعفنين اللي تحت …
ليأخذ في يده كل من جوليا وتولان ليسلمهم الي عرسانهم لتمسك كل فتاة بذراع عامر أما آسين قد أصرت أن تسلم شجن الي عريسها بنفسها
كانوا يقفون أربعتهم ينظرون تجاه السلم بسعادة فقد تحقق حلمهم أخيراً.. أن يصبحوا مع معشوقتهم وفجأة يسمعوا صوت كعب عالي لينظر الجميع الي أعلي ليجدو عامر يهبط مع كلاً جوليا وتولان لينصدم كلا من يزيد ومراد أتلك الحوريات ملكهم
فقد كانت ترتدي جوليا هذا الفستان كاب من عند الصدر وضيق الي الخصر ونزل باتساع وكذلك تولان ،ارتدوا نفس التصميم
ليسلم عامر كلا من تولان وجوليا الي مراد ويزيد
عامر: حطوهم في عنيكم دول بناتي ….واللي يزعلهم أنا اللي هقفلهم….
مراد بابتسامة: دي في عنيا تولان دي روحي
لتخفض تولان عينها بخجل
عامر ليزيد: وأنت يلا خلي بالك من القمر دي وإياك تزعلها والله لأوريك يا ابن الكلب القمر دي هسارة فيك مش هاين عليا اني أديهالك الصراحة
يزيد بحنق : لا فيك الخير يا حاج يلا يا روحي من هنا أصله ناوي يطلقنا دلوقتي
اما جوليا فهي تضحك علي مزاح الأب وابنه معا فهم سعداء بتلك العلاقة والمزاح بينهم لا ينتهي
بينما أيهم يشتاق ويريد رؤية حبيبته بشوق وعشق يريد أن يراها، قلبه ينبض باسمها، لا يصدق أنه اليوم سيمتلكها هي وحدها ،ليشعر بدقات قلبه تتزايد ليرفع وجهه الي أعلي ليجدها تنزل من الدرج وبيدها شقيقتها، يالله ما هذا الجمال انها جميلة جدا، لا يستطيع انزال عينيه من عليها فهي غاية في الجمال، ولكن الجميع يراها هكذا ليشعر بالغيرة، ولكنه يحمد ربه انها له
تنزل من علي الدرج وبيدها شقيقتها، لا تصدق انها ستسلمها الي عريسها اليوم، كم كبرت صغيرتها وأصبحت عروس جميلة ، ولكنها سعيدة انها لن تفترق عنها فهي اشترطت علي الجميع ان يعيشوا جميعا معا كأسرة واحدة
لتنزل الدرج لتقف أمام كنان الذي منذ ان رأي شجن ولا يستطيع إنزال عينيه من عليها، اليوم ستصبح معشوقته له، حلمه تحقق كثيرا، ماأرهقه منذ ان رآها
، ليظل ينظر لها بعشق ليتنزل عينيها بخجل ،كانت شجن ترتيدي فستان بأدزع من طبقة شفافة وينزل بضيق الي الركبة ثم ينتهي باتساع، وكان جمسل عليها جدا ( بقولكم يا جماعة انا مش بفهم في الموضة دا أنا قعدت شهرين عقبال ما عرفت ان نوع الطرحة بتاعتي كريب محدش يضحك عليا أنا مش بعرف حاجة في الموضة )
آسين بابتسامة: شجن مش أختي بس لا دي بنتي واللي يزعلها كأنه زعلني
كنان: شجن دي قلبي وفي عنيا ومستحيل أزعلها
آسين: أنا بديك حته من روحي حافظ عليها
ليومأ لها كنان ويمسك يد شجن في يده ويقبلها ،ليأخذها ويتجه بها الي حيث يجلس العرسان، لتنظر لهم آسين بسعادة
أما أيهم نظر لها كأنها أم توصي علي ابنتها، أو تودع ابنتها، ليتجه أيهم ناحيتها ليقف أمامها، ونظر لها بعشق، لتبتسم له، ليمسك يدها ويقبلها برقه ويقول
أيهم بعشق: أّذّأّ ګأّنِتّ أّلََّسمَأّء زِّيِّنِتّ بِأّلَنِجِوِمَ وِأّلَقِمَر فِّأنِتّ مَنِ زِّيِّنِتّ قِلَبِيِّ بِعٌشٍقِګ
آسين بابتسامة: مكنتش أعرف انك بتقول شعر
أيهم : دا مش شعر دا كلام طالع من القلب، قلبي هو اللي بيقوله مش أنا
ليأخذها ويتجهوا إلي المنصة وفجأة، تنطفئ الأنوار ويضئ فقط نور علي العرسان الذين يرقصون ،وكان أيهم وآسين في المنتصف، وكانت الأغنية لأدهم سليمان ( أنا حد عاشق ولقاكي)
اسميييي يفرق في ايه وياكي.٠٠٠
أنا حد عاشق ولقاكي ••••••
أنا إنسان •••••••
عمري لو ألف عام في عنيكي
بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وأمان
أنا عندي لعنيكي كلام محدش غيري في الدنيا يقوله في يوم من الأيام ليكي إو لناس تانية ولو كل الكلام اتقال عنيكي في غربتي موال هخلق منه معني جديد مغني فاق كل الخيال انا زادي في هواكي الشوق وانتي الشمس مهما تغيب تاني تنوري دنيا
كان مراد ينظر الي تولان بعشق
مراد بعشق:بحبك يا تولي
لتخجل تولان منه وتحمر خجلا
مراد: مش ناوية تقوليها بقي وتريحي قلبي المسكين
تولان: هي ايه
مراد: ب ح ب ك
لتنظر له تولان بعشق فهي أحبته نعم تعترف انها أحبته
تولان بحب: وأنا كمان٠٠٠٠ بحبك.
مراد بصدمة: قولتي ايه
تولان بخجل: قولت بحبك
مراد وهي يحملها ويدور بها: بحببببببك
★★★★★★★★★
يزيد وجوليا
يزيد وهو يرقص مع جوليا ،وهو ينظر لها بهيام وعشق
يزيد بعشق وهيام: أنت جميلة اوي
جوليا بخجل: شكرا
يزيد: ورقيقة أوي
جوليا: شكرا
يزيد: وأنا بحبك أوي
جوليا : شكرا وفجأة تعي لما قاله: ها أنت قولت ايه
يزيد: بحبك أوي
جوليا: بتحبني
يزيد: أيوا بحبك وبعشقك
جوليا: وأنا كمان بحبك من أول مرة شوفتك فيها
يزيد: بحبك يحبك بحبك بحببببك
★★★★★★★★
عند كنان وشجن
كنان: فاكرة أول مرة شوفتك فيها وقتها لما تخانقنا
شجن ببسمة: أيوا بس ليه بتقول الكلام ده دلوقتي
كنان: وقتها أعجبت بيكي وبشخصيتك ومروحتيش من بالي ولا مرة بالعكس كنت في بالي وقلبي، بس كنت بشيل ده من بالي لأني كنت بقول عليه حلم مستحيل اشوفك تاني، بس لما شوفتك تاني مرة باللون الأسود خطفتي قلبي لتاني مرة وقتها اتاكدت اني بحبك، بس قولت مستحيل نتقابل تاني وسكت، بس لما شوفتك تالت مرة في المستشفي فرحت وقولت يمكن دي إرادة ربنا اننا نتقابل كتير وقتها فرحت،بس الفرحة الاكتر ليا لما عشنا كلنا مع بعض في القصر، ولما اتصالحنا وبقينا أصدقاء، زعلت انك هتشوفيني صديق بس دلوقتي أنا فرحان انك بقيتي مراتي
شجن: بحبك
كنان: بحبك
★★★★★★★★
عند أيهم وآسين
كان عيناه مثبتة علي عيناها ،ينظر لها بعشق وهي أيضا، كان العيون تتحدث وتخرج ما في القلوب كأنهم يقولوا عشقنا في صمت
أيهم بابتسامة: مين كان يصدق ان احنا نحب بعض، مقولتيش أنت حبيتيني إزاي وامتي،
آسين بابتسامة: اول ما عيوني جت في عينك، واول ما شوفتك، قلبي دق ليك أنت بس
أيهم: وقت ما عيوني ما جت في عنيكي بقيتي ملكة قلبي لقيت قلبي دق ليكي أنت ، وقتها كنت بكابر بس في النهاية عشقك غلب قسوة فلبي
آسين: بحبك يا فهدي
أيهم: بعشقك يا معجزتي
آسين: وأنا كمان
ليحملها ويدور بها بعشق فهي من ملكت قلبه
أيهم بصراخ: بحبببببببببببببببببك
*—————————————–*
بعد مرور سبع سنوات قد تغير فيهم الكثير
ترك أيهم المافيا وعمل بشركاته فقط، وانجب من آسين أطفاله وعاش الجميع بسعادة
أيهم وآسين (ملاك / كادي / عمر)
كنان وشجن( ليليان / أدهم)
مراد وتولان( علي / شهد /تولين / عهد)
يزيد وجوليا( فارس / طيف)
وبعد كل بداية قصة دائما تأتي نهاية لها،لتنتهي قصة أبطالنا بسعادة وعشق بعد عذاب وآلام،قصة انتقام أسطورة الشيطان لتلتقي قلوب ويحيها العشق لتثمر بذرة العشق وتنضج ثمارها بثمرة جميلة.
وقريبا سنعيش قصة أبناء أبطالنا قصة حب سنعيشها مع ابنة الشيطان.
★★★★★★★★★
الحمدلله انتهت الرواية انتظروني في جزء تاني من جبابرة العشق الأفعي (ابنة الشيطان) ودا هينزل منه اقتباس قريب
الأميرة
★★★★★★★★
تمت بحمد الله



Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى