رواية خداع أنثي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دودو محمد – تحميل الرواية pdf

رواية خداع أنثي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دودو محمد
“خداع أنثى”15
رائد ♡ رقيه
“البارت الخامس عشر”
وصل رائد الفيلا فى وقت متأخر جدا بعد ما الجميع خلد إلى نومه صعد إلى الأعلى واتجه إلى غرفته ثم نظر إلى غرفة رقيه وتحرك بأتجاهها وهو فى حالة سكر فتح الباب ودلف إلى الغرفه وأغلق الباب سريعا واشغل الاضاءه والتف بجسده تفاجئ برقيه تجلس على السرير وتنظر له أبتسم لها ابتسامه بلهاء وقال
-انتى لسه صاحيه
حركت رأسها بالتأكيد وقالت
رقيه :- رائد شايف ايه، رقيه صاحيه وعيونها مفتوحه على الآخر
اقترب منها وجلس بجوارها على السرير وحرك يده على يدها وقال
رائد :- ورقيه عيونها مفتوحه ليه على الآخر؟ كانت مستنيه رائد
دفعت يده بعيد عنها وقالت
رقيه:- لا رقيه عيونها مفتوحه على الآخر علشان عارفة ان رائد قليل الادب واكيد هيجى على اوضتها
تعالت ضحكاته على كلماتها
جحظت عيناها بصدمه ووضعت يدها على فم رائد وقالت بقلق
رقيه:- وطى صوتك حد يسمعك ونروح فى داهيه
نظر لها بأستغراب وقال بعدم فهم
رائد :-هو انتى اتكلمتى زينا عادى ؟ ولا انا اللى سكران
ابتلعت ريقها بتوتر وقالت
رقيه :- ر ر رائد سكران رقيه اتكلمت زى ما هي
نظر إلى يدها القريبه من فمه وامسكها بيده وقبلها بحب
حاولة تبعد يدها عنه لكنه كان ممسك بها بقوه تكلمت بتوتر وقالت
رقيه :- ر ر رائد يسيب ايد رقيه
نظر بعينيها نظره مطوله وحرك يده على وجهها واقترب منها قبل مقدمة رأسها وابتعد عنها وقال
رائد :- انتى حلوه اوى يا رقيه جميله فى كل حالاتك بحب ابص فى عيونك على طول بحس فيهم بسحر بيخطفنى خليكى جنبى يا رقيه اوعى تسبيني وتمددت بجسده على السرير ووضع رأسه على ساقها وأغلق عينه وذهب فى سبات عميق
نظرت له بصدمه وابتلعت ريقها بتوتر وقالت
رقيه :- ر ر رائد يا رائد ا ا انت نمت وحركت يدها ببطئ شديد إلى وجه وقالت
-ر ر رائد ا ا انت نمت ر ر رد عليا طيب ا ا انت قولت الكلام ده علشان سكران ولا تقصد تقوله ليا بجد وزفرت بضيق وظلت تنظر له وهو نائم حركت يدها على وجه ببطئ شديد وظلت تحسس على وجه وابتسمت ابتسامه تلقائيه وقالت
-اللى يشوفك وانت نايم وهادي كده وملامحك الجميله دى ما يشوفك وانت صاحى وبتفسد فى الأرض ربنا يهديك وظلت تنظر له طيلة الليل حتى غالبها النوم.
……………………………………………………..
أشرقت شمس صباح يوم جديد بنورها الساطع فى سماء الاسكندريه استيقظ رائد من نومه وهو يشعر بألم شديد برأسه نظر بالغرفه بأستغراب ورفع رأسه إلى الأعلى وجد رقيه نائمه وهى جالسه وهو نائم على قدميها جلس سريعا وقالت بصوت خافض
-انا ايه جابنى هنا وازاى نمت كده وهى ازاى سكتت انا مش فاكر ايه اللى حصل امبارح وازاى اصلا نمت معاها فى اوضه واحده من غير ما المسها شكلى تقلت فى الشرب امبارح وظل ينظر لها وهى نائمه وسرح بملامحها الطفوليه وحرك يده باتجاه وجهها وتحسس بشرتها ثم حرك اصابعه على شفتيها شعرت بيده فتحت عينيها سريعا وابتعدت عنه وقالت بتوتر
رقيه :- ر ر رائد ب ب بيعمل
ابتلع ريقه بتوتر وقال
رائد:-ه ه هو انا نمت هنا ازاى امبارح
نظرت له بأستغراب وقالت
رقيه :- ل ل ليه ه ه هو رائد م م مش فاكر حصل أيه امبارح
حرك رأسه بالنفى وقال سريعا
رائد :- لا مش فاكر، هو حصل حاجه ما بينا امبارح
ردت عليه سريعا وقالت
رقيه :- لا ، ر ر رائد دخل أوضة رقيه وهو سكران ونام على طول من غير ما يقول اى حاجه ورقيه معرفتش تصحيه علشان يروح ينام فى اوضه سابته
نظر لها بضيق وقال
رائد :- رائد نام ورقيه سابته ده من حظى الزفت يعنى يوم ما نمت فى اوضك نمت زى زيك كده من غير ما اعمل اى حاجه والله عيب على رجولتى
نظرت له بغضب وقالت بنبره مختنقه
رقيه :- رائد يروح اوضه قبل ما حد يجى يشوفه هنا
نهض سريعا وقال
رائد :- وعد منى المره الجايه هقلل الشرب شويه علشان اكون فايق واعمل معاكى الواجب وتركها وخرج من الغرفه
نظرت إلى اثره بحزن وقالت
رقيه :-حتى الكلام اللى قالوا ليا امبارح طلع مش فاكر منه حاجه وقالوا تحت تأثير الكحل يعنى انتى مفكره ايه رائد هيسيب كل البنات دى كلها ويحبك ويبصلك انتى هو عايز منك حاجه واحده بس لو اخدها هيبقى اخرك الشارع فؤقى يا رقيه وفكك من شغل الجنان ده رائد مش توبك ولا انتى من توبه ركزي فى مهمتك وسيبى البيت ده فى اسرع وقت ونهضت من على السرير ودلفت المرحاض
…………………………………………………….
بالحاره
جلست امينه على الأرض امام طاولة الطعام ونظرت إلى أبنائها بغضب وقالت بنبره عاليه
-بقولكم ايه اقسم بالله لو اختكم مرجعتش البيت النهارده لكون سايبه ليكم البيت وامشى ومحدش هيعرف مكانى
رد عليها سريعا وقال
هشام :- اعمل ايه بس يا اما ما انا مش ساكت اهو وروحت عملت ليهم دوشه قدام الشركه والراجل اتكلم معايا بأسلوب وحش وشكله كده انه مش سهل ومش بيخاف حتى من التهديد
ردت عليه بغضب وقالت
امينه:- يعنى ايه خلاص على كده البت راحت من تحت ايدينا طيب والراجل اللى جاى كمان يومين علشان يتجوزها هنعمل معاه ايه
نهض بغضب من على الأرض وقال
اسلام :- انتوا عايزين منها ايه تانى ما كفايه بقى اللى عملتوه فيها زمان البت سابت ليكم البيت وطفشة تعمل ليكم ايه تانى وانت ايه يا اخى فين النخوه اللى عندك مش دى اختك اللى من لحمك ودمك رايح تاخد فلوس منه مقابل انك تخليها عنده انت ايه يا اخى مافيش دم عندك خالص سبوها فى حالها بقى خلوها تعيش حياتها زى ما هى عايزه
نظرت له بغضب وقالت
امينه:- انت تقصد ايه بكلامك ده انت قابلتها ؟
نظر لها بغضب وقال
اسلام :- اه قابلتها واتكلمت معاها ومش هسمح لحد منكم يضايقها من هنا ورايح واللى هيفكر يقرب منها هكسره رجله قبل ما يمشي خطوه واحده ليها كفايه ابويا اللى مات بقهرته على بنته وانتوا كنتوا السبب رقيه امانه فى رقابتى لحد ما اوصلها بيت جوزها بنفسى جوزها اللى تختاره بنفسها وتكون بتحبه
نهض من على الأرض بغضب وأمسك به وقال
هشام:- ايه الكلام الأهبل اللى بتقوله ده يعنى انت عارف ان اختك عايشه فى بيت رجاله غريبه وقابل كده عادى وبدافع عنها لا راجل يالا ده بدل ما تروح تجرها من شعرها وترجعها البيت وتكسر رقبتها الله اعلم ايه اللى بيحصل جوه البيت بينها هى وابن الراجل ده
دفعه بقوه إلى الخلف وقال بغضب
اسلام :-قطع لسانك انا واثق فى اختى وعارف هى قد ايه تقدر تحافظ على نفسها وبلاش تعمل فيها دور الراجل الشهم علشان أنت متعرفش حاجه عن الرجوله اصلا وفين رجولتك دى ساعة ما روحت اخد فلوس من الراجل علشان يستغلها انا سايب اختى هناك علشان على الأقل هيعملوها احسن من معاملتكم ليها هنا مليون مره سيبها هناك وانا مطمن أن اختى عايشه ومرتاحه عكس ما كانت عايشه هنا وبقولها تانى اللى هيفكر يقرب منها هكسره رجله
نهضت من على الأرض واقتربت من اسلام وصفعته بقوه على وجينته وقالت بغضب
-انت مستحيل تكون ابنى اللى من بطنى انت نسخه من ابوك قليل الاصل ومطمرش فيك تربيتى طالع زيه نمرود وكل اللى يهمك بنت خطافة الرجاله ولو متعدلش ورجعت عن اللى بتعمله ده يا اسلام اقسم بالله اقتلك بايدى الاتنين دول واحطك مع ابوك فى تربته
وضع يده على وجيتنه وابتسم بحزن وقال بنبره مختنقه
اسلام :- تعمليها يا امى مش غريب عليكى اللى يخليكى بقسوة القلب دى مع جوزك عشرة عمرك وابو ولادك تقدرى تقتلى ابنك اللى من بطنك علشان مصلحتك انتى وابنك هشام انا ماشى خالص وهسيب ليكم البيت خالص ومش هتشوفه وشى تانى خالص بس اقسم بالله ما هسمح لحد فيكم يقرب لاختى ويأذيها ويا انا يا انتوا وتركهم وغادر البيت
نظرت بغضب لهشام وقالت
امينه :-اختك ترجع البيت يا هشام واللى يوقف فى طريقك اخلص منه حتى لو كان اخوك اسلام فاهم
نظر لها بتوتر واوما رأسه بالموافقه وقال
هشام:- ح ح حاضر يا اما
نظرت له نظره مطوله وتركته ودلفت غرفتها
نظر هشام إلى أثر والدته وجلس على المقعد بضيق وقال
-هتعمل ايه بس يا هشام وهتوصل ليها ازاى بس وسط كل الحرس دول .
……………………………………………………
بالشركه
وصل رائد مكتبه ومعه رقيه نظرت إلى مكتب فاطمه الفارغ ثم نظرت إلى رائد وقالت بتساؤل
رقيه:- رائد هى فاطمه فين مش قاعده مكانها ليه!؟
زفر بضيق وقال بغضب
رائد :- راحت فى ستين داهيه ومن هنا ورايح مش عايز اسمع اسمها ده تانى فاهمه
اومات رأسها بأستغراب وقالت
رقيه :- ر ر رقيه فاهمه وجلست على الاريكه وظلت تنظر له وهو يتابع عمله حتى غالبها النوم وذهبت فى سبات عميق
لاحظ هدوء رقيه بالمكان رفع رأسه ونظر إليها وجدها نائمه نهض من على مقعده واتجه إليها وجلس بجوارها على الاريكه وظل ينظر لها وهى نائمه حتى شعر براسها تسقط إلى الاسفل وضع يده سريعا ومنعها من التساقط ووضعها على كتفه وظل يتابعها وهى نائمه بهدوء حرك اصابعه على وجهها برقه ثم اعتدل بجسده واحاطها بذراعه ووضع رأسه على رأسها وابتسم بسعاده وظل على هذا دقايق معدوده استيقظت رقيه وشعرت بشئ على رأسها وشعرت بذراع احد اعتدلت سريعا ونظرت إلى الأعلى وجدته رائد ابتلعت ريقها بتوتر وقالت
رقيه :- ر ر رائد بيعمل ايه هنا
اعتدل بجسده وابتعد عنها وقال
رائد :- ولا حاجه لاقيتك نايمه وراسك هتوقع قعد جنبك علشان احط راسك على كتفى
نظرت له بأستغراب وقالت
رقيه :- رائد طيب ورقيه بتشكره
أبتسم لها وقال
رائد :- اول مره رقيه تمدح رائد
شعرت بدقات قلبها تزداد ابتعدت عنه وضمة ذراعيها على صدرها وقالت بتوتر
رقيه :- ع ع علشان رائد النهارده مش قليل الادب مع رقيه
نهض من على الاريكه وخلع سترته واقترب منها ووضعها على جسدها وقال
رائد :- البسي ده
نظرت له بأستغراب وقالت
رقيه :-بس رقيه مش سقعانه
نظر إلى جسدها وقال
رائد :- البسي الجاكت يا رقيه البلوزه قصيره والبنطلون ضيق
نظرت إلى جسدها سريعا وارتدت سترت رائد وقالت بخجل
رقيه :- م م ماما سهير هى اللى صممت أن رقيه تلبس الطقم ده
اتجه إلي مقعده وقال بنبره مختنقه
رائد :- بعد كده رقيه تلبس اللى هى عايزه تلبسه وتكون البلوزه وسعه شويه وطويله عن كده
اومأت رأسها بالطاعه وقالت
رقيه :- ح ح حاضر وفى ذلك الوقت دلف اسر صديقه وقال
-ايه يا ابنى عجبك وضع الشركه ولا ايه طولت اوى انت مش ناوى تعمل زى ما انا عملت ولا ايه
نظر له بأستغراب وقال
رائد :- اسر !! غريبه اول مره تعملها وتيجى الشركه عندى
جلس على مقعده وقال
اسر :- يا اخى زهقت مش واخد انك تكون مشغول عنى كده ايه ناوي تستقر وتعمل زى ما ابوك عايز ولا ايه
حرك رأسه بالنفى وقال
رائد :- لا طبعا ونفذت فعلا بس الموضوع لسه محتاج شوية وقت ونرجع تانى لحياتنا
نظرت لهم بضيق وظلت تتابع حوارهم
نظر اسر إلى رقيه وقال
-روكا انتى هنا عامله ايه
ردت عليه بضيق وقالت
رقيه :- أسمى رقيه مش روكا
تعالت ضحكاته وقال
اسر :- مش هتفرق كتير يا حلوه بس ايه يا بنتى الجمال ده كل ماده بتحلوى اكتر
هدر به بغضب وقال
رائد :- أسر ملكش دعوه برقيه
نظر له بأستغراب ورفع إحدى حاجبيه وقال بتهكم
اسر:- مالك يا رائد متعصب كده ليه
نظر له بتوتر وقال
رائد :- ها م م مافيش بس ملكش دعوه بيها س س سيبك منها دى واحده عبيطه وركز معايا انا
نظر له بعدم تصديق وابتسم بتهكم وقال
اسر :- وقعت يا صاحبى ومحدش سمى عليك
رد عليه بعدم فهم وقال
رائد :- ق ق قصدك ايه
أبتسم له ابتسامة لئيمه وقال
اسر :- ولا حاجه يا صاحبى هستناك بليل فى المكان اللى بنسهر فيه ونهض من على مقعده واتجه إلى رقيه وقال بصوت هامس
-جدعه قومتى بدورك بجداره شابوه ليكى وابتعد عنها وخرج من الغرفه
نظر لهم بضيق وقال
رائد :- كان بيقولك ايه
جحظت عيناها بصدمه ونظرت له بتوتر وقالت
رقيه :- ها ر ر رقيه مش فهمت منه حاجه
زفر بضيق وقال بغضب
رائد :- ملكيش دعوه بى تانى فاهمه
حركت رأسها بأستغراب وقالت
رقيه :- بس رقيه مكانش ليها دعوه بأسر هو اللى كان بيتكلم مع رقيه
هدر بها بغضب وقال
رائد :- بقولك ايه اللى بقوله ليكى يتنفذ من غير كلام كتير
اومأت رأسها بالطاعه وقالت
رقيه :- ح ح حاضر
بدأ يتابع عمله وهو يشعر بضيق من كلام أسر مع رقيه.
…………………………………………………..
اتصل اسلام بمياده وانتظر وصولها فى الكافيه وكان يشعر بغضب شديد دقائق معدوده وجاءت مياده وجلست أمامه على المقعد وقالت بقلق
-مالك يا أسلام متعصب كده ليه
أغلق عينه بضيق وقال بنبره مختنقه
اسلام :- انا سيبت ليهم البيت النهارده ومش هرجع تانى ليهم امى وهشام خلاص فقدوا عقلهم وكل تفكيرهم ازاى يستفيدوا من وراه رقيه ومش مهم هى تولع انا مش هسمح لحد فيهم يأذيها
تنهدت بضيق وقالت بنبره هادئه
مياده:- طيب اهدا يا اسلام واللى انت شايفه صح اعمله بس ناوى تعيش فين كده
رد عليها بنبره غاضبه وقال
اسلام :-مش مهم انشالله انام فى الشارع احسن من اعيش فى بيت فيه ناس كلها شر وحقد على اختى
ردت عليه بقلة حيله وقالت
مياده:- والله لو كان ينفع كنت قولتلك تعالى اقعد عندنا فى الشقه بس انت عارف ان الناس مش هتسكت وهيفضلوا يقولوا فى كلام جارح علينا
تكلم بتفهم وقال
اسلام :-عارف يا مياده وانا مستحيل اعمل كده انا مش شاغل بالى هنام فين انا كل اللى شاغل بالى دلوقتى ازاى احمى اختى منهم امى وهشام مش ناوين على خير ليها لازم ابقى جنبها علشان احميها
نظرت له نظره مطوله وقالت
مياده :- طيب ما تخلى رقيه تكلم الراجل صاحب البيت يشغلك عنده ويشوف ليك اوضه عندهم منها تلاقى شغلانه احسن من اللى انت فيها دى ومنها تبقى جنب اختك وتعرف تحميها منهم كويس
حرك رأسه بالنفى وقال
اسلام :-لا طبعا مستحيل اعمل كده ابقى مفرقتش كتير عن هشام واستغليت اختى انا كمان علشان مصلحتى سيبك منى انا هعرف أدبر امرى انا بس كنت مخنوق وعايز اتكلم معاكى شويه ربنا يخليكى ليا وتفضلي دايما فى ضهرى يا مياده
ابتسمت له ابتسامه حزينه وقالت
مياده:-انا عارفه ان الفتره الاخيره دى اتحملت كتير فوق طاقتك بس انت قدها وقدود يا اسلام وده اختبار من ربنا ولازم تصبر عليه وان شاءالله ربنا هيحلها من عنده قريب وانا هفضل جنبك وسندك طول العمر يا حبيبى
امسك يدها بسعاده وقال
اسلام :-كلمة حبيبى طالعه من بين شفايفك جميله اوى
ابعدت يدها من يده وقالت بخجل
مياده :-ا ا انا لازم امشى علشان اتأخرت على البيت وماما هتزعق على التأخير ده
اوما رأسه بتفهم وقال
اسلام :-ماشى قومى يلا اوصلك
نهضت من على مقعدها ونهض اسلام وخرجوا من المكان سويا أوقف سيارة اجره وذهبوا إلى منزل اهل مياده.
……………………………………………………
انتهى وقت العمل وعاد رائد ومعه رقيه بالسياره إلى البيت وقف امام الفيلا ونظر إلى رقيه وقال
-انزلى يلا يا رقيه
نظرت له بأستغراب وقالت بتساؤل
رقيه:- طيب ورائد هيروح فين
نظر لها بتوتر وقال
رائد :- ها رائد هيروح يسهر
نظرت له بضيق وقالت
رقيه :- رقيه مش عايزه رائد يروح يصيع ويسهر مع البنات ويعمل قلة أدب
نظر لها نظره مطوله واقترب منها وقال
رائد :- رائد مستعد يفضل النهارده فى البيت بس يقضى الليله مع رقيه فى اوضتها
جحظت عيناها بصدمه والكلام وقف بحلقها ابتلعت ريقها بتوتر وقالت
رقيه :- ر ر رائد قليل الادب ورقيه هتزعل منه تانى، رائد كان محترم مع رقيه ومش قليل الادب النهارده
ابتعد عنها مره اخرى وزفر بضيق وقال
رائد :-يبقى خلاص اتفضلى انزلى خلينى امشى
نظرت له بترجى وقالت
رقيه :- رائد يفضل فى البيت وميروحش الأماكن الوحشه دى علشان خاطر رقيه
نظر لها نظره مطوله وتنهد بضيق وقال
رائد :- اخلصى يا رقيه انزلى بقولك
زفرت بضيق وهبطت من السياره بغضب ودفعت الباب بقوه وتركته ودلفت إلى الداخل وقالت
رقيه:- مش قادر يعيش محترم زى الناس ابدا لازم يروح الأماكن الزفت دى منك لله يا اسر انت السبب عاااا هموت من الغيظ وصعدت إلى غرفتها
ظل يتابعها حتى اختفت من امام عينه وتنهد بضيق وادار السياره سريعا واتجه إلى إحدى الأماكن المشبوهه
ارتمت على السرير بضيق ووضعت الوساده على وجهها وقالت بغضب
رقيه :- كان كل ده مستخبى ليا فين بس ياربى هطق من جنابى وانا عارفه هو رايح يعمل ايه دلوقتى كان لازم اتنيل على عينى واحبه ده مش حب ده عذاب وانا مش حمل عذاب تانى تعبت بقى تعبت.
………………………………………………………
فى إحدى الأماكن المشبوهه
وصل رائد بسيارته وهبط منها واتجه إلى داخل أحدى الملاهي الليلى وبحث بعينه على اسر صديقه وجده جالس وعلى قدمه فتاة ترتدى ملابس فاضحه اتجه إليه وقبل الفتاة من وجينتها وجلس على المقعد المجاور لأسر
نظر له بأبتسامه وقال
اسر :-سى روميو منور المكان
نظر له بأستغراب وقال
رائد :- روميو !! أنت شكلك اليومين دول اتجننت بتقول كلام مش مفهوم
تعالت ضحكاته وقال
اسر :- لا يا حبيبى الكلام ده مش عليا انا انا عاقل وزى الفل وعايش حياتى وبمتع نفسي الدور والباقى على سي روميو اللى وقع على جدور رقابته ومع مين رقيه ده انت اللى اتجننت على الآخر بقى حد يسيب الحريه والمتعه دى كلها علشان واحده زى دى وقبل ما تتكلم وتنكر انا متأكد من كلامى حتى لو انت بتنكر ورافض الحقيقه دى انت واقع لشوشتك يا سى روميو
نظر له بغضب وقال
رائد :- شكلك سكران ومش فى وعيك وعلشان كده مش هرد على كلامك الأهبل ده
تعالت ضحكاته وقال بثقه
اسر :-لا متقلقش انا فايق وعارف بقولك ايه كويس المشكله انك مش معترف بده وعلشان كده مش قادر تشوف حقيقة رقيه بعينيك شايف بس البنت البريئه
نظر له نظره مطوله وقال بعدم فهم
رائد :- يعنى ايه تقصد ايه بكلامك ده
رد عليه بنبره لئيمه وقال
اسر :- معنديش حاجه اقولها ليك اكتر من كده هسيبك انت تشيل الغمامه اللى على عينيك وتعرف الحقيقه بنفسك
ونهض من على مقعده واحاط الفتاة بذراعيه ونظر له وقال
-سهره سعيده يا صاحبى واتجهوا إلى إحدى الغرف
نظر إلى اثره بأستغراب وقال بعدم فهم
رائد :- يقصد ايه ده شكله سكران ومش عارف هو بيقول ايه وفى ذلك الوقت دلف ماجد وجد رائد جالس يتحدث مع نفسه اتجه إليه وقال
ماجد:-انت اتجننت ولا ايه يا ابنى قاعد بتكلم نفسك
انتبه لحاله ونظر إلى ماجد وقال
رائد :- ها ل ل لا بس اسر قعد يقول كلام غريب وهو سكران
نظر له بأستغراب وقال
ماجد :- كلام غريب !! زى ايه
رد عليه سريعا وقال
رائد :- انت عارف البنت العبيطه اللى عايشه معانا فى البيت اللى انت شوفتها عندى دى
نظر له بتوتر وقال
ماجد :- ها ا ا اه مالها دى
رد عليه بضيق وقال
رائد :- الولا اسر عمال يقول عليها كلام مش مفهوم بس شكله شارب ومش عارف هو بيقول ايه
رد عليه سريعا وقال بتوتر
ماجد :- فكك منه ما انت عارف أسر لما بيسكر بيقول اى كلام وخلاص
اوما رأسه بالتأكيد وقال
رائد :- ايوه ما انا عارف بس طريقته النهارده كانت غريبه شويه المهم سيبك من كل الكلام ده قولى عامل ايه
حرك رأسه بحزن وقال
ماجد:- اهو عايش النهارده زى اى يوم قبله مافيش جديد
نظر له بأستغراب وقال
رائد :- مالك يا ماجد حاسس انك مضايق من حاجه
حرك رأسه بالنفى وقال
ماجد :- لا مافيش حاجه مهمه هى الدنيا كده على طول مزعلانى انا ماشى
امسكه من ذراعه وقال سريعا
رائد :- استنى هنا يا ابنى رايح فين اقعد اشرب معايا كاسين
رد عليه بنبره مختنقه وقال
ماجد :- لا معلش يا رائد مليش مزاج اشرب النهارده
امسك ذراعه بقوه وقال
رائد :- والله ما هسيبك تمشى غير لما تشرب معايا
زفر بضيق واوما رأسه بالموافقه وأخذ رائد الكأس ووضعه امام ماجد وبداوا الاثنين يحتسوا المشروب سويا اقتربت فتاة من رائد ومالة بجسدها عليه بدلع نظر لها وتذكر حواره مع رقيه منذ دقائق أغلق عينه بضيق وأخذ نفس عميق وحاول يقترب منها لكنه تراجع مره اخرى باللحظة الاخيره ظل ماجد يتابعه بأستغراب وقال
ماجد :- فيه ايه مالك النهارده مش على بعضك كده ليه
نظر سريعا إلى ماجد وقال بتوتر
رائد :- ها م م مافيش ما انا عادى اهو بس كل الحكايه ان مليش مزاج النهارده
نظر له نظره مطوله واحتسى كأس المشروب دفعه واحده


