Uncategorized

رواية كسر الروح الفصل السادس عشر 16 بقلم آلاء محمد – تحميل الرواية pdf


الحلقه السادسه عشر

إعلان هام”ع جميع اطباء قسم الحوادث التوجه اللي بوابه الطوارئ”
اول ما سمعوا الإعلان جريواا بسرعة ع الباب..
دكتور1: اي الحاله..
دكتور2: شهاب الدين محمد ، 45 سنه عربيته اصطدمت بعربيه نقل ، جروح عميقه ف الزراع ، شرخ ف الجمجمة و ارتجاج ف المخ ، واصابات خفيفه ف الجسم كله..
دكتور3: رنين مغناطيسي فورااا ، وبعدها ع اوضه العمليات..
عند لوكا خرجوا كلهم وكانوا مبسوطين اووووي وطول الوقت بيضحكوا ، ومصطفي اما قرب من ملك واتعرف ع شخصيتها اكتر ، فهم كويس انها مش زي رضوي ابدااا ، ممكن يكون بينهم حاجات مشتركه وممكن ملك تكون شبه رضوي شويه ، إنما ملك ورضوي مختلفين عن بعض تماما ، راحوا الكورنيش وفضلوا يهزروا كتير وبعدين قعدوا ف كافيه ع البحر..
ياسر: لوكاا ، أظن بقااا اما نرجع القاهره ان شاء الله تاني يوم تنزلي الشغل..
لوكا جت هتتكلم قامت لولي قاطعتها وقالت: لا ي استاذ ياسر ، ملك مش هتنزل المكان ده تاني..
لوكا: ليلي ، قفلي ع الموضوع ده لو سمحتي(وبصت لياسر) اوعدك هفكر ي ياسر وهرد عليك..
مصطفي: انسه ملك ، لو عايزه تثبتيلي انك مش زعلانه يااريت ترجعي تاني ، لو سمحتي..
شيري: وإحنا نضمن منين انك مش هترجع تقلل ذوق تاني معاها..
لولي: ع فكره لولا ملك هي اللي مسكتانا عنك كان زمان لينا تصرف تاني خالص معاك..
كيان بتمني: حلو ان الواحد يكون عنده اخوات تحبه وتحميه وتخاف ع زعله ، بس يجماعه ع ضمانتي انااا مصطفي مش هيضايق لوكا تاني ، ع فكره هو طيب اوووي والله بس هو اللي عصبي شويه..
وفجأه لينا انضمت معاهم وردت ع كلام كيان..
لينا: ع نفسه ، حضرتك عصبي ع نفسك ، عيب انك تعمل مشكله مع حد معملكش حاجه ، هي لوكاا عملتلك عشان تزعقلها..
الكل اتفاجي وبصلها ومصطفي قال: لا بقااا كده كتير مبقاش الا العيال كمان ، دي أصلا تعرفوها منين ، فين مامتها دي..
لينا بنرفزه: وانت مالك مامي فين ، انت هتطلعلي بطاقه..
شيري بمحاولة منها انها تسيطر ع الموقف: لينا حببتي كده عيب ، عيب نكلم حد اكبر مننا كده بالشكل ده ، ولو كان عمو مصطفي حصل خلاف بينه وبين لوكاا ف هو اعتزر عن ده ، وخلاص طالما حد اعتزر يبقى نقبل اعتزاره ، انتي كمان غلطتي ولازم تعتزري ، يلااا اعتزري لعمو..
لينا: بس….شيري قاطعتها: عارفه انتي هتقولي اي بس انتي غلطتي الاول ، ف لازم انتي اللي تعتزري الأول..
لينا بندم وباصه ف الارض: انا اسفه ي عمو..
ياسر: خلاص يجماعه بقااا ، لوكاا من الأول قالت هتفكر وترد علينا.. قعدوا شويه وخرجوا ع البحر..
ياسر فجأه قام جاب ازازه قديمه وقال: اسمعواا تعالوا نلعب ، اللي الازازه هتيجي عنده يقول امنيه نفسه يحققها.. وقعدوا يلعبوا..
عند نيموو اتصلت بيوسف..
نيموو: انا جاهزه..
يوسف: تمام خمس دقائق وهكون عندك ، البنت معاكي؟؟
نيموو: ايواا بس هي نايمه وحرام انزلها ف البرد ده ، مينفعش نمشي الصبح..
يوسف: لا مينفعش ، انهارده اخر ليله زي ما اتفقنا..
وقفلت معاه وراحت صحت البرتين..
نيموو: حببتي قومي اجهزي عشان نمشي..
البرتين بنوم: هنروح فين ي مامي..
نيموو: هنسافر إسكندريه لأخواتك..
البرتين: دلوقتي؟!!!!
نيموو: ايوا.. يلاا..
واول ما يوسف جه رن عليها ف نزلت..
يوسف: كلمتي هناء..
نيمو: ايوااا ، بس خايفه من رد فعلهم ، خصوصا شيرين..
يوسف دور العربية ومشي وهو بيسال: اشمعنا شيرين؟!!!!ع حد علمي ملك هي اللي كانت قريبه منها اوووي..
نيموو: ملك ميتخافش عليها ، لأنها بتعرف تعبر وتقول اللي جواها ، اهو ع الاقل بتفش غلها بالكلام وافكارها معروفه ف سهل ان الواحد يقدر يتكلم معاها ، انما شيرين دايمااا ساكته ومعرفش اي اللي بيدور دماغها ولا عارفه بتفكر ازاي ولا موقفها اي ، وده اصعب بكتير..
يوسف: طب وليلي؟؟
نيمو: ليلي دايما بتدافع عن مامتها وعندها امل انها ترجع..
وسكووووووت تام طول الطريق..
سامح كان ع البحر بيفكر ف رد فعل شيري الغريب ، ازاي كده ، شيري مبينتش اي علامات ع وشها تدل ع الموافقه او حتي الرفض وفلااااااااااااش..
سامح بصوت رجولي بس ف حنيه: انا عايز اتجوزك..
صممت تام لمده دقائق..
شيري: احنا ناووين نخرج ، كام ساعه وهنرجع هناا تاني ، اول ما ارجع هتصل بحضرتك عشان تيجي تاخد لينا..
بااك..
ياتراا تقصد اي ، وليه مردتش ع كلامي وتجاهلته ، وانا أصلا ازاي اتجرات وطلبت الطلب ده مره واحده كده من غير اي مقدمات واصلا انا مش بحبها ، ولا عمري فكرت فيها ، ما هي قدامي بقالها 3 سنين ، اشمعنا دلوقتي ، يمكن انا معجب بيها بس وبحنيتها وجرائتها وضحكتها وحبها لاخواتها و قوتها بس هل كل ده يوصلني اني اتجوزها؟!!!! وف وسط تفكيره تليفونه رن وكانت شيري..
شيري: إحنا ع البحر قدام كافيه………ممكن حضرتك تيجي تاخد لينا..
سامح: اوك…وقام خد العربيه واتحرك..
وعند لوكاا مصطفي كان واقف هو وكيان لوحدهم بيتكلموا ، ولوكا وشيري ولولي ولينا وياسر كانوا بيتكلموا هما كمان ف فجأه لولي قالت لياسر بخبث: هو مين فيكوا بيعرف يعوم؟؟
ياسر: انا ومصطفي بنعرف بس كيان لا..
لولي: اممممممممم طيب..وفجأه قامت من جنبهم وجريت ع مصطفي وزقته ف البحر…
(تخيلوا معايا البحر ف شهر 3 ممكن يبقي عامل أزاي ، وكمان بالليل الساعة 9 تقريباا ، جو ف منتهي التشجيع لكورونااا والله😂😂💔) الكل اتفاجي وجري ع مصطفي يبص ف الميه وناس كتير اتجمعت ، وشويه بمساعدة ياسر وشيرين طلع مصطفي من الميه ، وطبعاا المصريين ميتوصوش ف الحاجات وافتكروه كان بينتحر وقعدوا يجيبولوا ف بطاطين وفوط وينصحوه ان ده حرام ، ولولي واقفه ميته ع نفسها من الضحك هي وملك(انا نفسي وانا بكتب ضحكت يجماعه اضحكوا انتوا كمان😂😂) وشويه والناس مشيت والدنيا خفت..
لولي بصت لمصطفي: إحنا كده خالصين..
مصطفي بغيظ: ماشي ي ليلي ، خالصين..
والكل ضحك عليهم.. وقعدوا وشويه وتليفون مصطفي رن..
……..: الو أستاذ مصطفي؟؟
مصطفي: ايواا انا ، مين معايا..
……: إحنا مستشفي” ” والد حضرتك اسمه شهاب الدين محمد؟؟!!
مصطفي باستغراب: ايواا..
……: طيب والد حضرتك عمل حادثه خطيره جدااا ودخل العمليات ولقينا رقمك متسجل ب ابني مصطفي ، ممكن تشرفنا عشان محتاجين حضرتك ف حاجه مهمه…
مصطفي اتصدم وسكت والتليفون وقع من ايده والكل ببصله باستغراب..
ف نفس الوقت سامح وصل للمكان اللي شيري وصفتهوله.. وهي اما شافته راحتله..
سامح حضن لينا ودخلها العربية وشيرين جت تمشي سامح نده عليها..
سامح: انسه شيرين ، لحظه لو سمحتي ، ممكن اعرف حضرتك مدتنيش رد ليه..
شيري: قابلني بكراا الساعة 10 ف كافيه هبعتلك عنوانه…وسابته ومشيت..





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى