Uncategorized

رواية كسر الروح الفصل الثامن 8 بقلم آلاء محمد – تحميل الرواية pdf


رواية كسر الروح الفصل الثامن 8 بقلم آلاء محمد

الحلقه الثامنة

وقفنا اما شيري وسامح كانوا قاعدين بيشتغلوا لحد ما الباب خبط..
سامح: ادخل..وسامح اتفاجي ان لينا هي اللي بتخبط..لينا اي اللي جابك هنااا..
لينا دخلت وراحت حضنته ووقفت جنبه: داده هدي قعدت اتحايل عليها لحد ما جابتني ، (وبصت لشيري) مش هتعرفني ع القمر دي..
شيري ضحكت: انا اسمي شيري وانتي..
لينا راحت وقفت قدامها: وانا ليناا ، وسامح يبقي عمو ، تشرفت بيكي..
شيري: وانا اكتر ، تحبي تشربي اي معايا؟؟
لينا: ممكن شاي بلبن..
شيري: الله انا بحبه اووي ، طيب هخلص بقيه الشغل واناديلك ف مكتبي نضربلنا 2..
لينا بغمزه: بيس ي موزه..
شيري: بيس ، Give me five..
سامح كان قاعد متابع كل ده و مستغرب هما ازاي اندمجوا كده: لينا حببتي ممكن نهدأ بقاا عشان ف شغل..
لينا: حاضر بس عندك مجله ميكي او اي روايه..
شيري سبقته بابتسامه: انا عندي كتير ف المكتب..
لينا: طيب فين مكتبك؟
شيري: بصي اخر الكوريدور هتلاقي مكتب ع اليمين بابه لونه gray خشي فيه وافتحي الدرج التاني ف الترابيزه هتلاقي كتير واستنيني هناك بالمره..
لينا: اوك..
وخرجت لينا من المكتب..
سامح بسخريه: مش عيب واحده ف سنك ولسه بتقرا ميكي..
شيري بحرج: عادي ع فكراا ، ميكي كل الناس بتحبها وبتقرائها….
سامح: اممم طيب يلا عشان نكمل الشغل..
شيري: اوك..
وبعد وقت كتير كان سامح وشيري خلصوا جزء كبير من شغلهم..
سامح: كفايه كده ونكمل بعدين..
شيري: اوك ، بعد إذنك ولمت حاجتها وخرجت وسامح رجع بالكرسي لورا وغمض عينه وفرك رأسه بتعب وقعد يفكر..
وشيري رجعت مكتبها واول ما دخلت..
لينا: كل ده بتشتغلوا؟!!
شيري بضحك: اعمل اي بقااا ، حظك ان الشغل انهارده كان كتير..
لينا: امممم واصلا عمو بيكون صعب اووي ف شغله..
شيري قعدت ع مكتبها: وانتي ايش عرفك؟؟
ليناا: عشان جيت كذا مره وشفته وهو بيشتغل..
شيري: امممم ، طيب قوليلي لسه عايزه تشربي شاي بلبن ولا غيرتي رأيك..
ليناا: لا هشرب شاي بلبن..
شيري: تمام (لو سمحت ي عم احمد ابعتلي 2 شاي بلبن) قوليلي بقاا ي لينا انتي عندك كام سنه..
لينا: ( قعدت تعد ارقام ع ايدها) 7..
شيري: طيب وف سنه كام؟!!..
لينا: 3..
شيري بضحك: طيب حلو ، وليه مروحتيش المدرسه بقاا؟!!
لينا كشرت فجأه: عشان مامتي مش موجوده..
شيري: مسافره؟!!
لينا بحزن: ايواا مسافره باريس ومبتجيش هناا ابداا..
شيري: متزعليش نفسك اكيد غصب عنها ، انتي معندكيش اصحاب؟!!
لينا: حطت وشها ف الارض بحزن: لا معنديش ، محدش بيرضي يصاحبني..
شيري راحت قعدت جنبها واخدتها ف حضنها: يا ستي متزعليش ، وقالت بتفكير انا عزاماكي انهارده ع عيد ميلاد..
لينا بفرحه: بجد..
شيري: ايواا طبعاا ، عيد ميلاد أختي لولي..
لينا بفرحه: طبعااا هاجي ، انتي ساكنه فين؟!!
شيري: انا ساكنه ف المعادي ، شوفي وردي عليا..
لينا بحماس: حاضر ، بااي دلوقتي..

عدي شويه وقت و لوكاا قعدت تظبط البيت عشان عيد ميلاد لولي وتجهز ف الحاجات اللي اتفقت عليها مع شيري ، وفجاه الباب اتفتح وكانت لولي وشايله معاها شنط الهدايا بتاعتها واول ما دخلت..
لولي: لوكاا ، انا جيت..
لوكا خرجت من الاوضه وهي مبتسمه: الحمد لله ع السلامة ي قلبي (وبصت للشنط) اي الشنط دي؟..
لولي: دي هدايا صحابي جيبنهالي..
لوكا باستغراب: بمناسبه اي..
لولي بزعل: عيد ميلادي ي ملك..
لوكاا: اووووه ، انا اسفه ي قلبي اني نسيت ، اوعدك بكرا هجبلك احسن هديه..
لولي بابتسامه متصنعه: ولا يهمك ، انتي اهم عندي من الهديه ومن اي حاجه..
لوكاا: حببتي ، يلاا خشي غيري هدومك عشان تاكلي..
لولي: حاضر..
لوكاا فسرها: والله صعبت علياا..





Source link

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى