رواية غرام القاضي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم بيري الصياد – تحميل الرواية pdf

رواية غرام القاضي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم بيري الصياد
يبتسم جبل ويتسطح بجانبها ويقول وهو ينظر الي سطح الغرفه.اتولدت بين اب اتجوز الام ومكنش بيحبها وكان كل يوم خناقه شكل وعاشت اول عمري وسط مشاكلهم والحاجه الوحيده اللي كنت برتاح فيها
وينظر الي غرام ويقول.هي القعدة مع امك اللي كانت بتعوضني دايما علي حب ام اللي كانت زعلانه طول عمرها علي حياتها مع جوزها اللي مكنش عايزها كنت علي طول اطلع اقعد معاها وعلشان كده بعشق لين هي عوضتني زمان علي حاجات كتير اوي
تبتسم غرام ويستكمل جبل وهو يقول.المهم صفاء حملت وجابت حبيبه وقتها حسيت بالمسؤاله لاول مره في حياتي وكنت احميها من كل حاجه واحاول اعوضها عن ابوها اللي مكنش بيعمل حاجه غير ان يزعق
تقترب غرام منه وتقول وهي تضع يدها على وجهه.وكان بيعمل ايه تاني يا حبيبي
يبتسم جبل ويقول.يعني يا ستي مره كنت
(فلاش بك)
كان هذا الصبي يضم شقيقته الذي تبكي الي احضانه وهم يسمعون صراخ والدهم علي والدتهم الذي تبكي وهي تحاول ان تدفع عن حالها وتتحدث ويقول هذا الصبي وهو يضم الصغيره اليه.بس يا حبيبه بس متعيطيش كفايه
تحاول ان تنطق هذه الطفله وتقول.هو بيزعق لماما كده ييه (ليه) يا جبي (جبل) حيام (حرام) عييه (عليه) اطلع خيي (خلي) يثيبها (يسببها )علسان خاطيي (خاطري)
يبعدها جبل عن أحضانه ويقول.ماشي بس استني انتي هنا ومتتحركيش ماشي
تمسك هذه الصغيره يده بسرعه وتقول بخوف ودموع شديده.لا خياص (خلاص) خيك (خليك) معايا ومتثبنيش (ومتسبنيش) يا جيل انا خاي
قطع حديثها وهي تسمع صراخ والدها العالي بشدة علي والدتها لتنزل دموعها بخوف شديد ويذهب جبل بسرعه كبيره الي الخارج ويقول.كفايه يا بابا وسيب ماما في حالها هي تعبت منك كفايه كده
ينظر اليه ابراهيم ويقول بغضب شديد وصوت عالي.غور يالا من وشي وملكش دعوه انت غور ادخل علي اوضتك واقفل الباب يلا غوووور
يخاف جبل من صوته ويذهب الي والدته ويمسك يدها وكان ان يسحبها معه الي داخل الغرفة لاكن يمسكه والده ويرمي بعيد عنه ويقول بصراخ عالي.قولت غور وسيب امك دي انا عايزها غور يلا
يقع جبل علي الأرض وتخبط رأسه في الطاوله بقوه لتتفزع والدته عليه بشدة وتذهب وتمسكه وتقول بدموع شديده.انت عملت ايه يا ابراهيم حرام عليك اود اتعور اهو بسببك
ابراهيم بغضب شديد.يتعور ولا يغور في داهيه مش هتفرق كتير روحي ارمي في أوضته جنب اخته وتعالي يلاااااااااا
تتفزع صفاء بشدة ويقول جبل بغضب شديد برغم خوفه من والده.انت بتعاملنا كده ليه احنا ولادك المفروض تعاملني زي ما عمي صابر كان بيعامل ولاده
يذهب ابراهيم ويصفع هذا الطفل بجميع قوته ليقع هذا المسكين علي الأرض بعنف شديد ويقول ابراهيم بصوت عالي.بتعلي صوتك عليا يا زباله طب عمك صابر ده واحد فاضي وبعدين انت واختك وامك دي تحمدوا ربنا اني باكلكم من جيبي اصلآ واحد غيري كان رماكم من زمان في الشارع يا $$$$ يا حيوان
تصرخ صفاء بصوت عالي وهي تره ولدها يقع علي الأرض بهذه الطريقة وتذهب اليه وكان ابراهيم ان يهبط ليستكمل علي جبل ويضرب به لاكن تضع صفاء يدها امامه بحمايه لولدها وتقول بصوت عالي ودموع.كفايه يا ابراهيم حرام عليك سيبه وكفايه كده حرام يا ابراهيم ده ابنك
ابراهيم بغضب شديد.العيل اللي يجي منك مش عايزو يا صفاء انا مش معترف بولا عيل من عيالك دول وميلزمنيش حد فيهم
ينهض جبل ويبتعد عن والدته ويقول.احنا اللي مش عايزين اب زيك في حياتنا ومش عايزينك يا ابراهيم انت مش ابونا واحنا مش عايزينك
يغضب ابراهيم ولا يره أمامه ويمسك هذا الصبي من ذراعه ويسحبه بقوه كبيرة ويدخله في الغرفه ويغلق الباب جيد وينزع (الحزام) الذي علي خصره وينزله علي جسد هذا الصغير بقوه وعنف شديد بهذه الحديدي الذي توجد بهذا الحزام وهو لم يتذكر ان هذا الطفل ولده ولم يفكر بكل هذا ويصرخ جبل بوجع شديد وتقول صفاء بدموع شديده وهي تدق علي الباب بعنف شديد.ابراهيم متعملش كده في ابني يا ابراهيم حرام عليك سيبه
وتسمع صفاء صراخ ولدها العالي وهي تسمع صوت (الحزام) ينزل علي جسده بقوه وعنف شديد ولم يتذكر هذا الاب ولده الذي لم يعني اليه بشئ ولم يحن قلب هذا الرجل علي هذا الصبي ولم يتركه سوا بعد ان لم يتحمل جبل ويغشي عليه من الضرب المبرح الذي تلاقي من الشخص الذي من المفترض يكون والده
(بك)
يغلق جبل عينيه بوجع شديد وهو يتذكر هذه الأشياء وينظر الي غرام الذي نزلت دموعها بغزاره وهي تسمع هذه الأشياء الذي لم تتوقع اب يفعلها مع ولده ليقول جبل وهو يمسح دموعها بيده.احنا متفقناش علي كده يا فله
تنظر اليه غرام وتذهب الي أحضانه بقوه كبيرة ويضمها جبل بقوه وهو يريد ان يدخلها بداخله لكي يرتاح وتقول غرام.معقول هو يعمل كده يا جبل ليه كل ده
يقبل جبل رأسها ببطئ ويقول.ابراهيم مكنش واخد علاقته بصفاء غير انها علاقة سرير واحده بتريحه ويفضي فيها غرزته ويخلص يا غرام وبعدها بشويه اتفاجنا انه بيقول انه اتجوز واحده تانيه وانه هيعيش معاها هي وبعدها صفاء عرفت انها حامل وجابت بدر غصب عنها
غرام باستغراب ودموع.ازاي غصب عنها
ييتسم جبل ويقبل شعرها ويقول.امي مكنتش عايزه تجيب عيال تاني تعذبهم مع ابراهيم وعلشان كده عملت كل اللي تقدر عليه علشان متحملش تاني بس اتفجت لما لقيت انها حامل وابراهيم بدل ما كان كل فتره يرمي لينا قرشين علشان نصرف علي نفسنا قطع ده ومبقاش حد يشوفه اصلآ واحنا منعرفش هو ساكن فين وانا مكنش عندي حل غير اني انزل واشتغل علشان امي كانت حامل وابوكي ساعدنا كتير اوي وانا بقيت مكسوف منه وعلشان كده قرارت ان كفايه اوي عليه وشيلت شلتي ونزلت اشتغلت كل حاجه وايي حاجه تتوقعها كل اللي كان يهمني ان امي مطلعتش تشتغل ولا تهين نفسها عند حد
تبتسم غرام بفخر بزوجها وتضمه بقوه كبيرة ويبتسم جبل ويضمها هو الآخر وتقول غرام وهي تغلق عينيها باستمتاع شديد بين أحضانه.كمل يا حبيبي
يقبل جبل رأسها ويقول.وبعدها بفتره كبيرة ظهر ابراهيم تاني في حياتنا واحنا كلنا اتفاجنا بي وانا وقتها مستحملش اقعد معاه في مكان واحد علشان كده طلعت وفضلت مع ابوكي طول الاسبوع اللي فضل في هنا
غرام باستغرب.اسبوع
يبتسم جبل بسخريه ويقول.الاستاذ كان جاي يلم الباقي من اللي يخصه هنا واخر حاجه ابراهيم سابها لينا هي الشقه وجاه علشان يبيعها وللحظ ان صابر هو اللي اشتراها هو وعمي مع بعض
ترفع غرام رأسها وتقول.صح عمك ده كان فين في كل ده
جبل بهدوء.عمي ده كان عنده اتنين يا غرام وهو كان بيساعد باللي يقدر عليه وانا منعت ده ومقبلتش منه جنيه بعد ما اشتغلت بس عمري ما كنت هقدر اجيب تمن الشقه وصابر ساعده واشتروها من ابراهيم اللي مكنش فارق معاه غير أنه يرضي ال$$$$$$ بتاعته وهو ده اللي كان هيرضيها
تضغط غرام علي شفتيها وتقول.سافل سافل مش ايي كلام المهم ايه اللي حصل بعد كده
ييتسم جبل ويمص شفتيها بقوه (يا رب ارحمني وانا اللي الدمعه هتفر مني عليك وانت قاعد تبوس ايه يا ابن ابراهيم الكلب هو ده وقته) ويمسك شفتيها بين اسنانه ويمصهم بقوه كبيرة ويبتعد عنها ويقول.اللي حصل اني صحيت لقيت نفسي مسؤول عن عيلين يا غرام ومكنش عندي حل غير اني اسد في ده وكان لازم اقوه علي الدنيا دي علشان لو مكلتيش هتتاكلي يا غرام وده اول قانون في الحياه اتعملته علشان كده قويت علي الكل الكبير قبل الصغير ومكنش يفرق معايا مين اللي قدامي مين ما كان وكنت اعمل كل حاجه مهما كانت ايه هي
غرام بدموع وترقب.وحتي انك اشتغلت في المخدرات يا جبل
ييتسم جبل ببرود ويقول.تؤ انا اشتغلت في المخدرات متأخر اوي وبعد سنين من ده كله وكنت وقتها ارتاحت وكنت اقدر اجيب الجنيه من بوق الاسد
تستغرب غرام بشدة وتقول.طب وانت اشتغلت ليه أصلا
ينظر جبل أمامه ويقول.الموضوع في الاول كان شغف في المغامر وتجربه جديده وكنت عايز ارفع نفسي اكتر بفلوس المخدرات دي بس بعد كده الموضوع قلب معايا واتحطيت وكان لازم اسد يا غرام علشان لو مسدتش كنت خد اعدام من زمان اوي
تستغرب غرام أكثر وتقول.ازاي يا جبل
ينظر اليها جبل ويقول.كنت وقتها شاغل علي عربيه اشتريتها بعد تعب وكانوا معايا الشباب وقتها و
(فلاش بك)
كان يجلس هذا جبل وهو يعد بهذه النقود الذي بيده ويقول بصوت عالي.احااااااااااا يا $$$$ منك لي انتوا هتصيعوا عليا يا شويه $$$$$$ ولا ايه
يضحك عاصم بقوه ويقول.اهده يا ابو جبل في ايه يا راجل اعصابك
يرمي جبل النقود علي الطاوله ويقول.فين باقي الفلوس يا $$$$ منك لي لي
نهي حديثه وهو يشير علي حسن وموسي وعاصم ويقول موسي بهدوء.عملنا بيهم مصلحه يا قاضي
يضرب جبل الطاوله ويقول.ومصلحة ايه يا $$$$ اللي تعملوها من غير اذني وكمان مين اللي سمح انكم تعملوا ده اصلا
حسن بغمزه.انت لو تهده هتفهم كل حاجه اتك علي الصبر يا قاضي
يجز جبل علي أسنانه ويقول.اخلص يالا انا مش فاضيلك فين باقي الفلوس
يخرج عاصم نقود من الجاكيت الذي يرتدي ويضعهم امام جبل ويقول.امسك يا كبير عد باقي فلوسك
ينظر اليه جبل وينظر الي النقود ويقول.ما كان من اولها يا $$$$ ولا هو لازم تحرق دم امي يا ابن ال$$$$$$
عاصم بغيظ شديد.اتصدق ان انا غلطان يا جبل والحق عليا من الاول انت عارف الفلوس دي ذياده خمس الفين جنيه علي الفلوس الاساسيه
يرفع جبل حاجبه ويقول.وليه ياخويا جابتهم منين معقول تكون روحت اشتغلت $$$$$$ من $$$$$$ شارع الهرم
ينظر عاصم الي حسن ويقول.شيل ابن عمك عني والا هقتله
يضحك حسن بخفه ويقول.لو قتلته دلوقتي هتتجوز ازاي يا اذكي اخواتك اهده علشان تتجوز وبعدها اعمل اللي انت عايزو
اومال لهو عاصم ويقول.خلاص اتجوز وبعدها ننفذ حوار القتل ده
وينظر الي جبل ويقول.وانت يا عم جبل احنا خدنا من الفلوس دي علشان نسد الأقساط اللي علي العربيات وصدفه روحت لقيت عزت وعطيني دول ليك ويقولك انه كده خالص
جبل برفعة حاجب.اومل مصلحة ايه يا $$$$ انتوا بتصيعوا عليا
ينفخ حسن بقوة ويقول.لا في مصلحة بس محتاجه شويه عقل ولو نفذنها هتنقلنا نقله حلوه يا قاضي
ينظر اليه جبل وكان ان يتحدث لاكن يره شاب يتجاوز الثلاثين يقف أمامه ويقول.اتفضل معايا يا قاضي
ينظر اليه جبل ويقول.وانت مين يا حيلتها انت كمان
ينفخ هذا الشاب ويقول.تعال معايا الباشا عايزك
يرفع جبل حاجبه وينظر الي الشباب ويقول موسي.باشا مين يا عم هو انت فاضي وجاي تسالي نفسك هنا ولا ايه
ينظر اليه الشاب ويمسك جبل من ذراعه ليمسك عاصم يده وينزعها عن جبل بعنف ويقول بغضب.ايدك لا توحشك يا نجم وبعدين اخلص وقول انت مين ومين الباشا بتاعك ده
الشاب بغضب اشد.الباشا عايز القاضي في مصلحة تهمه وهيفهم كل حاجه لو جاه معايا
ينهض جبل ويغمز الي عاصم ويقول.طب تعال يا حيلتها وريني فين الباشا بتاعك ده
ينهض حسن ويقول.مش هتروح في مكان لوحدك يا جبل احنا هنيجي معاك
الشاب بغضب.هو فرح ايه هنيجي معاك وبعدين الباشا طالب القاضي بالاسم
موسي بصوت عالي.والقاضي مش هيتحرك معاك حركة واحده من غيرنا عجبك تمام مش عجبك غور احنا مش فاضين
ينظر اليه الشاب ويذهب بعيد عنهم قليلاً ويخرج هاتفه ليفعل مكالمه ليقول جبل برفعة حاجب الي الشباب.علي اساس اني عيل وهما هيخطفوني مش كده
يضع عاصم ذراعه علي كتفه ويقول.لا مش عيل بس انا هموت واعرف مين الباشا ده وعايزك في ايه واشمعنا يجيلك انت في المصلحة اللي بيقول عليها الزفت ده
ينظر اليه جبل ويقول.انت عارف يا عاصم الكلب لو مشلتش ايدك ولمت دورك معايا دلوقتي انا هعمل فيك ايه وحيات امك صباح لا اخليك تطلع من الدنيا قبل ما تدخلها حتي
عاصم بغيظ شديد.وانا عملت ايه دلوقتي يا عم جبل ولا هو علشان انا أصغر واحد فيكم هتزلوني وتستغلوا ده كده ايه قلة الادب والاحترام ده كله
كان جبل ان يتحدث لاكن يأتي هذا الشاب ويقول.تمام اتفضلوا معايا علشان نروح للباشا
ينظر جبل لجميع الشباب ويشير الشاب علي السياره ليذهب جبل الي هذه السياره ويركب بها ويركبون الشباب والشاب ايضا الذي قاد السياره الي وجهته ويقف السياره بعد قليل امام قصر عملاق حقا ينظر جبل الي الخارج وينظر الي الشباب بتسأل لماذا هذا الباشا يريده وينزل من السياره ويقول الشاب.اتفضل يا قاضي
ينظر اليه جبل ويذهب خلف هذا الشاب ويقول عاصم بهمس لا يصل سوا اليهم.لا يكونوا هياخدو أعضاءنا
جبل باشمزاز وهو ينظر اليه.وهيعملوا ايه باعضاك يا معفن يعني يا $$$$ ما فيك عضوا واحد شاغل زي الناس
يغضب عاصم منه ويقول.كلامنا مش ه
قطع حديثه وهو يره كرسي كبير بشدة ويجلس عليه راجل ليست كبير في السن وليست صغير أيضاً يتخطي الخامس والثلاثون عام ينظرون اليه الجميع ويقول جبل.خير انت اللي عايزني
يبتسم هذا الرجل ويقول.اممممم سمعت كتير عنك وفضولي خليني احب اشوفك واتعرف عليك يا قاضي
ينظر جبل الي الشباب وينظر اليه ويضع يده في جيب بنطاله ويقول ببرود.واللي عايز يتعرف علي حد مش يرحوله ولا يبعت حد من طرفه وياخده بطريقه دي
ينظر اليه هذا الراجل ويقول.انا مش بروح لحد يا قاضي انا بجيب اللي انا عايزو لحد عندي وبعدين انا جايبك هنا لمصلحتك
يرفع جبل حاجبه ويقول.مش فاهم
يشير هذا الراجل الي الشاب الذي فتح صندوق وينظرون اليه الشباب ويرون عدد كبير بشدة من النقود وينظر جبل الي الشباب الذي يشعرون بشئ غريب ويقول هذا الراجل.الفلوس دي كلها هتكون ملكك يا قاضي
ينظر اليه جبل ويقول ببرود.والمقابل اكيد الحدايه مبتحدفش كتاكيت
يبتسم الراجل ويشير الي هذا الشاب الذي فتح صندوق اخره ويقول الراجل وهو ينظر الي جبل.هتوصل دول للمكانهم يا قاضي ولو صحابك دول معاك موضوعك هيكون اسهل
ينظر جبل الي هذه الخزانه الكبيرة ويره اكياس من البرودة ليعلم علي الفور ماذا يحدث وماذا يريد هذا الراجل لينظر اليه ويبتسم جبل ويقول.شكلك لما سمعت عني مسمعتش ان جبل القاضي ملهوش في الحرام
يتصدمون الجميع من رده علي هذا الإتفاق وينظر الراجل الي جبل ويقول.والله دي فرصة عمرك وانت شوف هتستغلها ولا لا يا قاضي فريد ادي رقمك علشان لو غير رأيه ووافق
(بك)
وينظر جبل الي غرام ويقول.ووقتها الشباب قولوا انها فرصه واننا كده كده ملناش دعوه بحاجه واننا هنسلم بس وهنوصلها عن طريق العربيات بتاعتنا والموضوع هيكون سهل وبيني وبينك الموضوع عجبني وحاستها فرصه
تنظر اليه غرام وتقول بعتاب.وانت وفقت يا جبل
يقترب جبل منها بشدة ويقول وشفتيه تكاد تلمس شفتيها.وقتها كنت صغير الفلوس كانوا كتير ويغروا اوي يا غرام وانا فكرت اني بطريقه دي هعيش امي واخواتي بطريقه اللي انا بحلم بيها وفقت لما فكرت اني هحقق كل اللي بتمني لما اعمل كده
تبتسم غرام وتبتعد عنه قليلاً وتقول.طب كمل
يهبط جبل علي جسدها ويقول وهو يقبل مقدمة صدرها بوقحة وقوة شديده.اكمل بعد ما تديني البور يا بت صابر
تغلق غرام عينيها من افعاله وتقول.كمل وخلص وانا اوعدك اني هعمل كل اللي انتي عايزو يا حبيبي
يحرك جبل جسده بوقحه عليها ويقول.تؤ تعملي اللي انا عايزو بعد ما اخلص لاكن دلوقتي اعمل انا اللي انا عايزو
نهي حديثه وكان ان يهجم عليها لتقول غرام بدلع شديد.حبيبي مش دلوقتي كم اااااااااااااه
قالت هذا بعد ان هجم جبل عليها بقوه كبيرة ويقول وهو يقبل شفتيها بعنف شديد.اخرسي يا غرام انا عطيتك حاجه يبقي اخد قصدها علشان تعبت ولازم تكافيني
تغلق غرام عينيها وتضع يدها على وجهه وتقول.طب براحه يا حبيبي
يبتسم جبل ويقول.عين وروح حبيبك
نهي حديثه ويهجم عليها بقوه كبيره وتصرخ غرام بصوت جعل جبل يقوه عليها أكثر وهي تصرخ بهذه الطريقة الذي تذيد من حرارته وتجعله يريدها أكثر ويريد ان يطفئ ناره بها
يبتعد عنها بعد فترة طويله وينظر اليها وهو مازال يهبط فوقها يرها متعبه بشدة من افعاله معها ليمص جبل شفتيها بقوه ويقول.ايه يا بطل الأبطال تعبت بسرعه دي ده لسه الليله طويله يا بت المرا
تنظر اليه غرام وتقول.اوعا يا جبل علشان انت واحد سافل ومش متربي بقي بقولك كمل تعمل اللي عملته ده
يبتسم جبل ببرود ويقول.انا عارف هربيكي ازاي علي مش متربي دي يا فله
تنظر اليه غرام وكانت أن تتحدث لاكن يهجم جبل عليها ببطئ شديد وينظر إليها يرها تغلق عينيها بقوه ليهبط ويقبل مقدمة صدرها بتلذذ شديد وهو يمص بقوه وتضغط غرام علي شفتيها بقوه من افعاله وتضمه اليها بقوه لكي يقوه أكثر فهذه الطريقة تجعلها تجن بالفعل لاكن يهجم جبل عليها بطريقه جعلتها تجن اكتر وتنظر اليه غرام وتقول بدلع وصوت يظهر به مشاعرها.انت بتعمل ايه يا جوجو
يبتسم جبل ويقول بهمس شديد.بعمل ايه يا حبيبي ما انا في حالي اهو
تغلق غرام عينيها بقوه وتقول.جبل بلاش الطريقة دي علشان خاطري
يبتعد جبل عنها وينهض من عليها ويتسطح بجانبها لتتصدم غرام بشدة من فعلته وتنظر اليه وتقول بغضب.تقدر تقولي ايه ده
ينظر اليها جبل ويقول ببراءة متصنعه.مالك يا حبيبتي مش انتي قولتي ابعد عنك وانا بنفذ كلامك اهو عايزه مني ايه تاني
تنظر اليه غرام بغضب شديد وتنظر أمامها وهي تغضب بشدة منه ويبتسم جبل عليها ويقترب منها ويهمس بجانب اذنها.قولي عايزك يا جبل وفي الاقل من ثانيه جبل هينفذ والا
ويضع يده على جسدها بوقحه شديده ويستكمل وهو يقول.خليك زي ما انت يا قلب جبل وسنينه
تنظر اليه غرام وتقول بعناد وبرغم ما بها من افعاله.خليني زي ما انا يا حبيبي انا مش محتاجك
يبتسم جبل ببرود ويقول.ماشي يا فله دلوقتي هنشوف موضوع مش محتاجني ده
وكان ان ينهض لاكن تمسك غرام يده وتقول.جبل انت رايح فين خليك علشان تكمل
ينظر اليها جبل ويتنهد بقوه ووجع بداخله ويقول.كفايه دلوقتي يا غرام وهكملك بعدين بس كفايه انهارده
تنظر اليه غرام وتعلم بأنه لم يستطيع ام يريد يتحدث بشئ آخر الآن وبأنه لم يستطيع ان يتحدث ويتعب حاله أكثر من ذلك بهذه الذكريات السيئه لتنهض وتذهب الي أحضانه وتقول.طب احكيلي بنت عمك ماتت ازاي يا جبل وليه جوزها مفكر ان انت اللي قتلتها
ينظر جبل أمامه ويبتسم بفخر بأن زوجته لم تقول اليه شئ تعلم بأنه يغضب منه وتتعلم فنون عشقه الآن ويقبل جبل رأسها ويقول.تسمعي بالعقل علشان لو كلمه طلعت من الكلام ده بره الاوضه دي هتكوني طالق يا غرام
تتفزع غرام بشدة وتبتعد عنه بسرعه وتقول.انت بتقول ايه يا جبل
يقبل جبل جبهتها ويقول.اللي عندي قولته مستعده تسمعي حكاية سالي ولو انتي طلعتي كلمه من ده بره تكوني بره ذمتي وطالق مني ولا متكلمش وانتي كل اللي يفرق معاكي جوزك قتلها ولا لا وانا بقولك مقتلتش سالي ولا عمري اعملها يا غرام كده ارتاحت نسكت بقي احسن وخلينا في العسل
نهي حديثه بغمزه وقحه لتنظر اليه غرام وهي تخاف ان تخطا وتتحدث امام احد ويطلقها بالفعل لاكنها تريد ان تريح عقلها وفضولها وتعلم ماذا حدث لكي يقول عاصم هكذا وتنظر الي جبل وتقول.قول يا جبل ايه اللي حصل وسالي ماتت ازاي وانا اوعدك اني مش هقول لحد حاجه
ينظر اليها جبل وينظر أمامه ويقول.سالي كانت أكبر من حبيبه بسنتين يا غرام وهي كانت بنت تتحب بجد حل
قطع حديثه غرام الذي قالت بغضب شديد.انت بتقول ايه يا جبل ايه هي اللي تتحب
ينظر اليها جبل ويبتسم ويقول.كانت زي اختي يا غرام وانا اكيد مش هشتم فيها بعد ده كله
تنظر اليه غرام بغضب وتقول.ولا تشكر فيها يا جبل متتكلمش عنها خلاص
يرفع جبل حاجبه ويقول.اللي هو ازاي يا روح امك
تنفخ غرام بقوه وتقول.قولي الموضوع من غير طريقتك دي يا جبل انت مستفز اوي وبتتكلم علي البنت دي وكأنها كانت حبيبتك بجد زي ما سمعت
يتسطح جبل علي السرير ويسحبها ويسطحها علي صدره ويقول.طب اتلمي ولحظي انك بتتكلمي علي مرات صاحبي
تنظر اليه غرام وتقول بعدم تصديق.صاحبك ده متهمك في قتل مراته يا جبل
يمص جبل شفتيها بقوه ويقول.معذور يا غرام عاصم كان بيعشق سالي ومن وهو عيل بيعمل كل حاجه بس علشان يتجوزها هي مكنش حاجه عاديه بنسبة لعاصم تخيلي بعد ما يتعب ويتجوزها ويعمل كل حاجه علشانها قبل فرحهم باسبوع تموت صعبه برضو
تنظر اليه غرام بعدم تصديق وتقول.انت مجنون علي فكرة يا جبل مفيش واحد هيفكر كده واذا زي ما انت بتقول يبقي ليه هو بيقول انك قتلتها وده المفروض صاحبك وعارفك كويس
يبتسم جبل ويقول.كل حاجه بتقول انا اللي قتلتها يا غرام وهي ماتت في حضني وهي بتقول ليه عملت فيا كده يا جبل وهو سمع ده عايزه يفهم ايه غير ان انا اللي قتلتها
تتصدم غرام بشدة وتقول.انت مستحيل تقتل يا جبل انا متاكده انك مستحيل تعمل ده
يبتسم جبل ويمص شفتيها بفخر وسعادة بيها ويقول.مش انا اللي قتلتها يا غرام انا عمري ما اقتل بت ولو عليها موتي عمري ما اعملها
تبتسم غرام وتضع يدها علي وجهه وتضمه اليها بقوه وفرحه شديده يبتسم جبل عليها وهي تبدله القبله بهذه الفرحه وتبتعد عنه وتقول.اومل ايه اللي حصل يا جبل
ينظر اليها جبل ويتسطح بجانبها وينظر الي سطح الغرفه بشرود ويقول.اللي حصل اني كنت في
(فلاش بك)
كان يجلس جبل في هذا المنزل وهو ياخذ انفاس من هذه الزجاجه يره بالذي تدخل عليه لينظر اليها ويقول بغضب شديد.انتي ايه اللى جابك في وقت زي ده يا بت انتي
تذهب إليه هذه سالي وتجلس أمامه علي ركبتها وتقول بدموع شديده.جبل فرحي علي عاصم بعد اسبوع يا جبل وانا والله ما قادره ارحمني والغي كل حاجه علشان خاطري
ينظر اليها جبل ويقول.انتي هبله يا بت ولا شاربه حاجه فرح ايه اللي الغي انتي مش بتحبي عاصم
سالي بصراخ ودموع.لااااا مش بحبه يا جبل مش بحبه انا محبتش غيرك انت انا طول عمري بتمناك انت وعمري ما حبيت عا
قطع حديثها جبل الذي صفعها بقوه كبيرة وكانت ان تقع لاكن يمسكها ويقول بصوت عالي وهو يهزها.انتي بتقولي ايه يا حيوانه ايه الهبل ده كله
سالي بدموع.دي الحقيقه يا جبل انا بحبك
جبل بغضب شديد.بتحبي مين يا بت متطلعيش عفرايتي عليكي وبطلي هبل واتلمي شويه انتي واحده متجوزه وفرحك بعد اسبوع واحد
تضع سالي يدها علي وجهه وتقول.وعلشان كده جيلك يا جبل جيتلك علشان تلغي كل ده انا والله بحبك ومش بحب عاصم
جبل وهو يجز علي اسنانه بقوه كبيرة.وطالمآ مش بتحبي عاصم ايه اللي خلكي توفقي عليه يا بت ال$$$$$ انا مش جيت سألتك انتي عايزاه ولا لا وقولتي انك عايزه
تبكي سالي بقوه وتقول.كنت مفكره انك بتحبني وبتكابر يا جبل علشان كده قولت افوقك بطريقة دي وانت لما تحس اني هكون لواحد غيرك هتتغير اكيد
يهزها جبل بقوه كبيرة ويقول بغضب شديد.اتغير ايه انتي فيكي ايه يا بت انا امتي قلت ولا لمحت حتي اني بحبك
سالي وهي تضع يدها على وجهه.مقولش بس انا كنت بحس دايما انك بتحبني يا جبل وفكرت انك كده هتحس بيا بس انت محستش بيا وانا مش هقدر اتجوز عاصم مش بحبه ومش عايزه انا مش هقدر اعيش مع غيرك يا جبل والله ما هقدر
يتركها جبل ويقول بغضب شديد.روحي يا سالي يلا علي البيت ومش عايز اشوف وشك قدامي يلااااااااا
سالي بصراخ.مش قبل ما توعدني انك تلغي كل حاجه يا جبل
ينهض جبل ويقول بصوت افزعها.وانا مش هلغي حاجه روحي كلمي اخوكي وقوليله انا مليش دعوه بموضوعك ده
وكان ان يذهب لاكن تمسكه سالي وتقول وهي تقف أمامه.جبل انا بحبك ليه مش عايزني زي ما انا عايزك
يحاول جبل ان يمسك حاله عليها ويقول.وانا مش بحبك يا سالي انا في واحده في حياتي ومش هاخد غيرها فوقي وشوفي مصلحتك فين وانسي جبل علشان عمري ما هخون صحابي واعمل اللي انتي عايزاه يا بت عمي
وكان ان يخرج لاكن تقول سالي.ده اخر قرار عندك يا جبل
جبل دون أن يلف اليها.ومعنديش غيره يا سالي
تضحك سالي وتقول.براحتك يا جبل بس افتكر اني جيتلك لحد عندك وانت اللي رفضت علشان متزعلش ولا تحس بتانيب الضمير بعد كده
لا يطمئن جبل لنبرة صوتها ويلف اليها وكان ان يتحدث لاكن يرها تخرج زجاجه صغيره من ملابسها وتفتحها وتشرب محتواها بسرعه وقبل ان يستوعب جبل شئ ليذهب اليها جبل ويمسكها بسرعه ويقول بغضب شديد وهو يهزها.انتي شربتي ايه يا زباله
تبتسم سالي وتقول.لو مش هعيش معاك يبقي اموت احسن يا جبل انا بحبك ومش هتجوز غيرك سالي مش هتكون غير لجبل وجبل مش عايزها يبقي اموت احسن يا جبل انا مش هتجوز عاصم مش هتجوزه ي
قطع حديثها وهي تشعر بتعب شديد وفي اقل من ثانيه تقع سالي بين يد جبل الذي لم يستوعب ماذا فعلت هذه الفتاة وينزل معها علي ركبته وهو يمسكها وتقول سالي ودموعها تنزل بغزاره شديده.ليه عملت فيا كده يا جبل والله حرام عليك اللي عملته انت مقدرتش حاجه من اللي بينا ان
قطع حديثها وهي تشهق بصوت عالي وهي تأخذ نفس يتسرق منها ويذهب ولم يعود اليها مره اخرى وتتسحب روح هذه الفتاة وتذهب لخلقها وجبل ينظر اليها بصدمه شديده وهو لم يستوعب ماذا حدث وان هذه الفتاه ماتت وبين احضانه بهذه الطريقة ويخرج من فمها سائل ابيض ليعلم بأن الذي شربته ما يكون سوا سم سريع المفعول يفيق جبل علي صراخ عاصم العالي وهو يقول.ساااااااااااااااااالللللللللللي
(بك)
ويستكمل جبل وهو يقول بحزن شديد علي هذه الفتاة.وبعدها اتهمني عاصم في موتها وحسن كان عارف اخته كويس وكانت حبيبه قايله ان سالي بتحبني وهو فهم اللي حصل وان اخته انتحرت علشان متجوزش عاصم
تنظر اليه غرام بعدم تصديق وتقول.طب طالما ابن عمك عارف اخته وعارف كل ده ليه مقالش لجوزها علي اللي حصل علشان يخلص سوا التفاهم ده
ينظر اليها جبل ويقول.عايزه واحد يروح يقول لجوز اخته اختي انتحرت علشان متتجوزهاش الموضوع هيتفهم غلط يا غرام وحسن صح وانا قولتله ميتكلمش في الموضوع ده
غرام بعدم فهم.طب وطالما هو عارف اخته ليه سافر وساب حبيبه كده
يبتسم جبل ويقترب منها ويدفن وجهه برقبتها ويقول.علشان مكنش طايق المكان هنا من غير سالي هي كانت كل حاجه لحسن بعد موت اهله يا غرام وهو خيار حبيبه انها تروح معاه ولا تفضل هنا وتنساه بس حبيبه اختارت انها تفضل هنا وانا قولتله يروح يشوف هيعمل ايه ويريح نفسه شويه ويسيب حبيبه علي ذمته علشان عارف ومتاكد ان حبيبه هتعند لو طلقها وحسن مكنش هيطلقها ويسيبها كده
تضع غرام يدها بين خصلاته وهي لم تستوعب كل هذا الحديث وبعد فتره قصيره يبتسم جبل ويقول.ايه يا بت المرا مفيش مكافأة لجوزك حبيبك ولا ايه
غرام بدلع شديد.تؤ جوزي حبيبي وحش وانا مش هخلي يقرب مني تاني علشان هو قاسي اوي
يضع جبل يده علي جسدها بوقحه شديده ويحركها ببطئ شديد ويقول.لا ازاي قاسي لا لازم يكون حنين علي البطل بتاعه هو معندهوش قلب ولا ايه
تغلق غرام عينيها بقوه من أفعاله ويبتسم جبل ويقبل مقدمة صدرها بقوه ووقحه شديده ويمسك يدها ويضعها علي جسده بوقحه شديده ويضغط عليها لتشهق غرام وتنظر الي جبل ويقول جبل وهو يستكمل ما يفعله.بس يا هبله انا جوزك مينفعش كل شويه تتصدمي كده اللي يشوفك يقول اني مقربتش منك ولا مره حتي
تنظر اليه غرام وعيونها تدمع من رغبتها ويفهم جبل بأن زوجته لم تتحمل من افعاله ليبتعد عنها ويتسطح علي ظهره وتفهم غرام ماذا يفعل لتذهب وترمي يده بعيد عنه وتدخل بين الاحضانه وتقول بدلع شديد وهي تفعل دائره وهميه علي صدره.ايه يا حبيبي معقول تهون مراتك تسيبها كده
يمص جبل شفتيها بقوه ويحملها ويضعها علي جسده ويقول.انا ملك مراتي وهي تاخد اللي هي عايزه علشان جوزها تعب وهي عايزه يبقي حبيبتي تتعلم تاخد حقها من غير ما انا اعمل حاجه
تنظر اليه غرام بخجل ويبتسم جبل ويثبتها جيد ويهجم عليها بطريقه جعلتها تشهق بقوه كبيرة وتنظر اليه بصدمه شديده ليبتسم جبل وكانت غرام ان تبتعد عنه لاكن يسحبها من رأسها ويقول وهو يأكل شفتيها بقوه.تؤ لازم تتعودي
نهي حديثه ويهجم عليها ببطئ لكي يخف الالم عليها وبعد قليل يهجم جبل بقوه كبيرة وهو يعلم ماذا يفعل جيد وغرام تستمتع بشده معه وبرغم الالم الذي تشعر به لاكنها تسعد بشدة وهي بين الاحضان زوجها بهذه الطريقة
في صباح يوم جديد تفتح حبيبه عينيها علي صوت هاتفها تمسكه وتفتح علي الرقم دون ان تنظر اليه وتسمع الذي يقول.ايه يا بت سهرتك صباحي ولا ايه مش بتردي ليه
تفتح حبيبه عينيها بسرعه وتنظر الي الرقم وتقول.في ايه يا حسن علي الصبح حد يصحي حد علي الصوت ده
يبتسم حسن ويقول.انزلي نروح نجيب الفستان والحاجه اللي ناقصه انا وانتي يا حبيبه
تبتسم حبيبه وتقول بخبث.وانت خدت اذن جبل علي الكلام ده يا ابن عمي
حسن بغضب.انزلي يا بت انتي مراتي ومحدش يقدر يمنعني اخدك لايي مكان انزلي يلا
حبيبه ببراءة.وهو انا اتكلمت دلوقتي خلاص براحتك انا هنزل بس انت كلم جبل الاول وهو يكلمني ويقولي روحي مع حسن هتلاقني فوق رأسك علي طول
يجز حسن علي أسنانه بقوه كبيرة ويقول.بت متعصبنيش اكتر من كده وانا مش هاخد اذن حد ده جبل ما هيصدق يزلني بسببك انزلي ولو اتكلم هقفله انا
تنهض حبيبه وتقول.حسن انا مش هنزل غير لما جبل يعرف بجد قوله وهو مستحيل يرفض ده علشان فرحنا بس قوله علشان خاطري
ينفخ حسن بقوه كبيرة وكان ان يتحدث لاكن تسمع حبيبه الذي تقول بضحك عالي.ماشي يا بابا انا مش هتكلم معاك علشان انت راجل كبير بس
تتصدم حبيبه من صوت هذه الفتاة وتقول.مين دي يا حسن
يبتعد حسن عن المكان الذي به قليلا ويقول.دي بت ابراهيم التانيه
تغلق حبيبه عينيها بوجع وحزن شديد وتقول بسخريه.والوحيده وحياتك
يفهم حسن حزنها الشديد ويقول بوقحه لاجل ان يخرجها من كل هذا.ايه يا بت مفيش بوسه شفه بشفه تصبيره للف
قطعت حديثه حبيبه الذي غلقت الهاتف علي الفور وينظر حسن الي الهاتف بصدمه ويقول.اه يا بت الكلب سهله وحيات امك يا تربية جبل ما حد هيرحمك مني بس يتقفل علينا باب واحد
نهي حديثه ويدق الي جبل الذي كان ينام وهذه الفتاه مازالت تنام علي جسده بوقحه وتضع رأسها علي صدره وهو يضمها اليه ويفتح عينيه وينظر الي سطح الغرفه ويغلق عينيه مره اخرى وهو يريد ان يستكمل نوم فهو لا ينام سوا الصباح مع هذه الفتاه لاكن لا يتوقف هذا الهاتف ليفتح عينيه وينظر الي الهاتف ويمسكه وينظر الي غرام الذي تنام بعمق شديد ليفتح علي هذا الحقير الذي ازعجه ويقول بصوت منخفض.عايز ايه يا $$$$
حسن برفعة حاجب.ايه يا قاضي انت بتكلمني من تحت السرير ولا ايه
جبل بغضب لاكن صوت منخفض.اخلص يا حسن وقول عايز ايه
ينفخ حسن ويقول.والله لوله الملامه ما كنت عبرتك بس يلا انا هاخد اختك علشان نجيب الفستان والحاجه اللي ناقصه
يبتسم جبل ويقول.تمام خد صفاء معاك وروح هات اللي انت عايزو
وكان ان يغلق لاكن يقول حسن بغضب شديد.صفاء ايه اللي اخدها معايا يا جبل انا عايز مراتي
جبل باستفزاز.ما مراتك هتروح معاك بس مش هتطلع خطوه واحده من غير امها يا ابن عمي
حسن بغضب اشد.اللي هو ازاي دي مراتي علي فكرة
جبل بنفاذ صبر.ده اللي عندي مراتك مش هتاخدها غير يوم الفرح وهو ده اللي عندي عجبك تمام مش عجبك طلق ورايحنا من الهم ده
نهي حديثه ويغلق الهاتف ويرمي بجانبه ويسمع زوجته تقول وهي مازالت تغلق عينيها وصوت إجش من النعاس.حرام عليك يا حبيبي كنت سيبتهم يخرجوا شويه مع بعض قبل الفرح
يسحبها جبل اليه أكثر ويقول.بس يا بت المرا ونامي احسن ما اعمل حاجه احلي من النوم
ترفع غرام رأسها وتنظر اليه وتقول بابتسامة.خايف لا اللي بتعمله يطلع في اختك يا قاضي
يبتسم جبل ويمص شفتيها بقوه ويقول.لا بتفهم يا حبيبي
تبتسم غرام وتضع يدها علي وتبدله القبله بنفس الطريقة وتقول بين شفتيه.طالمآ خايف كده متوبتش ليه علي اللي بتعمله ده
يقوه جبل اكثر في قبلته ويقول.انا معملتش معاكي حاجه غير وانتي مراتي يا فله وانا بثق في حسن اكتر من ما تتوقعي بس عايز اعذبه شويه علشان يحس ايه اللي في ايده وانه تعب علشان ياخدها الحاجه الغير متاحه علي طول لما تكون متاحه يبقي طمعها حلو وبتخلي الواحد يتمسك بيها اكتر فهمتي
لا تستطيع غرام ان تتحدث وهو يقبلها بهذه الطريقة ويترك جبل شفتيها بعد ان انقطعت انفاسها وتبتعد غرام عنه وتشهق بوجع وتنظر اليه بصدمه وتقول.يخربيتك يا جبل انت سيبني نايمه كده طول الليل
يسحبها جبل اليه اكتر ويقول بوقحة.ولحد الصبح وحياتك شكل النومه عجبتك اوي يا فله
تضربه غرام علي صدره بقوه وتنهض من عليه وتشعر بوجع شديد وتنظر اليه ويبتسم جبل عليها وتتسطح غرام علي السرير وتقول بنعاس شديد.سيبني انام يا جبل وبعد ما اصحي نتكلم
يقترب جبل منها وينزع شعرها المتشابك بشدة من أفعاله عن وجهها ويقبل كتفها العاري ويقول.هنزل انا دلوقتي وانتي نامي براحتك علشان عايزك في موضوع بالليل
تفتح غرام عينيها وتنظر اليه وتقول.وانت هتروح فين دلوقتي
يمص جبل شفتيها ويقول.عندي شغل هخلصه وهرجع علي السريع خلي بالك من نفسك ومتفتحيش لحد الباب غير وانتي لبسه الطرحه ومغطيه كل جسمك علشان لو حصل غير كده هزعلك يا بت صابر فاهمه
اومالت لهو غرام ويبتعد جبل عنها بعد ان اتقن بأنه إذا ما تركها آلان سوف يأخذها جوله من جولات عشقه ولم يتركها اليوم وهو يعلم بأنها متعبه للفعل وينهض جبل ويذهب الي الخارج وتنظر خلفه غرام وتبتسم وتعود تغلق عينيها مره اخرى وتنام بسرعه كبيره من تعبها والذي بها ويدخل جبل الغرفه بعد قليل وهو يضع منشفه علي رقبته وينظر اليها ويبتسم وهو يعلم بأنها متعبه بشدة ويخرج اليه ملابس ويرتدي
ويقف امام المراء ويسرح شعره ويضع عطره الخاص ويذهب لهذه الفتاه ويمص شفتيها بقوه كبيرة ويقبل جبهتها ويذهب الي الخارج بعد ان أخذ اشياءه ويره موسي ينزل علي الدرج وينظر اليه موسي ويقول.بسهوله دي
يرفع جبل حاجبه ويقول.ايه اللي بسهوله يا روح امك
ينزل موسي ويقول بغمزه اليه.انك تسيب المدام كده متوقعتش انك تعمل ده بسرعه دي
يبتسم جبل ويضع يده على كتف موسي ويقول وهو ينزل علي الدرج.الموضوع مش زي ما انت فاهم يا $$$$ كل حاجه بعقل حلوه وانا بعامل اختك بعقل اطمن
يبتسم موسي بسخرية ويقول.البيت كله يشهد علي كلامك ده ياخويا
يضربه جبل خلف رأسه بقوه ويقول.يالا اتلم وبعدين انا لوله الملامه كنت خدت مراتي ومشفتش وشكم تاني اصلآ بس تتعوض اكيد
يضحك موسي بخفه وهو يشعر بسعادة شقيقه مع غرامه ويقول.والله عارفك واطي وتعملها
ينظر اليه جبل ويقول بغمزه.مش ناوي تدخل دنيا انت كمان يا ابن الحج صابر
يبتسم موسي ويقول.هو علشان الموضوع نافع معاك هينفع مع الكل يا قاضي ولا ايه صوبعك مش زي بعضها ياخويا ومش علشان انت لقيت حبك وعشت معاها انا هلاقي وبعدين انا مرتاح كده متشلش همي
ينزلون جبل وموسي الي الاسفل ويقول جبل.فكر فيها واوعدك مش هتندم يا موسي الحياه حلوه لما تلاقي اللي يشاركك فيها وخصوصاً لو واحده بتفهم اللي يفهم يريح يا صاحبي
ينظر اليه موسي ويقول.وغرام فهمتك يا قاضي
يبتسم جبل ويقول.لسه مع الوقت هتفهمني اكتر يا موسي وكفايه انها تشارك المره قبل الحلوه ودي حاجه تريح اسمع مني
يبتسم موسي وهو يشعر بأن شقيقته تنجح في زواجها بعد حديث جبل الآن وكان ان يتحدث لاكن تقف سياره امامهم وينظرون اليها وينزل منها شخص ويتصدمون الشباب بشدة وهم ينظرون اليه و
الرابع والثلاثون من هنا


