Uncategorized
رواية كبرياء ادم وانتقام حواء الفصل التاسع 9 بقلم شيماء فكري – تحميل الرواية pdf

رواية كبرياء ادم وانتقام حواء الفصل التاسع 9 بقلم شيماء فكري
البارت التاسع
ي المعسكر
في مكتب أمير
أمير بعصبية: اقدر افهم حضرتك جايه هنا وانا اخر من يعلم
رهف: امير خلاص لو قلتلك مكنتش هتوافق
أمير بزعيق: فتحطيني قدام الأمر الواقع
رهف: امير انا اسفة
امير: انتي عارفة يا رهف انا مش عايزك تنزلي تاني ليه كفاية اللي خسرته
رهف ببكاء: طب ما انا كمان خسرته وبعد عني وسألني اتعذب لوحدي يا امير وانا مش هسكت غير لما اجيب حقه
امير: اخويا حقه انا اللي هجيبه من ابن الكلب دا لكن مش اجيب حقه انتي تتضيعي
رهف: وأخوك اللي بتكلم عنه دا يبقى جوزي ومش مرتاح غير لما أقطع بسناني من الكلب دا وانا يا امير مش هتنازل عن القضية
أمير : حاضر يا رهف بس كلامي يتسمع ماشي
رهف: حاضر
امير: هنبدا الشغل
***************************
في صاله التدريب
ندى قاعدة ومنسجمة في اليوجا
واسلام قاعد يتخانق مع الدبان
اسلام: يا بنتي انا زهقت والمصحف
اسلام: ندى ندى البت ماتت ولا ايه
اسلام بزعيق: ندى
ندى بعصبية: والله العظيم انا ممكن أفرغ السلاح االي معايا في راسك تمام أخرس بقى
اسلام: طب انا زهقت
ندى: اعملك ايه يعني ارقصلك
اسلام: ياريت
ندى: افندم
اسلام: بقول يعني نعمل حاجة تانيه غير الموت دا
ندى: اسلام انت عندك اخوات
اسلام: كان عندي
ندى: رحمة اللي ماتت
اسلام: اه الله يرحمها
ندى: ومامتك
اسلام: سعاد لسه عائشة تقرف اللي خلفوني
ندى: هههه ربنا يخلهالك
اسلام: وانتي بقى معندكيش اخوات
ندى: انا يا سيدي بابا وماما ماتوا في حدثة عربية وانا عندي15 سنة كنت وحيدة مش عندي اخوات خالتو جوزها مات ومش بتخلف فروحت عيشت مع خالتو واهل بابا بروح ليهم كل إجازة وبعد كده فيروز لما جات اتعرفت عليها وبقينا أصحاب
اسلام: كان عندك استعداد تتخطبي لزياد وانتي 17 سنة
ندى: اه كنت مستعدة وكنت بحبه
اسلام: اصل انتي كنتي مراهقة مخفتيش مشاعرك تتغير
ندى: مكنتش بدي لنفسي اصلا فرصة مشاعري تتغير
اسلام: ودلوقتي لسه بتحبيه
ندى: اكتر من الأول
فون اسلام بيرن
اسلام : ألو حاضر جاي
اسلام تعالي يلا فهد عايزنا
****************************
في المكتب عند فهد
جاب فهد مياه وحاول يفوق فيروز
فيروز فتحت عنيه
فيروز: ايه االي حصل
فهد: انا المفروض اسال
فيروز أتذكرت
فيروز بخوف : شوفته انا شوفته
فهد: هو مين
دخل اسلام وندى
فيروز: اسلام انا شوفته يا اسلام
اسلام اخد فيروز في حضنه
اسلام: اهدي بس هو مين
فيروز: محمود ابن عمي انا شوفته هياخدني
ندى باستغراب: محمود ودا عرف طريقك ازاي ممكن بيتهيقالك
فيروز: اسلام انا خايفة
اسلام: اهدي خلاص مافيش حاجة دا بيتهيالك
واسلام شال فيروز وخدها
وندى مشيت معه
فهد: هو ايه دا انا مش فاهم حاجة
******************************
وجاء المساء
في منزل سامح
سيف: لا انتي بتغشي
اسيا: محصلش يا بابا
سيف: بت هو الواد بيطلع خمس مرات في الكوتشينا
اسيا: انا بقى الكوتشينا بتاعتي كده
سيف: حممممص يابت
همسة: بسسسسس سيف صوتك عالي براحة
اسيل داخلة ومعها عصير
اسيل: تعالوا يلا اشربوا
اسيا: احسن برضو اشرب العصير
سيف: يلا يا غشاشة
دخل مراد من الباب
مراد: صوتك عالي يازفت
سيف: هي الي بتغش
مراد: هو انتي لسه هنا
اسيا: قاعدة في بيت عمي يا حبيبي مش عاجبك لف وارجع من الباب اللي جيت منه
مراد بصوت واطي: باردة
اسيا: طالعالك يا ابن عمي تشرب عصير
مراد: شكرا يا اختي خلهولك
الباب طرق
مراد فتح
هنا: وسع عايزة اكل عايزة السرير
سيف: اهلا بالصايعة
هنا: سيفو حبيبي وحشتني يا توينز
سيف: وانتي لا
هنا: حيوان
هنا بصريخ: يا هند يا هنود تعالي شوفي بنتك فلذة كبدك موحشتيكيش
هند: لا يا اختي
هنا: اخص عليكي انا جعانه
هند: لسة بعمل الطفح
هنا: واد ياسيف
سيف: نعم
هنا: مش انت كنت معايا في بطن الست دي متاكد انها أمنا
سيف: لا يا اختي ماهي قالتلي امبارح اني مش ابنها
هنا: كنت متأكده برضو
همسة: الجزمة اللي نسيتني
هنا : هموسة عاملة ايه سبناكي امبارح لوحدك
همسة: حيوانات
هنا: ايه دا دا اسيا عندنا بجد
مراد: اه يا اختي وواخدة راحتها على الاخر
اسيا: طبعا يا ابني
مراد: هنا انتي جيتي ازاي
هنا: جيت مع مازن وروما وأسر
سيف: الله اسيبك يوم تنحرف مين زفت وزفتين
اسيا: اسر اخوي ومازن ابن عمي
سيف بزعيق: الله وأكبر انا كده اطمنت جاية معهم ليه
هنا: سيف اهدى كنت راجعة من الشركة وهما وصلوني وروما كانت معايا
سيف: اومال هي فين
هنا: روحت تاني معهم
سيف بيزغرت: يا فرحة اني بيا وهم لقوا مكان ولا اجبلهم انا تروح معهم ليه
هنا: اه صح نسيت اقولك مش رونا تبقى بنت خالت مازن
سيف بزعيق: مازن مين
هنا: ابن عمو ايمن
سيف: انا مش فاهم حاجة
اسيا: سيف اهدى مازن يبقى ابن عمك ايمن وروما تبقى بنت خالته وأخته وهي كانت عايشة معنا قبل خمس سنين لما سفرا بس دلوقتي هترجع تعيش معانا
سيف: يا حلاوة ام إسماعيل في وسط عيالها انا اتهبلت مش عايز افهم حاجة انا طالع السطح
وسابهم وطلع وهمسة طلعت وراه
اسيا: طب انا همشي بقى يا اسيل عشان الوقت اتأخر وبابا رن عليا
هنا: طب انا لسه مش قعدت معاكي
اسيا: لا مرة تانيه بقى
اسيا: يلا باي يا اسيل
اسيا: بأي يا طنط
هند: طب استني اتعشي معانا
اسيا: لا الوقت اتأخر خلاص
هند: ماشي مع السلامة يا حبيبتي
مراد: يلا عشان اوصلك
اسيا: لا بعرف اروح لوحدي
مراد: يلا اتفصلي قدامي
ونزلوا تحت
اسيا: بص هنركب عربيتي
مراد: على اساس عربيتي سليمة مثلا
اسيا: هههه احسن عشان تبقى تشتم
مراد: انا اللي هسوق
اسيا: ماشي اتفضل
ركبوا العربية
مراد: تسمعي اغاني
اسيا:بتعزم عليا في عربيتي
مراد: الصراحة انتي تحيري
اسيا: ليه
مراد: غامضة شوية عاقلة وشوية مجنونة
اسيا: مراد متحكمش على حد من برا انتي متعرفش ايه اللي جواه
مراد: كلامك أكبر من سنك.
اسيا: مش بالسن بالخبرة في الدنيا
مراد: اسيا انتي عرفتي الموضوع التاني ازاي
اسيا: عيب عليك يا ابني انت بتكلم عيلة مراد انا اعرف عنك كل حاجة ويوم ما خبط فيا في المول انا كنت عارفاك
مراد: امم انتي شكلك مش سهله
اسيا: بس كان شكلك مسخرة الصبح
مراد: متفكرنيش عشان ممكن آخد حقي دلوقتي
اسيا: هتعمل ايه يعني مثلا
مراد: ولا حاجة احنا باليل ولوحدنا وماشين في طريق قاطع والشيطان شاطر
اسيا: ههههههههه انا مش بخاف اللي عندك اعمله انا ممكن اخليك تعيط على اللي هيحصل ليك قبل ماتفكر اصلا
مراد: يا واثق
اسيا: أحب اقولك انت متعرفنيش لان الفهد ذات نفسه معرفش يغلبني
مراد: امم وايه بقى اللي حصل بينك وبين فهد
اسيا: مش يخصك
مراد: براحتك
****************&**&&&*****&
في المعسكر مساء
فيروز: والله يا اسلام شوفته
اسلام: يعني كده عرفو مكانك
ندى: طب والعمل
فيروز: مش عارفة
اسلام: بصي روحي ناموا والصبح نشوف
ندى: احيييه احنا مجهزناش خطة
اسلام: ولا انا فهد هينفخني انا ماشي
****************************
فهد: يا بني والله هي
الشخص: ….
فهد: طب والعمل
فهد: خلاص عرفت هعمل ايه
دخل اسلام
فهد: اهلا بالصايع حبيب قلبي البنات
اسلام: فهد
فهد: ونبي كنت بات عندك اصل احنا عملنا شغلنا مش لازم ولا يهمك
اسلام: اصل
فهد: بلا اصل بلا فصل احنا هنسهر مش هنام لحد ما نشوف خطة
****************************
وعدت الايام
يوم الخميس صباحا
في مكتب المأذون الشرعي
هو: جاهزة
هي بتوتر ودموع: اه
هو: اهدي انتي عارفة احنا بنعمل كده ليه
هي ببكاء: مش قادرة انا هعمل كده من وراهم
هو بمرح: خلاص يا بنتي هنبتدي نكد من قبل حتى الجواز
هي : انت مش حاسس بيا
هو: والله عارف انه صعب بس مافيش حاجة في ايدينا غير كده يلى بقى قبل ما الراجل يطرودنا
وقام المأذون بمراسم عقد القراءن
الماذون: بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
هو: مبروك
هي : بتتريق
هو : ياستي اهو الواحد يعيش الدور
*****************************
في منزل سامح
هنا: ماما انا ماشية عشان اتأخرت
هند: طب احنا معزومين باليل عندك جدك
هنا: عارفة ما انا هروح الجامعة وبعد كده اطلع على الشركة وهجيلكوا على هناك
هند: ماشي
هنا: يلا ياسيف اتاخرنا
سيف: يلا يااختي
همسة : يلا يا جماعة
وذهبوا إلى الجامعة
سيف: مالك يا حمزة قاعد زي المطلقين ليه
حمزة: ولا حاجة يا اخويا مستنيكوا
هنا: هي روما لسه مجاتش
حمزة: لا
روما: انا جيت
سيف: اهلا يا اختي
هنا: اتاخرتي ليه
روما: على مااتحيلت على مازن يخدني معه في طريقه
هنا: ايه دا هو مازن جي هنا
مازن: أيوة جيت ازيك يا هنا
هنا: الحمد الله
سيف: مين الحلو اللي داخل يسلم
روما: سيف يا مازن توأم هنا اللي حاكتلك عنه
مازن: أخير شوفتك انا مازن ابن عمك ايمن
سيف: اه حصلنا الارف
روما: اه همسة يا مازن بنت خال هنا
مازن: اهلا انتي كمان هندسة
همسة: لا انا تانية صيدالة
مازن: اخير لقيت حد غير النشاط
سيف: اه شوفت اتعرفت خلاص بقى خف كلام
مازن: في ايه ياسيف خليك فريش هادي كده زي اختك وبنت خالك
سيف بزعيق: انا كده إذ كان عجبك وملكش دعوة ولا لأختي ولا ببنت خالي عشان متزعلش
مازن: هعديهالك عشان انا الكبير برضو
روما : مازن دا حمزة زميلي في الجامعة
مازن بضيق: عارفه وهل يخفى النجم اللي معاكي في كل اغنيه
حمزة: اهلا روما بتحكي عنك كتير
مازن: اكيد طبعا متربية معايا وحياتها كله معايا
حمزة باستفزاز: اه متنساش تبقى تيجي تحضر حفلتي انا وروما والشباب نستناك
مازن: لما تاخد أذني الأول وروما تيجي اصلا
همسة: خلاص يلا ياشباب المحاضرة
مازن: يلا مع السلامة ياروما اشوفك في الشركة يا هنا بأي
ومشي مازن
سيف: كنتو سبتوني عليه
سيف: والحلوة رايحة تدريب ولا فسحة
هنا: واللع عادي مش بعمل حاجة بشتغل وخلاص
همسة: سيف انا ماشية انا بقى رايحة الجامعة
&*&&&&*********************
في المعسكر صباحا
في غرفة فهد
فهد: خلاص يا ابني هي أخت زياد والله
فهد: زياد اصلا بعد اللي عملها مكنش لازم يعيش
وكانت فيروز معايده وسمعته
فيروز: يعني ليه يد في موت اخويا حاضر يا فهد قابل بقى
ندى: يلا يابنتي اللواء مستنينا
فيروز: حاضر يلا
في مكتب اللواء
اللواء: بصو بقى احنا بعد التحريات والمعلومات وتجميع الخطط
اللواء: المفروض هيكون اسلام وندى هيمسكوا تجارة الاعضاء وهتدخلوا على اساس يا اسلام انك هتبرع بكليتك مقابل فلوس وندى هتكون مراتك وهي هتكون على اتصال برهف ورهف هتجبلنا اليوم اللي هيكون موجود في كبيرهم وهو نفس اليوم اللي هتعنلوا في العملية بس هتكون متفق قبلها بيوم مع الدكتور
اسلام وندى: تمام يا افندم
اللواء: بالنسبة للدعارةمش هتكون لحد فيكوا احنا عايزين ولد وبنت يكونوا وجه جديد ولسه هنتصرف في الموضوع دا والمخدرات بقى مهمة فهد وفيروز اللي هيكونوا على اتصل مع امير
فهد: وايه الخطة يا افندم
اللواء: رهف قولي المعلومات اللي عندك
رهف: المعلومات بتقول ان اللي الأمير اللي بيصرف المخدرات مش كبير سنه 30 سنه ليه اسماء كتير بيحب الترفيهة جدا كل الموظفين اللي عنده في البيت بنات عدا حارسين الشخصين حارس البوابة بيغير الحراس كل شهر
فيروز: المطلوب
اللواء: فيروز هتروح متخفية في زي خادمة من حارة معرفة فهد وفهد هيكون هو وأمير الحارسين الشخصين وهيعمل حفلة هتكون معلومات الشحنة موجودة في الحفلة والسمنة دي هي اللي هتوصلنا لناس اللي برا مصر
فهد: هنبدا امتى المهمة يا افندم
اللواء: الأول هتنزلوا اجازة أسبوع وبعد كده هتيجوا كل حاجة هتكون جاهزة
الجميع: تمام يا افندم
الباب طرق
اللواء: ادخل.
العسكري: في ناس برا عاملين صوت وجايبن سلاح
اللواء: تعالوا نشوف في ايه
وخرج الجميع
وشافوا ناس برا كتير ومعها سلاح.
اللواء: انتو مين وازي تترجموا على منطقة حكوميه امسكوهم
شخص: احنا مش جاين عايزين حاجة احنا عايزين بنت اخونا
اللواء: مين دي
عثمان: فيروز صالح العمري
اسلام: وفيروز مش جايه مع حد
عثمان: وانت مين عاد انت كمان
اسلام: ملكش دعوة انا مين.
محمود: واحنا هناخد بنت عمي يا اسلام وهنمشي
اسلام: دا انت طلعت بتعرف تكلم اهو يا محمود
عثمان: نهاية الحديث هات بنت عمك يا محمود ويلا
فهد طلع السلاح وضرب طلقة
فهد: ايدك يا محمود قبل ما تتمد على مرآتي اقطعها
عثمان بزهول: مراتك
والجميع في زهول.
وفيروز هتكلم اسلام مسكها
فهد: اه مرآتي وفرحنا الاسبوع الجاي وانت معزوم
عثمان: فين الجسيمة وانت اتجوزتها من مين عاد
فهد: القسيمة عند الماذون لسه هتطلع وهي وكيلة نفسها وكبيرة كفاية وتنورونا في الفرح الاسبوع الجاي في القاهرة في قصر الشربيني مستنيكوا
عثمان: هاجي طبعا فرح بت اخوي
فهد: تنور
عثمان: يلا يا محمود يلا الرجالة
محمود: ازاي يا ابوي
عثمان : خلاص بنت عمك جوزت نفسها واحنا هيجي عشان نعمل الواجب الاسبوع الجاي
وذهبت الناس
فيروز بصريخ: ايه ايه انت عملته دا انت مجنون انا مش مراتك
فهد: صوتك يوطى
فيروز: مش هوطي صوتي انت بتدمرتي وتقولي وطي صوتك
ندى: فيروز اهدي.
فيروز: متقوليش اهدي دول لوجهم ومش لقوا فرح هيخدوني يموتموني
فهد: ومين قالك مافيش فرح احنا هنكتب الكتاب ونعمل فرح وبعد كده شهر وتطلق عادي نكون خلصنا المهمة واكون حميتك من اهلك فكري تاني معاكي لبكرة لووفقتي اجيب الماذون ونجوز فكري
وسابها ومشي
اللواء: فكري في الموضوع يا فيروز هيساعدنا في المهمة
وسابهم ومشي
ندى : تعالي يلا يا فيروز نروح الأوضة
******************************
في الشركة عند مراد
مراد: حضرة الظابط وصلت البيت
جاسر : اه لسه واصل
مراد: ماشي اسيبك ترتاح بقى
وقفل الفون
الباب خبط
السكرتارية: استاذة اسيل ومعتها واحدة برا
مراد: ماشي دخليها
دخلت اسيل وآسيا
مراد: اهلا دا ايه النور دا مجدي والدكتورة اسيا بذات نفسها الشركة نورت والله
اسيل: جاسر جيه
مراد: اه لسة واصل
اسيل: طب يلت عشان نروح
اسيا: بت اتهدي هو انا لسه قعدت عشان امشي
مراد: ايه سر الزيارة السعيدة
اسيا: لا ولا حاجة بس جاين عشان موتمر الأطباء والمهندسين اللي هيتعمل هنا عايزين نسخة من الدعوة
مراد: اوكي اتفضلوا
اسيا: شكرا
مراد: بس هتيجي بصفتك دكتورة ولا مندوب شركة الشربيني
اسيا: سيبها بظروفها
مراد: ماشي
اسيا: جاين باليل صح
مراد: اه
اسيل: طب يلا عشان الحق اقعد مع جاسر
اسيا: ياستي زهقتيني جاسر والله يابنتي بشوف اسر اخويا بالصدفة ومش بكلمه اصلا
اسيل: يا بنتي هو اخوكي الملزق دا يجي ايه في جاسر
اسيا: لا انا هقوم عشان هتقوليلي شعر فيه باي
مراد: بأي
****************************
في أمريكا
في فيلا الصاوي
في غرفة نور
عبير: قومي يلا يا نور الميكب أرتست وساندرا
تحت
نور : انا مش هسامحك على اللي بتعمليه فيا ابدا
عبير: فات الكلام انا نازلة
وسبتها ومشيت
فون نور رن
نور: ألو
وليد: جاهزة يا عروسة النهاردة للفرح
نور: برضو مش هتجوز يا حيوان
وليد: ههههه الفرح باليل يا بنت عمي اسيبك تجهيزي وتقولي رأيك في الفستان
وقفل
نور: حيوان
ساندرا دخلت
ساندرا: قومي يلا يا نور
نور ببكاء: مش عايزها مش هتجوزها
ساندرا: طب وهنعمل ايه بس
نور بتفكير: يوسف
****************************
عدى اليوم وجاء المساء
أمام قصر الشربيني
سيف: يلا يا اختي انزلي
همسة: حاضر يا زفت
همسة: واوو ايه دا القصر حلو اوي
سيف بضيق: يلى عشان مش طايق نفسي
جاسر: يلا يا اسيل تعالي
مراد: ادخل يلا
سيف: اومال هنا فين
مراد: قالتلي هتطلع مع روما من الشركة على هنا
سامح: سيف انا بقولك اهو قلة أدب جوا مع جدك مش هيفرق معايا احنا فين وهضربك
سيف بضيق: حاضر
ودخل الجميع
ايمن: اهلا اهلا حاج زهران منهور
زهران: البيت منور باصحابه يابني
خرج مهران
مهران: اهلا اتفضلوا ازيك يا زهران
زهران: بخير الحمد لله
سامح: اعرفك يا بابا أشرف ودي وفاء مراته وجاسر ابنه واسيل وهمسة
مهران: ازيك يا أشرف كبيرت وخلفت
اشرف :الله يخليك يا عمي
سامح: هند مرآتي يا بابا
مهران: عارفها ازيك يا بنتي
هند: بخير يا عمي
سامح: دا بقى سيف إبني يا بابا ابني التاني
سامح: سلام على جدك واعمامك ياسيف
قرب سيف وسلام على جده واعمامه
ودخل الجميع
ايمن: اعرفكم ابني مازن
سيف بضيق: عارفه
ايمن: ودا اسر ابن معتز
اسر: انت سيف
سيف: اه
اسر: بس مش شبه هنا خالص
سيف بعصبية: وحضرتك كنت بتتامل في هنا.
ايمن: اسيا أخت اسر
اسيا: لا يا ايمونة دا احنا قعدنا مع بعض ولعبنا كوتشينة كمان
سيف: بس يا غشاشه
رنا: ايه يا ايمن مش هيجي دورنا في طبور العرض دا
سيف بزهول: رنا
رنا : سيف
سيف: ادم
ادم: احييييه روحنا في داهيه
ايمن: انتوا تعرفوا بعض
ادم قرب عليه: حياة عيالك ياشيخ متقولش حاجة وهفهمك بعدين
سيف: اه يا عمي خبطنا في بعض مرة
روما: طب يلا يا جماعة نأمل عشان عصافير بطني بتصوت
هنا: اه وانا كمان
سيف بصلها: واخدة أنتي راحتك اوي
وذهب الجميع السفرة
***********&***&*************
في أمريكا
وليد بزعيق: ازاي يعني مش موجودة اقلبوا عليها البلد كلها مفهوم
الحراي: حاضر ياباشا
وليد: انا هوريكي يا نور
***************************&
في المعسكر
في غرفة فهد
الباب خبط
فهد: ادخل
فيروز: انا موافقة
****************************
البارت خلص
ايه اللي هيحصل في قصر الشربيني؟؟؟؟؟؟
وادم هيتنفخ ولا لا


نور راحت فين وليد هيعرف يلاقيها ولا لا
فهد قابل انو متجوز فيروز ليه؟؟؟؟؟
فيروز وافقت ليه؟؟؟؟
فهد بيكلم مين في الفون وليه علاقة بموت زياد ولا لا؟
نور هربت ازاي؟؟؟؟؟؟؟
***************)))*****)*
ي المعسكر
في مكتب أمير
أمير بعصبية: اقدر افهم حضرتك جايه هنا وانا اخر من يعلم
رهف: امير خلاص لو قلتلك مكنتش هتوافق
أمير بزعيق: فتحطيني قدام الأمر الواقع
رهف: امير انا اسفة
امير: انتي عارفة يا رهف انا مش عايزك تنزلي تاني ليه كفاية اللي خسرته
رهف ببكاء: طب ما انا كمان خسرته وبعد عني وسألني اتعذب لوحدي يا امير وانا مش هسكت غير لما اجيب حقه
امير: اخويا حقه انا اللي هجيبه من ابن الكلب دا لكن مش اجيب حقه انتي تتضيعي
رهف: وأخوك اللي بتكلم عنه دا يبقى جوزي ومش مرتاح غير لما أقطع بسناني من الكلب دا وانا يا امير مش هتنازل عن القضية
أمير : حاضر يا رهف بس كلامي يتسمع ماشي
رهف: حاضر
امير: هنبدا الشغل
***************************
في صاله التدريب
ندى قاعدة ومنسجمة في اليوجا
واسلام قاعد يتخانق مع الدبان
اسلام: يا بنتي انا زهقت والمصحف
اسلام: ندى ندى البت ماتت ولا ايه
اسلام بزعيق: ندى
ندى بعصبية: والله العظيم انا ممكن أفرغ السلاح االي معايا في راسك تمام أخرس بقى
اسلام: طب انا زهقت
ندى: اعملك ايه يعني ارقصلك
اسلام: ياريت
ندى: افندم
اسلام: بقول يعني نعمل حاجة تانيه غير الموت دا
ندى: اسلام انت عندك اخوات
اسلام: كان عندي
ندى: رحمة اللي ماتت
اسلام: اه الله يرحمها
ندى: ومامتك
اسلام: سعاد لسه عائشة تقرف اللي خلفوني
ندى: هههه ربنا يخلهالك
اسلام: وانتي بقى معندكيش اخوات
ندى: انا يا سيدي بابا وماما ماتوا في حدثة عربية وانا عندي15 سنة كنت وحيدة مش عندي اخوات خالتو جوزها مات ومش بتخلف فروحت عيشت مع خالتو واهل بابا بروح ليهم كل إجازة وبعد كده فيروز لما جات اتعرفت عليها وبقينا أصحاب
اسلام: كان عندك استعداد تتخطبي لزياد وانتي 17 سنة
ندى: اه كنت مستعدة وكنت بحبه
اسلام: اصل انتي كنتي مراهقة مخفتيش مشاعرك تتغير
ندى: مكنتش بدي لنفسي اصلا فرصة مشاعري تتغير
اسلام: ودلوقتي لسه بتحبيه
ندى: اكتر من الأول
فون اسلام بيرن
اسلام : ألو حاضر جاي
اسلام تعالي يلا فهد عايزنا
****************************
في المكتب عند فهد
جاب فهد مياه وحاول يفوق فيروز
فيروز فتحت عنيه
فيروز: ايه االي حصل
فهد: انا المفروض اسال
فيروز أتذكرت
فيروز بخوف : شوفته انا شوفته
فهد: هو مين
دخل اسلام وندى
فيروز: اسلام انا شوفته يا اسلام
اسلام اخد فيروز في حضنه
اسلام: اهدي بس هو مين
فيروز: محمود ابن عمي انا شوفته هياخدني
ندى باستغراب: محمود ودا عرف طريقك ازاي ممكن بيتهيقالك
فيروز: اسلام انا خايفة
اسلام: اهدي خلاص مافيش حاجة دا بيتهيالك
واسلام شال فيروز وخدها
وندى مشيت معه
فهد: هو ايه دا انا مش فاهم حاجة
******************************
وجاء المساء
في منزل سامح
سيف: لا انتي بتغشي
اسيا: محصلش يا بابا
سيف: بت هو الواد بيطلع خمس مرات في الكوتشينا
اسيا: انا بقى الكوتشينا بتاعتي كده
سيف: حممممص يابت
همسة: بسسسسس سيف صوتك عالي براحة
اسيل داخلة ومعها عصير
اسيل: تعالوا يلا اشربوا
اسيا: احسن برضو اشرب العصير
سيف: يلا يا غشاشة
دخل مراد من الباب
مراد: صوتك عالي يازفت
سيف: هي الي بتغش
مراد: هو انتي لسه هنا
اسيا: قاعدة في بيت عمي يا حبيبي مش عاجبك لف وارجع من الباب اللي جيت منه
مراد بصوت واطي: باردة
اسيا: طالعالك يا ابن عمي تشرب عصير
مراد: شكرا يا اختي خلهولك
الباب طرق
مراد فتح
هنا: وسع عايزة اكل عايزة السرير
سيف: اهلا بالصايعة
هنا: سيفو حبيبي وحشتني يا توينز
سيف: وانتي لا
هنا: حيوان
هنا بصريخ: يا هند يا هنود تعالي شوفي بنتك فلذة كبدك موحشتيكيش
هند: لا يا اختي
هنا: اخص عليكي انا جعانه
هند: لسة بعمل الطفح
هنا: واد ياسيف
سيف: نعم
هنا: مش انت كنت معايا في بطن الست دي متاكد انها أمنا
سيف: لا يا اختي ماهي قالتلي امبارح اني مش ابنها
هنا: كنت متأكده برضو
همسة: الجزمة اللي نسيتني
هنا : هموسة عاملة ايه سبناكي امبارح لوحدك
همسة: حيوانات
هنا: ايه دا دا اسيا عندنا بجد
مراد: اه يا اختي وواخدة راحتها على الاخر
اسيا: طبعا يا ابني
مراد: هنا انتي جيتي ازاي
هنا: جيت مع مازن وروما وأسر
سيف: الله اسيبك يوم تنحرف مين زفت وزفتين
اسيا: اسر اخوي ومازن ابن عمي
سيف بزعيق: الله وأكبر انا كده اطمنت جاية معهم ليه
هنا: سيف اهدى كنت راجعة من الشركة وهما وصلوني وروما كانت معايا
سيف: اومال هي فين
هنا: روحت تاني معهم
سيف بيزغرت: يا فرحة اني بيا وهم لقوا مكان ولا اجبلهم انا تروح معهم ليه
هنا: اه صح نسيت اقولك مش رونا تبقى بنت خالت مازن
سيف بزعيق: مازن مين
هنا: ابن عمو ايمن
سيف: انا مش فاهم حاجة
اسيا: سيف اهدى مازن يبقى ابن عمك ايمن وروما تبقى بنت خالته وأخته وهي كانت عايشة معنا قبل خمس سنين لما سفرا بس دلوقتي هترجع تعيش معانا
سيف: يا حلاوة ام إسماعيل في وسط عيالها انا اتهبلت مش عايز افهم حاجة انا طالع السطح
وسابهم وطلع وهمسة طلعت وراه
اسيا: طب انا همشي بقى يا اسيل عشان الوقت اتأخر وبابا رن عليا
هنا: طب انا لسه مش قعدت معاكي
اسيا: لا مرة تانيه بقى
اسيا: يلا باي يا اسيل
اسيا: بأي يا طنط
هند: طب استني اتعشي معانا
اسيا: لا الوقت اتأخر خلاص
هند: ماشي مع السلامة يا حبيبتي
مراد: يلا عشان اوصلك
اسيا: لا بعرف اروح لوحدي
مراد: يلا اتفصلي قدامي
ونزلوا تحت
اسيا: بص هنركب عربيتي
مراد: على اساس عربيتي سليمة مثلا
اسيا: هههه احسن عشان تبقى تشتم
مراد: انا اللي هسوق
اسيا: ماشي اتفضل
ركبوا العربية
مراد: تسمعي اغاني
اسيا:بتعزم عليا في عربيتي
مراد: الصراحة انتي تحيري
اسيا: ليه
مراد: غامضة شوية عاقلة وشوية مجنونة
اسيا: مراد متحكمش على حد من برا انتي متعرفش ايه اللي جواه
مراد: كلامك أكبر من سنك.
اسيا: مش بالسن بالخبرة في الدنيا
مراد: اسيا انتي عرفتي الموضوع التاني ازاي
اسيا: عيب عليك يا ابني انت بتكلم عيلة مراد انا اعرف عنك كل حاجة ويوم ما خبط فيا في المول انا كنت عارفاك
مراد: امم انتي شكلك مش سهله
اسيا: بس كان شكلك مسخرة الصبح
مراد: متفكرنيش عشان ممكن آخد حقي دلوقتي
اسيا: هتعمل ايه يعني مثلا
مراد: ولا حاجة احنا باليل ولوحدنا وماشين في طريق قاطع والشيطان شاطر
اسيا: ههههههههه انا مش بخاف اللي عندك اعمله انا ممكن اخليك تعيط على اللي هيحصل ليك قبل ماتفكر اصلا
مراد: يا واثق
اسيا: أحب اقولك انت متعرفنيش لان الفهد ذات نفسه معرفش يغلبني
مراد: امم وايه بقى اللي حصل بينك وبين فهد
اسيا: مش يخصك
مراد: براحتك
****************&**&&&*****&
في المعسكر مساء
فيروز: والله يا اسلام شوفته
اسلام: يعني كده عرفو مكانك
ندى: طب والعمل
فيروز: مش عارفة
اسلام: بصي روحي ناموا والصبح نشوف
ندى: احيييه احنا مجهزناش خطة
اسلام: ولا انا فهد هينفخني انا ماشي
****************************
فهد: يا بني والله هي
الشخص: ….
فهد: طب والعمل
فهد: خلاص عرفت هعمل ايه
دخل اسلام
فهد: اهلا بالصايع حبيب قلبي البنات
اسلام: فهد
فهد: ونبي كنت بات عندك اصل احنا عملنا شغلنا مش لازم ولا يهمك
اسلام: اصل
فهد: بلا اصل بلا فصل احنا هنسهر مش هنام لحد ما نشوف خطة
****************************
وعدت الايام
يوم الخميس صباحا
في مكتب المأذون الشرعي
هو: جاهزة
هي بتوتر ودموع: اه
هو: اهدي انتي عارفة احنا بنعمل كده ليه
هي ببكاء: مش قادرة انا هعمل كده من وراهم
هو بمرح: خلاص يا بنتي هنبتدي نكد من قبل حتى الجواز
هي : انت مش حاسس بيا
هو: والله عارف انه صعب بس مافيش حاجة في ايدينا غير كده يلى بقى قبل ما الراجل يطرودنا
وقام المأذون بمراسم عقد القراءن
الماذون: بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
هو: مبروك
هي : بتتريق
هو : ياستي اهو الواحد يعيش الدور
*****************************
في منزل سامح
هنا: ماما انا ماشية عشان اتأخرت
هند: طب احنا معزومين باليل عندك جدك
هنا: عارفة ما انا هروح الجامعة وبعد كده اطلع على الشركة وهجيلكوا على هناك
هند: ماشي
هنا: يلا ياسيف اتاخرنا
سيف: يلا يااختي
همسة : يلا يا جماعة
وذهبوا إلى الجامعة
سيف: مالك يا حمزة قاعد زي المطلقين ليه
حمزة: ولا حاجة يا اخويا مستنيكوا
هنا: هي روما لسه مجاتش
حمزة: لا
روما: انا جيت
سيف: اهلا يا اختي
هنا: اتاخرتي ليه
روما: على مااتحيلت على مازن يخدني معه في طريقه
هنا: ايه دا هو مازن جي هنا
مازن: أيوة جيت ازيك يا هنا
هنا: الحمد الله
سيف: مين الحلو اللي داخل يسلم
روما: سيف يا مازن توأم هنا اللي حاكتلك عنه
مازن: أخير شوفتك انا مازن ابن عمك ايمن
سيف: اه حصلنا الارف
روما: اه همسة يا مازن بنت خال هنا
مازن: اهلا انتي كمان هندسة
همسة: لا انا تانية صيدالة
مازن: اخير لقيت حد غير النشاط
سيف: اه شوفت اتعرفت خلاص بقى خف كلام
مازن: في ايه ياسيف خليك فريش هادي كده زي اختك وبنت خالك
سيف بزعيق: انا كده إذ كان عجبك وملكش دعوة ولا لأختي ولا ببنت خالي عشان متزعلش
مازن: هعديهالك عشان انا الكبير برضو
روما : مازن دا حمزة زميلي في الجامعة
مازن بضيق: عارفه وهل يخفى النجم اللي معاكي في كل اغنيه
حمزة: اهلا روما بتحكي عنك كتير
مازن: اكيد طبعا متربية معايا وحياتها كله معايا
حمزة باستفزاز: اه متنساش تبقى تيجي تحضر حفلتي انا وروما والشباب نستناك
مازن: لما تاخد أذني الأول وروما تيجي اصلا
همسة: خلاص يلا ياشباب المحاضرة
مازن: يلا مع السلامة ياروما اشوفك في الشركة يا هنا بأي
ومشي مازن
سيف: كنتو سبتوني عليه
سيف: والحلوة رايحة تدريب ولا فسحة
هنا: واللع عادي مش بعمل حاجة بشتغل وخلاص
همسة: سيف انا ماشية انا بقى رايحة الجامعة
&*&&&&*********************
في المعسكر صباحا
في غرفة فهد
فهد: خلاص يا ابني هي أخت زياد والله
فهد: زياد اصلا بعد اللي عملها مكنش لازم يعيش
وكانت فيروز معايده وسمعته
فيروز: يعني ليه يد في موت اخويا حاضر يا فهد قابل بقى
ندى: يلا يابنتي اللواء مستنينا
فيروز: حاضر يلا
في مكتب اللواء
اللواء: بصو بقى احنا بعد التحريات والمعلومات وتجميع الخطط
اللواء: المفروض هيكون اسلام وندى هيمسكوا تجارة الاعضاء وهتدخلوا على اساس يا اسلام انك هتبرع بكليتك مقابل فلوس وندى هتكون مراتك وهي هتكون على اتصال برهف ورهف هتجبلنا اليوم اللي هيكون موجود في كبيرهم وهو نفس اليوم اللي هتعنلوا في العملية بس هتكون متفق قبلها بيوم مع الدكتور
اسلام وندى: تمام يا افندم
اللواء: بالنسبة للدعارةمش هتكون لحد فيكوا احنا عايزين ولد وبنت يكونوا وجه جديد ولسه هنتصرف في الموضوع دا والمخدرات بقى مهمة فهد وفيروز اللي هيكونوا على اتصل مع امير
فهد: وايه الخطة يا افندم
اللواء: رهف قولي المعلومات اللي عندك
رهف: المعلومات بتقول ان اللي الأمير اللي بيصرف المخدرات مش كبير سنه 30 سنه ليه اسماء كتير بيحب الترفيهة جدا كل الموظفين اللي عنده في البيت بنات عدا حارسين الشخصين حارس البوابة بيغير الحراس كل شهر
فيروز: المطلوب
اللواء: فيروز هتروح متخفية في زي خادمة من حارة معرفة فهد وفهد هيكون هو وأمير الحارسين الشخصين وهيعمل حفلة هتكون معلومات الشحنة موجودة في الحفلة والسمنة دي هي اللي هتوصلنا لناس اللي برا مصر
فهد: هنبدا امتى المهمة يا افندم
اللواء: الأول هتنزلوا اجازة أسبوع وبعد كده هتيجوا كل حاجة هتكون جاهزة
الجميع: تمام يا افندم
الباب طرق
اللواء: ادخل.
العسكري: في ناس برا عاملين صوت وجايبن سلاح
اللواء: تعالوا نشوف في ايه
وخرج الجميع
وشافوا ناس برا كتير ومعها سلاح.
اللواء: انتو مين وازي تترجموا على منطقة حكوميه امسكوهم
شخص: احنا مش جاين عايزين حاجة احنا عايزين بنت اخونا
اللواء: مين دي
عثمان: فيروز صالح العمري
اسلام: وفيروز مش جايه مع حد
عثمان: وانت مين عاد انت كمان
اسلام: ملكش دعوة انا مين.
محمود: واحنا هناخد بنت عمي يا اسلام وهنمشي
اسلام: دا انت طلعت بتعرف تكلم اهو يا محمود
عثمان: نهاية الحديث هات بنت عمك يا محمود ويلا
فهد طلع السلاح وضرب طلقة
فهد: ايدك يا محمود قبل ما تتمد على مرآتي اقطعها
عثمان بزهول: مراتك
والجميع في زهول.
وفيروز هتكلم اسلام مسكها
فهد: اه مرآتي وفرحنا الاسبوع الجاي وانت معزوم
عثمان: فين الجسيمة وانت اتجوزتها من مين عاد
فهد: القسيمة عند الماذون لسه هتطلع وهي وكيلة نفسها وكبيرة كفاية وتنورونا في الفرح الاسبوع الجاي في القاهرة في قصر الشربيني مستنيكوا
عثمان: هاجي طبعا فرح بت اخوي
فهد: تنور
عثمان: يلا يا محمود يلا الرجالة
محمود: ازاي يا ابوي
عثمان : خلاص بنت عمك جوزت نفسها واحنا هيجي عشان نعمل الواجب الاسبوع الجاي
وذهبت الناس
فيروز بصريخ: ايه ايه انت عملته دا انت مجنون انا مش مراتك
فهد: صوتك يوطى
فيروز: مش هوطي صوتي انت بتدمرتي وتقولي وطي صوتك
ندى: فيروز اهدي.
فيروز: متقوليش اهدي دول لوجهم ومش لقوا فرح هيخدوني يموتموني
فهد: ومين قالك مافيش فرح احنا هنكتب الكتاب ونعمل فرح وبعد كده شهر وتطلق عادي نكون خلصنا المهمة واكون حميتك من اهلك فكري تاني معاكي لبكرة لووفقتي اجيب الماذون ونجوز فكري
وسابها ومشي
اللواء: فكري في الموضوع يا فيروز هيساعدنا في المهمة
وسابهم ومشي
ندى : تعالي يلا يا فيروز نروح الأوضة
******************************
في الشركة عند مراد
مراد: حضرة الظابط وصلت البيت
جاسر : اه لسه واصل
مراد: ماشي اسيبك ترتاح بقى
وقفل الفون
الباب خبط
السكرتارية: استاذة اسيل ومعتها واحدة برا
مراد: ماشي دخليها
دخلت اسيل وآسيا
مراد: اهلا دا ايه النور دا مجدي والدكتورة اسيا بذات نفسها الشركة نورت والله
اسيل: جاسر جيه
مراد: اه لسة واصل
اسيل: طب يلت عشان نروح
اسيا: بت اتهدي هو انا لسه قعدت عشان امشي
مراد: ايه سر الزيارة السعيدة
اسيا: لا ولا حاجة بس جاين عشان موتمر الأطباء والمهندسين اللي هيتعمل هنا عايزين نسخة من الدعوة
مراد: اوكي اتفضلوا
اسيا: شكرا
مراد: بس هتيجي بصفتك دكتورة ولا مندوب شركة الشربيني
اسيا: سيبها بظروفها
مراد: ماشي
اسيا: جاين باليل صح
مراد: اه
اسيل: طب يلا عشان الحق اقعد مع جاسر
اسيا: ياستي زهقتيني جاسر والله يابنتي بشوف اسر اخويا بالصدفة ومش بكلمه اصلا
اسيل: يا بنتي هو اخوكي الملزق دا يجي ايه في جاسر
اسيا: لا انا هقوم عشان هتقوليلي شعر فيه باي
مراد: بأي
****************************
في أمريكا
في فيلا الصاوي
في غرفة نور
عبير: قومي يلا يا نور الميكب أرتست وساندرا
تحت
نور : انا مش هسامحك على اللي بتعمليه فيا ابدا
عبير: فات الكلام انا نازلة
وسبتها ومشيت
فون نور رن
نور: ألو
وليد: جاهزة يا عروسة النهاردة للفرح
نور: برضو مش هتجوز يا حيوان
وليد: ههههه الفرح باليل يا بنت عمي اسيبك تجهيزي وتقولي رأيك في الفستان
وقفل
نور: حيوان
ساندرا دخلت
ساندرا: قومي يلا يا نور
نور ببكاء: مش عايزها مش هتجوزها
ساندرا: طب وهنعمل ايه بس
نور بتفكير: يوسف
****************************
عدى اليوم وجاء المساء
أمام قصر الشربيني
سيف: يلا يا اختي انزلي
همسة: حاضر يا زفت
همسة: واوو ايه دا القصر حلو اوي
سيف بضيق: يلى عشان مش طايق نفسي
جاسر: يلا يا اسيل تعالي
مراد: ادخل يلا
سيف: اومال هنا فين
مراد: قالتلي هتطلع مع روما من الشركة على هنا
سامح: سيف انا بقولك اهو قلة أدب جوا مع جدك مش هيفرق معايا احنا فين وهضربك
سيف بضيق: حاضر
ودخل الجميع
ايمن: اهلا اهلا حاج زهران منهور
زهران: البيت منور باصحابه يابني
خرج مهران
مهران: اهلا اتفضلوا ازيك يا زهران
زهران: بخير الحمد لله
سامح: اعرفك يا بابا أشرف ودي وفاء مراته وجاسر ابنه واسيل وهمسة
مهران: ازيك يا أشرف كبيرت وخلفت
اشرف :الله يخليك يا عمي
سامح: هند مرآتي يا بابا
مهران: عارفها ازيك يا بنتي
هند: بخير يا عمي
سامح: دا بقى سيف إبني يا بابا ابني التاني
سامح: سلام على جدك واعمامك ياسيف
قرب سيف وسلام على جده واعمامه
ودخل الجميع
ايمن: اعرفكم ابني مازن
سيف بضيق: عارفه
ايمن: ودا اسر ابن معتز
اسر: انت سيف
سيف: اه
اسر: بس مش شبه هنا خالص
سيف بعصبية: وحضرتك كنت بتتامل في هنا.
ايمن: اسيا أخت اسر
اسيا: لا يا ايمونة دا احنا قعدنا مع بعض ولعبنا كوتشينة كمان
سيف: بس يا غشاشه
رنا: ايه يا ايمن مش هيجي دورنا في طبور العرض دا
سيف بزهول: رنا
رنا : سيف
سيف: ادم
ادم: احييييه روحنا في داهيه
ايمن: انتوا تعرفوا بعض
ادم قرب عليه: حياة عيالك ياشيخ متقولش حاجة وهفهمك بعدين
سيف: اه يا عمي خبطنا في بعض مرة
روما: طب يلا يا جماعة نأمل عشان عصافير بطني بتصوت
هنا: اه وانا كمان
سيف بصلها: واخدة أنتي راحتك اوي
وذهب الجميع السفرة
***********&***&*************
في أمريكا
وليد بزعيق: ازاي يعني مش موجودة اقلبوا عليها البلد كلها مفهوم
الحراي: حاضر ياباشا
وليد: انا هوريكي يا نور
***************************&
في المعسكر
في غرفة فهد
الباب خبط
فهد: ادخل
فيروز: انا موافقة
****************************
البارت خلص
ايه اللي هيحصل في قصر الشربيني؟؟؟؟؟؟
وادم هيتنفخ ولا لا
نور راحت فين وليد هيعرف يلاقيها ولا لا
فهد قابل انو متجوز فيروز ليه؟؟؟؟؟
فيروز وافقت ليه؟؟؟؟
فهد بيكلم مين في الفون وليه علاقة بموت زياد ولا لا؟
نور هربت ازاي؟؟؟؟؟؟؟
***************)))*****)*

